FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 22.01.08  12:42

    « Re: Budou zážehové (benzínové) motory potřebovat filtry pevných částic?

    Kutil: nevím přesně jak to je ,ale k samočištění filtru jsou třeba vysoké teploty a potom dochází ke spálení zachycených částic(tak to má tuším Audi) , no a pokud motor netočil, tak ty vysoké teploty ...
    MB používá močovinu na vstřikování do systému a tam to funguje jinak, možná je to jenom NOx co redukuje a né CO2, ale jak píši jsem laik, takže to nemusí být správně. Spíš by se měl vyjádřit někdo z oboru.
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 22.01.08  12:27

    « Re: automatické zamykání

    cja: Ja uz to zkousel 3x (a 1x cca pred pul rokem)a jediny vysledek je, ze po zamacknuti zamykaci packy auto obcas nezamklo :-/
    ...takze mi to bud nefunguje, nebo sem neco udelal spatne :-)
    (nebo to je blokle jako pry automaticke rozsveceni svetel)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 22.01.08  12:00

    « Re: Budou zážehové (benzínové) motory potřebovat filtry pevných částic?

    Jak je to se zanášením DPF. Kolega má Mazdu 6 a po 50tis.km mu řekli, že motor málo točil a že se mu zanesl DPF a oprava ho stála 7000,-Kč. Dělali si z něj legraci nebo je tomu fakt tak?
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 22.01.08  09:03

    « Re: Budou zážehové (benzínové) motory potřebovat filtry pevných částic?

    PetrT: z toho plyne, že další argument pro ekologii bude brzy pasé

    akorát ty odlučovače DPF na naftových motorech moc účinné nejsou, a vzhledem k tomu ,že doporučovali maloobjemový benzín jako ekologickou variantu(v jiném článku)....
    jsem zvědavej , jak zareaguje pan guvernér v Kalifornii, když nafta se mu zdála špatná...
    ... a co teprve u nás Škody řady 100-130 ... tam je lépe žádná měření nedělat - smůla jen, že jich jezdí tolik ...
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 22.01.08  08:48

    « Re: automatické zamykání

    Dong1: musíš to zkusit vícekrát, mě to hned napoprvé taky nešlo - teda to zamykání >:D
  • 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 21.01.08  21:51

    « Budou zážehové (benzínové) motory potřebovat filtry pevných částic?

    Chlapci, toto je zajímavé, čtěte když tak na:

    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 21.01.08  20:10

    « Re: automatické zamykání

    Ja chci takyyy...me to na programovani nereaguje ;-\ ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 21.01.08  19:18

    « automatické zamykání

    Dle návodu od Oleowr1: provedeno, odzkoušeno - funguje , auto se zamkne při dosažení asi 5 km/h, jinak vše funguje , jak již bylo dole popsáno
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 21.01.08  19:11

    « Re: Re: Špinění oken

    Také bych řekl ,že u mého předchozího mondea 2001 se zrcátka a boční okna špinila méně. Ta zrcátka měla opravdu jinší tvar a byla menší. U 2005 po faceliftu jsou větší a samotná zrcátka jsou jako by méně utopená v krytech . prostě víc trčí ven. Já na zrcátka a boční okna dávám nějaký ten sajrajt co odpuzuje vodu. Kapky lépe stékají a nezůstávají na oknech a nešpiní se tak. ;-) Mažu s tím i přední reflektory.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 21.01.08  13:49

    « Re: to cja

    to cja: přesně tak, při propružení to lupne a cukne kolem. Tyčka se dvěma pouzdry na koncích stojí mezi 550-850Kč, podle nápravy, výrobce a jestli je to plast nebo kov.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 21.01.08  13:06

    « Re: to cja

    M1 bylo podobné N1. Akorát N1 bylo jako nákladní auto, původně mělo žlutou značku. M1 bylo servisní a montážní vozidlo, mělo také přepážku, ale mohlo tam, kam náklaďáky nemohly a mělo bílou značku. :-)

