FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
eda.nezbeda 01.06.08 20:04
« Re: RS za Mondeo podruheeeee :)
@cja: to je bohuzel docela podstatna podminka ;-) . Ale jinak jsem plne pro tu kalkulaci co jsi napsal. Koupit nove auto je proste zazitek, ktery si nechci nechat ujit a prave ted je jeho chvile. Priste pochybuju, ze bych do toho sel znovu.
Co by to byl za zivot kdyby clovek nezkousel "nove" veci ;-)
A motor mi proste nexploduje, vstriky nedejdou a olej se bude vymenovat tak akorat. HOWGH! :-! -
eda.nezbeda 01.06.08 20:00
« Re: RS za Mondeo podruheeeee :)
@hope: pokud vim, tak i na NEWS byla nedavno zprava o tom ze CRko jde do prodeje a ceny k tomu. Na tom konfiguratoru fakt neni, ale v ceniku na bezne strance uz jsou spravne (cesky stranky). I ta s DSG. Mimochodem nemecky stranky Skody jsou neuveritelne ubohy, ale maji super prehled technicke specifikace. Tak by to meli delat vsichni, ale v lepsim designu :-)
"koktu v dechtu" reknu manzelce, ta mi to bude urcite predrikavat pokazde kdyz nekam pojedem ;-) . Chtela radsi Mondeo, pac "kokta" je konfekce. RS je take jedina koukatelna (no mozna este Scout).
Olej nevim, ze ma intervaly po 30tis. muze byt i nevyhoda, pokud ruzne podobne zkusenosti jsou castejsi. Ale nic mi nebrani menit po 20 ti. a bude :-) . Otazka je jak to bude u CRka. Dam kdyztak vedet, i kdyz se vam to nebude libit :*) . A kdyz odejde vstrikovac tak taky, at potesim ty skodoliby >:D -
cja 01.06.08 15:28
« Re: RS za Mondeo podruheeeee :)
eda.nezbeda.rs :-) jedna cesta velmi praktická - nesplňuje jedinou podmínku - nové auto - je , jak jsem to řešil já - roční auto s rozumným nájezdem, roční stand, zárukou + připlacená záruka na další dva roky - sleva z 1,1 mega na 600 kkč - toť cesta pro prgmatika - nikoliv nový vůz - a jen na okraj ty servisní intervaly u Škody občas vedou k explozi motoru, hlavně u majitelů co moc pod víko nekoukají - a tam to žádná záruka nnepokryje. Jinak nic ve zlým a auto si v dobrém užij. A za nějaký čas zas Mondo ;-) -
"-- skrytý --" 31.05.08 23:26
« Re: RS za Mondeo podruheeeee :)
OK, že už jde do Octavie CR jsem nevěděl a popravdě jsem hned šel na konfigurátor Škoda-auto a ten to také neví :-O .
Co se týče opravdových kamarádů o kterých vím, že nekecají, tak toho druhého s PD 96kW a více nemám. Olej dolévají všichni a někteří ho dostali rovnou při koupi nového auta s tím, že se bude hodit. Nechci se v tom rozpitvávat, je to 10haléřů/km a není to problém. S olejem jsi začal ty.
A vůbec, co bys čekal když sem napíšeš, že kupuješ koktu v dechtu. -
eda.nezbeda 31.05.08 21:06
« Re: RS za Mondeo podruheeeee :)
:-)
Ono je uz jedno co ted napisu, proste sem bezverec. ;-)
V podstate jsem chtel udelat jen neco pro ostatni, co bych cekal, ze udelaji oni pro me. Daji mi konkretni priklad! S nim si pak clovek ujasni situaci, at uz vlastne chce cokoliv.
Moje rozhodnuti ma hodnotu jen pro me. V dane situaci se samozrejme kazdy i pri stejnych cislech zachova jinak. A kdo rika, ze spatne, tak je tak trochu demagog, ze :-) Ale nic osobniho.
