FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
Jozef0351 08.12.07 13:56
« Re: Max. přípustná hmotnost soupravy-pro ty, co mají tažné!
Myslím že robíte z komára somára. V TP je napísaná max. hmotnosť jazdnej súpravy aj keď nemáte ťažné. Aspoň na Slovensku je to tak. Veľa áut vrátane Mondea môže mať tú hmotnosť viac ako 3500 kg. To znamená že na väčšinu osobných áut strednej triedy a väčších by ste potrebovali aj bez vozíka a ťažného "veľký vodičák". Čo je samozrejme blbosť.
Ináč u nás to platí dávno a nikoho to nevzrušuje. Aj na dodávkach máme diaľničné známky do 3500 kg. Nikto nikoho za to nepokutuje. Tak ako sme v tichosti ( na rozdiel od ČR ) prešli pred rokom na "bionaftu". Na Nove strašný problém, na Slovensku si to nikto nevšimol a za vyše roka sa žiadny katastrofický scenár nekonal.
Predpokladám že policajti kontrolujú hmotnosť jazdnej súpravy podľa TP. Keď budeš mať podľa TP vozíka a auta hmotnosť nad 3500 kg ( alebo vozík nad 750 kg ) musíš mať na to vodičák, prípadne aj známku. Ak ťa zastavia bez vozíka tak sa nič nedeje. Stačí ti vodičák sk. B a známka za 1000 korún. -
panther 08.12.07 11:57
« Re: Max. přípustná hmotnost soupravy-pro ty, co mají tažné!
to: CIA
Tak abych to nemusel kopírovat, mrkni na hlavní diskuzi,kde jsem založil stejné téma a podívej se na příspěvek od JOB z 19.9.(je skoro hned nahoře)a klikni si na (odkaz). A nezapomeň, že už letos bys mněl platit 7000Kč dál. známku a příští rok 8000Kč stejně jako já což nečiním ! ahoj :-( -
cja 08.12.07 08:47
« Re: Max. přípustná hmotnost soupravy-pro ty, co mají tažné!
to akademik: na hlavní diskuzi - nevím kde to je. jestli se to týká toho, že když mám na Mondu tažné A TÍM BUDE MAX PŘÍPUSTNÁ HMOTNOST SOUPRAVY NAD 3,5 T , tak budeme platit mýto, pokud máš nějaké info , taj sem s tím(vychází se z hodnot ve VTP a nikoho nebude zajímat jestli ten vozík táhneš nebo ne - což je velmi komické) -
"-- skrytý --" 07.12.07 18:43
« Re: Ford servis
Aby se auto nezastavilo, tak je potreba mit v nadrzi palivo nebo jet z kopce (lze i bez paliva, ale nefunguje posilovac brzd ani rizeni) Jinak se u jeteho Mondea (u TDCi specialne) soustred hlavne na gumicky steracu. Jsou zradne!!
Retez ma i diesel. -
"-- skrytý --" 07.12.07 16:39
« Re: Ford servis
Hmm som lama ze som nevedel ze Mondeo ma retaz. No o problem menej, co som rad. (a tyka sa to vsetkych motorov? diesel aj benzin?)
Je potrebne nieco menit pri dovezenom aute? olej, filtre...
Aby som mohol kludne jazdit, s vedomim, ze sa mi auto niekde nezastavi?? -
oleowr1 07.12.07 12:13
« Topení v zatáčkách
Osobně mi tato závada nevadí, pro kutila by to možná bylo týma na několik týdnů, jde o to, že jsem si všiml jedné "mouchy", kterou má moje Mondeo - v delších pravotočivý zatáčkách přestane foukat z topení teplý vzduch, fouká jen studený. Že by byla uvolněna nějaká klapka v topení (nemám automatickou klimu)??? -
"-- skrytý --" 07.12.07 09:25
« Re: Ford servis
Servis ve Fordu neni nijak zavratne drahy akorat nesmis natrefit na lajdaky.Ale proc hledas v Bratislave, kdyz si auto chces dovezt?? Nebylo by rozumnejsi si overit stav nez auto koupis a ne az potom?
BTW: Mondeo ma rozvodovy retez, ktery je bezudrzbovy (od r.v. 2000) -
oleowr1 07.12.07 09:07
« Pískající spojkové ložisko
Při sešlápnutí spojky mi píská vypínací ložisko (TDCi 2,0/96kW). Mám najeto cca.136tkm a řeším dilema:
1. nechat si vyměnit jen ložisko, ale pokud se po rozebrání ukáže nutnost vyměnit i lamelu, dvouhmoťák tak je samozřejmě nechám vyměnit,
2. nechat si automaticky vyměnit všechno?
