FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
bludger 03.04.08 14:09
« Kotouče něco sežralo???
Zdravím všechny. Dnes jsem dal rok staré Mondeo 2.0 TDCi do servisu (najeto 32000) s tím, že při brzdění jsou cítit vibrace do volantu. Před chvílí mi volal technik, že to nebyly ani disky, ani zadní kotouče. Že to jsou přední kotouče s tím, že je zevnitř něco sežralo a prý kde jsem jezdil (tam jak je mezera pro vnitřní chlazení). Netušil jsem že se s autem nesmí jezdit venku po silnici!!!! -
superkutil 03.04.08 10:48
« Re: vymena oleje
DR vystřídal jsem 5 servisů a z té hrůzy ten co mám je nejvíc ucházející. Mám jednoho garážistu, vozím k němu auta po záruce a nemám s ním problémy. Ale v záruce musím používat servisy Ford.
Nejlepší fór byl když měli vyměnit zapalovací kabely a svíčky a na faktuře skutečně byly. Ale v autě ne. No přišlo se na to, že je mechanik nafasoval, ale nepasovaly (!?!) mu do auta a tak je tam nedal.
Jestli znáte nějaký dobrý servis Ford v Praze, tak dejte vědět. -
martin.z 03.04.08 09:50
« Re: vymena oleje
dr:
tak zrovna na financaku uz jsem si jednou pomohl tim ze jsme sel za nadrizenym me referentky, jeji sef byl hodne vstricnej a vlitnul se mnou do jejiho kanclu jak velka voda cimz ji jeste schodil pred jejima kolegynema.
Proste ja nerad na neco rezignuju, ale porad nechapu proc to beres jako ze mame jine nazory. Mozna povahu mas o neco klidnejsi ale nazory mame velice podobne, jen ta interpretace je mozna trochu jina. Ja proste s tebou v obecnych vecech souhlasim. -
martin.z 03.04.08 09:48
« Re: vymena oleje
dr:
tak zrovna na financaku uz jsem si jednou pomohl tim ze jsem sel za nadrizenym me referentky, jeji sef byl hodne vstricnej a vlitnul se mnou do jejiho kanclu jak velka voda cimz ji jeste schodil pred jejima kolegynema.
Proste ja nerad na neco rezignuju, ale porad nechapu proc to beres jako ze mame jine nazory. Mozna povahu mas o neco klidnejsi ale nazory mame velice podobne, jen ta interpretace je mozna trochu jina. Ja proste s tebou v obecnych vecech souhlasim. -
"-- skrytý --" 03.04.08 09:04
« Re: vymena oleje
martin.z: zrovna finančák s jeho téměř absolutní mocí a státní úřady obecně nejsou IMHO ten správný příklad, kde se vyplatí neřešit probblémy rozumnou dohodou. Stejně tak jsem ani náznakem nepsal nic o tom, že se máš vykašlat na řešení už vzniklého problému a jít jinam. Jen jsem poznamenal, že je lepší se tomu problému vyhnout, třeba tím, že půjdeš jinam ještě dřív, než ten problém vznikne. A samozřejmě po vyřešení problému půjdeš taky jinam. Polopatě - když se ti nebude servis(firma) zdát poctivý, tak mu auto (zakázku) výbec nesvěříš. Když tu nepoctivost zjistíš až po zadání zakázky, tak zakázku podle situace dokončíš/ukončíš, nesrovnalosti dořešíš a další zakázku zadáš někomu poctivějšímu.
Ale jak už jsem psal, různí lidé mají různé povahy a podle toho jim vyhovují různá řešení. Cesta "prevence a minimalizace rizika bez zbytečného rozčilování", která funguje celkem spolehlivě v mém případě, tak třeba tobě vůbec fungovat nemusí. Takže to nikomu necpu, je jsem se ohradil proti paušalizování ve smyslu "všichni jsou zloději" a "se slušností nikam nedojdeš".
Nechme to být, máme jiné životní zkušensoti, očividně dost rozdílné povahy, takže si nemusíme vzájemně vnucovat ty "své" pravdy.
