FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 10.05.08 21:41
« Re: Zmena je zivot
Možná jsem se špatně vyjádřil, ale chtěl jsem říct, že 6ka nepřináší žádnou moc výhodu a že pokud Forester s dieselem zvládá 5ti kvalt tak je to lepší. Hlavně je důležité do jakých otáček motor táhne. 6ka má smysl jen u motoru který má nešťastně malý rozsah otáček, to znamená, že monent nevydrží ani do 4000ot. Taky si chci vyzkoušet Forester s dieselem, jakmile bude. :yes: -
WinDiesel 07.05.08 20:15
« Re: Zmena je zivot
Super-kutil: A tady se právě pleteš. 5ka nebo 6ka, boxer diesel je tak tichý, že točíš (točit můžeš) a o motoru nevíš. A 5ka je dost dlouhá a 110 kW a 350Nm je celkem dost na to, aby dlouhou 5ku utáhli. Nenenenene, hluk není u boxeru dieselu vůbec žádný problém.
Vezl jsem se se šéfredaktorem Autodieselu panem Vaculíkem a potom jsem řídil já, dávali jsme tomu fakt na frak, věřte nevěřte se stálým 4x4 to ukazovalo 6,6 l. No dobře, tak to proměřuje a žere to 7. Se stálým 4x4 je to prostě bomba, opravdu to mají u Subaru zmáknuté.
Já se musím přiznat že čekám na Forestera s boxerem dieselem a potom možná půjdu do SUV. Ale doufám že ve Foresterovi už bude těch slibovaných 180 koní v Euro 5. 150 by to uvezlo, Forester přijde rovnou se 6kvaltem, ale já bych chtěl těch 180k. >:D -
impaler 07.05.08 15:09
« Re: Zmena je zivot
hope: podepisuju. Jinak zrovna o vikendu sem kamosovi rikal, ze bych ho bral asi klidne znova - priste uz asi nebudu mit na novy, resp. nebudu chtit platit propad ceny. Soucasne sem dostal za hooodne velkou slevu...dnes, kdybych vybiral, asi bych nadsene nasel nejaky malo jety z tech poslednich MKV. Nove je moc cerstve, drazsi, otresna palubka, ktera je tak otresna, ze by mi to asi vadilo.
Nova Mazda 6 na prvni letmy pohled super, akorat kombi videne z dalky se mi zdalo jaksi male prave v te zadni casti, ale muzu se samozrejme dost plest.
A dnes uz bych vzal asi kombik, i kdyz se mi nelibi. Kocarek je sakra velka polozka i do mondea, uprimne obdivuju hrace tetrisu v kratkych fabiich... -
martin.z 07.05.08 13:52
« Re: Zmena je zivot
kutil: nevim jak to zvladam, prijemny mi to neni a proto ted mondeo chci mit aspon 5 let. Nejaky auto sem mel po sestre kdyz sem byl mladsi a neco sem si vybral a nasel sam, tak nejak intuitivne, ani nevim, vetsi pruser me mozna nahodou - minul.
Pri vyberu mondea sem mel prioritu aby to byl 5ti stupnovej automat, ne moc slabej motor (puvodne sem chtel preplnovanej benzin 1,8T od koncernu), ne exot, ne velkej zrout.
A vybiral jsem a spekuloval asi rok, cena a mnozstvi dostupnejch aut me nejak uz nasmerovalo..kdyz sem to moje videl a projel tak sem to citil jasne a ani sem nepotreboval nejaky prohlidky u automechanika a tak, proste se ridim pocity :-)
hope:taky v tom nevidim paradox mit par stejnych aut po sobe, ja jen popsal jak to mam ja, kdyz nekomu to auto na 100% vyhovuje a chce jen treba novejsi nebo min jete apod. tak proc by nesel zase do stejneho.
-
"-- skrytý --" 07.05.08 13:03
« Re: Zmena je zivot
martin.z: nevidím v tom žádný paradox. Nové a staré Mondeo jsou hodně různá auta. Stejně tak nový a starý Passat, stejně tak starý a nový SuperB.
