FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.11.07  20:06

    « Re: Vibrator

    cja: Ale kdepak Vrbata s Hancem- k.urva cerna mu ted rikam. Ale az to spravim, tak si klidne zajedeme i do Krkonos:)
    Snih byl mekky, takze jsem to rozhrnul. Na zmrzly snih bych si netroufl.
    Jinak mam ted Dunlop SP WI 3D-myslim,ze nejlepsi z hlediska vykon/vydrz. UG 7 jsou dobry na snih, ale na vydrz nic moc. Cerpam z testu AutoBildu, kde po ujeti 8tis km porovnavali jete s novymi. Uz jsem letos vymetl snad vsechny snehove kalamity a byl jsem prijemne prekvapeny, co jsem na tech Dunlopech vyjel.

    Kukyn: Zkus wikipedia.org
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.11.07  19:39

    « Ročníkovka

    Zdar lidi nemáte někdo něco o přehledu a historii motoru nebo nějaký to rozdělení a tak?Schánim to na ročníkovku tak jestli by někdo nepomohl? ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 28.11.07  19:31

    « Re: Vibrator

    to krkovička: tys přejmenoval Olinu na Vrbatu s Hančem? Ten pomníček vypadal jak sovětský HUP na plyn >:D Cos obul za gumy na Olinu? - abych věděl jestli dělám dobře , že to taky přezuju - z Dunlop M3 na Good Year UG 7?
    A ještě se zeptám co říká ten přední ST nárazník a boční prahy na to houpání? >:D
    Jinak díky za nadhled ;-)
    Ty gumy jsem si uvědomil Dunlop 3D? 8-s Jak fungujou - na pocit?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.11.07  19:19

    « Re: Vibrator

    Diky kolezi!

    DR+hope: Zda se ze problem tedy bude v maticich, jelikoz pouzivam original Ford s neoriginalem diskem. Podlozky zkontroluju, jen co budu mit moznost dat auto na zvedak. Taky tam zkusim dat originalni fordi matice ze zimnich plechacu, ktere snad nekde sezenu. Kdyz to nepomuze, tak zacnu shanet matice Alutec..
    Otazka- na co tam ty podlozky jsou, kdyz nejsou na vsech peti sroubech??

    Jak jsem uz zminil, na stejnych kolech jsem jezdil bez problemu celou lonskou zimu, akorat to bylo na jinem Mondeu s jinymi gumami a s plechacovymi matkami.
    Majitel od nehoz jsem auto koupil jezdil na Fordich plechacich, ktere jsem prodal s predchozim Mondeem a nechal jsem si tyhle neorigose z predchoziho, cili na stavajicim aute asi ty podlozky jeste budou.

    DR: Mas pravdu, pisu o sroubech a myslim matice. A to jsem zamlada postavil z Merkuru povchove rypadlo.

    hope: mam ukrutnou silu-ekvivalent 160km/h rekl bych.Kdybych jeste vic zabral, tak to urvu i s poloosou:)

    DIM: Z te nadilky jsem vyjel, i kdyz jsem prahy sedel na snehu-ono toho jeste trochu pribylo pote, co jsem sundal snih z auta.
    Stacilo se parkrat pohoupat a nakonec jsem vychrochtal. Ale byli i taci co museli pouzit lopaty jinak by nevyjeli:)

    Pomnicek je venovan osmi obetem snehove boure. Nemeli saly ani rukavice. Zima prisla zakerne rychle..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.11.07  16:01

    « Re: Vibrator

    krkovicka: Ta zimní kola nejsou Ford. Takže na ně nemůžeš použít originál fordí matice - mají na 95% jiný tvar dosedací plochy. V prvé řadě si sežeň ke svým kolům odpovídající matice, musí být stejné značky (výrobce), jako jsou ty disky. A určitě si zkontroluj i to, jestli přece jenom nemáš ty pojistné podložky na šroubech - v tomhle článku máš fotku, jak vypadají [odkaz]