PepeCarrita: dobrou zkušenost mám s brněnským rašinem, ale jak tady někdo zmiňoval, obměnili se tam trochu lidi a už to není, co to bývalo. Jen upozorňuju, že dobrá zkušenost neznamená slepou důveru, taky jsem tam řešil pár nesrovnalostí, ale všechny jsem bez problémů a k mé spokojenosti vyřešil. Nešlo o žádnou zlodějnu, spíš o upřesnění názorů na vzhled a požadovaný/dodaný materiál. V tomto směru hrají určitou pozitivní roli i klubové podložky CMC pod RZ -
"-- skrytý --" 03.04.08 08:55
« Servisy
DR:
Pokud si o nějakém servisu myslíš, že je poctivý, napiš nám jeho jméno a netaj jej ;-) Taky nemám zájem stát celou prohlídku u auta jen kvůli tomu abych viděl, že vypustili všechen olej a vyměnili všechny filtry. Obcházet po 20tkm servisy a sbírat zkušenosti je docela zdlouhavé. -
martin.z 03.04.08 07:40
« Re: vymena oleje
Dr:
po koupi auta jsem narychlo nechal vymenit olej a filtry v jedne male dilne kde me nechali byt u toho protoze jsem to s technikem chtel prohlidnout i zespoda atd. aby mi k tomu neco rekl.
Olej prede mnou poctive vypustil(byl cernej), doplnil novym a kdyz jsem se tesil jak ted bude na merce hnedej, cistej tak mi uz predem rikal, ze to u dieselu tak neni a opravdu byl olej cernej jak bota, nepoznal bych vubec nic.
Mozna kdyby se to napred jeste proplachlo, ze by se ten novej olej znova vypustil a doplnil dalsi.. -
martin.z 03.04.08 07:25
« Re: zlodejna v servisu
Dr: Hele ja se nehadam, ja tvoji pravdu beru ale je to relativni.
Chtel bych videt jak vyresis problem rozumnou dohodou treba na financaku nebo jinem statnim urade kde je vzite ze za ramec jejich povinnosti vstric "zakaznikovi" ani o chlup.
A jestli myslis ze je lepsi jit jinak kdyz ti nevyhoveli a vykaslat se na stiznost tak ja teda ne! Jednak nekdy jinam proste jit nejde a jednak casto je problem v lidech dole a pokud si nestezuju, nenapisu ten mail lidem nahore tak ten problem tam proste napriste zustane pro ostatni.
Prijde mi koncepcni se snazit zmenit to co mi vadi a taky nejsem blahovej, kdyby to vzdycky zustalo bez odezvy tak uz to proste nedelam, ale presvedcil jsem se, ze to lrckdy ma cenu si stezovat, pripadne navrhovat ex post lepsi reseni a ne si jen v duchu rict kaslu na vas a priste jdu jinam. -
martin.z 03.04.08 07:24
« Re: zlodejna v servisu
Dr: Hele ja se nehadam, ja tvoji pravdu beru ale je to relativni.
Chtel bych videt jak vyresis problem rozumnou dohodou treba na financaku nebo jinem statnim urade kde je vzite ze za ramec jejich povinnosti vstric "zakaznikovi" ani o chlup.
A jestli myslis ze je lepsi jit jinam kdyz ti nevyhoveli a vykaslat se na stiznost tak ja teda ne! Jednak nekdy jinam proste jit nejde a jednak casto je problem v lidech dole a pokud si nestezuju, nenapisu ten mail lidem nahore tak ten problem tam proste napriste zustane pro ostatni.
Prijde mi koncepcni se snazit zmenit to co mi vadi a taky nejsem blahovej, kdyby to vzdycky zustalo bez odezvy tak uz to proste nedelam, ale presvedcil jsem se, ze to lrckdy ma cenu si stezovat, pripadne navrhovat ex post lepsi reseni a ne si jen v duchu rict kaslu na vas a priste jdu jinam. -
"-- skrytý --" 02.04.08 22:40
« Re: zlodejna v servisu
kuitl: tys to vystihl naprosto přesně. A proto pořád jezdíš do toho stejného servisu >:-[]
To mám za to, že se tady chlubím zkušenostmi, že já radši nešel spát, místo toho zastávání se poctivců.
Ale už jsem se snad konečně poučil , dobrou noc. -
superkutil 02.04.08 22:37
« Re: zlodejna v servisu
No a mě se divíte, že jsem předchozí auto reklamoval 4roky. >:D
To bylo taky jak u cvoků. Každý servis se vyjádřil jinak, jeden tvrdil že moje auto bylo před prodejem bourané, jiný tvrdil že ne a tak to bylo se vším. I když se závady opakovaly více jak 3x tak to zahrály do ztracena, nenechali mi žádné reporty o opravách atd.
