FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
oleowr1 02.10.08 09:46
« Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)
DIM: PP v mondeu nemám, spotřebu počítám ručně. Vedu si excelovskou tabulku s náklady spojenými s provozem. Od začátku letošního roku jsem ujel 9286km, spotřeboval 553,81l nafty za celkem 19277,19Kč, údržba+mytí+pojistky mě vyšly na 11770Kč. Tedy 5,964l/100km, 2,08Kč/km na pohonné hmoty, 1,27Kč/km údržba. -
"-- skrytý --" 02.10.08 09:11
« Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)
Já mám u 2.0 TDCi běžně spotřebu 6,2 - 6,5 podle PP. Spočítaná je pravidelně o 0,5 l vyšší. PP nuluji při natankování a výpočet je proveden po vyjetí nádrže. Pod 6 l jsem se nikdy nedostal. Nejnižší spotřebu jsem měl při ekojízdě po italském pobřeží a to rovných 6 l. -
superkutil 02.10.08 08:30
« Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)
martin.z: To máš hodně vysokou spotřebu, ale automat dělá své. Když jsem byl v USA a jezdil s automatem, tak se mě ve městě líbil, ale mimo město mě otravoval. Ale říkal jsem si, že si časem koupím auto s automatem, ale žádné vhodné jsem zatím nenašel. Jajk se ti s ním jezdí?
Co se týče spotřeby, tak jsem u 2.2TDCI měl zpočátku spotřebu 7,3litru, po výměně EGR je 6,5 a shoduje se PP se skutečností. Ale třeba na dovolené jsem měl jen 5,8 a když se snažím, tak jezdím za 5,3litru, ale to už je opruz. Fakt nejvíc spotřebu zvyšuje jízda nad 110km/h a pak stání na červenou, prudké rozjezdy ve městě a vytáčení motoru nad 2300ot. -
martin.z 01.10.08 16:11
« Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)
DIM:
jo presne tak, PP mi ukazuje tak o 0,6l min nez real dle dotankovani, ale je fakt, ze ho neresetuju cili je to dlouhodpbejsi uloha, nicmene proti tankovani se to rozjizdi prubezne..
Je to pristroj pro optimisty. Moje auto bere realne 7,5 ale mam automat, coz zvysuje spotrebu spis ve meste -
DIM 01.10.08 15:33
« Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)
...ale všechny ty spotřeby , pánové, určitě uvádíte podle PP. POdle mých zkušeností je to tak o 0,5 až 0,6 l více. A mám pocit, že čím déle se do kalibrací nešahá, tím se ten PP naučí být optimističtější :-) Mně naopak po výměně vstřiků spotřeba dle PP vždy stoupla, ale v průměru to bralo tak nějak stejně.... -
WinDiesel 01.10.08 14:22
« Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)
oleowr1: no jasně, rozdíl se projeví u jetých a načnutých vstřikovačů které jsou opraveny a zkalibrovány. Je tu ale pravděpodobnsot že kalibrace z továrny jsou méně přesné než kalibrace ze zkušební stanice v autorizovaném servisu DELPHI. Je to taková teorie.
Tvoje vstřikovače jsou ok, mám 200000 km a spotřebu 6,3 l. -
martin.z 01.10.08 13:45
« vymena oleje v autorizovanem servisu
musel jsem opet do charouze protoze od vymeny oleje mi z toho neco teklo a pod autem olejovy fleky.
Nastesti jsem se dostal do jiny jejich pobocky a sice K ucilisti ve Sterboholech. Kdyz to prohlidli tak si napred mysleli ze to je nejakej test jak fungujou nebo tak neco, kazdopadne tam nasli odpojenou, volne lezici hadici od klikove hridele co je normalne pripojena na sani..z ty to tam flusalo olej nekam k baterce a z ty to stekalo dal dolu, podvozek zastrikanej mastnej, vcetne poloosy a trochu i LP brzdovyho kotouce.
Fakt je to neuveritelny co se vsechno da pri vymene oleje pos..., skoro mam pocit ze mi tam ten servis delal nejakej vratnej predtim.. -
oleowr1 01.10.08 13:03
« Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)
Windiesel: je-li pokles spotřeby o 1 l/100km, tak mám vstřikovače v dobré kondici, letošní spotřeba od začátku roku 5,96l/100km. Nepředpokládám, že bych se po výměně vstřiků dostal pod 5l/100km!!! >:D
Ujeto 147tkm, starty bez problémů, jen občas houpe volnoběh... -
"-- skrytý --" 01.10.08 08:17
« Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)
Po vymene vstrekovacov je auto ako vymenene:) bezproblemove ranne starty, ziadne vybracie, dym, vsetko ok. Dokonca som zaregistroval nizsiu spotrebu asi o jeden liter (podla BC).
