FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
cja 30.06.08 07:49
« Re: praskajici sklo u octavie
Jenom na okraj- se vstřikama mají problémy všichni - teď až bude v prodeji OII s CR , tak to potká i Škodu, Passata s problémem vstřiků jsem už potkal, řekl bych , že je to obecný problém napříč spektrem značek. Že se tady vede diskuze o Mondech ještě neznamená, že tento problé nemají i jiní. Ale to je jenom na okraj :-) -
"-- skrytý --" 29.06.08 23:09
« Re: praskajici sklo u octavie
Já ale neobhajuji Mondeo, ani jsem neřekl, která statistika to má být. Já jsem se postavil proti modle mnoha českých motoristů.
Ono beztak srovnávat poměrně jednoduché auto složené z technologií vyzkoušených už na Golfu III s Mondem je trochu mimo. Ona takové kolo Ukrajina bylo také nezničitelné, ale Favorit, to bylo svezení.
-
martin.z 29.06.08 21:14
« Re: praskajici sklo u octavie
hope:
ja tyhle statistiky moc neberu jako relevantni informaci, protoze kdyz k tomu neznas metodiku a typ zavad atd. tak je to k nicemu a co znamena treba ta nemecka statistika z stk se uz rozebiralo mockrat.
Videl jsem proste dost skodovek co najeli pres 200kkm a rozhodne to nebyl konec jejich zivota, spis t byly auta co se jeste nekdy objevily se stocenym tachacem a jeli to odznova (coz potom jim samozrejme zhorsi reputaci)
Ale mondei pres 200kkm se moc nevidi. Hosi pojdte se prestat dohadovat o vecech ktery nemuze ani jedna strana dolozit, me jde jen o trochu tolerance. Kdyz kritizujete skla, vahy vzduchu, turba atd. tak neni divne blahosklone tolerovat trojkombinaci, vstriky, volnobehy atd u mondea? -
martin.z 27.06.08 21:24
« Re: praskajici sklo u octavie
Petr T, Hope:
o cem to tady proboha mluvite?? To slysim prvne v zivote, jediny co sem slysel byly praskajici predni skla u prvnich felicii, tohle je nejaka blbost. V firme sem ja i kolegove meli vsichni O1 a sklo nikomu neprasklo. Moje sestra dokonce koupila za pakatel ojezdenou O1 tdi 66kw, firemni, najeto 250 kkm pri koupi!!a jezdila s tim par let naprosto bez problemu stejne jako ja se svoji sluzebni.
Naopak myslim ze O1 byla vzor spolehlivosti, ok, vahy vzduchu byly asi caste i kdyz sem to nezazil, ale sorry - kolik tohle stoji opravit?? Asi ne 8kkc jako vyjebany kladky u mondea, ze?
Tipoval bych tak dvojku a to jeste je to problemovej dil jen proto ze je mechanicky velice choulostivej, znici ho i jemny dotek prstem a vetsinou to odchazi kvuli neodborne vymene vzduchoveho filtru motoru, servis tam nevysaje ten prach a bordel co se tam pod tim starym filtrem nasbira a tohle se potom nasaje a vlitne do ty vahy..
-
RADEK1 27.06.08 19:45
« Re: Skubanek
To Win Diesel : díky za upozornění budu to sledovat . pokud se to stane ještě jedenkrát zajedu na servis.
To Krkovička : Je pravdou ze ten rachot se ozve po nastartování a v době ,kdy je auto vyhřáté na sluníčku. Dělá mi to hlavně po celodenním stání v práci. Ještě zkusím vypnout klimu a nastartovat. v zimě to nedělá. Nebo přestanu jezdit do práce >:D -
"-- skrytý --" 27.06.08 17:38
« Re: Zaškubání, vibrace, hlomoze, uniky oleje, turbo, ventil...
Tak teď zese s Dimem musím souhlasit. Opravovat většinu věcí na Škodovce není problém. Servicemanovi řeknete, kolik máte najeto a on vám řekne, co máte za problém. A je fakt, že do druhého dne to je opravené.
A pokud se zajede do neznačkového, tak se většinou dočkáte i nabídky „originálních“ dílů s „nejasným“ původem, ale mnohem nižší cenou.