@hope: poprve - k tomu nemam co rict, obe varianty budou za nejakych okolnosti mozne.
podruhe - kazdy mame asi jednoho kamarada, ktery Ti to potvrdi a nejmene jednoho dalsiho, ktery Ti to vyvrati (Skodovkaru kam se podivas). Nicmene, ja mam jen toho druheho, ale nepopiram, ze nekde existuje i ten prvni. A navic kupuju prvni CRko, takze jak to bude u nej je jen spekulace. Treba dopadnu jako u Mondea a budu take menit vstriky, rozdil bude v tom,ze ted budu mit zaruku. :-)
Jo a i pragmatik muze byt snilek! ;-)
@WinDiesel: hmmm ... konfekce to je. Ukrast ji muzou asi spis nez Mondeo. Biturbo to neni. Je ale o 150 kg lehci a ma temer stejny vykony ze 2 litru = potencialne nizsi spotreba pri stejnem pozitku z jizdy (pri te vaze a delce na nekterych "tratich" i lepsim). Zase ten pragmatik-snilek, abych byl presnejsi :-) -
WinDiesel 31.05.08 20:30
« Re: RS za Mondeo podruheeeee :)
eda.nezbeda: Co já vím Octavia RS také není bi-turbo, t až chystaných 150 kW, podobně jako u Mercedesu.... A věř mi, Tvé "nadšení" z Octavie rychle vyprší, až jednou nebudeš moci své auto najít u Hypermarketu (mezi desítkami dalších Octavií), nebo auto nenajdeš protoče Ti ho prostě ukradnou... -
"-- skrytý --" 31.05.08 19:14
« Re: RS za Mondeo podruheeeee :)
eda.nezbeda: tak až si Octavii koupíš, tak si na mě minimálně 2x vzpomeň.
Poprvé, až se ti podaří zaparkovat hned vedle Mondea titanium. Uvidíš obrovský rozdíl a budeš si říkat, jak jsi ušetřil 4 tis. Euro.
Podruhé až budeš každých 10.000 km dolejvat 1 oleje cca za 900Kč. To zejména k tvé poznámce o servisním intervalu.
Jo a pragmatik si nekupuje věci pro osobní spotřebu na dluh.
-
eda.nezbeda 30.05.08 21:44
« Re: RS za Mondeo podruheeeee :)
;-) ... diky za tituly :*)
Nicmene, jak jsem psal, Mondeo byla jasna volba, ale zvitezil pragmatik s rodinou a velkymy naklady na dvoji zivot v Nemecku a Cechach zaroven. Jak rika klasik: "deckama nezatopis" >:-[]
Malym poklesem zajmu o Mondeo bylo to nedavne zjisteni, ze 2,2 TDCi neni biturbo. Ale to samozrejme ciste z touhy po technicke finese, ktera v realu nemusi byt naprosto znatelna a mit nejaky efekt. Duvody pro tuhle volbu u Forda by me zajimaly, ale zadne jasne vysvetleni stejne necekam :-)
A nemyslete, ze uz vam tady do toho nebudu kecat >:D ... koneckoncu splneny sen o nakupu funglovky by uz byl, takze za dva roky, kdo vi? Pragmaticky se treba rozhodnu pro rocni Mondeo za padesat procent nakupky :-) :yes: :yes: -
eda.nezbeda 30.05.08 20:58
« RS za Mondeo podruheeeee :)
Jeste jednou a detailneji: (prispevek co jsem psal pod clanek v aktualitach)
"Prave jsem objednal O II RS TDI. Cenikova cena s pripl. vybavou 29845,-. U "normalniho" dealera sem se dostal po trech takovych handlovacich koleckach na cenu 27 760,- + 620,- za prepravu ze Skody a prihlaseni. To mi ale nestacilo a nasel jsem nabidku na internetu, kde nabizi "velkoobchodni" slevy 15,5 % na jakoukoliv Octavii. S touto nabidkou jsem se dostal na 25850,- vcetne prepravy (smlouvu jsem pres prostrednika nakonec uzavrel opet s "normalnim" dealerem)! Takova je realita, a slevy ktere prave Skodovka nabizi v Cechach jsou prijemne, ale stale nedostatecne.
