FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
g_m 23.01.08 23:05
« Re: Samozamykání
cja:
Tak aspoň Ty máš dobrou náladu, taky bych se smál, kdyby se mi auto samo zamykalo, jsi prostě za vodou, no. :-)
Já když ted' zpětně analyzuju své dnešní programování (a sbírám sílu na zítřejší, rychlejší :-) ), tak si tak říkám, jestli uvažuju dobře v těch polohách klíčku v zapalování - poloha 1 je první pootočení, dobře znatelné, poloha 2 je rozsvícení kontrolek a poloha 3 znamená už otáčení startéru. (?)
Dělal's to tak taky?
Nebo je poloha 3 toho klíčku teprve rozsvícení kontrolek? Tím pádem by poloha 1 byla jen zasunutí (myslím zasunutí klíče do zapalování. Fuj, jak Tě to mohlo napadnout >:D ). Sice si to nemyslím, ale hledám důvody všude, Tys to absolvoval úspěšně, tak zkus něco napsat.
Předem dík.
P. S.: Ted' mě na chvilku omluv, musím do postele s infarktem... -
cja 23.01.08 22:41
« Re: Tlumice a brzdy
krkovička: dělali se ve 100t km, předchozí majitel byl gen. ředitel jedné pražské firmy -každý rok nový Mondo a to auto jezdilo jen po autobahnu, hlavně Deutsch a Belgie, ale vše jezděno na 18" kolech - teda 1 zima a 1 léto :-), já to bral jako 11 měsíční auto od uvedení do provozu,
k druhe otázce - nevím to jistě ,ostatně jako i ostatní věci , ale vzhledem k tomu, že je ten podvozek o něco odladěn, tak bych čekal , že tam budou tlumiče s jinou charakteristikou, ale jistě to nevím , auto bylo přistaveno a tlumiče byly vyměněny - navíc já to neplatil. to bylo v rámci ceny, včetně setrváku a spojky a včetně vstřiků a včetně servisní prohlídky, př. brzd ... zkrátka reciproce, ale pokud by jsi chtěl není problém zjistit,
nic netlouklo, pouze se auto více třáslo a déle trvalo než se to ustálilo, ale já s tím před výměnou moc nejezdil, takže to ve mě takovou stopu nenechalo a hlavně jsem přesedal z jiného Monda, které se chovalo jak popisuje Martin.Z, ale vím , že i Titnanic se houpal a potom jsem byl ze začátku trochu vyděšen tou tvrdostí - z 16 na 18 a ještě nový tlumiče, vyděšen jsem byl jen do první zatáčky , pak vše OK
kotouče na předku jsou jiné, ale to je dáno motorem(oproti mému předchozímu 2,0i) - aspoň mi to tvrdil serv. technik , ale jistě to též nevím , pač jsem to nezkoumal dle čísla VIN - což je nejbezpečnější způsob nákupu náhradních dílů - drahá vlastní zkušenost
Ono to sice zpočátku vypadalo jako drahá koupě, ale po tom co jsme se domluvili co vše je třeba na autě , aby to bylo k obrazu mému , udělat, což bylo celkem dost věcí , tak se mi to zdálo OK a spoustou věcí jsem se ani nezabýval.
To Martin.Z: máme tady u nás stolici Sachs na měření charakteristiky tlumičů, jezdím tam asi 10 let, tlumiče jsem u nich neměnil, takže neměli důvod něco doporučovat a zatím diagnostikovali z testu i vyteklé tlumiče - nefunkční :-) , ty testy s těma přenosnýma senzorama neberu vůbec vážně - ta stolice u nás je zabudovaná jako samostatné servisní stání a mají to v podlaze jak na STK ty nájezdové válce.
oleowr1: o plotýnkách taky něco málo vím ... :*)
T.G.alias G.M.: zase jsi mě v dobrém pobavil:-) nezbývá než použít poučku - opakování je matkou moudrosti a co nejde silou, tak jde kladivem, :-) :-) Zkus to stihnout v kratším časovém interval, mě to taky 2x nešlo a na potřetí to na mě zabučelo a pak už to šlo,
Uff to jsem se rozepsal. -
g_m 23.01.08 22:20
« Re: Samozamykání
DR:
Dík, ale na tvrdý reset jsem byl zralý já po těch šesti pokusech, věř mi...
