FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 30.11.07 13:53
« OT: invaze do prahy
Koukám, že z kutila se stal teoretik i v oboru hustoty osidlování >:D
Praha je prostě hlavní město se vším všudy. Sídlí tam všechny důležité instituce včetně vlády a prezidenta. Tak se tam logicky stahují i vedení a centrály drtivé většiny velkých firem a prakticky všechny větší firmy se zahranišní účastí. Protže chtějí být co nejblíž a urvat co nejvíc z toho velkého koryta, ze kterého se krmí celá republika. Na provoz toho cirkusu je potřeba spousta infrastruktury, od letiště přes metro, hotely a zábavní podniky až po popeláře a zametače v parcích. To je spousta pracovních míst, vesměs s požadavkem na nějakou kvalifikaci a znalost cizího jazyka - s výjimkou těch popelářů a zametačů. Ani Brno, natož jihlava nemá takovu infrastrukturu a především tam není to velké koryto, kolem kterého se všichni tlačí.
Takže se smiř s tím, že v praze si sice můžeš za své úplně obyčejné služby účtovat pohádkové ceny, jako nikde jinde v republice, ale za to holt musíš přežít i nějaká negativa. Já do prahy jezdím docela často a snažím se cesty plánovat tak, abych se vyhnul dopravní špičce na D1 i ve stověžaté matičce. V praxi to znamená nejezdit v pondělí a pátek, a buď kolem poledne, nebo pozdě věčer až v noci. A samozřejmě o víkendu, to je v praze mrtvo celý den. Ale komu se v praze nelíbí, může se odstěhovat, v ostravě nebo na mostecku jsou byty i domy levné a dopravní špičku tam prakticky neznají. ;-)
BTW, nežvaň nesmysly o vysokých cenách potravin v praze, díky obchodním řetězcům jdsou ceny normmálního jídla a oblečení +- stejné po celé republice. Jediné co je v praze výrazně dražší jsou náklady na bydlení, ale taky jsou tam vysoce nadprůměrné platy. -
DIM 30.11.07 13:43
« Re: Teče mi do auta.
".........my co v Praze žijeme déle, čucháme špatný vzduch, trpíme hlukem, naše děti jsou nemocné a alergici, tak invazí trpíme. A ti co přicházejí do Prahy sice v Praze pracují, ale mají hezké bydlení v čistém vzduchu, jejich děti jsou zdravé..........."
Tak teď jsi mě, kutile, dostal !!!!
A teď ještě ta Olympiáda, Národní stadion na Letné.....Tour de ski na hradě....:-)
Tak to vidíš, Šumaváci pojedou na běžky na hrad..... a pražáci aby jezdili na Šumavu na oběd......
-
superkutil 30.11.07 12:37
« Re: Teče mi do auta.
Tak ještě 2 odkazy pro lepší náhled [odkaz] a [odkaz]
Jinak moje rodina je původem z Jižních Čech a od Chrudimi. Já sám jsem bydlel v Říčanech u Prahy ale rozený jsem v Praze. :-)
Nemám nic proti mimopražským, ale od roku 2000 dochází k šílené invazi lidí z celé ČR i SR do Prahy, hledají v ní zlatý důl a my co v Praze žijeme déle, čucháme špatný vzduch, trpíme hlukem, naše děti jsou nemocné a alergici, tak invazí trpíme. A ti co přicházejí do Prahy sice v Praze pracují, ale mají hezké bydlení v čistém vzduchu, jejich děti jsou zdravé. Přitom Pragocentrismus je nafouknutá bublina a dělají ji právě ti co do Prahy přicházejí. Ti zvyšují ceny nemovitostí a potravin, ti jsou ochotni zaplatit, co by Pražák nezaplatil.
Setkávám se s takovými lidmi denně, těch Slováků a Moraváků, co ve firmách je. Přitom třeba Jihlava má mnohem větší naději být centrem dění.
Já sám jsem asi úplná vyjímka, protože bydlím v Praze (žena se nechce stěhovat) ale Pracuju mimo Prahu a mám i klienty po celé ČR.
