FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 25.03.08 08:29
« Re: Stále ta spotřeba
BigFoot007: Pokud najdeš dobrého čipaře, tak budeš mít lepší zátah při plynu na podlaze a nižší spotřebu při lehké noze. A pokud nebudeš mít plyn na podlaze stále, tak motor neodepíšeš. Ale co jsem se bavil s čipařema tak TDCI se čipuje jinak než třeba TDI a čip není znát hned, ale až po ujetí několika desítek km (ŘJ se musí naučit nové režimy).
O víkendu jsem zkoušel tu spotřebu a jízda s rodinou s lehkou nohou dálnice do 140km/h a silnice do 90km/h, celkově 250km (2 starty studeného motoru) vycházela 6,5litru podle PP. Dnes dálnice 20km a silnice 10km ale se zahřátým motorem a snahou jet za co nejmíň 4,6litru podle PP. Dálnice rovina 130km/h s tempomatem 5,4 podle PP. Takže to asi jde, ale motor běžel v otáčkách 1500-2300RPM a plyn jsem jen lehtal. ;-) -
superkutil 24.03.08 19:25
« Re: Stále ta spotřeba
Koukám, že se tu to rozjelo. Cja má pravdu, že hodně lidí honí auto co to dá, hlavně ty podnikový a když to čipnou, tak to zase honí na maximum.
Jestli můžu něco k tomu ladění z výroby, zažil jsem ladění SW v Česaně, ve Škodovce. SW se ladí tak, aby motor splňoval emise, deklarovaný výkon a průběh momentu. Aby měl motor klidný chod a přívětivou reakci na plyn. Vzhledem k tomu, že dnešní motory mají přenos od plynového pedálu elektronicky, tak i o to se stará SW.
Protože je každý kus motoru jiný a není možné pro každý kus ladit SW, tak se vytvoří univerzální verze SW a dolaďuje se na autě (samoučící SW) z údajů čidel a chování motoru podle konkrétních vlastností daného kusu a podle změny vlastností při stárnutí motoru.
A tak má čipař má 3 možnosti:
- oblbne ŘJ tím, že zkreslí údaje od čidel (PowerBox). To je prasárna a auta se chovají tak jak tady psal cja o Passatu.
- pohne s konstantama, takže motor rychleji reaguje na plyn, turbo zabírá v nižších otáčkách a vytváří vyšší plnící tlak, případně upraví průběh vstřiků. Tím ale nepodchytí odchylky jednotlivých kusů motorů.
- posadí auto na brzdu a ladí tak dlouho až u motoru dosáhne maximální účinnost. Zřejmě motor nebude splňovat emise, taky motor dřív odejde, ale spotřeba nemusí být vyšší.
Je potřeba si uvědomit, že motor neběhá stále jen pod plným plynem, ale že motor běhá v různém zatížení a různých otáčkách. A taky motor netočí stále stejné otáčky, ale jde o dynamické změny, reakci motoru na plynový pedál atd. Takže motor opravdu doladit, jsou hodiny testování a ladění. :-!
Několik známých má čipy v TDI, v Renaultech, v Mazdě a v HDI. Všichni si čip dávali proto, aby měli nižší spotřebu a aby auto mělo výkon na bezpečné předjetí, to znamená na asi 5% času běhu motoru. Všichni mají po čipu skutečně nižší spotřebu při zachování stylu jízdy a zátah motoru v nízkých otáčkách je výrazně lepší. Většinou mají s čipem najeto cca 150tis.km a neměli s motorem žádný problém. Jedná se o cca 10 aut. -
cja 24.03.08 11:05
« Re: Stále ta spotřeba
DR: OK ale to jsi spíš vyjímka(i když já to mám taky tak, výkonné auto využívám když potřebuji a nebavilo mě točit to pořád do omezovače, ), ale mám zkušenost, že ten výkonový potenciál se snaží většina řidičů využívat co to jde(až na pár vyjímek ;-) ) a potom ty auta jsou dost vyběhaná, jen pro příklad: O1 1,8T čiplá na 132kW jak RS - ježděná po dálnici , ale honěná stylem co kvalt to do omezovače, auto bylo po advokátovi, vevnitř jak nový , ale motorově těžká vražda, , nechci tvrdit, že lidi co čipují motory jsou všichni stejný, ale nějakou vypovídací hodnotu to má, a kupovat auto po chipu ...?