Zkusil jsem dokonce i zavřít a otevřít dveře :-) a nic.
Při těch mých pokusech se ani jednou neozvalo pípnutí, - a přitom mělo -, postup jsem dodržel přesně, ostatní napsali (dodatečně díky za jejich reakce), že se jim dle toho návodu zadařilo. Tak budu čekat na závadu alternátoru no. :-)
Takže můj závěr - všichni, co Vám to funguje - jste normální haluzáři >:D a nebo máte divné auta >:D příp. kombinace obého >:D . (To bylo ze srandy, sorry.)
Ne, vážně - se.ru na to, fakt jsem to auto málem i prosil - a nic, už se před ním ponižovat nebudu, ztratilo by respekt a příště mě třeba rozverně flákne airbagem po hubě nebo mě oběsí na bezpečnostním pásu...
Jen teda doufám, (halóóó, oleowre1, prosím, odpověz! {díky}), že jsem si tím programováním nic nerozje.bal.
(Oleowrovi1 předem díky za uklidnění, že jsem si {vlastním neumětelstvím? :-) } nenastavil autodestrukci vozu...)
-
"-- skrytý --" 23.01.08 21:56
« Re: Samozamykání
G. M. (a další): elektronika ve fordech má občas svou vlasntí hlavu. Kdysi jsem chtěl po servisu, aby mi u ST200 změnili odemykání auta přes DO z "všechny dveře najdenou" na "Prvním stiskem jen dvěře řidiče, druhým stiskem zbytek auta". Hráli si si tím hodinu a pak přiznali, že jim to nejde ani přes WDS, ani manuálním postupem a že neví proč, když se to pokaždé tváří, že je všechno OK - jenom to zamyká pořád postaru. Mávl jsem nad tím rukou. Pak mi odešel alternátor, při té příležitosti se i odpojoval akumulátor a po opravě alternátoru začalo najednou auto zamykat podle mých představ. Takže bych zkusil ještě "tvrdý reset", případně vystoupit a nastoupit >:D -
martin.z 23.01.08 21:37
« Re: Vectra utoci!
oleowr1 - no tak sdi se zakladni vybavou souhlasim ze je to asi horsi, ona ta 16v verze se asi lisila vic nez by se zdalo, melo to i lepsi prevodovku nez MPI, prej nejakou nemeckou.
Jinak servo mi naprosto vyhovovalo a mel sem ho jeste schvalne nastavene na max. ucinek (melo to vagem nastavitelne asi 4 stupne), brzdilo to lip nez mondeo, sedacky pravda na dlouhe streky nic moc ale na druhou stranu to co je v mondeu ma navic jen tu bederni operku, ale po 50km v tom stejne usinam.
Z aut co jsem okusil na vlastni kuzi se sedadlama nejak vyrazne vymykaj prumeru jen kozene z vyssich modelu volva, to sou kresla na cestovani.