Když jsem v roce 2000 jel po 18hod Prahou, tak nikde nikdo na ulicích nebyl. Teď ať jedu kdykoliv, jsou ulice plné aut, které jsou podle SPZ z celé ČR. Bydlím v místě, kde v roce 1990 byl konec světa a i když je to na metru, tak nám chodili kolem domu srnky a zajíci. A dnes, dnes mám pár metrů od domu silnici, po které projede denně 100tis. aut a 20tis. kamiónů.
Tak se mi nediv, že invazi do Prahy nesnáším. Představ si, že by ti před domem postavili silnici, kde ti projede 120tis. aut denně. :no: -
DIM 30.11.07 11:51
« Re: Teče mi do auta.
...tak jsem si myslel, že vzbudím větší zájem !!! :_)
No , podle mě to nejsou turbulence za zrcátky. Ale to, že v tom sklopném kloubu je mezi zrcátkem a držákem škvírka, kam se voda logicky dostává, ale taky tam je ta škvíra dost velká na to, aby jí při větší rychlosti profoukl vzduch a ten pak plive na druhém konci té škvíry velké a špinavé kapky na boční oknoo tam, kde se naopak normální voda při jízdě díky aerodynamice nedostane. Takže se tam ty kapky kupí ale nesmývají se . Zvláště efekt mléčného skla v zimě , když ta sůl zaschne je dokonalý.
Uvažuji tam do té škvíry zkusit přivřít nějaké tenké těsnění, které by neumožnilo průchod vzduchu tou škvírou.......... -
"-- skrytý --" 30.11.07 11:28
« Re: Teče mi do auta.
DIM: to je od zrcatek- delaji se za nima turbulence. Staci zrcatko sklopit nebo utrhnout a je po problemu:)
Do auta mi netece nikudy, ale bordel tam mam neskutecny. Kutilovo auto je proti tomu uklizeny pokojicek..
Kutile ty jsi z Prahy (original, nevidlak??) ?
-
-
superkutil 30.11.07 11:05
« Re: Teče mi do auta.
To Kafe: To auto pracuje každý den od 7mi do 20hod a jestli jsi si nevšim, tak je venku mokro, sníh a protože jezdím po Praze tak i neskutečné bláto a bahno. Z Prahy se totiž stalo velké staveniště pro ty vidláky co se ženou na Prahu s vidinou vysokých příjmů. Pražaci pro změnu z Prahy utíkají. Ale staví se a zastavuje úplně všechno. V okolí mého bydlení i práce se zastavují parky, detské hřiště, staví se domy na garáže, na trafostance, na obchody, ruší se parkoviště. Takže pokud bych měl mít auto čisté, tak bych nemohl nikde jezdit. Tos auto neviděl celé, bahno až na střeše, z bočních oken není vidět. A pokud ho umeju, tak je to za 1/2 dne stejné. Tohle Mondeo se špiní mnohem výš než MK II. Příště jedině vyšší auto, aby se tak nešpinily okna.
A ta guma tam je, ale asi moc nefunguje. ;-\ -
"-- skrytý --" 30.11.07 10:51
« Re: Je dovibrovano!
DIM: slo o tohle [odkaz]
Neoriginalni kolo nedoseda rovnomerne celou plochou protoze nema (na rozdil od originalniho kola) vybrani dosedacich plosek v okoli sroubu-viz DR+hope. Stacilo podlozky sundat a je po problemu.
Kutil: Kdyz vlezu do studeneho auta (okolo nuly), tak teplo mam asi po 5min. Jedu ale z mirneho kopce s peti zastavkami na semaforech. Pak je dalnice 80km/h a tam uz to topi hezky.
Kdyz jedu normalne po rovine a motor vetsinu casu pracuje v otackach 1500-2000, tak je tam teplo driv. Ale o kolik driv to nevim.
Letni mam 18" 225/40, zimni 16" 205/55. Rozdil spotreby je pravdepodobne zpusoben nizsim valivym odporem a zrejme i rozdilem polomeru kola (je tedy castecne fiktivni, protoze ujedu "vic") ale o tom uz jsem tu psal.
Streky jezdim asi nadprumerne dlouhe a vesmes po velmi dobrych cestach. -
DIM 30.11.07 10:27
« Re: Teče mi do auta.
