FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 04.02.08 17:23
« Re: Nove nebo jete?
Jo, jo, takhle se zkreslují statistiky. To je nestandardní příklad. Ty jsi častý měnič aut (já vždycky tak za těch 10měs. dal ojetinu dohromady) a tvůj švára má v tebe velkou důvěru a nebo moc peněz. >:D
Má nějaký smysl ta častá výměna aut? Já jsem teda váhavý při koupi auta, ale už po 10měsících měnit auto je taky dobrá střelba. -
"-- skrytý --" 04.02.08 16:41
« Re: Nove nebo jete?
martin.z: Vectru jsem mel asi trictvrte roku, pak jsem ji prodal svarovi bez zmeny jmena v TP.Pred pul rokem jsem ho prodal za 110tis (auto stalo dva dny nalestene na sidlistnim parkovisti s inzeratem za sklem)
Mondeo 1.8 jsem mel 10mesicu, prodal jsem ho znamemu meho kamarada. Mel jsem presne to auto, co chtel (a dlouho shanel), tak jsem mu ho prodal. Chtel jsem diesela.
Mondeo 2.0 TDCi (asi taky 10mesicu..) si vzal svara pote co jsme se zbavili Vectry. V papirech jsem majitel stale ja. Dal jsem mu pulrocni garanci na vstriky:)
Priznavam, ze ten propad ceny neni adekvatni poctu km, co jsem najel, ale na druhou stranu jsem vzdy prodal auto v perfektnim stavu a se skutecnymi km. A taky jsem reznik, KUPEC a sedlak v jedne osobe ;-) -
martin.z 04.02.08 16:13
« Re: Nove nebo jete?
Krkovicka:
s tema trema autama co sem ocituju si delas *, ne?
Vectra B 1.8 110/154/125/110 (snimac otacek 2k)
Mondeo 1.8 104/156/270/250 (vlekle problemy s klimou 12k)
Mondeo 2.0 TDCi 94/158/280/250 (nic!)
Jak dlouho jsi je mel? Tyden? A jeste jsi je koupil od znameho kterej ti je pak vzal zpet?
Mluvim ted o nakupni a prodejni cene, dyt to auto ma takovejhle pokles ceny uz jen ten samej den cos ho koupil tim ze pribyl majitel v TP..
-
superkutil 04.02.08 14:09
« Re: V jakém režimu má TDCI nejmenší spotřebu?
Cja: motor teď hodně točím a zlepšuje se to. Sice spotřeba hodně vyrostla (okolo 8mi), ale motor nad 3000ot je už lepší. Ale ty 4000ot je na něj už opravdu hodně a musím stát na podlaze.
Jinak je na moje.auto.cz nové Mondeo 1.8TDCI a údajně má s tímto motorem spotřebu 7,55litru. V tom případě je moje Mondeo s 7,25litry dost v pohodě. >:D -
cja 02.02.08 21:25
« Re: V jakém režimu má TDCI nejmenší spotřebu?
Kutil: na problém se zátahem ve vyšších otáčkách je jediná pomoc - zkusit půjčit jinou 2,2 a subjektivně porovnat, musíš si taky uvědomit , že diesel nemá takovou výkonovou špičku jako benzín, alespoň pocitově , ale má jiné výhody - KM, pružné zrychlení
měl jsem půjčenou 2,2 od servisu jenom na porovnání byla to Ghia, takže už jenom podvozkově to bylo jiné , kola měka stejná, majitel toho vozu měl méně najeto než moje auto asi 70t km, jezdil hlavně na spotřebu do 6 l , auto podle mě bylo (subjektivně) líné, pomalá reakce na plyn, naklánělo se v zatáčce :-) , ve vyšších otáčkách to nejelo, zkrátka bylo jinak zajeté , mělo jiné mapy v řídící jednotce, zkrátka jsem hned cítil rozdíl, opakuji ale subjektivní - každý má pocit , že jeho auto jede lépe - možná až na tebe - zkus ten Jarov, pokud tě nepřesvědčí projetí se s jinou 2,2 a nebo to chipni a doufej , že to bude bez problémů, jak to má Lordmystic(mimochodem, ten nějak moc buduje a nemá asi čas přispět s postřehem jak funguje jeho auto ;-) ) -
superkutil 02.02.08 14:22
« Re: V jakém režimu má TDCI nejmenší spotřebu?
