FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
Jozef0351 09.12.07 12:08
« Re: Max. přípustná hmotnost soupravy-pro ty, co mají tažné!
Od začiatku som nič iné netvrdil. Ak ideš bez prívesu zaplatíš známku ako za 3500 kg, ak máš príves a dokopy vážiš viac ako 3500 kg zaplatíš viac a potrebuješ vp B+E.
V Česku je to ako na Slovensku. Zo sk. B môžeš ťahať príves do 750 kg ale súprava nesmie vážiť viac ako 3500 kg spolu. Žiadnych 4250.
Nemiešam hrušky s jablkami. Transit je pred zákonom to isté čo Mondeo alebo Pajero. Auto s celkovou hmotnosťou do 3500 kg. Zákon nerozlišuje limuzínu a dodávku. Akurát že utiahne ťažší príves a súprava môže prekročiť hmotnosť 3500 kg. Nech sa ozve Kutil čo má napísané v TP. Má 2,2 TDCI, možno má zapísanú vyššiu hmotnosť súpravy ako 3500 kg.
Ale jednej veci nerozumiem. Mondeo 2.0 TDCI má celkovú hmotnosť 2165 kg a môže ťahať príves ťažký 1800 kg, čo je spolu 3965 kg. Ale súprava môže mať max. 3495 kg. Takže pokiaľ budem v aute sám bez batožiny môžem ťahať taký príves? Ako policajti skontrolujú koľko vážim?
[odkaz] -
"-- skrytý --" 08.12.07 22:38
« Re: Max. přípustná hmotnost soupravy-pro ty, co mají tažné!
A zase zpět k placení mýtného za karavany. Návrh té novely jsem nikde nenašel, ale v současnosti karavanisté platí dálniční známku normálně - tedy do 3500kg, i když mají v TP zapsané tažné a mohou vytvořit soupravu nad 3500kg. A až v případě, že tu soupravu nad 3500kg skutečně vytvoří, musí si připlatit. viz portál státní správy [odkaz] bod 21.:
"Jaký kupón zakoupit u vozidla s největší povolenou hmotností do 3,5 tuny vybaveného závěsným zařízením v případě použití přípojného vozidla?
V případě jízdy samotného vozidla lze zakoupit kupón pro vozidla s hmotností do 3,5 tuny (např. s platností na kalendářní rok). Při jízdě s přípojným vozidlem, kde hmotnost jízdní soupravy přesáhne 3,5 tuny, lze dokoupit druhý kupón s kratší dobou platnosti (např. na jeden měsíc nebo 7 dnů), ale pro hmotnost nad 3,5 tuny do méně než 12 tun. V případě častých jízd s přípojným vozidlem a hmotností jízdní soupravy vyšší než 3,5 tuny lze zakoupit kupón s platností na kalendářní rok pro hmotnost nad 3,5 tuny do méně než 12 tun." -
"-- skrytý --" 08.12.07 22:24
« Re: Max. přípustná hmotnost soupravy-pro ty, co mají tažné!
oleowr1. Pozor. nezáleží, jestli to auto (přívěs) naložíš nebo ne. Jakmile má v TP zapsanou celkovou hmotnost přes 3500kg, potřebuješ ŘP "C" - i když pohotovostní je např. jenom 2200kg a ty s tím jedeš sám a bez nákladu.
S "Bčkem" můžeš jet s celkovou hmotností soupravy až 4250kg (ne jenom 3500kg), jak už jsem tady psal (3500+750=4250). Ale opět se vychází z maximální celkové hmotnosti auta a přívěsu (zapsané v TP), ani jedno z toho nesmí překročit limitní hodnoty (3500kg auto a 750kg bržděný přívěs). Jestli jedeš naložený, nebo prázdný je jedno. Co si "myslíš" ty nemá žádnou váhu, nejsi ani zákonodárce, ani soudce. Závazné jsou platné zákony a jejich oficiání výklad.
Přečti si tu definici ŘP skupiny B a zkus ji taky pochopit.
(4) Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení
a) motorových vozidel....... jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg"
Děláte v tom zase bordel. -
oleowr1 08.12.07 21:49
« Re: Max. přípustná hmotnost soupravy-pro ty, co mají tažné!
