FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 10.10.08 10:08
« Re: tempomat
impaler: OK, já ti to věřím. Problém je, že když jsem problémy s tempomatem říkal v servisu, tak mi řekli, že je to normální a že je to v pořádku. Totéž platí i pro EGR. Reklamoval jsem to a bylo mi řečeno, že motor je v pořádku. To je pak težké něco řešit. Udělal jsem i pro servis a FMC měření na Jarově, ale ani to je nedonutilo EGR zkontrolovat, naopak zuby na křivce považovali za normální a na to, že auto nedosahuje max rychlosti mi odpověděli, že nemám jezdit tak rychle a že max rychlost je nic neříkající hodnota. To že momentová křivka vypadá úplně jinak než uvádí výrobce považovali také za zcela normální věc. :-) Co jim mám dát ještě víc, aby se tím zabývali?
Jinak pokud držím (+) nebo (-) dlouho, tak auto opravdu plynule zrychluje nebo zpomaluje. -
impaler 10.10.08 09:41
« Re: tempomat
Kutil: potřetí opakuju, že nic takového mi to nedělá. Prostě to zpomalí plynule zpět na nastavenou hodnotu, možná tak, jako bych dal nohu z plynu, možná dokonce plynuleji=pomaleji. Ale žádné skoky dolů se nekonají, vždyť by to byl nesmysl. Tvrdím, že to máš rozbité. S motorem se nám to taky potvrdilo, že to máš nějaké divné. Dlouhos nás i servis otravoval s grafama a krouťákama, ale patrně jsi měl recht, že to není v pořádku. Co nechápu, že když to byl EGR, že to nezkusili dřív. -
lordmystic 09.10.08 21:38
« lordmystic's ford mondeo medailonek (ochutnávka)
tuto sobotu se chystám již potřetí pokračovat v natáčení medailonku o mém fordu mondeo... schválně jsem se ještě nepochlubil s doplňky (kola, prahy, přední spoiler, zadní křídlo, černé fólie, atd.) - nechávám si to do tohoto videa které vytvářím.
a jen malá ochutnávka jednoho surového neupraveného zběru...
[odkaz]
jo a prosím všechny rejpaly, ať se zdrží komentářů co je či není pro auto dobré - to vím také, ale aby to bylo opravdu cool, je třeba tam pár podobných záběrů dostat, i když mi to trhá nejen gumy, ale i srdce :-)
ps - a jen podotýkám že to bylo bez přípravy a napoprvé - a myslím že se to docela povedlo... -
martin.z 09.10.08 19:27
« Re: tempomat
a tempomat v mondeu je mr-dka, ta nutnost po kazdem vypnuti zapalovani ho znova a znova povolovat tlacitkem ON me ubiji, napr. koncern ma mech. kolibku ktera proste zustava na on, pokud to chci (a ja to chci vzdycky) a v zivote jsem s tim nezaznamenal problem, ze by se tempomat pomoci SET zapnul ve chvili kdy to necekam a zjevne s tim nejsou problemy ani obecne u jinych uzivatelu.
Taky mi vadi ze jde zapnout az nad 40km/h coz koncern taky neomezuje ale to uz vem cert.
Stejne pitome jako ford to ma i volvo, ktery to vylepsuje jen tim ze ma tlacitka podsvicena. -
superkutil 09.10.08 15:39
« Re: tempomat
impaler: Asi jsem se špatně vyjádřil. V Norsku jsem používal tempomat i v kolonách a nebyl to problém, ale v Čechách auta jezdí moc rozdílnými rychlostmi a pomocí (-) nejde dostatečně rychle přizpůsobit/snížit rychlost na rychlost auta přede mnou. Musím stisknout RES a když zpomalím na rychlost auta přede mnou, tak (+). Nelepím se na auta tak abych nemohl použít tempomat.
Tobě to nedělá to, že když má zapnutý tempomat a pomocí plynu zrychlíš, tak když plyn pustíš, tak se rychlost nevrátí na navolenou ale klesne ještě tak o 10-20km/h míň a pak prudce přidá na původní navolenou rychlost? -
superkutil 09.10.08 15:34
« Re: Komplexy......