cja: Spotřeba mě tak netrápí, to spíš ten zátah ve vyšších otáčkách, to řešit budu. Spotřeba je nepříjemná, ale zjistil jsem, že se dlouhodobě ustálila na 7,25litrů a pokud je podle papírů spotřeba ve městě 8,1litru, tak tím že jezdím hodně po městě, tak tomu moje spotřeba odpovídá. Prostě jsem asi očekával spotřebu 6,1 a tak mě to trochu zklamalo. Čekal jsem, že když jsem už tolik vrazil do auta, tak že ušetřím na naftě. A když jedu na spotřebu, tak to jde i za 5,5 litru. To u předchozího benzínu ať jsem se snažil jakkoliv, tak byla spotřeba pořád vysoká. Diesel prostě není do města, protože pokud je spotřeba takhle vysoká, nevyplatí se diesel a je lepší benzín, vyjde levněji a provozní náklady jsou nižší. :-) -
cja 02.02.08 13:52
« Re: V jakém režimu má TDCI nejmenší spotřebu?
Kutile: já jezdím celou zimu s boxem -Thule North Cap - jen pro ponětí velikosti, a spotřebo mám mezi 6,5 - 7 l na 100 - neřeš to pořád, vždyť to nemá žádný význam, tu spotřebu ovlivňuje moc věcí, přestaň to sledovat a budeš v poho - nakonec v tom autě jezdíš ty takže ti z nádrže nikdo naftu nekrade, jsou to tvoje peníze , tak to neřeš, nepřepínej , ... >:D -
cja 02.02.08 12:35
« Re: Nove nebo jete?
Krkovička: jako obvykle :-) , měl jsi štěstí s těma autama, a asi si umíš i vybrat, protože toho Titanika co ho zoveš Olinou jsi koupil za hodně dobrý peníze, díval jsem se po něm v D na netu a tam byl za stejný peníze jako u nás, pro mě bylo útěchou, že se na autě udělala udržba - na záruku a na předchozího majitele asi za 90t , nové pneu a tažné jsem taky dostal v ceně, ale stále mi to vychází o trochu dráž, no nic no zatím auto kromě servisu běžného , stěračů a světýlka SPZ(RZ) nestálo nic - zimní pneu teda nepočítám a do nádrže zatím Ad Blue netankuju ani s Panenkou >:D -
"-- skrytý --" 01.02.08 16:29
« Re: Maximální rychlost
Taky jsem to cetl o te moci- Ford to pred ctrnacti dny hlasil obeznikem na vsechny servisni prodejny.
Zkousel jsem trochu nachcat do nadrze, ale asi jsem nedodrzel ten pomer (ale uplnek byl a panenku jsem drzel v ruce) takze jediny vysledek byl, ze na me vybehla obsluha cerpaci stanice.
Ani jsem nestacil oklepat pistoli.. -
pepek 01.02.08 13:16
« Re: Maximální rychlost
Hele polokutile, prozradím ti jedno velké tajemství přímo z vývojové laboratoře v Gothenburgu. Do nádrže musíš přilévat panenskou moč získanou za úplňku v poměru 1:10000. Pokud zachováš přesně tento poměr, tak dosáhneš a určitě i překročíš deklarovanou nejvyšší rychlost a zároveň tlaky na railu vzrostou o 0,005% a tím dosáhneš ty nejoptimálnější podmínky pro vstřik paliva.
-
superkutil 31.01.08 23:23
« V jakém režimu má TDCI nejmenší spotřebu?
Je lepší držet TDCI v nízkých otáčkách a vysokém zatížení nebo vyšší otáčky a menší zatížení? Zkoušel jsem s TDCI jezdit na spotřebu a držel ho v nízkých otáčkách, ale moc to nepomohlo. Pokud jedu po normální silnici 90-110km/h a nešlapu na to, tak mám spotřebu tak 6 litrů, pokud na to šlapu, tak 6,5 litru (to je velmi malý nárůst spotřeby na změnu průměrné rychlosti). Ale pokud to na dálnici rozjedu na víc jak 120km/h, tak spotřeba rychle roste. Co je tedy pro TDCI nejvhodnější?
Jo a nepište prosím, že když jedu z kopce! >:D -
"-- skrytý --" 31.01.08 19:01
« Nove nebo jete?