Prostě nabídka typu co kdybychom raději vyměnily celý motor, o jednom bych věděl, vyšlo by to na 15.000 Kč, mě jednou uzemnila.
Windiesel: zadní sklo v garáži je sranda. Když se vracíš z lyžovačky ve Francii, sjedeš do údolí a ozve se rána jako z děla a v tu chvíli je všude sklo, to si potom teprve zažiješ. Když pak v servisu chceš vyprávět neskutečnou historku, tak řeknou, no jo Octavia, tam ty skla praskaj, ale na konstrukční vadu to neuhrajete.
-
"-- skrytý --" 27.06.08 17:34
« Re: Zaškubání při přidání plynu.
WinDiesel: tak teda dik za diagnostiku:)). nemoze to nieco mat so zas..tym palivovym filtrom alebo s cerpadlom?
Inak vo forde mi povedali ze to je normal lebo riadiaca jednotka ocakava ze zaradim vyssi stupen a snazi sa drzat motor v otackach:)) -
"-- skrytý --" 27.06.08 16:22
« Skubanek
Olina uz se taky solidne skube na volnobeh aneb cim vic klima, tim vic kladky - pristi tyden pojedu na 160tis servis a tak budu vymenu, ktera probehla pred rokem, reklamovat. Chci autak predat svagrovi v dobrem stavu:)
Jinak k tem 18" vs 17"- v povolenem rozmeru tedy 255 vs 205 jsou komfortnejsi ty 18", sice vic tahaji za volant, ale prijde mi, ze lip tlumi nerovnosti. Rozdil v cene je vicemene zanedbatelny.
Davat 225 na 17" bych si netroufl bez overeni, ze to ten rafek zvladne.
A mala Krkovicka se taky furt skube, asi ji necham vymenit:)
-
WinDiesel 27.06.08 15:40
« Re: Zaškubání, vibrace, hlomoze, uniky oleje, turbo, ventil...
Hope: absolutní souhlas se vším, o všem vím. Praskání zadních skel, to bylo tedy skutečně k popukání. Vjedeš s vyhřátým autem do garáže, druhý dern ráno přijdeš do garáže a sklo je všude !!!!!
Někdo je tu hodně naivní !!!!
Superbůh a motorky - to si ZAPAMATUJTE !!!!!! Z toho bude folklór !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! -
WinDiesel 27.06.08 15:36
« Re: Zaškubání, vibrace, hlomoze, uniky oleje, turbo, ventil...
DIME, děláš si srandu??? Korupční tanečky, to možná... U Škodovky. I já jsem měl něco společného, a to s vyřizováním garancí našich dodávek (už tam nedělám, dodávali jsme rádia a střešní antény) a ta garanční hala ve Škodovce byla nacpaná všemi možnými garancemi k prasknutí, tak prosím Tě nepřeháněj... -
DIM 27.06.08 14:40
« Re: Zaškubání, vibrace, hlomoze, uniky oleje, turbo, ventil...
Na Superba nic nedodáváme.
Já jsem s Octávií jezdil. Závady tam byly občas taky, ale v naprosté většině případů to stačilo dát do pořádku v rámci pravidelných kontrol. Za jeden den bylo zase vše OK.
S Mondeem jsem v servisu o hodně častěji, často se čeká na díly, mnoho věcí musí napřed alespoň den dignostikovat, a některé neumějí vůbec - u Sobka už jsem byl dvakrát, a tam to taky není na jeden den......
Možná i proto jsem u Octávie závady zase tak nevnímal, protože s jejich odstraňováním a zárukami nebyl žádný problém......
-
"-- skrytý --" 27.06.08 14:17
« Re: Zaškubání, vibrace, hlomoze, uniky oleje, turbo, ventil...