Dříve jsem byl pro těch 160km/h, ale vzhledem k tomu, že tam kde máme 130km/h, jezdíme 160km/h, tak když budeme mít 160km/h, tak budeme jezdit 200km/h. A Češi jezdit rychle neumí, nejsou na to vhodné dálnice a ani auta. Další věc je zvýšení zatížení hlukem a vyššími emisemi. Mezi 130km/h a 160km/h máš už dost výrazný nástup spotřeby. Myslím, že 130km/h je rychlost dostatečná a naopak by se na určitých úsecích mohla snížit a nebo nechat 130km/h, ale kontrolovat dodržování rychlosti. No myslím, že to brzy přijde s novými dálničními známkami. :-) -
impaler 09.10.08 14:26
« Re: Komplexy......
DIM: s tím sjezdem máš recht. Já zas čekám, kdy po těch letech někdo dá konec padesátky za tím přechodem myslím u Ferony na vjezdu do Olomouce od Lipníka. Prostě nemá konec, všichni nakonec přidají a pak je šedesátka...čili zjevně něco není dobře, tak šedesátka omezuje z domnělých devadesátí kvůli blbé křižovatce (u Peugeota).
A ne, ta benzinka za tou padesátkou není křižovatka, je to místo ležící mimo silnici. -
DIM 09.10.08 13:11
« Re: Komplexy......
Ale v tom s tebou naprosto souhlasím !!! A není pravda, že v německu omeziújíjen světelné měnitelné značky. Je tam mnoho úseků. kde je natvrdo a napořád plechová značka zřeba se stovkou.... Mimochodem třeba ten sjezd na Olomouc, kdy dálnice pokračuje na Kroměříž, taky není nijak omezený !! Nepochopitelně. Tam by mělo být 80 určitě. A přitom nic.a to ještě je to dolů z kopce, kde se připojuje cesta bez připojovacího pruhu !!! Ale o takových úsecích jsem nechtěl mluvit, jde o ty normální, dálniční běžné.....tam je 160 na místě, o tom jsem přesvědčen ! -
lordmystic 09.10.08 12:40
« Re: Komplexy......
DIMe moc s tebou nesouhlasím - jezdím poslední dobou často dálnici D1 a pak směrem na Prostějov a mohu říct, že tam 160 rozhodně ne. jezdím bohužel služební Octavia II a tohle auto není dělané na takovéhle silnice. Při 160 v zatáčce která tam jsou nejsem schopen bezpečně zastavit pokud tam je nějaký problém. A to je ještě Octavia II auto na české poměry solidní. Už vidím ty magory ve větších křápech jak se tam * 170-180 - protože co si budeme povídat, tam kde je 130 se jezdí často o těch 10-20 víc.
Osobně jsem pro limit 160 na nových usecích dálnic které jsou na to stavěny a označil bych to značkami - ne jako v německu kde je povoleno neomezeně a omezeno značkami, ale značkami jen povolovat výjimky. -
DIM 09.10.08 11:12
« Re: Komplexy......
Nebyl to sice můj příspěvek, ...ale v Německu se jezdí pocitově: podle počasí, hustoty provozu a pod a všichni jedou tak nějak podobně. Problém je v tom, že pokud chci jet ukázněně a podle pravidel, tak je to daleko větší nápor na nervy než jet " německým modele a nehledět pořád na ten tachometr, jestli už nepředjíždím až moc rychle...a stejně jsem brzdou. Je to dost frustrující, když jen lehtám plyn, rychlost bych mohl během několika málo okamžiků zvýšit skoro dvojnásobně..... a lepí se na mě rozžhavená 1,2 HTp, které blikání dálkovými světly ubírá tak -15% na výkonu, o brzdách a tak raději nemluvím :-) Jsem pro 160 km/h na dálnici. Byl by větší klid. Paradoxně. -
impaler 09.10.08 08:54
« Re: tempomat
Kutile,
mám pocit, žes jen zopakoval původní příspěvek. Tak ti taky zopakuju, abys šel do servisu s tím, že moje auto se takto blbě nechová.
Na druhou stranu - považuju tempomat za dobrého sluhu, ale zlého pána, takže mě ani nenapadne ho použít při jízdě za někým, koho jsem dojel. Prostě když je volno, tak to pustím a jedu. Když někoho dojedu a musím zpomalovat, nebudu přece mačkat mínus a dál nechávat stroj, aby si sám držel plyn, ne? I když budu mít nohu na brzdě, byl bych nervózní z možné situace před sebou. Navíc moje práce s nohou na plynu umožňuje plynulejší jízdu za autem, tempomat umí jenom držet rychlost a jak ten vpředu ubere, je zle. Takže to normálně vypínám buď pomocí OFF nebo ťuknu do spojky, někdy to vyžaduje i brzdu a je vyřešeno. No a až je zas volno, celé to nadefinuju znovu, protože nějak mám zmatek v tom RES (ale neraď mi, ty to máš rozbitý :-) ). Tuhle se mi to RES jako návrat k hodnotě povedlo, tak si to zkusím znova nebo holt otevřu návod.