To Jozef0351: To, že Tranzit má celkovou hmotnost 3300kg a utáhne další 2 tuny je irelevantní k tomu, že s B-čkem můžeš jet s celkovou hmotností soupravy 3500kg!! Prostě nenaložíš tranzita po strop, jen např. na 2800kg a zbytek věcí (třeba míchačku) vezeš na vozíku. Nikde se netvrdí, že musíš mít vozík i auto plně naložené. Zákon Ti prostě říká, že na B-čko můžeš kormidlovat maximálně 3,5t a šmitec. Analogicky k tomu je, že zákon taky nezajímá maximální rychlost auta v TP, která je více než 200km/h. Na dálnici můžeš max. 130 a basta fidli. Myslím si, že není o čem diskutovat.... -
"-- skrytý --" 08.12.07 20:48
« Re: Max. přípustná hmotnost soupravy-pro ty, co mají tažné!
Josef0351: začátek jsi měl rozumný, ale teď už zase jako obvykle mícháš hrušky s jablky.
Bavíme se, co se píše do TP jako hmotnost soupravy u mondea (popř běžných aut střední třídy), tak sem nedahej TP tranzita.
Prodejce ani trochu nezajímá, jestli máš odpovídající řidičák na auto, které kupuješ, to je tvůj problém. Klidně můžeš koupit auto a přitom vůbec žádný řidičák nevlastnit - a s mýtem ani mondeem to opět nijak nesouvisí.
Za jeepy a pod se tahají plaťáky i hodně přes 2000kg (Patrol může bržděný přívěs až 3500kg), ale musíš na to mít ŘP B+E (aspoň v ČR). A tohle policajti kontrolují s oblibou. Ale když ten plaťák odpojíš, stačí ti na řízení ŘP "B".
Zkus se držet původního tématu (mondeo - mýto - přívěs) a nenech se rozptylovat tranzity a jeeepy, pak třeba zase napíšeš něco rozumného. -
Jozef0351 08.12.07 20:20
« Re: Max. přípustná hmotnost soupravy-pro ty, co mají tažné!
Na Slovensku je sk. B len do hmotnosti súpravy 3500 kg.
"Jazdné súpravy zložené z ťažného vozidla podľa predchádzajúceho odseku a prípojného vozidla, ak celková hmotnosť jazdnej súpravy nepresahuje 3 500 kg a celková hmotnosť prípojného vozidla nepresahuje pohotovostnú hmotnosť ťažného vozidla"
Pozriem čo mám zapísané v TP od Transita. Celkovú hmotnosť má 3300 kg, podľa prospektov s vozíkom 5300 kg. Zdá sa mi divné že by do TP napísali len 3500 kg. Pri kúpe sa ma nikto nepýtal či bude na tom jazdiť niekto kto má vp sk B alebo C. Takisto za jeepmi a veľkými limuzínami sa bežne ťahajú prívesy ktoré majú okolo 2 tony. Nemyslím že na také auto keď neťahá práve vozík by si potreboval veľký vodičák. -
"-- skrytý --" 08.12.07 20:15
« Re: Max. přípustná hmotnost soupravy-pro ty, co mají tažné!
Aha, tak teď jsem lehce nechápal já. Když je řeč konkrétně o mondeu, tak to má celkovou hmotnost nanejvýš 2300kg, takže s vozíkem 750kg je hluboko pod 3500kg a ohledně mýtného není co řešit (auto bez vozíku prostě NENÍ SOUPRAVA - tečka). Na těžší vozík (nad 750kg) už musí být většinou ŘP skupiny B+E. Ale i tak může mondeo tahat bez placení mýta přívěs do 1200kg, do toho se snad normální karavany vejdou. A kdo má plaťák a tahá auta z ciziny, tak si snad na to mýto vydělá ;-) -
oleowr1 08.12.07 19:59
« Re: Max. přípustná hmotnost soupravy-pro ty, co mají tažné!
