Dneska už se diesel nevyplati... a nebo ano?

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 24.10.05  23:57

    « Re: Re: Re: Re: Re: Proč diesel

    mas pravdu, iba 10 centov rozdiel...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.10.05  23:56

    « Jsi se nějak rozohnil

    Takže fajn, zase jsou Češi chytřejší a dokonce ekologičtější, to je bomba!!!
    Já Ti řeknu, co jsou Češi a bude to kruté: JSOU CHUDÍ !!!!!
    A zatímco západní Evropan si vybírá auto ZCELA svobodně (a 50% v dieselu momentálně ať chceš nebo nechceš), Češi musí volit ekonomicky tak jak na to mají - takže kupují benzíny a potom z toho dělají hrdinství a ekologické chování.
    NEBLBNI !!!! Na západě se lidi v průměru chovaj mnohem víc ekologicky než u nás, máme co dohánět. Že by auta byla výjimkou??? Nechce se mi věřit.
    Taky se mi nechce věřit, že 10 miliónový národ je chytřejší než celá západní Evropa, cca tak asi hodně přes 200 mil. lidí.
    Mimochodem, jakmile cena není bariérou (ojetá importovaná auta), jdou registrace hodně k 50% v dieselu. Takže mají lidi přece jen rozum.
  • « 00 Reagovat !

    foto Lubos-1

    Lubos.1 24.10.05  23:34

    « Re: Re: Re: Re: Proč diesel

    mrkni sa napr. na ceny na Shellke v Parndorfe: :
    [odkaz]
    nie je to az taky rozdiel. V kazdom pripade sa mi vyplati kupovat naftu v AT, je stale lacnejsia akov SR a nebojim sa o kvalitu...
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 24.10.05  23:23

    « Re: Re: Re: Proč diesel

    nepoznam presne ceny, ale co som bol v nedelu v raichu tak nafta 0.99-1.05 a benzin 1.2-1.22, ak si dobre pamatam.
  • « 00 Reagovat !

    foto Lubos-1

    Lubos.1 24.10.05  23:16

    « Re: Re: Proč diesel


    Hele Naftero, celá západní Evropa jde do nafty, jen holt my Češi jsme zase chytřejší a (asi 40 let?!) budeme zase jezdit na benzín než se probudíme.
    Polož si otázku, proč se v záp. Evropě vlastně kupují diesely - asi to nebude pouze o spotřebě, což?

    zeby to bolo preto, lebo na zapade je nafta o 20% lacnejsia?

    to boli casy, teraz je to max. 10%
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.10.05  22:10

    « Bez nadpisu

    MatuS: O.K. u některých motorizací se to vyplatí, u některých ne. Tam kde je diesel za cenu benzínu ano, tam kde je to jako např. u E280 vs E320 CDI tak asi ne. Většinou je diesel za příplatek a někdy je ten příplatek celkem dost mastný. A že by servisní prohlídky stály na benzín a diesel stejně se mi moc nezdá - zatím jsem většinou slyšel něco jiného.
    Když člověk počítá jen palivo, tak je to O.K. Jakmile začneš brát v úvahu poviné ručení a servisní prohlídky, tak už to cenově takový zázrak nebývá. Pak už záleží kde, jak a kolik toho člověk za rok najezdí.
    Podle informací od velmi kvalifikovaného škodováckého servisáka se dříve oktávka v dieselu vyplácela právě při ročním nájezdu 30 000 km a víc a ještě za předpokladu, že se jezdí spíš delší trasy, než že se poskakuje po městě.
    Když jsem si to jednou sám počítal, tak mi to vycházelo zhruba stejně jako mi onen servisák uváděl. Při našem nájezdu cca 25 000 km/rok mi diesel vycházel mírně dráž a to ikdyž jsem započítal vyšší cenu TDI vozu při následném odprodeji po pěti letech. Každý ať si to spočítá jak sám uzná za vhodné. Já tomu dal dost času a vyšlo mi, že s já s dieselem neušetřím ani korunu.
    Nakonec jsme téměř za cenu Škodovky v dieselu vzali Toyotu v benzínu, sice s menším objemem motoru, ale větším výkonem. Sledujíc sblížení cen nafty a benzínu toho rozhodně nelituji. Navíc, když jsem unavený, tak mi ono charakteristické dunění studeného TDI dost vadí.
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 24.10.05  22:01