Další věcí co se týče těch čipů, nárust hodnot je jedna věc a přenos na silnici i decelerace jsou druhá věc - mám tak trochu pocit, že se pořád zanedbává podvozek, že se honí výkon, ale potom to auto v zatáčce vyletí a namotá se na 1. strom, takže pouhé zvýšení výkonu nemusí nutně kromě jízdy rovně být pozitivem. -
"-- skrytý --" 23.03.08 18:43
« Re: Stále ta spotřeba
cja: ono je to s těmi motory složitější. Kvůli výrobním nákladům může být v jedné konstrukční řadě dost dílů totožných, i když se z nich staví motory s rozptyleme výkonu (např.) 66 - 96 kW. Většinou je jeden blok, popř. písty, popř. klikovka, někdy i hlava válců. Ale až na naprosto ojedinělé výjimky se slabší motory osazují jednodušším/levnějším/slabším příslušenstvím - takže se to liší turbem, vstřiky, vstřikovacím čerpadlem atd. Výkonější verze mají toto příslušenství dimenzované na vyšší zátěž/výkon a výrobce opravdu moc dobře ví, proč na tom neušetřil a nepoužil to samé, co na slabších motorech.
Jen pro příklad. Klasická 2.5 V6 v mondeu má 125kW. V ST200 tento motor má přímo z výroby: vzdušnější sání, leštěné sací kanály!, ostré vačky, snížené hlavy válců (=vyšší kompresní poměr), laděný výfuk a upravednou ŘJ. Díky tomu došlo k nárůstu výkonu na 151kW. Bitpower, obecně považovaný za seriozního čiptunera, nabízí u obyčejné V6 pouhým přečipováním navýšení výkonu na 138kW. A u ST200 nabízí Bitpower opět pouhým přečipováním 166kW. Takový ABC tuning se s tím nemazlí a u obyčejné V6 nabízí přečipováním rovnou nárůst ze 125 na 151kW - STčko snadno a rychle. >:-[]
Čiptuneři často sází na to, že ani drsné překročení konstrukčních limitů motoru se neprojeví okamžitě. A až se to projeví, nidko s jistotou nedokáže, že příčinou bylo přečipování.
Další pohled na věc je takový, že zdaleka ne každý řidič ten navýšený výkon využívá trvale, nebo často. Dost lidí si i po čipu jezdí dál na pohodu, a jen sem tam v případě potřeby na to pořádně šlápnou. Jejich motory se můžou v klidu dožít vysokého věku - to už záleží na kvalitě toho čipu. A v takových případech to přečipování může mít smysl. Já třeba STčko nijak moc nehoním, plný výkon využívám jen při předjížděn - a jen když to je potřeba - a někdy si jen tak užiju zrychlení a zvuk motoru, ale nedusím to od rána do večera. -
cja 23.03.08 12:02
« Re: Stále ta spotřeba
DR: mě třeba nejde do hlavy, že automobilka motor vyvíjí dlouhé roky, nechává tam možná malou výkonovou rezervu,(možná lehce předimenzované části motoru), a potom přijde tuner - i třeba renomovaný - a udělá zásah do softu, proč to neudělala ta automobilka, to jí činí radost platit vývojáře, které potom zastíní někdo, kdo udělá na jejich motoru zásah za 20 - 30 t, a vše je OK (i když chápu, že automobilka hledá optimální poměr výkon, spotřeba, emise, cena a životnost) - ??????????? , takže nikomu nic neberu ani nevnucuji, ale mě by to do auta nesmělo :-) -
"-- skrytý --" 22.03.08 19:44
« Re: Stále ta spotřeba
Pořád platí, že ho*na bič neupleteš a na vyšší výkon musíš spálit víc paliva. Nebo musíš spálit stejně paliva, ale vykašlat se na emise. Nebo přidat na tlaku turba, což ale musí mít dopad na odezvu motoru na plyn a jeho životnost.
