FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 10.12.07  23:54

    « Re: Kauza Rover

    Souhlasím, že občas do věcí moc reju a že z drobností dělám zbytečný rozruch, ale dělal jsem vě vývoji aut a tak když vidím, jak se dnes auta dělají a jaké polotovary se pouští mezi lidi v honbě za ziskem a snížením nákladů, tak je nutné i drobnosti zveličovat a dostat na světlo. Vývoj aut stojí sice hodně, ale díky počítačům a sdílení komponent zisk stále roste a výrobní náklady klesají. Problém je hlavně u elektroniky, kde četnost oprav firmware připomíná Microsoft. :-) Pokud se z drobností nebude nic dělat, přijdou velké závady ale to už bude pozdě. I špatné tlačítko klimatizace nebo rádia může způsobit nehodu, kdy řidič místo sledování auta a cesty před sebou obrátí pozornost k rádiu nebo klimatizaci.

    Pořád je potřeba si uvědomit, že je rozdíl když koupíš nové auto a to má mouchy z výroby nebo z konnstrukce nebo ojetinu co má nalítáno 200tis a už trpí neduhy opotřebení.

    A o tom to tady stále je. Já řeším problémy nového vozu, většina z Vás problémy ojetiny. Já řeším chyby z výroby a konstrukční vady, většina z Vás řeší problémy opotřebení a spolehlivosti ojetiny. :-!

    A pokud se ozve dostatek uživatelů, tak auta budou kvalitnější při zachování ceny. Prý se auta při výstupní kontrole dělí do skupin podle provedení na auta do východní a západní Evropy. >:D Tak ať jsme v té západní Evropě co nejdřív.
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 10.12.07  23:11

    « No a česky nakonec, slovenská perlička na dortu nebude

    [odkaz]

    Je to sice od chovatelů :), Jozef to zpochybní, ale to je jedno.

    Cituji úryvky:

    "Takže pro soupravu (3500 kg + 750 kg = 4250 kg) v tomto případě není nutná skupina C ani E."

    "Velmi důležité je písmeno „c“ stejného odstavce, cituji: „Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení: c) jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla.
    (...)
    Ze znění písmene „c“ vyplývá, že se skupinou B můžete řídit i soupravu tažného vozidla s vlekem, který má max. přípustnou hmotnost nad 750 kg (kategorie O2), ale jen v případě, pokud max. přípustná hmotnost vleku nepřesáhne pohotovostní hmotnost auta. Současně max. přípustná hmotnost celé soupravy nesmí být víc jak 3500 kg."

    "Uvedená fakta vychází ze zákonů ČR a platí bez rozdílu pro všechny občany, nezáleží tedy na tom, jste-li vlastníkem, nebo řídíte-li vozidlo (soupravu) jako osoba soukromá, fyzická nebo právnická.
    Výše popsané principy by se měly shodovat s legislativou Evropské Unie a uvedené závěry by tedy měly platit ve všech jejích zemích.

    Konzultováno se zástupcem Ministerstva dopravy ČR."
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 10.12.07  23:04

    « Krásná německá stránka, chudáci to mají zase blbě

    [odkaz]

    Nápověda: dej si vyhledat "4250". Hehehe.
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 10.12.07  22:59

    « A co teprv Francouzi, taky blbě!

    [odkaz]

    Neumíš francouzsky? Neva, jsou tam obrázky a B mají stejně (jsme v Evropě, akorát ti Řekové a teď Bulhaři to kazí)

    Nápověda: dej si vyhledat "4250", hehehe.
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 10.12.07  22:55

    « Ve Spojeném království to mají taky blbě, Jozef

    [odkaz]

    Category B
    Motor vehicles not exceeding 3500kg maximum authorised mass and not exceeding 8 passenger seats (+ driver) towing trailer :-
    - not exceeding 750kg maximum authorised mass (4250kg tot) , OR
    - trailer exceeding 750kg maximum authorised mass if max authorised combination weight does not exceed 3.5 tonnes and trailer M.A.M. does not exceed unladen weight of motor vehicle.

    Myslím, že jsem již jako novopečený tapetář překročil počet znaků vložený Kutilem za celý rok. :-) Pánové mě omluví, začalo mě to bavit.
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 10.12.07  22:52

    « Směrnice 2006/126/ES ze dne 20. prosince 2006 - neruší zatím směrnici 91/439/EHS

    Kdyby ještě někoho zajímala informace, Jozef se otočí pro tentokrát zády.

    Tato směrnice je přepracováním mnou citované směrnice, viz bod odůvodnění (1).

    Citace celého čl. 4 odst. 4 písm. b):

    b) Skupina B:

    motorová vozidla s maximální přípustnou hmotností do 3500 kg a navržená a zkonstruovaná pro přepravu nejvýše osmi cestujících kromě řidiče; motorová vozidla této skupiny mohou být doplněna o přívěs s maximální přípustnou hmotností do 750 kg.