    « Re: Proč diesel

    Hele Naftero, celá západní Evropa jde do nafty, jen holt my Češi jsme zase chytřejší a (asi 40 let?!) budeme zase jezdit na benzín než se probudíme.
    Polož si otázku, proč se v záp. Evropě vlastně kupují diesely - asi to nebude pouze o spotřebě, což?

    zeby to bolo preto, lebo na zapade je nafta o 20% lacnejsia?
    Skleníkový efekt z CO2 je jaksi netrápí.
    Mimochodem, NOx a "dehet" - to je již vyřešená věc, je to jen o náběhu výroby katalyzátorů NOx (filtry pevných částic jsou již normální věcí).

    hej, ale aby sa ti potom nestalo, ze ti vyrobca povie, ze nestaci len doplnit tu zazracnu kvapalinu, ale treba vymenit cely filter, co prislo na 18.000sk a cely den v servise. A to vsetko pri prejazdenych 90.000km - takze extra 20 halierov na kazdy km.
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.10.05  21:45

    « nafta

    ja mel vzdy benzin. Prvni 1.3l, pak 1.6...a co me vzdycky vadilo je hluk motoru pri vysokych otackach..protoze tam jedine maloobjemovy motor trosku poda nejaky vykon.
    JINAK JE TO BIDA A DES
    u TDi staci drzet 2000-3000 otacek....a nic vic neni treba resit...
    nehlede ze s 1.6tkou jsem jezdil po meste za 8,5 litru s TDi v pohode 5,5...
    pokud bych koukal vylozene na penize, navratnost TDi bude asi znacne velka....
    cili nez brat atmosfericky benzin ( minimalne V6 ), ktery znacne papa...zvolim radeji TDi...komfort s jizdy je pro mne urcite vetsi....
    :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.10.05  21:40

    « Bez nadpisu

    Tak za prvé, pokud je akce "diesel za cenu benzínu" tak rozhodně ne za základní verzi benzínu, viz. např. nyní Seat. Nechápu, proč by měli jít všichni do dieselů, když nafta je nejméně ekoligické palivo. Ty zohledňuješ krouťák a nižší spotřebu, opět další člověk, co neumí počítat. Co např. vyšší povinné ručení? Dražší servis, třeba ne hned na začátku, ale později rozhodně - filtry, pumpa ad.? Co vyšší havarijní poj. z důvodu výše ceny? Nikdy nekoupíš diesel za cenu základního benzínového motoru, což budou cca stejně výkonné motory, co se týká kw. Ano, koupíš např. diesela za cenu 1,6, ale ne za cenu 1,4, která má stejný výkon jako ten diesel. Napiš nám všem tady auto, které bude stejně drahé jako benzin ve stejné výbavě a se stejným výkonem! Neseženeš. Ale co vůbec na to reaguji, ty máš rád diesely, tak je měl rád, ale necpi nám nesmyslné subjektivní názory. A to že jde celá Evropa k dieselům, což nevím, kde si to vzal, je jejich věc, já jsem rád, že jdeme ekologičtější cestou a co víc, jsem rád, že Češi si to dokážou spočítat.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.10.05  21:23

