FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 24.12.07 14:24
« Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy
oleowr1: Asi mám smůlu a fakt mu něco je. Dnes -2°C a po nastartování běžel, cca 10sec nejistě ale pak už docela klidně. Ale včera jsem zkoušel maximálku ale přes 200km/h se nedostanu ani na dlouhé rovině. ;-\ -
oleowr1 23.12.07 17:48
« Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy
superkutil:
s tím Tvým autem určitě něco není v pořádku, do -5 musí nastartovat každý diesel, který má dobré tlaky (špatné mohou být tak po nejméně 200tkm), s funkční aspoň polovinu žhavičů, dobrou baterku a startér. Předloni v zimě na chatě kolegova 2,0TDCi 96kW v neděli ráno -25 a bez problémů. Letos jsem startoval při nejnižší teplotě jen -6st., ani jsem nečekal na zhasnutí kontrolky žhavení a na první šup to chytlo. Vymrzlý motor má chvilku (řádově sekundy) nepravidelný chod, ale pak těsně nad 750ot/min. a hůrá do světa... -
superkutil 22.12.07 21:16
« Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy
Ahoj, tak mi v -5°C auto na poprvé naskočí a zdechne. Potřebuje 2-3pokusy k tomu, aby beželo. Čím to je? Auto má najeto 25tis.km a stáří 10měs. To by přeci nemělo zlobit? Nafta je Shell. Po cca 30sec se zklidní a běží v pohodě. Proč TDCI, když je studené, netočí chvíli vyšší otáčky než se hřeje a zklidní? Měl jsem Passata a kamarád má Opela a u obou aut vždy po startu motor točil cca 1200-1500ot a pak postupně otáčky klesaly. -
g_m 21.12.07 20:10
« Re: to TomanGHIA
DR:
Ale DR, dyt' vy máte svoje krásné stránky, svoje klubové podložky... roky fungování.
I kdyby mě bral někdo tady v minulém příspěvku vážně (v což snad soudný člověk nemůže věřit :-) - mám tam smajlíky a navíc je snad evidentní, že si dělám kozy), tak co je to jeden TomanGHIA oproti takové baterii uživatelů, kterou tam máš. A co je špatného na sektě? Kdybych napsal tlupa, banda, spolek, ... (peace).
Snad opravdu nemyslíš vážně, že bych já mohl jakkoliv narušit oddanost členů vašeho klubu, pokud si to vážně myslíš, tak díky za kompliment a jdu se na to ožrat.
Kdybych Ti chtěl nějak škodit (a to nemám důvod chtít), navezu se vám do klubu tam a ne tady.
Tak jsi to neměl vytahovat, co vás tam je lidí, čekals ode mě něco jiného? :-)
A navíc - tady je to stejně DIMovo, což je taky Ostravák, pokud se nepletu.
Já vám všem na CMC přeju krásné Vánoce a do Nového roku vše nejlepší, hlavně hodně štěstí.
{Zdraví nikomu nepřeju, nebot' např. na Titaniku (viz Prima, 22. 12. 2007 - 20:00) byli taky všichni zdraví, ale jen někteří měli štěstí.
Ovšem tento starý džouk již určitě všichni dobře znají a tak místo pousmání se půjdou radši něčeho dobrého napít.
Na zdraví, samozřejmě.}
-
oleowr1 21.12.07 19:57
« to DR
Jsem sice aktivním členem, ale moc aktivní nejsem, do diskusního fóra skoro nekoukám, přečel jsem si pár článků. Před pár lety jsem byl u zrodu klubu sierristů, ještě mi po něm zbyla stránka [odkaz] dneska mají kluci svou doménu a už s nima prakticky ve styku nejsem. Nějak je stále méně a méně času.... -
"-- skrytý --" 21.12.07 19:33
« Re: to TomanGHIA
TomanGHIA: ale no tak, zase to nepřeháněj. Doufám ti to oleowr1 vysvětlí ;-)
A popravdě, tenhle styl humoru je trochu nebezpečný, někdo by to mohl vzít vážně - a to by mi, přiznám se, vadilo. Ne až tak kvůli mě, ale kvůli všem těm lidem, na kteří tomu klubu věří a táhnou ho pořád dopředu. -
g_m 21.12.07 19:08
« Re: to TomanGHIA
DR:
Nechceš mi kazit radost? Ale stalo se!!! :-)
Mě až obchází mráz z toho, kolik vás je... sekta hadra! :-)
Hele, DR, pustíš vůbec oleowra1 se mnou na sraz, když je to Tvůj kůň vlastně?