K tomu rozdil v zakladni vybave u RS je momentalne cca 50 tis. pri cene 25 Kc/EUR ve prospech Nemecka (napr. se dodava na 18" kolech oproti 17" v Cechach). ;-\"
Principialne mate kazdy "svou" pravdu, protoze kazdy z nas tou koupi splnuje jine pozadavky a touhy. Ja si plnim sen koupit si jednou nove auto! To je dost dulezity faktor, protoze bych se nespokojil se skladovkou ciste kvuli vlasnimu vyberu vybavy. Hlavni roli v tomhle hraje ale i to, ze 2,2 TDCi jako skladovka neni, protoze neni ani jako predvadecka! V Hamburgu by mi ji obstarali, ale za cca 2 tydny a ja jsem nemohl cekat, takze jsem rozhodoval z technickych udaju.
Kalkulace na Mondeo byla nasledujici:
Tournier Titanium S 2,2 TDCi, cenikova cena 37060,- EUR (vcetne vsech doplnku) cena od prodejce - 35000,- EUR + akce FordFlatrate (4 roky 0% financovani, 4 roky prodlouzena zaruka, 3 prvni prohlidky se vsim vsudy zdarma). Proti tomu nabidka internetoveho prostrednika - 30000,- (+- par Euro) a k tomu financovani jake sezenu od beznych bank.
Dale jsem tedy kalkuloval pro obe auta s cenami z internetu a nastavil jsem si financovani, tak abych platil v obou pripadech stejne, jen zbytkova cena by byla u Mondea vyssi. To ovsem predpoklada, ze ubytek ceny bude v obou pripadech stejny!! Podivejte se na Tipcars na kombiky s 2,2 TDCi z roku 2006. Max cena 350 000,-! Ano je to stary model, ale i pri eventualnim vyssim zhodnoceni modelu noveho bych o vice jak 50 tis. necekal. Vysledek > ztrata cca 50 % ceny po dvo letech! (teoreticka hodnota, ale riskujte, ze to bude jinak!)
Octavia RS TDI nakup 26000,-, ceny po dvou letech v Nemecku 20 - 22 tis. Tipcars 500 - 620 tis. Kc!! (20 - 24,8 tis. Euro!!). Propad v nejhorsim pripade 25%.
Celkova max. ztrata u Oktavie - 6000,-Euro, u Mondea - 14000,-Euro (trosku mu jeste pridavam). S naklady na provoz bych se dotal uz do takove teorie, ze sem se do toho nepoustel (nicmene intervaly vymeny oleje mluvi ve prospech Oktavky).
Takze tohle byl ten rozhodujici sok. Auto je privatni a nejsem podnikatel. Proste podle me z toho vedla jedina cesta a to neutracet zbytecne a rozloucit se ze vsema "hracickama" co sem si do Mondea namyslel. Proste pragmatik. ;-\ -
"-- skrytý --" 30.05.08 13:20
« Re: Re:
Asterix: Jako prvokupec o 200 kKč levnějšího Mondea cenový propad 150kKč nesu velmi sportovně, neboť stále tratím o 50kKč méně, než prvokupec obdobného Passata. Srovnávám reálné nákupní a ne ceníkové ceny v prosinci 2006.
Tedy já žádný větší propad oproti VW nevnímám. Mě se zdá, že je propad procentuálně shodný. -
Asterix 30.05.08 12:27
« Re: Re:
Hope to ze dnes koruna ci SVK alebo CR caruju a zhodnocuje a konecne dovozcovia aj podla toho urcuju ceny je len k dobru veci.
Ja vychadzam zo situacie v SRN a z cien v EUR.