Řeči tunerů o "optimalizaci" chodu motoru bych bral s opravdu velkou rezervou. Přestože se nové motory od sebe vždy vzájemně trochu odlišují, tak ty odlišnosti nejdou nijak velké - tolerance při výrobě jsou velmi malé, když nejsou součásti motoru nijak předem vybírány, tak převážná většina motorů bude prostě průměrná. A pokud by někdo chtěl skutečně optimalizovat až tak detailně, tak by mě zajímalo, jak během krátké jízdy jen pomocí notebooku a sběru dat přes diagnostické rozhraní chce získat údaje pro tak detailní ladění. Ale i kdyby je získal, tak mu je každá změna paramerů znehodnotí - stačí vyměnit vzduchový filtr a celé ladění je v .... i každé čidlo má nějakou toleranci parametrů.
Nevěřím na pohádky a nevěřím, že se dá získat 20-30% výkonu navíc jen "optimalizací" sw - s výjimkou motorů, které jsou jen uměle "udušenou" variantou vzniklou z nějaké výkonější verze. Napři 1.8TDDi 55kW ve focusu, který je jen softwarově udušená 1.8TDDi 66kW. -
cja 22.03.08 12:06
« Stále ta spotřeba
Pánové, myslím, že téma spotřeby při ceně aut ve kterých jezdíme je velmi relativní. Jedna věc je co je psáno ve VTP a druhá věc je realita(jinak laboratoř versus silnice). Nevím co zmůže čip v autě jsem ho neměl a ani po něm netoužím, ale zdá se mi to taky takový lehce utažený. Až dá do diskuze Lord spotřebu dle propočtu a ne dle PP, tak potom to řešme. Mě se stalo , že je PP jak optimista , tak i pesimista(to bylo jednou).
Osobně si myslím, že když jede Krkovička po dálnici v D, tak má sice vysoký jízdní průměr, ale řekl bych , že musí být hlavně mistrem plynulé jízdy a potom lze dosahovat slušných spotřeb. Jinak mě pravili v servise , že přes 8 litrů na sto to nevyleze v kombinivaném cyklu. 10 l si to vezme jen při konstantní jízdě po dálnici v D , a to musíš jet 200km/h - a mezi námi takovou palbu ti provoz dlouho nedovolí. Po městě si auto za studena vezme kolem 12 l - popojíždění. Dlohodobě se pohybuji mezi 6 - 8 litry, v zimě na delší trase s boxem si vezme okolo 6,5 l/100, ale v létě jede na 18 kolách na dálku okolo 7 l/100km.
Čip jsem zažil v Passatu 96kW a měl to čiplý na hodnoty jako máme my v Mondu 2,2. Pokud jsme jeli stejně a dodržovali předpisy ČR, tak byly spotřeby podobné +- 0,5 l, ale pokud jel kládu tak tam byly víry v nádrži. Měl spotřebu mezi Znojmem a Olomoucí asi 10,5 l/100 , ale jel to za 55 minut, což je poněkud magorie, ale chlastalo to auto moc. A projev motoru byl velmi nepříjemný - nejdřív nic pak náhle kopanec a potom zase nic - moc plynulý to nebylo a úžasně kouřil. Oproti projevu motoru v Mondu to bylo docela nepříjemný, velmi úzké pásmo využitelných otáček. A navíc to byl 5 ti kvalt, takže to bylo takový divný. -
superkutil 22.03.08 00:34
« Re: kotouče atd.