    BTW, pleteš si matice a šrouby.
  • « 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 28.11.07  15:55

    « Re: Vibrator

    Možná je to Mondíkův pomník >:-[] Odešla celá palivová soustava, a po vyčíslení sumy za opravu, byl asi lacinější ten pomníček :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 28.11.07  14:50

    « Re: Vibrator

    Ale podle těch fotek stejně nikam nejezdíš !!!!!!!!! :-)

    A co to tam máš za tím autem za pomník ????
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.11.07  13:09

    « Re: Vibrator

    Ještě k těm podložkám. Podložkou je myšlen nacvaknutý plíšek, který je nafest na kotouči. Tedy úplně u „kořenu“ šroubu. Je vidět až když sundáš kolo a je úplně stejně rezavý, jako okolí, takže vidět ani moc není. Pokud ho nikdo nesundal, tak tam je. Je tedy pod diskem a ne mezi diskem a maticí. Origoš kolům nevadí, protože to okolo děr pro šrouby mají vybrané.

    Jestli pasuje matice na disk se pozná okem. Matice k origoš disku, je dole jinak kónická, než origoš matice k neorigoš disku.

    To že se kolo nehýbe, neznamená, že se nehýbe ani ve 100km rychlosti při brždění, tam asi bude trochu jiná síla, než kterou zkoušíš to tvoje hýbání.

    Pokud máš nové auto a nevýš o podložkách, tak je nejspíš nikdo nesundával a jsou tam. Tedy už pár km úspěšně ničíš kotouč či disk, či oboje.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 28.11.07  12:02

    « Re: Vibrator

    Na Sieře jsem s tí taky bojoval, x-krát vyvážení apod. Nakonec jsem vyměnil spodní ramena a byl klid. Po nějaké době znovu - přidřený pístek přední brzdy. Zkus tedy zkontrolovat zavěšení předních kol a brzdy.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.11.07  11:48

    « Re: Vibrator

    DIM: gumy jsou nove
    hope: Kola nejsou origos Ford. Pouzil jsem stejne srouby jako na letni, zadne podlozky nemaji. Faktem je, ze loni jsem pouzival "zimni srouby" ktere jsem ovsem pri prodeji meho predchoziho Mondea venoval k plechacum..Ze by byl zakopany pes prave tady?? Jak poznam, zda spravne pasuji? Kolo drzi fest a srouby se nepovoluji.
    Stredovy krouzek tam je, v pneuservise me upozornili na to, ze pricinou vibraci muze byt prave jeho absence.

    Zde je par obrazku pro lepsi predstavu..

    [odkaz]
    [odkaz]
    [odkaz]

    Diky za cenne postrehy

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.11.07  10:04

    « Re: Vibrator

    Elektrony na 16” nejsou asi originál, tedy:
    - jsi si opravdu jistý, že tam nemáš podložky, resp. takové divné plechové cosi na 2 z 5-ti šroubů na každém kole. Na první pohled, se to dá lehko přehlédnout.
    - používáš stejné matice pro obě sady kol? A opravdu správně pasují?
    - když nandáš neutažené kolo na šrouby, jak moc se na kotouči hýbe? Občas je potřeba na elektron dát ještě středový kroužek

  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 28.11.07  09:56

    « Re: Vibrator

    ....a neskladoval někdo ty gumy na stojato ? Nejsou prostě šišaté ?? Někdy se tam vytlačí plošky.... Tak reklamuj ty gumy ! Pokud teda to opravdu po nasazení těch letních zpátky přestane....
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 27.11.07  22:31

    « Re: Vibrator

    No, já jsem 2 sezóny u MK II vyvažoval a vyvažoval. Asi 30x za rok, ale na nic se nepřišlo. Ale já udělal zkušenost, že při opakovaném vyvažování v různých servisech byly rozdíly i několik desítek gramů. Nikdy se na důvod vibrací kol nepřišlo. ;-\
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 27.11.07  21:38

