FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
oleowr1 23.05.08 15:20
« Re: Chování motoru.
superkutil: s ohledem na to, že ten koncernový 1,4TD je tříválec a moment má až při 2200ot/min. je třeba točit vív než mondeo, jinak nejenže nejede, ale má nepříjemný zvuk a vibrace. Minimální použitelné otáčky pro něj jsou 2000ot/min. Když se chceš svižně rozjet musíš točit do 3500-4000. Zvuk je pak wartburg klonovaný s multikárou, ale celkem se to umí rozhýbat, ikdyž 2,0TDCi nebo dokonce 2,2TDCi to zdaleka není. Se svým 2,0TDCi jezdím v rozmezí 1500-2500ot/min. Spotřebu mám nízkou, protože jsem z malého města, neprojíždím mnoha křižovatkami, po dálnici jedu taky málokdy. Když ale jezdím sportovněji tak není problém 7l/100 i více. -
superkutil 23.05.08 14:34
« Re: Chování motoru.
oleowr1: Chápu, těch vlivů je opravdu hodně a tak se těžko hledá optimální styl. Jak moc točíš tu 1.4TDI?
Nevím třeba zda v kopci točit motor 1700ot. nebo podřadit a točit 2200ot. Co má menší spotřebu? Větší zátěž a menší otáčky nebo menší zátěž a vyšší otáčky? Vím, že u benzínu se říká, že se má motor víc točit při menší zátěži, ale u dieselu se říkalo, že se má motor co nejmíň točit. Jenže i diesely se mění a chování starého dieselu a moderního C-R je úplně jiné.
Míval jsem Passat 4x4 1.6D a tam byla spotřeba 5.5 - 6litrů a platila zásada co nejmíň točit. Ale byl to motor bez turba.
Cx se ti neprojeví do cca 80km/h ale hmotnost vozu se projeví i na rovině a to při zrychlování auta i dojezdu auta setrvačností.
hope: Co myslíš tím - opakovaně na brzdě prokázal, že motor "necítí"
A protože autům nerozumím, tak bych právě chtěl poradit. ;-) -
"-- skrytý --" 23.05.08 14:28
« Re: Chování motoru.
Musím se přidat k názoru, že debata o spotřebě na této úrovni je opravdu hloupá.
Stejně tak debata o spotřebě s člověkem, který opakovaně na brzdě prokázal, že motor "necítí". I když by tomu rád rozuměl a byl za odborníka, jak se snaží v jiných vláknech na tomto serveru, tak prostě mu není shůry dáno. To nemyslím ve zlém vůči Kutilově osobě, ale vůči jeho duplicitním projevům na fórech.
-
oleowr1 23.05.08 13:59
« Re: Chování motoru.
Kutil: pokud se opravdu pomalu rozjíždíš, nejezdíš v kopcovitém terénu a moc přes 100km/h, tak dosáhneš nízké spotřeby bez ohledu na hmotnost a cx. Dostal jsem minulý měsíc služební fabii (starou) s 51kW 3-válcem 1,4TDi PD, s tempomatem a PP. Často jsem nejezdil s autem s PP a s tempomatem už vůbec, teď si vyloženě hraju. Normálně jezdím do práce za 4,8-5,1l/100km a průměrem 40-50km/h podle provozu. Když jedu s tempomatem a klesne spotřeba pod 4,5l/100km při nepatrně menší průměrné rychlosti. Dneska jsem zajel za 3,8l/100km (průměrná rychlost 43km/h). Rozdíl ve spotřebě se stejným vozem na stejné trase činí tedy okolo 20%, není však vždy stejný počet rozjezdů, které nejvíce ovlivňují spotřebu ve městě. Služebákem jezdím pokud mám pohotovost, aplikoval jsem zkušenosti na jízdu mondeem a sleduju pokles spotřeby o cca. 0,5l/100km, t.j. na 5,8l/100km, bohužel nemám PP, takže měřím metodou "plná-plná". Teď jsem část nádrže vyjel po dálnicích při cestě Praha - Plzeň - Ostrava, ale i tak mám na denní počítači 900km a kontrolka se mi ještě nerozsvítila, takže spotřeba nepřekročí 6l/100km. Na dálnici jsem držel pečlivě rychlost mezi 130-135km/h podle GPS.