´Jo, Kutile, tak to znám, bohužel, dobře....... Postupně mi teklo v podstatě přes všechny 4 dveře, a když stálo auto na zahradě trochu nerovně, tak mi klidně nateklo do auta přes noc při normálním dešti několik cm vody pod sedadlo( vzadu ). Neodstranili to nijak, pak už jsem to naštěstí řešit nemusel......Asi to potřebuje nové celé to těsnění kolem dveří. Ale přece jenom : všiml jsem si, že se mění průřez toho těsnění zhruba na úrovni zpětného zrcátka. A tam je vidět ( pokud je voda zvenku špinavá) , že se dostává za těsnění směrem do interiéru, teče sice dále po sloupku dveří kolem pantů dolů, ale tam právě nakonec skončí v té jamce , jak máš na fotce. POkud bude pršet hodně, tak máš ráno normálně pod nohami vaničku s vodou......... -
superkutil 30.11.07 09:25
« Re: Spotreba a tankovani
To Jozef0351: Když jsem měl Mondeo 1.8 benzín, tak teplý vzduch, při venkovní teplotě kolem 0°C, začal foukat tak po 500-800m. Mondeo 2.2TDCI k tomu potřebuje 3-5km. Ještě že mám vyhřívání sedačky. Možná je to ale tím, že benzín měl manuální klimu a TDCI má automatickou.
A k tankování: Když tankuju a je plná nádrž, tak chvíli počkám, v nádrži zabublá a když ještě zakývu s autem, tak tam taky pár litrů ještě dostanu. Ptal jsem se na to v servisu a říkali, že nad nádrží je ještě prostor pro expanzi paliva při ohřátí nádrže a ten se do objemu nádrže nepočítá. Takže pokud jsi vyjel nádrž úplně, tak tam po hrdlo těch 62litrů můžeš dostat. -
Jozef0351 30.11.07 08:20
« Re: Spotreba a tankovani
Neviem prečo by som mal trepať. Keď niekto neverí nech sa pozrie na spritmonitor koľko tankujem. Strčím pištol do hrdla a keď ju vypne tak ju povytiahnem a pomaly dotankujem 10 l. Samozrejme že nemôže byť zastrčená vnútri. Či nafta viac pení to neviem ale na niektorých stojanoch dotankujem len 4 - 5 l. Nie preto že by vypínalo pištol, ale preto že benzín už neodteká do nádrže. Na tých 10 l prejdem 150 km preto to robím. Keď mi svietil dojazd 0 tak som dotankoval takýmto spôsobom cca. 62 l. Nádrž má 58,5 l takže to sedí.
PP som kontroloval na vzdialenosť 11 tis. km / 14 tankovaní takže meranie to bude celkom presné a výsledná odchýlka vplyvom posledného tankovania bude minimálna. Rozdiel je 0,12 l takže môj PP kecá v priemernej spotrebe cca. 0,1 l do mínusu. Dojazd niekedy trepe ale už ho poznám natoľko, že viem kedy a ako. Má na to presný algoritmus a treba sa ho naučiť, potom je to OK.
Kutil čo máš stále s tým zohrievaním ? Môžem Ťa potešiť, ja mám benzín a teplý vzduch mi začne naplno fúkať až po 2 km. Teraz keď je zima som si to špeciálne kvôli tebe odmeral. -
g_m 29.11.07 22:23
« Re: Spotreba a tankovani
jarda.suchy:
Mám liftback 2.0 96 kW (Euro 4 (asi? - koncem r. 2005 vyrobeno)) a mám taky napsáno 58,5 litru objem nádrže.
Souhlasím s tím tankováním, více než asi 50 litrů málokdy natankuju i když začne svítit hladové oko a i když se pak snažím někdy ještě neuroticky tou pistolí "střílet", tak více než 2 litry už tam nefóknu.
Možná to Jozef myslel tak, že když tankuje ppoommaalluu celou nádrž, tak že se tam více vleze.
(Ale nafta oproti benzínu pění a já nemám chut' tankovat takto pomalu, nemyslím si totiž, že by za mnou čekající řidiči měli dostatek pochopení pro mou úchylku, přidanou hodnotou v podobě rozbité tlamy si tankování kořenit nechci.)
