FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 09.09.08 17:40
« Re: Hučení pneumatik.
jack007: Ještě nevím co vyřeším, jen se nechci smířit s tim, že mi pneu dodané Fordem hučí a to tak, že to ani rádio nedokáže přehlušit a nechci to řešit tím, že koupím za své nové pneu. Možná tobě hučení nevadí, ale pro mne je u nového vozu vadou kterou musí výrobce řešit. Pokud bych měl ojetinu za pár tisíc, tak bych to neřešil. Stávající Mondeo je můj 8mý vůz a u žádného jsem takový hluk pneu neměl. Dokonce ani Fiesta na Matadorech tak nehučí. A ten technik nebyl nějakej rádoby technik, ale je to hlavní garanční technik zastoupení Pirelli v ČR. Přesně věděl o co jde a říkal, že je chyba Forda, ze P6000 na Mondea montuje. Možná, že měl problém s P6000 na Mondeu každý, jen se nikdo neozval. Ono totiž, pokud na sobě všichni nechají orat, tak se firmy budou chovat jak se chovají. P6000 se na Mondea dávaly už v roce 2001 a sám technik od Forda mi potvrdil, že tyto pneumatiky po částečném ojetí začínají hučet. z toho je vidět, že to servisy Ford dobře znají a buď tuto informaci nepředávají do továrny, nebo továrna tyto informace ignoruje. Je to jen o tom, že Fordovi záleží víc na zisku než na spokojenosti zákazníka. P6000 je zastaralá pneumatika neopovídající dnešním standardům a je velkou chybou Forda, že ji montuje na svůj nejvyšší model. I takovéto drobnosti hovoří o kvalitě a solidnosti značky a je potřeba aby se o takovémto chování Fordu dozvěděli i případní noví zákazníci. -
"-- skrytý --" 09.09.08 11:04
« Re: Hučení pneumatik.
Takže sedí přesně to, co řekl technik. V servisu mi také řekli, že nové P6 nebo P7 už toto nedělají, ale chce to vyzkoušet, P6000 jsem měl na Mondeeu již v roce 2001. Testera bych ale nedělal a příští rok opět koupím Conti. Navíc doporučuji u jakýchkoliv dražších gum neprohazovat ze zadku na předek, koupit vždy dva kusy a měnit dle sjetí na přední nápravě a zadek bez ohledu na sjetí vyhodit (pokud nemusíte šetřit). Ale to jistě znáte, když jsem se podíval do historie, v čem jste jezdil. Poprvé samozřejmě je nutné dost investovat do celé sady, bohužel PremiumCont2 se v 17" na Mondeo nevyrábějí. Verze Sport má totiž určitě větší opotřebení než Premuim a je samozřejmě na 17" víc namáhaná. Na zimu jezdím taktéž 16" Nokiany W na Mondeu (na Fusionu WR), jelikož jezdím na hory a je nutný záběr na sněhu. Ty Vaše odkazy na letní Nokiany jsem se podíval, ta Z G2 vypadá dobře, ale nemám nikoho z kolegů, kdo jezdí letní Nokiany na autě střední a vyšší třídy. -
superkutil 09.09.08 10:18
« Re: Hučení pneumatik.
Ano, je to rozměr 205/50 17" a pneu byly na autě přímo z výroby. Dle reklamačního technika Pirelli jsou pneu P6000 na Mondeo absolutně nevhodné a z nabídky Pirelli doporučoval P7 nebo P6. Jedná se o to, že na Mondeo je potřeba pneu s podélnými drážkami a ne s příčnými špalky na obvodu. Díky za tip na Conti Sport Contact3, mám Conti zimní a trochu mě vyděsilo, jak byly lehké a jak měly tenký plášť, ale zatím bez defektu. Osobně používám na ostaních vozech pneu Nokian, které jsou v zimním provedení špičkové a v letním nejsou špatné. Koukal jsem po [odkaz] nebo [odkaz] -
"-- skrytý --" 09.09.08 09:58
« Re: Hučení pneumatik.
Jaký máte rozměr, pokud 205/55 R16, tak to jsou dle mého subjektivního názoru zcela nevhodné pneu pro Mondeo, hlavně pro kombi.
Měl jsem je na benzínovém kombi v tomto rozměru a pak následně na dieslovém v 17" ve stejném dezénu ze zesílenou bočnicí.