Problém je samozřejmě cena, zatím jsem nezjišťoval rozdíl autorizovaný/neautorizovaný servis.
-
"-- skrytý --" 07.12.07 08:35
« Ford servis
Ahojte.
Chcem sa opytat, do akeho servisu (nie znackoveho) kto chodi a ake ma s nim skusenosti. Tyka sa to Slovenska a Bratislavy.
Planujem doviezt Mondeo a chcel by som si dat vymenit prevodovy remen,.... a vsetko co sa pri kupe ojazdeneho vozu ma. + pozriet na stav vozidla, nejaku prehliaku, alebo nieco take.
Viete mi niekoho odporucit? samozrejme zaujima ma pomer cena/kvalita. Nechcem najlacnejsieho co to odflakne, ale ani zas zbytocne drahy servis.
DIK.
-
Jirka 06.12.07 21:53
« centrál na Fiestu
Pánové, omlouvám se že lezu k "Mondeákům" s Fiestou, ale tady je u Fordů nejvíc živo. Koupil jsem jetou Fiestu r.v. 2004 a nemá centrál. (Je to druhé auto do rodiny na pojížďky po městě.) Na absenci centrálu si ale nemůžu zvyknout. Hledal jsem po netu nějaké informace o možnostech montáže centrálu, ale našel jsem jen sady pro předchozí model (96-01) a když jsem dal auto jednomu mechanikovi, tak napřed rozdělal dveře a pak prohlásil, že neví, kam by to dal. Bavím se samozřejmě o "neznačkovém řešení" - cenu od Fordu bych nechtěl vidět ani na obrázku.
Pokud jsem Vás tedy nevytočil příspěvkem na Fiestu u Vás Mondeáků a věděli byste jak na ten centrál - budu rád za radu. Jinak se omlouvám a nebudu rušit. -
-
cja 05.12.07 18:02
« Re: kutil
To Kutil: člověče je mi po tom jak se říká houby, ale nevím jak tovšechno jako človék stíháš - pracuješ jako ďas, přispíváš sem, ještě stíháš sledovat, jak se chová auto - nejste náhodou dva? >:D Nechci podle sebe soudit tebe, ale já když makám, tak naplno a na nějaké přispívání mi nezbývá moc času - možná na nějakou glosu, a auto mě sice baví, ale pokud toho mám fakt dost, tak je to pro mě dopravní prostředek s nějakou výbavou, který využívám a jezdím, a jezdím ... jsou věci , které mě taky iritují, ale abych tím zatěžoval všecny v okolí, spíš se o to podělím, alé nepřeháním to. Zkus žít a neřeš tolik kdejaký zvuk a škubnutí v autě. -
lordmystic 05.12.07 12:59
« Re: kutil
to že se chceš o autě dozvědět co nejvíc je možná dobrý úmysl, ale provedení které předvádíš je velice špatné. ono nikoho nezajímá dokolečka poslouchat to samé. kdyby jsi byl co k čemu, trochu se tomu věnuješ, necháš si auto prohlédnout nějakým klempířem který ti porovná co je třeba a pak napsat své zkušenosti. ne tady omílat to samé pořád do kola bez známky logiky. jsem od tebe neviděl jediný rozumný příspěvek, který by někomu poradil, jen samé stesky, dohady a kritika. -
superkutil 05.12.07 11:22
« Re: kutil
To pepek: Dobře víš, že za zatékání do Mondea jsem dostal 4letou prodlouženou záruku, kapání vody na sedačku u Fiesty mi potvrdilo více jejich majitelů a není to zatékání ale jen kape při otevření dveří. A zatékání do MK V mi potvrdil i prodejce Fordů, takže nevidím, kde máš problém. A pro mě zatékání do úplně nového auta problém je. Do žádných z mých aut mimo Mondeo nezatékalo. To že do MK III-V zatéká tu potvrdil i DIM. OK, řešte si své dúležité probémy a na mé "kraviny" se vykašlete. Pepku, ty jseš b*b a tím navždy zůstaneš. Ostatním se omlouvám, za to že "spamuju". Jen jsem se o mém autě chtěl dozvědět co nejvíc. -
pepek 05.12.07 07:40
« Re: kutil