Pokud jsem nechtěl starého Passata kvůli podvozku, u nového s tím problém nemám. Pokud jsem nechtěl současného Passata kvůli TDi PD, za půl roku s tím možná nebudu mít problém, pokud jsem vyřadil Subaru kvůli žravému benzínu, dneska už to neplatí. Pokud jsem nechtěl SuperB sedan, dneska už mám „skoro liftback“ a za rok možná kombi ……….
Pokud kupuju nové auto, koukám, co je nyní na trhu.
Pokud hodnotím moje Mondeo, jsem spokojený, za stejných podmínek bych ho koupil znova. Kdybych dnes kupoval auto, nemůžu říci, že to bude určitě zase Mondeo.
-
superkutil 07.05.08 12:39
« Re: Zmena je zivot
martin.z: Jak to zvládáš měnit po 3letech. Já vždy mám takovou hrůzu z prodeje a koupě, že se snažím auto nechat co nejdéle. A taky když vyladím všechny mouchy, tak se ho nechci zbavovat. ;-)
Podle čeho si volíš, kde nakupuješ? Nikdy se mi nestalo, že bych koupil ojetinu, která by neměla chybu.
WinDiesel: U toho 6ti kvaltu mi vadí, že není jako další rychlost přidaná k 5ti kvaltu, ale že je vlastně do rozsahu 5ti kvaltu nacpáno 6 rychlostí. Takže to na dálnici stejně řve. Mě staré Mondeo točilo 4000ot na 5ku ve 160km/h, kamarádovi Renault točil na 5ku 4000ot už va 135km/h. Koupil tedy benzín s 6ti kvaltem v domění, že to na 6ku bude točit míň a ono je to podobné, na 6ku to točí 4000ot ve 140km/h. Z tohoto pohledu je lepší 5ti kvalt. 8-s
Subaru už mě láká dávno, ale vadila mi spotřeba benzínu. Chtěl jsem Forester a 2.0 je trochu slabý a 2.5 zase už moc žere. Teď mají diesel, ale zase se mi nelíbí design nového Foresteru a taky pěkně ztěžkl a už není tak živý jako starý. Subaru nějak vyměklo. :-( -
martin.z 07.05.08 11:31
« Re: Zmena je zivot
krkovicka: nikdy nerikej nikdy, ale zatim jsem nemel nic vickrat, mel jsem auta vetsinou 3 roky a mondeo chci mit dyl protoze me nebavi ty nervy kolem prodeje a koupe noveho - i diky tomu ze moje auta byly vzdycky ojetiny tak pri prodeji uz pro me byly moralne zastarale a znova by me nebavily. -
"-- skrytý --" 07.05.08 10:43
« Re: Zmena je zivot
martin.z: Nevstoupis ctyrikrate do stejne reky..Me 3Mondea a par let v diskusich stacily na to abych si mohl udelat obrazek o tom, ze Mondeo je dobre auto. Nicmene pokrok na poli bezpecnosti a techniky nezastavis, takze proc jako dalsi auto nezvazovat neco jineho nez tenhle evergreen?
Az se ho budes jednou zbavovat, koupis si to same??
-
WinDiesel 07.05.08 09:44
« Re: Zmena je zivot
martin.z: stejně si moc nepomůžeme, ale nemládneme tak chceme něco zkusit, a to Subaru bylo fakt hustý !!!!! Měli byste to všickni vyskúšať. To, jak si to klidně jede s 5 kvaltem 220, to je dobrý (5 kvalt je rozhodně sportovnější, 6 kvalt bude dálničnější a trošku úspornější)... -
martin.z 07.05.08 09:10
« Re: Zmena je zivot
tohle je zajimava diskuze, vlastne vsichni se tak nejak rozhlizej kam by od mondea utekli, az nakonec Petr vymeni za subaru tak uz to bude komplet a pritom kdyz tu clovek napise nazor, ze tu zrovna nevladne obecna spokojenost s autem tak ho vsichni hned okriknou, ze ne ze je skvely a ze jsou spokojeni, jen proste jako dalsi auto uz ne :-) -
DIM 06.05.08 11:42
« Re: Zmena je zivot
Mazda 6 se mmi líbila, ale rychle tom opadlo....myslím tím design toho staršího modelu. Mazda mě ale moc nezajímá. Pomalu se taky rozhlíží po náhradě za Mondeo, zatím bych se spíše klonil k tomu, že už to Mondeování stačilo.....Zatím čekám na Superb Combi, ale kdo ví, co bude ..... -
superkutil 06.05.08 10:26
« Re: Zmena je zivot
Tu Mazdu 6 kombi 2.0 103kW má kamarád a tak jsme to porovnávalI a Mazda byla oproti Mondeu 2.2TDCI živější (v pohodě mi v kopcích ujížděla) přitom míň žrala (cca o 0,8litru). Kamarád na ní najel 120tis.km a není to žádný technik, takže ji doslova ničí, studené starty a hned plný kotel, dojede z dálnice a hned vypíná. Jezdí co to dá a přesto auto bez problémů.