Dim: Myslím že u drtivé většiny značek je to stejné. Co já si u koncernu vybavuju:
- první Oktávky a tuším španělská turba
- váhy vzduchu úplně u všech nafťáků a několik let neřešené
- lambda sondy u 1,6 benzín
- uchycení přední nápravy u Octavií se silnějším dieslem
- praskání zadních skel u Oktávií
- hliníková přední náprava u Passata tuším do roku 2002
- neopravitelné ztrácení oleje u TDi PD, ze závady udělali normu. Asi 1,5 litru na 10.000 km, a pokud náhodou měření ukáže více, měření se opakuje, zkušební technik jede tak, jak by nikdy nikdo nejel a když to vyjde, tak každá další reklamace je neopodstatněná
- Octavia a filtr pevných částic
- dál se mi vypisovat nechce, ale když jsme u SuperBlba a ty pro ně děláš, co je pravdy na tom, že do autosalonu posílají nové SuperBlby rovnou s novými motůrky (nebo nějakými táhly) pro super novinku otevírání kufru?
-
superkutil 27.06.08 13:03
« Re: Zaškubání, vibrace, hlomoze, uniky oleje, turbo, ventil...
DIM: Jezdil jsem po USA v amerických Fordech a tam se žádné problémy neobjevovali. Byli to sice benzíny, ale motor byl v pohodě, automatická převodovka v pohodě, auto mohlo jezdit po šutrech a ani nevrzlo, výbava 2x lepší než Titanium. Mám pocit, že se evropský Ford přizpůsobil evropským automobilkám: mizerná kvalita - vysoká cena. Hlavně hodně vydělat a aby auto pokud možno vydrželo po dobu záruky. Kdybych s evropským autem dělal to co s americkým, tak je za měsíc po něm.
WinDiesel: Pokud by auto nezlobilo, tak mlčím jako hrob. Nebo kdyby nebylo kupované jako nové a mělo už své najeto. Ale když koupím nové auto a pak ho musím doma dodělávat a když se nechová jak má, tak promiň, ale to štve každého. Akorát, že většina mlčí a tak si z nich automobilka může dělat dobrej den. Ono to platí o jakémkoliv zboží obecně. Do dneška nemám od Forda homologační protokol na DPH přepážku - nepochopitelné!?! To ji nejsou schopni poslat? Do dneška nemám odpověď proč má motor naměřený maximální moment ve 2440ot i když ford uvádí max. moment v 1800ot kde ho můj motor nedosahuje. Vždyť max. moment je jedna z hodnot pro motor rozhodující. Vám připadá normální koupit výrobek s jinými parametry než uvádí prodejce a tupě mlčet? -
DIM 27.06.08 11:51
« Re: Zaškubání, vibrace, hlomoze, uniky oleje, turbo, ventil...
Zatím není....ale vědět dám :-) Ať už to bude cokoliv, anebo nic !! :-) Nechci prudit, jen konstatuji. Mám něco společného s dodávkami pro Automotive, a když je něco na Škodovku, tak to je jiný tanec než u kohokoliv jiného. Tam by nás štěrkající trojkombninaci dodávat nenechali....o sankcích ani nemluvím.
Na co se mám jako zeptat a za co mám vysolit nějaký ten peníz ?? Nevelký peníz ? Stojí to , pokud vím, cca 8 tis Kč. A každé jaro ( nevím proč ) to chce měnit znovu a znovu...... -
WinDiesel 27.06.08 11:09
« Re: Zaškubání, vibrace, hlomoze, uniky oleje, turbo, ventil...
Ale no tak, DIMe, nepruď !!! >:D >:D Moje trojkombinace je již 2 roky zticha po posledním "konečném" řešení. Chce se to zeptat a vysolit nějaký nevelký peníz.
Dej nám potom vědět jak úžasně bezproblémový je Tvůj nový Superbůh, až Ti bude stát víc v servisu než doma. ;-) -
DIM 27.06.08 10:45
« Re: Zaškubání, vibrace, hlomoze, uniky oleje, turbo, ventil...
Upřímně řečeno, ty různé zvuky, pazvuky, nevychovaný volnoběh a pod. už mi taky lezou krkem. Opravdu teď nevím, co by mě ještě přimělo jít do Fordu znovu.....A ten hlomoz po startu pravděpodobně souvisí ss starou známou trojkombinací, která má hydraulické kladky a ty zřejmě potřebují natlakovat...... Soudruhům ve Fordu to ale už několik dlouhých let vůbec nevadí, kladky štěrkají a rachotí , všichni to vědí a používají takové ty oblíbené rady o puštěném rádiu a pod. Americká disciplína je opravdu trošku jiná káva :-) -
WinDiesel 27.06.08 10:29
« Re: Zaškubání, vibrace, hlomoze, uniky oleje, turbo, ventil...