Zažil jsem čip u TDI a Renaulta a opravdu po čipu klesla spotřeba o cca 0,5-1litr při stejném stylu jízdy. Čipaři to zdůvodňují tím, že zvýší účinnost motoru a že je to také díky většímu max momentu v nižších otáčkách. Ale jak u TDI tak u Renaulta je čip u auta výrazně znát. Čip u TDCI mě neoslovil a připadá mi nevýrazný. Čipař mi ale vysvětloval, že jak u TDI, tak u Renaulta dochází ke změně datových map, ale že u TDCI to funguje jinak a že čipař změní převodní konstanty a motor se po čipu začne učit jiné hodnoty a chvíli trvá než se efekt čipu projeví. Ale spotřeby Lorda mi připadají hodně nízké, 5,4 litru dosahuju když jedu z kopce. -
impaler 21.03.08 23:19
« kotouče atd.
k probržděným kotoučům:
ty, co mi vyměnili, že sou na *, dostaly ode mě řádný kopanec asi tak dvakrát nebo třikrát. Takže na řidiče bych to nesváděl, na brzdě skutečně nestojím ani v zácpách z kopce ani nikde jinde, brzdím krátce a účinně, rozhodně na to ale bezdůvodně nedupu.
ke Lordově spotřebě:
tušil jsem, že to Kutila vzruší. Lorda poprosíme, aby propočítal spotřebu reálnou, nezdá se mi to. Máme stejné auto (5-dveř) a motor (2,0 96/130). On má chip, já ne. Ať mi nikdo netvrdí, že po čipu se koná zázrak, totiž to lépe jede za míň nafty. Já když jedu po německé dálnici stabil 160 +/- 20, tak je to dlouhodobě za 6,5-7,5. Při těchto cestách kombinovaných s městem (spíš za studena a rovně do práce, než časté starty nebo křižovatky) mám 6,6 na spritmonitor.de. Ale dlouho jsem to neaktualizoval. Nicméně myslím, že to je nejlepší způsob, jak se dívat na reálnou spotřebu, vysoký počet uživatelů téhož auta eliminuje excesy. -
superkutil 21.03.08 21:17
« Re: srovnání
Ford je možná zkostnatělý a nejde moc s dobou a také s elektronikou to nepřehání, ale kvalita Fordů jde výrazně dopředu, podvozky jsou špičkové a nabídka motorů dostačující. O tom hovoří i zvýšení prodeje a nabídka nových modelů. Bohužel je u nového Mondea vidět, že Ford stále šetří a hodně věcí přebírá ze starších modelů a míchá to s novou výbavou. To dělá interiér nesourodý a staví Ford na úroveň Renaulta. Také pořád Ford dělá fóry a a pořádnou výbavu a barevný PP nabízí jen v nejvyšších verzích.
Mě hodně iritují třeba malé ovladače pro nastavení teploty klimatizace. Ať se podívám na jakékoliv řešení konkurence, tak mají ovladače větší průměr a lépe se ovládají. -
RADEK1 21.03.08 17:49
« Re: srovnání
Můj dotaz spíš směřoval k tomu jak vnímá uživatel forda nabídku motorů a výbav poskytovaných k rok se prodávajícímu autu(mondeu) vs nabídku mot. a výbav u auta ,které se teprve začne prodávat. Proto ten superb a C5. Mě připadá nabídka stále dost chudá. Kde je utom.parkovací asis. ?masážní sedačky?proč není dvd navigace v CZ a celý p.p. v češtině? USB ? Když to může mít Volvo (a toho se asi prodá méně v CR) tak proč ne Ford ? Tady se mi zdá ,že je ford trochu zkostnatělý :'-( Jinak je mondo v pohodě jen by to chtělo tu a tam zrychlit vývoj a uvedení do výroby. -
superkutil 21.03.08 16:01
« Re: srovnání
lordmystic: Osobní zkušenost, proti staré 1.8TDCI 85kW která měla kopanec někde v 1750RPM, tak ta v S-MAXu krásně táhne už od 1600ot a kopanec není znát (pohybuješ se nad ním). Naopak ta 2.0TDCI 104kW je pod 2000RPM líná. Ale jezdil jsem s 2.0TDCI v novém Mondeu a i když by to měl být stejný motor jako v S-MAX, tak je mnohem živější. A to i při porovnání s mojí 2.2TDCI. Ta 1.8TDCI je fakt super a když vezmeš, že se z ní po čipu dostane moment přes 400Nm, tak klobouk dolů. Prý je to piezo vstřikovačema Siemens.