A interiér vypadá o dost líp jak Mondeo. Nevím zda je to standard, ale má takový ten centrální otočný ovladač u radící páky ala BMW který ovládá vše, má mnohem líp vybavený PP, kufr je objemově větší jak Mondeo a sedačky, to je nádhera.
A s motorem se 137kW to bude hodně zajímavé. :-) -
RADEK1 06.05.08 07:58
« Re: Zmena je zivot
Ano asi mám Euro 3.S tím výběrem bych se pozastavil třeba u nové Mazdy 6 . Nevím jaké parametry jsou pro Vás důležité, ale pokud jde o délky,šířky ,rozvor tak tam je na tom podobně jako naše mondea. v pátek jsem v ní seděl a musím uznat bylo to moc příjemné. Na podzim by pod kapotu měla příbyt 2,3 nafta. No a nyní se prodává s 2,0 s 103kw. U liftbacku v nejvyšší specifikaci výbavy za 809 tis kč. připlatit si můžete snad jen za DVD navigaci za 65 tis. To je vše. Vemu - li v potaz ,že je to nové a jistě kvalitní auto je cena takto vybaveného auta docela zajímavá. Nebo se pletu :-! -
superkutil 05.05.08 20:46
« Re: Zmena je zivot
Krkovicka: Tak hlavně ať nenaletíš nějakýmu podvodníkovi třeba z TOCAR, M-CAR, AUTO Černý Most, Auto Lhotka apod.
A dej vědět cos koupil. Já už jsem se s Mondeem srovnal a hlavně tak vidím, že není moc na výběr co vzít aby to mělo lepší parametry jako Mondeo a nestálo to o moc víc jak Mondeo. :-) -
"-- skrytý --" 05.05.08 20:20
« Zmena je zivot
Dnes ve tri odpoledne jsem se rozhodl Olinu prodat. Je nam spolu dobre, ale proc si to nepriznat, jsem k.urva neverna a celou dobu koukam po jinych. Tak jsem podal inzerat. Myslim to uprimne.
Stalo me to leta rozmysleni, ale dnes to prislo jako blesk z cisteho nebe a tak jsem se v okamziku rozhodl s Mondyskama skoncovat. Nelitostne a jednou provzdy. Pise se mi to spatne, ale nemuzu si pomoct..
(Hadam to nejaky ten patek potrva nez si holka najde jinyho a tak si to mozna do te doby jeste rozmyslim)
Nechcete me nekdo premluvit, abych byl spravnackej chlap a nechal si ji?
-
superkutil 05.05.08 17:06
« Re: Novy mond 2.0 benzín pětidvéř Titanium
Janerad: Taky jsem jel s tím novým Mondeem 2.0TDCI a nechápal jsem. Proti 2.2TDCI výrazně lépe jde za plynem, okamžitě reaguje, volant jde zlehka, řazení přesné a taky zlehka. Ale když jsem šlápnul na podlahu, tak ten tah 2.2TDCI nepřišel. Ale jak užasně šel do otáček, tam jsem tiše záviděl, to mi u 2.2TDCI fakt chybí.
DIM: Taky jsem si myslel, že motor musí naskočit i pod nulou a že problémy má TDCI až při -20°C. Nevím zda se mu nelíbila ta zima a nebo zda moc dlouho (2dny) stál.
