prumerna spotreba - škoda octavia 1.9 tdi 81 Kw chipovano
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
- prumerna spotreba - škoda octavia 1.9 tdi 81 Kw chipovano 31.10.2005 17:47
- Je to nejspis vaha vzduchu 31.10.2005 22:46
- Bez nadpisu 31.10.2005 23:00
- Bez nadpisu 06.11.2005 22:22
- TDI 81kW 07.11.2005 10:19
- opravy 07.11.2005 13:37
- Bez nadpisu 09.11.2005 16:36
- mereni 11.11.2005 08:33
- mereni 11.11.2005 09:07
- Bez nadpisu 12.11.2005 18:37
- škoda octavia 1.9 tdi 81 Kw 13.11.2005 15:07
- Bez nadpisu 13.11.2005 17:31
- Ztráta výkonu TDi 05.05.2007 14:21
- Spadnutí výkonu 15.04.2010 21:27 qp
-
-
-
"-- skrytý --" 31.10.2005 18:50
« Re: Re: prumerna spotreba - škoda octavia 1.9 tdi 81 Kw chip
nemusí to být až tak, ale udělal bych kontrolu ventilu a hadic pneumatiky kolem turba...-
« Re: Re: Re: prumerna spotreba - škoda octavia 1.9 tdi 81 Kw
dikyu za tip, ale jsem pouze uzivatel a tuto pochybuju, ze tuto kontrolu
zvladnu sam.
prosim o tip kde v Brne muzu nechat zmerit vahu vzduchu, popripade turbo. prosim dale o ceny za ukony.
dale prosim o cenu za tyto dve soucastky (bez prace) - obavam se, ze
moje nejcernejsi predstavy se naplnuji.
diky
-
-
-
"-- skrytý --" 08.11.2005 14:08
« Re: prumerna spotreba - škoda octavia 1.9 tdi 81 Kw chipovan
Měl jsem také u TDi problém s výkonem. Náhle poklesl, auto nejelo. 2. den jsem jel do servisu a auto jelo normálně. Dle servisu, pokud by byla špatná váha vzduchu, výkon by byl menší stále, vyměnili mi ventil -cca 1200,- a situace se neopakovala.
-
-
-
-
"-- skrytý --" 06.11.2005 22:22
Bez nadpisu
v prnim autorizovanem servisu problem na 99% vyresi. podobne se mi stavalo s tdi ve fabii, ale bez chipu. auto nejelo a vic zralo, ale bez vykyvu. bylo to samozrejme vaha vzduchu, to ze je vadna zjistili normalne v servisu, v tom neni problem. stala 6500. -
"-- skrytý --" 07.11.2005 10:19
TDI 81kW
Se starsim TDI 81kW jsem jezdil 1 rok, kolik mel motor ve skutecnosti najeto nikdo nevi...a byly problemy a investice: Po roce jsem to vzdal. Reklama o spotrebe je skvela ale motor je bohuzel ponekud "preslechteny" a haklivy. STARE TDI NE !!! Ted benzin 1,6 - sice se to vykonově srovnat se "zdravym" TDI neda, ale je to jednoduchy motor. S TDi jsem jezdil v městě za 6 l a mimo 5,2 l i pri prumerech okolo 100 km/h. -
"-- skrytý --" 07.11.2005 13:37
opravy
Jezdim denně a potřebuju spolehlivost. Z problémů: Nadměrné vibrace tlumiče řemene (zřetelně slyšitelné) - nikdo si s tím nevěděl rady: ve značkovém servise to řešili vskutku skvěle, vyměnili tlumič a za 30 dní to bylo to samé - nevyřešili podstatu. S tím souvisely problémy s kladkama - vše vyměněné. Následně pak odešla kladka alternátoru. Hlavní byl nestabilní výkon motoru - při předjížděcích manévrech - po sešlápnutí plynu se vlastně nedělo nic, motor neměl výkon. Váhu vzduchu nepomohla (nová byla sice jen repasovaná); hrozilo nové turbo, výměna ložisek je levnější, jsou lidi co to umí, ale do toho jsem už nešel. Bylo toho víc - vlastně člověk čekal co se stane. Připouštím, že šlo zřejmě o hodně ojetý kus i když servisní knížky byly přímo ukázkové. Za peníze je možné všechno. Vzpomínám si na přímé soupeření s fiatem JTD 1,9 - neměl jsem šanci - auto nejelo. Tolik moje neradostná zkušenost.
Přeji at se problemy vyřeší. -
-
"-- skrytý --" 19.06.2009 15:24
« Re: Bez nadpisu
Mám podobnou závadu na octavii 81kW.R.V.2004. Vlevé části blatníku a sání jsem vyměnil plastový díl s tím že to bude v pořádku ale není závada je stále stejná.Nikdo nezná příčinu.Při teplém motoru a přidání plynu a následném povolení se ozve divný šelest.Prosím o radu.