    Jak na N1 tak na M1 byl odpočet DPH a přepážka.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 21.01.08  11:59

    « Re: to cja

    Oleowr1: tak ,to je ideální koupě, ale té nevyplněné servisní knížky je škoda, podle těch kotoučů , pokud byly s origo podložkami se dá hodně odvodit... Moje předchozí Mondo měnilo kotouče až ve 150t km +- , ale předchozí majitel(byl to 2,0i r.v.2001) byl hrozně opatrný, ten ani v dešti nejezdil >:D , byl to takový laboratorní jezdec, i spotřebu měl tam kde já jsem se nikdy nedostal. Akorát mi přijde , že naftový auta ty kotouče i obložení požírají o něco rychleji, aspoň podle osobní zkušenosti :-) Ty tyčky stabilizatoru - to je to lupnutí při propružení a cuknutí za kolo? Myslím ,že to tady( ty?) někdo zmiňoval, stabilizační tyčky jsem nikdy neměnil, max ta plastová pouzdra.
  • 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 21.01.08  10:15

    « to cja

    Auto bylo při koupi fakt ve vzorném stavu, ujeto po 3 letech 107tkm. Měl ho pravděpodobně jeden manažér, který podle opotřebení rohožek a sedadel jezdil většinou sám a ani do kufru moc často nelez, kotouče jsem měnil ve 126tkm, takže s tím určitě jezdil slušně.

    Nebyla tam ani namontovaná přepážka, dosud ji mám v garáži, na STK mi totiž řekli, že mám nesmyslně vypsaný velký techničák, kde mám auto v kategorii M1 (jako osobní) a v poznámce je uvedena přepážka a zatmavená zadní skla jako neoddělitelná součást vozidla. Dokonce mi řekli, že namontovaná přepážka by mohla vadit silniční kontrole, protože v OTP mám "osobní automobil"

    Jinak jsem (až na již vyřešenou přístrojovku) spokojený. Před Vánoci mě trochu postrašila spojka, pískala při sešlápnutí, ale po delší cestě, kdy jsem na ni dával pozor, poctivě ji vyšlapával až na podlahu, řadil pomalu a držel ji trochu déle než je obvykle si ložisko sedlo a je naprosto tiché. Teď se chystám na tyčky stabilizátoru vepředu a vzadu a laboruji, jestli se do toho pouštět sám. Nejde o ušetření peněz, u známého mechanika mě to vyjde (bez faktury) na stejno, ale bohužel přes týden nemám čas odvézt auto do servisu a hlavně se ze servisu dostat bez auta do práce a z práce zpátky pro auto.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 20.01.08  20:10

    « Re: Re: Špinění oken

    cja: Tak jsem umyl auto a ta kapota je fakt za poslední 2 měsíce od těch kamínků fakt dodělaná. Ještě v listopadu to bylo v pohodě. Zlatý MKII. :-)

    Add špinění: Koukal jsem, že moje MKII mělo rozšířený blatníky a přední zástěrky. Mrknu na to co píše jarda.suchy až bude zase auto špinavé.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.01.08  19:42

    « Re: Re: Špinění oken

    Spineni oken se tu resilo asi pred rokem - vysledek je jednoduchy.
    nasemu kutilovi: od kol se dostavaji necistoty pouze na konce spodku zrcatek v pripade hodne vody na vozovce nebo rozbredleho snehu a to pouze pri zataceni. Klasicky priklad - maly kruhovy objezd, odbocovani - tzn. kola na vic jak cca 30stupnu vytocene a vyssi rychlosti. Ovsem pouze na spodek zpetnych zrcatek a ne na bocni sklo dveri! Od podbehu urcite ne! To by bylo videt jak jsou kapicky rozstrikane od spoda nahoru nebo sikmo - coz neni. Vesmes je to podelne rozprsknuti.