Pro uvahu o eknomoicke vyhodnosti v problematice nove vs jete jsem udelal prehled ojetin ktere jsem vlastnil.(Jedine NOVE auto jsem podedil po rodicich a je na prvnim miste :))
stav km pri koupi/stav km pri prodeji/kupni cena/prodejni cena
v zavorce jsou naklady na nadstandardni udrzbu, kterou by v pripade noveho auta kryla garance. Naklady na beznou udrzbu nezminuju.
Skoda 105 0/cca 150/tusim 65Kcs/venovano vrakovisti (opravy uz nespocitam..)
Honda Civic 1.6 ????/????+40/62/55 (opravy rzi cca 5k)
Renault 19 ????/????+45/61/42 (prkotinny ale casto cca za 15k)
Renault 19 185/212/46/20 (prkotiny ale casto cca za 15k)
Renault Megane 1.6 173/195/93/23-sel dvakrat pres strechu (loziska 3k, rele 1k)
Vectra B 1.8 110/154/125/110 (snimac otacek 2k)
Mondeo 1.8 104/156/270/250 (vlekle problemy s klimou 12k)
Mondeo 2.0 TDCi 94/158/280/250 (nic!)
Vovo S40 1.8 140/.../125/... (za 15tis zatim nic, jezdi s nim otec)
Mondeo 2.2 TDCi 98/...../440/....(trojkombinace 9k)
Tak bud jsem dobre vybiral nebo jsem mel stesti, protoze mi to vychazi celkem dobre, co myslite??
Pocinaje Meganem jsem si pro ojetiny jezdil do Nemecka. Pak jsem auto vzdy asi po roce prodal v Cechach, takze prispivam k devastaci ceskeho vozoveho parku srotem ze zapadu, za coz se vyrobcum aut omlouvam.
;-) -
superkutil 31.01.08 17:24
« Re: Servis
Jo, jo, na operativní leasing jsem také koukal, ale tím, že auto chci mít 8-10let, tak je pro mne pořízení auta na operativní leasing na 3 roky drahé. Minulé Mondeo jsem měl cca 6 let a měsíční náklady mimo benzín vycházely cca 6000,-Kč/měsic. Operativní leasing by byl dražší. Pro mě vychází jako nejvýhodnější auto 1-2roky staré a mít ho 5-6let. To se ještě nerozpadá. Ale třeba švára kupuje auta 8lrt stará a když něco upadne, tak to nahradí z vrakoviště. A jeho měsíční náklady jsou mnohem menší jak moje. >:D
Co se týče úroků, tak ceny např. nemovitostí a pozemků stoupají tak rychle, že i s úroky se vyplatí si půjčit.
Samozřejmě je nutné aby člověk byl schopen splácet půjčku. A mnoho lidí v ČR už mají půjčky tak vysoké, že nejsou schopni splácet ani ty úroky a jejich dluh roste. :no: -
oleowr1 31.01.08 16:11
« Re: Servis
superkutil: "žít na dluh" je možná moc široký pojem. Já bych nikdy nechtěl mít dluhy např. díky dovolené, domácím spotřebičům apod. Auto řeším tak, že si koupím takové, jaké si můžu dovolit. Na mondeo jsem si sice bral spotřebitelký úvěr na 2 roky, ale věděl jsem, že budu mít peníze a splatil jsme to do roka. Je spousta lidí, kteří si libují ve výhodách Home Creditů a pak se diví, když je navštíví exekutor. Dluh by podle mne měl být takový, abych ho byl schopen splácet a aby v okamžiku splacení poslední splátky byl předmět dluhu ještě použitelný. Pokud beru na dluh něco co mi vydělává, je na to určitě jiný pohled, vydělat to musí minuimálně na splátku dluhu + úroky + můj vlastní zisk. -
cja 31.01.08 15:33
« Re: Servis
DIM: to víš , že to tak jednoduché není , ale je to cesta a operativní leasingy vidím jako cestu k rychlejší obnově vozového parku, protože po 5 letech provozu co třeba jezdí Krkovička - tuším 60t km ročně, , tak se to auto musí nebo :-) může rozpadnout a to je i nákladově nesmysl -
DIM 31.01.08 14:00
« Re: Servis
Superkutile: jen jsi tak trochu zapomněl na to, že existuje něco jako úroky z (půjčených) peněz a ty splatit musíš, i když už auto nemáš. Takže vrátit auto z lesingu zase tak velké terno není ....... Operativní leasing je pravděpodobně nejlepším nástupcem pro 3-leté leasingy. -
superkutil 31.01.08 13:43
« Re: Servis
No, všichni s kterými se bavím tvrdí, že je lepší žít na dluh než spořit. A v dnešní době je to pravda. Než člověk naspoří, tak ta cena všeho tak stoupne, že mu jsou peníze stejně na nic. Lepší je si půjčit a hned koupit a tak se dá výborně vydělat. No a když není na splátky, tak ať si ty věci banka vezme.