Závěr: spotřebu ovlivňuje tak velké množství partametrů, že nelze jednoznačně říct "co je už moc a co je už málo"! -
superkutil 23.05.08 12:26
« Re: Chování motoru.
pepek: ještěrkáře na Masaryčce nepotřebuju, na to jseš tu ty. Možná i dosahuješ jeho úrovně. A s tou fyzikou bych se být tebou moc neoháněl. Jestli jsi někdy slyšel pojem účinnost motoru, tak to je to co jsi ve svém závěru přehlédl.
Já svoji odpověď na uvedené otázky mám, ale chci si ji porovnat i s odpovědí ostatních, pokud vím, tak k tomu diskuse slouží.
Chudáčku, co se týče tvých výrazových schopností, tak ty jsou opravdu tak někde na úrovni toho ještěrkáře (snad jsem ho neurazil). >:D -
"-- skrytý --" 23.05.08 11:14
« Kladka + remeny
Tak mi pred ctrnacti dny menili ve 102tkm nasi starou znamou kladku + 3 remeny. Od te doby se musim priznat, ze motor je jak vymenenej - krasne "tichounce prede" :-). Oproti tomu co to bylo pred tim, hlavne okolo volnobeznych optacek a lehce nad ne. Dokonce i pri vypinani motoru se neozve takove to zvlastni zaklepani, puvodne jsem myslel, ze to bude neco s tady take uvadenym setrvacnikem, ale omyl. Po vymene techto komponent, je vse jak ma byt.
Na papirech od zarucni vymeny jsou tyto dily.
hnaci remen 6PK
napinaci remen
remen klikoveho hridele - Transit
ta posledni polozka me docela prekvapila ja nemam Transita! :-) ale 2,2TDCi Euro4
Co je taky zvlastni, ze tam neni v soupisu vymenenych dilu uvedena ta vlastni napinaci kladka? Na tu jsem se primo ptal
a vymenena byla. Kdyz jsem se hned po vymene podival na bok motoru, tak bylo naprosto jasne videt, ze je nova, krasne stribrna a ne s patinou.
Mate nekdo podobne zkusenosti? -
pepek 23.05.08 11:00
« Re: Chování motoru.
Copak to, že se pan polomudrc a polokutil zase ptá na takové věci, které by jako bývalý zaměstnanec ve výzkumu motorových vozidel měl znát?
btw. Pokud se na toto zeptáš ještěrkáře na Masaryčce, tak odpověď dostaneš, takže se nad sebou poloinženýre a polokutile z výzkumáku zamysli a zkus třeba absolvovat rekvalifikační kurz na toho ještěrkáře a tam se toto určitě dozvíš a pak budeš moci klidně a nerušeně spát a věnovat se plně rodině a nebudeš muset psát příspěvky, jejichž obsah odpovídá jedinci, jenž absolvoval maximálně 6 tříd obecné školy a vyučovacím hodinám fyziky se vyhýbal jak čert kříži. -
superkutil 23.05.08 10:36
« Re: Chování motoru.
martin.z: Těch tvejch 30hal mi dělá ročně skoro 8000,-Kč a to je docela dost. ;-\
To že je silnice rovná zjistím podle GPS a co se týče protivětru tak neměřím za vichřice.
Druhá věc je, jak přesné jsou uváděné spotřeby. Ale nehraju si na desetinky.
Pokud mi výrobce uvede mimo město 5,4 litru a já jedu po cestě podle řeky v 90km/h a není protivítr, tak bych čekal že to kolem těch 5,4 pojede.