    Aniž jsou dotčeny předpisy pro schvalování typu platné pro dotyčná vozidla, je možné motorová vozidla v této skupině doplnit o přívěs s maximální přípustnou hmotností do 750 kg, pokud maximální přípustná hmotnost této soupravy nepřesahuje 4250 kg. V případě, že hmotnost této soupravy přesáhne 3500 kg, vyžadují členské státy v souladu s ustanoveními přílohy V, aby tato souprava byla řízena pouze po

    - dokončení výcviku nebo

    - po složení zkoušky dovedností a chování.

    Členské státy mohou též požadovat jak tento výcvik tak složení zkoušky dovedností a chování.

    Členské státy uvedou na řidičském průkazu oprávnění k řízení takovéto soupravy prostřednictvím příslušného kódu Společenství.

    minimální věk pro skupinu B se stanoví na 18 let.

    (...)

    Směrnice 91/439/EHS se zrušuje s účinkem od 19. ledna 2013 (...).

  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 10.12.07  22:25

    « Re: Posledný pokus

    Ještě abych byl spravedlivý - uznávám, že české členění textu má traktory zvlášť v písm. b), a tam taky není zmínka o přívěsu, přípojném vozidle atp.

    Protože tys citoval písmeno b), oponoval jsem ti, Jozefe, že tam nic o přívěsu ani jeho hmotnosti nepíšou, ačkoli ty to tvrdíš a před to dáváš písmeno b).

    Ale je pravda, že vaše, slovenské znění podle tvého odkazu (tedy portal.gov.sk), nemluví o traktorech. Zákon možná ano, nebudu to teď hledat. Na jednu stranu nemá cenu šťourat se v citacích, na druhou stranu to celé je právě ono. A ty přesný nejsi, kopeš kolem sebe, pochybnost si nepřipustíš, tak se postav třeba na hlavu. Je mi jasné, že chceš mít poslední slovo, tak si ho užij. Už kdysi jsem si řekl, že tě nechám být, že to nemá cenu. Dnes mi akorát vadilo, že balamutíš tím svým zabejčeným prskáním ostatní, které může zajímat informace místo našeho pavlačového řvaní.

    Kutil má taky svoje, ale to už je takový kolorit. Je to automobilový hypochondr a puntičkář, ale netváří se, že všichni oponenti jsou na hlavu.

    A ty dál, ignoruje (to je přechodník) moji výzvu k vysvětlení toho, co by podle tebe musela být chyba Evropské komise v pokynu všem řidičům v EU, tvrdíš, že pitomec je i EU. Máš na to svaté právo, ale dokud nevytlučeš nějakou judikaturu, která podepře tvé tvrzení, nebo omluvu EK za chybu na webu, budeš za vola ty.
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 10.12.07  22:09

    « Re: Posledný pokus

    Muhehe!!! >:D

    Ty, Jozef, ty mě budeš mít na svědomí. :-!

    Potřetí ti píšu, že jsem nepopíral traktor. Psal jsem ti, ty fanatiku, že tvrdíš, že tam v písmeně b) píšou něco o tom, co traktor smí tahat. A já tam nic nevidím a nevidím a ty jak ten kolovrat, že ti beru traktor. Ty jsi buď psycholog a provádíš nějaký test maximální přípustné nasranosti, a nebo má pravdu Dr. DR. ;-)

    Odpočet DPH se mě netýká, takže to nic. Navíc mám liftback, nebo jak se to říká. 3700 kg kombinace, které lze tahat s řidičákem B, je příklad použitý na stránce Evropské komise, to je takový důležitý úřad, který já nikam nepletu, to je jako bych ti vyčítal, že ty sem pleteš český nebo slovenský zákon. Jedno i druhé platí, a ty jsi na to ještě nepřišel. Ta směrnice je z roku 1991, což se dá vyčíst v jejím čísle. Předpokládám tedy, že její provedení do vnitrostátního práva bylo součástí podmínek přistoupení našich zemí, ale nejsem právník.

    Ty taky nejsi právník, že ne? ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.12.07  21:14

    « Laik žasne, odborník se nestačí divit

    Tady názorně vidíte, že boj s lidskou blbostí bohužel opravdu nelze vyhrát :-(. Aspoň ne bez použití hrubé síly.

    Ano, Jozefe, máš pravdu, a tohle O je bílý čtvereček... Začalo se mi nějak stýskat po časech, kdy * ještě neuměli psát.

    (* je název pro nejlehčí stupeň oligofrenie (=mentální retardace, slabomyslnost). Druhy stupeň je imbecil a nejtěžší je idiot. V tomto případě to není nadávka ale diagnóza). A kdo neví, jaké slovo toto fórum nahrazuje *, nechť využije služeb bratra Googla ;-).

