FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 25.08.08 21:09
« Re: EGR ventil a nouzový režim.
Alarm vyřešen! Před dovolenou jsem dával auto k Charouzovi na kontrolu a ti experti tak namazali zámek kapoty motoru, že se zaneslo čidlo alarmu a jak mělo špatný kontakt, tak se spouštěl alarm. Stačilo otřít to obrovské množství oleje s prachem a alarm už je zase v pohodě. :-) -
martin.z 25.08.08 17:26
« Re: EGR ventil a nouzový režim.
DIM:
no nevim, ale ja bych myslel, ze se asi mylis, aspon pokud se budem bavit o dieselu u dospelych aut volva (tedy ne nejakejch 1,6 a 2,0)
Ten jejich diesel D5 je 2,5 objem a je to 5-ti valec, nic takovyho ford podle me nema. Je to oproti tomu 2.0 tdci co mam jina liga, jak kultivovanosti, hlucnosti, vykonem, tim jak rychle se to ohreje..Muzu porovnat, sestra ma jak V70 tak XC 90 s tim jejich D5. Mel by to byt jejich vlastni vyvoj, driv pouzivali snad bez nejakych velkych zmen ten koncernovej 2,5 tdi V6 110 kw ale to uz je pomerne dost let zpatky.. -
DIM 25.08.08 15:32
« Re: EGR ventil a nouzový režim.
.....pokud se nemýlím, tak VOLVO bere TDCi od Fordu !!!! :-)
Ale ono to asi platí o všech nových modelech . Konkurence je obrovská, hledí se hlavně na prodejní cenu a kvalita se dohání na garančních opravách, což ale nikomu nevadí :-) Tedy nikomu z těch, co se tím byznysem živí......což jsem ale do jisté míry i já, takže bych měl vlastně držet ústa a být rád..... -
superkutil 25.08.08 14:53
« Re: EGR ventil a nouzový režim.
Byl jsem v Kiruně a tam jede vlak do Narviku. Švédi touhle tratí prodávali přes Narvik ocel Angličanům a přes Švédsko ji prodávali němcům. :-) Celým Norskem pak vede ještě jedna trať ze severu na jih.
Jinak Norové Fordy moc nekupují za to tam jezdí hodně amerických vozů. I těch klasických amerik. Z Fordů tam jezdí nová Mondea a pár S-MAXů.
Po této zkušenosti doporučuji Volvo, těch tam jezdí hodně a dětinské problémy jako Ford nemají.
Nejvíc mě asi dožralo, když kamarád do kapsy na přední sedačce dal notebook a tím se zdeformovalo opěradlo sedačky. K čemu tam teda ta kapsa je. On má Renault a notebook tam v pohodě dává. Fakt Ford šetří na čem může. Hodně fórové, za těch 5500km v autě začalo vrzat kde co. Bohužel již Ford není ta klasická amerika, co vydrží vše a nepotřebuje údržbu. -
martin.z 25.08.08 12:38
« Re: EGR ventil a nouzový režim.
kutil: Tak to je haupt trefa!!!
Holt mondeo je superspolehlivy vuz a ma jen tech par much..A navic se to urcite nepocita, protoze si nemenil dost casto filtr a nepridaval aditivum!
Mne zas po servisu (vymena motoroveho a prevodoveho oleje) v autorizovanem servisu auto pod sebou dela v garazi mastne fleky a kdyz sem se dival na podvozek tak je to tam na leve strane, naprava a buhvi co tam vsechno je (prevodovka?) cely zechcany a zamasteny. Takze to vypada ze krom druhe navstevy kvuli uvedeni mot. oleje na spravnou miru bude nasledovat i treti navsteva, hmm... -
superkutil 25.08.08 11:40
« EGR ventil a nouzový režim.