Jizdni vlastnosti te fabie mi prisly uplne dostatecne, oproti treba felicii byť se servem, kde clovek na jizni spojce v jedne zatacce kde jsou trochu vlny, uz clovek neudrzel v 90ti km/h auto v pruhu pokud necloumal volantem obema rukama byla fabia fantastickej krok dopredu, ve stejnem miste clovek ridil jednou rukou a auto jelo poslusne tam kde chtel.. -
oleowr1 23.01.08 21:18
« Re: Vectra utoci!
to martin.z: neboj, placebo určitě nemám :-)
Jezdím služební starou fabii combi 1,9SDi bez klimy a bez el.oken, pouze ABS, 2x airbag. Mám problémy s bederníma plotýnkama a vadí mi, že si nemám kam opřít pravou ruku a aspoň trochu páteři ulehčit, chybí seřízení opěradla v oblasti bederní páteře. Sedák se zdá užší a kratší, jinak mám 190cm a s místem nemám problém, ale 400km Praha a po 2hod. na poradě 400km zpět domů je pro mně utrpení! Pokud jedeme 4 stejně velcí jako já je to horší, ale to je dáno třídou auta. Jinak řízení má fabia na můj vkus příliš lehké, pokud jedu ve fabii sám má zadek tendenci uskakovat v zatáčkách s nerovným povrchem, mondeo propluje daleko hladčeji. Brácha měl taky služební 1,4 16V 74kW, ale ta měla trošku jinak naladěný podvozek a díky lehčímu motoru lepší poměr předek:zadek, takže seděla na cestě o dost lépe. -
martin.z 23.01.08 21:17
« Re: Tlumice a brzdy
Krkovicka a Cja:
vzpominam kdyz jsem kdysi s astrou jel na test tlumicu do dvou ruznych pobocek auto stayger, jeden den hned po sobe, protoze meli nejaky den kdy to bylo zdarma a ja to chtel vyzkouset jak je to verohodne.
Z jedne stolice byl vysledek ze zadni tlumice sou na vymenu a predni ok a v druhem staygerovi meli jen takovej prenosnej pristroj jehoz jeden snimac se dal na blatnik a druhej na kolo a pak to auto nejak rozhoupali nebo co, uz si to moc nepamatuju. Kazdopadne vysledek byl presne opacnej nez u prvniho testu (zadni ok a predni na vymenu) a to uplne rozbilo moji duveru v jakykoliv tyhle testery tlumicu.
Asi bych kdyz uz neplatil za pitomej test kterej stejne ukaze nesmysly a nechal to rovnou naslepo vymenit, najeto mam stejne kolem 140kkm
-
"-- skrytý --" 23.01.08 20:14
« Tlumice a brzdy
cja: Pri kolika km jsi ty tlumice menil? Ja mam 140 tis a stale puvodni. Je fakt, ze jezdim vesmes po dobrych cestach, ale i tak uz si tikam ze je pomalu cas to vymenit. Mlatilo to pred vymenou, nebo jak jsi prisel na to, ze jsou uz KO? V pondeli jdu na 140tkm servis a vim, ze asi budu menit predni kotouce (posledni vymena pri 70tis) a desticky.
Ty tlumice/kotouce jsou stejne jako na ostatni mondea, nebo ma nase verze nejake kratsi/vetsi? -
cja 23.01.08 19:55
« Re: Vectra utoci!
martin.z: kdybys měl cestu na Vysočinu, tak se ozvi, mám tam tlumiče asi 15 000km po výměně, a byl to výrazný rozdíl, hlavně jak popisuješ to rozhoupání - to neznám - tak můžeš zkusit, ale 100% rozdíl to opravdu nebude, s tím souhlasím. No a pak je jediná rada - prodat a koupit něco pohodlnějšího - než tě budou bolet záda jako mě ;-) -
g_m 23.01.08 19:04
« Samozamykání
oleowr1:
Dnes jsem si ("už":) konečně nezapomněl vzít s sebou do auta návod na to naprogramování samozamykání a vyzkoušel jsem to.
A nic...
Nejde to, zkoušel jsem to celkem 6x ( :-) ) a nic. :-(
Žádné pípnutí, žádné zamknutí, prostě to nejde.
Ale stejně díky za ten postup.
Až si někde dáme to kafčo, tak Tě pak poprosím, at' to zkusíš, třeba jsem fakt taková lama. :-)
Ještě mě napadlo - nemohl jsem si tím nepovedeným programováním něco v autě rozes.rat?