V obou případech silné hučení, nestejnoměrné opotřebení, "pilka" na vnějším obvodu pneu. Ať jsem je foukal na 2,4 či více, prováděl různé pokusy s tlakem na přední a zadní nápravě (jezdím sám), nic nepomohlo. Geometrie vždy před přezutím. Vyhodil jsem je a koupil Conti Premuim Contact2 a na 17" pro diesel Conti Sport Contact3 a zcela zásadní rozdíl. Na benzínu jsem je použil 2x, na dieslu letos poprvé. Nic jiného bych již nezkoušel. Jsou možná vhodnější gumy, ale vše je asi dáno vodící drážkou na vnější straně gumy, která zabraňuje vytváření pilky na bloku gumy a tím pádem hluku při odvalování. Taktéž je to určitě použitou směsí, což Conti asi má optimální na naše silnice. Něco jsem slyšel o tom, jaké se dělají podvody při lisování pneu, kdy se použitá forma zašle do asie a tam tutéž gumu lisují pod světovou značkou a dovezou do evropy, pak ji v eshopu prodávají. -
superkutil 09.09.08 08:53
« Re: Hučení pneumatik.
Tak jsem se pokusil situaci s pneu řešit s FMC a FMC opět nezklamalo. Technik z FMC slíbil se ozvat do 4dnů. Dnes uběhlo 10dnů a žádná reakce. Myslím, že se jedná o standardní postup FMC. U předchozího auta jsem byl hodně v kontaktu s oddělením péče o zákazníky FMC a nějak jsem nepochopil, proč takové oddělení vůbec mají. Pracovníci tohoto oddělení se střídají snad po 1/2 roce, nejsou schopni skoro nic řešit, dříve měli na webu telefon a email, dnes už tam mají jen poštovní adresu (ať žije pokrok). Nemám chuť vyhodit 16tis za nové pneu jenom proto, že Ford ušetřil na nevhodných pneu které mi na auto namontoval.
Máte ještě někdo Mondeo s Pirelli P6000? -
superkutil 08.09.08 21:56
« Re: tempomat
martin.z: To co píšeš o tempomat mě zaujalo. Mám totiž podobnou zkušenost a myslel jsem si, že je to jen můj pocit. Nepochopil jsem, proč je tepomat nepodsvícený, proč má tlačítka on a off i když by stačily RES, SET (+) a (-), proč má motor snahu co nejrychleji dosáhnout rychlosti, také při přidávání přes (+) motor okamžitě reaguje, ale když ubírám pomocí (-), tak motor neubírá rychle, ale trvá to velmi dlouho. Když stisknu RES, tak ubírá rychle. Když při navolené rychlosti přidám a potom pustím plyn, tak auto zpomalí hodně pod nastavenou rychlost a pak prudce zrychlí na navolenou rychlost. Jezdil jsem s auty s tempomatem v USA a takto se nechovaly, bez problémů přesně reagovaly na změnu nastavené rychlosti. -
"-- skrytý --" 08.09.08 21:11
« Milovani v desti
Zdravim chlapci.
Ma nekdo tusaka, kolik ted stoji repase vsech 4 vstriku?
Loni to bylo tusim 22tis i s praci. Ted jsem nekde cetl, ze lze i za polovic. Tak jak to je?
Proc se ptam..Emmm..Prodal jsem predchudce Oliny s motorem 2.0TDCi (6/2003) znamemu do Frydku.Varoval jsem ho na mozne problemy v pripade tankovani nekvalitni nafty, ktere si vzal k srdci a tech par tisic co s tim zatim najel byl Shell ze severu Moravy. No a dnes rano mu pri najezdu na dalnici zdechl motor, rozsvitily se kontrolky a uz nenastartoval.
Me ani svagrovi, ktery s tim po me nejakou dobu jezdil se nikdy nic podobneho nestalo.
(Zvlastni,s tim severomoravskym Shellem, vid DIMe:)
WinDiesel: Petre jak je na tom Sobek s vybavenosti pro pripadnou repasi a veci s tim souvisejici? Stale je to jeste doporucenihodny servis? -
martin.z 08.09.08 20:00
« Re: spotřeba
DIM:
me na tom vadej i nuance okolo, jako, ze palubni pocitac je hloupej (nemeri okamzitou spotrebu) a lze, tempomat je hloupej (musi se po kazdem vypnuti zapalovani znova povolit a zapnout lze az nad 40 km/h) a regulace rychlosti je takova hruba s ponekud vetsi hysterezi s prekmity, destovej senzor me osobne funguje jen v jakychsi periodach mezi kterymi to jede v pevnych rychlych intervalech, tupy brzdy, na dnesni dobu uz pitomy tuhy servo. To ze to ma tyransky tvrdej podvozek uz na zakladnich 16-kach kolech uz ani nezminuju protoze tohle si tady nekteri co potrebujou litat smykem do kazdy zatacky, cenej.