    « Re: Vibrator

    Vypálená žiarovka v prístojovke.
    Mne to robilo keď som nahodil neoriginálne elektróny a zabudli mi vybrať podložky zo štiftov. Musel som vymeniť potom aj kotúče a platničky. Ak si na tých diskoch už jazdil a boli ok tak to bude niečo iné. Iba že by ti tam tie podložky niekto z nepochopiteľných dôvodov teraz dal. Ak sú to neoriginálne disky.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.11.07  21:17

    « Vibrator

    Zdravim vespolek. Zima uz zacala a tak se hlasim s prvnimi problemy. Prvnim je zhasnuti leveho okynka informacniho displeje (tam jak se ukazuje spotreba, teplota atd.), druhym jsou kola.
    Ten prvni me az tak netankuje, ale presto- nevite nekdo jak to udelat, aby display zase svitil??
    Co me ovsem neskutecne s.ere jsou nevyvazitelna zimni kola. Pote co jsem sundal letni osmnactky a nandal zimni sestnactky s novymi gumami mi vibruje volant jako o zivot. Zprvu jsem myslel, ze jsou kola spatne vyvazena, ackoli jsem stal u vyvazovacky, kdyz se to delalo a vim, ze vse bylo v poradku. Zkusil jsem prehodit predni za zadni, ale problem zustal, tak jsem si je nechal znovu prevazit v jinem servise na gram presne.
    Vysledek nulovy- pri jizde kolem 100-130km a pri brzdeni v rychlosti nad 60km/h citim jak s sebou volant cuka. neni to nic prijemneho.Uplana tragedie je dobrzdovani z vyssi rychlosti se zmenou smeru-treba pri predjizdeni a naslednem dobrzdeni. Cepy jsou OK, kotouce taky. Na stejnych kolech jsem jezdil i loni a nic podobneho jsem nepozoroval. Jedine co je jine, je auto a gumy..
    Tak ted babo rad.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 26.11.07  09:13

    « Re: FLAT stěrače

    To RADEK1: Mám noname FLAT stěrače a nejsou špatné. Mají výměnné gumičky a tam je kámen úrazu. Sehnat gumičky do těchto stěračů bude asi největší problém. U FLAT stěračů totiž na gumičkách záleží nejvíce. Tlak kterým jsou přitlačovány ke sklu je menší jak u klasických stěračů a tak musí být gumička mnohem měkčí aby si mohla lehnout a vyrovnat zaoblení skla. :-) Vyzkouším silikonové, ty jsou dost ohebné. Jinak noname ramínka jako taková jsou pohodě.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 25.11.07  23:24

    « Re: Porovnání Mondea MKIII a Focus II

    To DR: Ve Focusu jsem seděl a zase takový prcek mi nepřipadal, ale seděl jsem vždy na místě řidiče. Starý Focus mi připadal něco mezi Escortem a Mondeem, ale Focus II mi připadá jako Mondeo MK II-III. Mondeo MK IV je už větší.

    To sybokcz: Jen jsem chtěl říct, že když uvedeš jen výkon a né vozidlo kterým jezdíš, tak je to hodně obecné. Když napíšeš i auto a typ motoru, tak to bude jasnější.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 25.11.07  23:03

    « Re: sezení v mondeu

    To Kafe: Hledal jsem rozumný posez a skutečně na dlouhé trasy, když se odheveruju dolů a tím i dozadu a dám si dolů volant, tak jsem jak ve F1. Sice vidím jen dopředu a to ještě z velké části jen kapotu, ale pro jízdu dopředu to stačí. Pak je i kam položit lokty. Ale je to jak v tanku.

    Pokud ale jezdím po městě, tak potřebuju být vysoko, vidět okolo sebe těsně podle auta dolů, a být co nejvíce vpředu abych viděl do křizovatek. Vyhovují mi ležaté volanty jako je třeba v Tranzitu.