Jednou jsem zajel k dealerovi Ford s tím, že mi táhne do auta a zatéká. Technik auto prošel a řekl že bylo bourané. Když jsem po něm chtěl písemné vyjádření, na chvíli odešel a někam volal. Pak se vrátil a řekl, že se spletl, že auto bourané nebylo.
A tak to bylo se vším.
Konzultoval jsem to i s lidma, kteří měli se servisem potíže a podle nich jediné řešení je před opravou si nechat odborný posudek, pak auto nechat opravit a nechat udělat posudek znovu. A takhle dokumentovat vše.
Nejčastější problém při soudních sporech bylo to, že když došlo po 5ti letech konečně na soud, tak soudce chtěl doložit nějaký posudek, který už díky časovému posunu nešel udělat.
Zažil jsem i takovou blbost, že jsem naplnil nádobku ostřikovačů po okraj a auto dal do servisu. No a tam se do té nádobky podařilo technikovi nalít ještě 4litry po 100Kč. Když jsem to reklamoval, tak mi řekli, že už tam technik není a že mám dokázat, že byla nádobka plná. Náš zákazník náš pán. >:D
A ta odpověď ohledně mého motoru je také jen důkazem, že v servisu jsou spíše měniči dílů než odborníci. Jejich práce je nezajímá a nebaví. :no: -
"-- skrytý --" 02.04.08 22:33
« Re: zlodejna v servisu
martin.z: štvavé maily jsem nemusel psát nikdy, to ani není můj styl. Vlastně jen jednou jsem si musel vyměnit pár dopisů s regionálním zastoupením a dealerem, než uznali, že bude lepší se domluvit po dobrém. Ale já jsem asi jiná povaha, snažím se problémy a neshody v klidu bez emocí řešit, a ono to obvykle stačí. Většinu negativních zkušeností jsem udělal už v mládí a na firemních autech, takže jsem měl dost času se z toho poučit do dalšího života :-!
G. M.: i v dieslu je olej těsně po výměně čistý a průhledný, ve vitu mi v takovém stavu vydrží pár tisíc km, ale tam ho je taky skoro 10 litrů. Takže olej si značit nemusíš, stačí se podívat na měrku (ne kolik ho tam je, ale jak vypadá).
Asi to je opravdu o povaze a přístupu. A protože starýho psa novým kouskům nenanučím ani já, ani vy, necháme si zřejmě každý to svoje. Já můžu existenci vámi popisovaných zlodějských firem potvrdit, ale mám dost zkušeností i s těmi poctivými. Snad taky budete mít štěstí - které ovšem přeje připraveným a musí se mu jít naproti ;-) -
g_m 02.04.08 22:19
« Re: zlodejna v servisu
DR:
Nebral jsem to jako při, ale psal jsi dnes něco o hrocení do extrému a o tom, že to chce trochu rozumu. (Kopírovat to nemusím, že ne...?)
Jde o to, že to opravdu vnímáme každý z jiného úhlu a mantinely máme nastaveny jinak a to je myslím v pořádku - já beru jako SPEKULACI něčí ústní ujištění o výměně dílu, které si ale nesmím ověřit na dílně, EXTRÉM je pro mě dělat si značky na díly před jejich výměnou a tu TROCHU ROZUMU bych já potřeboval k tomu, abych si zakázal myslet na to, jak si teda poznačit olej, abych ten nový - vyměněný - poznal...
Každý jsme jiný, tak to má být. A dík, že se nehádáme. :-)
Prostě změním servis, tak jak to píšeš. -
martin.z 02.04.08 22:02
« Re: zlodejna v servisu
ja zas jako technik mam takovou zkusenost ze temer vsechno ma neskutecnou snahu se vymr*dat a clovek musi byt jak ostriz, predvidat, hlidat a pri kazdem problemu reklamovat, psat stvave maily atd. jinak se totiz nic nezmeni a priste narazi na ten samej problem.
