FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.09.08  14:37

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    tak som sa objednal do pezinku (Agat diesel), 6.000,-Sk kompletna diagnostika palivovej sustavy vratane kontroly vstrekovacov na stolici.... zabava zacina
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 22.09.08  14:33

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    Hmh, třeba se pletu. Ale ono to tak nějak odpovídá tomu, že se ten načatý vstřikovač nechová jak má, zadrhává , a pak to celé poškubává. Windiesel to ale umí vysvětlit nejlépe. .....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.09.08  14:21

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    tak to sa mam na co tesit:(
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 22.09.08  14:16

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    Vstřiky.....co jiného ?? :-) Windiesel mě teď beztak "napomene", že zase prudím ....:-)

    Znám Dunajskou Lužnou, tam jsem byl rok ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.09.08  13:38

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    tak presne toto sa deje aj u mna... popisujes presne moje priznaky (okrem bielej hmly, to sa mi este nepodarilo)

    Ake bolo riesenie?

    Nie som v Pezinku ale v BA... je to kusok
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 22.09.08  12:09

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    V 70 tis. km mi to začalo po stratu občas bíle kouřit, pomaloučké přidávání plynu od volnoběhu do 1500 ot třáslo celým autem, motor se jakoby dusil. Od 1500 se rozběhl jakoby nic..... Především když jsem nastartoval a nevyrazil úplně hned ( jednou jsem asi 5 minut telefonoval ale motor běžel ), tak jsem se najednou zahalil do bílé mlhy , která s přídáním plynu zesílila na kouřový efekt , za který by se nemusel stydět ani Dan Nekonečný :-) Smrad to byl jako když hoří celý friťák i s kychyní.....Divím se, že mě nepřiběhl někdo hasit. Po minutě jízdy se vše uklidnilo...... Servis, když se kouří z výfuku, tak řekne EGR . Nebyl to EGR.....

    Jsi z Pezinku ?? Tam jsem přísahal věrnost Socialistickému Československu, KSČ a všemu pracujícímu lidu .... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.09.08  14:46

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    a nie su tie aditiva na jedno kopyto?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.09.08  14:44

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    WinDiesel: dik za radu, asi to bude niekto kto sa tomu konecne rozumie:) a mam to v podstate za rohom.

    A vo forde vedia fakt prdlajs. Tam ked sa ich nieco opytas tak pozeraju ako telata a jedina odpoved je ze "to moze byt cokolvek", "uvidime" a "diagnostika nic neukala tak to musi byt ok"
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.09.08  14:35

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    Jelinek4: nezbadal som vobec nic, spotreba rovnaka, hlucnost rovnaka, starty rovnake.

    Podla mna, keby som tam namiesto toho pridal trosku fritolu tak by to bolo rovnake.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.09.08  14:09

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    Dikes uz som si to zistil maju ho tam.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 19.09.08  13:42

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    VIF je na [odkaz] v sekci Autoprislušenstvo / chémia. Máš tam i seznam prodejen po SK.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 19.09.08  12:48

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    Kafe: vstřikovače se dají kdykoli otestovat v servisech Delphi a případně vyměnit trysku a vygenerovat nový kalibrační kód. V servisech Ford až na výjimky vědí p rdlajs.
    Zavolej si do Agatu v Pezinku. agat tečka sk - tam mají kalibrační zařízení také. A umí nahrávat kalibrace do ŘJ.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.09.08  12:48

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    zbadal si nejaky rozdiel v spotrebe, hlučnosti atd..
    dik
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 19.09.08  12:45

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    Já mám mechanický EGR. Proto mi výkon neklesl ale začalo to strašně kouřit.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.09.08  12:01

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    jelinek4: aditivum mi predal jeden chlapik co sa zaobera vstrekovacmi bosh, je to METANOVA SEL [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.09.08  11:48

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    Kafe kde si kupoval aditivum?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.09.08  11:29