    Také vyšším posezem vidím více dopředu a dokážu více sledovat provoz.

    A nejsem naheverovaný úplně nahoře, tam se nedostanu kvůli kolenům, takže když kvůli kolenům nemůžu víc nahoru, mám nad hlavou ještě více jak 5cm.

    V Mondeu MK II jsem měl pro nohy více místa jak v MK III. Je to pro mě dost nepochopitelný, většinou je další model řady vnitřně větší.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 25.11.07  19:50

    « Re: Porovnání Mondea MKIII a Focus II

    Problém Mondea to je. Posun volantu nie je dostatočný resp. pedále sú moc vzadu. Ja som si na to zvykol, ale ideálne to zďaleka nie je. Pritom mám ruky dlhé skoro ako opica. Keď je niekto nižší alebo má kratšie nohy, problém asi nemá.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.11.07  19:12

    « Re: Porovnání Mondea MKIII a Focus II

    kutil: srovnávat prostor v mondeu a ve focusu a tvrdit, že focus je prostornější ... Ty jsi prostě pořád papírový teoretik. Mám slušnou zkušenost s oběma auty, ve focusu rozhodně víc místa není, vpředu i vzadu je focus II o poznání stísněnější. Může za to hlavně zbytečně široký středový tunel a stejně zbytečně masivní a dlouhá madla ve dveřích vpředu.

    A co má kdo za problémy s polohou za volantem v mondeu?? Když máte volant moc daleko a pedály moc blízko, zkuste si ten volant seřídit - myslím tím v podélné ose, právě proto tam to seřizování je. Že si neumíte nastavit pracoviště řidiče není problém mondea ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.11.07  18:44

    « Re: sezení v mondeu

    Ja mam tiez najradsej sedenie " na zemi". Sedacku som si v ziadnom aute nikdy nedaval vyssie. A ako pise RADEK1 tiez by som mal radsej sedacku v Mondeu este nizsie.

    Taktiez som v ziadnom aute nemal problem zo sedenim, vzdy som len nastavil vzdialenost od volantu a to bolo vsetko. Najlepsie sa mi zatial sedelo v Ibize, kde bol sedak dost nizsko a kde som si este aj volant dal nizsie a to bolo to prave orechove :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 25.11.07  17:46

    « Re: sezení v mondeu

    Tiež tomu nerozumiem ale je to tak. Dokonca mám navyše operadlo v dosť zvislej polohe aby som nemal moc natiahnuté ruky na volante. Keď si nastavím sedadlo podľa rúk tak mám moc pokrčené nohy. Keď si dám sedadlo do nižšej polohy tak sa cítim ako v lietadle. Na semafory vidím ale keď musím použiť slnečnú clonu tak sa musím krčiť aby som videl na cestu :-) .
  • 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 25.11.07  14:47

    « sezení v mondeu

    Tak teď tomu nerozumím. Vy všichni co máte výšku 185cm a více sedíte v mondeu v nejvyšší poloze? Já měřím 185 a mám sedačku v nejnížší poloze a chtěl bych ještě níž. (Mám sedadla el.seřiditelná v 8 směrech) . Protože když (a právě jsem to zkoušel)sedím v nejvyšší poloze nevidím na semafory a trochu se dotýkám hlavou o strop. V nejvyšší poloze sedí při řízení má paní a ta má 158cm! jinak jsem zakoupil u Forda ,,aero "stěrače a jsou naprosto super. 1200 kč já vím je je to dost.
  • « 00 Reagovat !