A tohle plati jak v praci pro techniku, software, procesy a procedury (velka firma) tak i mimo praci na urade, v servisu atd. -
"-- skrytý --" 02.04.08 21:56
« Re: zlodejna v servisu
G. M.: ale v tomhle přece nejsme ve při ;-) . Pokud servis nenabízí službu, kterou požaduješ, jdeš jinam a to je naprosto OK. I oprava za osobní přítomnosti zákazníka je služba jako každá jiná. Proč tuto službu nenabízí už je ale bez důkladnější znalosti fungování konkétního servisu pouhá spekulace - a jak jsem říkal, já jsem technik a nepodložené spekulace nemám rád.
Jinak já jsem si občas na díly před výměnou dělal nenápadné značky. A po čase jsem s tím klidně přestal.Ale protokoly z oprav z ruky nedávám. -
martin.z 02.04.08 21:47
« Re: zlodejna v servisu
Jinak ta vase slavna zaruka nemusi taky moc znamenat, je to zase jen o pristupu.
Moje sestra pred par lety koupila (za hotove a jako fyzicka osoba) noveho opla merivu u auto stayger na cernokostelecke.
Bylo to hned po nabehu vyroby coz byla chyba. S autem byly problemy, jednak nesmyslne zavady hlasici kontrolky - splasena elektronika a hlavne jakesi cukani a vule v rizeni.
Jednou ji to rizeni cely na zaruku vymenili (nebo to aspon tvrdili), po nejake dobe s tim byly problemy zase. No kdyz uz to bylo vicero problemu a reklamovala to, uz toho mela plne zuby a chtela to vratit tak po ni pod nejakou zaminkou chteli ty protokoly z oprav, dala jim to do ruky (aniz si je predem ofotila a me by to tedy taky nenapadlo) a oni ji je proste a jednoduse nevratili a tvrdili ze tam je s tim problemem prvne a ze o nejakych predchozich problemech u sebe nemaji zadny zaznam atd. Proste to asi vymazali z pocitace a jeji lejstra ji ukradli.
Takze zaruka nevymahatelna a problemove auto s vyhlidkou dalsich oprav a nervu.
Vyresila to tak, ze to proste jako hodne zanovni prodala se ztratou nekomu mimo ne a zbavila se toho.
Tolik k zaruce na nove auto.
Proste bohuzel sou to zmr*di zkur*veny a zlodeje nemines..
Mimochodem kdyz jde o prachy tak loajalitu ma kazdy nastavene vuci sobe, ne vuci cizimu cloveku, nikdo si nechce pridelavat problemy ale radsi je prevede na druheho. Je to prirozena vlastnost kazdeho a na cest a rytirstvi ja proste neverim!
A znamej, pokud to neni opravdu dobrej kamarad, leckdy okrade jeste vic protoze vi, ze cloveku bude trapny neco rict.. -
g_m 02.04.08 21:21
« Re: zlodejna v servisu
DR:
Zlobíš... :-) Ale dobře, neva.
Nechci, at' to vypadá, že mám někoho v servisu Ford, kam jezdím, za zloděje - to jsem nikdy neřekl, tak chci, at' je to všem jasné.
Já psal, že jsem s nimi byl vždy spokojený.
Jen mi docela dost vadí jejich péče o mé zdraví - z důvodu mé bezpečnosti mě na servis nechtějí pustit. Já jim přitom říkal, že jsem shodou okolností bezpečák. Úsměvné. Minimálně úsměvné.
Pochop, nemám jak zjistit, jestli jsou poctiví, když se dívat nemůžu...
Martin to přesně napsal třeba s tím filtrem paliva - už se vidím, jak ho hledám a ujišt'uju se, že se dívám na filtr nový... nebo Tys psal s tím olejem - já ale, DR, nezjistím z měrky, jestli ho měnili. Mi to auto nežere ani deci oleje mezi výměnami a fakt si na tu měrku nebudu pilovat nebo rýt rysku, abych ji porovnal s aktuální výškou oleje po výměně... navíc jestli Ty poznáš u auta, že je vyměněn olej, když je to diesel, tak já teda ne. A i to vypuštění oleje jde zdrbat...
Prostě a jasně - první prohlídku jsem nehrotil a po odmítnutí mé přítomnosti na dílně jsem si řekl, že ta první prohlídka je stejně jen olej a na můj požadavek filtr nafty.
A že když by náhodou se na to vykašlali, že se až tak moc neděje... že je auto ještě rok v záruce, takže by nikdo neměl chtít mít s tím autem chut' něco zapinkat.
Jenže ted' záruka končí a druhá serv. prohlídka je poněkud dražší a obsáhlejší a já chci mít za své peníze jistotu, že mám vše vyměněno.