to Jozef0351: Tvůj odkaz je na technický list, v praxi se však zapisuje u většiny běžných aut střední třídy do TP max. povolená hmotnost soupravy vždy <3500kg. Např. u velkých limuzin, dodávek nebo offroadů to neplatí. V některých zemích není hranice pro B-čko 3500kg, ale 4000kg. Kdysi dávno jsem jezdil na brigádě s Multikárou (na čištění chodníků), měla cisternu na 2000 litrů, ale mohl jsem tankovat jen 1500l vody, abych nepřekročil 3500kg. V NDR se podle originál návodu tankovala plna. -
"-- skrytý --" 08.12.07 19:50
« Re: Max. přípustná hmotnost soupravy-pro ty, co mají tažné!
Ve snu by mě nenapadlo, že to někdy napíšu, ale musím se Josefa zastat. Co se týká řidičáků, i když mondeo s přívěsem přesáhne 3500kg, stačí na to skupin "B". kdo to neví, měl by si zopakovat autoškolu. "
(4) Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení
a) motorových vozidel....... jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg"
Takže 3500+750=4250kg. Všichni to chápou?
Placení mýtného. SOuhlasím, že návrh budopucího i výklad současného zákona o mýtném (silničního zákona, pro přesnot) je prasárna. Ale realita není tak žhavá. Viz. např [odkaz]
Mýto se platí za auto, nebo SOUPRAVU, která překročí stanovenou hmotnost. Auto se závěsným zařízením bez připojeného vleku NENÍ SOUPRAVA - takže mýto neplati (pokud samotné auto má celkovou hmotnost pod hranicí pro placení mýtného). Zákon to říká jednoznačně - a pokud ministerstvo bude vybírat pokuty od aut, která jsou bez vleku pod hranicí mýtného a s vlekem nad touto hranicí, tak podle názoru právníků bude jednat zjevně v rozporu se zákonem. Jiný věc ovšem je, že takové auto, pokud má jen dálniční známku, nesmí nikdy na dálnici s vlekem. -
oleowr1 08.12.07 19:42
« Re: Max. přípustná hmotnost soupravy-pro ty, co mají tažné!
to Jozef0351: pokud to takhle zapisují do TP tak to beru, ale musíš pak mít vyšší skupinu v ŘP, jinak se dopouštíš přestupku řízení motorového vozidla skupiny na kterou nemáš oprávnění. Kolega s dodávkou IVECO otypovanou na celkovou hmotnost 3,5t tahal vozík a stálo ho to pár tisíc a nějaký bodík ve správním řízení..... -
oleowr1 08.12.07 18:51
« Re: Max. přípustná hmotnost soupravy-pro ty, co mají tažné!
to akademik: v Hlavní diskusi jsem Ti odpověděl. Divil bych se, kdybys měl v TP k mondeu povolenou hmotnost soupravy větší než 3,5t. Musel bys mít ŘP C, příp. i E pokud by přívěs byl těžší než 750kg. 3,5t by vlastně nešlo s lehčím přívěsem dosáhnout, protože žádný model mondea nemá celkovou hmotnost vyšší než 2750kg, nebo snad jo???
to Jozef0351: v TP Mondea (alespoň mého 2,0TDCi 96kW kombi) se píše:
Celková hmotnost: 2165kg
Hmotnost přívěsu brzděného/nebrzděného: 1800/750kg
Celková hmotnost soupravy: 3495kg
Kde jsi prosím Tě přišel na to, že s Mondeem můžeš mít celkovou hmotnost soupravy větší než 3,5t??? Nebo jezdí na Slovensku jiná Mondea??? -
Jozef0351 08.12.07 13:56
« Re: Max. přípustná hmotnost soupravy-pro ty, co mají tažné!
Myslím že robíte z komára somára. V TP je napísaná max. hmotnosť jazdnej súpravy aj keď nemáte ťažné. Aspoň na Slovensku je to tak. Veľa áut vrátane Mondea môže mať tú hmotnosť viac ako 3500 kg. To znamená že na väčšinu osobných áut strednej triedy a väčších by ste potrebovali aj bez vozíka a ťažného "veľký vodičák". Čo je samozrejme blbosť.