WinDiesel: dik za typ na Agat diesel. -
WinDiesel 30.09.08 20:57
« Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)
RADEK1: optimum bude těch 110 kW, pro Tebe bude €5 jistě o něco posílena. Současných 2,2 HDI/TDCi je piezo ale rozhodně ne 2000 bar. S 2000 bary přijdou menší odlučovače částic, které budou krást méně paliva k regeneraci a budou krást méně výkonu svým odporem. -
RADEK1 30.09.08 18:07
« Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)
to WinDiesel :Mám tomu rozumět,že nynější 2,2 tdci je už piezo a tlak je 2000 bar? nebo to teprve přijde a vyplatí se zatím počkat na inovované motory?mě by vyhovovala tak 2,2 ale ještě trochu posílená . těch necelých 130 kw se mi zdá trochu málo. a 2,7 už zase asi bude dost těžší s větší spotřebou a dražším ručením .mám čekat? -
WinDiesel 29.09.08 20:10
« Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)
Superkutil: piezo je rychlejší, takže úplně nepotřebuje ten nejvyšší tlak. Platí ale, že vyšší tlak je důležitější než piezo. Příklad = Mazda 2,2 MZRCD (nový motor) = 2000 bar Denso aktuátor a 137 KW 400 Nm. Toyota 2,2 D4D (inovovaný motor) = 2000 bar piezo a 130 kW 400 Nm.
Pravda ale je, že ne-piezo aplikací zůstane jen málo, menší motory a Mazda, případně 2,0 HDI/TDCi 110 kW DW10C. Všechno ostatní bude piezo.
Delphi a Denso se udrží bez pieza částečně proto, že jsou vstřikovače na výrobu levnější. To ovšem nezanemná že by tyto značky neměly piezo, Denso je vyrábí pro Toyotu a Delphi pro Mercedes - a rovnou 150 kW a 500 Nm z 2,2 CDI !!!!!!!!!! To jsou lepší čísla než u BMW s piezo Bosch. -
WinDiesel 29.09.08 20:03
« Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)
RADEK1: Mno, něco vím....
Stávající 1,8 TDCi (Siemens VDO, nyní Continetal VDO) je 1600 bar piezo, 74 kW, 85 kW a 92 kW, budoucnost tohoto motoru je nejistá.
2,0 TDCi je nyní DW10B PSA-FORD 96 kW, 100 kW nebo 103 kW, v budoucnu pouze 103 kW, zůstává pouze Continental VDO a piezo.
2,0 TDCi bude jako zcela nový motor DW10C PSA-FORD 110 kW zcela přepracovaný systém DELPHI úspěšně 2 roky používaný v Mercedesech a PSA, aktuátor.
2,2 TDCi je a bude Bosch piezo.
2,7 TDCi V6 bych již také vbrzku očekával ve Fordech, Continental VDO, piezo.
Vše se bude odehrávat při tlacích 2000 barů.
Pouze 1,6 HDI-TDCi bude pokračovat na 1600 barů ale podle mne již s piezovstřikováním Bosch.
Mimochodem nový 1,6 TDi VW bude mít také piezo a to Conti VDO. To bude velký soupeř. -
RADEK1 29.09.08 17:44
« Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)
To WinDiesel:víš něco bližšího o motorech pro příští rok . tedy euro 5? také uvažuji o novém mondu a ta nynější 2,2 mě moc nepřesvědčuje.budou ty nové motory už piezo? pokud píšeš že se chystá vstřikovací tlak až 2000 bar mělo by to už být piezo ne? -
WinDiesel 29.09.08 11:07
« Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)
Jo, jsi masochista, DIMe. Ale vstřikování mezitím udělalo velký pokrok, jakkoli se na něj nároky neustále zvyšují.
Příklad:
Já mám 1400 bar.
Ty máš 1600 bar.
Nastávající Euro 5 bude používat 1800 nebo 2000 bar...
A přesto jsou systémy všech výrobců značně odolnější i vůči poměrně hodně špatné naftě...
Počkal bych si tak rok, objeví se nové motory, základem nabídky Mondea se stano 110 kW.
A co se týče blondýnek, když jim klekne vstřikování, budou muset požádat okolojedoucí o pomoc... >:D -
DIM 29.09.08 10:53
« Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)
WINE : já to samozřejmě trochu přeháním s tím, že mě pod kapotou vůbec nic nezajímá !! Spíše to myslím tak, že by mělo být auto schopné sloužit i blondýnkám :-) A tím nemyslím jenom zadní sedadla !!