To, ze sa da kupit ojazdene Mondeo s rovnakou vybavou, motorizaciou, kvalitou, vekom a poctom km ako porovnatelny Passat (a spol.)no s cenou o 150 000-200000 lacnejsie je len dobre. Ale aby druhokupci mohli kupit aj nabuduce takto vyhodne Mondeo musi byt dost prvokupcov, ktori budu ochotni kupit si cisto nove Mondeo a strpiet ten prepad ceny pri jeho opatovnom predaji s vedomim, ze o cast penazi ich pripravi aj samotny Ford svojou zlavovaciou politikou.. A bude tazke mat tolko prvokupcov kedze ceny Mondea III. su len o malicko nizsie ako u Passata a spol. ale ten prepad ceny pri opatovnom predaji po 3r. a plus divna cenova- zlavova politika Fordu je dost vysoka.
-
Asterix 30.05.08 12:19
« Re: Re:
Hope to ze dnes koruna ci SVK alebo CR caruju a zhodnocuje a konecne dovozcovia aj podla toho urcuju ceny je len k dobru veci.
Ja vychadzam zo situacie v SRN a z cien v EUR.
To, ze sa da kupit ojazdene Mondeo s rovnakou vybavou, motorizaciou, kvalitou, vekom a poctom km ako porovnatelny Passat (a spol.)no z cenou o 150 000-200000 lacnejsie je len dobre. Ale aby druhokupci mohli kupit aj nabuduce takto vyhodne Mondeo musi byt dost prvokupcov, ktori budu ochotni kupit si cisto nove Mondeo a strpiet ten prepad ceny pri jeho opatovnom predaji s vedomim, ze o cast penazi ich pripravi aj samotny Ford svojou zlavovaciou politikou.. A bude tazke mat tolko prvokupcov kedze ceny Mondea III. su len o malicko nizsie ako u Passata a spol. ale ten prepad ceny pri opatovnom predaji po 3r. a plus divna cenova- zlavova politika Fordu je dost vysoka. -
superkutil 30.05.08 11:35
« Re: RS za Mondeo
DIM: Nevím, zda máš Mondeo kombi, ale když porovnám MKII a MKIII kombíky, tak se u MKIII projevuje mnohem víc naložení kufru po střechu než u MKII a to i když jsem měl MKII benzín a MKIII TDCI (těžší motor). Je to takové jak popisuješ u Oktávky. Přitom délka ložného prostoru u MKII byla delší jak u MKIII (problém sklápění sedáku u MKIII). -
"-- skrytý --" 30.05.08 11:26
« Re: Re:
Minimálně 4 roky zpátky má Ford ČR nadhodnocené ceníkové ceny a prodejci dávají automatické slevy. Asi 4 měsíce po uvedení S-Maxe jsem dostal cenové zvýhodnění 10% a to jsem posílal pouze poptávku mailem, tedy ani jsem o slevu nežádal. A vy teď, podle mě porovnáváte ceníkové ceny vůči prodejním, což je chyba.
Asterix: pravda je taková, že vzhledem k tomu co udělala koruna vůči euro a dolaru, tak zlevnily všechny dovozové značky.
A pokud mi koruna posílí od nákupu auta o 20% a mám konkurenci dovozů ojetin z ciziny. Tak já budu při prodeji auta tratit o 20% více, než ten, kdo auto v eurech koupil i prodal. Inflace a další prkotiny zanedbávám.
-
Asterix 30.05.08 10:36
« Re: A dost
Pravda je taka, ze z urcitych dovodov bude cena 3rocnej O2 v CR , SVK vyssia ako u Mondea a tiez cena Passatu v SRN vyssia ako porovnatelneho co do vybavy a motorizacie Mondea. Bavime sa o cene a nie kvalite OK.
