FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 10.07.08 20:39
« Re: Je dobojovano
Ano, na semafory nevidím a taky na fotkách radarů mě není vidět :-) Mondeo MKIII má menší okna jak Mondeo MKII a tak mi dost dlouho trvalo, než jsem se s tím smířil. Ale teď už problémy nemám, jediný problém je v tom, že horní hrana předního okna je níž a tak je špatně vidět na ty semafory. Ale jinak si Mondeo stále více užívám, motor šlape jak hodinky, akorát ten posez je nízko. :-! Příště chci určitě vyšší auto, má to více výhod jak nevýhod a S-MAX je moc krásný, hlavně zezadu.
Jo a ten nový SPB je od zadu fakt hnusný. Ten předchozí se mi líbil mnohem víc. -
RADEK1 10.07.08 19:27
« ještě jednou SPB
včera jsem usedl do toho ,,našeho"(zázraku) a musím říct, že je to docela pěkné. Nebyla to nějaká high výbava cena cca 850 tis. ale sedělo se fajn a přístrojovka velmi dobrý. ještě kdyby byla v dvojbarevném provedení tak asi řeknu super :-) Ze předu se mi superb taky líbí, ale ze zadu je to korejské auto z před 10 let. prostě hnus místa na zadních sedačkách je opravdu hodně až mě zaráží kde se tam vzalo a v mondeu kam se dalo. vždyť mají podobný rozvor!! ale nad hlavou už to tak slavné není já se svýma 185 cm jsem se neopřel, aniž bych si nedřel hlavu o strop.ještě se mi líbí ,že to na vás mluví česky . u fordu v AJ . snad to není tak důležité ale potěší to . A ford jako jeden z největších prodejců u nás by na tom už mohl zapracovat. toť múj názor . zítra jdu na C5 -
superkutil 09.07.08 10:49
« Re: Je dobojovano
RADEK1: Tak jsem zkusil dát sedačku úplně dolů, ale to si připadám, jako bych jel v korbě náklaďáku, nevidím kolem vozu, nevidím ve městě do bočních ulic, připadám si hrozně utopený. Možná pro jízdu po dálnici je to příjemné, ale ve městě nepoužitelné. Ono mondeo i tak má dlouhý čumák a ještě sedět tak dole, to se nedá. To se radši budu narážet hlavou při nastupování a budu napasovaný pod volant. ;-) -
superkutil 07.07.08 22:39
« Re: Je dobojovano
RADEK1: Tvá doměnka je správná. :-) Mám 190cm a 100kg a rád sedím vysoko a tak mám sedačku vysoko a díky tomu i dost vpředu. Volant mám dost vzadu a co nejvýš kvůli kolenům. Tato kombinace s malým prostorem pro otevření dveří je smrtelná. Vlézt do auta znamená zkroutit se do auta, vystupování je podobné. Pro nastupování za těchto podmínek je S-MAX mnohem lepší. :yes: -
cja 07.07.08 17:26
« Re: Je dobojovano
krkovička: člověče - co to s chlapem udělá, když se další potomek vyklube na svět - změna priorit, ale máš recht, mě už to bláznění s Titanikem taky přestává bavit, taky začínám přemýšlet o něčem pohodovějším, s menšími koly a lepším tlumením tankodromu českých cest, S-Max se mi taky líbí, ale nevyužiji ho, možná budu přemýšlet o C-Maxu, ale zatím mě nadbíhaj s novým Titanikem S, i sleva by byla, ale mám ten divnej pocit... a to už další potomek na cestě nebude - asi nějaká krize středního věku >:D Jinak gratuluji k výběru - i když ta modrá vrtule s 6ti válem by asi měla taky něco do sebe. -
RADEK1 07.07.08 15:55
« Re: Je dobojovano
To kutil :Že se mlátíš hlavou o střechu dle mě souvisí s tvým vysokým posazem za volantem. Já mám 185 a sedím co nejníž to jde . Jestli si vzpomínám tak jsi někde psal, že rád sedíš vysoko. Potom je vstupní otvor do auta mezi střechou a sedákem prostě malý a většinou následuje kontakt :-) toť jest má doměnka ;-) -