Ináč u nás to platí dávno a nikoho to nevzrušuje. Aj na dodávkach máme diaľničné známky do 3500 kg. Nikto nikoho za to nepokutuje. Tak ako sme v tichosti ( na rozdiel od ČR ) prešli pred rokom na "bionaftu". Na Nove strašný problém, na Slovensku si to nikto nevšimol a za vyše roka sa žiadny katastrofický scenár nekonal.
Predpokladám že policajti kontrolujú hmotnosť jazdnej súpravy podľa TP. Keď budeš mať podľa TP vozíka a auta hmotnosť nad 3500 kg ( alebo vozík nad 750 kg ) musíš mať na to vodičák, prípadne aj známku. Ak ťa zastavia bez vozíka tak sa nič nedeje. Stačí ti vodičák sk. B a známka za 1000 korún. -
panther 08.12.07 11:57
« Re: Max. přípustná hmotnost soupravy-pro ty, co mají tažné!
to: CIA
Tak abych to nemusel kopírovat, mrkni na hlavní diskuzi,kde jsem založil stejné téma a podívej se na příspěvek od JOB z 19.9.(je skoro hned nahoře)a klikni si na (odkaz). A nezapomeň, že už letos bys mněl platit 7000Kč dál. známku a příští rok 8000Kč stejně jako já což nečiním ! ahoj :-( -
cja 08.12.07 08:47
« Re: Max. přípustná hmotnost soupravy-pro ty, co mají tažné!
to akademik: na hlavní diskuzi - nevím kde to je. jestli se to týká toho, že když mám na Mondu tažné A TÍM BUDE MAX PŘÍPUSTNÁ HMOTNOST SOUPRAVY NAD 3,5 T , tak budeme platit mýto, pokud máš nějaké info , taj sem s tím(vychází se z hodnot ve VTP a nikoho nebude zajímat jestli ten vozík táhneš nebo ne - což je velmi komické) -
"-- skrytý --" 07.12.07 18:43
« Re: Ford servis
Aby se auto nezastavilo, tak je potreba mit v nadrzi palivo nebo jet z kopce (lze i bez paliva, ale nefunguje posilovac brzd ani rizeni) Jinak se u jeteho Mondea (u TDCi specialne) soustred hlavne na gumicky steracu. Jsou zradne!!
Retez ma i diesel. -
"-- skrytý --" 07.12.07 16:39
« Re: Ford servis
Hmm som lama ze som nevedel ze Mondeo ma retaz. No o problem menej, co som rad. (a tyka sa to vsetkych motorov? diesel aj benzin?)
Je potrebne nieco menit pri dovezenom aute? olej, filtre...
Aby som mohol kludne jazdit, s vedomim, ze sa mi auto niekde nezastavi?? -
oleowr1 07.12.07 12:13
« Topení v zatáčkách
Osobně mi tato závada nevadí, pro kutila by to možná bylo týma na několik týdnů, jde o to, že jsem si všiml jedné "mouchy", kterou má moje Mondeo - v delších pravotočivý zatáčkách přestane foukat z topení teplý vzduch, fouká jen studený. Že by byla uvolněna nějaká klapka v topení (nemám automatickou klimu)??? -
"-- skrytý --" 07.12.07 09:25
« Re: Ford servis
Servis ve Fordu neni nijak zavratne drahy akorat nesmis natrefit na lajdaky.Ale proc hledas v Bratislave, kdyz si auto chces dovezt?? Nebylo by rozumnejsi si overit stav nez auto koupis a ne az potom?
BTW: Mondeo ma rozvodovy retez, ktery je bezudrzbovy (od r.v. 2000) -
oleowr1 07.12.07 09:07
« Pískající spojkové ložisko
Při sešlápnutí spojky mi píská vypínací ložisko (TDCi 2,0/96kW). Mám najeto cca.136tkm a řeším dilema:
1. nechat si vyměnit jen ložisko, ale pokud se po rozebrání ukáže nutnost vyměnit i lamelu, dvouhmoťák tak je samozřejmě nechám vyměnit,
2. nechat si automaticky vyměnit všechno?