Mimochodem já už zase uvažuju o novém Mondeu !! :-( Nejsem masochista ? -
"-- skrytý --" 29.09.08 08:20
« Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)
To WinDiesel: Ta cena uz nehraje takovou roli - spis teda opravdu originalita filtru. Jeste vcera jsem se snazil zjistit co me to vlastne pri posledni vymene oleje a filtru teda dali za model? Je to docela spatne pristupne, z vrchu jsou privodni palivove hadicky a cely filtr je v plechovem drzaku s horni zapadkou. Ten plechovy drzak obepina cely filtr, takze ani se zrcatkem, clovek nezjisti, co to je za model. Jedine co jsem zjistil, pri povysunutem filtru smerem nahoru, dal uz vysunuti vadi privodni hadicky, je to opravdu Delphi - tak snad i ten spravny HDF924?
jarda.suchy@post.cz -
superkutil 27.09.08 23:47
« Re: ford mondeo combi
Ahoj, nevím zda jsem ten pravý, ale já bych do TDDI nešel. Je to starší konstrukce a doporučoval bych raději TDCI, ale bacha na problémy se vstřiky a čerpadlem. Z tohoto pohledu, by asi TDDI bylo spolehlivější. Je to ale traktor, není to plnohodnotný C-R ale byl to motor, který Ford začal nabízet v Mondeu v době, kdy nebyl ještě hotov TDCI motor. Motor je hlučný, má vyšší spotřebu, ale spolehlivost horší nebude. -
WinDiesel 27.09.08 10:26
« Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)
Kafe: to jsou určité testy provedené při 400, 800, 1200 a 1600 barů tlaku v systému. Drift je přechod vstřikovače z jednoho režimu do druhého. Pokud je nesprávná hodnota driftu, vstřikovač je neschopen správně a dostatečně rychle reagovat na pokyny řídící jednotky.
S takovým vstřikovačem budou největší problémy v nízkých otáčkách při nízkém tlaku. -
"-- skrytý --" 26.09.08 15:21
« Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)
DIM: auto uz mam doma:) takze uz nic ziadat nemozem:) ale pytal som sa co vsetko bolo urobene.... vraj vycistili nejake trubky, skontrolovali cerpadlo a cely palivovy system a ze vsetko bolo ok, tak snad aj bude. Vymenili palivovy filter (delphi)
Motor sa prejavuje o poznanie tichsie, este treba vyskusat ranny start.
-
WinDiesel 26.09.08 15:05
« Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)
DIM: kafe nemá problém s přepady (nemusí čistit systém), má lehce přidřené jehly trysek. Trysky se vymění a vstřikovače zkalibrují a pokud bude dávat filtry originál Delphi po ne více jak 25 000, bude v poho.
Svůj názor na aditiva jsem pozměnil, filtr má na systém Delphi mnohem větší potenciálně negativní vliv než že by aditivum tolik pomáhalo. -
WinDiesel 26.09.08 15:02
« Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)
jarda.suchy: V servisu můžou říci maximálně kulový, platí "bloková výjimka" a Delphi filtry nejsou pouze schválenou náhradou ale jsou původním originálním dílem dodávaným do prvovýroby. Hoď mi sem nějaký e-mail a já Ti poradím kde a za kolik filtr HDF924 sehnat. Myslím že se dá dosáhnout i na 500 Kč za kus, u Forda stojí 1000 Kč. -
WinDiesel 26.09.08 14:57
« Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)
DIM: Ne, to tedy rozhodně nejsem. Filtry měním po 15-17 tkm a v 200 000 km nemám ani nejmenší starost o vstřiování...
Ale když říkám "A", musím tedy říci i "B". Nechtěl jsem tady s tím prudit, ale třeba Toyota má dokonce 60 000 km provýměnu filtru a sady vstřikovačů se mění na více než 20% vozů. V rámci záruky se vše vyřeší a je tu i snaha vstřikovače vylepšit, ale věř mi, je to v kvalitě nafty a ve filtrech.
Já nemám nic proti Tvému názoru, ale jaký je rozdíl mezi mytím a leštěním auta a interiéru a mezi péčí o motor??? Podle mne žádný. Ten kdo je ochoten mýt a čistit auto, by mohl jevit alespoň minimální zájem o motor a další vnitřnosti auta. To že motor a jeho vnitřnosti nejsou vidět, neznamená, že bychom se neměli alespoň trochu o něj zajímat a starat se... -
WinDiesel 26.09.08 14:51
« Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)
kafe: REPAS je dělaný na zařízení které neumožní odfláknout opravu, spoleh je 100%. Filtry si hlídej, to je Achillova pata Delphi systému, Ford předepisuje 50 tisíc km to ale nemůže bez nějakého typu úhony žádné vstřikování přežít, mám své informace a netýkají se pouz Delphi.
A teď tomu Ford nasadil korunu používáním neschválených filtrů Bosch. -
WinDiesel 26.09.08 14:49
« Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)
kafe: REPAS je dělaný na zařízení které neumožní odfláknout opravu, spoleh je 100%. Filtry si hlídej, to je Achillova pata Delphi systému, Ford předepisuje 50 tisíc km to ale nemůže bez nějakého typu úhony žádné vstřikování přežít, mám své informace a netýkají se pouz Delphi.
Tá spotreba je trocha sklamaním, ale inak som tým asutom nadmieru spokojný..