Dost za tento nepomer moze aj samotna cenova politika Fordu a jej neustale zlavy a znizovanie ceny u novych aut. Vezmite si cenu noveho Mondea II. z r.2003 priklad -bola dajme tomu 700000 a po 3rokoch uzivania by mala klesnut na cca 450000-500000 ale co sa nestane v roku 2004 celoplosne znizi Ford cenu Mondea o 35-50000 a v roku 2005 opat znizi cenu Mondea. Takze vy uz za 3r auto, nedostanete tych pomyslenych 450-500 000 (ktorym by za normalnych okolnosti zodpovedala trhova cena pouzivaneho auta) ale automaticky kvoly naslednym celoplosnym zlavam u Forda mate uz stratu dalsich 35-100 000. Teda auto budete predavat tak za 350 -380000 co nikoho nepotesi. ;-) A VW, Skoda si cenu svojich modelov drzi takemr stale sem tam nejake male znizenie. To iste u japoncov, kde cena je takmer stejna od zaciatku vyroby modelu az po jeho "koniec".
-
"-- skrytý --" 30.05.08 10:15
« Re: RS za Mondeo
Kupoval jsem Mondeo prakticky stejně jako kutil (konec 2006). Měl jsem jasnou představu, kterou samozřejmě na skladě neměli, takže objednávka a dodání za 4 měsíce (pak že o ně není zájem, když se čeká na výrobu končícího modelu 4 měsíce). Propad ceny jsem si počítal, porovnával jsem s porovnatelným, tedy s Passatem a Avensisem, koukal jsem na 3, 4 a 5 let staré a rozdíl propadu ceny, tedy kupní-prodejní cena jsem nenašel.
Rozdíl mého počítání nejspíše bude v tom, že jsem počítal skutečné nabídky. Tedy:
- Mondeo sleva cca. 30%
- Passat sleva cca. 10%
- Avensis sleva cca 2%
Tedy pokud tu dnes brečíte, že je ojeté Mondeo o 150kKč levnější než ojetý Passat, tak já koupil Mondeo o 200kKč levněji, než bych koupil stejně vybaveného Passata. Tedy propad ceny nemám.
Jinak v té době jsem počítal i Octavii a vyšla by mě cca. o 50kKč dráž než Mondeo. Nevěřím, že srovnatelné Octavie jsou o mnoho více než 50kKč dražší než Mondea.
Tedy pokud bych dnes kupoval auto, určitě bych zašel k nějakému dealerovi na zkušební jízdu, Ford dává fleetové slevy snad už za návštěvu. Pokud bych dnes kupoval nové Mondeo, kouknul bych se po nabídkách i v SK. On ten skutečný rozdíl nemusí být potom tak velký.
-
DIM 30.05.08 10:15
« Re: RS za Mondeo
Mondeo je oproti Octávii o třídu výše. A to jsem poznal v okamžiku, kdy je auto naloženo až po střechu. Octávie šla běžně vzadu na dorazy, a při nějakém manévru vrtěla naloženým obrovským zadkem ještě několikrát tam a zpátky. U Mondea naložení poznám jen málo, a to snad jen při brždění...... Proto Octávii zatím nepreferuji.... ale kdo ví, ještě mám čas. Superb I ten byl s naložením předlouhého auta ještě problematičtější. Combi raději ani nezkoušeli, dokonce i Hagusy na střechu kvůli tuhosti karoserie nedávali..... Mondeo II vypadá dobře, ale nějak mě ty Fordovské roky s Mondeem tak nějak zatím stačily..... a pokud by s emi stýskalo, mám doma ještě Focuse :-)
Že nejvíce dorážejí Škodovky je pravda, jen jestli to není tím, že je to u nás každé druhé auto...... -
superkutil 30.05.08 09:31
« Re: A dost
impaler: Kupoval jsi Mondeo jako nové? Pokud ano, tak jaké byly tvoje náklady na km a den? A pokud jsi ho kupoval jako ojetinu, tak nevíš o čem mluvím. Porovnej si kupní a prodejní cenu Oktávky a Mondea.