Plosím plosím, moc ho nezdržím, jen dva prstíčky... teda - dvě kafíčka... a hned zase pojedeme... :-)
Až bude mít oleowr1 cestu ke mně, on se ozve a my se najdem! -
g_m 21.12.07 16:12
« Re: to TomanGHIA
oleowr1:
Už Tě ted' tedy poznám, tak až Tě potkám, zablikám, zastavíme a dáme řeč/cigáro/kafe.
Btw. na pumpě Slovnaft ( netankuju tam!!! :-) ) ve Frenštátě p. Radhoštěm dělají výjimečně dobré presso, je to i dobré místo na pokec - spousta místa, příjemná obsluha, vevnitř posezení, občerstvení, venku je taky kde posedět (i parkovat), nové čisté WC s hudbou... :-)
Oleowr1, kdybys tam poblíž měl někdy cestu a chvilku času volného k tomu, napiš mi to tady, já tím směrem ted' docela často jezdím. Budu se těšit na případné setkání!
martin.z:
Martine díky za dnešní mejl, jsem rád, že Ti ten můj včerejší mejlík (jak jsme to tu řešili) nakonec včera v pořádku došel.
Mě ted' napadlo, že když Ty na Ostravsko nejezdíš, že Kutila máš z Prahy!!
On má sice 2.2, ale TDCi to je taky... to by mohlo být zajímavé setkání. :-) -
superkutil 21.12.07 09:08
« Re: Ford Protect
Deadlift: Na prodlouženou záruku mi měnili asi 20dílů a vždy to byl boj. Např mi odešel motorek v reflektoru nebo lyžiny sedačky nebo prasklá spona torzní tyče nebo tekl domeček termostatu. A vždy to bylo nejisté, zda to FMC akceptuje. A nevím, když už mám záruku na 3roky a 150tis.km zda mohu dokoupit jen ten 4tý a 5tý rok.
Dělal jsem několik let ve výzkumu elektroniky do aut a tak vím, že to není hračka. Ale taky jsem měl co do činění s vývojem SW do letadel a tam kupodivu problémy aut nebyly. Ona ta touha co nejvíc vydělat a co nejvíc ušetřit je někdy sebezničující. :-)
impaler: S tou 1.8TDCI 92kW jsem jezdil s S-MAXem. Neměla moc zátah ale po svezení s 2.0TDCI 104kW mi rozdíl nepřipadal velký. Ta 1.8TDCI je velmi klidná na volnoběh, dobře jde za plynem a pokud se nesešlápne, tak ani moc neduní. Jezdil jsem ještě s 1.8TDCI 85kW v C-MAXu a ta taky nebyla špatná. Na rozdíl od 1.6TDCI 80kW mi připadala mnohem živější a pružnější.
A věř tomu, že ne všechno mě zklame. Třeba moje Fiesta 1.25 je dobrá, VW Passat 4x4 byl úžasný, VW Polo taky (jen zestárly). Ono i to předchozí Mondeo po porovnání s tím současným nebylo tak špatné. >:D
Taky moc nechápu proč je mezi 2.0TDCI 96kW a 2.2TDCI 114kW rozdíl ve spotřebě litr, když papírově je to asi 0,2litru.
Pořád mi to škube po přidání plynu. Co to může být? Když přidám plyn, tak párkrát zaškube a pak se rozjede. Jako kdyby se ŘJ nemohla rozhodnout co má dělat. Nejvíc je to znát okolo 2000ot. -
impaler 21.12.07 07:33
« Re: Shell
endl: Omlouvám se, nějak jsem si vycucal z prstu dojem, žes kupoval auto relativně nedávno. Každopádně podle všeho hraje roli rok výroby 2002 víc než samotné uvedení do provozu. Dál zní logicky, co píšeš. Obrovským nájezdem na jedny vstřiky se tady pyšníval uživatel vica, možná má nový nick, možná sem už nechodí. Ovšem ten měl čipnutý dvoulitr 85 kW a i když mu dával dost zahulit, taky se o něj podle všeho dost staral.