    Dál už se k tomu vyjadřovat nebudu, všechny mentálně neretardované bych prosil o to samé. Doufám, že o 1-2 stránky později už to tady zase bude ke čtení.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 10.12.07  16:23

    « Re: Posledný pokus

    Impaler napísal 15:02:
    Jozefe, umíš jenom opakovat svoje bláboly. Nikde jsem nepsal, že nevidím traktor.
    Impaler napísal 13:08:
    "b- definuje "traktor" a koľko môže ťahať - bez obmedzenia"
    Jo? Vidím, že to čteš pořádněji, než to vůbec jde. Já to tam nevidím a nevidím...
    A ešte raz citácia bodu B:
    b)traktorů a pracovních strojů samojízdných, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg,
    Takže najskôr si ten traktor nevidel a následne si tvrdil že : "Nikde jsem nepsal, že nevidím traktor."
    Nepotrebuje to ďalší komentár.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 10.12.07  16:18

    « Re: Posledný pokus

    IMPALER: Človeče, čítaš to čo vkladáš do odpovede???
    Obidva tvoje príspevky hovoria to isté čo ja odzačiatku:
    "- kombinácia ťahača kategórie B a prívesu, kde maximálna povolená hmotnosť súpravy nepresahuje 3500 kg a maximálna hmotnosť prívesu nepresahuje hmotnosť nenaloženého ťahača;"
    Váš zákon hovorí:
    "jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a)(TJ: motorových vozidel, s výjimkou .... jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg....k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg )nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost 2) motorového vozidla."
    To je citácia zo zákona platného v ČR pár mesiacov. Všimni si tam to slovíčko "POKUD". Každý normálny človek pochopíˇ, že pokiaľ neprekročí súprava hmotnosť 3500 kg, môžeš ťahať za autom 750 kg. Prečo sa jazdná súprava odvoláva na bod "A" keď podľa teba platí v každom prípade príves 750 kg??? Prečítaj si to konečne poriadne a dosaď si za písmeno "A" to čo je napísané pod písmenom "A". Spravil som to za teba, ak mi neveríš, sprav si to sám a prečítaj si to.
    Prečo sem petieš EU? Vieš dokedy má byť tá smernica inplementovaná do českého zákona? Ak už mala byť, tak keď dostaneš pokutu, choď sa sťažovať do Štrasburgu. A hneď si aj nárokuj DPH zo sedana. Berňákom povedz že v EU je možný odpočet z každého auta. A nakoniec čerešnička na torte. Donedávna si tvrdil že môžeš ťahať 4250 kg. Teraz zrazu tvrdíš že 3700. Nepripadá ti to divné?
  • « 00 Reagovat !

    foto sybokcz

    sybokcz 10.12.07  15:30

    « Kauza Rover

    Reportaz jsem nevidel, ale cetl jsem clanek a diskuzi na Tipcars.cz. Docela peklo, co si tady nekdo dovoli. Precist si doporucuju, nejake okrajove zaletosti, ktere obcas predvadis (no offense) jsou brnkacka :).
    Ono je to tezke, Mondeo (i jine) jsou porad stredni strida, takze spolehlivost (bohuzel) tomu odpovida, cena diky rustu podilu technologii roste.
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 10.12.07  15:20

    « Re: Tachometr- denní počítadlo

    kutile,

    nehodlám reklamovat tlačítko, které musím podržet, aby vynulovalo. nic jiného mě nezlobí. myslel jsem dosud, že to je schválně. dělám to jednou za jedno tankování, neirituje mě to. než kvůli tomu nechat rozebírat přístrojovku...ne ne. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 10.12.07  15:17

    « Re: Posledný pokus

    [odkaz]

    Smernica, prijatá Radou spoločne s Parlamentom alebo samotnou Komisiou, je adresovaná členským štátom. Jej hlavným cieľom je aproximácia právnych predpisov.

    Smernica je záväzná pre členské štáty z hľadiska stanoveného cieľa, ale ponecháva im výber formy a prostriedkov, ktoré použijú na realizáciu komunitárnych cieľov v rámci svojho interného právneho poriadku.

    Ak nie je smernica prenesená členskými štátmi do národnej legislatívy alebo ak je prenesená nekompletným spôsobom alebo s meškaním, môžu sa občania dovolávať aplikácie predmetnej smernice priamo pred národnými súdmi.

    Smernica Rady z 29. júla 1991 o vodičských preukazoch (91/439/EHS):

    [odkaz]

    (...)
    Článok 3

    1. Vodičský preukaz uvedený v článku 1 oprávňuje na riadenie vozidiel nasledovných kategórií:
    (...)
    Kategória B

    - motorové vozidlá s maximálnou povolenou hmotnosťou nepresahujúcou 3500 kg a ktoré nemajú viac ako osem miest okrem miesta pre vodiča; motorové vozidlá tejto kategórie môžu byť s prívesom, ktorý má maximálnu hmotnosť do 750 kg;

    - kombinácia ťahača kategórie B a prívesu, kde maximálna povolená hmotnosť súpravy nepresahuje 3500 kg a maximálna hmotnosť prívesu nepresahuje hmotnosť nenaloženého ťahača;

    Tolik směrnice. Nyní tebou citovaný zákon:

    Skupina B

    Motorové vozidlá okrem vozidiel skupiny A a T, ktorých celková hmotnosť nepresahuje 3 500 kg a ktoré nemajú okrem miesta pre vodiča viac ako osem miest na sedenie; k motorovému vozidlu tejto skupiny smie byť pripojené prípojné vozidlo s celkovou hmotnosťou nepresahujúcou 750 kg.