superkutil 07.07.08 13:38
« Re: Je dobojovano
Tak to máme podobné pocity. Akorát mi ta 2.0TDCI připadala po přechodu z Mondea 1.8 benzínu líná a hodně podobná 1.8TDCI 92kW, ale to mohlo být vyšším posazem. V těch zatáčkách mi taky připadalo, že jde S-MAX přes předek. Co se týče motoru, tak se objevují stížnosti, že 1.8TDCI táhne lépe odspodu jak 2.0TDCI a že max moment u 2.0TDCI je hodně vysoko. Mě přišel S-MAX proti Mondeu jako hrozně velká bedna. Ale ten vyšší posez je SUPER! Ten ti závidím. Vždy si na něj vzpomenu, když se snažím se nasoukat do Mondea, když se hlavou mlátím o střechu a když jedu za nějakým vyšším vozem a nevidím vůbec nic. -
"-- skrytý --" 07.07.08 11:31
« Re: Je dobojovano
Je tam 2.0 TDCi 103kW, 17" kola, normalni podvozek.Tech 140k s tim autem docela cvici.Nemam pocit, ze by to bylo line. Dvojka a trojka jsou velmi dobre zprevodovane. U Mondea mi prijde, ze dvojka i trojka jsou strasne kratke a ze auto poradne jede az od ctyrky nahoru. Motor ma rychlou odezvu na seslapnuti plynu, ale tahne az od 1600ot, coz znamena, ze po meste bud 60kmh na ctyrku nebo 50kmh na trojku. Pod 1600ot to nejede. Diky vysimu posazu a dobremu odhlucneni zkresluje rychlost- ze zacatku jsem mel pocit, ze jedu o 20kmh min..
Na dalnici OK- velmi pohodlne a smerove stabilni. Optimalni rychlost 150kmh. Na sestku dobre tahne uz od 130kmh. Na dalnicnich sjezdech a v zatackach se na Mondeo nechyta - mam pocit ze se docela naklani a v ostrejsich zatackach se hrne pres predek, ale zatim jsem s nim jezdil jen za mokra:) Na okreskach pohodovy cruiser- nerovnosti zehli bez vyhrad perfektne a nesvadi k rychle jizde.
Co se ovladani auta tyce, tak je na tom jednoznacne lip smax-citelna spojka, brzdy s dobrym nastupem, tichy motor, lepsi vyhled dopredu. Cili mi z toho vychazi i lip do mesta, i kdyz vyhled pres predni A sloupky neni zrovna idealni.
Olina svadi k rychle jizde, protoze je na to stavena a umi to.
Smax na me pusobi jako velke auto na pohodove jizdeni bez stresu, ktere si ovsem necha dost libit pokud to po nem ridic chce- a to se mi libi:)
-
superkutil 07.07.08 10:51
« Re: Je dobojovano
WinDiesel: To jsem moc nepochopil. Mě se jen líbí, jak všichni prudí a nadávají na Superb a jak si na Ford nedají sáhnout. Teda až na ty, co už Ford nemají. >:D
Já už mlčím, protože se Mondeo udobřilo a až na vyšší spotřebu (může být stylem jízdy) běhá perfektně. Měl jsem o dovolené možnost porovnat Mondeo, Lagunu, Oktávku II a Mazdu 6 a každé má něco lepší a v jiném je horší. Jako kdyby se výrobci dohodli. -
superkutil 07.07.08 09:42
« Re: Je dobojovano
Koukám, že se během mé dovolené fórum změnilo na boj mezi Fordisty a Škodovkáři. >:D
Krkovicko s jakým motorem máš ten S-MAX? A jak se ti jeví při porovnání s Mondeem? Poslední dobou jsem četl dost rozporuplné recenze na S-MAX a tak by mě zajímal tvůj názor. :-) -
"-- skrytý --" 06.07.08 13:16
« Je dobojovano
..a pred barakem stoji S-max. Dalo mi fusku se rozhodnout, malem jsem koupil mnichovsky sestivalec, ale rozhodla ma neochvejna loajalita k modremu ovalu:)
Nechtel jsem ho, kvuli sedackam, pak jsem se ale docetl, ze ve vybave lze mit el. sedadla seriditelna v osmi smerech, ktera uspokoji kazdeho. Tak jsem si to overil, uspokojil se a za par dni se podobny objevil v nabidce ojetin zamestnancu Fordu DE.