Jinak Kutile, ty si s tou osmnáctistovkou nedáš pokoj. Copak ten motor znáš ze zkušební jízdy jako ten svůj? To ti teda garantuju, že by tě taky velice zklamal. Já ho neznám, jenom ze zkušební jízdy s novým mondeem, ale tebe by zklamal, jako všecko. -
Deadlift 20.12.07 21:23
« Re: Ford Protect
superkutil:
Ford Protect sice neposkytuje záruku v celém rozsahu jako záruka základní, ale pokryje náklady v případě závad podstatných součástí nebo celých sestav (zahrnuje až 500 komponentů). Může se například vyskytnout závada v alternátoru, startéru, servořízení nebo v některém čerpadle, může přestat pracovat elektronický modul (model Ford Focus si vyměňuje informace již se sedmi různými moduly), může se projevit skrytá materiálová vada nebo jen technologický nedostatek na pokraji tolerančního pole. Automobil již není jen mechanická hračka, ale stále složitější elektronicky řízený stroj, pracující v širokém pásmu teplot a zatížení.
Prodloužené lhůty platí až na 5 let (celkem se základní zárukou) nebo kilometrový výkon až do 200 000 km. -
superkutil 20.12.07 20:55
« Re: Ford Protect
Deadlift: Mám Ford protect na 3 roky a 150000km. U minulého MOndea jsem měl na 4 a stejně se FMC stále vymlouvalo, že na ty moje závady Ford Protect neplatí. To co skutečně pokrývá je malý seznam věcí co neodchází. >:D
TomanGHIA: Z pohledu spotřeby ta 2.2TDCI fakt asi není moc řešení. Ona ta 2.0TDCI 96kW má po čipu výkon vyšší jak 2.2TDCI a spotřebu bude mít menší. Když jsem auto kupoval, tak jsem vycházel z toho, že se říká, že u dieselu je lepší větší objem jak nějaké šustítko 1.6TDCI nebo 1.8TDCI. Teď bych klidně v autě tu 1.8TDCI 92kW bral. ;-) Mnohem líp se roztáčí a líp se s ní jezdí. Akorát nemá takový zátah, ale na dnešních přecpaných silnicích stejně není potřeba. -
g_m 20.12.07 20:38
« Re: to TomanGHIA
oleowr1:
Tak na Karvinou jezdím taky, mám tam příbuzné. Min. víkend jsem byl v Havířově v Kauflandu (tam, jak je i OBI, TAKKO) a stálo přímo naproti mě taky Mondeo Mk. III a furt jsme po sobě tak blbě čuměli... někdo z Vás? :-) Bylo černé, kombi, bylo asi 13:00.
Btw. Vždycky, když vidím někoho u jeho Mondea, třeba na pumpě, a dívá se mým směrem, tak mám sto chutí se jít zeptat, jestli sem píše - a pod jakým nickem :-) - a nebo jestli jen tak kouká... :-) Ale než se ztrapňovat a opruzovat...
Ehm, nějaká forma úchylky ve stylu družba, či co.
Jinak mám nejbližší Shellku s V-Powerem na Místecké (Hrabůvka), OMV jsem bral někdy na Rudné (po nájezdu z Místecké na Rudnou ve směru od F-M hned po cca. 200 metrech vpravo - je si tam i kde zaparkovat a dát si stranou cigáro, u té zídky u pole), pak OMV na Rohlence, u Benziny beru často v NJ naproti JETky a někdy v Ov. na Rudné u Shopping parku, vždycky beru u hlavních tahů, tak jak radili ve Fordu. Po nové dálnici do Bohumína jsem ještě nejel, jezdíval jsem Bohumín klasicky zadem přes Přívoz a jsem rád, že už nebudu muset... na dálnici se těším.
všichni:
Neví někdo prosím Vás tady, když už jsme u těch dálnic, jestli měření rychlosti pomocí mýtných bran (a následné pokutování formou předvolání k podání vysvětlení + fotka coby důkaz) je blížící se realita a nebo fikce?