Milý polokutile, tobě kape na karbid ve všech Fordech se kterými jezdíš. Je to ve Fiestě (tam obzvlášť), do MkII ti zatékalo na nohy. Prostě velmi slušně řečeno - běž už se svými "vážnými problémy" do Pr..achatic a jak ti napsal nejenom lordmysic, nepiš do každého fora co navštívíš samé kraviny na úrovni desetiletého dítěte a zamysli se nad sebou. -
lordmystic 04.12.07 22:03
« kutil
tak jsem tu delší dobu nebyl, změna zaměstnání, finiš s bytem, a koukám, je to tu stále stejné, kdykoliv se sem jen letecky mrknu, kutil vždy několik posledních příspěvků a plače a plače :). s odstupem několika měsíců od doby kdy jsem tu byl více aktivní, mi to přijde, že snad nemůže být v pořádku... nevadilo by mi to, kdyby toto fórum nebylo díky němu totálně zaspamované, tedy nepoužitelné. dříve se tu řešili zajímavé a praktické věci a problémy, dnes samé kraviny od kutila. ať se na mě nezlobí, ale po přečtení několika jeho posledních a vlastně jakýchkoliv příspěvků mám pocit, že je tady těžce usazen a tím pádem je tato diskuse mrtvá :((( -
superkutil 04.12.07 20:39
« Re: Chování motoru v různých režimech.
To zatékání mám potvrzené jak servisem, tak prodejcem. Vypadá to jako častá závada Mondeí MK II-V. Bohužel nevědí, jak se tam voda dostává, zřejmě je to konstrukční a výrobní chyba. Já sám jsem hned po prodeji měl polstrování dveří sundané a fólie která má zabránit průniku vody do interiéru byla na několika místech odlepená (chyba výroby nebo výrobní technologie). To zátéká jen jednomu z Vás? To to nikdo jiný neřešil? Chci vědět, co v autě je a jak se chová, co od něj můžu čekat, co kde upadne. -
superkutil 04.12.07 10:42
« Chování motoru v různých režimech.
Když jedu na hodně málo plynu (otáčky jsou nad 1750ot, ale není třeba víc plynu), tak motor vydává zvuk, jako by se válce hádaly, jejich chod je nepravidelný. Když přidám plyn, tak motor začne vydávat pravidelný zvuk. Nepravidelný zvuk se ozývá i při brždění motorem. Nezáleží na tom, zda je motor studený nebo ohřátý.
Podobné je to i když přidám plyn. motor se nejdřív hádá (jako by zjišťval co chci) a pak v pohodě zabere. -
superkutil 03.12.07 15:44
« Re: ESP
To DIM: Neboj, většinou jezdím v pohodě. Ale nejpomalejší nejsem, v provozu nebráním. Ale najdou se tací, kteří přede mnou schválně přibrzdí a pak prudce zrychlují aby mi ukázali, že mají taky na to jet rychle. No, já v pohodě zrychlím a oni mezitím zase zpomalí a zase mě brzdí. Takových p*tomců je hodně, takových co chtějí vychovávat a co jezdí jen v levém pruhu, ale zjistil jsem, že xenony mají tu moc, že před nimi řidiči uhybají doprava. Snažím se jezdit pohodově a ne na hraně, proto mě překvapilo chování auta a proto jsem se ptal. ;-) -
superkutil 03.12.07 13:57
« Re: ESP
To DIM: Předchozí auta se takhle nechovala. Proto se ptám. Je to okamžik, kdy jakoby chtělo do smyku, ale neustřelí, jen se zhoupne do boku a změní se chování auta (např. reakce na natočení volantu). MK II když šlo do smyku, tak mu ustřeloval zadek a přesně jsem věděl co se děje. Jezdím ročně 25-30tis.km to by mělo stačit. ;-)
OK. Kašlu na to, beru to tak, že tam to škubnutí je a že tím auto říká, že jsem na hraně adheze. -
superkutil 03.12.07 11:00
« Re: ESP
No, podle FMC je EDS integrované v ESP a ASR a taky je pravda, že při jízdě po sněhu do kopce přibržďování hnaných kol fungovalo, ale je to asi jen v určitém rozsahu. Pokud je jedno kolo na ledu, tak to nezvládne. :-!
Ale jinak se na sněhu s MK V s TDCI a ESP jezdí hůř jak s MK II s benzínem. Může to být rozdílem v motoru i v hmotnost nebo průměrem kol. Je pravda, že se benzín na sněhu mnohem lépe ovládá než TDCI.