Měj se, zdravím! -
martin.z 23.01.08 18:28
« Re: Vectra utoci!
oleowr1:
myslim starou fabii, novou neznam. A cim presne trpis? :-)
Ja mel jako sluzebni verzi 1,4 16v 74kw s klimou a el. oknama na denodenni jezdeni po republice a musim rict, ze to auto bylo krom slabeho motoru uplne super. Elektricky servo, vsechno padlo perfektne do ruky, interier mi vyhovoval, razeni slo sametove i v najetych 200kkm. Zduraznuju ze merim 193 cm a mam dlouhy nohy. S mistem jsem nemel problem a ani nevim ze by v necem byla nejak nepohodlnejsi nez byvaly soukromy passat nebo mondeo (u toho teda krom automatu kterej si cenim maximalne).
Jestli treba nemas jen nejakej placebo efekt kvuli "nizsi tride auta"
P.S. tlumice zkusim, ale uprimne ty neudelaj takovouhle vyraznou zmenu o 100% ani kdyby byly totalne v * a navic krkovicka popisuje to stejne.. -
-
"-- skrytý --" 23.01.08 16:03
« Re: Graf motoru 2.2TDCI
Graf momentu (ale podle data článku bych tipnul Euro3):
[odkaz]
Aktuální otáčky a rychlost jsou v servisním menu displaye:
[odkaz]
Popisovaný RESET je ten, co je u najetých km.
Zajímavé je, že zde uváděná rychlost, je velmi podobná rychlosti dle GPS na rozdíl od rychlosti na budíku.
PS.: stejně ti to bude na pytel, ale třeba tě to zaměstná a nebudeš mít čas na další kraviny >:-[] -
martin.z 23.01.08 15:54
« Re: Vectra utoci!
Krkovicka:
no co se tyce zehleni nerovnosti tak o tridu lepsi nez mondeo je i fabie (combi) na 14-kach kolech a to zduraznuji ze mondeo mam na zakl. 16-kach.
Proste mondeo je neskutecna vejtraska a zebrinak a nejen, ze je tvrdy ale kdyz jsou nerovnosti na kazde strane jinak tak se mi navic rozhoupe do stran a litam uvnitr jak nudle v bande, kvuli tomuhle uz znovu ne. -
"-- skrytý --" 23.01.08 15:37
« Re: Graf motoru 2.2TDCI
Proč si nezajedeš na ten Jarov na brzdu? Motor od motoru se může přece výrazně lišit (viz alibistické tolerance udávané výrobci). Přece si pamatuješ, že jsem tam byl nejprve já s Focusem I 1.8i a pak Ty s Mondeem MKII 1.8i a že ty výsledky byly zajímavé i z hlediska praktického provozu našich aut. Můj motor táhl víc odspoda a Tvůj byl zase lepší ve vysokých otáčkách. -
superkutil 23.01.08 14:54
« Graf motoru 2.2TDCI
Ahoj, nemáte nebo nepotkali jste někde na webu graf motoru 2.2TDCI. Pořád řeším tu maximálku a potřebuju nějaký graf pro porovnání. Vypadá to, že v otáčkách okolo 3300ot jde moment prudce dolů. Našel jsem jeden graf tohoto motoru na webu a tam je moment od 1800-3200ot plochý, ale mezi 3200-3400ot je prudký pokles o více jak 10%. -
cja 23.01.08 11:57
« Re: Vectra utoci!
Krkovička: jetli to bylo na zimních 17" a ty máš zimní 16", potom to něco vypovídá, ale sám to víš a i to preferuješ, Ford má ty podvozky naladěny trochu sportovněji a tedy i tvději, i když nějaká podajnost tam stále zůstává - i když teď mě bolí záda tak, že nevím jestli na jaře ty 18" napujdou z domu a po doplacení leasingu i něco krapet měkčího - nové Mondo na standartních kolech - holt obětuji něco stylu ve prospěch zdraví >:D Holt zdraví je přednější. -
"-- skrytý --" 23.01.08 11:43
« Re: Vectra utoci!
hope: Myslis atmosferak 3.2? S tim jsem nejel a ani me nezajima.