Tři roky stará mondea bývají i za polovic proti původní ceně. [odkaz]
Podívej se co píše eda.nezbeda a přemýšlej. S tím nic neuděláš a strkat hlavu do písku nemá cenu. Neříkám, že je Mondeo špatné, jen z pohledu nákladů při koupi nového je to bída. Ale to neznamená, že ho nebudu kupovat. Má jiné přednosti. :-) -
superkutil 30.05.08 07:48
« Re: RS za Mondeo
eda.nezbeda: Protože jsou Češi patrioti a myslí si, že
Škodovky jsou český auta a protože je to VW a ten má punc "držáku". Znám plno firem, co berou jen Škodovky a hrají to právě na vysokou prodejní cenu. A Oktávky mají v EU podobné jméno jako Golf, ale jsou levnější.
A třeba taková Oktávka Scout 2.0TDI 4x4 je celoevropský trhák.
Proto mne zaráží, že píšete, že Mondea vydrží hodně, protože pokud by vydržely, tak by nebyl tak šílený propad ceny. Mondeo jako nové auto je propadák (vyhozené peníze), jako ojetina do 3let a 150tis.km. použitelné, starší a větší nájezd je risk. -
eda.nezbeda 30.05.08 00:25
« RS za Mondeo
Tak sem objednal RSu.
Mondeo ma najeto pres 240 tis a jde z domu ...
Jo, mel sem na stole nachystanou nabidku na Mondeo Titanium S 2,2 TDCi, ale kdyz sem si spocital, ze za dva roky bude jeho trzni cena pod cenou pripadne zakoupene O II RS TDI, tak bylo rozhodnuto. Cenovy propad je u Mondea tak neuveritelny, ze riskovat, ze se to u noveho modelu zlepsi proste nemuzu. "Nejsme tak bohaty abychom mohli kupovat levne veci!"
Jako ridic, jsem byl na vazkach, jako otec dvou deti a velmi castym jezdenim na dlouhe vzdalenosti to bylo jasne pro Mondeo. Pak sem ale zacal pocitat se zbytkovou cenou, a Mondeo bylo z rovnice pryc :(. Doufam, ze Oktavka nezklame, a ze nam ten prostor tolik chybet nebude ... (proc je proboha Oktavka tak draha jako ojetina?? no ted budu doufat, ze to jeste vydrzi ;-) ) -
martin.z 29.05.08 21:38
« kastace
ja jezdil passatem a sluzebni sem mel "skodu" fabii cili sem uplnej * i kdyz na dalnici jezdim v pravym pruhu a nikde nevycuhuju. Vlastne sem nemel pravo si koupit mondeo, to je jen pro lidi mentalne o tridu vys nez sem ja..
Jinak podle me nejvetsi * jezdej v porsche cayene nebo jak se ta nabubrelina pise! Samy fotbalisti, jejich milenky a podobnej povl -
WinDiesel 29.05.08 20:28
« Re: zivotnost TDCi
Radek1 má recht:já jsem přesedal ze Š125 do Nissanu Almera. Tehdy se na mne vytahovali manící s Feliciemi. Potom nastoupily Octavie a maníci mi ukazovali (já v Peugeotu 406) že jim to taky jede. Načež jsem přestoupil do Mondea a vyrojily se Superby.
Joooooooo, a mezitím, ještě blblo stádo rádobymanažerů dokonce i ve Fóbiích - každý z Vás, co jste strávil nějaký ten km na silnicích v ČR - mi dá za pravdu. -
RADEK1 29.05.08 19:57
« Re: zivotnost TDCi
Taktrochu bych dal za pravdu WinDiesel-ovi myslim ,že se dá částečně předurčit jaký je člověk v autě který je třeba za vámi. Jak přijede, (jestli doletí a brzdí na poslední chvíli a nebo v jaké značce sedí) jak sedí za volantem atd. Já nemám rád za sebou pitomce(pardon)piloty v audi bmw . Možná čerstvý majitel O1, který právě ze Š 120 přesedl do ,,super" vozu TDI taky není nic moc . Tito mají seběvědomí či snad blbosti dost. nikdy se mi nestalo ,že by mě nějak riskantně předjel nějaky francouzký vůz,nebo MB,či japonec. -
"-- skrytý --" 29.05.08 18:13
« Re: Závěsné zařízení.