A co se týče tvé spotřeby, tak se mi vůbec nechce věřit, já jezdím za 7,5 a to to šetřím co se dá. Ani plynulou jízdou v 90km/h nejsem schopný jít pod 6litrů. Zkusil jsem na rovině rozjet na 90km/h, zapnout tempomat a vynulovat PP abych odstranil vliv mé nohy a přesto to ukazovalo přes 6litrů. No a jak na to na dálnici šlápnu, tak to leze až přes 8litrů. Dálnice 160km/h jedu tak za 8litrů. Do háje, to přece normální!!! Když jsem tu 2.2TDCI kupoval, tak mi tvrdili, že se přes 7litrů nedostanu. 8-s
Už vím čím to je, tahám za sebou po zemi ty koně, co mi chybí v motoru. >:D -
lordmystic 21.03.08 15:29
« žárovka h7
zdravíčko po delší době. chci se zeptat, za dva roky co mám mondeo mi už nejméně potřetí odešla há sedmička vlevo vpředu, vždy ta samá. nevíte čím by to mohlo být? jinak jsem vůl, nechal jsem si to vyměnit u pochybného maníka co opravuje fordy a chtěl po mě za 5min. výměnu a žárovku dohromady 220kč...?!?
jinak pro superkutila zkušenosti po chipu se spotřebou. nevím jestli neproměřuje pp, ale cesta do alp 450km při dálnici 160-180 kombinované s totálními zácpami a okresky 110-130 průměrná cca. 5,4l. zpět volněji bez zácpy, dálnice 140-160, okresky ostře 100-120 spotřeba plynulejší jízdy 4,5l. v německu na dálnici jsou opravdu střelci, na mokru kolem mě ve 180 profrčel mistr s novou A4 ani jsem nemrknul :). -
cja 21.03.08 11:55
« Re: kotuce
Fordíček: začnou to na tebe hrát, že je to spotřebák a že moc brzdíš, já tohle neřešil, ale vím ,že pokud majitel servisu chce, tak to jde na záruku udělat - takže je to jenom o lidech
stává se , že když tam jsou velká kola - 18 - že se dostávají na kotouče nečistoty a poškrábou se , ale obecně ,že by bylo stanoveno, že kotouče na Mondeu 2,2 TDCI vydrží 80 t km to nelze, neboť každý jezdí jinak - takže , jak píši je to o lidech -
cja 21.03.08 11:51
« Re: srovnání
Radek 1: Superb bude určitě trhák, zvláště kombi s odpočtem DPH, ale mě by celkem nevadilo nic, ale cenová politika Škody na domácím trhu mě zkrátka vadí a proto to auto nekoupím. Proč Mitsubishi nebo Subaru (Evo X a STI) stojí v zemi původu v přepočtu 600t kč a u nás RS , jakožto rádoby domácí produkt o 200t kč více. Proč Tiguan ve srovnatelné výbavě a se stejným motorem je levnější než Scout, ať jdou s touhle politikou k šípku, zkrátka majitel je VW a ten nemá důvod snižovat cenu, zvláště , když drží skoro 50 % českého trhu a Češi jsou co se týče aut patrioti - a trochu jako ovce. V novém Superbu jsem nejel :-) , takže srovnání s Mondeem nelze. Ale je pravda, že jízdní vlastnosti, jako Mondo asi mít nebude. Ale záleží na každém jaké má preference a osobní potřeby >:D -
superkutil 21.03.08 09:48
« Re: srovnání
Ten motor 1.8TDCI 92kW mě taky zaujal. Měl jsem možnost ho vyzkoušet v S-MAXu. V rozsahu 1700-2700RPM má stejný zátah jako 2.0TDCI 104kW a v otáčkách 1600-1700RPM má tah dokonce větší. Je velmi pružný, a pokud není pod plynem je i tichý. U toho S-MAXe mi garantovali průměrnou spotřebu 6,5 litru, ale většinou majitelé uvádějí vyšší a to i u Mondea. -
"-- skrytý --" 21.03.08 08:48
« Re: kotuce
Dik za odpoved
Ja mam na mondeu 50 tis.co si myslim ze kotuce musia v pohode vydrzat,len vo Forde zacali vymyslat ze su prebrzdene,noa ked som im povedal ze musia byt vsetky ,tak oni nato , to ste mohli prejst s jednou stranou po vode.Mal som tri Fordy a chcel som si kupit noveho tranzita ,ale uplne ma odradili. -
superkutil 21.03.08 07:13
« Re: Motor nechce táhnout nad 3000ot.