Nevíte náhodou, kde se dá v Praze koupit aditivum VIF? Ptám se po benzínkách, ale neznají ho. -
cja 31.01.08 12:58
« Re: Servis
DIM: proto jsem bral auto rok max dva staré a připlácel prodlouženou záruku, teď po novu kdy leas na 5 let asi nové, abych předešel tomu co popisuješ a nebo půjdu do operativního leasu a nebo z něj nějaké auto vezmu - leasing za formu dluhu asi považovazt nelze(i když Krkovička má jiný pohled a neberu mu jej -záleží na úhlu pohledu a dalších podmínkách) a , auto není moje(nájem) ,tak nemám ani dluh, pokud bych nebyl schopen splácet tak to mám aspoň v nákladech a auto jim s celkem klidným srdcem předám ;-\ , sic bych to stejně odevzdal na F.Ú. -
oleowr1 31.01.08 08:32
« Re: Servis
cja, Krkovička: dluhy nemám rád (připravuju se na stavbu RD a hypotéce se nevyhnu). Ztráta hodnoty nového auta pro člověka, který nepodniká a je zaměstnancem firmy je myslím dostatečný argument proč ojeté auto. Nové jen v případě, kdybych chtěl něco malého. Paradoxně by mi zatím malé auto stačilo, naposled jsem tankoval na Silvestra a k dnešnímu dni, t.j.za měsíc, jsem ujel jenom 700km.
Chystám se na výměnu tyček stabilizátorů, asi to nechám udělat včetně zadních tlumičů a bude klid. Odskakování sice nepozoruju, ale klepání při přejezdu příčných nerovností mi už leze na nervy. -
RADEK1 31.01.08 08:20
« Re: Servis
Když už jste tady vzpoměli tu spotřebu. Včera jsem se vrátil z prodlouženého vikendu v alpách asi 560km od domova. Cestou tam 3 lidi na palubě a plný kufr . Průměrná rychlost 88km/h a spotřeba dle p.p. na mě úžasných 5.3 L/100. Zpět jsem jel sám téměř bez zátěže prům. rychlost 115km/h za 5.5 L/100. Vím že p.p. trochu kecá ale i tak slušný výsledek :-) Zítra jedu na servis tak se pochlubím s tím zamykáním >:D . -
cja 30.01.08 21:27
« Re: Servis
Krkovička: já si Titanic koupil právě pro radost, ale už jednoho mám, tak tě nepotěším,
jinak taky dlouho auto soukromě, dluhy taky nerad, ale už mě nebavilo odepisovat kilometry a ničit si auto pro firmu - i když svojí, náklady byly potřeba, tak jsem to řešil takto - má to jako vše své výhody i nevýhody - já protože nenajedu toliko km, tak mi vycházelo, že je lepší dát auto na firmu a nákladovat to takto, než dopisovat cesťáky a bát se aby nepřišla větší oprava, což u ojetin může být, to nové auto by byla nachystaná předváděčka, aby to tak nebolelo,šéf s tím najede 2t km a bude to o 30% jinde no a DPH taky na zemi nenajdeš
no a DPH bylo taky jedním z důvodů,nebyl jsem plátce(EU a FÚ dělají divy), proč auto na leasing, u soukromého auta ho zpět nedostaneš - takže jsem tak trochu pragmatik - ale za 25tis Eur by už jako nové být mohlo :-)
no a já bych radši kdyby ta zima už konečně přišla, vždyť žádná zatím nebyla, dřív jsem nazul běžky za domem a trď už i kvůli běžkám jezdím do velehor >:D -
"-- skrytý --" 30.01.08 18:31
« Re: Servis
cja: no ja taky doufam, ze mi to odskakovani zmizi. Husteni pneu si hlidam jako oko v hlave. K tem pneu-na prednich uz mam pulku vzorku v *, tak doufam, ze zima nebude trvat moc dlouho ;-\
Ty krivky vypadaji jako vlna s minimem pri 15Hz (prilnavost 50%)
na obe strany od minima se krivka zveda stejnomerne k hodnote 100% pri minimalni frekvenci a 90% pri maximalni frekvenci.