Když mluvím o kopci, myslím na dálnici, s nadsázkou, prostě stoupání. Moje šestka mnoho z nich utáhne, tak tvoje snad taky.
Mám pocit, že jsem kdysi četl v návodu, že plus a mínus umožní korekci jenom o plus nebo mínus 7 km/h proti původní hodnotě. To schválně někdy vyzkouším, ale nepojedu jen tak někam, kde by to šlo, jezdím teď jen krátké do práce po městě. -
superkutil 08.10.08 17:18
« Re: Komplexy......
DIM: Když jedu 150km/h, tak mám problém v tom, že stále dojíždím nějaké kamióny které předjíždějí 100km/h a tak pořád zrychluju a zpomaluju mezi 100-150km/h. Byť třeba i bez použití brzdy. Když jedu 110-130km/h, tak není to zrychlování a zpomalování tak výrazné. Prostě v ČR je základní problém v tom, že rozsah rychlostí auto 100-160km/h a hustota provozu dělá z jízdy po dálnici systém brzda plyn. Možná jezdím po dálnicích na kterých je hustší provoz jak ty. -
superkutil 08.10.08 16:22
« Re: tempomat
jarda.suchy: No, manuál jsem přečetl, ale neodpovídá skutečnosti. To co píšu je chování na dálnici v rovině, žádné kopce ani klesání, co by 6ka nezvládla. (ON) a (OFF) běžně tempomat nepotřebuje, v Mondeu jsou proto, že je tempomat nějak dobastlený, ale na funkci to nemá vliv.
(+) a (-) je po míli (cca 1,6km)
pokud jedu a zmáčknu (+), tak udržuje rychlost, pokud přidám a pak pustím plyn, tak začne brzdit motorem až na hodnotu o 10-20km/h nižší jak je nastavená a pak prudce zrychlí na nastavenou hodnotu (už jsem takhle jednou málem trefil auto před sebou).
Pokud stisknu (RES), tak zpomaluje jako když sundám nohu z plynu, když pak stisknu (RES) znovu, tak auto zrychluje maximálním zrychlením na nastavenou rychlost.
Když zmáčknu (-) třeba 10x, tak auto sníží nastavenou rychlost o 16km/h, ale zpomaluje mnohem pomaleji než když stisknu (RES) nebo (OFF).
Pokud zmáčknu (+) tak auto okamžitě přidává (jak maximálně umí). Takže když 10 stisknu (+), tak auto okamžitě zrychlí na rychlost o 16km/h vyšší.
Chová se úplně jinak než v jiných autech. 8-s Takže většinou když někoho dojíždím, tak mačkání (-) nestačí, musím stisknout (RES) abych dostečně zpomalil a abych jel rychlostí jak ten přede mnou, tak zmáčknu (+).
impaler: V servisu už jsem s tím byl, řekli mi, že je tempomat dodělávaný (není původní součástí auta, ale je to samostatný modul i když montovaný a dodávaný Fordem, proto ON a OFF) a prostě je to tak. U nového Mondea a S-MAXe je už tempomat integrovaný a podsvícený. U jiných automobilek tempomat zpomaluje mnohem rychleji. -
"-- skrytý --" 08.10.08 15:25
« Re: tempomat
To Kutil: ...no a ja jeste dodam, precti si manual k tempomatu, tam najdes odpoved na svuj dotaz pomaleho zrychlovani a zpomalovani na + a -.
ON- aktivace tempomatu
OFF- deaktivace tempomatu
+ - pridavani a ubirani rychlosti (jednotlive zmacknuti + - 2km/h), drzeni tlacitka dela pozvolne pridavani respektive ubirani rychlosti
RES- to prave pouzivej na to, kdyz jedes po dalnici a nekdo ti tam vjede pri aktivnim tempomatu. Zmackni RES, tempomat se vypne a auto zpomaluje stejne, jako kdyz sundas nohu z plynu pri neaktivnim tempomatu. Potom, az se ti opet uvolni cesta na zrychleni, zmackni pouze REStore a tim aktivujes tempomat na puvodni nastavenou rychlost a auto se na ni plynule opet rozjede.