    Jazdné súpravy zložené z ťažného vozidla podľa predchádzajúceho odseku a prípojného vozidla, ak celková hmotnosť jazdnej súpravy nepresahuje 3 500 kg a celková hmotnosť prípojného vozidla nepresahuje pohotovostnú hmotnosť ťažného vozidla.

    Jak vidíš, váš zákon poměrně dobře kopíruje směrnici (pominu, že to není citace zákona, ale výklad z portálu veřejné správy, to považuji za dostačující).

    Všimni si také, že písm. a) (podle české citace z dřívější fáze naší debaty) nedefinuje soupravu, přestože připouští připojení přípojného vozidla. Naopak později se hovoří o jízdních soupravách.

    A stále jsi mi neodpověděl na otázku, jak to, že sama Evropská komise umožňuje 3700 kg na béčko. Jestli ještě jednou napíšeš, že tě nezajímá evropský předpis, běž se bodnout. To, že tebe to nezajímá (byť vnitrostátní předpisy samozřejmě platí, to souhlasím - ale jejich cíl je a musí být stejný jako cíl té směrnice, jejíž výklad ti předkládám), je jenom tvůj problém. Už tři a půl roku to pro tebe je závazné a chtěla to tak více než polovina lidí ve tvé zemi. Howgh.
  • « 00 Reagovat !

    foto pepek

    pepek 10.12.07  15:13

    « Re: Posledný pokus

    Milý Jozefe, pokud ti dělá problém pochopit psaný text v češtině či angličtině (o slovenštině ani nemluvě), pak je mi už jasné, proč se každý v ČR raději uhýbá, když na autě vidí slovenskou registrační značku. Zjevně v SR dají řidičák každému.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 10.12.07  15:04

    « Re: Tachometr- denní počítadlo

    Koukám, že tu máte veselo a že si pepek našel novou oběť. >:D

    Taky mi tlačítka přístrojovky jdou od počátku nespolehlivě. Jen jsem to považoval u Forda za normální. Stejně se mi totiž chovají i tlačítka na klimatizaci. Musí se na ně tlačit vyšší silou a ještě na nich prstem hýbat do strany. Než studený spoj, tak bych to viděl na konstrukční chybu tlačítka.

    A proto impaler musíš reklamovat, reklamovat, reklamovat... a nebo se s tím smířit. ;-)

    Ono co bys chtěl od auta, které nestálo ani milión (slova servisu Ford).

    Neviděli jste náhodou včera v TV, jak si ten chlap koupil off-road za 1,9mil a jak mu ho prodali po opravě, rezaty a nepojízdný a jak ani prodejce, ani zastoupení a ani továrna s tím nechtějí nic mít. Myslím že to byl Rover. :-) Auto zpět vzít nechtějí a za každý měsíc mu snižují cenu za kterou by to vzali zpět o 50tis, jako kdyby si to auto od nich pronajal.
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 10.12.07  15:02

    « Re: Posledný pokus

    Jozefe,

    umíš jenom opakovat svoje bláboly. Nikde jsem nepsal, že nevidím traktor. Naopak, načapal jsem tě, že tvrdíš něco o tom, co a jak těžkého lze připojovat, podle písmene b), kde nic takového není.

    Směrnice je řídící pro zmiňované zákony. Více v následujícím příspěvku.

    Přestaň používat povýšený tón a demagogicky opakovat to, co jsem nikdy nenapsal. Akorát se dále ztrapňuješ.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 10.12.07  14:44

    « Re: Posledný pokus

    Pepek, ako sa s tebou môžem staviť keď vyšlo najavo že si myslel ten istý zákon iba mu vôbec nerozumieš?
    Impaler: Prečo tu miešaš budúce smernice EU? Bavíme sa o platnom zákone ČR, prípadne SR.
    Ako to že pod písmenom "b" nevidíš traktor? Doslova sa v zákone píše:
    "b, traktorů a pracovních strojů samojízdných, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg,"
    Treba niečo dodať? Myslím si že nie. Ťažko ti dokážem že pod písmenom "b" sa píše traktor keď ty tvrdíš že tam traktor nevidíš. Chceš ma chytať za slovo že tam nie je napísané traktor, ale traktorů ? Tak potom máš pravdu.
    Takisto tam asi vidíš obmedzenie hmotnosti prívesu. Ja, ani nikto normálny kto viečítať to tam nevidí. Lebo tam nie je.
    Obmedzenie je v bode "c" a vzťahuje sa na bod "a" a "b". A bod "c" jasne definuje čo je jazdná súprava a koľko môže vážiť. Bez vínimky. Nech ti to prečíta niekto kto vie čítať. Ťažko sa s vami hádať, nie to ešte stavovať, keď nedokážete uznať ani to čo je napísané v zákone čierne na bielom.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 10.12.07  13:56