Nejezdím nijak divoce, plyn jen tak lehce, otáčky do těch 2200ot. Ve městě mám psaných 8,1 ale tam jezdím tak za 7litrů, ale mimo město na silnici i dálnici i když jedu do 130km/h, tak jsem taky dlouhodobě na 7mi. A to je dost rozdíl proti 5,4litru.
Bavím se o takových rozdílech spotřeby kde protivítr i náklon silnice nehraje až takovou roli.
A když mi někdo uvede, že u C-MAX 1.6TDCI 80kW dosahuje 5litrů a u S-MAX 1.8TDCI 92kW dosahuje 6litrů, tak se mi tomu nechce věřit když znám hmotnost aut a jejich cx a proto chci znát jejich styl.
Totéž když mi někdo tvrdí, že s Mondeem jezdí za 6litrů, tak si to nedokážu moc představit, protože kdybych se chtěl na takovou spotřebu dostat, tak budu brzdou provozu. I při stávajícím stylu jízdy na mě řidiči troubí a blikají, že jedu pomalu.
Proto mě zajímalo, zda je lepší plyn lehce přidávat a zrychlovat delší dobu nebo přidat víc a zrychlovat kratší dobu.
Co je pro TD motor lepší, když se turbo točí nebo netočí? Kdy je lepší jeho účinnost a nižší spotřeba? Je lepší TDCI točit v rozsahu 1400-2200 nebo 1800-2800ot? Max moment mám ve 2440ot. -
superkutil 23.05.08 10:15
« Re: těsnění
RADEK1: Přesně vím o čem mluvíš, ale nemyslím si, že by ti těsnění nepřiléhalo. Hodně hluku se nese karosérií a nebo právě díky škvírám v karosérii. Když se podíváš, tak většina novějších aut má 2 těsnění: jedno uvnitř dveří (to se dávalo vždy) a druhé zvenku aby se nedostávala špína do dveří a aby se snížil aerodynamický hluk. Tak pokd nemáš to vnější těsnění, tak bys jeho vytvořením hluk snížil. Do starého Mondea mi zatékalo a za jízdy pískalo nějakou netěsností. A tak jsme jezdili s technikem od Charouze a auto olepovali abychom našli zdroj pískání.
A ten kamión na křižovatce je interference motoru - motor jednoho auta s motorem tvého auta a s karosérií způsobí rezonance uvnitř tvého auta.
A pozor, hodně hluku se také přenáší přes okna.
Ale zkus to, třeba najdeš řešení jak snížit hluk. :yes: -
RADEK1 23.05.08 08:22
« Re: těsnění
to kutil: ten můj dotaz byl směřován na to , že těsnění u dveří nemusí vždy 100% přiléhat a při vyšší rychlosti, nebo když venku opravdu dost fouká tak dovnítř doléhají různě nepříjemné zvuky. Hučí to a někdy i píská atd. Jen jsem chtěl vědět jestli někoho nenapadlo udělat takové malé zlepšení . Ty by jsi to měl chápat když posloucháš vedle stojící kamion na křižovatce ;-) -
Moik 22.05.08 15:27
« Re: těsnění
Na ukázku, že má martin.z pravdu:
Moje dlouhodobá spotřeba s C-MAXem 1.6TDCi byla 6.3l/100km jezdím skoro výhradně město a dálnice.
Nevěřím nikomu, že s tím autem jde jezdit po městě pod 7l a nezdržovat. Já s ním jezdil tak za 8. Mimo město to opravdu jde i pod 4 i se 110kmh, ale nesmíš chtít zrychlovat za vesnicí na 4, aby ses trochu hýbal.