Naprosto idealni a pochopitelne, akorat to chce cist, nez si clovek zacne na neco ztezovat, ze to stoji za prd. -
impaler 08.10.08 15:11
« tempomat
Kutile,
s výjimkou situace, kdy dojedu auto (taky to musím vypnout, zpomalování je plynulé, tedy často příliš pomalé), se můj tempomat chová zcela jinak - tipoval bych, že tak, jak to výrobce myslel.
Zapnu stejně jako ty, drží rychlost. Pochopitelně tam mám ten správný kvalt, zpravidla šestku, používám pouze na dálnici a když je tam klid. Korekci plus nebo mínus používám minimálně. Ale že by to nějak zběsile přidávalo nebo ubíralo, tak to ani náhodou, nikdy! Přijde kopec, no tak ho "vidí" později než já. Buď to nevydržím a plynule mu přidám včas, nebo ho holt nechám, ať si to vyhodnotí sám za cenu vyšší spotřeby. Normálně ihned pozná pokles rychlosti a plynule přidá. To samé, pokud mu přitnu na předjetí, pak dám normálně nohu z plynu a ono to samo plynule zpomalí na nastavenou rychlost. Auta, která jsem právě takto předjel, s tím nemají žádný problém, nezdržuju je žádným cukáním. Nech si to prohlídnout v servisu, něco je špatně.
Jinak jiné systémy neznám, bohužel. Ale tipuju, že ta složitost zapnutí je záměr - aby se to neseplo omylem, ne? Určitě to jde nějak líp, ale jak říkám, já to neznám. -
"-- skrytý --" 08.10.08 15:07
« Re: Komplexy......
DIM: stejne jako brzdy pusobi i mlhovky, ten za tebou se vzdycky trochu lekne a da si odstup (skalni lepic nebo Polak se pak priblizi na jeste mensi vzdalenost)
Jinac obcas funguji i ostrikovace, ale to az v krajni nouzi.
Vsechno by ovsem resila ta cedule. Myslim, ze by stacila i jednoducha, osvedcena s napisem STOP:)
Kutil: Problem je bohuzel na tve strane - jedes jinak nez ostatni. Treba v Holandsku vsichni jedou +-120km/h a celkem to odsejpa. U nas to nefunguje a ani nebude. Zkus nekdy 150km/h a uvidis ze se ti pojede mnohem lip. A nemusis ani nikam spechat. Na dalnici skoro nebrzdim, kdyz predvidas, staci ti motor.
-
DIM 08.10.08 14:51
« Re: Komplexy......
Já myslím, že světelný panel je až příliš sofistikované zařízení, mě by stačily symboly : Palec nahoru ( myslím opravdu palec , takový ten ve smyslu : Ty jsi ale fakt borec )
Smajlík s úsměvem od ucha k uchu a třetí symbol , ten už snad ani není třeba . Tak to by mi stačilo - nějáká žaluziová clona, na dva obrázky :-) -
superkutil 08.10.08 14:03
« Re: Komplexy......
Krkovicka:Člověče, to jsem se naučil v Norsku. Tam jedou všichni povolených 90km/h a není problém. Dokonce mají některé dálnice jen s jedním pruhem, ale pořád to jede 90km/h, takže je to v pohodě. Někdy jezdím 135-140km/h tachometrových, ale nemám potřebu jezdit víc jak 130km/h. Někdy dokonce když nespěchám, tak jezdím i 110km/h a je to dobrý relax. Kdybych jezdil 140-160km/h, tak mám o 1-1,5litru vyšší spotřebu a to kvůli pár minutám nepotřebuju. A taky pokud bych na D8 nebo D1 chtěl jet 160km/h, tak budu muset pořád zrychlovat a brzdit a to mě teda nebaví. No a když náhodou potřebuju přidat, tak mám teď už rezervu až do 230km/h, takže proč bych jezdil rychle. :-) Říká se, že čím máš slabší auto, tím máš větší potřebu jezdit rychle (asi to taky souvisí s tím ego řidiče).