    « Re: Tachometr- denní počítadlo

    Denní počítadlo se vynuluje normálně hned po krátkém stisku..........ale na prvním Mondeu to taky šlo až na poněkolikáté..... a tak mi měnili celou přístrojovku....v záruce :-) Je to tradiční disgnoza : studený spoj.....
  • « 00 Reagovat !

    foto pepek

    pepek 10.12.07  13:56

    « Re: Posledný pokus

    to impaler: Já tu sázku už vzdal, protože Jozef je stejně v chápání zákonů a použití operandů pozadu a není to chlap, protože se bojí přijmout výzvu.
    btw. Teď jen ať se nepřidá polokutil, protže by tohle forum totálně kleklo
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 10.12.07  13:09

    « Re: Tachometr- denní počítadlo

    Musím ho podržet a ještě mít zapnuté zapalování, nebo dokonce nastartováno, to si teď nevybavuju. Auto mám od novoty a bylo to tak dycky.
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 10.12.07  13:08

    « Re: Posledný pokus

    "b- definuje "traktor" a koľko môže ťahať - bez obmedzenia"

    Jo? Vidím, že to čteš pořádněji, než to vůbec jde. Já to tam nevidím a nevidím...

    "b - môžete ťahať za malým traktorom ťažkým max. 3500 kg príves ťažký 100 ton."

    Jo? V b) se nic takového nepíše, že ne? Ty to tam vidíš? My nic takového netvrdíme.

    A tisková zpráva Evropské komise s odkazem na platnou směrnici je ti málo? No to je pak asi fakt konec rozhovoru, zdravím ostatní diváky, nechť si utvoří názor z dostupného materiálu.

  • « 00 Reagovat !

    foto panther

    panther 10.12.07  12:56

    « Re: Tachometr- denní počítadlo

    Nuluje to počítadlo okamžitě nebo se musí chvíli držet? Jak je to - já to musím několikrát opakovat.
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 10.12.07  12:54

    « Re: Posledný pokus

    Jozefe, Jozefe.

    Vysvětli, proč tedy Evropská komise píše, že na 3700 kg složených z auta a vozíku do 750 kg stačí průkaz B?

    A proč zde

    [odkaz]

    EK vysvětluje rozdíl mezi platnou a budoucí legislativou:

    Directive 91/439/EEC - Cars (category B)

    Combinations with a trailer of more than 750 kg are allowed as long as the maximum authorised mass (MAM) of the trailer does not exceed the unladen mass of the towing vehicle and the combination does not exceed 3500 kg

    Future Directive - Cars (category B)

    Combinations with a trailer of more than 750 kg are allowed up to 4250 kg when:
    Respecting type-approval rules
    Passing a training and/or a test for combinations between 3500 and 4250 kg

    Tedy: přesně to, co už jsem ti psal. Toto se týká kombinací s vozíkem nad 750. Je to podle těchto slov povoleno. Podmínky jsou v písm. c), v budoucnu se uvažuje o zvýšení limitu kombinace na 4250 za dalších podmínek. Vozík do 750 za auto podle písm. a) s celkovou hmotností této kombinace nad 3500 je již povolen, tečka.

    Závěr: Měl bys jim napsat, že to mysleli špatně a že to špatně vykládají, protože to mají číst celé. Včetně těch kategorizací vozidel a souprav a souvislostí, že písm. a) platí jen omezeně, i když to nikde není napsáno. To bude švanda, bože můj.

  • 00 Reagovat !

    foto panther

    panther 10.12.07  12:50

    « Tachometr- denní počítadlo

    Pánové, když chci kolíkem vynulovat denní počítadlo, tak to musím několikrát opakovat až se to umoudří. U mechanického to bylo hned ale na Mondeu mne to trochu zlobí. Mám auto chvíli tak potaďte, zda je to normálni. dík
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 10.12.07  12:47

    « Re: Posledný pokus

    DR: Kto má elementárne znalosti z čítania zákonov tak to pochopí. Nechytaj ma za slovo a prečítaj si ten zákon. Je tam napísané "nebo". Teraz ten zákon už chápeš?
    Impaler: V tom tvojom odkaze je len niekoho vysvetlenie a nekorešponduje s daným zákonom platným v ČR.
    Ja ti tiež môžem dať odkaz kde sa to píše jasne:
    [odkaz]
    Kategória B

    - motorové vozidlá s maximálnou povolenou hmotnosťou nepresahujúcou 3500 kg a ktoré nemajú viac ako osem miest okrem miesta pre vodiča; motorové vozidlá tejto kategórie môžu byť s prívesom, ktorý má maximálnu hmotnosť do 750 kg;

    - kombinácia ťahača kategórie B a prívesu, kde maximálna povolená hmotnosť súpravy nepresahuje 3500 kg a maximálna hmotnosť prívesu nepresahuje hmotnosť nenaloženého ťahača;

    Kategória B + E

    - kombinácia vozidiel pozostávajúca z ťahača kategórie B a prívesu, ak súprava nespadá pod kategóriu B;
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.12.07  12:40

    « Re: Posledný pokus

    Josef0351: máš naprostou pravdu: o jazdných súpravách - DOSLOVNE je tam NAPÍSANÉ "zložených z motorového vozidla podľa písmena "a" a "b".