Nikde jsem nic nenašel o tom, jen dohady.
Za odpověd' předem díky! -
oleowr1 20.12.07 19:58
« to TomanGHIA
Já jsem taky od Ostravy, z Karviné. Nejbližší Shellku s V-Power mám v Havířově, Těšín má jen Diesel Extra, v úterý jsem tankoval v OV na Těšínské. Kde tankuješ Ty? Ještě někdy zkusím novou Shellku na D1 do Bohumína. Zjistil jsem, že když jedu ze Shopping parku po D1 je to sice 5km dál, ale zato rychlejší než se motat po Rudné přes Vítkovice. V pátek jsem to jel, prostě paráda nikde nikdo, těch 17km do Bohumína jsem ujel za 8min.+20minut domů. -
oleowr1 20.12.07 19:49
« Re: vyrovnany beh, kultivovanost, nehlucnost a uspornost
to jarda.suchy1: Při vypnutí motoru to při doběhu zarachtá a při prokluzu a následném záběru "natvrdo" - např. kolo vyjede ze zamrzlé kaluže na suchý asfalt to taky bouchne či třískne nevím, jak to nazvat. Je to dvouhmoťák, nebo nějaké kladky?
-
g_m 20.12.07 18:56
« Re: vyrovnany beh, kultivovanost, nehlucnost a uspornost
martin.z:
Tož to mě se.re, sice jsem tam nepsal nic víc, než co už jsem Ti napsal před chvilkou tady, ale já ho mám v odeslané poště!
Však já to tak myslel s tím druhým od Tebe, než jsem dopsal můj mejl Tobě, ten, co zatím nemáš, tak už jsem měl od tebe mejl č. 2 s tím, že by sis nové TDCi nekoupil. A na ten jsem už nepsal nic, takže Ti chybí jeden mejl. Až pak dojde, dej mi prosím vědět do té schránky, at' mám klid, že je schránka v pořádku, díky. -
g_m 20.12.07 18:38
« Re: vyrovnany beh, kultivovanost, nehlucnost a uspornost
martin.z:
???
Poslal jsem Ti na sebe hned kontakt, Tys mi na něj cca. po hodině napsal prvního mejla, já Ti hned odepsal a přišel od Tebe ještě hned druhý mejl. Po odeslání mého druhého mejlu Tobě jsem viděl, že můj mejl byl odeslán a bude doručen. Zkus se ještě pak podívat.
Jinak jsem Ti psal, že není problém se povozit, jaks to chtěl, ale že bydlím u Ostravy a ne v Praze, takže jestli sem někdy pojedeš, tak mi máš dát tak 2 dny dopředu vědět, že se nějak urvu, upřesníme si dobu, dáme si na sebe mobily a můžem se sejít, protože do Prahy se v dohledné době nechystám.
Napiš mi pak prosím Tě až Ti to přijde, bych měl nerad nefunkční mejl. schránku, tak at' vím. Dík. -
g_m 20.12.07 18:02
« Re: vyrovnany beh, kultivovanost, nehlucnost a uspornost
superkutil:
Taky pozoruju, že když brzdím motorem při delší jízdě z kopce, že se motor ochlazuje - ručička teploty to ukazuje.
K té spotřebě: mám 2.0, ne 2.2, což je samo o sobě skoro litr na 100 Km rozdíl, bydlím na menším městě, čili neznám ani těch celkem 10 Km městem ráno a večer, jezdím taky štreky 50 Km a více, plynule, otáčky jako Ty a když jedu na dálnici, tak nejčastěji zrovna tam, kde je na ní rychl. limit 110 Km/h, čili jedu 120 Km/h tacho na šestku. No a občas do kopce to v rámci limitů přišlápnu, abych patřičně rozhýbal turbo.
