FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
cja 15.01.08 13:18
« Re: Vodni cerpadlo
jack 07: servem je doufám myšlen posilovač řízení(obecně je servo pomocný agregát), já měl jen protženou manžetu a kapalo mi to, uvnitř bylo nějaké gufero které už nešlo utěsnit(od prachu a pilin vydřená místa) - už si to přesně nepamatuji děláno v r. 2000, ale ty ceny pro mě tenkrát byly šok, proto se mi zdá ta tvoje cena celkem dost super -
jack007 15.01.08 12:28
« Re: Vodni cerpadlo
No taky sem to trosku nechapal, tak sem se jel na to podivat. Vodni cerpadlo je pohaneno pres servo (stejnou hrideli), takze kdyz ti "pry" tece servo tak ti to pry znici vodni cerpadlo. Volal sem jeste do jinyho Forda (ted to mam v Melniku u Charouze) a tam mi to potvrdili, ze takovy je postup. Takze predbezne jsem tam servo, vodni cerpadlo, termostaty za 20litru. -
DIM 15.01.08 12:15
« Re: 2.2 TDCi a výměna vstřiků
Hbr . Věčné téma nechci se opakovat : Ford ale obecně tyto reklamace uznávat nechce, argumentuje tím, že nafta co tam byla neodpovídala předepsanému palivu...... a z toho není úniku. Můžeš zkusit zažalovta pumpu, ale té nijak nedokážeš, že to je zrovna to její palivo a nebo že tam něco nezůstalo a nebo že jsi tam něco nepřimíchal...... prostě já jsem východisko nenašel..... -
cja 15.01.08 10:54
« Re: Vodni cerpadlo
to jack007: já jsem měnil vodní pumpu a servo na Mondeu 95 a pumpa stála 3000,- , ale servo stálo 36t , ve výměném programu bylo za asi 25t, tak se mi ta cena nezdá - není to cena za repliky ?, protože jinak je to dost málo, navíc při výměně pumpy muselo dost věcí ven, takže bylo lépe vše měnit při jednom, ale to jenom na okraj , dnes může být vše jinak. Konstrukce a uspořádání motoru a pomocných agregátů bude též asi jiná. -
jack007 15.01.08 10:31
« Vodni cerpadlo
Otazka pro Petra T Cau, tak to mam v servisu a pry tece vodni cerpadlo a servo (o tom sem vedel, dolevam asi kazdych 10tis km asi deci.) No a pry pokud nevymenim servo tak mi vodni cerpadlo znovu odejde, je to pravda? Moc se mi do toho nechce, vzdyt servo stoji 12 litru a az tak moc netece. Zvlastni je, ze vodu jsem tam dolevat vubec nemusel a v nadrzce bylo porad plno, dnes mi tvrdi, ze byla prazdna (to uz bohuzel nezjistim). Davat 20ku za to, ze to topi jen pri zatezi se mi opravdu nechce. -
"-- skrytý --" 15.01.08 08:54
« Re: 2.2 TDCi a výměna vstřiků
No právě, že jsem do JZD nejezdil. Takový normální mix - Shell, Benzina, OMV, Globus... Třikrát jsem s tím byl na dovolené (Chorvatsko, Sardinie), tam samozřejmě netuším, co jsem skutečně tankoval. Ale protože uznání záruky bylo relativně bez problémů (jen to trvalo asi 5 dní), žádné rozbory nafty atd., tak si myslím, že to spíš bude problém systémový. Jestliže je v manuálu napsáno, že se tam má lít nafta odpovídající nějaké normě (asi ČSN), tak mi těžko můžou tvrdit, že 2.5 roku tady tankuju naftu neodpovídající normě. Každému se může stát, že i u "značkové" pumpy nabere jednou nějaký sajrajt a může to skončit i odtahem, ale jestliže se tady prodává nějaké auto, tak by mělo být schopné jezdit na tady prodávané palivo. A i kdybych celou dobu tankoval jenom u Globusu, tak pochybuji, že by prodávali naftu neodpovídající normě. -
Vasik1 15.01.08 08:34
« Re: 2.2 TDCi a výměna vstřiků
to hbr: A co jsi do toho prosímtě všechno lil? JZD? >:-[] to by pak bylo 70000 zázrak :-)Jinak já mám od koupi ojetého mondíka za sebou 10000, celkem tedy už cca 140000, a stále vše v pohodě,myslím že pokud se nestane nic do 20000 tak mě syndrom z Deutsche neposkytl:O) Jak už tu kdosi kdysi psal, lídé v německu dávali TDCi pryč ve chvíli kdy poprvé čuchlo k nouzáku, v servise pak přestavili ŘJ tak aby si vstřiky nechali líbit ještě o 20% více, mi v ČR pak těch 20%najedem, a TDCi se rozpadne. Nebo je to blbost?Někdo ale někde psal. Já od začátku co jsme koupili chrochtám na volnoběh, na jaře plánuju taktéž repas -
"-- skrytý --" 14.01.08 16:01
« 2.2 TDCi a výměna vstřiků
Tak někdy na podzim začalo auto najednou hodně kouřit a moc netáhlo. Návštěva u Charouze, nějaké vyčištění a přehrání sw ŘJ. Sice už nekouřilo a docela jelo, ale v otáčkách 1000-1500 hrozné cukání, třeba jízda v koloně byl fakt zážitek. Další návštěva u Charouze, diagnostika nic neukázalo. Doporučena návštěva ve Ford Hale - servis Delphi. Nakonec z toho byla repase všech 4 vstřiků a výměna palivového potrubí - uznáno na prodlouženou záruku FMC. Já jsem platil jenom nový filtr.