Charakteristika toho turbobenzinu je mi proste milejsi nez V6 od Forda. To je vse.
Dle testu a zkusenosti uzivatelu je uspornejsi nez ST.
Najedu vic nez 60tis rocne, takze stejne si ho nekoupim:), ale chtel jsem se podelit o prijemny zazitek (za ty penize je to vazne dobry auto pro nekoho kdo najede min)
cja: auto melo 17" kola jinak nevim nic..
Podvozek po stisku tlacitka ztuhnul ale nemel jsem prilezitost ho protahnout.
-
cja 23.01.08 11:17
« Spotřeba GTS vs ST
Něco o Vectře a její spotřebě - oficiální údaj s manuálem je město 15,5 mimo město 7,4 a kombin. 10,4l/100km - brán nejnižší údaj - nepochopil jsem jejich rozlišení karos. verzí u údaje spotřeby
[odkaz]
ST oficiální spotřeba město 14,5 mimo město 8,0 kombin. 10,4 l /100km - dle oficiálních údajů Ford ,pro sedan , kombi je +- o 0,1-0,2l/100km víc
Takže bych řekl, že Vectra na papíře má ty údaje stejnécož jsemčekal, že na tom bude lépe = má však o 60 koní víc, ale bude hodně záležet jak se jim popustí uzda - nebo spíš kočímu :-)
Jediný co mě překvapilo, že má Vectra ještě větší rozvor , jak Mondo - v kombi verzi - a to je možná pro Krkovičku asi důležitý parametr i když délka je stejná - ale při tolika dětech :-) -
"-- skrytý --" 23.01.08 11:01
« Re: Vectra utoci!
Pokud se nemýlím (a pokud ano tak DR mě opraví), tak ST je atmosférický a Opel GT 2,8 je přeplňovaný. U spotřeby straaašně záleží na jízdě, ale potenciálně bude větší spotřeba právě u Opla. A pokud se nemýlím podruhé, tak GT mělo v nabídce i atmosférák, takže by to mohlo být porovnatelné i v rámci jednoho vozu a ISO norem měření.
Krkovicka: tvoje "value for money" ti neberu. Považuju tě za normálního jezdce a normální jezdec s V6 jezdí za 10l. Nebyl jsi to ty, který tu psal že najede ročně asi 40 tis.? Ještě bych si také u V6 při výpočtu zkontroloval, jestli náhodou nepapá akorát 98 octánků. -
cja 23.01.08 10:39
« Re: Vectra utoci!
Krkovička: motor dobrý, radost ti kazit nechci , doporučil bych si auto půjčit na celý den, pokud lze a jet s tím co jsi zvyklý, v rodině též několik Opelů bylo (Omega , Astra, Vectra, Corsa) a jak psal Hope - po určitých kilometrech ... ,
ale jinak je to auto podobně jako Ford - spotřebák
jediný co by mě zajímalo - ten stavitelný podvozek - co tlumiče při výměně a jaká tam byla kola - pro to srovnání
jinak je jasný že 3,0i v ST bude asi tochu jinde než 2,8T v GTS, jak spotřebou , tak výkonem - akorát bych dal pozor aby ti na ten benzín nedali DPF - >:D
A co se týče servisních nákladů, tak Opel byl dražší než Ford, ale to se liší asi servis od servisu - u nás to tak bohužel je. -
cja 23.01.08 10:29
« Re: automatické zamykání
Radek1: já mám též 05 a jde mi to takže je to jenom na tobě,a v tom návodu od Oleowr1 je napsáno otočit do polohy II, tj naběhnou ti všechny kontrolky - nestartovat - zkus opakovaně, já na 3. pokus - radio vypnuto - abych slyšel pípnutí - a řekl bych , že to musí být asi v nějakém kratším časovém úseku - neotálet -
"-- skrytý --" 23.01.08 09:56
« Re: Vectra utoci!
hope: Ja slavil spotrebu u soucasneho Mondea, u predchozich aut jsem nikdy nemel problem dostat se na priznive hodnoty.