Jinak PP mi po dotankování do plna taky háže zajímavé cifry ohledně dojezdu - i 1100 Km a podobné absurdity. Ovšem po ujetých 400 Km je rafika ukazatele stavu hladiny na půlce a PP se začíná alibisticky schovávat za čím dál menší dojezd ... ha.jzl.
K tomu rozdílu PP oproti reálné spotřebě - vypozoroval jsem, že když např. 50 Km před tankováním jedu ortodoxně katolicky, tak mi pak PP hodí dojezd i těch 1100 Km.
Ještě je otázka, jak kdo často nuluje PP, zjistil jsem, že když vynuluju PP tak co 2000 Km (a tak to dělávám), tak je rozdíl PP/reál přesně těch 0,5 litru. Když náhodou nuluju častěji, rozdíl je menší.
Krkovicka:
Bud' rád, že ty vibrace zmizely, ono totiž šlo usuzovat i na třes rukou, motorické potíže, atd ... :-)
DIM:
Ty jseš drsnej, prý břicho z vibrátoru ... no teda? :-)
Že by ti japonci byli s vývojem těch pomocníků už tak daleko? No, musím na to doma upozornit ...
>:D -
superkutil 29.11.07 22:22
« Re: Je dovibrovano!
Zkus se podívat, jak jsou na tom závěsy a čepy přední nápravy. Já je měnil po 50tis, naštěstí 2x v záruce.
Jezdím s Mondeem, Oktávkou a Grand Scenicem a na té dálnici se nejvíc líbí Scenicu, tam se do kabiny nepřenáší nic. U Mondea i Oktávky je to podobné, někdy mi Mondeo připadá horší, ale to je sedačkama, v Mondeu jsou tvrdší.
Co se týče spotřeby, tak mi najednou s větší zimou vylezla už na 8litrů. Mám problémy s jízdou 1500-2000ot. kde dříve nebyl problém jet za 6litrů. Teď to i při takovýchto otáčkách leze k 7mi. PP mi se skutečnou spotřebou sedí, teda v případě kdy při natankování vynuluju PP a při dalším tankování to zkouknu. Čekal bych, že PP bude měřit tak, že bude dělit spotřebované množství ujetými km, ale asi je potíž v tom, že ŘJ není schopna změřit přesně spotřebované množství a i algoritmus je asi jiný.
Krkovička, co máš za letní a co za zimní gumy? Proč máš v zimě nižší spotřebu? Jak dlouhé štreky jezdíš? Po kolika km se Mondeo ohřeje?
-
"-- skrytý --" 29.11.07 21:56
« Re: Spotreba a tankovani
Ja to tu melduju taky porad, ze PP keca. Pri kazdem tankovani ho nuluju a cerpam az mam dojezdovou rezervu. Rozdil byva okolo 0.5-0.8l Pod 6.5 jsem nadrz jeste nevyjel a to ani kdyz jezdim streky. Dlouhodobe 7.2, na zimakach 6.9
Nadrz ma 58l a nejaky deci. -
"-- skrytý --" 29.11.07 21:38
« Spotreba a tankovani
To DIM: ...no konecne to tady napsal i nekdo jiny, hned ze zacatku kdyz jsme auta kopili, se me nezdaly rozdily PP a skutecne natankovanych litru paliva. A to ne v radu desetin,
ale spis jak DIMe pises jednotek litru. Ano do cca 20tKm byla spotreba vyssi - syrovy motor, ale i pote byl rozdil PP vs. natankovane litry cca 1 - 1,8l /100km podle toho jak se na to
slape. A to jsou udaje podle knihy jizd - kdy opravdu vykazuji najete kilometry a natankovane litry - a ne nejake dohady! Stejne tak jako kdyz nekdo napise, ze u 50litrove nadrze je schopen po automatickem vypnuti tankovaci pistole natankovat jeste jednu petinu nadrze - tedy 10litru !!!! - to vypravejte na nadrazi v lamparne. Pokud se me podari dotankovat dalsi palivo, tak je to maximalne do 2litru a to lehounce cvakam jako blazen - takze necvakam!!!