Nic tajného. :-) -
superkutil 20.12.07 17:40
« Re: vyrovnany beh, kultivovanost, nehlucnost a uspornost
TomanGHIA: Jak dokážeš spotřebu 6,5litru? Já jsem teď na 8,3 a to jezdím ráno ven z Prahy cca 5km a pak už jen po dálnici tak kolem 130-140km/h cca 50km. A večer zpátky. Žádný prudký akcelerace, hezky polehoučku, otáčky od 1700-2500 (max. do 3000)ot. Dokonce dost často pozoruju, jak mi teploměr za jízdy klesá dolů jak motor málo pracuje a voda se ochlazuje přes topení. 8-s -
g_m 20.12.07 17:30
« Re: vyrovnany beh, kultivovanost, nehlucnost a uspornost
oleowr1:
Myslím, žes koupil dobře, tak to máš v klidu. Chováš se k tomu slušně, tak máš předpoklad jezdit a nesypat do toho prachy, jen nutnou údržbu. Ojeté auto bych bral asi s benzínem, nafty bych se bál.
Jinak auto mě po slevě stálo stejně jako tehdy stála verze 1.8 16V 81 kW, výbava Core.
No a mám GhiuX, fdehtu, fmetle a na 17'' hlínách...
A to se vyplatí! :-)
martin.z:
Škoda, že bydlíme tak daleko od sebe, ale jak jsem Ti napsal do mejlu, jestli do mého kraje budeš mít cestu, napiš mi to do mejlu a nejlépe i sem do fóra a domluvíme se na srovnání, jak jsi chtěl, svezu Tě rád, nemám důvod kecat ohledně té tichosti a projevu, rád Tě o tom přesvědčím. Ale at' pak nejsi nasraný, až vysedneš z mého auta! :-) -
martin.z 20.12.07 16:25
« Re: vyrovnany beh, kultivovanost, nehlucnost a uspornost
to oleowr1:
hele ja jsem na tom s uvazovanim podobne, na rocni najezd cca 13-15tkm je podle me chujarna koupit auto v mem pripade za mega, pokles ceny/najete km tedy takova moje amortizace by byla neadekvatni, takhle jsem koupil 2-lete auto zhruba za 1/3 ktere ucel plni, pritom to co do toho nastrkam bude relativne pakatel.
Ty zvukove projevy jsem driv taky nemel a zase treba mit nebudu :-)
Kazdopadne ja mam na diagnostice chybu neco jako "nenakalibrovane striky" plus v namerenych hodnotach mam vyrazne hlucnejsi jeden valec.
Jsem proto opravdu zvedavej jak se motor subjektivne zvukove zmeni az to necham nakalibrovat, pripadne repasovat vstriky...
Pokud pak budu psat jako Toman ze motor neni slyset tak tim lip i kdyz tomu moc neverim, ale zvedavost hloda.. -
oleowr1 20.12.07 16:10
« Re: vyrovnany beh, kultivovanost, nehlucnost a uspornost
martin.z
potřebuji větší auto a na nové bohužel nemám, maximálně na Dacia Logan Kombi. Mondeo jsem se snažil pečlivě vybrat chtěl jsem TDCi 96kW, 3leté, po 1. majiteli, koupené u nás, se serviskou, najeto kolem 100tkm, na výbavě mi nezáleželo. Tohle co mám jsem si projel (nebylo jediné), vyhovovalo mi a tak jsem ho koupil. Podle údajů servisky a stavu jsem odhadl, že pravděpodobně stav 107tkm odpovídá 3 letům provozu, mělo např. původní kotouče. Čekal jsem problémy se vstřiky, ale zatím jen jednou (kdoví, co se s naftou dělo při výměně plováku). Hluk motoru se mi subjektivně zdá v pohodě, mám načnutý dvouhmoťák a píská spojka (s tím jsem na rozdíl od vstřiků nepočítal), při vypnutém rádiu není slyšet. Je potřeba vyměnit tyčky stabilizátorů a možná zadní tlumiče, snad to i se spojkou vydrží do jara.
TomanGHIA
Kdybych na to měl tak bych si ojeté TDCi taky nikdy nekoupil, hotovost cca. 700tKč jsem neměl, chci stavět a nechtěl jsem se zadlužit.... Jiné řešení jsem bohužel neviděl. Jsem však optimista, počítám s tím, že se mi na autě něco pokazí a myslím si, že jsem nekoupil špatně.