Dálnice je taky celkem úsporná 5,5 ve 130kmh.
mkovesi: beru extrémy, ale 73kmh průměr se spotřebou 4,8 dlouhodobě, pokud je pravda, je opravu, opravdu síla. -
martin.z 22.05.08 13:02
« Re: těsnění
kutile ty ses fakt uz strasnej! Ty posuzujes kolik ti to zere na rovine v ustalene rychlosti na zaklade nejakeho nahodneho useku o kterym netusis jak je rovnej (jak bys to zmeril?) nevis jak foukal vitr - porovnavas to s jinym nahodnym usekem na dalnici vo kterym vis taky kulovy (ani kdybys to oboji jel obema smery abys sklon ty silnice zprumeroval tak tim nepoberes vlis protivetru) a cely to porovnavas se spotrebou uplne ciziho cloveka s jeho subjektivnim stylem jizdy!! To snad ani neni mozny!
Me uz ty tvy neustaly spekuly fakt vadej, pri vsi slusnosti kterou k tobe chovam jako k cizimu cloveku kterej mi nic neudelal.
Uvedom si ze rozdil nakladu na ujetych 100km pri rozdilu spotreby 1l nafty/100km je nejakych 30 haliru.
Uvedom si ze kdybys ty konkretne sednul do toho focusu 1,6 tdci 80kw tak bys proste stejne nedosahnul tu spotrebu kolegy pod nickem mkovesi. Proste stejne bys tady neustale spukuloval a zjistoval proc ti to zase zere vic, ale problem je v tom ze mas jednoduse tezkou hnatu a jezdis v jinych podminkach! Tak uz to vem jako fakt a prestan tady spamovat prosim, prosim. -
superkutil 22.05.08 11:28
« Re: Chování motoru.
mkovesi: Koukal jsem, že tu průměrnou rychlost máš hodně vysokou na to jak ti to málo žere. Ten motor se mi líbí čím dál víc i v kombinaci s C-MAX. Jinak jsem někde narazil na žebříček nejekologičtějších aut a hned někde mezi nejlepšími je Ford Focus 1.6TDCI, ale je to jedinný zástupce Forda v tomto žebříčku. -
-
"-- skrytý --" 22.05.08 08:48
« Re: Chování motoru.
To Kutil:
Jazdim trasy cca 30 km do prace a 30 km spat cez 7 dedin do Kosic na klukatej a zvlnenej ceste .... to je asi 40 % vsetkych km, dalej jazdim trasu cca 350 km tam a 350km spat od Kosic do Dunajskej stredy (bezna cesta, dediny, mesta, cesta pre mototrove vozidlo) asi 40%, a zvysok je v meste (Kosice)/dedine (kde byvam) + obcas tak 8-9 km do susedneho mestecka...
Spravidla mam priemernu rychlost podla PP 63-75 km/h. Predpisy sa snazim dodrzovat, ale obcas si vyskusam po dialnici kratkodobo tych 160-170, aby motor nezabudol....
V zime sa mi spotreba mierne zvysi cca 2 dcl oproti letu takze v lete to byva okolo 4.8 - 5.0 v zime 5.0 - 5.2, jazdim na pneu s rovnakym rozmerom v zime aj v lete. -
superkutil 21.05.08 22:46
« Re: Chování motoru.
mkovesi: To klobouk dolů, to vypadá neuvěřitelně. Ten motor 1.6TDCI 80kW mi připadal dost dobrý, snad až na tu lenost pod 1700ot. Jezdíš převážně město nebo mimo? Jezdíš podle předpisů nebo víc? Kolik ten motor točíš? Já totiž když jedu po silnici tak 90km/h tak jsem na 5,5litru, ale jakmile přijde město nebo zvýším na 130km/h, tak to leze nahoru a i když točím do 2200ot. tak to doleze na 7litrů podle PP. Ale pokud motor točím a jedu svižně po normální silnici do rychlosti tak 130km/h, tak je spotřeba kolem 6,3 což je dost podivné protože když jedu po dálnici ustálenou rychlostí 130km/h, tak je spotřeba vyšší.
Zajímavé, že ti nestoupla spotřeba ani v zimě. 1.8TDCI 85kW v C-MAXu je spotřeba 6,81 což mi na C-MAX připadá hodně.