Ahoj, chtěl bych dát na Mondeo 2006 kombi "kouli". Nevíte nějaký tip na levnější verzi než nabízí Ford a servis v Praze kde to montují? Jak je montáž moc složitá? Jak se připojuje elektrika? Díky za info.
A nevíte proč Mondeo nemá na PP okamžitou spotřebu paliva? V manuálu funkci popisují, ale v autě není.
-
DIM 29.05.08 16:29
« Re: zivotnost TDCi
....jezdil jsem 4 roky s Octávií Combi I, a nemohu proti tomu autu říct ani ň, a to má teď 350 tis a pořád je v pohodě. Nemám nejmenší důvod na koncern zanevřít...... A taky se mi nechce jít o třídu níž , takže buď znovu Mondeo a nebo Superb. O ničem jiném bych asi moc neuvažoval......Je to podle mě akorát tak přiměřené mému věku , bohatství, barvě pleti a tak :-) -
WinDiesel 29.05.08 16:12
« Re: zivotnost TDCi
DIM: myslím že jsem své pocity popsal dříve, ale jde o to, že se v těchto vozech dle mého názoru dost často vozí lidé kteří si léčí svoje komplexy, nebo si potřebují něco dokázat... Jako jeden můj příbuzný právník - jak ze špatného filmu - postavil si barák na venkově, kde lišky dávají dobrou noc, ale on musí svým návštěvám ukázat, žena to má - barák asi tak 10x větší než potřebují a před barákem (mají ještě menší baráček = garáž) stojí VW Tuareg a manší auto pro manželku.
Nemusíš mne podezřívat ze závisti, jen je to tak strašlivě zbytečné a nesmyslné, to, jak si tito lidé musí pořád něco dokazovat a někomu se předvádět...
Tak toto mám spojeno převážně s vozy VW a Superbem.
A potom ty trapné marketingové praktiky Škodovky - jak svého času zařadili do vyšší střední třídy a Octavii do střední. -
DIM 29.05.08 15:52
« Re: zivotnost TDCi
.... a to jsem se v tom superb embéčku před chvílí projel... Interiér je pěkný, TDi pořád stejné, hluk při jízdě celkem dobrý, , ale při rozjezdech a tak pořád ten tvrdý BUM BUM BUM....Ale já bych šel zase raději do benzínu..... Zatím jsem nenašel celkem nic, co by mě vyloženě odrazovalo....jen u WINDIESELA budu už na věky ...... :-) -
superkutil 28.05.08 22:27
« Re: zivotnost TDCi
jarda.suchy: Z jak velkého vzorku aut vycházíš? Dělám pro různé firmy a mají jak Oktávky, tak Fordy, Renaulty, Toyoty, VW, Mazdy a další.
A většina těch aut začala odcházet ve 200tis.km.
Prostě kvalita aut je stále horší, snižují se výrobní náklady a s tím i životnost motorů a celých aut. Prostě mají vydržet 3roky a 150tis.km a pak nové. Jen naši zákonodárci si myslí, že vydrží 5let a 250tis.km. :-) -
WinDiesel 28.05.08 19:52
« Delphi Plus
jarda.suchy: jo, už jo, dovozce a servisní síť Delphi by to měli mít a z velkoobchodníků určitě Autobenex. Můžeš mít i větší 500 ml lahvičku, ta je myslím mírně levnější počítáno Kč na ml... Ale pokud budeš mít cestu do Prahy, nebo jsi z Prahy (už jsem zapomněl, sorry), tak zajeď na Stodůlky. -
"-- skrytý --" 28.05.08 17:56
« Re: zivotnost TDCi
WinDiesel: ...reknu to jeste jinak, takova auta co maji najeto 200-300tkm jsou z velke casti uz naprosto "nepouzitelna" oproti Mondeu, opravdu jsme porovnavali bazarova auta hlavne osobnim svezenim s temito najezdy a do ceny 100t Kc. Hruza! Z toho me jasne vyplyva, "prodejci" ojetych aut jsou prave u Monda schopni tolik podtacet tachometry, protoze to na tom Mondeu proste neni tolik znat jako u jinych znacek. Vidim to na nasich firemnich autech. Jedine co je ve firme srovnatelne s podobnym najezdem Mondeu je stara verze Octavie. Nove OctavieII uz ani nahodou! Snad nejvic je to znat u francouzskych aut. Kdyz to vezmu hodne globalne tak Peugeot - 307,407 Citroen - C4,C5, Renault - Megane,Laguna tak maximalne do 120tkm, pak se to sype hodne (hlavne elaktronika, a mechanicke casti vozu) naopak treba motory HDI si vsichni ve firme hodne chvali. Prave z duvodu pouzivani Fr aut firma prestoupila na operativni leasing - protoze naklady prave u Fr aut po 100tkm znacne kolikrat prekracovaly jejich porizovaci cenu.