Na rozdil od obvyklych "jel jsem s Prahy do Podebrad za 4.5l" spotrebu merim dotankovanim do plna (obvykle 45-55l) po ujeti 700-800km, takze pokud se raduju z toho, ze jsem vyjel v kombinovanem rezim nadrz za 6.2l pak se raduju opravnene, protoze si dobvedu predstavit, ze ridic Praha-Podebrady by to s touhle spotrebou nezajel.
Netvrdim, ze bych s 2.8turbobenzinem jezdil za min nez 7l, ale myslim, ze s prihlednutim k potencialu motoru je to lepsi "value for money" nez Mondeo ST220
-
"-- skrytý --" 23.01.08 09:11
« Re: Vectra utoci!
Nechci ti kazit radost s očekávanou spotřebou Vectry. Ale že by auto, které má kombinovanou spotřebu nad 10 jezdilo pod 7? Někomu určitě a jeden odtud mě i napadá, ale jestli i tobě, když jsi nedávno slavil u Mondea spotřebu pod 7?
Okolo mě mají/měli Opla 5 lidi (2x Astra, 2x Vectra, Omega), všichni do 100 tis km nadšení a všem se mezi 150-200 tis. km auto prakticky rozpadlo. Někdo může mít zkušenost jinou.
Jinak hranatá Vectra a vnitřní design, páčka blinkrů, nastavování základních věcí jako vnitřní cirkulace, ofuk předního okna v menu palubního počítače pomocí asi 7 stisků tlačítka.
-
"-- skrytý --" 22.01.08 23:36
« Re: 2 doktor
exctenar: jestli to "2 doktor" má být na mě, tak můj nick je DR. Ale možná to změním na DR (c), dám ti vědět :-! .
Jinak samozřejmě připouštím, připouštím, připouštím, připouštím a i popáté připouštím. Nemám s tím problém a tobě to zřejmě udělá radost. Když něco nevím, tak to klidně přiznám, když o něčem pochybuju, tak si napíšu o vysvětlení, když mám k dispozici oficiální informaci přímo od FMC, tak se o ni podělím s ostatními. Asi tak. Doporučuju číst i data u jednotlivých příspěvků ;-)
Bod 5. samozřejmě taky znovu připouším, jen jsem ho nějak nepochopil, mohl bys mi to prosím graficky znázornit - klidně i bez odkazu?
A ještě jedna věc, Nemá mazda dieslové motory vlastní konstrukce, které s fordí řadou Puma nemají nic společného? Jen se ptám, připouštět se neodvážím. -
"-- skrytý --" 22.01.08 22:41
« 2 doktor
Nejde o to,co se nám zdá nebo nezdá,ale o fakta:1/Ppřipusťme,že manuál je k M6 pravdivý.2/Připusťme,že ředitel prodeje,který mazdy prodává jako jeden z prvních v Česku a teprve 15 let,tomu rozumí.3/Připusťme,že je na měrce ryska min a max hladiny a kus nad tím ryska označená "x", která signalizuje zvýšenou hladinu.4/Připusťme,že je-li to v souvislosti s DPF a výrobce to výslovně konstatuje,že to asi není vodou prasklým těsněním pod hlavou,zejména,je-li chladící náplň v naprostém pořádku=výrobce neblafuje.5/Připusťme,že autům rozumí víc lidí,bez odkazu,byť nejsou doktoři,seč to může být asi malý problém.Závěr:pro mne uzavřená kapitola na téma DPF. -
"-- skrytý --" 22.01.08 21:36
« Vectra utoci!