    Takže každá jízdní souprava musí obsahovat současně auto a malotraktor, jinak nesplňuje podmínku v písmenu c). ten malotraktor může být i naložený na vozíku, ale nidky nesmí v soupravě chybět. A to všechno dohromady smí mít vážit maximálně 3500kg, pokud by snad byla hmotnost soupravy o něco vyšší, řeší se to amputací nepotřebných částí těla řidiče, jako první se amputuje hlava.

    "...ten pacinet vám chybět nebude, budete to totiž vy sám! Částečně budete ležet na chirurgii a částečně na psychiatrii."" (Saturnin)

    impaler: měl jsi pravdu.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 10.12.07  12:32

    « Re: Posledný pokus

    Impaler: Ak som Ťa správne pochopil bavíme sa o jednom zákone platnom v ČR od 22. srpna 2007 a nemal si na mysli žiadnu inú novšiu vyhlášku.
    A ten zákon jasne definuje v § 81 odstavci:
    4a - hovorí o autách a ich obmedzení ťahať viac ako 750 kg
    4b - hovorí o pracovných strojoch a traktoroch bez obmedzenia vozíka
    4c -hovorí o jazdných súpravách - DOSLOVNE je tam NAPÍSANÉ "zložených z motorového vozidla podľa písmena "a" a "b" ...
    Písmeno c jasne upravuje písmeno A a B. Odstavec treba čítať celý. Rovnako je to vo všetkých zákonoch. Tu je to napísané jedno jednoznačne. a- autá, b - malé traktory a stroje, c - jazdné súpravy zložené z vozíka a vozidla definovaného v bodoch A a B.
    Fakt neviem čo je na tom nepochopiteľné. Existujú zákony a odstavce ktoré definujú oveľa viac pojmov ako A a B. Môže to byť A až Z. A aby sa nemuselo v každom odstavci opakovať to isté a aby to bolo jednoznačné tak sa to píše takto a treba to čítať celé.
    Traktory nie su uvedené v bode "a", lebo nie su obmedzené prívesom 750 kg. Bod "C" hovorí o obmedzeniach súprav "a" aj "b" aby bolo jasné že sa vzťahuje na všetky vozidlá do 3,5 t s výnimkou motoriek uvedených v bode 2 a 3 a aby sa nemusela rovnaká formulácia opakovať v písmenach "a" aj "b". Keby tam bolo písmen 20, čo sa stáva, muselo by sa to 20 krát opakovať. Je to jednoznačné a zrozumiteľné. Prečitaj si akýkoľvek zákon. Zákony treba čítať od a do z. Keby som to čítal ako vy, ale od konca, tak začnem aj skončím pri bode "C". Ten jasne hovorí o tom že moja súprava môže mať 3500 kg. Ak by som jazdil na traktore tak nemám problém, zákon neporuším. Ale keby som jazdil na aute tak zákon poruším, lebo by som nevedel že v bode "a" sa bude písať o obmedzení 750 kg, aj keď o tom bod "c" nehovoril.
    Uvedom si že je jedno v akom poradí sú základné pojmy definované. Kľudne to mohlo byť:
    a - súpravy
    b - autá
    c- traktory
    V tom prípade by ste problém nemali, lebo v prvom bode by ste sa dozvedeli že súprava nemôže mať viac ako 3,5 t.
    Takže:
    a- definuje auto a koľko môžeš ťahať - 750
    b- definuje "traktor" a koľko môže ťahať - bez obmedzenia
    c- definuje koľko môže vážiť jazdná súprava zložená z bodu "a" a "b" a vozíka - 3,5 t.
    Nakoniec jednoduchý príklad. Keby platilo to čo tvrdíte, tak:
    a - môžete ťahať za autom max 750 a auto môže mať max. 3500, spolu 4250.
    b - môžete ťahať za malým traktorom ťažkým max. 3500 kg príves ťažký 100 ton.
    c - prekoho by platilo obmedzenie jazdných súprav? Keby neplatilo na autá ale iba na traktory tak je to tam jednoznačne napísané. Ale tam nič také nie je. Je tam bez výnimky odkaz na bod a aj b. Ani auto ani malý traktor nemôže vážiť viac ako 3500. Napíš si vzorec ktorý popisuje §81 odstavec 4 body a, b, c.
    a je menšie ako c, b je menšie ako c. A dosaď si čo definujú jednotlivé písmená. a ani b nemôže byť väčšie ako c. Ani písmeno a, ani písmeno b sa neodvoláva na písmeno c. Pre ne neexistuje. Ale písmeno c sa jedno jednoznačne odvoláva na na písmena A a B. Písmeno C je doslovne definované písmenami A a B a dopĺňa ich obmedzenie.
    Dúfam že som to už vysvetlil dostatočne jasne.
    Teba aDR mám z krku. Som zvedavý či Pepek dá odkaz na ten jeho zákon. Netvrdím že nevyšla novela ktorá toto upravuje. To je celkom bežné. V tom prípade platí to čo má Pepek. Nič také som ale nečítal.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.12.07  12:15