Presne jak pise DIM:
Pokud jedu na svitici kontrolku nacerpat plnou, tak se me nikdy nepodarilo nacerpat vic jak 51l - divam se do knihy jizd!
Na plne nacerpanou nadrz ukazuje PP dojezd podle prave zobrazovane spotreby od 850 - 920km.
Skutecny dojezd je pak vetsinou kolem 700 - 800km!
Taky se dost lisi rozdil spotreby PP vs. natankovani prave u Euro3 a Euro4.
Euro3 keca vic nez Euro4. Spotreby podle PP na Euro3 pri ekonomicke jizde jsou na neuveritelnych hodnotach pod 4,5l/100km - aspon podle zdejsich dikutujicich. Me se opravdu pri hodne defenzivni jizde na Euro4 podarilo jet podle PP nejmin na 5,7l !!! Skutecnou spotrebu podle natankovani a najetych kilometru pri takoveto defenzivni jizde po me nechtejte - vic jak par desitek km se to neda vydrzet. Notabene se takovych spotreb a jizd da v dnesni dobe dosahnout snad pouze v pozdnich nocnich nebo brzkych rannich hodinach! Nehlede na to, ze se pri tom musi motor podtacet, coz mu rozhodne podle zvuku nesvedci. To radsi pojedu na kole.
DIMe co mas za motor? 2,2TDCi a Euro3 nebo 4?
Nejsem si 100% jist, ale mam za to, ze mondeo ma oficialne 54litrovou palivovou nadrz?
Mozna se mylim - kolik je oficialni udaj vyrobce objemu palivove nadrze - lisi se kombi a hatch?
-
"-- skrytý --" 29.11.07 20:19
« Re: Je dovibrovano!
akademik: to zrejme my vsichni, ale bohuzel je to normalni. Mma to ovsem i sve vyhody-obcas vozim z Prahy do Brna synovce a neter- po Velky Beranov kvici, pak uz spi-krasne je to udrnca:)
Na 16" je to jeste komfort- zkus nekdy pritvrzeny podvozek a 18" a jed se projet na D1 mezi Rousinov a Vyskov v pravem pruhu. -
panther 29.11.07 19:59
« Re: Je dovibrovano!
Ty si dovibroval a já si na dálnici vibruju pořád. Přešel jsem z Peugeota 806 na kolech 15" 205/65 na Mondeo s kolama 16"205/55 a na betonových úsecích dálnice je to hrozný. Takový mlácení do auta i při 80 km/hod. to je síla. Musím zajet do levého pruhu a je klid. Jenom by mne zajímalo jestli dostáváte také takový pecky. Nemůžu si na to zvyknout- raději odbočím na okresku, když nespěchám. Nechce to třeba víc nafoukat? >:D -
"-- skrytý --" 29.11.07 18:49
« Je dovibrovano!
Kdybych umel skladat basne, tak vam tu chlapci jednu venuju.
Takhle mi nezbyva, nez srdecne podekovat za podnetne rady, ktere mi dnes zlepsily naladu, sebevedomi a bez nadsazky lze rici, ze diky nim jsem se pred par hodinami opet stal muzem.
Clovek by neveril, co dve tenke podlozky dokazou udelat s jedenpultunovym autem a penezenkou jeho majitele..
Jezdim zase jako po kolejich!
Diky
Krkovicka, reznik, kupec a sedlak v jedne osobe
-
RADEK1 29.11.07 18:46
« Re: Vibrator
Já jsem pzoroval ,že když se mi rovnalo řízení při výjezdu z prudké zatáčky tak jsem cítil takové nepříjemné chvění ve volantu.Teď co jsem přezul zimu je to lepší ,ale cítím to pořád.Když jedu ,,rovně"nebo při brždění žádné chvění nepocituji.Snad je to jenom o tom vyvážení ;-) jinak jsem si dal dnes tu práci a jel celkem dle pravidel sil. provozu asi 90 km a spotřeba dle P.P. 5.1 . Spotřebu moc neřeším ale taková docela potěší. normální mívám kolem 8,5,nebo víc ,ale noha je pořád na podlaze. >:-[] -
Jozef0351 29.11.07 13:42
« Re: Vibrator
Len neviem prečo má ten motor zvuk pri brzdení motorom ako keď spaľuje palivo.