Tak jsem ho koupil s 28tis na budikach za polovicni cenu kterou bych zaplatil v CR za funglovku. A to se vyplati!
(jako na svinu byl od prvniho majitele, vyslouzileho motorare Fordu, duchodce, co je nucen ze zdravotnich duvodu (budou mu rezat nohu) koupit automat)
Nez ho dam na znacky, tak to bude jeste 14dni trvat, takze jezdim jeste s Olinou. Po 1000km jsem si presedl zpet do Mondea a bylo mi jasne, ze se mi bude styskat.Jesteze ji zdedi svagr, obcas si ji asi budu muset pucit:)
-
WinDiesel 06.07.08 11:32
« Re: Autodiesel
jarda.suchy: Změny ve vydávání Autodieselu skutečně nastaly: jiný typ expedice, 2 měsíčník místo čtvrtletníku (3 měsíčníku), o něco méně stran (logicky)a přídavek PLUS v názvu. Myslím výsledek dobrý. Příští číslo bude hodně o novém motoru 2,2 CDI Mercedes, další číslo bude hodně o Superbu. -
martin.z 06.07.08 11:30
« Re: recenze
vcera jsem koukal na autosalo na prime a nova C5 s 2.0 hdi uvadeli hmotnost 1,9 tuny. To me docela prekvapilo, uz moje mondeo s 1,6 tuny jsem povazoval za docela mastodonta ale dvoutunovej osobak uz je docela sila, kdyz clovek jezdi v jednom prazdnej na chalupu tak je to docela efektivni :-) -
"-- skrytý --" 05.07.08 19:35
« Autodiesel
WinDiesel: No to jsi me potesil! Posledni cislo Autodieselu bylo "Autodiesel Plus" a vyslo nejak vyrazne pozdeji a ac bylo Plus, melo i mene stranek nez obvykle. Mel jsem za to, ze je s autodieselem konec.
Ciste muj nazor - v cechach vydavane auto magaziny jsem prestal pred casem cist prave z toho duvodu, ze jejich obsach a rozumne recenze zustavaly daleko pod mym ocekavanim a s moji slabou zkusenosti se moc neslucovaly. Zmenou byl az prave Autodiesel, ke kteremu jsem se dostal prave pres Forda, ktery povazuji
za jako jediny objektivnejsi a po strance technicke u nas za ojedinely! Skoda, ze takovy magazin nevychazi i pro benzin :-).
Do te doby nez zacal vychazet Autodiesel, jsem obcas cetl What Car? coz taky neni spatny.