Me osobne sedi celkove octavia 2. Samozrejme ne s dunici 1,9 PD 77kw, ale v automatu treba s motorem 1,8 tsi bych nevahal ani vterinu.
Ma krasne vychovanej pohodlnej podvozek, pekne promenlive servo, naprosto precizne fungujici palubni pocitac i tempomat a pekne ostre brzdy.
Jinak nemusite odpovidat, vuci me je to stejne ztrata casu :-) -
martin.z 08.09.08 19:45
« Re: spotřeba
DIM:
sakra dyt je to ten komonrejl tak tomu porad nevycitej nejaky hlouposti! Je to ekologictejsi a v urcitych modech chodu vo chlup tissi nez ty nejvetsi koncernovy rachtaky tak prosimte na chvili zapomen na to ze je to nespolehlivy, drahy a zravy.
Zasadni bonus je ten, ze jsi oproti majitelum tdi takzvane in.. -
"-- skrytý --" 08.09.08 15:29
« Re: Porovnání TDI a TDCI z pohledu rozsahu otáček
tak ja som zas mal moznost porovnat bmw 318d 105kW a moje tdci sa mi oproti tomu zda neskutocne zive. je to ale skor sposobene inym sprevodovanim, diesel od bmw sa velmi podoba na benzin, ma rad otacky a rychlosti 1,2,3 tam nie su do poctu ako na mondeu ale da sa na nich aj celkom slusne zajazdit. Na mondeu sa clovek tou pakou riadne namaka pokial tam dostane 4 ktora to uz pekne potiahne -
superkutil 08.09.08 14:51
« Porovnání TDI a TDCI z pohledu rozsahu otáček
Ahoj, jen lehký postřeh. Měl jsem možnost porovnat 2.0TDI 103kW a moji 2.2TDCI 114kW. Zkoušel jsem hlavně rozsah otáček a to mezi 1000-2000ot. Zajímavé, že u TDI třeba i na 4ku když mám 1000ot. a šlápnu na plyn, tak motor neduní a ochotně se roztáčí. U TDCI to vůbec nejde udělat, protože motor začne dunit nebo má propady a vynechávají válce. TDCI je schopné fungovat až od 1500ot. Čím to je, že se to tak liší, proč TDI neduní? Oba motory jsou 4 válce. -
lordmystic 04.09.08 15:50
« spotřeba
tak jsem se vrátil z opravy spojky a setrváku - docela ranec, ale spojka jde krásně od spodu ve velkém rozsahu a plynule a co je velice potěšitelné - konečně utáhne z místa z roztočeného motoru ten velký krouťá po chipu. jsem to zkoušel a na suchém asfaltu jsem rozhrabal na místě mé 18" kola a spojka ani neklouzla!!! ale blbnout určitě už víc nebudu, si to posrat znovu bych si asi hodil mašli.
jinak po repasi dvou vstřiků mi opět brutálně vyskočila spotřeba na PP. jsem se poprvé dostal v průměru z prahy do strakonic (dřel jsem to sice stále na doraz) nad 7 litrů (7,2) a jen na dálnici jsem měl průměrnou 8,2!!! určitě to zvedly široký gumy, ale určitě i něco při té rapasi - možná si ŘJ zvyká na nové vstřiky, občas cestou domů jsem zpozoroval drobné zachvění hlavně na volnoběh, což dřív nedělalo, ale myslím že se to už srovnalo.
ještě postřeh ke kolům. ty 18" jsou opravdu tvrdší. ale řekl bych že hlavně na příčných nerovnostech je cítit takové tupé mlácení - jako kdyby odcházeli tlumiče nebo něco podobného. na běžných nerovnostech ve větším rozsahu to není takový problém, nejhorší je opravdu na hladkém asfaltu přejíždět úzké příčné nerovnosti. ale stále to oproti 16" není nijak horzný.