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    WinDiesel: Aditivum som pouzival asi 2 mesiace a ani naznak zmeny, stale to je rovnake.
    Daju sa vstrekovace otestovat aj nejako inak ako prepadovym testom?.
    Či je zadaná kalibracia z vyroby, resp. či ju je potrebne znovu zadať by mi asi mal povedat ford servis nie? resp. skontrolovat či pri prehravani softu alebo odpajani baterky sa tieto udaje nejakym sposobom "nestratili" .
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.09.08  09:51

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    Hil: keby si mal pravdu tak to by bolo asi to mensie zlo. Kedy si o tom pisal? Mne diagnostika nic nenasla, vsetko ok. mala by diagnostika ukazat aj chybu EGR?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.09.08  09:48

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    Kutil:
    ja mozem tiez startovat bez nazhavenia, nezbadam ziadny rozdiel startu zo zhavenim alebo bez. Motor bezi na volnobeh uplne v pohode, ziadne vybracie a biely dym vylezie len ked trosku pridam - a to nie vzdy. Vybracie zacinaju len v rozmedzi 1000-1300 otacok.

    Napriklad dnes rano to islo ukazkovo - ziadny dym, ziadne vybracie:) asi sa na to auto musim castejsie postazovat a ono si trosku vstupi do svedomia:) ... ale zas si nemyslim zeby bolo po probleme
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 19.09.08  09:11

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    WinDiesel: Měl jsem teď (50000km) vadný EGR, ale to se projevovalo pádem do nouzáku a pak auto nemělo žádný výkon. Co je zajímavé, že po výměně EGR jezdí auto tak, jak ještě nikdy nejezdilo. Takže asi byl od počátku EGR vadný. Ten EGR je ovládaný elektricky? Mám 2.2TDCI a to má elektrické ovládání turba.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 19.09.08  08:54

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    Kafe: já si nemyslím že je to EGR. Měl jsem EGR vadné v 15000 km (záruka) a najednou to začalo ŠÍLENĚ černě kouřit bez vibrací a ztráty výkonu.
    Pro přidřené vstřikovače (a to se dá možná zlepšít dlouhodobým používáním aditiva) je typická špatná činost za studena. Jakmile se trochu ohřejí, problém mizí.
    Při rekalibraci ŘJ se nemusí nutně překalibrovávat vstřikovače. Nicméně to NĚKDY pomůže.
    Kalibrace vstřikovače je vlastně jeho přesná charakteristika - ŘJ ví, jak s jednotlivým vstřikovačem zacházet, jak se liší od "ideálního vstřikovače". Ve výrobě se tato charakteristika změří a zapíše do 16 místného kódu. Ten se ve výrobní továrně Fordu vloží do ŘJ. Tím to ale nekončí. Po spuštění motoru si začíná ŘJ motoru načítat "dynamickou fázi" kalibrace a sečítá se "statická" a "dynamická" kalibrace. Dohromady to znamená, že se kalibrace neustále mění.
    Někdy se stane (např. při odpojení baterie), že ŘJ zapomene načtenou kalibraci a ta se musí znovu zadat, poté dojde znovu k učení ŘJ apod apod apod.
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 19.09.08  08:24

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    Já bych to tipoval na EGR ventil. Podívej se na moje starší příspěvky. Těmi tvými příznaky to začínalo. Zajímavé bylo, že diagnostika ho vůbec nedetekovala.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 18.09.08  22:53

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    Měl jsem podobný problém, když jsem měl najeto cca 20000km. Jakmile teplota slezla k 0°C, tak po startu motor kuckal, měl nepravidelný chod a bíle kouřil. Mě pomohl VIF, všechny problémy přestaly. A mohu startovat i bez čekání na nažhavení.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.09.08  21:37

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    Najazdene mam 78tis. Je to malo alebo vela? Co sa tyka paliva tak som uz vyskusal asi uplne vsetko. Klasicku naftu, V-power, aditivum.... na kazdom som jazdil asi mesiac dva a ziadna zmena, sprava sa to vzdy rovnako,resp. Po tomto miernom ochladeni trvaju vybracie trosku dlhsie, za jazdy ich necitit (otacky su nad inkriminovanou hranicou), ked stojim a podrzim plyn na ocakach tesne nad 1000 tak vybracie su tak silne ze az skoro rozhupe auto.