    « Re: Posledný pokus

    DIM: ještě ty začínej >:D

    tažené zařízení, např. [odkaz]

  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 10.12.07  12:10

    « Re: Posledný pokus

    Co je to to tažné ???
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 10.12.07  12:06

    « Re: Posledný pokus

    DR: Nevsadím, vím, že nepochopí. :-) Ale sralo by mě, kdyby to tady vypadalo, že my s tím souhlasíme.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.12.07  12:01

    « Re: Posledný pokus

    impaler: vsaď se, že to stejně nepochopí, o to šampaňské, které jsem kvůli jozefovi neotevřel :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 10.12.07  11:50

    « Re: Posledný pokus

    A k tomu, že se písm. c) odvolává "SÚČASNE !!!!" na písmena a) a b):

    "jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla"

    To je tam kvůli definici tažného vozidla (tedy max. 8 lidí bez řidiče atd.), ne soupravy. Povšimni si absence údaje 750 kg.

    A pokud ti to nestačí, tak si místo nabubřelého vyřvávání vlastní blbosti zajdi sem:

    [odkaz]

    Je tam taková přehledná tabulka ve třech světových jazycích. Odkazuje na směrnici 91/439/EHS, jež je provedena do vnitrostátního práva zákony, které tady vztekle cituješ.
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 10.12.07  11:39

    « Re: Posledný pokus

    Jozefe, tak ještě jednou a polopatě. Pepek mě omluví, ale soudím, že sázka nebude.

    Není pravda, co tvrdíš, totiž že nikdy nesmíš tahat víc než 750 kg. Smíš, a to za podmínek vymezených v písm. c).

    Tvůj omyl spočívá v předpokladu, že písmena musí platit všechna současně. To je blbost, tak nás tady neškol ze čtení zákonů. Podle této logiky by auto muselo být zároveň traktor, že (písm. b)). Proč by asi pak bylo v písmeně a) uvedeno, že smíš připojovat vozík do 750 kg, aniž by upozornili na nutnost odečíst tuto hmotnost od hmotnosti auta. To by mohli napsat v písm. a), že auto smí mít 3500 kg, tečka. Dál by bylo písm. c) pro soupravy a omezení na 3500 kg celkem.

    Jenže zákon, který čteme spolu a přece každý jinak, jasně píše v písmeně a), co se smí. Neumíš to sečíst, nebo co? V písmeně c) se nepíše nic o variantě z písm. a), tj. auto podle definice a vozík do 750 kg, ani o její platnosti se tam nic nepíše. Píše se tam o ostatních kombinacích, tj. vozík nad 750 kg. Můžeš ho mít, ale nesmí to celé mít víc než 3500, plus - tebou citovaná podmínka - "maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla". Prostě ten vozejk může mít max. přípustnou hmotnost vyšší, než 750 kilo, ale ne moc, musí zůstat lehčí než tažné vozidlo bez posádky a nákladu. Tím se podle mého myslí, že s řidičákem B nemůžeš tahat stopětkou vozík s nosností dvě tuny, i kdyby byl prázdný.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 10.12.07  10:45