Když jedu 130km/h, tak nikdo nejede stejně rychle jako já. Kamióny jedou pomaleji a auta až na pár vyjímek rychleji. Problém je v tom, že se řidiči nevracejí do pravého pruhu, ale tvrdnou v levém. A tak pro jistotu do pravého nejede nikdo, protože se bojí, že by se do levého potom nedostal. A platí to hodně i o dodávkách, které i když jedou pomalu, tak se nevrací do pravého pruhu, ale jedou vlevo, ale protože jim to nejede, tak jedou pomalu.
Světelné panely najdeš tady [odkaz] v ČR je dodává [odkaz] -
DIM 08.10.08 13:28
« Re: Komplexy......
:-) Tak to je fakt pěkný nápad....že bych to začal vyrábět ??? :-) Kolik by to tak mohlo hodit ?? Jenže to bych pak mohl ty začtené pitomce tahat z toho mého kufru :-)
Já musím přiznat, že už hóóódně dlouho mě tak nikdo nevytočil , v té poslední fázi už jsme měl připravenou špičku nohy, že ho trošku osvítím brzdovkami, ale když jsme si uvědomil, že předtím už byl schopen jet téměř na krev a fulkontakt v plné rychlosti, tak jsem jenom sundal nohu z plynu a pomalu zpomaloval na povolených 80km/h. Pak zničeho nic prudce odbočil na výjezd ..... Tak mě nasral, že jsme ten squash potom úplně podělal :-( -
"-- skrytý --" 08.10.08 12:27
« Re: Komplexy......
Kutil: Na ceske dalnici jet 130 a jeste k tomu na tempomat? To je snad to nejhorsi co muzes udelat..Co te k tomu proboha vedlo?Me se osvedcuje jizda v rozmezi 140-160km/h (tachometrovych) kdy nikoho nebrzdim a nemam pocit, ze by nekdo bezduvodne brzdil me.
DIM: Nejlepsi je pustit si nejake hezke POHODOVE raaadio, dat nohu z plynu, v klidu nabit brokovnici, dat nohu zpatky na plyn a zajet si nekam do obory vystrilet vztek do pernate zvere.
Ulevi se ti, detem privezes bazanti pirka a manzelce maso na pecinku.
Uz jsem parkrat vazne premyslel, ze si na zadnim okne udelam interaktivni displej jako ma policie a v takovychto situacich chasnikovi za mnou poslu nejaky osobni vzkaz.
Neda se to neke koupit? -
cja 08.10.08 12:01
« Re: Komplexy......
Na to není pomoc, protože v provozu mu moc neujedeš a ppkud je to magor, tak se bude snažit ti to nandat, řekl bych, že to je komplex malého přirození a velkého ega. Jezdím občas s Transitem a protože vím co s tou dodávkou dělají různé rychlosti a potom následné dobrždění, tak zásadně nechávám velkou díru před dalším autem, ale některým volům to zkrátka nevysvětlíš.
Možná bych doporučil vozit v autě klobouk a rukavice a nasadit v případě střetu s tímto jedincem a odrovnat jej maskováním.... pokud tedy v těchto módních doplňcích již nejezdíš ... >:D -
superkutil 08.10.08 11:05
« Re: Komplexy......
Jsou 2 možnosti:
- buď zvolnit nebo si zajet na kafe a nechat ho jet
- na to šlápnout a ujet mu
Včera jsem udělal podobnou zkušenost. Jel jsem po D8 a dojel jsem WV Transporter. Jel vlevo cca 120km/h a před ním i vedle něj volno. Tak jsem jel vlevo za ním a čekal. Nakonec uhnul vpravo a já jel. Nastavil jsem 130km/h na tempomatu a vrátil se do pravého. A on zase vlezl do levého. Pak se v mém pruhu objevil TIR a já jsem počítal, že přejedu do levého a TIR objedu. Jenže jakmile ten WV zmerčil TIR, začal přidávat a snad mě chtěl zablokovat, abych mu nenajel do levého a abych musel brzdit za TIR. Tak jsem na to šlápnul a protáhl se mezi TIR a WV, zařadil se do pravého a ubral na 130. A WV zase stále v levém a pokaždé přidal, když jsem se v pravém blížil k autu přede mnou. Nesnáším ty střelce, kteří najedou do levého a jedou v něm celou cestu.
V pondělí jsem jel z Brna tam těchto jezdců vlevo jsou mraky. Taky jsem viděl 3 kamióny předjíždějící se do kopce ve 3 pruzích, kamióny které přejížděli přes plnou čáru do levého atd.