-
-
-
-
Bez nadpisu
Mám podobnou závadu na 81kW. Pokud 4-ku nebo 5-ku rozjíždím z nízkých otáček s plně sešlápnutým plynem, na 2800ot mi spadne výkon a obnovím ho vypnutím a znovunastartováním mototru. Na 1,2,a 3-ku to neudělá. Pokud ale řadím 4-ku z 3-ky nad 2000ot je vše OK. Kromě toho se mi ozývají divné zvuky při poklesu otáček tj. když zhodím nohu z plynu např. při řazení, nebo když to protůruju při volnoběhu. Váhu vzduchu mám novou a na výpisu z diagnostiky to píše ,,Regulace plnicího tlaku-Regulační mez překročena,, Motor má najeto 100 000km zdá se mi že to je málo na vadné turbo. Hadičky u ventilů jsou OK a ventily se zdají taky dobré ale neznám přesnou jejich funkci abych je prozkoušel.
Ještě mě napadá jak jsem psal o tom hluku při uvolnění pedálu plynu jestli to nemůže být nějaký ten tlumič řemene, jak níže někdo psal. Vubec jsem to ještě neslyšel.
Pokud můžete tak poraďte -
Bez nadpisu
Já bych to tipoval na váhu vzduchu, kterou by měl examiner odhalit. Jak to zkoušeli ? Protůrovali u toho pořádně motor nebo prověřovali na neběžícím autě s klíčkem? Co výpisy chyb po vymazání a opětovným projetí ? Určitě by mělo něco na examineru vyběhnout.
BTW - jeden kamarád dával dohromady jednu havárku (JTD) a nešlo mu nastartovat i když všechno bylo podle examineru OK. Nakonec našel závadu v nějaké ucpané hadičce. Ale podle toho, co zde píšeš, je to spíš něco elekronickýho.-
« Re:
Už jsem z toho zoufalý, jak už jsem psal po sundání nohy z plyn. padálu to dělá hluk v levém předním podběhu, tam je sání. Kromě toho při studeném rozjezdu při přidání plynu to zarachotí a škubne.V servise mi říkali že to je doběh turba. Myslím si že to je nesmysl protože mi to nedělalo a kolegovi to taky nedělá. Možná že obě závady které jsem níže popisoval mají něco společného. Já jenom doufám že to neni turbo. Mohly by to dělat i ty ventily které natáčejí lopatky nebo částečně pouští spaliny do sání. V úterý jdu do servisu a tam mi budou zkušebně měnit ten ventil tak uvidím. Já jsem je měl vytáhnuté a zkoušel jsem je profukem. Jeden z nich vůbec při přivedení 12v nereagoval. -
« Re:
vim, ze mam octavku chipnutou, bracha, ktery ma moznost v ramci firmy se projet s mnozstvim aut, mimo jine nechipnutou 81Kw, rikal ze to neni vubec poznat. byl bych velmi nerad aby ten chip tam delal nejakou "elektronickou" neplechu. ale vubec nemam v teto rovine zadne informace.
podle meho selskeho rozumu, pokud v servisu nic nenasli, tak snad zbyva uz jen tohle.
-
qp 15.04.2010 21:27
Spadnutí výkonu
Většina z vás má problém s výkonem...už jste zkoušeli vyčistit turbo? jsou tam počítačem řízené lopatky a ty se cca po 50.000km zanesou, stačí jen vyčistit a jede se dál, pokud to nepomůže, tak je v háji váha, nebo čidlo, dělalo mi to taky a bylo to turbem...zdarec všem-
-
"-- skrytý --" 16.04.2010 10:02
« Re: Re: Spadnutí výkonu
No to se teda po 50.000 km nezanese ;-) To se stává, když Uživatel odstaví ještě rozpálený motor, nebo když je turbo tepelně přetěžováno např. kvůli čipu. Dále pak můžou být příčinou velmi krátké trasy nebo špatné palivo - obojí má na svědomí zvýšenou kouřivost.
Vyčištění nikdy nepomůže natrvalo.-
superkutil 16.04.2010 11:06
« Re: Spadnutí výkonu
Mě takovéto pulzování tahu motoru dělal vadný EGR ventil. Po výměně v pohodě.-
"-- skrytý --" 16.04.2010 13:15
« Re: Re: Spadnutí výkonu
Pulzování je něco jinýho. Tady ti výkon spadne (řj skočí do nouzového režimu) a znovu ho máš až když vypneš a nastartuješ motor.
-
-
-
mam dotaz, pred 2 tydny jsem koupil starsi Octavku r.v. 7/2001.
podle zatim kratke zkusenosti se mi jevi, ze auto ma zvlastni stavy.
pokazde kdyz jedu tu stejnou trasu, tak se i pokazde lisi pocitove tah a hlucnost motoru a evidetne prumerna spotreba a to radove o +-1l /100 km.
(kdyz citim, ze auto lepe tahne a je tissi, jede levneji - zvlastni)
At se snazim sebe vic nedokazu stylem jizdy docilit pokazde toho nejlepsiho vysledku.Auto je v naprosto vybornem stavu - nove rozvody, novy olej+filtry, nova napinaci kladka, tlumice, cepy, silentbloky, kotouce +desky. chip v RJ byl dan do noveho vozu podle info predchoziho majitele.
netusite nekdo cim to je nebo je to jenom nejaka moje paranoia???
diky Vsem za odpovedi
Tom 1011