    Kouknete na aero prolis predni kapoty (krytu motoru)od prednich hlavnich svetlometu ke krajum celniho skla a tudy voda odlita na zrcatka a tu jejich zlomovou, ohybovou ryhu o kterou se rozprskne a spini bocni skla. Krasne je to videt po delsi ceste x set kilometru po solenych dalnicich - aerodynamicke smouhy rozjizdejici se primo na smer zrcatek.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 20.01.08  17:49

    « Re: Re: Špinění oken

    to Oleowr: :-) , tak to už mi vůbec hlava nebere, ve většině případů právě auta z firemních flotil, bavme se o manažerských autech, kde se nestřídají řidiči, tak jsou celkem v dobrén stavu, možná s více kilometrama - možná vyjímku tvoří operativní leasingy , kde zakazník asi moc tlačil ... Ale jinak to museli být zoufalci... Jinak hlavně , že ti auto slouží a drží.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 20.01.08  16:29

    « Re: Re: Špinění oken

    to cja: Předchozí majitel byla HILTI z Průhonic ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.01.08  12:34

    « Re: Rádio Ford Sony MP3

    To můj Sony přehrává zcela bez problémů. Vůbec jej nevypínám. Jen občas při rádiu na cca 0,5s se ozve jiná stanice (asi jak vyhledává nejsilnější signál pro puštěnou stanici).
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 20.01.08  11:03

    « Rádio Ford Sony MP3

    Ahoj, měl jsem problém, že mi zamrzalo rádio Ford Sony, po zapnutí zůstala svítit úvodní hláška.

    Rádio mi Ford v záruce vyměnil (i nové zamrzá, ale výrazně méně :-) ), bohužel ale zase přeskakuje MP3 CD. Nedokážu si to moc vysvětlit, ale hraje MP3 písnička a najednou se poslední 1-2sec písničky přehraje znovu. Je mi už blbé znovu to reklamovat, ale moc se to poslouchat nedá. ;-\
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 19.01.08  23:20

    « Re: Re: Špinění oken

    Krkovicka: Když myslíš. Já ti to neberu, ale kdybys viděl, jak to auto bylo špinavé, tak bys pochopil. Vede to od kol nahoru, ne z přední kapoty. Teď je auto umyté, ale příště ti to vyfotím. Je to dané tvarem karosérie. Mám ještě Fiestu a u ní k žádnému takovému špinění nedochází, tak je špinavá pouze po ochranou lištu na boku a výš ne. Mondeo až do výše zámků.

    Když zbude čas, tak na ty blatníky něco nalepím a uvidí se.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.01.08  23:11

    « Re: Re: Špinění oken

    Kutil: No to je pekna kravina s tema blatnikama.
    Ale dokazes to hezky rozvest..

    Za to spineni spis muze aerodynamika predni casti jako celku, mozna chybne navrzena zrcatka.Na Mondeu pred faceliftem byla zrcatka trochu jina a spinilo se to uplne stejne, ale treba je to vazne problem te dirky. Zitra bude prset, tak se na to podivam:)
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 19.01.08  21:51

    « Re: Re: Špinění oken

    Oleowr1: předchozí majitel, musel být asi šetřílek, protože mě nenapadá, proč člověk, který dá za auto od 600t Kč výše pak šetří na servise, mě ty dveře vyměnili, protože poprvé byla též pouze oprava , po zimě znovu rez, tak jsem to nechal na tvrdo vyměnit, práce a technologie byla též argument , ale potom co předvedli, byla komplet výměna - hlavně mě štvalo, že jsem zůstal bez auta, což sice řešil servis půjčením vozu, ale nebylo to ono Fiesta za Mondeo byl krapet úlet, ale zase mě to nic nestálo - majitel je kamarád, opravu prováděl servis jiný, jeden z hlavních dealerů pro Moravu,

    kutil: mám na Titaniku X rozšířené lemy blatníků(z výroby) pro 18" kola ,v zimě vozím 16" a 205, takže jsou kola schovaná a stejně se to špiní, takže tohle bych jako důvod neviděl, pokud si tady rozumíme
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 19.01.08  20:56

    « Re: Re: Špinění oken

    Už vím, proč se u MKII okna tolik nešpinila a u MKIII se špiní. U MKII totiž byl na blatníku plastový rozšiřující lem [odkaz] a tak bahno létající z kola zůstávalo v podběhu.