WinDiesel: Da se nekde oficialne sehnat za rozumne penize ta uzasna cerna lahvicka toho aditiva od Delphi? Treba i ve vetsim baleni, nez jsem mel od tebe? -
WinDiesel 28.05.08 13:05
« Re: zivotnost TDCi
jarda.suchy: poznal si správně můj notebook a referenční auto bylo moje.
Mohu prohlásit, že ani jedno auto, ať již bylo koupeno v Č nebo v cizině se nevyrovnalo mému auto, které má najeto poctivých 186000 km. A s tímto nájezdem je neprodejné.
99,9% Mondeí z ciziny i z ČR má stočené tachometry, to je jasné.
Souhlasím s vyjádřením, že na těch rádoby 80 až 120000 km na tachometru, ve skutečnosti tak 220000 až 300000 km, jsou motory v docela dobrém stavu. :-)
1. Oktávka je proti novému mondeu o třídu níž. Srovnáváš auto nižší střední (oktávka, focus) a střední až vyšší střední (mondeo , superb, passat). Což se pochopitelně projeví na ceně a bylo by divné, kdyby srovnatelně vybavená oktávka byla dražší, než nové mondeo.
2. Nové mondeo je pořád ještě "nové, není na našem trhu ani rok. Proti tomu oktávka se prodává od 2004 nebo 2005, nechce se mi to hledat, ale už je ve fázi, kdy je nějaká modernizace nebo facelift na spadnutí. I to se projeví na ceně. I když, škodovka ještě pořád vesele prodává "starou" oktávku, takže s tím faceliftem to asi nebude tak žhavé...
3. IMHO jsi nějak divně volil kandidáty - buď potřebuješ prostor a špičkové jízdní vlastnosti, pak ti oktávka bude malá a podvozek nedostatečný - jo, RS má sportovní podvozek, je to lepší než obyčejné oktávka, ale z ho*na bič neupleteš, ty převisy jsou nepřiměřené a za jízdy to poznáš, stejně tak poznáš 18" kola na komfortu cestování. Nebo prostor a jízdní vlastnosti nepotřebuješ a prioritou je pro tebe cena, pak jsi o mondeu neměl ani uvažovat, stejně jako jsineuvažoval o passatu. S oktávkou je srovnatelný focus a tam by ses dostal i na jinou/nižší cenu. Pravda, má v naftě jen 100kW.
4. vyšší výkon z menšího objemu já osobně za přednost nepovažuju. Pořád ještě platí, že objem ničím nenahradíš a vyšší plnící tlak turba na životnosti nepřidá - a že by snížil spotřebu, o tom by se dalo dlouho diskutovat, ale na podobné debaty je tady expert kutil.
Nijak nezpochybňuji tvou volbu, ale pokud někdo uvažuje o novém mondeu a pak si místo něj koupí oktávku a mne si ruce, jak ušetřil, tak se prostě neubráním údivu. Kdybys koupil passata nebo superba, tak to bych chápal, to je stejná třída.