Nechci, aby za mé prachy bylo mé auto pokusným králíkem při hledání poctivého servisu. Já jaksi chci vědět, ne doufat.
Nechci nikomu na dílně kecat do toho, že na auto bere kladivo nebo že nemá svačit, když mi v tom čase dělá auto - o to mi vážně nejde - jen chci vidět, že mám vyměněny díly, za které platím.
Já jim moc chci věřit, že jsou slušní a poctiví - asi jsou, ale proč mě nenechají si to ověřit??? -
"-- skrytý --" 02.04.08 20:50
« Re: zlodejna v servisu
martin.z, G. M.: koukám, že jsem asi velký klikař :-). Nebo si možná jen umím líp vybrat servis, i když o tom prý málo vím ;-).
Já nemám nic proti vašemu přístupu, ale vadí mi to plošné označení "všichni jsou zloději". Protože nejsou, jsou i slušné servisy, nebudu se dohadovat, jestli jich je 10 nebo 90%, to je jedno. Ale existují - a jediné řešení je jezdit k nim, ne k těm zlodějům. Stát u auta celou dobu opravy je záplatování důsledku, ne odstranění příčiny. A já jsem technik, tak k tomu mám prostě systémový přístup >:-[]
Zkušenosti jsou bohužel jen velmi obtížně přenosné, to už jsem zjistil dávno, takže vám asi nedokážu poradit. Přesto, pokud se ke každému budete předem chovat jako ke zloději, tak vás pak často skoutečně okrade - když už je stejně za zloděje, tak ať z toho aspoň něco má. A do značné míry to funguje i opačně, pokud si ovšem nespletete důvěru s naivitou a držíte se zlatého "důvěřuj, ale prověřuj".
Jednu radu přece jen zkusím. Když se vám někdo jeví jako zloděj, tak mu nesvěřujte své auto a jděte jinam :-! Možná ne hned, ale nakonec ty poctivce najdete. Všichni opravdu zloději nejsou. To je moje odpověď.
BTW, já mám i slušné zedníky ;-) -
martin.z 02.04.08 20:17
« Re: zlodejna v servisu
DR:
Stejne jako G.M. zasadne nesouhlasim, roky jsem servisoval sluzebak na Jarove, zazil i videl jsem tam hodne, kolegove taky, jeden kolega ma znamyho co jim servisuje jejich masiny napr. na geometrii a ten na ne kouka primo kousek od nich.
Zlodejna, odbyvani prace, drobna poskozeni aut jsou tam naprosto bezna vec.
Olej se bezne meni tak ze vyndaj vypustnej sroub, chvili pockaj a jakmile olej chcije trochu min tak ho zase zavrou a z vrchu dolejou novej olej, neexistuje aby se dukladne vypustil vsechen a potom prodavaj olej pod cenou protoze ho nasetrej.
Uctujou si cele baleni wd spreju, izolacek atd. ktere nepatrne pouziji a zbytek zridka kdy najdes v aute, menej se bezvadne dily kvuli kterym si neprijel za vadne (treba cestou do servisu tiche kola, cestou ze servisu po garancce vyrazne hucici lozisko), drobne oderky na aute ktere predtim nebyly, napr. na strese jsem to videl u x aut, tohle nikdy nedolozis kdyz u toho nejsi. Uctujou si neprimerene dlouhe casy na ukony (napr. prostrikani vrzajiciho ulozeni predni sedacky - nauctovana hodina prace, pricemz cinnosti jako demontaz a montaz sedacky byly zvlast - pritom umej uctovat praci po 10 minutach.
Na vlastni kuzi jse zazil ze jsem zpetne reklamoval tyhle nesvary u nejvyssiho vedouciho a on nakonec priznal chybu a vyplacel mi zpatky 1.500,- kc na ucet!!
Dale ze poznas co vymenili - souhlas neco poznas neco ale ne. napr. palivovej filtr je kovovej valec, kterej omyjou od nejvetsi spiny a klidne ti ho tam daj jako novej, kdyz reknes ze se se ti nezda novej a ze je nejakej zaslej tak ti s klidnou tvari reknou ze takhle to prislo z fabriky a muzes si myslet co chces.