    Mam taky pocit ze sa jedna o nejaky vyslovene mechanicky problem, ktory sa "samoodstrani" pri minimalnom zahriati motora, kedze citim ze zahrievanim motora su tie vybracie slabsie az uplne zmiznu.

    Tu kalibraciu je schopny urobit ford servis? Nekalibruju sa vstekovace automaticky po nahrati noveho softu?
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 18.09.08  19:34

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    Kafe: Je zima ale ještě ne dost aby žhavení zabralo na plný výkon. Asi máš najeto a Tvé vstřikovače nevstřikují palivo optimálně, trysky jsou mírně přidřené a palivo je vstřikováno pozdě (bílý dým).
    Zkus buď dobře aditivované palivo nebo používej po nějakou dobu aditivum. Mohlo by to pomoci a trysky uvolnit.
    Někdy se vyplatí znovu nahrát kalibrace vstřikovačů do řídící jednotky. Potom se ještě ŘJ nějakou dobu učí a výkonnost motoru a jeho chování se dolaďuje.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.09.08  14:38

    « Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    Trosku sa ochladilo, denne teploty sa približili k desiatim stupnom a moje mondeo tuto zmenu privitalo mensimi problemamy. Start za studena sprevadza 30 sekundove dymenie a vybracie motora pri otackach 1000-1300. Vybracie som registroval aj skor, v lete to trvalo ani nie minutku, pokial sa motor aspon trosku zahrial, teraz to trva asi minut 5. Diagnostika ok, prepadovy test vstrekovacov ok, boli kontrolovane aj zhavice /nazhavenie trva cca 12-14 sek. a vraj to je na hrane ale taketo problemi by to nesposobovalo / Po zahriati to ide jedna basen:). Mam rad ked veci funguju tak ako by mali trosku ma to znervoznuje.

    Je mozne ze by to mohla mat suvis s kalibraciou vstrekovacou? niekde som cital, ze po aktualizacii softveru by sa mali nakalibrovat vstrekovace a vo forde mi dali novy soft uz asi 3 krat a urcite nic nekalibrovali.

    Viete poradit nejaky ucinny liek? Vif som skusal, ziadna zmena
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 18.09.08  08:22

    « Re: Goodyear Eagle F1 Asymmetric

    jarda.suchy: Uvažoval jsem o nich a tak jsem našel několik lidí co je mají. a zkušenost je tato:

    - velmi dobře odvádí vodu
    - jsou výrazně hlučnější
    - v zatáčkách se divně odvalují do boku (prý je to jak jdou šípovité prožky za sebou)
    - vypadají pěkně

    Mluvil jsem i s člověkem, co je má na Focus ST a říkal, že už by do nich nešel, že příště půjde do Continental SportContact 3.

    A jinak, moje auto konečně po výměně EGR jezdí! A jezdí líp než když bylo nové, takže byl asi EGR od počátku vadný.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.09.08  18:19

    « Goodyear Eagle F1 Asymmetric

    Nekdo tady pred casem psal, ze poridil tyto pneu Goodyear Eagle F1 Asymmetric v 17". Jake jsou zkusenosti?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.09.08  18:13

    « Re: Nerovnoměrné brždění a klepání volantu

    V autorizovaném servise ve Žďáře nad Sázavou se mě při prohlídce ve 40t km (cca letošní červen) ptali, jestli chci vyčistit brzdy a Tebou uvedený postup tam použili. Problém s brzdami neznám.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 14.09.08  10:52

    « Re: Nerovnoměrné brždění a klepání volantu

    superkutil: kdysi se mi něco podobného stávalo na sieře. Příčina byla mírně se zasekávající destlička, kolo se přibržďováním zahřálo, tím stoupl enormně tlak v pneumatice - byla hrozně "tvrdá" a chovalo se to jako by bylo nevyvážené kolo. Zkus po klidné jízdě (15km - 20km) sáhnout na ráfky, přední sice budou teplejší než zadní, ale ne tak, aby Tě to spálilo jako mně. Vyčištění brzd, prostříkání pohyblivých (ne třecích částí)silikonovou vazelínou pomohlo. Nejsem si jist, jestli se s tímhle jsouv autorizovaných servisech ochotni piplat....
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 12.09.08  19:45