    foto sybokcz

    sybokcz 25.11.07  13:00

    « Re: Porovnání Mondea MKIII a Focus II

    Zacinam chapat, proc ostatni s tebou tady odmitaji diskutovat :). To tobe se nekam vejdou kolena, jeste neznamena, ze nekomu jinemu ano (a to i stejne velkemu).
    Myslis, ze tady nekdo nevi (vcetne me), ze vykon samotny je sice podstatna velicina lec neni nutnou podminkou?
    Vykony tady asi vedi vsichni staci objem motoru. Btw. ridim se pouckou ze sto koni je minimum, dve ste akorat, trista uz je zabava :). Oba dva motory v autech co jezdim me naprosto vyhovuji, kadzy ma jinou charakteristiku a s obema me bavi jezdit. Nekomu jinemu by mozna nevyhovaly, ja jsem spokojen :).
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 25.11.07  10:37

    « Re: Porovnání Mondea MKIII a Focus II

    To sybokcz: Kolena dostanu pod volant u aut kde je volant víc vodorovně. Jinak výkon samotný nic neříká. Pro subjektivní pocit je hlavně důležitý průběh momentu a hmotnost vozu. Mám Fiestu 1.25 55kW a měl jsem Mondeo 1.8i 85kW. A i když mělo MOndeo lepší zrychlení, tak mi připadalo, že Fiesta jezdí živěji.

    U Mondea 2.2TDCI mám teď výkon 114kW a ten je už použitelný. Repektive pro běžnou jízdu povolenými rychlostmi by pro Mondeo stačil výkon 66kW. Sice by v kopcich jel pomaleji, ale na většině silnic by byl výkon dostačující. Kde chybí je předjíždění, kdy např v kopci jede nákladní auto 50km/h. Tam je někdy i těch 114kW málo, protože pro bezpečné předjetí je potřeba co největší výkon.
  • « 00 Reagovat !

    foto panther

    panther 25.11.07  10:19

    « Re: Porovnání Mondea MKIII a Focus II

    Kutile, Peu 806 už měl dost najeto a taky jsem zatoužil po novým autě. Líbil se mi Hyundai Santa Fe ale nemohu ho mít, protože jsem karavanista a "nevešel" bych se do celkové hmotnosti soupravy.Také se změnila situace v mém životě, kdy již nepotřebuji velké rodiné auto. Ford Mondeo tomu vyhovoval. Líbí se mi hlavně vzhledově, což je pro mne moc důležité a cena byla před uvedením nového Mondea příznivá. To víš, že jsem měl při prvním couvání skoro šok ,protože jsem byl zvyklej na úžasný výhled. No a místa nikdy v žádné limuzíně nemohu mít jak v 806. Teď si zas užívám jiné radosti, které nabízí Mondeo. Je to jako když traktorista přejde do kokpitu F1. Zvykám si a jsem spokojen.Prostě nesrovnávám nesrovnatelný. Já asi na tvém místě bych koupil auto např. taky z leasingu a nebo jiný co má najeto okolo 20000km a fin. ztrátu bych minimalizoval. Určitě bych to asi řešil radikálně abych byl spokojen, protože spokojenost na rozdíl od zdraví si můžu koupit.Pokud se rozhodneš ke změně , dám ti kontakt na jakýhokoliv málo jetýho Forda. ahoj :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto sybokcz

    sybokcz 25.11.07  06:21

    « Re: Porovnání Mondea MKIII a Focus II

    Nic proti, ale mam 198 a pripadam si v Mondeu dost vysoko. Pripada mi hazet sem subjektivni nazory na posaz jako dost irelevantni.
    Btw. kolena nedostanu pod volant v zadnym aute, a resim nejak? Nikoliv. A to mam rad volant na kratky ruce, coz s dlouhyma nohama nejde moc ruku v ruce, presto to nijak moc neresim.