Koukal jsem i na motory 1.8TDCI 92kW v Mondeích a spotřeba je v průměru 7litrů. A pokud vezmu spotřebu všech dieselů v Mondeu tak je 6,95 a u 2.2TDCI je 6,98 což je zajímavé, protože i při velmi velkém rozdílu výkonů a objemů motoru má Mondeo stále spotřebu cca 6,9 což spíše ukazuje na to, že je spotřeba závislá na hmotnosti a cx vozu.
U toho C-MAXu je ten rozdíl mnohem větší. Těch tvých 5litrů na tak velké auto je skoro zázrak. Je zajímavé že u Focusu s tvým motorem je průměrná spotřeba vyšší jak u C-MAXe se stejným motorem.
Takže se omlouvám motoru 1.6TDCI :-) -
"-- skrytý --" 21.05.08 21:14
« Re: Chování motoru.
Kutil: "A dokonce i ty 1.6TDCI v C-MAXu se pod 6litrů nedostanou. "
tak ja mam 1.6 TDCi a dlhodoby priemer pod 5.0L vid. [odkaz]
pricom jazdim normalne, nie som pretekar ale zdaleka nie som najpomalsi..... no urcite by som dokazal jazdit aj za 6L, ale to by som asi pretekal alebo jazdil plyn brzda... pricom som asi 1.5 mesiaca jazdil s prasknutou trubkou od turba.... (poklesol vykon a narastla spotreba...
-
superkutil 21.05.08 15:06
« Re: Chování motoru.
WinDiesel: Že by se ovlivnil výkon a chování motoru si nemyslím. ;-) Jen mám pocit, že motor je po setkání s jiným dieselem chvíli hlučnější. Asi mi z toho hučí v hlavě. >:D Výkon motoru už dávno neřeším. Prostě je to jak to je, lepší to nebude a horší snad taky ne. Při svém složení tras a stylu jízdy se na těch 6,1 litrů nedostanu a tak to neřeším. Útechou je mi to, že i mnohem menší a slabší motor např. 1.8TDCI jezdí za 7litrů a nemá takové zrychlení. A dokonce i ty 1.6TDCI v C-MAXu se pod 6litrů nedostanou. Já mám alespoň výkon. -
-
superkutil 21.05.08 14:35
« Re: Chování motoru.
>:D V dokumentaci k motorům TDCI se o metodě tlumení na základě čidel něco málo hovoří, ale že by mohla mít vliv interference s blízko běžícícm motorem?
Ale mohlo by docházet k interferenci mezi dvěma motory. Akusticky by to nebyl problém a pak by docházelo i k rezonancím celé karosérie. -
impaler 21.05.08 12:36
« Re: Chování motoru.
Tož to je jasné, to oni si vykládají:
"Tak co ten tvůj, dobrý?"
"Ále, co ti budu povídat, furt mi šlape na krk, neustále mi dává zahulit s plným nákladem, všude mě pomlouvá..."
"Hm, to máš blbý, ten můj v pohodě, někdy se proskočíme a má mě rád."
"No jo, mně nezbývá než stávkovat, zas na něj musím něco vymyslet. Tak se měj, my už musíme vystřelit dvoustovkou, za náma je Oktávka." -
superkutil 21.05.08 11:52
« Chování motoru.
Hele, možná blbej dotaz, ale většinou mám motor velmi tichý na diesel, ale někdy když stojím vedle kamiónu nebo jiného dieselu, tak motor začne být hodně hlučný a chová se jinak. Jako kdyby chytal rezonanci od vedlejšího auta nebo kdyby nějaké čidlo bylo zblbnuté vibracema od motoru vedle stojícího auta. Když přidám, tak se objeví několik rezonančních špiček.
Myslel jsem, že se mi to zdá, ale upozornilo mě na to víc lidí, co se mnou jeli.