Dneska jsem se projel ve Vectra Caravan GTS 2.8turbo..
Ticho, sila, komfort..Ten motor je uzasny-do 3500ot subjektivne jako 2.2TDCi nad 3500ot jako ST220:)Ve meste neni vubec slyset.
To nejlepsi je ovsem komfort-asi tak nejlepsi prirovnani bude MB E Klasse Airmatic:) Opravdu jsem ziral, jak zehli diry a spary a kdyz jsem si pak sednul zpet do Oliny, mel jsem pocit, ze nemam tlumice..Mondeo je staveno sportovneji (jde to citit ve volantu i v naklonech) ale Vectru lze prepnout do sportovniho modu, a jezdit stejne jako s Mondeem (v beznem provozu)Bohuzel jsem si nezkusil prujezd mou oblibenou zatackou, kde bych si to trochu mohl overit:)
Spotreba pri 140 km/h 8.1litru, coz je OK. Mimo mesto se da stlacit dokonce pod 7.5l..Vybava je uz ve standardu bohata, za priplatek s dalo poridit prakticky vsechno, takze ojetina v cene okolo 20tis EUR mi prijde jako docela dobra alternativa k luxusnejsim, ale mene vybavenym a na servis drazsim znackam.
Doted jsem jel parkrat v 1.9 CDTi, ale nic me na tom aute nenadchlo. Pravda "kubicky" design interieru me neoslovil ani dnes, ale ten zbytek mi dokonale zamichal prioritami..
Tak nevim co s tim
;-\ -
RADEK1 22.01.08 17:47
« Re: automatické zamykání
Dnes jsem byl na diagnostice a podle ser. technika to moje mondeo 2005 neumí. Mám na mysli samozamykání. Podle postupu níže jsem to zkoušel a nepodařilo se mi to. Co mám udělat , když mám vypnuté rádio ,zataženou r.brzdu atd. Nastartovat , nebo jen zapnout zapalování? To mi z návodu není jasné . Pomůžete prosím? :-( -
"-- skrytý --" 22.01.08 17:16
« Re: Budou zážehové (benzínové) motory potřebovat filtry pevných částic?
Jen bych doplnil,že tzv.recirkulace se týká malého množství spalin,které jsou ventilem přisáty zpět do válce,kdy je cílem snížit špičkové teploty při spalování a následně se sníží NOx - aby nebylo myšleno,že se recirkuluje vše,co motor vypustí.K DPF-Mazda,neb patří Fordovi,to řeší vstřikováním paliva do válce a problém je spíš v tom,že se musí používat olej 0W30.Pokud je teplota motoru nízká(=větší vůle),steče nafta do klikovky a roste hladina.Takže pokud se motor provozuje často studený,je tu směs olej+nafta a to není ideální pro životnost motoru.Pokud se stud.starty omezí,funguje filtr i splaování přídavného paliva dobře.Jen je trochu vyšší spotřeba.Otázka je,kolik majitelů to řeší, resp. opakovaným růstem "olejo-naftové" náplně se bude životnost motoru zkracovat.VW to má SW ošetřeno,byť se to může nelíbit lépe a uvedená varianta od PSA je také lepší,mylím že nejlepší.Jenže,co je ideální,že? ;-\ -
sybokcz 22.01.08 15:53
« Re: Budou zážehové (benzínové) motory potřebovat filtry pevných částic?