S tím technikem, co to měřil, jsme se shodli na tom, že je to jako by se ŘJ nemohla rozhodnout a tak zvolila nějaký restart a nové nadefinování hodnout a volba režimu. Myslím, že víc jak na otáčkách je to závislé na čase. Bohužel již nešlo udělat druhé měření. ten filtr pevných částic mě taky napadl, ale 2.2TDCI filtr nemá. -
WinDiesel 20.03.08 23:48
« Re: Motor nechce táhnout nad 3000ot.
Nazdar Kutile. Podobný zubový průběh momentu se projevoval při brždění Toyoty Avensis 2,2 D4-D a tam za to mohl..... světe div se..... filtr pevných částic kombinovaný s odlučovačem NOx. Tento vyspělý systém je tak složitý, (pracuje s 7 vstřiky v rámci 1 spalovacího cyklu a k tomu má k dispozici ještě PÁTÝ vstřikovač, vstřikující palivo do výfukového potrubí), že se ŘJ jednotak může zbláznit, aby vyhověla požadavkům na odloučení částic, likvidaci NOx i požadavkům na výkon 130kW krouťák 400 Nm, že je výsledkem zubovitá charakteristika výkonu a krouťáku. U Tebe si ale ještě dovedu představit zasekávající se turbo. -
impaler 20.03.08 21:40
« Re: kotuce
fordicek:
Ano. Nejdriv jsem slysel, ze vydrzi 30 tisic. Pak otec sahl prstem na moje po 30 tisicich a pravil, ze na feline ma lepsi po sto tisicich. Tak jsem se zminil pri vymene kol za letni u sveho Forda (Belgie), jestli to je normalni. Vymenili predni kotouce bez reci na zaruku za nove, akorat nove desky sem zaplatil, ktere by jinak pry jeste 10 tisic vydrzely. Pripodotykam, ze jsem spis klidny ridic a dupani na brzdu spis v nouzi na dalnici, kdyz mi tam nekdo vlitne, na okreskach zrovna neradim (tady zadny nejsou, na mnohem mensi plose zije taky deset milionu lidi a panelaku zas tolik neni). -
oleowr1 20.03.08 20:06
« Re: srovnání
Já bych do superba kombi klidně šel, ale:
1. nejezdím moc, nové auto se mi nevyplatí a ojetý superb bude dražší než stejně ojeté mondeo
2. auta VW group se více kradou
3. nějak mi učaroval modrý ovál, přestože objektivní důvody se někdy těžko hledá
Takže se těším až za 3 roky koupím dobře ojetého kombíka, bude mi stačit i 1,8TDCi. -
"-- skrytý --" 20.03.08 19:10
« Re: srovnání
RADEK1: proti superbu taky nic nemám. Ale jsem zvyklý zvažovat, kolik toho za své peníze dostanu a jestli dostávám to, co potřebuji a chci. Marketingová politika škodovky se na můj vkus příliš spoléhá na patriotismus čechů, kteří škodovku koupí i za relativně vyšší cenu - a zdůvodní si to levným servisem a dostupností ND :-) . Souhlasím, že prodejně bude superb určitě zdatný soupeř pro mondeo, ale každé to auto míří na trochu jinou skupoinu zákazníků. Koho zaujme mondeo, asi se nezhlédne v superbu a naopak.
Superb je pořád český (i když maminkou trošku odstrčený) bratr passata, tím je myslím řečeno vše. Prodávat se bude velmi dobře, zvlášť pokud konečně udělají kombíka.