Důvod problémů - prý špatná, málo mazavá nafta. Najeto asi 70000, stáří 2,5 roku. Příště prý tankovat jenom Shell a OMV. -
cja 14.01.08 11:13
« UG7+ vs Mondeo
Tak jsem teď měl několikrát možnost posoudit vlastnosti UG 7+ na sněhu, ledu - ve srovnání s pneu , které jsem měl možnost zkusit za těchto podmínek, tak co se týče výjezdu do kopce na sněhu typu jarní firn kolem 0°C, tak jednoznačně vedou, vyhrabat se ze závěje - omezeno bodykytem, tak taktéž doporučuji, zatím kromě hluku na vodě za vyšších rychlostí musím pány z G.Y. pochválit. Měl jsem trochu obavy, potom co zde padlo pár připomínek na téma UG, ale zatím snad kromě trvanlivosti(což zatím nemohu posoudit), tak ve většině spokojenost.Samozřejmě je mi jasný , že nové pneu jsou vždy na začátku super, ale i tak oproti tomu co jsem měl... -
"-- skrytý --" 13.01.08 20:00
« Spotreba
Musim se pochlubit. V patek jsem dojel hezky rozjetou nadrz se spotrebou 6.6l (PP ukazoval 6.1) coz jsem povazoval za maly zazrak. Pres vikend jsem vyjel dalsi nadrz (odpust matko prirodo) s mou historicky nejnizsi spotrebou 6.4l(PP 5.9)
Myslim, ze je to palivem (OMV Sprint diesel), protoze jizdni styl mam porad stejny.Na volnobeh prede bez kuckani..neni to k nevire?
Kutil: Myslim, ze nejvic bude zrat ten nejsilnejsi motor -
superkutil 12.01.08 20:30
« Re: Udaje udavane vyrobcem
DR: Tak buď jsi mě nepochopil, nebo máš veselý den. >:D Otázka byla, jak moc se liší spotřeba jednoho typy motoru kus od kusu. Ford mi tvrdí, že záleží na tom jak se povede motor udělat a zajet a že rozdíl spotřeby může být velký. Uvedli to jako důvod při reklamaci vysoké spotřeby. -
superkutil 11.01.08 21:34
« Re: Udaje udavane vyrobcem
mkovesi: Tvoje auto podle www.spritmonitor.de má spotřebu 6 litrů. Je to průměr z 51 aut se spotřebou od 4,7 do 6,5 litru. Takže tvých 4,97 je docela zázrak.
Zajímalo by mne zda je spotřeba různá od kusu nebo je to jen stylem jízdy.
Já u 2.2TDCI i když jedu s hodně lehkou nohou a maximálkou 130km/h, tak jsem na 6,5 litrech. Když to přišlápnu, tak jsem na 8mi. Podle www.spritmonitor.de má moje Mondeo spotřebu 7 litrů v rozsahu 5,9 až 8,5 litrů. Takže výrobcem udávaných 6,2 je opravdu laboratorní. -
"-- skrytý --" 11.01.08 19:52
« Re: Udaje udavane vyrobcem
To s..kutil:
Povodny zdroj pise "FORD MONDEO 2.0 TDCi. Werksangabe: 5,9 l Diesel. Testverbrauch: 6,7 l Diesel. Mehrverbrauch: 13,6 Prozent. ", takze zrejme sa pri tabulke v ceskom clanku sekli o dost...... :-O
Dalej ja mam C-MAX 1.6TDCi 80kW, v papiroch pisu 4.9L priemer, ja mam od nakupenia podla tankovania 4,97L .... >:D takze je to celkom realne ale podla uvedenych testov bolo pre klasicky FOCUS...."FORD FOCUS 1.6 TDCi. Werksangabe: 4,8 l Diesel. Testverbrauch: 6,0 l Diesel. Mehrverbrauch: 25 Prozent."
takze neviem nakolko mali tazku nohu.....