Ono moc zpusobu jak se zbavit NOx neni. Hodne lze dostahnout ERG ventilem, tedy recirkulaci vyfukovych plynu, touhle cestou jde u nakladaku Scania, ktera nabizi Euro 5 bez adblue. U osobaku je na tom dobre VW group, jmenovite audi (2.0 TDi 105kW a 3.0 TDi 176kW), ktere nabizi Euro 5 tez bez dodatecneho vstrikovani adblue. Bohuzel ani euro 5 neni moc kompatibilni s US normami (temi prisnejsimi), ktere nerozlisuji mezi naftou a benzinem (pro by taky meli, to jenom evropa je trhla :-) ). Zrejme jakykoliv dalsi posun, tedy Euro 6 a amerika, jiz bude nasledne cisteni spalin zrejme vyzadovat. -
Dong1 22.01.08 15:40
« Re: automatické zamykání
cja, oleowr1: Presne tak mam Focuse a navod byl urcen pro 1. gen Focuse. Ale na Mondeu to jde a na mem Focusu nic...no nekde asi udelali soudruzi z NDR chybu :-) (a nebo sem levej)
...jeste mam navod na diagnosticky mod pal. desky, jestli ma nekdo zajem (stejny zdroj jako to samozamykani) -
sybokcz 22.01.08 13:15
« Re: Budou zážehové (benzínové) motory potřebovat filtry pevných částic?
DPF se samocisti bud vstriknutim davky paliva navic (typicky VW group) nebo vstrinknutim aditiva (PSA, jestli i Ford, to nevim). Nicmene pro spravnou funkcnost systemu je treba opravdu vyssich teplot (dalince, okreska). Diesel jezdici po meste nema dostatecnou teplotu na regeneraci filtru, tedy se nespali castecky, filtr se ucpe a sup do servisu. Nove audi, skody, VW na to maji myslim uz kotrolky, kdy pri rozsviceni je treba jet asi 5 minut stalou rychlosti kolem 90km/h, coz znamena vylet za mesto :).
Mocovina (AdBlue) se vstrikuje kvuli NOx, CO2 se redukovat neda, pouze vysi spotreby.
Z oboru nejsem, je to jenom souhrn z toho co jsem vycetl :). -
oleowr1 22.01.08 13:12
« Re: Budou zážehové (benzínové) motory potřebovat filtry pevných částic?
to cja: vstřikování močoviny do výfukového potrubí se používá pro odbourání NOx. Používá se hlavně v tahačích a autobusech, nádrž na močovinu mívá okolo 60l a stačí na 6000km. Roztok močoviny se jmenuje Ad Blue, je na ni zatím málo stanic a problé=my jsou se zamrzáním. Používají LIAZ (Motory Deutz), Iveco (i autobusy Karosa), AVIA (motory Cummins s CR od Bosche). Dá se o tom dočíst na příslušných firemních stránkách...
co se týká toho návodu od Oleowr1, porvé jsem dost otálel a nic se nedělo - potom jsem si vzpomněl ,že když jsem u Monda 95 programoval dálku, tak to vždy muselo být do určitého časového úseku - jednotlivé kroky - u toho auta byl plovoucí kód a stačilo projet v Brně pod trolejí , kde bylo silnější el. pole a už dálka nešla - to byla vždy halda legrace , když jsem zjistil, že bylo auto půl dne otevřené.... ale zpět k tomu programování, polohu 0 jsem vždy bral jako zasunutí klíče(odemčený zámek volantu)polohu I jako pootočení klíčku se slyšitelným cvaknutím a polohu II - rozsvícené kontrolky před započetím činnosti startéru , takže poloha 3 jak píšeš tu neznám a ptal jsem se doma , tak taky né >:D , ale vážně polohou 3 v tvém chápání bych já chápal II od Oleowr1, využíval jsem polohy klíčku 0 a II,... a proto se možná zamykám - jo a funguje to aut. zamykání i na zpátečku, když couvám pomalu, tak se to nezamkne , ale když spěchám při výjezdu z řady , tak to cvakne
PS: dveře jsem měl zavřeny ruční brzdu nezataženou, zařazena 1, rádio vypnuté, větrák taky, ... stěrače stírají ..., dveře jsem otevíral po každém pokusu , pač v garáži někdo furt otravoval ...