Tak jsem byl na dovolené a daleko za polárním kruhem najednou u Mondea začala blikat kontrolka žhavení a motor přestal táhnout a začal neskutečně žrát. Po vypnutí a nastartování kontrolka zhasla a motor jel normálně, ale jen chvíli a pak se zase situace opakovala. Ford assistance mi doporučila návštěvu Ford servisu, ale Norové Fordy nekopují a Ford servisů je v Norsku jen pár a určitě nejsou za polárním kruhem. Takže jsem jel dál a doufal, že auto dojede. Pak odešlo Ford rádio Sony MP3, začalo přeskakovat na MP3 CD (?!?!?). Jako by nefungoval buffer. Nakonec vzala za své sedačka po tom co se jí kamarád zezadu chytil za opěradlo a dal věci do kapsy na její zadní straně. Asi se nějak posunuly pružiny uvnitř opěradla. Navíc auto kolem 90-110km/h hrozně hučí. Nevím ale zda je to pneu, ložiska či převodovka. Ale určitě to před dovolenou nebylo tak slyšet. Podle servisu Ford prý kontrolka blikala protože odešel EGR ventil, prý to Mondea ve 40tis.km dělají. 8-s
V Norsku jsem navštívil servis Ford, ale neměli nikoho s diagnostikou. Zajímavé je, že v Norsku se prodávají mnohem luxusnější Fordy jak v ČR. Místní Fordy vypadaly opravdu pěkně. Výbava jak u Audi, Mondea na 18" kolech s moc pěkným interiérem. S-MAX s červeno-černým interiérem, atd. -
Ingister2 21.08.08 19:34
« Bluetooth
A bavíme sa o novej generácii?
Ja som si ho priviezol v piatok od predajcu, zatiaľ nejakých 700 km, ale čo ma prekvapilo je fakt dosť dobré odhlučnenie.
Naopak dosť ma štve bluetooth.
Neviete niekto ako spraviť, aby bolo v rádiu počuť aj zvonenie???
Keď vytočím nejaké číslo zo zoznamu, tak sa začne vytáčať, ale nikde to nie vidieť až sa naraz ozve hlas z reprákov... je tio trochu nepraktické a divné...
Neveiete niekto ako sa to nastavuje??? -
cja 21.08.08 17:10
« Re: Nové Mondeo
DIM: neměřil jsem to, ale nepůsobí tak ani z venku a uvnitř jsem měl pocit mega prostoru. Záleží jak jsou tvarovány i dveřní prolisy a záleží jakou jsi zvolil metodiku měření - to bych považoval u automobilek za velmi důležité - občas mám pocit intelektuální nedostatečnosti, když vezmu do ruky metr a něco přeměřím >:D . Nebo i v případě deklarované spotřeby se mi zdá , že to někde v té laboratoři ulítlo. 8-s -
DIM 21.08.08 14:45
« Re: Nové Mondeo
No, mě pořád ještě u toho Superbu hodně zaráží, že vnitřní šířka vpředu je o dost menší , snad je to dokonće srovnatelné s Octávií .... no a vždycky mě nemile překvapí, že když jedu s kolegou v Octávii , tak se vepředu opíráme lokty uprostřed sedadel......To v Mondeu ani náhodou....řeklo by se pitomých pár cm -
cja 21.08.08 13:02
« Re: Nové Mondeo
DIM: měl jsem možnost se v tom i projet bylo to Titanium S a právě s tou novou 2,2 - odspodu to moc nejelo jako ta naše stará 2,2 ale líp se to točilo a jelo to pěkně - měl jsem z toho takový benzínový pocit - >:D Podvozkově je to opět špička - bylo na 19" 245/40 a byl jsem překvapen jak ta kola fungovala - měl jsem obavu, aby to nebyl kostitřas jako na současném Titaniku. Interiér ´v této verzi už dosahuje slušnou kvalitu. Bylo mi nabídnuto jako předváděčka, ale musel bych doplatit předčasně leas a nechce se mi do toho - zatím. Počkám, ale uznávám , že ve verzi S je to velmi zajímavé a ten motor je příjemnej. Ale počkám. I když , na Superb to nevidím >:-[] -
cja 18.08.08 09:12
« Re: Lak na Mondeu
marti.z: auto taky jetý - rok starý v době koupě - lakovali ve Fordu, ale jako subdodávku z lakovny a dobrý - okno jsem měnil již 2x na tomhle autě a problém se senzorem a zrcátkem řešili bez problému - takže bych doporučil pokud neumějí tuto základní věc rychle od nich pryč - a co se týče toho oleje , poněkud divné - jsou to taky jenom lidi, ale zkontolovat si po sobě práci by mohli umět. Hledal bych solidní servis s dobrým přístupem k zákazníkovi. Ty orezlý dveře jsem měl taky - řešeno asi na 3x - nakonec výměna dveří, ale to je na delší dobu.
A bohužel co se týče poklesu ceny, nejsem odborník, ale Fordy ji vždy ztráceli o něco rychleji než vozy od jiných značek, ale jsou i značky , kde ten pokles a propad ceny je ještě markantnější. A většinou ten pokles u Forda ti vyrovná už nákup - slevy a v našem případě ojetina, kterou jsi koupil již též za lepší peníz oproti jiným. -
martin.z 17.08.08 19:29
« Re: Lak na Mondeu
cja: no ja tedy koupil auto uz jety a to z nemecka :-) Jinak par lidi si stezovalo na ty orezle spodky dveri, ja to mel trochu taky.Nevim, mam takovej pocit, ze forda uz ne. Ty auta sou neprodejny, stracej silene na cene.