    Naopak u MKIII jsou blatníky úzké a kryt kola vystupuje mimo blatník a bahno z kola špiní celý bok, zrcátko a okna. Takže řešení je buď nalepit na blatník stejnou lištu jako mělo MKII nebo nepoužívat kryty kol (poklice). Akorát moc nechápu proč u MKII ta lišta byla a u MKIII není. Že by úspora výrobních nákladů asi tak 400,-Kč/auto?

    A teď něco mimo: Zúčastnil jsem se průzkumu trhu ohledně nové Oktávky a zaujala mě otázka moderátora: Jaké vybavení považujete v autě za základ (bez čeho by jste auto nekoupili) a co vše má v nové Oktávce být, aby byla prodejná? Odpovědi byly opravdu zajímavé a hodně rozdílné. :-)

    Vždy bych očekával, že v každém novém modelu bude vše dobré z předchozího a to špatné ze starého modelu se nahradí něčím jiným (pravděpodobně lepším). ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 19.01.08  20:44

    « Re: Re: Špinění oken

    to cja: záruka se hodí, ale když jsem auto koupil, zjistil jsem rezavé spodky všech bočních dveří. Zajel jsem do autorizovaného servisu, technik to prohlídnul a chtěl vidět servisní knížku. Pak mi řek, že je to sice 3-leté auto, ale není na něm předcházejícím majitelem splněna povinnost každý rok kontrola laku. Kdyby prý auto koupil první majitel u nich, dalo by se to možná odpustit, ale korozi a poškození laku je podle záručních podmínek potřeba hlásit do 7 dnů a tahle koroze je evidentně starší... Pokud bych si to nechal opravit, vyšly by každé dveře na 1500,- a jedny by mi udělali zdarma. Poděkoval jsem se slovy: "Za 1500,- si opravím dveře u pěti mondeí", on oponovoval: "My máme na to ale technologii!!!", já se mu vysmál: "Tu technologii vidím na dveřích svého auta". Odjel jsem ke známému karosáři a podle jeho rady strhl špatně nanesenou housenku tmelu, obrousil spodní lemy dveří, prolil celý falc párkrát odrezovačem a nechal pořádně vyschnout, následovalo přetření antikorozním základem, zatmelení pružným karosářským tmelem a přelakování namíchaným lakem. Celkové náklady asi 500,- a materiál co mi zbyl by stačil na deset Fordů s odstínem COLORADO. Jediným nedostatkem je, že od výroby nanesený tmel byl hezčí a pravidelnější, ale na spodku dveří to vidět není.
  • « 00 Reagovat !

    foto jack007

    jack007 19.01.08  16:58

    « Re: Automatika zamykání

    Tak me to zamykani ani moc nelaka, lekat se po kazdem nasednuti do auta opravdu nemusim. :-) Uz davno sem si ale vypnul pasy, to pipani me rozcilovalo.

    Jinak oprava topeni (vymena vodniho cerpadla, termostatu a serva) me vysla na 21litru. Usporadani motoru sem u fordu opravdu nepochopil, pry to tak ma i focus a transit.
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 19.01.08  15:38

    « Re: Automatika zamykání

    Tak sem dnes zkousel nize uvedeny postup 3x a nic :-(
    Asi to jde pouze u vyssich vybav, nebo to na FoFo II nejde vubec.
  • 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 19.01.08  11:16

    « Automatika zamykání

    Tak jsem na podruhé též naprogramoval automatické zamykání dle postupu od OLEOWR1 , všechna pípnutí proběhla, jak měla. Akorát jsem to nevyzkoušel v praxi, auto jsem zrovna vytahovat nemusel, takže to překvapení nechám až na další. Prší, tak neskutečně , že bys ani auto nevyhnal. :-)
    A co by šlo dál naprogramovat na Mondu - dvouzónová klima by nebyla? >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 18.01.08  21:10