Jakým způsobem motor eliminuje hluk a vibrace? -
Jozef0351 20.05.08 15:36
« Re: Re: Žiarovky
Na Mitsubishi som menil H4 každý rok min. jednu, preto mi to bolo teraz divné že 2,5 roka svietia. A zdá sa že svietia dobre. Teraz navyše je dlho svetlo takže potme moc nejazdím. Keď majú takú životnosť, tak počkám do jesene. Problém je, že ak odídu nasledujúcich 20 tis. km, budem musieť zájsť na neplánovanú zastávku do boxov, čo bude min. 500 Sk strata. Teraz by mi to vymenili možno v rámci servisu. -
"-- skrytý --" 20.05.08 14:55
« Re: rychlostní limity francie
Barva: kód je na štítu B sloupku u spolujezdce. Je v malých čtverečkách vlevo. Je to ten předposlední (druhý odspoda)
Francie: pokud jsi tam ještě nebyl, tak jestli je třeba s něčím počítat, tak zejména s mýtným na dálnicích. Počítej asi 1,5Kč na 1km.
Poplatky umí spočítat např. [odkaz]
-
lordmystic 20.05.08 14:06
« rychlostní limity francie
chci se zeptat, koukám že tu máte zkušenosti s jízdou v zahraničí - v létě jedu do francie na okružní jízdu na 14 dní, předpoklad cca. 5500km. rychlostní limity jsou jako u nás a někde jsem se dočetl, že tam se rychlost nepřekračuje a když ano, je to trestáno a přísně. k tomu také časté kontroly. takže nemáte někdo zkušenosti s francií a také když už tam budu, jakou naftu tam tankovat? opět shell a mít jistotu?
jinak čistě náhodou, nutně potřebuji kód barvy auta, vím že se to nějak zjišťuje ze štítku u dveří u spolujezdce (mondeo 2002). ale spíš, myslíte že je více odstínů černé barvy? v dokladech jsem našel jen černá panter... -
superkutil 20.05.08 12:59
« Re: Žiarovky
Jozef0351: Mám zkušenost, že čím výkonnější žárovky, tím kratší životnost. Žárovky H7 mi ve starém Mondeu zůstaly přes 3roky a pak jsem je vyměnil za xenony. Ty H7 jsou o hodně lepší jak H4. Takže kombinace H7 (tlumené) a H1 (dálkové) je výborné řešení (hlavně když se po zapnutí dálkových H7 nezhasínají a svítí společně s H1).
Kdysi jsem koupil dálkové H1 od Opla, bezvadně svítili a vydržely 8let, ale už je tam nemají. Zkušel jsem různé jiné žárovky ale těm od Opla se nevyrovná ani jedna. Dávaly krásné bílé světlo a jasnou hranici. -
WinDiesel 20.05.08 12:25
« Re: Žiarovky
Josef: Já jezdil s H7 3 a 1/2 roku, u Mondea je to normální. Ale asi neuškodí je vyměnit, jistě již mají sníženou svítivost. Protože ve firmě žárovky děláme (Lucas), vyzkoušel jsev vše co existuje:
80/100 W Blue Rallye (svítí skvěle, ale hodně hřejí)
Blue Lightning (modré normální, spíše pro efekt)
Premium Xenon (na ty jezdím, super)
All Seasons (žluté, teplé, světlo, dobré) -
Jozef0351 20.05.08 12:13
« Žiarovky
Ako často meníte žiarovky v stretávačkách? Ja mám stále originál. Už mi to je divné. Svietim nonstop 2,5 roka / 100 tis. km. Neviem či je to špecialita Mondea, sú tam originál nejaké špeciálne žiarovky alebo mám iba šťastie. Idem na prehliadku a chcel som ich preventívne vymeniť za Nigt Breaker alebo niečo pod. aby sa mi nevypálili niekde na ceste keď už majú toľko odsvietené. Ale tie údajne odchádzajú po 12 - 13 tis. km. Tak ešte asi počkám. Koľko vám vydržali originál žiarovky?
Zatial moja navacsia spotreba bola 5,6 - hodne kratkych usekov + tie 30km useky.... tam bola priemerna rychlost cca 50-53 km/h