V Praze na takové našli řešení. Po Praze jezdí auto s kamerou a foťákem a takovéhle neukázněné střelce natáčí a fotí, pak vytáhnou majáček a zastaví ho. V autě jsou uniformovaní policisté. Myslím, že je to jedinné řešení. Natáčet takové přestupky a pokutovat. A na dodávky bych namontoval omezovač rychlosti na 130km/h a u kamiónů na 100km/h. -
DIM 08.10.08 10:14
« Komplexy......
Možná to tady tak úplně nepatří, ale včera jsem se setkal s takovým *, že si to snnad nemohu nechat pro sebe :
Na začátku čtyřproudové cesty jsem se - spěchajíce - zařadil do levého pruhu a dojel jsem VW Transporter ... Ten se zařadil doprava, ale pak se vedle mě snažil mě nenenechat se dostat před něj. Ona ta budka mu sice nestačila, takže jsem ho minul bez problémů, pak ale se přede mnou vlevo objevila další auta a já jsem zvolnil..... Ono se mu to však rozjelo ( tipuju tak na 170 ) , napřed jsem myslel , že to snad zezadu do mě našije, ale pokračoval v pravém pruhu, i když tam jelo další pomalé auto a aby mi dokázal, že mě prostě předjede, tak jel jako smyslů zbavený. Když byl konečně přede mnou, tak už byl ale taky těsně za autem před ním, začal na poslední chvíli v té rychlosti s tím krámem brzdit až gumy kvílely, všichni začal uhýbat na strany. Nakonec to ustál, zařadil se zpátky a v rychlosti cca 100 km/h se zařadil tak 10 cm za mně a tam se držel a držel .............
Kontrolní otázka : co teď ???? -
superkutil 08.10.08 09:07
« Tempomat
Ahoj, měl bych dotaz k tempomatu. Mám v Mondeu na tempomatu 5 tlačítek. O (ON) a (OFF) vůbec nemluvím, ty jsou k ničemu. Pak zbývá SET(+), (-) a RES. Celý tempomat je spojený s autem pomocí 2 drátů, takže je to řešené buď multiplexem nebo má po stisku každé tlačítko jiný odpor a podle něj se volí funkce. Je to poněkud nespolehlivé. Neřešme konstrukci a to, že není tempomat podsvícený. Ve své podstatě vypadá jak amatérsky dodělaný. Mě spíče jde o funkci. Když ho chci použít, stisknu (ON) a když se zadaří, tak se tempomat zapne. Pak stisknu SET(+) a auto by mělo držet rychlost. Jenže někdy auto hodně zrychlí, pak hodně ubere a pak zase prudce zrychlí na původně navolenou rychlost. Když pak chci zpomalit a mačkám (-), tak auto zpomaluje velmi pomalu. Když ale tempomat vypnu zpomaluje rychle. Díky tomu je nutné při dojetí pomalejšího auta vždy tempomat vypnout, zapnout a nastavit nižší rychlost. Když jedu nastavenou rychlostí a přidám pro předjetí a pak plyn pustím, tak rychlost neklesne na navolenou rychlost, ale klesne tak 10-20km/h pod ní a pak auto prudce zrychlí aby dosáhlo nastavené rychlosti. Jezdil jsem s tempomaty v USA a takhle stupidně se nechovaly a vystačily a 2-3 tlačítky. Přitom tam většinou bylo ovládání mechanické, regulátor tahal za lanko plynu. U mého auta je ale plyn elektronický a tak by se měl chovat líp. Dnes mi dokonce tempomat uplně bláznivě zacvičil s motorem, jako když se u auta s mechanickým plynem prudce přidá a ubere a zase přidá a ubere. 8-s -
superkutil 07.10.08 11:09
« Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)
RADEK1: Tuhost řízení u Mondea je v pohodě při jízdě po rovné silnici nebo po dálnici, ale ve městě a na křivolakých silničkách je opravdu posilovač slabý. Mám pocit, že je slabší jak u staršího Mondea a Fiesty. A určitě u starého WV Polo bez posilovače šlo za jízdy točit volantem snadněji.
Včera jsme jel z Břeclavi s Renault Grand Scenic a až na slabý motor 2.0 benzín cesta ubíhala velmi příjemně a vůbec mi volant nepřipadal přeposilovaný, naopak šlo velmi lehce korigovat směr jízdy. Horší už to bylo u brzd, jsou mnohem jedovatější jak u Mondea.