Dobrý, Martine !!!!! >:D
Ale znáš Kutila, četl jsi "Tři muži ve člunu" od Jerome Klapky Jerome? Tam je pasáž kdy si kamárádi čtou v lékařské knize a s hrůzou zjišťují, že mají příznaky VŠECH VYJMENOVANÝCH CHOROB, a to včetně HOREČKY OMLADNIC, což je ženská choroba...
Jakmile někdo něco nahlásí, Kutil to taky má... >:D -
martin.z 27.06.08 09:34
« Re: Zaškubání, vibrace, hlomoze, uniky oleje, turbo, ventil...
panove kdyz tu se svym dovezenym autakem (jak rika Petr T. se stocenym tachacem) posloucham ten vas elitni klub majitelu novejch kar v zaruce tak sem teda moc rad ze sem to novy nekoupil :-)
Vidim ze tady jde stejne jako za socialismu o to si to doma sam dodelat a vyladit mouchy, Ja uz to dostal ve stavu ze to nejak chodi a uz se to nemeni :-) -
"-- skrytý --" 26.06.08 22:33
« Re: Zaškubání při přidání plynu.
tak ked uz tu rozoberate kadejaku cudne zvuky a trhania tak pridam aj z mojho sudka..... Po vytoceni motora nad 3000-3500, a spravidla na stupni 2-3 a naslednom vyradeni mi otacky motora niekedy neklesaju rovnomerne ale tak na 2 krat. Klesaju, potom sa zastavia na cca 2tis. trosku tam postoja alebo nepatrne zakolisaju, potom klesnu na cca 1250 kde sa zopakuje to iste, a az potom klesnu na volnobezne. uz sa mi raz aj stalo ze mi asi minutu ostali stat na cca 1250, po pridani plynu klesli a potom sa zas zvysili az kym sa nezohrial trosku motor. Diagnostika v servise ok:), pri jazde so servismanom sa to neprejavilo.
mate niekto nejaku dobru radu? -
superkutil 26.06.08 22:21
« Re: Zaškubání při přidání plynu.
RADEK1: Ten hlomoz po startu, je to takové nedefinovatelné rachocení jako šrouby v plechovce s kterou klepeš nebo jako hodně vylágrovaný motor? Protože něco takového taky mám, ale jen tak ty 3sec a potom už se motor ztiší. 8-s
Co je to u kombi v pravé dutině? Taková kulatá krabička podobná houkačce do které vedou dráty. -
RADEK1 26.06.08 18:00
« Re: Zaškubání při přidání plynu.
Mě se zase začal houpat volnoběh +- 50 ot/min . A včera při zařazené 4 a ubírání plynu auto začalo mírně zrychlovat. Po nastartování se na 3 sek. ozve takový nepěkný hlomoz z pod kapoty :-( A někdy když ve vyších otáčkách vyšlápnu spojku (úplně na doraz tak že se hodně opřu do podlahy)tak cítím jak pedál vybruje. Asi vybruje něco jiného než spojka přes ten pedál se to jen přenáší. (dvouhmoťák nevím poraďte) najeto cca 85 tis 8-s -
superkutil 26.06.08 11:56
« Zaškubání při přidání plynu.
Ahoj, v otáčkách mezi 1500-2000ot, hlavně na 5 a 6ku, když přidám plyn i třeba lehce, tak motor zaškube (tak 2-4x) a pak už začne zrychlovat. Co to může být? Dá se to odstranit?
Jinak dobrá zpráva, motor začal tahat i nad 3000ot a výrazně nevadne ani nad 3500ot. Začal to dělat ale až po najetí 38000km. -
superkutil 26.06.08 11:51
« Re: rozmer pneumatik 17"
jarda.suchy: Uvažoval jsem i o 18" ráfcích, ale vzhledem ke stavu českých silnic mi i 17" připadá někdy moc. Tak jsem taky uvažoval o 225/45 17 protože 205/50 17 mi připadá hodně měkká a auto na nich při losím testu plave. Ale jak píše hope, ta 225 bude víc lítat v kolejích a tahat za volant a spotřeba bude vyšší. -
"-- skrytý --" 26.06.08 11:40
« Re: rozmer pneumatik 17"
Problemy mohou byt dva.