    Nas vykon (96kW) mi prijde tak akorat, mozna bych ocenil o trochu vice. Jsem pravda zvykly na 125kW v benzinu coz mi na auto ve kterym jezdim vice pripada vicemene dostatecne.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 24.11.07  18:00

    « Re: Porovnání Mondea MKIII a Focus II

    To akademik: OK, stačí srovnat Mondeo MK II a MK III. Ty vyšší jsem Jozefovi uváděl spíše pro porovnání co je to sedět vysoko. >:D

    Máš pravdu, že jsem počítal Mondeo nahradit S-MAXem ale když jsem v něm jel, tak mi motor 1.8TDCI připadal hrozně slabý a rozměry auta moc veliké, proto jsem sáhnul po Mondeu 2.2TDCI. Dnes vidím, že stejně ten výkon využiju minimálně a kufr Mondea je pro mě malý, je totiž menší jak u MK II. Prodat Mondeo nemůžu, je na leasing a finanční ztráta by byla neúnosná. Měl jsem nabídku na Renault Espace 2.2dCi ale chtěl jsem Ford.

    Ale vím, že příští auto nebude nízké, to mi nevyhovuje. A díky za radu, vážím si jí. ;-)

    Zajímalo by mě, proč jsi šel z Peu 806 do Mondea a co ti změna přinesla.
  • « 00 Reagovat !

    foto panther

    panther 24.11.07  17:31

    « Re: Porovnání Mondea MKIII a Focus II

    Kutile, nezlob se ale nemůžeš tyto auta co jsi vypsal ohledně výhledu, že jsi utopený atd. srovnávat s Mondeem. Já jsem šel do Mondea z Peugeotu 806 ale šel jsem do toho s tím, že přecházím do auta jiné kategorie. Prostě kdybych chtěl srovnávat, musel bych si koupit např. Peu 807, Renault Espace atd. Prostě kdo asi přejde z Ferari nebo Lamborgini do Oktávky taky si asi bude vychvalovat výhled v Oktávce a pohodlné couvání. Myslíš že je to dobré srovnávat? Prostě potřeboval jsem mnoho místa a výhled jak z traktoru? Tak jsem si koupil Peu 806 a byl jsem 8let maximálně spokojen. Nyní preferuji něco jiného, tak jsem si koupil Mondeo.Z Tvých příspěvků soudím, že ty asi potřebuješ klasické velké rodiné auto např. Peu 807 .Doporučuji proto prodat Mondeo, koupit velkorozměrové rodiné auto a budeš šťastný muž. Věř mi, myslím to velmi úpřimně. ahoj. :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 24.11.07  16:08

    « Re: Porovnání Mondea MKIII a Focus II

    To Jozef0351: Mám 188cm a když dám sedačku co nejvíc nahoru, tak nedostanu kolena pod volant. U Mondea MK II jsem tenhle problém neměl.

    Focus jsem měl půjčený, když opravovali moje staré MOndea a připadal mi uvnitř větší jak zvenku.

    Skuz si ale sednout do C-MAXe nebo S-MAXe nebo VW Touran nebo Opel Zafira nebo Renault Grand Scenic. Chvilku jezdi a pak si sedni do Mondea.

    A vidíš, že najednou máš pocit, že z Mondea nic nevidíš, že jsi v něm utopený a že sedíš hrozně nízko. Ford tvrdí, že udělal okna u MK III menší oproti MK II, a že je to dnešní trend, ale auta jiných automobilek mají okna mnohem větší.

    Už jsem uvažoval i o tom, že bych sedačku v Mondeu podložil aby sice byla výš, ale ne tak vpředu a teď jen sháním někoho, kdo mi udělá podložky pod šrouby sedačky. :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 24.11.07  15:12

    « Re: Porovnání Mondea MKIII a Focus II

    Kutil to je nezmysel. Čísla sú jedná vec a realita druhá. Sadni si do Focusa a musíš cítiť ten rozdiel.
    Čo sa týka sedenia tak ja mám naopak dojem že sedím vysoko :-) .
    Mám 186 cm a sedadlo takmer v najvyššej polohe. Vidím celú kapotu. Ale ak si dám sedadlo nižšie tak si pripadám ako v kokpite lietadla. To sa cítim fakt nepríjemne.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 24.11.07  14:28