-
oleowr1 20.12.07 15:50
« Re: Shell
akademik:
Modely po r.v. 2003 budou určitě na kvalitu nafty méně náchylné a výrobce se rozhodl nestrašit zákazníky. Ale pořád si myslím, že mechanické díly, které se o sebe při pohybu otírají je potřeba mazat a pokud není zaručena dostatečná mazivost nafty zcela jistě se opotřebují dříve, než ty mazané. Platí to pro všechny běžně používané kovy a jejich slitiny.
Bohužel na kvalitu nafty neexistuje jednoduchý měřáček, kterým by si ji člověk mohl sám objektivně změřit a porovnat. -
g_m 20.12.07 14:07
« Re: vyrovnany beh, kultivovanost, nehlucnost a uspornost
martin.z:
Martine je mi líto, ale moje auto je opravdu po zahřátí tiché (za studena samozřejmě moc ne), za jízdy o něm nevím, žádné vibrace, žádné klepání a spotřeba dlouhodobá do 6,5 litru včetně zimy.
Jestli to nebude tím, že mám Euro IV, Ty máš Euro III, mám auto od nova, Ty ne a mám najeto necelých 30 tisíc, Ty máš tak 4x víc, ne? Třeba jsi už u konce životnosti čerpadla i vstřiků, nevím.
Pokud srovnám TDCi s motory TDI, tak jebky jsou právě ony - duní, táhnou jen chvilku, pak vadnou, klepou i při jízdě, kouří a žerou olej. Mondeo si od nova!!! nevzalo ani deci oleje.
Ještě mám občas tu "čest" s dCi v Laguně a to už je lepší, ale při zátěži duní. To auto není moje, ale turbo už odešlo 2x a žere to olej taky.
Ojeté TDCi bych si nikdy nekoupil. Navíc krátké jízdy po městě téměř nejezdím, na to máme jiné auto. Jsem ochoten s tebou souhlasit jen a pouze co se týče lhaní PP o spotřebě a dojezdu, o tom už jsme se tu bavili dříve a k debatě o projevu motoru se toto kritérium stejně asi moc neváže...
A srovnávat zážehový dvacetiventilový přeplňovaný motor s TDCi, no nevím čéče. :-) -
martin.z 20.12.07 13:39
« Re: vyrovnany beh, kultivovanost, nehlucnost a uspornost
to TomanGhia:
tvuj posledni odstavec me teda usadil. Me zkusenosti ze zimniho provozu a kratsich jizd po praze jsou zoufale.
Za studena to je klapani jak stary nepreplnovany mercedesí diesely (ale ty mely zivotnost mio km) + v urcite fazi ohrivani nestabilni cyklici volnobeh.
Za tepla a to i pri definitivne ohratem motoru po treba 15km jizdy bych zvuk prirovnal k nepreplnovanemu dieselu 1,7 ve fiatu Tipo r.v.95 coz byla taky pekna jebka! Od ni se to lisi jen tim ze to aspon ma vykon. Pri akceleraci to tak nejak podobne cinka jako ventily ve S120 v nizkych otackach!
Ja za sebe muzu rict ze normalni zvuk nebo spis jakz takz to ma jen kdyz pres to pustim radio a nebo pootevru predni okno takze je to prekryte jinymi zvuky.
Spotrebu mam kolem 7,4l/100km tak na to ze mam automat, dejme tomu, ale v tehle souvislosti zas musim zminit nepouzitelnej pocitac kterej, v prumerne spotrebe keca takze ji musim dopocitavat po tankovani a dojezdu na nadrz kde po natankovani ukazuje dojezd 830km, ale realne pak najedu kolem 650km (vzdy s podobnou spotrebou takze i stylem), snad ani nebudu komentovat.
JInak ten motor pri srovnani s koncernovym benzinem 1,8T je pro me jebka k pohledani..
-
oleowr1 20.12.07 13:04
« Re: Shell
akademik:
v příručce "servisní a záruční průvodce" tak nějak se jmenuje je psáno např. že ve Ztížených podmínkách se krátí doby výměn na 1/2. Ztížené podmínky - vozidla s častým volnoběhem (taxíky), prašnost a časté jízdy v zimě do 16km (1míle). V návodu k obsluze výrobce doporučuje tankovat u značkových pump a nepřidávat aditiva....
Pokud chci aby mi auto (obecně jakýkoli výrobek) spolehlivě sloužilo, musím nejen respektovat rady výrobce, ale i zkušenosti ostatních majitelů, servisů apod.