    « Proč diesel

    Hele Naftero, celá západní Evropa jde do nafty, jen holt my Češi jsme zase chytřejší a (asi 40 let?!) budeme zase jezdit na benzín než se probudíme.
    Polož si otázku, proč se v záp. Evropě vlastně kupují diesely - asi to nebude pouze o spotřebě, což?
    Dobrý příklad: UK, dlouhodobě dražší nafta než benzín (asi o 4 Kč), nárůst prodejů v dieselu vzrostl z 18% v roce 2001 na 36% v roce 2005.
    Dám Ti dobrou radu. Místo planých řečí si musíš všechny ty benzíny a diesely (po svém příjezdu z pampy) vyzkoušet. A mimochodem, na těch 80000 rozdílu klidně zapomeň. Akcí, ve kterých koupíš diesel za cenu benzíňáka je teď do roka tolik, co je značek (to jsem trochu přehnal, ale určitě Citrón, Pažout, Ford, Fiat, Opel atd...)
    Já se musím smát jak lidi pořád porovnávají cenu nafty/benzínu a vůbec nezohledňujou parametry jako jsou krouťák, nižší spotřeba, nižší produkce CO2 atd. Pořád se podobně jako Američani zabývají pouze NOx a "dehtem". Skleníkový efekt z CO2 je jaksi netrápí.
    Mimochodem, NOx a "dehet" - to je již vyřešená věc, je to jen o náběhu výroby katalyzátorů NOx (filtry pevných částic jsou již normální věcí).
    A poněvadž jsou diesely vyráběny ve vysokých sériích, brzy budou i tyto speciální katalyzátory (D-CAT, DNPR na způsob Toyoty) běžnou a levnou věcí. Howgh.
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 24.10.05  20:51

    « Re:

    tv, shi> podla mna prave v luxusnej triede sa dizel oplati.
    ked jazdim s otcovou e400cdi, tak pri dodrzovani predpisov a max 140km/h je spotreba pod 9 litrov. (uplne minimum, okolo 110km/h - 7.4l)
    to Ace2 ti povie, ze ked on isiel s jeho e500 4matic, tak pod 13 na tempomate 130km/h to neslo.
    netusim kolko je z tej spotreby 4matic, min. liter to bude.
    opacny extrem - 100km rychlostnym priemerom 214km/h (t.j. furt plny plyn, sem tam brzda a zasa plny plyn) urobilo spotrebu tusim 17.6, aceho rekord je okolo 26 litrov.
    nakupna cena e400cdi a e500 je takmer rovnaka, diesel je troska pomalsi (ale teraz je tu uz 420cdi, ktory ma rovnake parametre ako 500), co je na dizli horsie je citelny turboefekt - treba si na to zvyknut, taky britky ako benzin ten motor jednoznacne nieje. je to o preferenciach.
    v meste sme spotreby nikdy neporovnavali, nejazdime v rovnakych podmienkach, 400cdi som cez 14 este nedostal, netusim ako je na tom e500, ale s C5 sa nedostavam cez 13 a to ma o 2 litre mensi objem a o 2 valce menej, takze tak.
    Ale kto jazdi vela v meste, v tomto pripade je to podla mna jedina dilema, ci brat benzin alebo dizel, pretoze ked to auto stoji a rozbieha sa (do 40km/h) je pocut, ze je to dizel (pri vypnutom radiu, a tak ja jazdim vacsinu casu). V ostatnych rezimoch (odhladnuc od toho turboefektu) ten motor nieje pocut, takze ti to moze byt jedno.
    este ak by som mohol druhy priklad - A180cdi, maximalna spotreba 9.6, to je pri 190km/h. Na C5 mam 9.5 pri 130-140km/h a to je to auto nizsie, ma lepsiu aerodynamiku a v rychlosti nad 120km/h si este nejakych 12mm klakne, takze ma este mensie odpory. Pri 190km/h je tam spotreba asi 16.
    takze jednoznacne kto potrebuje jazdit na plny kotol, tak sa viac oplati dizel.
    kto jazdi s lahkou nohou, ako ja na C5, tak sa mu viac oplati benzin, lebo ja sa dostavam spotrebou max 3 litre nad spotrebu ked jazdim sefovou 2.2hdi, to auto stoji o 10.000sk menej ako V6 a ma o 80koni menej - tie auta sa nedaju porovnat.
    tot moj nazor na vec.
    PS: nechcem prilis rozoberat zivotnost agregatov, je jasne ze ten benzin by mal byt bezporuchovejsi, ale obavy o TDI a HDI a ostatne dizlove verzie boli zo zaciatkov tiez a dneska je jasne ze slaby clanok modernych dizlov je turbo, ostatne casti motor su spolahlive. (par znaciek malo problemy so vstrekovacmi a pod, ale celkovo su podla mna moderne dizle velmi spolahlive)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.10.05  20:03