    « Re: Re: Špinění oken

    oleowr1: Taky dělám v IT a v poslední době mám práce tolik, že nevím kam skočit. Už není ani čas auto umýt a vyluxovat. Odjíždím ráno v 6 a návrat po 22hod není vyjímka. Největsí problém jsou zácpy v Praze, stáhá se toho stále míň. Dělám outsoucing a speciální aplikace pro sběr dat a potřeboval bych se rozdvojit. Ale je pravda že do HW a outsourcingu se cpe kdejakej všeuměl a samouk a podle toho to vypadá.

    Vždycky jsem měl ojetiny, ale od té doby co jsem začal podnikat v IT, tak kupuju nová auta, protože nemám čas se o ojetiny starat. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 18.01.08  20:02

    « Re: Re: Špinění oken

    dim: 1 stranka zpatky
    ...zitra to vyzkousim i ja (teda snad, uz si ten papirek taham do auta 2 dny :-) )
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 18.01.08  18:11

    « Re: Re: Špinění oken

    stydím se - musím si to po sobě občas přečíst, ale kamínky s "ý" , to už se mi dlouho nestalo, všem jazykofilům se tímto omlouvám :*) :*)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 18.01.08  16:18

    « Re: Re: Špinění oken

    .... a kde je ten návod, jak se to dělá u Mondea....resp. u Focuse II ?
  • 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 18.01.08  16:09

    « Dveře.

    U Fabky jsem zamykání sám programoval, protože to neuměli ani u Hellera . dveře se zamkly buď po 20 sekundách od nastartování a nebo po rozjetí na více než 20 km/h. Napřed jsem tam neměl připojený ten signál o rychlosti z řídící jednotky, takže jsem to dal na těch 20 sekund..... a při škrábání námrazy po nastartování bylo najednou zamčeno :-) Ten druhý způsob na rychlost byl bez problémů, jen se člověk trochu lekl toho zvuku z ničeho nic :-) Otevíralo se to až při vypnutí motoru klíčkem.

    Skla se mi špiní ale nic jsem zatím nezkoušel.....

  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 18.01.08  15:57

    « Re: Re: Špinění oken

    oleowr1: sic auto z 2. ruky , ale záruka proti prorezivění se hodí - na Mondu před tímhle ,Mon 2001 jsem na záruku nechak vyměnit 3 dveře - cena by byla bývale min. 80tKč, což se hodilo - nejsem tak zručný co se týče oprav na autě a nepřináší mi to žádnou radost - takže raději svěřuji servisu a navíc ty dveře kvetly docela dost, jo a čelní sklo jsem jen loni dělal 2x, na Vysočině nějak moc těma štípanýma kamýnkama nešetří >:D , možná kdyby je trochu omleli, tak nebudou mít tak ostré hrany a pak by to tolik nebolelo, před dvěna možná 3 rokama tady byl problém, že použili silničáři nějakou jinou šarži kamínků a prořezávalo to gumy, šetření prokázalo., že vše je v normě, takže kdo měl havar. pojištění , tak uplatnil na pojistce -spoluúčast a kdo né tak si to lepil ze svého
    a dík za ten návod na aut. zamčení vozu
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 18.01.08  15:37

    « Re: Re: Špinění oken

    to superkutil: Ten plastový štítek je hezký, ale na mondeu by se mi určitě nelíbil, navíc by byl asi cílem nenechavců, kteří by ho z kapoty vytrhli i se šroubama. Skla mám pojištěná a na autě z druhé ruky záruku neřeším, po zimě malé šrámy zakápnu barvou, přebrousím a přeleštím, větší přetmelím, přebrousím, zabarvím a přeleštím.... Letos toho zatím moc není, akorát zadní nárazník budu muset svařit nebo zalepit a do toho se mi moc nechce.... Drobné opravy na autě, jsou to právé, čím si odpočinu od celodenního civění do monitoru. Nějak mě přestává bavit práce v IT, chybí mi ty staré dobré časy, kdy jsem rozbalil pár kartónů z Taiwanu, sešrouboval a za půl hodiny jsem do toho tlačil diskety s Win3.1....
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 18.01.08  14:52

    « Re: Re: Špinění oken

    Je tu ještě jedno řešení. Používají ho v USA. Takový průhledný plastový štít chycený nad předním nárazníkem. Brání kamínkům letícím od auta před tebou aby narazily na přední sklo a posílá je nad střechu auta. ale naše legislativa by to asi nestrávila.