Krkovicka: Když jsem přesedl z Mondea do S-MAX, tak jsem si připadal jako v autobuse, velký výhled, středový tunel, obrovský prostor. Ale vadily mi dvojité sloupky vpředu, je přes ně blbě vidět a dlouhý čumák. Taky mi auto připadalo líně, ale asi je to tím, jak člověk sedí výš. Zkoušel jsem s S-MAX 2.0TDCI předjíždět kamión a motoru se nechtělo. Oproti 2.2TDCI to bylo hodně líné. Ale jednalo se o auto s najetými 20000km a nevím v jakém byl motor stavu. Co to topení? Stačí se auto ohřát? A co volant? Pokud vím, ta S-MAX má elektrický posilovač. Je progresivní? Je to rozdíl proti Mondeu? -
"-- skrytý --" 03.10.08 19:16
« Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)
Kutil: je fakt, ze je to krava- hlavne do sirky. Nez jsem si zvykl spravne najizdet pri parkovani zadnim kolem k obrubniku, tak mi to chvili trvalo. Na a kdyz uz jsem si myslel, ze uz to mam v oku, tak jsem odrel dvere o leseni. Myslel jsem, ze tam mam jeste aspon 5cm :-)
Jinak ten vyssi posaz mi vyhovuje kvuli vyhledu, ale na pedaly se mi slape hur nez v Mondeu, protoze mam dlouhe nohy a jsem tam tak divne naslapnuty. Rizeni super- Olina tahala za volant (na 18" pri stejne sirce pneu jako mam ted) v kazde koleji. Je fakt ze zpatky toho ted dostanu od kol min, ale porad jeste smyk citim prvne ve volantu a pak teprve v zadech. GrandScenicem prilezitostne jezdim taky a proti Smaxu je to o dost mekci a mensi.Ve vysledku je ovsem Renaultem jizda po meste pohodlnejsi-smax se dost natrasa v pricnem smeru.Co se tyka zrychleni, tak se necitim brzdou provozu a predjizdim (vlastne i jezdim) tak jako predtim. Myslim, ze na dalnicni presuny bych jen tezko hledal konkurenta v prijemnosti cestovani.
impaler: mala Krkovicka mi uzira tlacenku ve spizi. A to jsou ji teprve 3.5 mesice. Nalicil jsem tam past, tak uvidime, kdy se chytne, potvurka.
-
RADEK1 03.10.08 17:37
« Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)
to kutil: ta tuhost řízení je právě jeden z důvodů proč se mondo tak dobře řídí. žádná přeposilovanost ala WV, či Kia.Jezdil jsem teď se Ceedem 1,6 crdi a docela dobrý až na to řízení . pokud ti vadí tuhost řízení tak to jsi opravdu s mondeem šlápl vedle -
superkutil 03.10.08 09:30
« Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)
Krkovicka: V ČR se S-MAX prodává s motory 1.8TDCI 92kW/3700ot 320Nm/1800ot a 2.0TDCI 103kW/4000ot 320Nm/2000ot. V Německu se prodává 2.0TDCI 96kW a 103kW. Jezdil jsem jak s 1.8 tak s 2.0 a pokud se motor točil do 2500ot, tak se to chovalo úplně stejně, akorát se 1.8 rychleji ohřívala a byla tižší.
Občas si říkám, že jsem měl koupit S-MAX, protože mi chybí u Mondea větší kufr a vyšší posez, ale nedokážu si představit jezdit s takovou bednou, hlavně zrychlení horší o 25% nic moc. Taky když vidím jak dlouho se Mondeo ohřívá, tak si nedokážu představit, za jak dlouho se vyhřeje S-MAX. U Mondea mi jde ztuha volant, u S-MAX je s el. posilovačem. Je to lepší, jde to víc zlehka? Občas jezdím s Renault Grand Scenic a tam jde teda volant úplně skvěle, dá se ovládat jedním prstem. :-)
Kolik platíte za garanční prohlídku ve značkovém servisu? -
martin.z 02.10.08 18:23
« Re: automat
kutil:
na popojizdeni v kolone super, ve stavu kdy je clovek utahanej a je rad ze drzi volant super, me to vyhovuje a k razeni jit zpet nechci.
Ale nedoporucil bych to cloveku co rad jezdi drave a dynamicky. Orezava to totiz veskere kopance, jezdi a zrychluje to tak rovnomerne, neco jako vlak nebo metro.