    « Re: Posledný pokus

    DR: Čo sa týka diaľničných známok napísal som to jasne už v sobotu. Žiadne auto N1/M1 samo o sebe problém nemá. Treba si dávať pozor čo zapojíte za dodávky a veľké osobné autá ktoré môžu mať v súprave z vp. sk B+E viac ako 3,5 t.
    Čo sa týka vodičáku sk. B si mimo. Nauč sa čítať zákony. Nauč sa čo je paragraf, čo je odstavec a čo je písmeno.
    Jeden paragraf 81, jeden odstavec 4 a písmená "a" až "c" hovoria jasne a nemožno ich vytrhávať z kontextu.
    a- obmedzuje "auto" na celkovú hmotnosť 3,5 t a vozík za ním na 750 kg. NIKDY nesmieš ťahať viac ako 750 kg.
    b- obmedzuje traktory a pracovné stroje na 3,5 t ale NEOBMEDZUJE hmotnosť prípojného vozidla. Preto tieto vozidlá nie su súčasťou písmena "a" ale sú uvedené samostatne v písmene "b".
    c- hovorí o jazdných súpravách. Odvoláva sa jasne a jednoznačne na písmena "a" aj "b" (autá aj traktory)SÚČASNE !!!! ich obmedzuje na celkovú hmotnosť 3,5 t.
    Auto nesmie ťahať podľa bodu "a" viac ako 750 kg a súčasne nesmie byť celková hmotnosť súpravy podľa bodu "c" viac ako 3,5 t A nesmie ťahať vozík s celkovou hmotnosťou vyššou ako je jeho pohotovostná hmotnosť.
    Traktor môže ťahať podľa písmena "b" koľko chce ale bod "c" ho obmedzuje na hmotnosť súpravy do 3,5 t. Umožňuje mu ale ťahať väčšie zariadenie ako 750 kg pokiaľ nemôže vážiť viac ako je jeho pohotovostná hmotnosť.
    Paragraf 81, odstavec 10 ( B+E) umožňuje šoférovať vozidlá uvedené v odstavci 4 ( žiadne obmedzujúce písmeno ) ale aj súpravy obmedzené písmenom "c" v odstavci 4.
    V tomto prípade je zákon jedno jednoznačný. Stačí mať elementárne znalosti v čítaní zákonov.
    Pokiaľ májú Pepek a spol. iný, novší zákon, tak o ňom neviem. Asi ani oni keď ho nedokážu uviesť >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.12.07  08:46

    « Re: Posledný pokus

    Tak nejdřív ještě jednou pro karavanisty o dálničních známkách [odkaz] bod 21.

    A teď pro grafomany.
    Já jsem tak nějak podvědomě čekal, že z toho zase bude přehlídka tvrdohlavé hlouposti a nechápavosti.

    Dneska už fakt dostaně řidičák asi každý ...

    Tak si pro mě a za mě udělejte B+E i na malý vozík do 750kg, plaťte mýto i za auto, za které ho vůbec platit nemusíte, ale přestaňte tyhle hlouposti vnucovat všem ostatním. Zákony buď neznáte, nebo jim nerozumíte, ale pořád budete mlít ty své nesmysly.

    Až oleowr1 spolu s jozefem0351 pochopí, že auto do 3500kg + vozík do 750kg se podle § 81 4a) ještě vůbec nepovažuje za soupravu (ve smyslu silničního zákona) a proto lze aplikovat 3500+750=4250kg bez ohledu na § 81 4c), tak to asi půjdu bouchnout šampaňské. Jen abych dřív nezemřel na sešlost věkem.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 10.12.07  08:42

    « Re: Posledný pokus

    Impaler: Naozaj nerozumiem. Myslím, že keď bod "c" obmedzí bod "a" a "b" tak to obmedzenie platí. Ťažko sa budem obhajovať tým, že som skončil čítanie zákona alebo vyhlášky pri bode "a". 8-s
    Ak platí nejaká novšia smernica o ktorej neviem tak ju uveď. Ale DR sa oháňal autoškolou takže operoval zákonom ktorý platí dávno a nie možno mesiac.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 10.12.07  08:37

    « Re: Posledný pokus

    JOB: Staré autá a aj niektoré novšie to tak majú ako píšeš. Nie je na tom ale nič nelogické. Npr. Mondeo utiahne 1800 kg ale vzhľadom na motor, brzdy atď. nemôžeš spolu vážiť viac ako ako 3495 kg. Takže máš tu možnosť odtiahnuť si npr. jachtu alebo veľký karavan do Chorvátska ak nenaložíš auto doplna. Aj tak ti v podstate nikdo nezabráni naložiť do auta alebo na vozík viac ako je povolené, čo sa často aj deje. Je to na vodičovi. Keby to Mondeo malo povolený vozík len do 1330 kg a pritom zvládne až 1800 kg, tak by ťa zbytočne obmedzovali. Robili by z teba automaticky podvodníka ktorý naloží vozík aj auto doplna. Takto ti zákonodarcovia veria že si rozumný a zaťažíš súpravu len do povolenej maximálnej hmotnosti >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 09.12.07  23:46

    « Re: Posledný pokus

    Ještě se dívám, Jozefe, že cituješ velmi správně. Stejné formulace jsou podle té směrnice, číslo si najdi sám, ať se pocvičíš.

    Takže problém nejsou zdroje, problém je ta logika. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 09.12.07  23:39

    « Re: Posledný pokus

    Tož dobré cvičení. :-)

    Tvrdím, že pravdu má DR a Pepek. Hledal jsem odkazy a nebudu je sem dávat, dokud zaslepení grafomani nepřijmou veřejně sázku. Mohou taky hledat a pak mohou přiznat porážku.

    Hledání nechť se omezuje na právní předpisy, výklady z pera autoklubů jsou pro policii a soud jaksi irelevantní.

    Nápověda: je v tom logika. Trvalo mi to, ale myslím, že jsem to pochopil tak, jak to zákonodárce myslel a jak to autor předpisu i veřejně vykládá. Ale to už napovídáme příliš...

Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…