    « Re: Nerovnoměrné brždění a klepání volantu

    Jak se to objevilo, tak je to pryč. :-O Fakt to nechápu. Taky jsem se přikláněl k těm kotoučům, ale to by bylo pořád. Tak snad jen něco na kole, co rozvážilo kolo, ale to by se zase asi neprojevilo jen při brždění. Jsem rád, že je to v pohodě. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 12.09.08  13:56

    « Re: Nerovnoměrné brždění a klepání volantu

    Když jsem to nachal týden stát na letišti, tak se kotouče k destičkám tak přilepily, že mi to po rozjezdu třískalo i bez brždění a úplně se to zahladilo až po několika stech km !!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.09.08  12:27

    « Re: Nerovnoměrné brždění a klepání volantu

    pokroucené kotouče se spíše projevují kopáním do brzdového pedálu, do volantu se přenáší zavěšení kol, tzn. příčinou můžou být špatný tlumiče, vůle a pod....
    ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 12.09.08  10:44

    « Re: Nerovnoměrné brždění a klepání volantu

    Viděl bych to spíše na pokroucené kotouče, taky mi to mlátí do volantu, nesmíš prudce brzdit :-) Pravda je že pneu mám stejné jako ty P 6000 na 16" tak třeba to je opravdu něma, jak píše hope, necháme to do zimy a až přezujem tak se rozhodne co to je.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.09.08  08:57

    « Re: Nerovnoměrné brždění a klepání volantu

    Že by příčina špatně sjetých pneumatik.... Podle mě by jsi měl napsat do FMC, že je do auta montován nevhodný volant. >:-[]
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 12.09.08  08:23

    « Nerovnoměrné brždění a klepání volantu

    Ahoj, tak zase něco. Najednou mi auto začalo brzdit nerovnoměrně, když sešlápnu lehce brzdu, tak to jakoby škube (přibrzdí víc, přibrzdí míň) a když prudčeji brzdím, tak se hodně klepe volant. Co to může být?
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 10.09.08  10:37

    « Re: Re: Čištění sedaček.

    jack007: Jo, ten přesně používám, teda ve větším provedení. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto jack007

    jack007 10.09.08  10:34

    « Re: Re: Čištění sedaček.

    Na chlupy pouzivat tento karatac a pohoda.
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 10.09.08  10:30

    « Re: Čištění sedaček.

    PepeCarrita: Jasně, měl jsem taky ten semiš ve Feldě, ale ten šel udržovat. V Mondeu je něco, co je tomu podobné, ale mnohem víc to chytá chlupy. Ve Feldě to šlo luxovat, u Mondea to luxuju, ale chlupy a žmolky se nechtějí sedačky pustit, musím je drbat kartáčem nebo takovým tím sběračem chlupů. Nebo to musím drbat nehtama a pak se teprve ze sedaček uvolní takový prach vzniklý z materiálu sedaček, který tvoří žmolky. Už jsme to vydrbal, ale trvalo to hodně dlouho. Ve Feldě to taky tolik nehřálo, byl to podobný, ale ne stejný materiál. V Mondeu se tváří jako kvalitnější, ale hůř se udržuje. Jak jsem psal, tak v předchozím Mondeu jsem kvůli drsnosti dával hned na počátku potahy, které vypadaly stejně jak mám v Mondeu, ale šly perfektně udržovat, nic se na nich nechytalo atd. Takže je to opravdu konkrétním materiálem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.09.08  09:55

    « Re: Hučení pneumatik.

    Kutile, máš pravdu o "solidnosti" firem. Pirelli podle tebe ví, že jeho P6000 jsou nevhodné na Mondeo a přesto dělají nabídku a cpou se s nimi do prvovýroby >:D Kšeft je kšeft. Pochybuji, že je Ford přemlouval k dodávkám, koupil to nejlevnější. Já měl z výroby Continental PremiumContact - bez hučení. Jóó a Tebou poplivaný "semiš" na bocích sedaček jsem měl na Feldě 1,6 a taky ve Vectre. Ford není jediný, kdo tento materiál používá.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…