Podle toho co jsi napsal tak malo vis, ja hodne z tehle veci zazil a neco i vickrat, takze duvera je pro me nepatricna stejne jako ve stavebnictvi, zednici a spol.! -
g_m 02.04.08 19:30
« Re: trojkombinace
DR:
Se spoustou věcí, které jsi v minulém příspěvku napsal, nesouhlasím, ale než to tu dlouze rozepisovat, shrnu to radši do jedné věty.
Nevěřím nikomu kromě rodiny a když už mám svěřovat pořád ještě drahé auto cizím lidem a tito mi neumožní se na mnou placenou jejich práci a díly dívat, tak prostě půjdu jinde, protože mi to konkurence umožňuje.
Kulantně napsáno, myslím... :-)
Totiž, flame ani tapetování nechci, ale chci at' víš, že ostře nesouhlasím s Tvým přístupem k této věci ohledně servisování vozu. Dík za pochopení. :-)
-
RADEK1 02.04.08 18:38
« Re: letní pneu
Tak vám moc děkuji za postřehy . No a já jsem nakonec objednal na doporučení prodejce (mimichodem bývalý spolužák z vyššího ročníku ale nepoznal mě)Hankook ventus v 12 evo. Já vím značka taková no jakási 8-s 8-s . Ale čirou náhodou jsem dnes koupil Auto Tip a tam je test letních pneu a kdo je nejlepší ? No přece Good Year a můj hankook. Takže u mě dobrý >:D Ta prohlídka po 80 tis proběhla výborně vyměnily všechny filtry. O palivový jsem si říci nemusel, protože se má údajně měnit po 40 tis. Ale mě ho měnili v 60 tis . Servisní technik se trochu podivil ,že ho chci znovu vyměnit když má za sebou 1/2 života , ale bez řečí vyměnili nový. Můj požadavek na garančku byl aby prošli vše,ale měnili jen nutné. To byly ty filtry.Kapalinu do ostřikovačů a jiné blbiny jsem zakázal. Stálo to něco přes 5,5 tis. :-) A to jsem jim tam ještě nechal parádního netopýra . Byl přišpendlený pod chladičem servisman ho odsud dostal šroubovákem >:D Jak dlouho se ten neřád vozil zdarma nevím. >:D -
"-- skrytý --" 02.04.08 18:19
« Re: trojkombinace
"....to jde dost proti zlodejne, kdyz maj nekoho z a *.. a to oni nemuzou potrebovat"
S tím bych až tak nesouhlasil. Z tvého příspěvku by člověk nabyl dojmu, že v autorizovaných servisech nemají nic lepšího na práci, než fakturovat díly, které ve skutečnosti nevymění a okrádat zákazníky jak na běžícím pásu.
K tomu asi tolik. Podívat se na olejový nebo palivový filtr, (jestli byl nebo nebyl měněný) a podívat se na měrku, jestli je tam nový olej (co mají v tom sudu, ze kterého to tam nalili stejně nepoznáte) není až tak složité, stejně tak většina dílů (kotouče, destičky, atd.) je vidět bez demontáže čehokoliv a nové od starého poznáš pouhým okem. Žádný mechanik není nijak nadšený, když mu celý den stojí zákazník za zadkem, pořád někde zavazí - případně má ještě spoustu zvědavých dotazů, takže ve finále jenom zdržuje a rozptyluje při práci. Ani já bych na jeho místě nebyl. Zrovna tak by mohl mechanik podezírat zákazníka, že mu v nestřeženém okamžiku krade nářadí.
Nevidím důvod hrotit to do extrému. Pokud jsem někde spokojený a dělají tam dobře, tak jim nemusím stát za zadkem, dokážu si jejich práci zkontrolovat při přebírání auta - a klidně si nechám ve vší slušnosti dát auto na zvedák a ten nový vyměněný filtr ukázat na autě, mám na to právo a aspoň si to zapamatují pro příště. Co není zvenku vidět, to si stejně nezkontroluju jinak, než provozem. Kdo z vás pozná, jestli mechanik použil předepsaný pracovní postup a správný díl pro vaše auto a tak zajistil patřičnou kvalitu opravy? IMHO nikdo, ani když se mu při tom budete dívat na ruce. Nebo byste chtěli kontrolovat na každém šroubku katalogové číslo, jestli vám pak nevyfakturovali nějaký jiný? A co opravy na více dní, budete spát v servisu?
Tak snad trochu s rozumem, pánové ....