    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 18.01.08  14:41

    « Re: Re: Špinění oken

    Taky jsem si všiml , že Ford začal šetřit, dřív bylo vyhřívané sklo součástí výbavy Ghia a výš, v novém Mondu za příplatek. Škoda takového doplňku.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 18.01.08  14:27

    « Re: Re: Špinění oken

    cja: Kapota dobrá, horší je přední okno. Odneslo to sklo i drátky pro ohřev skla. A co se týče kapoty, odpověděl jsi si sám. >:D Je to jedinné řešení. Ale pokud je to skutečně problém, mohli by jí dávat automaticky. Já jsem tu fólii lepil na mlhovky.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 18.01.08  14:20

    « Re: Zamykání

    Zamykání se koukám vyřešilo samo - zamyká se při rozjezdu, při zastavení se neodemkne - účelem je právě to, aby auto zůstalo zamčené při stání na křižovatce, kdy nenechaví chodci mají chuť občas něco sebrat ze sedadla. Nejsem si na 100% jist, ale zamyká se jen 1.poloha (jde otevřít zevnitř), takže při nehodě se z auta dostanou všichni kdo mají ruce a nohy (pokud se nezkříží dveře). Amatérští zachránci mohou vybít okénko a dveře otevřít zevnitř, hasiče s hydraulickými kleštěmi zámek na dveřích moc nezdrží. Daleko větší zážitek musí být spadnout s autem se všema oknama otevíranýma elektricky do rybníka, když vypadne elektrika...

    Prahu na otočku jsem včera zvládl bez ztráty bodů, tam za 3:50, zpátky za 4:15, ale to jsem tankoval (Shell za Prahou) a večeřel na Devíti křížích. Z Devíti křížů domů přes Fulnek za 2:10, průměr 106km. Jel jsem sice SDi-čkem, mondeem bych to rychleji nezajel, možná o 10minut, ale nemusel bych se trápit dnes v práci se zablokovanýma plotýnkama. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 18.01.08  14:17

    « Re: Re: Špinění oken

    Kutile a co kamínky na víku motoru, nemáš to otřískaný, tak jako já?, jednou za čas musím nechat víko olakovat, nebo by mi neuznali záruku na lak a prorezivění, jak to řešíš ty? Nějaký špinavý okna, čert je vem , ale kdyby dokázali v tunelu nastavit aerodynamiku tak , že by šutry lítaly jinak to by byla věc >:D Jo a nechytejte mě hned za slova - tu blánu z průhledné fólie už jsem taky řešil. K ničemu a za 1700,- mohla být i lepší lahev něčeho ostřejšího.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 18.01.08  13:28

    « Re: Re: Špinění oken

    Kdyby to vydrželo den, tak je to v pohodě, ale já každých 100km stavím u benzínky protože přes ně není vidět. ;-\ Ty otevřená okna jsou sice řešení, ale to snad raději ty okna otírat.

    Kdysi jsem se dostal do vzduchového tunelu kde se měří obtok vzduchu kolem auta a tam je jasně vidět kudy to na okna jde. Co se týče špinění zboku, tak při dobře udělaném tvaru boku a boční liště může být auto na úrovni kliky dveří čisté. A to co si dělá DR legraci s tím špiněním aut, tak se tomu opravdu dá konstrukcí zabránit. Nepsal jsem, že se MKII nešpiní, jen že se u MKIII špiní okna víc.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…