Když mi na spolehlivosti auta nezáleží, nic si nepřečtu, na nic se nezeptám, mávnu rukou a nakonec nadávám na výrobce, jaký to vyrábí šmejd.
DIM:
SHELL V-power diesel je podmnožinou nafta SHELL, mám-li rád jablka, neznamená to, že mi chutná jakékoli ovoce! -
"-- skrytý --" 20.12.07 12:36
« Shell
to Impaler: Rok výroby 2002, ale uvedeno do provozu až v polovině roku 2003. Koupil jsem to v únoru 2005 a záznamy ze servisky nevypadaly nevěrohodně. Ve Ford Hale mi bylo sděleno, že problém mohl nastat už před koupí a tím, že jsem jezdil na Shell a v zimě lil aditivum, tak jsem oddálil umrtvení čerpadla, které pak poškodilo vstřiky. Kovové špony atd.,druhá věc je ta, že v Hale upozornili, že životnost vstřikovačů je kolem 150 tis. km, rekordman někdo s cifrou 240 tis. km. Ale ten prý co 15 tisíc originál filtr, naftu pouze Shell V-Power a ještě aditiva. Jak to tady čtu asi v pohodě zkusím OMW nebo Benzinu. Těch 50 tisíc, co jsem najezdil, bylo auto v naprosté pohodě, žádné škubání, problémy s starty, EGR nebo něco podobného. Dělal jsem pouze brzdy, tyče stabilizátoru zadní nápravy, čepy řízení a to je asi vše. -
g_m 20.12.07 11:31
« Re: Shell
akademik:
Tak ta odpověd' pana Novotného zdá se mi býti příliš obecná - např. ten SETA diesel on nedoporučuje s tím, že je nekvalitní... není nekvalitní, ale to je nafta s více než 30-ti % objemu bio složky a tankovat se ne že nedoporučuje, ale přímo nesmí. V manuálu je O. K. bio do 5-ti %, ne více!
Proč Tě nevaruje výrobce, kde tankovat? Ale on Ti doporučuje, kde máš brát - na víčku máš, že "Ford empfehlt ARAL". Nebo nemáš? (Protože ARAL v D asi mohutně aditivuje.)
Ford Tě neupozorňuje ani na to, že máš při studeném motoru auto nevytáčet a nehonit, což určitě děláš automaticky, ne? Stejně tak o měnění filtru paliva po 20 tis. Km tam není ani slovo a přesto víme, že to prospívá. Stejně tak nechat vykloktat motor kvůli dotočení turba po svižnější jízdě... potom třeba krátké jízdy po městě s častým vypínáním motoru taky nejsou vhodné... a je to tam snad napsáno? No není.
Jinak ta poslední modifikace Mondea byl ten přechod na Euro IV na podzim r. 2005. Mám auto vyrobeno v úterý 20. 12. 2005, takže bych mohl taky tankovat u hypermarketů, jako Ty a přesto to nikdy dělat nebudu. Jestli Ti to vadí, vybírat si pumpy, tak na to kašli, ale nesnaž se mě přesvědčit, že nafta např. od Makra, kterou bereš Ty je stejně kvalitní jako ta, kterou beru já. Nebo se snažíš přesvědčit své svědomí, že je fuk, kde tankuješ, že je to tzv. "o lidech", jak jsi včera napsal? Lidem tady asi moc toto "omezení" stran výběru pumpy nevadí, když jej praktikují, komu vadí, bere všude. (Pozn. Kutila to omezuje, ale on umí počítat, takže zůstane u nadstandardní nafty, vid'? :-) )
Já to beru jako daň za výborné parametry motoru TDCi. Za jeho úspornost, vyrovnaný běh, kultivovanost a nehlučnost mu tu aditivovanou naftu rád dopřeju.
Btw, to máš jako s krásnými ženami - taky to něco stojí... :-)
Tak co, bereš tu sázku o tu Alpu?
s takovym autem ktery ma problem s 200 bych nejezdil i kdyby mi nekdo platil naftu! A hlavne na 200 musi zrychlit mezi dvema prechodama, jinak to neni pouzitelny ve meste..