Mondeo je na trhu pořád ještě novinka, čtyřkolka bude, TDCi V6 pravděpodobně taky, doufám, že i ten automat - proč není v 2.5T nechápu, to by byla ideální kombinace. Nové mondeo na mě působí trochu rozporuplně, na můj vkus už je to až příliš velký koráb, aby se neopakoval osud scorpia. Nových mondeí zatím moc na silnicích nepoitkávám, a to už se to auto prodává skoro rok. Navíc ford už skoro neví, co by za něj chtěl, i když vyrazíte z prodejce v ČR úžasnou slevu, tak v německu koupíte to samé o 100000 Kč levněji :'-( A dost pravděpdobně s lepší výbavou a kvalitou zpracování. -
superkutil 20.03.08 18:44
« Re: V-max
To cja: Hm, to že hned s tím grafem k fordovi je asi způsobené nedůvěrou v servis a FMC, protože po zkušenostech s předchozím vozem už v ně nemám důvěru. Prostě jsem nepochopil, když má zákazník problém s autem, opakované závady a Ford je nedokáže uspokojivě odstranit, proč zákazníkovi nedá nové auto a jeho staré si nevezme na půjčovnu. Proč se raději 4 roky dohaduje a opravuje.
Možná jsem se na tomhle webu moc ptal a pořád dokola, ale chtěl jsem být na servis připraven abych věděl, zda mě nehoupou. Příští týden tam zajedu, ale trochu se bojím odpovědi, kterou jsem dostal na forum.fordclubs.org a to že ty zuby jsou nad deklarovanou hodnotu momentu a že moje auto je vlastně lepší než běžný průměr a ať si nestěžuju.
Nějak jsem v poslední době ztratil důvěru v lidi a firmy. Nefungují jak bych očekával. Připadají mi více jak zlatokopové a dobrodruzi než jako seriózní podnikatelé. Ale to už je můj problém. :-) :-! -
RADEK1 20.03.08 18:24
« srovnání
Už jsem se jednou ptal a zeptám se znovu. Jak vidíte srovnání mondea a superbu? dle mého názoru (a to škodu nemusím) si myslím že to bude konkurent docela zdatný. Nebo nová C5? Jde mi spíš o nabídku motorů a o výbavu . Tady bych řekl že ford pořád trochu spí :'-( jinak se mi nové mondeo líbí ,ale schází mu silný diesel,4 kolka a solidní automat.ten co se začíná dávat do focuse by mohl být ok. :*) -
cja 20.03.08 12:41
« Re: V-max
Kutil: říká se tomu kopání do mrrtvoly..., tak já si taky kopnu, a není chyba, když už není v řidiči ani v autě, třeba v GPS - možná kdyby jsi začal psát na forum o GPS-kách, tak budeš vědět víc ......... a jaro v tomto století bude od roku 2011 začínat už 19. března 8-s ... to jsou mi věci.
Všichni ti na tomto DIMově foru psali, svoje zkušenosti, svoje postřehy, ale nikdo ti nemůže diagnostikovat problém s autem po síti, tak daleko ještě Ford není(i když se cosi chystá), jediný řešení je jako vždy zajet do servisu a trvat na svém, což by neměl být ve tvém případě žádný problém, tak se neurážej a řeš problém. Je to jako s tím Jarovem, před půl rokem jsem ti psal ať tam zajedeš - celou dobu jsi tady řešil a řešil..., nakonec jsi tam zajel, není lepší vzít papír z Jarova a ukázat ho ve Fordu ... další postup bys měl znát. Sorry, ale já mít takovýho zákazníka jako jsi ty , tak už mám jinou živnost nebo ty máš jiné auto... -
oleowr1 20.03.08 08:42
« Re: V-max
superkutil:
Sláva! Konečně jsi pochopil, že je lepší se obrátit na odborníky, ptát se opakovaně zde je vzhledem k "náročnosti, důležitosti a složitosti" Tvých problémů kontraproduktivní!
Já sám, pokud něčemu nerozumím,, zkusím se zeptat v okolí (chat, kolegové, známí, přátelé...) a pak se obrátím na odborníky (ti mi často taky nepomůžou). Ty volíš naprosto špatný postup: Zeptáš se v okolí, dáš si pauzu, zeptáš se v okolí, dáš si pauzu, zeptáš se v okolí .... -
-
"-- skrytý --" 19.03.08 22:01
« Re: V-max
kutil: no tak to napiš ;-)
Tádydádydá .... to je konec :-!