    « ZÁLEŽÍ JESTLI KUPUJEŠ NOVÉ NEBO JETÉ

    Podle mně nový nafták se vyplatí malokomu-mluvíme o osobních,když někdo najede 30-40 000km,tak snad jo,ale kolik je takových lidí,průměr v ČR je myslím 13 000 km,ale u ojetiny je to jiné,dám příklad. Bratranec si v létě koupil jetou fabii kombi 1.4 50kw,naj. 140 000km,za 180000,-,-BENZIN,a jeho otec si koupil o 14 dní později fabku taky kombi 1.9 47kw diesel ,naj.cca 145000,stála 185000-,oba najedou ročně cca 20 000km,ale ten nafták bere cca 4.8 l, a ta benzinová doslova žere průměr 8.5-9 l, tady je nafták jasnou volbou,ikdyž jeho akcelerace není nejlepší ale vynahradí to dlouhou výdrží. Takže ojetý diesel se podle mně vyplatí,ale musíte dlouho vybírat,a nesmí být starý.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.10.05  20:02

    « Bez nadpisu

    nejsem sice pravym zastancem dieselu, ale mala kalkulace je na miste:
    dejme tomu rozdil v porizovaci cene 2.0 diesel a 2.0 benzin (podobny vykon, diesel vice Nm) je 50 tisic.
    ceny za servis jsou hodne podobne, myslim ze nema cenu jakkoli zohlednovat.
    cena nafty a benzinu stejna - cca 30 kč, rozdil ve potrebe 2 litry /100km
    => tzn. je to 60 kč na 100 km usetrenych s dieselem
    600 kč na 1000 km
    tzn za cca 80.000 km se diesel vyplaci... a to je dano, bez ohledu na pocet let nebo ceho jineho. a kdyz kupuji nove auto, predpokladam ze s nim najedu min. 100 - 150 000 km...
    (doufam ze tam neni chyba >:D )
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.10.05  20:02

    « Bez nadpisu

    U normálních aut bývala ta hranice kolem 30 000 km/rok. U luxusnějších aut se to nevyplatilo ani po ujetí 500 000 km celkem. Při dnešních cenách to má smysl snad jen u dodávek a kamionů. Ale až bude litr nafty i benzínu za 60 kč, tak se nafta zase bude hezky vyplácet. >:-[]
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.10.05  19:48

    « Bez nadpisu

    Podla mna sa tych donedavna spominanych 30tis. km/rok pretiahlo minimalne na dvakrat tolko, ked nie este viac, vdaka dnesnym cenam nafty.
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.10.05  19:37

    « Bez nadpisu

    jj, přesně tak, mě osobně nijak diesel nevadí, ba naopak, jak jsem již psal, vždy to byly diesly, na začátku stalo Vento 1,9TD, tehdy ješte bez injekce, pak prišel dieslový passat 1,9 TDi, ted citroen 2,0 HDi, pravda, kdyz jsem měl první auto tak nafta stála 14Kč a benzin 18... ted "naštěstí" žiji dočasně v zemi kde nafta je v přepočtu za 10 Kč a benzin za 15 Kč, a při 40 000km ročne se to stále vyplatí, ale nýbrž se budu vracet do čech, tak příští volba je jedoznačně benzín.... vždyt´bych musel najet bezmála 500 000 km aby nafta začala být rentabilní oproti benzínu... 1) za tu dobu auto určitě prodám, 2) možná to ani do té doby nevydrží....
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.10.05  18:50