    « Re: Porovnání Mondea MKIII a Focus II

    To akademik: Jak se ti líbí S-MAX zezadu? Svezl jsi se s ním někdy? S motorem 2.5 je to pěkný divoch a myslím, že by jsi mu s Mondeem jen těžko ujížděl. Je neuvěřitelné jak ten vývoj podvozku pokročil.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 24.11.07  14:24

    « Re: Porovnání Mondea MKIII a Focus II

    Jak v Escortu, tak v Mondeu MK II jsem si připadal, že sedím hrozně nízko. Bylo to znát i při nastupování i vystupování. Alespoň ale tyto vozy měly veliká okna a lištu dveří (mezi dveřmi a sklem) relativně nízko a tak pocit sedění dole nebyl tak strašný. Ale Mondeo MK III má lištu okna cca o 5cm výš a tak člověk má pocit, že sedí úplně na zemi a že díky menším oknům sedí v tanku. Jezdím ještě s Grand Scenicem a tam mám pocit, že sedím na střeše Mondea a přitom auto sedí jak přibité a nemá problém s náklony.

    Mondeo MK IV je také hrozně utopené.

    Naopak třeba C-MAX čí S-MAX mi připadají úplně v pohodě a i když je auto repativně vysoké, tak to na jeho jízdní vlastnost nemá až takový vliv. C-MAX je optimální velikostí s kufrem objemu Mondea. S-MAX je úplně o něčem jinám. Je to z vnitřního pohledu obrovský koráb. Je zajímavé, že cenivý rozdíl Mondeo MK IV a S-MAX není až tak veliký.

    Ale to jsem odbočil. Focus je skutečně širší i vyšší jak Mondeo a dokonce i prostor pro posádku je podle dokumentace ve Focusu větší.

    Porovnání Focus a Mondeo ve verzi kombi vychází takto:

    Focus je o 3cm širší, o 6cm vyšší, o 4cm má vyšší kufr, o 2cm širší kufr

    Focus má kufr jen o 10cm kratší jak Mondeo i když je Mondeo o 33cm delší jak Focus!!!

    Vpředu je prostor pro hlavu stejný, prostor pro nohy má větší Focus o 3cm, ve výši ramen je Focus o 1cm širší

    Vzadu je stejný prostor pro hlavu, Focus má o 1cm menší prostor pro nohy a o 0,8cm je užší ve výši ramen.

    Z toho vychází, že vnitřní prostor Focuse je větší nebo stejný s Mondeem i když je Mondeo o 33cm delší a má o 11cm větší rozvor!!! Jediný roddíl je v tom, že Mondeo má kufr delší o 10cm.

    Z tohoto pohledu je nepochopitelný rozdíl ceny Mondea a Focusu, protože Mondeo z pohledu rozměrů nic nepřináší. Samozřejmě je rozdíl v kvalitě interiéru, bezpečnostních prvcích a motorech.

    Když ale srovnám Escort a Mondeo, tak ten rozdíl byl nesrovnatelně větší. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 24.11.07  10:03