Tak jsme se zasmáli, ale teď konec srandy, Energie, čtverec rychlosti, aerodynamika, ESP, Vmax, moment, tepelná účinnost, práce, kvantová fyzika, paranormální jevy..... hrň to do nás pod tlakem.
-
"-- skrytý --" 19.03.08 15:07
« Re: V-max
cja: není. Už je to tu zas. Energie, čtverec rychlosti, aerodynamik a ESP.
Z PLR do MLR, jel jsem přes ČSSR, SNB mé DKW si stoplo na TK. Mé DKW SPZ ABT 25-50, musí teďka na GO, do ČSAO. OHC či OHV, ci co má to DKW, potřebuje z NDR nová šoupátka ....
To bylo jen tak pro inspiraci ;-)
oleowr1: hmm, tak to zamrzí :'-( -
oleowr1 19.03.08 10:11
« Re: V-max
to DR: pokud by byly v dubnu odvzdušňováky povolené, myslím si, že by za 4 měsíce nebyly tak zarezlé, musel jsem je nejdřív prostříkat sprayem na uvolňování zarezlých šroubů a potom opatrně povolit. Navíc, rozpadlá manžetka byla podle mně už taky v dubnu a vodítko třmenu korodovalo déle než 4 měsíce a kdyby opravdu v dubnu kontrolovali na jarní prohlídce brzdovou soustavu a měnili brzdovku, tak by si toho museli všimnout. Dokázat to samozřejmě nemám jak, dělal jsem to s kolegou automechanikem v garáži a ten mi potvrdil můj názor.
Jen tak mimochodem, v lednu 2007 jsem byl na STK a už tam se technikovi nelíbila nevyváženost brzdění zadních kol, do tolerance se to ještě s odřenýma ušima vlezlo a prošel jsem bez ztráty bodu. Na jarní prohlídku jsem šel s tím, že v ní byla mimo jiné kontrola brzdového systému (vyčištění a kapalina byla dokonce fakturována). -
superkutil 19.03.08 08:35
« Re: V-max
Ahoj, tady někdo psal, že by se při přibržďování zadních kol docházelo k ohřevu, ale při maximální rychlosti by stačilo mařit i trošek energie a už by se to mělo projevit. Jestli je totiž potřebná energie rovna čtverci rychlosti, tak by ty zadní kola ani nemusely tolik přibržďovat. Jěště mě napadl problém s aerodynamikou nebo něco s nápravou. Auto se při rychlosti okolo 200km/h (podle tacho) začne dost klepat. Nemohlo by pak zasáhnout ESP a ubrat?
Vlastní chipování probíhalo to tak, že mi stahli soft (přes PowerGate), ten přehráli do compu, tam upravily mapy dle jejich defaultního odladěného softu. Pak to zase přes PowerGate nahráli do auta. Lze si ten PowerGate (krabička, kam lze nahrát myslím tři různé softy a nahrávat si pak do auta jaký chci podle sebe). Pak jsme šli auto projet. Technik se ptá, jestli něco cítím. Mu říkám že ne . Sice jsem se na to hodně těšil, ale pořád jsem si říkal, že se nesmím nechat oblbnout . Nakonec po pořádném projetí jsem zjistil, že hlavní změna chipu je v nižších otáčkách. Posunul se max. krouťák do nižších a navýšil se, tím se téměř úplně odstranil turbo efekt a auto zrychluje jak nějaký benzíňák až do 4650rpm. Jde krásně za plynem, ihned reaguje už i na nepatrné sešlápnutí plynu, odstranila se ta maličká prodleva při hodně a rychle sešláplém plynu. Také jede např. na čtyřku krásně pomalu i do kopce, prostě paráda.
Projevil se ti chip hned nebo ten nárůst momentu byl až po ujetí několika km? Ty jsi viděl jak na notebooku technik upravil mapy? Jak víš, že to bylo podle jejich odladěného softu? Jak dlouho jim úprava map trvala? Neměl jsi po čipu problémy se startováním v zimě?