To viko ti lakovali ve ford servisu? Me u Charouze uz 2x docela prekvalili takovym zvlastnim pristupem, kdyz sem technikovi ukazal tu haupnu tak prohlasil, ze by se muselo prelakovat cely auto.. No nevim. Posledne zase sem s nima resil vymenu zrcatka s tim senzorem na destovej a svetelnej senzor (je to na to sklo lepeny) a prijimaci technik prohlasil, ze by to zrcatko museli nejak sundat a at se prej spis zeptam v nejakem skloservisu nebo nekde kde menej skla, ze tam to urcite budou umet (myslel asi demontaz i montaz)
Celkem sem z nich paf a i kritizovanej jarov na koncernovy auta je podle me jina liga.
Po tom co ted naposledy mi vymenili motorovej olej a vratili mi to preplneny coz sem zjisitl az ja a museli ten olej upoustet tak jsem si rekl, ze v autorizovanem servisu uz asi ne.. -
cja 17.08.08 18:56
« Re: Lak na Mondeu
martin.z: víko už jednou lakovali, tak to tak pobitý od kamenů není, ale ty škrábance jsou opravdu very good a asi jak píšeš ty , budu to mýt jenom jednou ročně a možná ušetřím trochu svých neuronů a co se týče té haupny - Němci takhle osekaný auta nemají - údajně kameny melou a nedrtí, což by u nás taky neškodilo a podle osobní zkušenosti - daleko více solí. No a myčky maj taky nějaký lepší - co jsem viděl auta z venku, tak je to docela rozdíl. Možná jsem jenom z těch pro něž je " kyselo málo kyselý ...", ale zkrátka mě to docelo otrávilo . -
martin.z 17.08.08 18:47
« Re: Lak na Mondeu
cja:
mam stejnou zkusenost jako ty, taky mam panther schwarz , najeto cca 150 kkm a tak osekanou haupnu vpredu od kaminku sem snad jinde nevidel, nektery mista jsou dokonce pod zaklad.. (na sluzebni fabii sem najel 230 kkm a byla v tomhle v pohode), jinak mam vsude drobne skrabanecky oderky, kolem madel na otevirani dveri je to jak kdyby to tam nekdo drel hadrem nasucho. Ja to auto temer nemyju, to u ty cerny fakt nema cenu a navic pak vylezou vsechny tyhle veci. -
cja 17.08.08 18:13
« Lak na Mondeu
Ve většině případů nemám vůči Mondeu téměř výhrad, ale teď mě jedna věc celkem překvapila - a to trvanlivost laků na Fordech. Mám tam černou perleť metalický lak, vím, že černá je na údržbu mrcha - zlatý předchozí vůz ve Stardust Galaxy - stříbrná. Ale o tom jsem psát nechtěl. Auto jsem umýval vždy ručně a nebo Wapem, do myčky jednou ročně na vánoce, ale teď jsem nějak nestíhal a byl jsem v myčce asi třikrát za sebou - potom vždy zapršelo, takže to stejné bylo na nic - a byl jsem dnes na slunku po umytí Wapem dost těžce raněn - náhle se objevila spoustu škrábanců a drobných rýh - vím Tempo odladí vše, ale přesto mě to nemile překvapilo. Když jsem v "dětství" jezdil na kole, tak se na rámy používal práškový lak glitr od Tiger a když jsem jednou potřeboval lak očistit, tak jsem prožil muka, nikoliv obraznosti. Zkrátka šel dolů velmi špatně - pískovačku jsem nemél k dispozici, a horkovzduch pistole to zvládla za 8 hodin práce - radost pohledět - odborník na laky mi tvrdil , že to je autolak, a že se to používá na auta naprosto běžně - bohužel k Fordu to asi ještě nedospělo. Synek 6 let, nechtěně - jsem na to velmi alergický - otevřel v řadě vedle sebe stojících aut prudčeji dveře a ty se zastavili o dveře vedle stojící Fóbie , měl jsem obavu o lak sousedovic vozu a ejhle ono na Fobii nic a já měl odřený lem dveří. Tato drobná nehoda mě lehce utvrdila v tom, že teda lak na kabátě Titaniku " nic moc" A naopak když se dveře někoho zastavily o moje , tak lak odřený. - A co vy ostatní pánové na fóru, máte auta v poho nebo je to jenom nějaká moje schizofrenie a hledání mušek na jinak " skvělém autě"? ;-\ -
RADEK1 15.08.08 18:58
« Re: Cuk - cuk ....