Problém je samozřejmě cena, zatím jsem nezjišťoval rozdíl autorizovaný/neautorizovaný servis.
-
"-- skrytý --" 07.12.07 08:35
« Ford servis
Ahojte.
Chcem sa opytat, do akeho servisu (nie znackoveho) kto chodi a ake ma s nim skusenosti. Tyka sa to Slovenska a Bratislavy.
Planujem doviezt Mondeo a chcel by som si dat vymenit prevodovy remen,.... a vsetko co sa pri kupe ojazdeneho vozu ma. + pozriet na stav vozidla, nejaku prehliaku, alebo nieco take.
Viete mi niekoho odporucit? samozrejme zaujima ma pomer cena/kvalita. Nechcem najlacnejsieho co to odflakne, ale ani zas zbytocne drahy servis.
DIK.
-
Jirka 06.12.07 21:53
« centrál na Fiestu
Pánové, omlouvám se že lezu k "Mondeákům" s Fiestou, ale tady je u Fordů nejvíc živo. Koupil jsem jetou Fiestu r.v. 2004 a nemá centrál. (Je to druhé auto do rodiny na pojížďky po městě.) Na absenci centrálu si ale nemůžu zvyknout. Hledal jsem po netu nějaké informace o možnostech montáže centrálu, ale našel jsem jen sady pro předchozí model (96-01) a když jsem dal auto jednomu mechanikovi, tak napřed rozdělal dveře a pak prohlásil, že neví, kam by to dal. Bavím se samozřejmě o "neznačkovém řešení" - cenu od Fordu bych nechtěl vidět ani na obrázku.
Pokud jsem Vás tedy nevytočil příspěvkem na Fiestu u Vás Mondeáků a věděli byste jak na ten centrál - budu rád za radu. Jinak se omlouvám a nebudu rušit. -
-
cja 05.12.07 18:02
« Re: kutil
To Kutil: člověče je mi po tom jak se říká houby, ale nevím jak tovšechno jako človék stíháš - pracuješ jako ďas, přispíváš sem, ještě stíháš sledovat, jak se chová auto - nejste náhodou dva? >:D Nechci podle sebe soudit tebe, ale já když makám, tak naplno a na nějaké přispívání mi nezbývá moc času - možná na nějakou glosu, a auto mě sice baví, ale pokud toho mám fakt dost, tak je to pro mě dopravní prostředek s nějakou výbavou, který využívám a jezdím, a jezdím ... jsou věci , které mě taky iritují, ale abych tím zatěžoval všecny v okolí, spíš se o to podělím, alé nepřeháním to. Zkus žít a neřeš tolik kdejaký zvuk a škubnutí v autě. -
lordmystic 05.12.07 12:59
« Re: kutil
to že se chceš o autě dozvědět co nejvíc je možná dobrý úmysl, ale provedení které předvádíš je velice špatné. ono nikoho nezajímá dokolečka poslouchat to samé. kdyby jsi byl co k čemu, trochu se tomu věnuješ, necháš si auto prohlédnout nějakým klempířem který ti porovná co je třeba a pak napsat své zkušenosti. ne tady omílat to samé pořád do kola bez známky logiky. jsem od tebe neviděl jediný rozumný příspěvek, který by někomu poradil, jen samé stesky, dohady a kritika. -
superkutil 05.12.07 11:22
« Re: kutil
To pepek: Dobře víš, že za zatékání do Mondea jsem dostal 4letou prodlouženou záruku, kapání vody na sedačku u Fiesty mi potvrdilo více jejich majitelů a není to zatékání ale jen kape při otevření dveří. A zatékání do MK V mi potvrdil i prodejce Fordů, takže nevidím, kde máš problém. A pro mě zatékání do úplně nového auta problém je. Do žádných z mých aut mimo Mondeo nezatékalo. To že do MK III-V zatéká tu potvrdil i DIM. OK, řešte si své dúležité probémy a na mé "kraviny" se vykašlete. Pepku, ty jseš b*b a tím navždy zůstaneš. Ostatním se omlouvám, za to že "spamuju". Jen jsem se o mém autě chtěl dozvědět co nejvíc. -
pepek 05.12.07 07:40
« Re: kutil