Ja mám nádrž 59 l a max. som natankoval 62 l. Nejaký liter podľa PP tam ešte ostal. Ak natankuješ 50 l a bol si takmer na suchu tak 10 l tam dáš aj ty. Ale musíš tankovať pomaly.
Spotrebu mi PP ukazuje presne ale v dojazde pekne kecá. Po natankovani naozaj plnej nádrže ukazuje dojazd vždy okolo 750 km a po cca. 100 km vyskočí na 850 - 900 km ( spočítané dojazd + odjazdené ). Závisí od štýlu jazdy. Predpokladám že on nevie že má natankované až po hrdlo :-) -
"-- skrytý --" 29.11.07 13:10
« Re: Vibrator
mne tiez ukazuje PP ukazuje rozdiel oproti skutocnj spotrebe - 0,5-0,7 L. Ked som bol na zarucnej tak mi povedali ze som tam mal nastaveny zly rozmer pneu. Tak to zmenili a rozdiel v spotrebe podla PP a natankovaneho paliva ostal taky isty ako bol. Ten PP je uplne na *. -
DIM 29.11.07 12:33
« Re: Vibrator
Tady bych věřil tomu, že pokud brzdíš motorem, tak tam opravdu vstřikovače nemají žádný důvod cokoliv cpát....ale pokud klesneš pod volnoběh tak se řídící jednotka začíná bát, že by to mohlo zdechnout a tak to trochu přiživuje.....
Pokud jsem načerpal 50 litrů, tak tam asi těžko nacpu dalších 10 litrů. Navíc vždycky když se mi rozsvítí kontrolka nádrže, tak se objeví dojezd 80 km a pak pomalu ubývá - no a když pak načepuju plnou, tak se objeví dojezd kolem 900 až 1000 km, ale vždy tak po 650 až 700 km se to rozsvítí zase....takže mám dost důvodů si myslet, že PP je volajako zmatený..... -
Jozef0351 29.11.07 11:48
« Re: Vibrator
Pri jednom natankovaní to nepoznáš. Po prvom vypnutí pištole väčšinou ešte pomaly dotankujem 9 - 10 l. Na niektorých stojanoch dotankujem len 4 - 5l. To, že som natankoval menej, vidím aj podľa PP. Na jednej pumpe v Žiline, kde majú vždy min o 1 Sk lacnejší benzín ako hocikde inde, sa mi to stáva pravidelne. Tankujem V-Power. Predpokladám že s naftou to bude podobne.
PP som si kontroloval dva krát. 10 - 12 tis. km som nenuloval priemernú spotrebu. Oproti tankovaniu ukazoval menej 0,05 až 0,2 l. Priemerný rozdiel bol po 14 tankovaniach - 0,12 l. Takže ukazuje relatívne presne. Neviem či ten rozdiel nemôže byť spôsobený tým že PP ukazuje pri brzdení motorom 0. Naozaj je vtedy spotreba nulová? Veď motor stále "vrčí" :-). Keby som vtedy vypol zapalovanie tak má trošku iný prejav. Či tam nejaké malé množstvo paliva predsa len nejde. Npr. pri brzdení motorom pri poklese otáčok pod voľnobežné otáčky má motor spotrebu ako na voľnobeh. Prečo vtedy spaľuje palivo a pri vyšších otáčkach nie? -
cja 29.11.07 11:09
« Re: Vibrator
to krkovička: Asi je to pravda s těma Dunlopama, já volil ty UG7 právě kvůli sněhu(když teda napadne), tady u nás se jezdí hlavně na něm a nebo já osobně hodně hory, a co se týče té výdrže do konce leasingu jsou 2 zimy a to už ty gumy vydrží :-)
Když čekáš rodinu, tak vyzkoušej S-Maxe - pokud vás teda nebude 7, řekl bych velké auto při zachování jistých jízdních vlastností - a s 2,5l 5válem je to divoch , ale i 2,0 TDCi vyhoví :-) -
"-- skrytý --" 28.11.07 22:09
« Re: Vibrator
DR: Vsak jsem to psal hned v tom prvnim prispevku. Zkusim to sundat hned zitra aspon na predku pomoci heveru a uvidim.