tak mě napadá neupjali jste se na ty vstřiky trochu moc. chci tím říct,že to cukání může dělat něco jiného. mě auto už 2x začalo zrychlovat a při zařazené 4 a jízdě ve městě mě to také sem tam zacuká. nemůže to dělat el. plyn. servisní technik mi říkal,že se ten potenciometr umí jako-by vychodit v místech kde je často používán.(třeba zrovna můj případ jízdy po městě na 4) třeba je to blbost , ale třeba se vstřikovačema, čerpadlem strašíte zbytečně. :-) ještě maličkost víte někdo vice info o 2,2 v novém mondu? vím ,že je zde jiné vlákno ,kde se to řešilo ale mě zajímá jaké je tam čepadlo,vstřikovače, kompresní poměr atd. -
DIM 15.08.08 13:28
« Re: Cuk - cuk ....
Po prvním kolapsu a výměně vstřiků jsem si nechával měnit filtr každou prohlídku, tedy co 20 tis km. V servisu FORD. Jestli ho mění opravdu nebo ne, to už fakt neřeším. Já se neživím jako automechanik..........
musím říct, že mě taky napadlo, že by to mohlo být teď to zacukání způsobeno klimou, protože jsem ujel jen pár km, venku bylo asi 31 st, klima jela naplno aby stáhla peklo v kabině......Jenže takovou situaci už jsem zažil tisíckrát a nikdy to nic cukavého nevyplodilo !! A že by spínač klimy zmateně spínal a rozepínal ?? No ale to by nedělal v okamžiku, kdy jede klima na 100% !!
Vstřiky měnili u Sobka, čerpadlo zůstalo s tím, že je O.K . Tak přemýšlím i nad tím, jestli tam nemohlo něco pilin v těch trubkách a lištách a v čerpadle zůstat. Jenže to by se snad projevilo dříve než po dalších 50 tis km ! -
martin.z 15.08.08 11:23
« servisni prohlidka
tuto stredu jsem byl u charouze na prohlidce. Vymena motoroveho oleje a jeho filtru, vymena palivoveho filtru, vymena prevodove ATF kapaliny (aut. prevodovka), kontrola stavu brzd. oblozeni a cisteni jakychsi manzet na kloubech v prednich napravach.
Tato sranda vysla na bezmala 10.000,-kc a mam pocit ze priste si necham menit olej zas jen v nejaky noname garazi kde to vyjde na 1/3 a jeste sem mohl byt u toho.
1.Motorovej olej byl prelitej tak ze cela ta plastova cast merky ktera konci 3cm nad max riskou byla v oleji a dost pravdepodobne i ta tycka nad ni ale tam uz to clovek nevidi - po moji kontrole a reklamaci to uznali a olej odpousteli..Je uplne jasne ze to predtim nikdo nekontroloval a mechanik jen tupe vypustil olej dolil 6 litrovejch flasek novyho (a to jeste doufam ze to bylo takhle)
2.opet po servisu nefunkcni dojezdy oken (+ smazany pameti a nastaveni radia coz bych i pochopil pokud by meli duvod odpojovat baterku)- za to sem prijimaciho technika docela sjel, protoze uz me nebavi pokazkdy premyslet jak se to kalibruje. Jeho reakce byla docela defensivni a nedokazal vysvetlit proc vubec odpojovali baterii.. to ze po sobe ty okna nenastavej radsi ani nekomentoval
3.na palivovej filtr jsem si udelal dve znacky propiskou, v miste jednoho z tech krizku jsem po vymene nasel krizek, byt uz ne modrej od propisky ale jemnej skrabanec (ktery mohla vyrit ta propiska), je sice pravda ze od krizku vedou jeste takovy pulobloucky ktery jsem tam neudelal a muze to byz zrovna nejaka nahoda, z vyroby ty dily nebyvaj uplne hladke ciste nicmene jistotu nemam. Ten filtr byl cistej, lesklej jak novej, ale ja uz bych klidne i veril tomu ze ho proste jen vycidej v nejakem redidle a vrazej ho tam zpet..
Celkove mam z toho pocit, ze plati citat co kdysi pronesl kolega "vsechny servisy stojej za h*ovno" a v pripade tech znackovejch je to hov.. jeste neunosne predrazeny.