-
oleowr1 11.01.08 19:01
« Re: Souvislost spotřeby, objemu a výkonu motoru.
Kutil: už jen lidský faktor bude hrát velkou roli - 3 řidiči nebudou řadit přesně ve stejný okamžik, nebudou zrychlovat naprosto stejně atd. Pokud mají ta 3 auta různé výkony motorů, mají pravděpodobně i jinak nastavené převody, takže by to nebylo objektivní - při stejné rychlosti, jiné otáčky. -
superkutil 11.01.08 15:52
« Re: Souvislost spotřeby, objemu a výkonu motoru.
Stejnou otázku jsem dal i motoráři od Mercedesu a on tvrdil, že záleží na ztrátách v motoru. Pokud ty ztráty budou podobné a styl jízdy stejný, tak by podle zákonu o zachování energie měly být i spotřeby stejné. Realizovatelné to je, stačí taková 3 auta nechat jet za sebou. Průměr z 18ti koleček (oba směry a střídání pořadí aut) by měl být už dost věrohodný. -
oleowr1 11.01.08 15:35
« Re: Souvislost spotřeby, objemu a výkonu motoru.
to KUTIL: spotřeba bude přibližně v takovém poměru jako je udávaná kombinovaná spotřeba. Bude-li akcelerací a brždění hodně, bude v poměru jako je udávaná spotřeba město a bude s objemem motoru stoupat. Takový experiment je ale prakticky nerealizovatelný. -
-
superkutil 11.01.08 15:28
« Souvislost spotřeby, objemu a výkonu motoru.
Ahoj, jedna hypotetická otázka. Představte si že budu mít stejné Mondeo ve 3 kusech a jeden bude mít 1.8TDCI 92kW, druhý 2.0TDCI 104kW a třetí 2.2TDCI 125kW. Pokud s těmi auty pojedu úplně stejným stylem (zrychlování, rychlost, brždění), jak to bude vypadat se spotřebou? Jak bude spotřeba závislá na objemu a výkonu motoru. Podotýkám, že se všema pojedu úplně stejně. ;-) -
oleowr1 11.01.08 15:18
« Re: Zase Nafta .
to DIM: když to hulí moc nebo je vítr v zádech, tak i při vyjíždění dopředu smrádek ventilátory natáhnou, ale ne vždy se Ti podaří dopředu vyjet, málokterá garáž má vrata z obou stran, málokdy na parkovišti u supermarketu můžu projet parkovací místo před sebou.... -
"-- skrytý --" 11.01.08 11:47
« Re: Zase Nafta .
Ja jsem v nedeli po delsi dobe natankoval u OMV (jinak tankuju u BP) a nestacim se divit. Pocitac mi ukazuje 730km a 112km dojezd, cili snad se poprve dostanu na nadrz pod 6.5l/100km.
Beh motoru je po zahrati bezproblemovy, bily kour jen chvili po nastartovani. Je to OMV Alpin diesel, tusim. Tankovano v Oesterreichu. -
-
DIM 11.01.08 10:34
« Zase Nafta .
Jen tak mimochodem . v poslední době je počasí ráno skoro pořád stejné, myslím teplotu a vlhkost a tak. a pokud jsme tam měl OMV naftu, tak to startovalo hned a bez dýmu, Benzina byla o´chlup horší.... a včera jsem nabral SHELL , a to bylo najednou bílého dýmu !!!! Ještě že stojím před garáží :-) SHELL už nebudu....... -
oleowr1 11.01.08 09:51
« Re: Udaje udavane vyrobcem
to Hope: nemyslím, že cx je mimo mísu, na výkonové brzdě se musí nastavit odpor válců tak, aby odpovídal jízdním odporům při dané rychlosti pro měřené auto. Pro dosažení např. 100km/h bude určitě potřebovat větší výkon Tranzit než Fiesta a to právě hlavně kvůli odporu vzduchu. Měření však určitě neodpovídají reálu a jsou idealizované - město je dokonale rovná placka, rozjezdy jsou s konstatnním definovaným zrychlení, předpokládá se jen určitý počet zastavení a rozjezdů atd.