-
Asterix 05.07.08 11:48
« Re: recenze
Ak by si si precital nemecke auto casospisy tak by ti prislo zjavne nevolno. Akonahle je tam v teste auto z nemeckej produkcie tak vitaz je uz dopredu znamy. Objektivita ako vysita a subjektivne pocity pred objektivnymi jedna radost. Hodnotenie ako sa im chce a maju dovolene. Technologicky starsie auta nemeckej produkcie vyrabajuce sa uz x rokov (VW) su schopne aj dnes porazat najnovsie modely od konkurencie???? A jasne, porazauju konkurenciu nie len po stranke motorickej ale hlavne tam kde rozhoduju subjektivne pocity: priestor, ergonomia, ovladace.... .To sa potom zbieraju body a vitazi. Zial podla nemeckych ritolezcov starsie modely su stale naj. Nech zije propaganda. -
WinDiesel 05.07.08 09:44
« Re: recenze
RADEK1: ale Radku, rdaktroři SM jsou svým řiťolezectvím hlavně ve vztahu ke Škodovce široko daleko notoricky známí. Ale teď dostal do pazourů Superba pan Vaculík z Autodieselu, ten je absolutně nekompromisní a tudíž nedostává od Škodovky reklamu ani za pětník. Včera jsem s ním mluvil a první mouchy jsou již nalezeny. (Modrý kouř.) Viz příští číslo Autodieselu. -
RADEK1 04.07.08 20:25
« recenze
Dnes jsem si koupil (a normálně ho nečtu) Svět motorů . Byly tam testovány 3 modely střední třídy. samo že mondo, C5 a už dopředu vítězný Superb. Nad rozřešením pánů redaktorů jsem se nestačil divit mondo ať lehčí o cca 9 kg je zavalité,zatím co SPB byl v poho. SPB díky dlouhému rozvoru má skvělou stabilitu ale že jeho soupeři mají rozvor větší v řádech cm už nějak zdůraznit zapoměli. No nevím zdálo se mě to trochu neoběktivní. To že má mondo nějaké prohřešky v materiálech palubní desky vím ,ale žě by kapsa ve dveřích měla rozhodovat test? Už jen to SPB měl nainstalovanou nějakou velkou navigaci a mondo rádio od Sonyho mě nepřipadá fair. je to jen můj názor na celý test a nic nemění na tom ,že SPB je podařené a a jistě kvalitně zpracované auto. Interiér se mi líbí moc . Exteriér už ne . Ale C5 je šik celá až na ten volant 8-s -
cja 02.07.08 17:00
« Re: Cas jiz dozral
Myslím, že celá diskuze je na sociální studii. Jak známo jsme v Ćechách a tady je to problém - někdo chce vůz nový, jiný auto se servisem bez ohledu na najeté kilometry v rozumné míře, někdo se chce blamovat, že ta 10-ti letá kára má najeto je 80t km. Je to věc každého co preferuje. Já prodal 9 let staré Mondo se 247t km na tachu i v servisní knížce a trvalo to 2 měsíce, bazaristi mi doporučovali stáhnout tach a zahodit serv. knížku - nakonec se nový majitel našel a jezdil 3 roky bez zásadních investic.
Někdy lze auto se 180t km prodat obratem ruky, ale musí o něj někdo projevit zájem a být rozumná cena. Je to taky o štěstí. Aut je moc , těžko se mezi nima vybírá. Každý chce vydělat. Myslím, že toto téma není třeba rozvádět, protože to nikam nevede, každý má osobní zkušenost a dělat z toho obecnou záležitost není možné. -
"-- skrytý --" 02.07.08 14:43
« Cas jiz dozral
DR: No, me prijde, ze lidi na kilometry cumi ze vseho nejvic. Mel jsem moznost se o tom presvedcit, kdyz jsem se marne pokousel udat Olinu. Ale to tu nebudeme rozebirat
Zitra rano sednu do era a letim si do Germanie pro S-maxe . Doufam, ze vsechno klapne a nebudu zklaman ci podveden. Ale mam tusaka, ze to vyjde, jak ma. Pak poreferuju.
-
WinDiesel 02.07.08 12:17
« Superblb nebo Superbůh ???
DIME, nikdy jsem neoznačil vše od VW za Superblbost. Mimochodem, Superblb je oblíbené běžné označení pro Superba kolující mezi lidem obecným. Abych se nedotkl Tvých citů, v několika mých posledních příspěvcích jej neoznačuji jako Superblb ale SUPERBŮH (pro lidi kteří jej chtějí za každou cenu mít).