Maznul sem tam jejich sefovy aspon stvavej mail. -
WinDiesel 15.08.08 09:51
« Re: Cuk - cuk ....
oleowr1: jo to se může stát a s klimou je větší zatížení systému, jakoby jedeš na nižší otáčky a to už se ŘJ nemusí úplně líbit a může Ti nazačovat že máš jet na 4.
Minulý týden jsem asi po 1/2 roce spadl do nouzáku ani nevím jak. Restart ok. (Před půl rokem jsem měnil regulační IMV na čerpadle, nejčastější to zdroj cukání až vypnutí motoru).
Trojkombinace naposledy měněna ve 120000 nyní mám 196000 a celkem pořád ok. -
oleowr1 15.08.08 09:10
« Re: Cuk - cuk ....
2,0TDCi 96kW, 1x kalibrace ve 128tkm, teď mám 145tkm.
Zacukání se mi občas projeví, když jedu kolem 90km/h na 5°, lehoučká noha a mám zapnutou klimu.
Do nouzáku spadl minulý týden při startování, ještě teplý motor jsem startoval rychlým otočením klíčku přes všechny polohy a ještě na startéru jsem už pouštěl spojku .... Asi se s takto barbarským chování nedokázala smířit ŘJ :-) a vrátila mi to. Vypnul jsem motor, napočítal do deseti a v klidu nastartoval.
Trojkombinace, má už dost... -
WinDiesel 14.08.08 08:34
« Re: Cuk - cuk ....
DIMe, myslím že aditiva nemají na životnost vstřikovačů takový vliv. Jen kontrolně, máš představu, v jakých intervalech byly měněny na Tvém voze filtry paliva, kdo je měnil a zda byly filtry originální? Až mi odpovíš (jestli), tak Ti k tomu možná budu mít co říci. -
Vakan_1 13.08.08 15:27
« Re: Cuk - cuk ....
Mám na svém 2.0 TDCi, rok výroby 2003 najeto 182.000 km. jezdím denně. Všechny vstřiky jsou původní, ve 150 000 jsem je nechal kontrolovat (podlehl jsem panice na tomto fóru) - všechny OK. Do nafty nic nepřilévám, tankuju kde mi dojde nafta, u větších čerpaček.
Zatím jsem měnil pouze trojkombinaci - stav tacho 130.000 a ložisko na levém předním kole.
Není to tak špatné auto.
Pro podivína Kutila - i moje předchozí auto bylo Mondeo z roku 1998, najel jsem na něm 200 000 km - a přes to, že to nebylo špatné auto o žádném parametru bych nemohl tvrdit, že byl lepší než u současného Mondea. -
DIM 13.08.08 11:23
« Re: Trojkombinace
...........tu trojkombinaci musím potvrdit na těch cca 8 tis km. Podle mých zkušeností vydrží tak 50 tis km. Většinou pro mě tak max. dva roky. A protože už se mi to pomalu zase ozývá a protože už mám po záruce a protože 8 tis Kč je tak asi 5% ze současné prodejní ceny, tak ať si štěrká :-) -
DIM 13.08.08 10:54
« Re: Cuk - cuk ....
Protože už mám s těmi auty šestiletou zkušenost, tohle nebylo zacukání z podtočení, to prostě několikrát vynechal jeden válec. Myslím si, že to už opravdu poznám, nakonec nejenom z Mondea, ale i z jiných i benzínových aut...... Najednou , skokově, sebou auto trochu trhne, zěmní se okamžitě tah , zvuk a vibrace motoru a celého auta, při zmáčknutí plynu se to s chyrakteristickým projevem tříválce líně pokouší zrychlit a pak se zase válec připojí, chod motoru se okamžitě upraví...... Kdyby to bylo cokoliv jiného, tak se to těžko bude chovat tak nezaměnitelně tříválcově...... No, a co asi tak může zavinit , že u CR dieslu vynechává válec ? Svíčkou to , myslím, nebude..... -
WinDiesel 13.08.08 08:04
« Re: Cuk - cuk ....
DIMe, tedy pokud je to to cá já si myslím, tak se pouze ŘJ nemůže srovnat s otáčkami a rychlostí, případně se sklonem silnice. Prostě někdy by ŘJ radši ještě 4, například jedeš do kopce, 90 připadá ŘJ málo, v mapách ŘJ je "díra", a tak sebou cukne. To se stává. Proč z toho jak se zdá vyvozuješ něco víc?