Milý polokutile, tobě kape na karbid ve všech Fordech se kterými jezdíš. Je to ve Fiestě (tam obzvlášť), do MkII ti zatékalo na nohy. Prostě velmi slušně řečeno - běž už se svými "vážnými problémy" do Pr..achatic a jak ti napsal nejenom lordmysic, nepiš do každého fora co navštívíš samé kraviny na úrovni desetiletého dítěte a zamysli se nad sebou. -
lordmystic 04.12.07 22:03
« kutil
tak jsem tu delší dobu nebyl, změna zaměstnání, finiš s bytem, a koukám, je to tu stále stejné, kdykoliv se sem jen letecky mrknu, kutil vždy několik posledních příspěvků a plače a plače :). s odstupem několika měsíců od doby kdy jsem tu byl více aktivní, mi to přijde, že snad nemůže být v pořádku... nevadilo by mi to, kdyby toto fórum nebylo díky němu totálně zaspamované, tedy nepoužitelné. dříve se tu řešili zajímavé a praktické věci a problémy, dnes samé kraviny od kutila. ať se na mě nezlobí, ale po přečtení několika jeho posledních a vlastně jakýchkoliv příspěvků mám pocit, že je tady těžce usazen a tím pádem je tato diskuse mrtvá :((( -
superkutil 04.12.07 20:39
« Re: Chování motoru v různých režimech.
To zatékání mám potvrzené jak servisem, tak prodejcem. Vypadá to jako častá závada Mondeí MK II-V. Bohužel nevědí, jak se tam voda dostává, zřejmě je to konstrukční a výrobní chyba. Já sám jsem hned po prodeji měl polstrování dveří sundané a fólie která má zabránit průniku vody do interiéru byla na několika místech odlepená (chyba výroby nebo výrobní technologie). To zátéká jen jednomu z Vás? To to nikdo jiný neřešil? Chci vědět, co v autě je a jak se chová, co od něj můžu čekat, co kde upadne. -
superkutil 04.12.07 10:42
« Chování motoru v různých režimech.
Když jedu na hodně málo plynu (otáčky jsou nad 1750ot, ale není třeba víc plynu), tak motor vydává zvuk, jako by se válce hádaly, jejich chod je nepravidelný. Když přidám plyn, tak motor začne vydávat pravidelný zvuk. Nepravidelný zvuk se ozývá i při brždění motorem. Nezáleží na tom, zda je motor studený nebo ohřátý.
Podobné je to i když přidám plyn. motor se nejdřív hádá (jako by zjišťval co chci) a pak v pohodě zabere. -
superkutil 03.12.07 15:44
« Re: ESP
To DIM: Neboj, většinou jezdím v pohodě. Ale nejpomalejší nejsem, v provozu nebráním. Ale najdou se tací, kteří přede mnou schválně přibrzdí a pak prudce zrychlují aby mi ukázali, že mají taky na to jet rychle. No, já v pohodě zrychlím a oni mezitím zase zpomalí a zase mě brzdí. Takových p*tomců je hodně, takových co chtějí vychovávat a co jezdí jen v levém pruhu, ale zjistil jsem, že xenony mají tu moc, že před nimi řidiči uhybají doprava. Snažím se jezdit pohodově a ne na hraně, proto mě překvapilo chování auta a proto jsem se ptal. ;-)
[odkaz]
Skupiny a podskupiny řidičských oprávnění
(1) Řidičské oprávnění k řízení motorových vozidel se dělí podle skupin a podskupin.
(2) Řidičské oprávnění skupiny A opravňuje k řízení motocyklů s postranním vozíkem nebo bez něj.
(3) Řidičské oprávnění podskupiny A1 opravňuje k řízení lehkých motocyklů o objemu válců nepřesahujícím 125 cm3 a o výkonu nejvýše 11 kW.
(4) Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení
a) motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 2, 3 a motocyklu o výkonu nad 25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklu s postranním vozíkem a s poměrem výkonu/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
b) traktorů a pracovních strojů samojízdných, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg,
c) jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost2) motorového vozidla.