jinak cenově kompletní repase včetně testů, montáže, atd. mi vyšla na 10800kč, což je přesně polovina toho co jsem platil před rokem za výměnou dvou vstřikovačů. takže se to rozhodně vyplatí. mám doma také podrobné testy vstřikovačů, hodím je do jpg a ukážu je, třeba se z toho nechá něco dalšího vyčíst... -
DIM 03.09.08 14:59
« Re: Modely v Norsku
Já si myslím, že čech se chová stejně jako francouz nebo nor . Jen máme trochu jiné výchozí podmínky..... Svého času jezdili lidi houfně nakupovat o víkendech do Polska. Davy lidi, zácpy a tak...... Pak jsme byl pár týdnů ve Švýcarsku a co vidím o víkendech ?? Davy lidí ze Švýcar se tlačilo na hranicích, aby mohli jet nakupovat do sousední levnější Francie..... Není to vůbec jen doména čechů vyhledávat levnější zboží. Nemyslím si, že by speciálně čechy méně zajímala bezpečnost, image a pod. Je to všude stejné. Hledám to , co si můžu dovolit.......... -
superkutil 03.09.08 14:11
« Re: Modely v Norsku
DIM: Ano, poměr cena-užitná hodnota je důležitý, ale pro někoho je třeba důležitý image, barva, bezpečnost, provozní náklady, snadnost ovládání atd. Měl jsem na mysli, že Čech jde většinou za pořizovací cenou a už ho moc nezajímá bezpečnost, provozní náklady, spotřeba, náklady na pravidelný servis, cena ND, ekologie apod. A Logan, to je ukázka přesně toho o čem mluvím, i když Logany byly vidět i v Norsku. A ve Francii, tak se kupují akorát francouzské vozy a Golfy. Ale francouzi jsou nacionalisti, tam to s cenami dílů nemá nic společného. Logan, to je pro ně Renault. A v Čechách se Škodovky také kupují hlavně proto, že si lidé myslí, že jsou to české výrobky a protože i Češi jsou nacionalisti, alespoň ti starší. -
DIM 03.09.08 10:57
« Re: Modely v Norsku
Kutile, kdo nehledí na cenu při nakupování čehokoliv obecně je nechytrý. A to si myslím dokonce i o těch, kdo počítat nemusí !! U aut se samozřejmě může platit také za image, to je taky " kvalita " a za tu se platí. Naprostá většina lidí skoro na celém světě kupuje podle ceny versus užitná hodnota ( která je ale také dána např . hustotou servisní sítě a dostupností náhradních dílů ) Proto tady jsou škodovky, v Maďarsku Suzuki, v Itálii Fiaty atd. Ale i západní evropa kupuje především nižší střední max. střední třídu... A počítá. Ve Francii se na Logan stál pořadník....... Vůbec bych čechům nevyčítal, že jdou po ceně a počítají . Naopak. Je to výrazem racionality . -
oleowr1 03.09.08 10:44
« Re: Spotřeba
superkutil: Vida, pořád sis stěžoval na vysokou spotřebu a konečně si přišel na to, že styl jízdy je pro spotřebu nejdůležitější, hodnoty udávané výrobcem jsou laboratorní a spíše udávají dolní možnou hranici. Od havárky v březnu jsem změnil styl jízdy a s 2,0TDCi mám průměr 5,9l/100km - na vzorku 9000km. Dálnic mám max. 30%, zbytek je mimo město a město. Město se taky špatně rozlišuje, je rozdíl jet ucpanou Prahou a menším městem, kdy se občas podaří chytit zelenou vlnu a projet bez zastavování. -
superkutil 02.09.08 20:13
« Spotřeba
Ahoj, normélně mám spotřebu 7,2litru, ale na dovolené jsem měl 5,8 (nijak jsem to nešetřil) a tak mi to nedalo a cca týden se snažím jezdit na spotřebu a i když nejsem moc brzdou provozu, tak jsem na spotřebě 5,2 a je to kombinace město 30%, dálnice 60% a silnice 10%. Dálnice do 110km/h, silnice do 90km/h. Takže pro ty kteří si stěžují na vysokou spotřebu, tak je to akorát o stylu jízdy. Moc nezrychlovat a hlavně ne prudce, moc nebrzdit, využívat terén a hlavně předvídat. Ale nevím, jak dlouho mi to vydrží, je to trochu na nervy. Ale potvrdilo se mi, že u dieselu více záleží spotřeba na stylu jízdy jak na objemu motoru. -
superkutil 02.09.08 16:45
« Re: Modely v Norsku
martin.z: Češi slyší na cenu a tak se prodává to co je zlevněné - Fiesty, Fusiony a lidi nezajímá kde se jim to prodává. Kdyby to bylo z kamiónu na ulici, ale hodně levné, tak to taky vezmou. Ale když porovnáš Charouze na Černokostelecké a třeba Palace Spořilov, tak je to dost rozdíl, i když, abych Charouzovi nekřivdil, vloni přistavěl nový autosalon. Ale věř tomu, že Ford prodává hlavně díky velkým slevám. Ale to třeba u nových modelů už platit nebude. Na druhou stranu bude muset Ford srovnat ceny podle kurzu EURO a tak se dočkáme třeba i poklesu cen.