Jen bych ještě poznamenal. že mám opravdu bohaté zkušensoti s autorizovanými i neautorizovanými servisy všech možných značek (včetně premiových). I ti nejlepší se občas uťali, ale vždycky se všechny nesrovnalosti vyřešily, v rámci možností k mé spokojenosti. Je to pokaždé o vzájemné dohodě - takže to záleží z velké části na vás. -
martin.z 02.04.08 17:40
« Re: trojkombinace
krkovicka, dim: no buhvi jak to je, mam pocit ze i Petr T mi tvrdil ze ta trojkmbinace je problem jen do r.v.2006
Jestli to nove (noveji) vyrobenym nedela tak verim ze pri vymenach pouzivaji totozne dily jako u tech noveji vyrobenych.
Jinak s tou pritomnosti na dilne je to tezky, taky bych o to stal, i treba kvuli tomu abych videl jak se kontroluje stav hladiny v AT prevodovce a mohl si to obcas doma zopaknout sam, ale vsem i jim je nam asi jasny, ze to jde dost proti zlodejne, kdyz maj nekoho z a *.. a to oni nemuzou potrebovat -
"-- skrytý --" 02.04.08 16:42
« Re: Zas je tu jaro je tu, kladky sili..
martin.z : menil jsem to tusim v cervenci, ale presne to nevim, musel bych se podivat na fakturu
Kazdopadne to bylo loni v lete:)
U Charouze na Cernokostelecke v Praze jsem byl v rijnu na oprave uvolnene hadice od turba a nechteli me tam. Pry na dilne nemam co pohledavat.. -
Janerad 02.04.08 16:15
« RASINO Brno
Sice jsem byl u nich spokojený - doteď...
po 60 tkm mi nedali ani starý olejový, ani palivový filtr. Jestli to měnili, bůh ví... Ale špinavý filtry, co z nich teče olej/nafta, bych stejně v autě nechtěl... Tak nevím, jestli mám být rád, nebo ne, že mi to do auta nedali... Jinak tam býval na příjmu takový seriózní pán, to bývalo v poho... Teď tam byl mladíček, a nic moc... Do servisky mi napsal o 3 tis. km něco jiného než tacho, o garanční opravě se budu zmiňovat až později, až a jak mi ji vyřídí - jde o velkou kauzu, si počtete... Zatím tři týdny a ještě se neozvali, prý nejsou díly... -
martin.z 02.04.08 14:44
« Re: Zas je tu jaro je tu, kladky sili..
krkovicka:
kdy ti tu trojkombinaci naposledy menili?? Me v Charouzovi na Cernokostelecky v Praze nejak konec roku 2006/zacatek 2007 a tehdy mi tvrdili, ze na to maj pripis nebo jak od Forda a ze to menej uz za nove koncipovane dily ktere by to nemely znova delat.. Najel jsem na nich zatim jen asi 15kkm a zatim je to ok, ale zajima me jak je to s tim dooporavdy, jestli je to porad jeste problematicke a oni lzou..? -
g_m 02.04.08 12:45
« Re: letní pneu
PepeCarrita:
Díky Ti za tip, napsal jsem si na ten Ford Servis v Brně na Vídeňské telefon a mail a pak se jich přeptám, jestli u toho auta teda můžu být. Pokud mě ujistí, že ano, jdu do toho. Díky!
Krkovicka:
Za ty prachy je toho auta škoda, pokud zlobí jen ty kladky. Já bych asi vyreklamoval trojkombinaci (nemyslím kočárek, i když ten je u vás asi ted' taky aktuální téma, že..), jak radí DR a pak to jako první nabídl někomu v rodině.
Jinak myslím, že za těch lehce přes 300 tisíc to střelíš v pohodě.
Jo a ten 2.5T... ses zbláznil, ne? A kam budeš jako psát o naftě, vstřicích, kladkách? Zrádče! :-)
Ne, chápu, musí to být dělový "autobus", ten S-MAX s více než 200 koňmi... -
"-- skrytý --" 02.04.08 12:14
« Zas je tu jaro je tu, kladky sili..