    « Bez nadpisu

    Pokud má někdo rád diesely, má peníze nebo najede kolem 30 000km za rok, tak ať si ho koupí. Ale pokud koukáte na cenu vozu, cenu servisních prací, cenu povinného ručení a nenajedete více jak 25 000km ročně tak z tohoto hlediska nemá diesel význam. Dneska jsem zrovna koukal na rozdíl 1 litru a je to 0,20 Kč ve prospěch diesela, takže je to dle mého soudu jasné. Co se týká trvanlivosti, tak na tom bude diesel asi lépe, ale měl jsem benzín s najetýma 250 000km bez jediné poruchy a dneska ještě rok po prodeji jezdí dále. Hodně jsem slýchal proč jsem si nekoupil před šesti lety diesela, který měl objem 1,9 a žral 7l. Protože jsem si koupil stejné auto, ale s benzínem 1,2 a žral oficiálně 6,9l. Což spoustu lidí nechápe, podívejte se např. na starší diesely 1,9 od PSA, které se ještě prodávají a žerou 7,5l, což je na dnešní dobu neuvěřitelné. U nových dieselů je to jiné, menší objem a samozřejmě menší spotřeba, ale pořád né o tolik, aby se to vyplatilo řidičům, kteří najedou cca do 25000 km za rok.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.10.05  18:49

    « Bez nadpisu

    No a u nas (SK) si benzin s naftou podava ruky - raz je drahsie to a raz ono.
    Diesel sa podla mna oplati kupit iba zarytemu fanusikovi nafty alebo do uzitkoveho auta. Okrem toho to straca zmysel.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.10.05  18:41

    « Bez nadpisu

    taky si myslím, že se nevyplatí, ale spousta lidí si to při rozhodování o motoru prostě neuvědomuje (nepropočítá)...
    vždycky ale záleží na tom kolik člověk najede a hlavně na konkrétní nabídce při koupi auta (různé slevy, akce typu "cena nafty za benzín" apod...)
    teď mám diesel (koupený poměrně výhodně), ale další auto bude nejspíš benzín, jednak ročně moc nenajedu (cca 20t km) a taky dost často jezdím menší trasy, takže se diesel ani neohřeje a moc mu to asi ani nesvědčí, krom toho mě docela otravuje kultivovanost motoru (je fakt, že je to tdi-pd a dnes už naštěstí existují lepší diesely)
    ale k tvé otázce: nejdřív to byl benzín, pak diesel (o1 tdi 66kw), a to kvůli výborné spotřebě (a poměrně dobré ceně), pak zase diesel (o1 ukradli, výhodně jsem ale sehnat golfa IV s tdi-pd 74kw), tentokrát zčásti kvůli dobré spotřebě, ale hlavně ceně auta, která nebyla o tolik vyšší než za benzín, takže se to prostě vyplatilo (a tenkrát -- před 3 roky -- byl rozdíl v ceně benzín-nafta poněkud větší). jak už jsem psal, další auto bude nejspíš benzín a to jednak kvůli nižší ceně (která by se mi v případě nafty jen tak nevrátila) a větší kultivovanosti motoru (tdi je prostě traktor 8-s ).
    prostě mi přijde, že dnes je tu u aut nějaká naftová mánie a každý chce naftu, na čemž automobilky slušně profitují... v současnosti navíc rozdíl ve spotřebě mezi naftovým a benzínovým motorem už není vlivem ekologických norem (nutných filtrů pevných částic) tak velký jako dřív, řekl bych průměrně tak 2-3 l/100 km, což není při (mém) průměrném ročním nájezdu důvodem ke koupi nafty... hlavně když zohledním i negativní stránky dieselu
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.10.05  18:01

    « Dneska už se diesel nevyplati... a nebo ano?

    Ahoj, sedim u počitače a smutně koukám na ceny benzínu a nafty... celý život jsem měl diesly, jsou dražší, ale uspornější a nafta je (byla) levnější... a po ujetí xy Km se vam investice do draheho dieslu vratila a začali jste "šetřit"... Za rok se vracim do Čech, auto už bych měl vybrané, ale motor... asi přejdu na benzín, snad semnou budete souhlasit, že dnes se již diesel nevyplatí, koupit o 80 000 dražší motor, a při rozdílu mezi benzinem a naftou cca 1-1,50 Kč se to prostě nevyplatí...
    Chtěl bych vědět kolik z vás již prestoupilo z jednoho druhu paliva na druhé a proč... :roll:
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…