A co se týče Radkovy jízdy, tak stačí aby bylo vlhko a už to jede jinak. A navíc mám pocit, že Radek má Mondeo 2.2TDCI s EURO 3. -
Janerad 05.05.08 13:33
« Novy mond 2.0 benzín pětidvéř Titanium
Taxem se svezl s novým Mondem, 2.0 benzín Titanium a zaplakal jsem...
Co na tom, že mám s 2.2 TDCI kombanjem o pár (10) koníků víc? Co na tom, že tam je jen pětikvalt? Že mám krouťák jako hovado? S novým mondem se mi do zatáček zase jelo jako s motokárou, zavzpomínal jsem na svůj veterán 1.6 čtyřdvéř 1993... jako kdyby vepředu chyběl motor, tak lehce se nechal vodit! Sice krouťák tam není, ale zase tam jsou otáčky...
Nevíte, na co je tam ten velký barevný display? Co to má za Fičury, mám se o to zajímat? Abych tam viděl, jestli mám rozsvícená světla??? Když BT Handsfree se ukazují data z telefonu na malém disp. na rádiu?
-
DIM 05.05.08 10:51
« Re: v MAX
Jenže na Břeclav jsou mimořádné směsné podmínky, místní mikroklima s výrazně vápníkovým geologickým základem a s rozptýleným aerosolem antioxidantů z Ryzlinku Vlašského z Kobylí udělá tak nejméně 2,5 Nm/min/x kg x sek na minus třetí...... Na kolech, samozřejmě, pokud ale máš šestnáctky........ -
superkutil 05.05.08 10:50
« Re: v MAX
RADEK1: Hm, to máš docela přesný tacho. Mě při 200km/h ukazuje GPS jen 185km/h. To znamená že by mi při GPS 209 ukazoval tacho někde kolem 225km/h. Jak je to s přesností GPS?
Byl jsem o víkendu na Šumavě a jel jsem brzo ráno a tak jsem to nešetřil a auto jelo dobře, ale přes ty 3000ot to leze nahoru hodně pomalu. Do 4ky se roztáčí v pohodě i v kopcích, ale na 5ku a 6ku už nad 3000ot jde velmi pomalu. Někdy je lepší místo 5ky dát 6ku. Měl jsem pocit, že auto pokaždé zrychluje jinak, jak se zrovna ŘJ rozhodně. Podle technika Fordu je pro ŘJ prvotní dodržet emise a tak reguluje výkon podle potřeby. Spotřeba byla okolo 7mi litrů což na styl jízdy bylo hodně dobrý. Od té doby co používám VIF tak už nemá motor problém se starty, ale teď používám letní VIF a když bylo ráno zima, tak auto nechtělo naskočit, kuckalo a kouřilo, ale to bylo asi tím, že bylo pod 0°C. -
RADEK1 02.05.08 21:30
« v MAX
Všichni prominou. Včera večer jsem jel z brna na břeclav a snad z radosti nad koupi nových hodinek jsem si vzpoměl na Kutila. Má paní právě usnula dálnice byla prázdná: co jsem udeělal? plyn až na podlahu no na GPS mám max 209 tacho tam bylo 220 ale pomalu to lezlo ještě nahoru, jenže jsem se blížil k bílému transportéru a všichni víme čím že jezdí naši strážci zákona tak jsem ubral.Ale min. o 5 km by to ještě popolezlo. To jen tak . :-! -
"-- skrytý --" 29.04.08 21:18
« Re: Re: Údržba interiéru.
DR: Duverne se ti priznam, ze za studii mi spoluzaci prezdivali Dr. Igelit. Nestydel jsem se za to, plasty mi ucarovaly a viditelnym projevem bylo, ze jsem do igelitu balil vsechno co bylo zabalitelne. Neni divu, ze moje prvni auto byl Trabant a hned co jsem se financne trochu zajistil, koupil jsem si BMW 320i "plastak"
DIM: Zapomnel jsem se zminit o dire pro volant a vydechy topeni.
Taky jsem s tim chvili bojoval, ale stacilo par sikovnych rezu nozikem a bylo po problemu.
Latex me nelaka, to je prekonana zalezitost
Ted vybiram novou pritelkyni do skrine na www.realdoll.com
Nevim, jaky model vybrat. Ma nekdo zkusenosti s vydrzi a spolehlivosti jednotlivych bodytypu?