Dokud jsem neviděl autosalon Forda v Norsku, tak mi to u Charouze připadalo docela slušný. A nevím proč, pokud Čech zná je autosalon u Charouze, proč by neměl u Charouze kupovat. A hodně aut se bere na firmy a těm je taky prostředí prodeje ukradené, zajímá je cena.
-
superkutil 02.09.08 13:09
« Re: Modely v Norsku
WinDiesel: Čeština nebyla nikdy můj oblíbený předmět. Spíše mne zajímal obsah sdělení než stylistické a gramatické provedení. Snažím se psát spisovně, ale občas něco ujede ;-) a nějak netuším, co má metalíza s lízáním, myslel jsem že je to od cizího slova metallization - stříkání kovů. -
WinDiesel 02.09.08 12:47
« Re: Modely v Norsku
Kutile, chybka !!!
Správně je metalíza od vzoru lízat a ne metalýza od vzoru elektrolýza !!!! Dávej víc bacha co píšeš ! >:D >:D >:D >:D
Jinak v Norsku jsou auta nejdražší v Evropě... V Luxemburgu také nabízejí mnohem lepší a dražší auta než v sousední Belgii. Je to o kupní síle a ochotě utrácet. -
superkutil 02.09.08 09:22
« Re: Modely v Norsku
hil: Musel jsem se jít podívat, zda je to skutečně Ford. Bylo tam nepřeberné množství barevných kombinací (hlavně interiér), S-MAX v kůži červeně prošívané a k tomu exteriérové doplňky, úplně bílé Mondeo na 19" černých kolech, interiérová výbava, kterou jsem v Čechách neviděl (nebylo to Titanium), modrá metalýza, který se v ČR nenabízí v kombinaci s modrým interiérem, atd. Nejdřív jsem měl pocit, že jsem v autosalonu u Audi nebo BMW. Nenajdeš tam žádné lidové Fiesty, Focuse v základu apod. Také autosalón jako byl v Norsku jsem v ČR neviděl. Když to porovnám třeba s Charouzem na Černokostelecké v Praze, tak Charouz vypadá jak garážista. Tam v autosalónu prosklená stěna se servisem, můžeš pít kávu a koukat na video na plazmě o novém Fordu Kuga a přitom sledovat mechaniky jak ti opravují auto. -
Vasik1 02.09.08 09:06
« Re: Drnčení v motoru
To Radek: Avanti bych se vůbec nebál, nevím jak na ostravsku, ale u nás, konkrétně v Hranicích, je Avanti pod OMV, koukal sem na to jak blázen, když tam známý tankoval, a přinesl od kasy lístek OMV, nevím jak to doopravdy je, ale tak špatně asi nebude, kolují tu zvěsti že je to nejlepší Hranická pumpa, máme tu ještě pak 2x schel, + 1x JETku, tady jezdím jen na schelku co je v hlavním tahu na Olomouc, no a když se jede do OL, tak se dycky těšíme Na OMV na obchvatu olomouce. -
RADEK1 01.09.08 20:15
« Re: Drnčení v motoru
také mám postřeh po ránu mě kolísá volnoběh(už jsem to tu psal) na servisu mi řekli celkem bez otálení ,že s největší pravděpodobností vstřik(y) . beru naftu jen na benzině a občas shell obyč. + vif . technik mi poradil at´ dám do nafty čistící aditivum a že se uvidí. nádrž téměř vyjetá a volnoběh drží. a to jsem musel natankovat u avanti ,protože jsem se motal na ostravsku ,kde to moc neznám a PC ukazoval dojezd 35 km ;-\ cca po 5 km se objevila shellka. ale auto zatím ok. léčebnou procedůru ječtě zopakuji snad to pomůže. jen na závěr jsem chtěl říct že mondo možná chce trochu více péče, ale zatím mě nikde nenechalo a za to ho mám rád. ale další (jestli nevymyslí ještě nějaké silnější TDCi) bude asi 2,5 T