    « Re: Porovnání Mondea MKIII a Focus II

    Myslím že Focus je papierovou šírkou porovnateľný Mercedosom E. Ale to nie je vôbec podstatné. Stačí si sadnúť do vnútra. Aj v porovnaní s Mondeom je podstatne menší.
    Čo sa týka hluku tak aj mne sa zdá motor niekedy tichší. Či je to RJ, palivom alebo ušami je jedno. Tiché auto Mondeo nie je. Neviem na aké autá ste boli zvyknutí. Kutilove staré Mondeo muselo byť dosť nepodarené lebo moje terajšie je tichšie (motor) ako nové 1,8 TDCI a len o chlp tichšie ako moja stará Carisma. Hluk od podvozku a aerodynamický hluk je podľa mňa rovnaký v TDCI aj v benzíne.
    WinDiesel tu síce voľaky niečo písal o snímači hluku ktorý prispôsobuje správanie RJ tomu hluku. Sľúbil sem dať link kde sa o tom píše, lebo nikde som nič o tom nenašiel.(okrem diskusií). Ale to sa netýkalo znižovania hluku motora. Naozaj by som rád vedel ako to funguje keď doteraz sa nepodarilo vyrobiť tichý diesel. Vždy je to len odhlučnením motora a auta ako takého. Jediné čo viem isto je, že existuje senzor klepania, či má to isté aj diesel neviem, ten asi funguje ako snímač hluku, ale neupravuje hluk motora.
  • « 00 Reagovat !

    foto panther

    panther 24.11.07  08:48

    « Re: Porovnání Mondea MKIII a Focus II

    Já nevím jak ty, ale já preferuji auto vždy , které je širší než vyšší.Prostě mrknu na auto zezadu a šířka musí co nejvíce převažovat nad výškou( hlavně u sport. vzhledu, kterým Mondeo je)Z mého hlediska je prostě výška v tomto případě na závadu. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 24.11.07  00:21

    « Re: Porovnání Mondea MKIII a Focus II

    Taky jsem si všiml a dokonce myslím, že Focus je širší. Uvnitř to už ale to samé není, stačí si sednout.
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 23.11.07  23:06

    « Porovnání Mondea MKIII a Focus II

    Ahoj, dnes jsem stál vedle Focusu a překvapilo mě, že mimo toho, že má Mondeo o 30cm delší kufr, tak je stejně široké jak Focus a Focus je dokonce vyšší jak Mondeo. Jen chci říct, že rozdíl mezi Mondeem a Focusem je neskutečně malý. Každá další generace Fordů je větší a vyšší.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 23.11.07  16:24

    « Re: Hučení.

    Josef:
    Musím se Kutila zastat. ŘJ skutečně může různými strategiemi snižovat hluk motoru, konkrétně hlučnost spalovacího procesu.
    Ty jsi vždycky se vším hrozně rychle hotov.
    Prosím važ slova. A když nevíš, zjisti si to než něco kategoricky prohlásíš, aby jsi čirou náhodou nebyl za hlupáka.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 23.11.07  16:17

    « Re: Hučení.

    To Jozef0351: Ano, mám také letní P6000, ale neměl jsem s nimi problémy. Možná jsem byl zvyklý na hluk z předchozího Mondea a teď už jsem si zvykl a slyším co jsem ze začátku neslyšel. >:D Teď mám zimní Continental a ty jsou taky v pohodě. Teda až na to, že se s nima člověk super zahrabe, ale to jsem přičetl váze vozu. Musím se přiznat, že hluk je věc, která mě v mém Mondeu trápí nejmíň. ;-)

    Současné Mondeo je moje nejtišší auto. :-) A to mezi ně počítám i benzíny.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 23.11.07  12:23

    « Re: Hučení.

    Kutil fakt neviem kde ty na tie nápady chodíš :-)
    Raz ti rezonuje zvuk od náklaďáka teraz od pneumatík... Skôr je to tým že niekedy máš zaľahnuté v ušiach. TDCI je hlučný ako každý iný diesel strednej triedy a žiadna RJ s ním nič neurobí. Navyše Mondeo je podpriemerne odhlučnené auto vo svojej triede. Ja mávam tiež niekedy pocit že auto ide tichšie ako inokedy ale je to skôr môj subjektívny pocit. Mňa absolútne netrápi motor ale značný hluk od podvozka. Originál Pirelli P6000 boli extrémne hlučné od nova ( dúfam že to bolo gumami a nie je to vlastnosť auta ) a je mi divné že ty si sa na ne zatiaľ nesťažoval. Mám dojem že si mal tie isté gumy.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…