Poslední dobou se do mne navážíš - zbytečně - že by syndrom budoucího majitele Superboha??? -
DIM 02.07.08 11:51
« Re: praskajici sklo u octavie
WINDIESLE : Nerozumím tvé ironii , bohužel. Jezdil už jsem s leččíms, ale že bych si všechno, co je spojeno s VW, dovolil nazvat SUPERBLBOSTÍ, tak k tomu jsem ještě asi fakt nedorostl. Jezdil jsem taky nějakou dobu s BMW X5, takže to jsem se jistě změnil na arogantního zbohatlého a namyšleného, když jsem jezdil nějaký ten den Superbem, tak jsme se jistě pro všechny stal zakomplexovaným chudákem který touží po střední třídě a přitom si koupí embéčko, jezdil jsem 4 roky v Octávii, tak to jsem byl asi úplný zoufalec, protože jak to tady čtu, tak to jsme snad ani nemohl přežít, ( a já , superblb, jsem s tím autem byl spokojený nejvíce ze všech ), teď jsem si dovolil mít 6 let Mondeo ( tedy dvě za sebou ), takže pro znalce poctivou střední třídu. A Mondeo mi k srdci nepřirostlo, což je samozřejmě moje absolutní selhání, amatérismus, neznalost a nekompetentnost.... Protože WINDIESEL jasně říká, že se mýlím. A že jsem pro něj už teď napůl koncernový Superblb..... Ale počkej, až to budu mít, tak Ti to ukážu a budu si to dokazovat každý den, budu vlastně úplně nový člověk .....!! :-) -
oleowr1 02.07.08 09:55
« Re: praskajici sklo u octavie
Ani u aut s podloženou servisní knížkou nemusí sedět km.
Př.: na služebním autě nesmím jezdit soukromně, pokud není GPS dá se těch pár km někam připsat, když bude GPS, můžu ji při soukromé jízdě deaktivovat, soukromě ujetý počet km mi na konci měsíce umaže kámoš a já dokoupím pocet_soukr_km*prum_spotr/100 litrů nafty, abych měl měsíční vyúčtování v pořádku.
Pokud těch soukromých km bude více, má auto smůlu, protože servisní prohlídky nebudou po předepsaných 15tkm, ale např. po 20tkm. V servisce bude vše v naprostém pořádku a technik z autorizovaného dá doslova za to auto "ruku do ohně".... -
"-- skrytý --" 01.07.08 23:35
« Re: praskajici sklo u octavie
WinDiesel: všechna svá auta za posledních 7 let jsem prodával s více než 200000 km na tachometru, všechna jsem prodal za 1-4 týdny a stav km nebyl žádný problém. Takže i dnes prodáš auto s více nez 200000km na tachometru, právě proto, že se tachometry tak masivně stáčejí, je 248000 km s poctivou serviskou lepší koupě, než 60-120 tisíc km bez doložené servisní historie - takovými auty jso totiž bazary přecpané. Zrovna před dvěma týdny jsem takhle prodal vito. Na kilometry se dávno nikdo nedívá .....
Zkus s těmi svými předsudky něco dělat, nebo se z toho zblázníš
;-) -
WinDiesel 01.07.08 18:25
« Re: praskajici sklo u octavie
Myslíš že mě nachytáš, Dime?
Měl jsem 2 roky Octavii 1,6. Stačilo. Problémy s lambda senzory u těchto vozů jsou pověstné.
Superbem jsem nejel, prostě je nemám rád, protože lidi, kteří je řídí si stále něco musí dokazovat. "Nemám na BMW (rozuměj zaměstnavatel mi zaplatí maximálně Superba) ale ukážu Vám to se i Superbem (Škodovka ho přece řadí do vyšší střední)..." Asi tak.... -
"-- skrytý --" 01.07.08 17:22
« Re: praskajici sklo u octavie
Jako skla u těch oktávií skutečně praskala až do faceliftu (září 2000), při němž byla mimo jiné vyztužena karosérie. Stalo se to i mému známému, cituji: "Jedu takhle sám po rovině, a ty vole najednou mi prasklo čelní sklo."