Vypovidaci schopnost asi stejna jako u tveho vystupu.
K tomu leasingu- nemam rad dluhy a leasing pro me jistou formu dluhu predstavuje. Auto si zasadne kupuju jako ojete a hotove se stropem okolo 25tis EUR. Vic za auto asi nikdy nedam. Nevim, jak to dopadne s Olinou, zacina me trochu *, ze z Mondea se stava tuctovka (och jak povrchni) ale kdyz premyslim racionalne, tak nemam duvod menit. Leda ze bych ji nekomu mohl prodat pro radost. -
cja 30.01.08 17:27
« Re: Servis
krkovička: to odskakování znám , tlumič to dokáže dost ovlivnit, proto i dříve odchází zadní sada, ale hodně a to mám vyzkoušeno ovlivňuje tlak v zadních gumách - samo záleží kolik vás v tom jede, ale pokud jezdíš sám, tak je to výrazně lepší - dodržuji hodnoty dané výrobcem a pro 16" kola teď v zimě a auto tak neposkakuje
ten diagram dostávám taky - mám ho i na barevném papíře ,ale ...Krivky maji tvar normalniho rozdeleni s minimem prilnavosti pri 15 Hz. - tomu moc nerozumím. Mám tam diagram kmitů, pokud se dostanu do červené zóny, tak je tlumič nefunkční, jsou tam i ty hodnoty v Hz, a je to též pro každé kolo zvlášť, zatím jsem se vždy tímto řídil a bylo to ku prospěchu mého pocitu z auta - dělal jsem tlumiče snad na každém svém autě krátce po koupi, už jsem měl i plošky na gumách a radši vyměním tlumiče, než zničit předčasně gumy, komfort.
Možná nadešel čas koupit vůz nový s bezvadnými tlumiči - akorát mě pořád trápí ten pokles hodnoty ... >:D I když při těch 5 letých leasingcích možná nebude jiná cesta, pač asi nebude takový oběh aut, uvidíme až doplatím leas co bude trh nabízet.
Ty teď něco po servisce najedeš a půjde do světa nebo projdeš ještě jednou servisem a teprve potom nebo už je vybráno a jen se čeká... -
"-- skrytý --" 30.01.08 16:31
« Re: Servis
DIM: Ford Rasino v Brne na Videnske, zatim nejlepsi ze ctyr autorizovanych servisu co jsem uz zkousel. PP ukazoval 5.4, ale do doby nez jsem jel zpatky (proti silnemu vetru) ukazoval 5.1 :-)
Ale je fakt, ze jsem moc nepredjizdel a na dalnici 140 tempomat
cja: Vymenim akorat ty zadni tlumice, akorat je nemeli skladem, tak az je privezou necham to vymenit.Jestli jsou jine oproti seriovym nevim, ale poptam se, az je budou menit. Je fakt, ze v zatackach mi na nerovnostech lehce odskakuje zadek, ale rikal jsem si, ze to je dlouhym previsem a tvrdsim nastavenim podvozku.
Vystup z mereni prilnavosti pri ruznych frekvencich pohybu podlozky jsem dostal v podobe grafu, pro kazde kolo zvlast.
Krivky maji tvar normalniho rozdeleni s minimem prilnavosti pri 15 Hz. Myslim, ze se tomu da i verit.. -
"-- skrytý --" 30.01.08 10:14
« Servis
Tak mam za sebou 140tkm servis. Vymena oleje, filtru (vcetne palivoveho), zarovicky v palubovce a osvetleni SPZ, steracu, doliti kapaliny ostikovacu:), sakumprask za 8820 Kc
Na me prani mi zmerili tlumice (80% predni, 50%zadni) a doproucili vymenu pouze zadnich.
Umyli mi auto a zlomili antenu, kterou posleze zdarma vymenili..
Toz tak
Jinak cestu Viden-Ostrava-Viden jsem absolvoval se spotrebou 5.96 l/100km, coz me mile prekvapilo. Myslim, ze za to muze nejen palivo OMV ale i stavebni prace na trase Viden-Gaweinstal k ceskym hranicim, kde je skoro celou cestu omezena rychlost na 70km/h a neda se jet jinak nez v kolone aut bez predjizdeni.