A ještě k tomu zásahu ESP. Když prudce projíždím zatáčku, tak auto najednou skokově změní charakteristiku a nakloní se. Co to může být. Vždycky se leknu. Kontrolka ESP při tom nebliká. -
"-- skrytý --" 03.12.07 09:30
« Re: ESP
Tak jsme teda mataer ale mam pocit ze to ze se pri protaceni kola presune sila na druhe ma na starosti EDS ktere funguje do nejake rychlosti pak uz prebira funkci ASR ktera ma upira kroutici moment motoru. ( vypada to jako ze ubira plyn) ale pokud je aktivni EDS tak kontrolka ESP nesviti, rozsvicuje se az kdyz se aktivuje ASR. Rikam jsme amater ale mel jsme pocit ze to funguje takhle. -
Jozef0351 03.12.07 08:04
« Re: ESP
Aký to bol šmyk neviem, iba som cítil ako zadné ľavé koleso zabrzdilo. Mal som pocit ako keď sa šmýkaš na snehu a zrazu sa ľavé zadné koleso dostane na pevný podklad. Také trhnutie. Je možné že ESP pribrzdilo iné koleso v dôsledku čo zabralo ľavé zadné. Podstatné je že to bolo pekne cítiť. -
"-- skrytý --" 02.12.07 23:40
« Re: ESP
Jozef0351: "V pravotočivej zátačke pri rýchlosti cca. 100 km / h auto asi išlo do pretáčavého šmyku, to som necítil, ale jasne som cítil ako keby ľavé zadné koleso zaflekovalo."
Nejak mi to nesedi. Bud to nebol pretacavy smyk, alebo to nebolo lave zadne koleso. Pre pretacavom smyku nema zadna naprava dostatok adhezie a pribrzdenie zadneho kolesa situaciu este zhorsi (skuste pri pretacavom smyku zatiahnut rucnu brzdu). Zadne koleso sa pribrzduje pri nedotacavom smyku, aby sa nesymetricky brzdenim natocilo auto potrebnym smerom a aby sa presunom taziska dopredu zlepsila adhezia prednej napravy.
Viac informacii napriklad tu:
[odkaz]
-
sybokcz 02.12.07 18:24
« Re: ESP
Tak zrovna u tohohle se kolo protacet bude, pac nemas aktivni rozdelovani tociveho momentu. Kolo se bude tocit protoze elektronika nedovoli motoru zhasnou. Popisu jak se to deje u me (nikoliv mondea, tam ASR nemame): pokud kola proklouznou, brzda pribrzdi protacejici se, pokud je moc kluzky povrch tak jedno kolo stoji a druhe se trhave protaci, motor se toci na hranici zhasnuti (me jeste ubira vykon), ale auto stoji. -
Jozef0351 02.12.07 17:17
« Re: ESP
Je to pekne cítiť ako pribrzdí koleso keď sa aktivuje ESP. V pravotočivej zátačke pri rýchlosti cca. 100 km / h auto asi išlo do pretáčavého šmyku, to som necítil, ale jasne som cítil ako keby ľavé zadné koleso zaflekovalo. Autom trhlo akoby narazilo na pevnú prekážku a ďalej išlo ako po koľajniciach. Dosť ma to prekvapilo lebo som to nečakal. Dovtedy keď som chcel aktivovať esp na suchej ceste tak sa mi to nedarilo. Niekedy bolo cítiť ako sa auto mierne šmýka do strany, gumy pišťali a ESP nič. Je to cítiť aj na snehu ako ESP pribrzďuje koleso. Ale nie je to také intenzívne a vtedy auto uteká do strany. Akurát nespravíš hodiny a snaží sa v rámci možnosti držať zvolený smer.
ASR funguje len pri pridávaní. To musíš cítiť že sa ti prešmykujú predné kolesá keď pridáš plyn. Jedine ak v zátačke pridáš plyn tak asi funguje aj ESP aj ASR. To mám najradšej
:-)
to Jozef0351: v TP Mondea (alespoň mého 2,0TDCi 96kW kombi) se píše:
Celková hmotnost: 2165kg
Hmotnost přívěsu brzděného/nebrzděného: 1800/750kg
Celková hmotnost soupravy: 3495kg
Kde jsi prosím Tě přišel na to, že s Mondeem můžeš mít celkovou hmotnost soupravy větší než 3,5t??? Nebo jezdí na Slovensku jiná Mondea???