Zdar.V posledni dobe jsem zacinal tusit, ze kladky rachoti vice nez by mely, ale cekal jsem az se trochu otepli, abych si to overil. V nedeli bylo krasnych 20stupnu, tak jsem se rozhodl, ze si s rodinou vyjedeme na Kokorin. Pripravil jsem vuz (nahusteni, kol, kontrola oleje, brzdove kapaliny, servo oleje a gumicek steracu), svacinu do chlebniku a mapu a vyrazili jsme. Cesta ubihala poklidne do doby, nez slunicko vyhralo interier a nastavil jsem teplotu na 23C a vypnul radio. A co myslite? Mel ho tam! Rachta to tam skoro jako driv a tipuju, ze jeste mesic a budou zrale na vymenu
Od posledni vymeny jsem najel 32tis km..to veru neni moc. Tak nevim co s tim. Menit 2x rocne se mi to vazne nechce.
Ohledne pneumatik- nechal jsem si od pneunetu poslat 2ks Bridgestone Potenza RE50A-stejne co jsem meli lonskou sezonu.Nevydrzi moc, ale na zadku vydrzi 2x vic nez vepredu, tak jsem dokoupil jen predni a odjedu to na nich (1ks 3600Kc) Pak uz si je nekoupim a poohlednu se po gumach s vyssim km probehem. Myslim, ze RE50 je dobra volba.
Jinac uz jsem se rozhodl, ze si koupim S-maxe. Zvazuju 2.5T, protoze od cervna uz nebudu tak moc jezdit. Ale uvidime, jak to bude s prachama.
Kdybyste nekdo chteli Olinu, tak mi dejte vedet. Otazkou je cena.
Myslite, ze za 13000 EUR je to prodejne? (12/04, 150tkm, po hodnem majiteli:)) -
g_m 02.04.08 11:26
« Re: letní pneu
Jo, DIM a hope mají asi pravdu, nicméně stejně si to necháváme asi skoro všichni měnit co 20 tisíc Km.
Spíš ted' řeším to, jak být u celé prohlídky, at' vím, že mi (mimojiné) filtr (na mou žádost - co 20 tisíc Km) skutečně vymění...
Ale asi je to sci-fi, sehnat servis, kde by to dovolili, takže jim budu muset dál věřit. -
g_m 01.04.08 21:32
« Re: letní pneu
DR, hope:
Kluci díky za postřehy.
DR, oni si třeba můžou myslet, že ty staré filtry sbírám nebo ne? :-)
Pánové uvažuju, že auto nechám prohlédnout jinde. Mám svůj Ford servis rád, nikdy nebyl problém, ovšem chci být u prohlídky a oni mi to nedovolí, mají obavu o mou bezpečnost prý. Přitom já jsem jim říkal, že jsem na úseku BOZP certifikován...
Hlídám si chování k autu - stálo mě ranec, vybírám pumpy, kde tankuju, leštím to, ručně myju, nechávám dotočit turbo po jízdě, ...
Platím v servisu za prohlídku, tak chci být u toho. Chci vědět, že olej + filtry fakt vymění. To po nich chci tak moc? (Řečnické otázky, resp. výkřiky do tmy.)
U Škodovky, kterou fakt nemusím, mi dovolili být u auta po celou dobu servisu... byl to UniCar Ostrava. Ale Škodovku si kvůli tomu nekoupím, to zas ne. :-)
Neví někdo o Ford servisu na Moravě, kde by mě nechali být u auta po dobu prohlídky? Pokud budou nějaké informace, budu fakt rád.
-
"-- skrytý --" 01.04.08 21:02
« Re: letní pneu
G. M.: staré díly ti musí servis vrátit (je na to tuším nějaká vyhláška nebo přímo zákon). Ale poměrně často to nedělají, např. mají na objednávce opravy poznámku, že díly bez vyžádání nevracejí, nebo je nevrací ani tak. Takže je při předávání auta upozorni, nejlépe ať si to poznamenanjí na opravenku, že všechny díly včetně palivového filtru (to je asi pobaví) chceš vrátit.
Mě u forda vesmě díly vracejí a já je pak musím sám vyhazovat.
RADEK1: mám druhý rok pirelli pzeronero 215/45/17, nestěžuju si. Ty RE050 jsem taky zvažoval, ale jednak byly asi o 1500 za kus! dražší, druhak jich bylo milion podtypů - dělají je snad pro každou značku extra - RE050 Alfa romeo, RE050 Mercedes, RE050 BMW, atd. Sháněl jsem něco, co má slušné vlasntosti na mokru. Z eshopů můžu doporučit [odkaz] levněji budeš shánět těžko.