Omlouvam se za offtopic, ale muselo to ze me ven.. -
"-- skrytý --" 29.04.08 15:42
« Re: Re: Údržba interiéru.
Igelit??? nejdřív jsem si myslel, že si děláte srandu. Pak jsem zapochyboval... Že si děláte srandu? >:D
Hadry nepoužívám, ve zmíněném TESCU nají 3 prd*le různých typúů vlhčených čistících ubrousků za pár kaček kilo.
Ale ten igelit ... No já asi dneska neusnu - a co latex, ten nepoužíváte? Chlapi v hospodě říkali, že prý to je bomba. ;-) -
DIM 29.04.08 15:04
« Re: Re: Údržba interiéru.
...tak ten igelit jsem měl, ale mělo to ještě mouchy....Např když se zapne topení, tak automatika to fouká napřed pod nohy a já jsem pak měl nafouklý igelit před nosem..... a taky když jsem v létě vezl sličnou spolujezdkyni, tak to strašně šustělo, když mi sjížděla ruka na kolínko :-) -
superkutil 29.04.08 10:46
« Re: Vyzkoušel jsem Boxer Diesel
WinDiesel: To by mohlo být ono! Auto v pohodě jede do těch 180km/h, pak už se dá jet jen na 6ku a ta v těch 180km/h točí 3000ot. a moment má pokles o 10% oproti maximu. Ve 3250ot(197km/h) je už pokles o 15%, ve 3500ot(212km/h) už je pokles o 21% a ve 4000ot je pokles o 33%. Motor nemá cenu točit nad 3500ot tam už má moment na kolech menší jak na vyšší stupeň. No nic, už to neřeším, jen nechápu, že když mi starý diesel 1.6D rozjel Passat na 180km/h a přitom měl výkon poloviční a že 1.9TDI 81kW rozjede Galaxy na 190km/h, tak proč 114kW v Mondeu nezvládne více jak 200km/h. Už mlčím. ;-) -
superkutil 29.04.08 09:58
« Re: Re: Údržba interiéru.
PepeCarrita: No, myslel jsem fleky od bahna uvnitř auta na prazích a vnitřku dveří a vzadu na středové konzole. Do interiéru bych se s wabkou moc nehnal. >:D Zkoušel jsem to drbat i kartáčkem na zuby, ale povrch je tak porézní, že to nejde. Stavím se v TESCU. Hadr mám bavlnu, ale asi moc tlačím.
Krkovicka: To co popisuješ už jsem v autě viděl, ale nic moc vzhledově. To už je lepší, když se lidi do auta přezouvají. ;-)
RADEK1: Vím o čem mluvíš, mám takové 2 kolegy. Auto stále jako nové, interiér jak z autosalonu a přitom auta 13let stará. Ale znam i opak, kdy nové kolegovo auto po měsíci od koupě vypadalo tak, že jsem se štítil do auta sednout a čehokoli se dotýkat. -
WinDiesel 28.04.08 22:26
« Re: Vyzkoušel jsem Boxer Diesel
Krkovička: No ale Legacy je skutečně skoro o 300 kilo lehčí než Mondeo a přitom stejně bezpečné. A zatraceně dobře se řídí. Co se týče kufru, každý kombík má proti sedanu a hatchbacku dobrý kufr (jel jsem v kombíku)... A Mondeo si tedy v tuto chvíli může nechat pouze zdát o jakémkoli 4x4. -
"-- skrytý --" 28.04.08 21:51
« Re: Vyzkoušel jsem Boxer Diesel
BOHUZEL Legacy stejne jako Outback je prcek. Misto vzadu ani kufr se s Mondeem nedaji rovnat.
Muj kamarad ma Legacy 2.0R a kdyz jsem s tim jel poprve, tak jsem myslel ze ridim o tunu lehci auto. Pak jsem zase sedl do te chrochtaci placate obludy a bylo mi jasne, ze az Subaru vymysli auto rozmery a spotrebou podobne Mondeu, tak nebudu vahat ani minutu. Jak vidno spotrebou uz se zacali zabyvat..