STK - tam asi velky problem nebude a pokud ti STK vychazi na zimni gumy, treba jako me, tak neni problem zadny
Sirka rafku.
Pro 205/50 17 je doporucena sirka rafku 5,5 - 7,5
Pro 225/45 17 je doporucena sirka rafku 7,0 - 8,5
Kdyz neni optimalni sirka rafku, tak je guma bud natazena, nebo vyboulena a neda se pocitat s vlastnostmi, ktere gume vyrobce chtel dat.
Jinak sirsi guma ma vetsi odpor (pomalejsi, vetsi spotreba, vice se peres s volantem, horsi na vode) ale zase lepe brzdi, lepe sedi a lepe vypada. Jelikoz jsou obe gumy stejne vysoke, tak rozdil drncani jenom kvuli sirce asi moc nepocitis. -
cja 26.06.08 08:08
« Re: rozmer pneumatik 17"
jarda.suchy: pochopil jsem, že diskuze je o 17" kolech, ale podle tabulek je ten rozměr stejný jako to co jsem uváděl v 18" pouze nižší profilové číslo - takže by to tam mělo jít bez toho, že by se ti nějak měnil obvod kola - s Mondem na 17" 205/50 jsem jezdil a přišlo mi to uskákaný, ta 225 má sice nižší profil, ale pocitově to tolik nedrncalo(samozřejmě když provedeš přepočet profilu, tak ta 205/50 bude mít bočnici vyšší, ale ta 225 je zase širší a to má na tlumení taky vliv - nejlepší je osobní zkušenost - od někoho půjčit a máš jasno) - osobně jezdím o palec větší kola a netvrdím, že je to houpací kočár, už jsem i teď jedno kolo rovnal, i moje bolavé plotýnky naříkají, ale rozdíl mezi standardem 16´" a tímto v 18" není tak hrozný, někdo samozřejmě bude nadávat , že auto na 16" je už dost tvrdé, ale je to o prioritách - moje zkušenost je , že na 16 zimních, když je tam nová pneu a dezén je nový , tak dobrý, ale když zimní kola trochu ojedu, tak oproti té= 18 to už tak rozdílné není -
cja 25.06.08 18:55
« Re: rozmer pneumatik 17"
jarda.suchy: myslím, že je to to stejné jako povolený rozměr 225/40/18", takže bych v tom neviděl žádný problém, auto nebude tolik drncat jako na 205/50/17 a bude to lépe ovladatelné, ale pokud se pletu, tak sorry
Dnes jsem jezdil novou Titanii S, 2,2 TDCI 175 koní 400N.m, v kombi na 19/245/40 - a musím uznat, že podvozkově je to zase o kus a hodně velký kus jinde, motor s malým turboefektem, nejde tak od spodu jako moje auto, zvuk doladili sport. koncovkami, při troše hluchoty to zní jako benzín, valivý hluk od kol oproti mému autu na stejném okruhu co mám najetý, o hodně menší. možná se o maličko víc nakloní, ale konečně jsem tomu autu přišel na chuť - vnitřek a výbavu v této verzi nehodnotím, není důvod. Jinak už mi ho chtěj nachystat, jako předváděčku, za zajímavou cenu, ale ještě je čas. Tož svezení to nebylo marný :-) Zítra je na řadě Kuga - na tu jsem taky zvědavý - zatím na mě působí jako nafouknutý Focus . Tak uvidíme. -
"-- skrytý --" 25.06.08 18:24
« rozmer pneumatik 17"
Mam takovy dotaz, resil tu nekdo problem s dvema rozmery 17" pneumatik?
V technicaku mam psano standardnich 205/50 17", ovsem kdyz prepoctu rozmer velikosti 225/45 17" vyjde to obvodove skoro nastejno. Proc se ptam, oficialni rozmer pneu pro Mondeo 205/50 vyjde cca o 20-40% draz, nez neoficialni ale velice podobny rozmer 225/45.
Co na to zdejsi forum? :-)
Toto nebyl ze Tvé strany moc validní argument.