Ze jsem si radsi nenechal ty plechace..
TomanGHIA: 18ky mam uskladnene a prodam je az s autem na jare.
Lordmystic na mou nabidku zatim nereagoval. (BTW co je s nim?)
Stale uvazuju o ST220, ale manzelce uz roste bricho, tak nevim jestli nebudu muset zmenit priority
:-) -
"-- skrytý --" 28.11.07 21:06
« Re: Vibrator
krkovicka: sakra chlape, tos měl napsat rovnou, že ta kola jsi vloni sice už bez problémů jezdil, ale na úplně jiném autě. Tipuju, že tam máš ty podložky na šroubech. K čemu slouží se dočteš v tom článku, na který jsem odkazoval - drží kotouč na náboji, protože jinak by tam po sundání kola volně plandal (než přirezne, pak už drží i bez podložek) a mohl by se pod něj (na dosedací plochu mezi kotouč a náboj) dostat nějaký bordel, pak by kotouč neby souosý s brzdičem a bylo by to v ... Nejsi jediný, kdo má tenhle problém, u nás se to řešilo několikrát.
Matice Ford na ocelové disky mají nemlich ten samý tvar dosedací plochy, jako matice na liťáky. Ale matice k ocelovým diskům na liťáky v žádném případě nesmíš použít, protože nemají dostatečně velkou dosedací plochu a ty liťáky by sis zničil - matice na plecháče by je vymačkaly. Výjimkou jsou univerzální fordí matice na liťáky i plecháče, ale opět pouze v kombinaci s disky Ford. -
g_m 28.11.07 20:35
« Re: Vibrator
Krkovicka:
Taky jsem se díval, jak jsi Olinu (a nenadávej jí do ku.rev, tak se nemluví, abys věděl, fuj! :-) ) hezky zazimoval na foto č. 1.
Už jsi vymyslel náhradu za Mondeo, jak jsi se tu ptal, jakou alternativu místo něj? A co ty 18-ky letní, jsou prodané? Za kolik?
Jinak moje zkušenosti s těmi Sava Eskimo S3, co je jezdím ted', jsou veskrze pozitivní, vzorek ubývá pomaleji, než jsem čekal, gumy docela drží a ty letní Pirelli mi hučí víc než ty Savy. Na low-endové gumy zatím celkem nad očekávání dobrý.
(Jestli to ale nebude tím, že jsem od nich vlastně nečekal skoro nic ...)
A nevím jak jsi přišel na to, že si v Praze můžu účtovat pohádkové ceny. Právě kvůli příchodu lidí z celé ČR ceny klesly, protože mimopražští jsou ochotni pracovat za méně protože i jejich náklady na život u nich doma jsou nižší.
A ty platy jsou o 10-20% procent proti celorepublikovému průměru, takže to zase takový zázrak není. Ty hlášky, že jsou o 50% vyšší platí jen pro velmi málo oborů.
Naopak to způsobilo, že každý kdo přijde do Prahy nasadí neskutečně vysoké ceny protože si myslí, že mu to Pražáci zaplatí.
A s těma cizíma jazykama jsi mě rozesmál. Dělám v oblasti IT a tak se setkávám s lidmi ze všech oborů a ten jazyk je potřeba opravdu jen na vedoucích místech. Naopak chybí zedníci, skladníci, prodavačky, úřednice, které jazyk nepotřebují. Ale máš pravdu, že neznalost jazyka je velký problém Čechů.
Z Říčan jsem šel už hodně dávno, v té době špatné spojení s Prahou. Koupil jsem ale za Říčanama chatu v krásném klidném místě. Jenže od roku 2000 se na okolních polích začalo stavět a místo již dávno není klidné, najednou chce na všem každý narejžovat a do 2 let budu mít chatu uprostřed domů, které mají zastavěnou plochu 150m2 na pozemku 300m2. Díky této hustotě je problém se dostat z chaty do Prahy a naopak. Všude se staví domy, ale komunikace a infrastruktura žádná.