Radit se da i manualne, ale porad je to poloautomat, podtocit se to nenecha a podradi si to samo -
"-- skrytý --" 02.10.08 17:03
« Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)
Ja jsem v 1.8 nejel a ani bych nad ni neuvazoval. Tusim ze uz se stejne neprodava. Me to tahne uz od 1600ot, pod tim je fakt mrtvo.
Spotreba osciluje kolem 7l a jezdim stejne jako predtim.Pri klidne jizde 5.5l, pri dalnicnich rychlostech do 8l.
Olinu stale sedlam - zustala v rodine a tak mam srovnani temer bezprostredni, jelikoz obcas ta auta stridam. Tonik je krabice, Olina je placka.
Vice zkusenosti je v recenzi. Napsal jsem tam uplne vsechno..
-
superkutil 02.10.08 15:47
« Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)
Za kolik ti jezdí ten S-MAX 2.0TDI? Když jsem o něm uvažoval, tak mi tvrdili, že S-MAX s 1.8TDCI jezdí za 5,9 ale 2.0TDCI jezdí za 7,5 a pokud se motor netočí (1500-2500), tak oba táhnou stejně, spíše ta 1.8 začíná táhnout už při 1600ot a 2.0 až při 2000ot.
A pokud jde o nízkou spotřebu, tak třeba Renault Megane 1.5dCi 73kW kombi jezdí za 4,6litru, zrychlení za 13sec a maximálka 178km/h s tím, že i při 160km/h není nijak moc žravý.
Ale ty EMISE, snaha snížit hlučnost a PDF tu spotřebu fakt hodně zvedá. Přitom ty TDI byly hlučné jen na volnoběh, při jízdě byly tišší jak 2.0TDI.
Jak se ti jezdí s S-MAX v porovnání s Olinou? Myslím celkově i v otázce výkonu, spotřeby, výhledu, předjíždění, topení a ventilace atd. Díky. -
cja 02.10.08 14:56
« Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)
Holt common rail a snaha o emise dělá svoje. Já se spotřebou víceméně PP vždy o 0,5l optimista. Jinak okol 7l na 100km, když se courám. Navíc teď porovnávám nového Transita co jsem pořídil - předchozí 2,0 TDI 55kW spotřeba v našem režimu okolo 8,0 l +- , nový 2,2TDCI 63kW spotřeba 9,1 +- ve stejném režimu-pravda je to syrový a vyšší bouda, ale i dle VTP je tam rozdíl 1,7 l na 100 km, takže zkrátka je to tak jak píši výše. Pryč jsou doby kdy O1 TDI 66 kW jezdilo za 4l. >:-[] -
"-- skrytý --" 02.10.08 14:13
« Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)
Hosi nechce se mi tomu verit, ale 2.0 PSA-Ford, co mam v Smaxu zere stejne jako 2.2 v Oline. A to navzdory 200kg hmotnostnimu handicapu a velke celni plose. Na volnobeh klid, pri plnem plynu hlucnejsi, ale jinak vyrovnany chod a rychle reakce na plyn. Kour z vyfuku jsem jeste nevidel (mam DPF) a to ani pri plne zatezi nebo studenem startu.
Pokrok nezastavis..
-
superkutil 02.10.08 12:08
« Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)
DIM: Stříbrné lišty na dveřích (dolní strana okna) a jsou i u zadního okna. Jedná se čistě o okrasný prvek, který je nacvaknutý na dveřích.
A pokud jde o spotřebu, tak má soused Mondeo kombi z roku 2008 2.0TDCI a je vyděšenej ze spotřeby, pohybuje se mezi 7,5-8litry. Přecházel z Renault Megane kombi 1.5dCi, kde jezdil za 4,5-5,5litru.
Tohle už jsi řešil tolikrát (i na našem fóru), až je mi z toho zle, tobě není rady ani pomoci. Tobě kdyby snad náhodou všechno fungovalo jak ty chceš, tak půjdeš a něco si rozbiješ jen proto, aby sis měl na co všude a pořád stěžovat.
BTW, tempomat v mondeu (ten z výroby) samozřejmě není žádná dodělávka, je to originál součást fordí ŘJ (resp toho sw v ní), žádný přídavný modul/krabička. Jen u aut bez elektronického plynu potřebuje pochopitelně k činnosti ještě ovládací servo, ale to není tvůj případ. Což se na našem fóru taky řešilo a ty to víš. Proč já se zase snažím, když předem vím, že je to marný, je to marný, je to marný :no: