Dneska už se diesel nevyplati... a nebo ano?

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.10.05  14:35

    « Bez nadpisu

    Trošku mimo ale zaujima ma váš názor.
    Chcem si kupiť auto ojazdené Xsara Picsso. Po mnohých úvahách a kalkuláciach som sa rozhodoval medzi 2.0 HDi a 1,8 benzín. Kôli vlastnostiam HDi som presvedčený, že je lepší a má aj lepšiu zákonnú poistku. Lenže teraz sa objavili dva kusi a každý z iným motorom ktorý kúpiť ?
    2,0,HDi rok 2002 najazdených 70 000km cena 335 000 Sk
    1,8 benzín rok 2004 prihlasený 2.05 najazdených 25 000 km za 488 000 Sk. Je to po obchodnom riaditelovy predajcu Citroenu. Takže autíčko bude asi super.
    Obidve autá majú porovnatelnú výbavu. Láka ma ten diesel tak poradte čo by mohlo byť lepšie.
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 27.10.05  14:24

    « Re: Re: Re: technicky vyspělejší benzín nebo nafťák

    neviem nakolko sa v tomto lisia motocyklove a automobilove motory (povedal by som ze motocyklove su daleko vpredu) a tam je prave problem s podpalovanim ventilov, pokial to jazdi na chudobnu zmes.
    btw kazdy spravny tuner si prave kvoli tomuto meria teplotu vyfukovych plynov.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.10.05  14:15

    « Re: Re: technicky vyspělejší benzín nebo nafťák

    Chudá směs dnes rozhodně ventilům nevadí: všichni výrobci už dávno (kvůli bezolovnatému benzínu) používají sedla ze spékaných kovů! Vadí ale exhalacím, resp. vzniká problém s odstraňováním příliš velkého podílu NOx, na což je třeba přinejmenším speciálního katu.
    Rovněž tak s tím, že pravděpodobnost, že se "něco pose.e", je 50:50, to není úplně pravda. Jestliže u auta s benz. nepřeplňovaným motorem stojí motor x a je tam pouze ten jeden motor, tak u moderního vozu s turbodieselovým motorem mám v motorovém prostoru minimálně 3 x: tj. motor, vstřikovací čerpadlo a turbo, každý to díl v ceně zhruba x. Takže i pravděpodobnost, že se u dnešního turbodieselu "něco pose.e", je minimálně 3x vyšší!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto modus-ponens

    modus ponens 27.10.05  14:15

    « Re: spravne:-)

    mol: budem to brat naozaj ako humor. Inak by som Ta musel vyzvat na spominanu hru s hadzanim sestky s tym, ze Ty vyhravas, ak ju hodis. Co tam po pravdepodobnosti, zamerias sa na dva stavy, ktore Ta zaujimaju... ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.10.05  14:05

    « spravne:-)

    ano, tak to je..
    pravdepodobnost je 18 procent /napr), sance je pul na pul )) bud to vyjde nebo ne )
    u nas u zkousky s touto originalni myslenkou jeden kamos vystoupil kdyz uz nevedel u zkousky kudy kam, ucitel rukavici zvednul a nabidl mu 1 kdyz ho o tom matematicky presvedci:-)
    trvalo to asi 1 hodinu "diskuse", od ty doby mel ten kluk jen samy 1:-)
    moje kratka interpretace: nezajima me z kolika procent se to stane, ale "JESTLI" se to stane:-)
    co je mi platny ze je jen 0,000003 procentni pravdepodobnost ze dostanu AIDS, kdyz ho mam? ))) v te chvili me zajimaji jen 2 stavy ) ) mam aids/nemam aids )
    prosim nezabihat do diskusi,b erte to jako "humor" )))
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 27.10.05  13:24

    « Re: technicky vyspělejší benzín nebo nafťák

    neviem ako je to co sa tyka eklogie, ale pokial sa jedna cisto o motor, tak prilis chudobna zmes sa nemoze pouzivat najme kvoli vyfukovym ventilom, ktore by sa podpalovali (chudobna zmes = vysoka teplota horenia)
  • 00 Reagovat !

    foto Lukso

    Lukso 27.10.05  13:01

    « technicky vyspělejší benzín nebo nafťák

    No někdy si něco přečti o emisních limitech EURO 1- 4 a rychle to pochopíš. Kdyby něly nafťáky stejně přísné emisní limity NOx ( SOx jsou mnohem méně škodlivé ) jako benzín ( nemá ani náhodou ), tak jsou se spotřebou tak o třetinu výš než v současnosti a spotřeba by byla možná ještě vyšší než u benzínu. Ve splodinách je třeba zachovávat určitý poměr spalin, aby to mohly katalyzátory odloučit a proto u benzínu nemůže jít do motoru příliš chudá směs paliva, protože by byly emise v háji. Až bude u nafťáků navíc povinný odlučovač kouře ( cena u auta tak 30-50 tisíc nahoru ) a navíc s velmi nejistou životností tohoto odlučovače, tak půjde ekonomika nafťáku úplně někam jinam. :roll:
  • « 00 Reagovat !

    foto modus-ponens

    modus ponens 27.10.05  12:57

    « Re: Re: Re: Re: zajimave

    mol:
    jestli se neco posere nebo ne )) ale ta sance je i u benzinu, a vzdy je 50 procent Smile bud ano/ne )))
    To by bola dost silna facka teorii pravdepodobnosti ako takej, nemyslis? ;-) Aj pri hadzani kockou mas vlastne dve moznosti: bud hodis sestku alebo nie. A tvrdit, ze kedze su tie moznosti dve, tak je to 50 na 50, by mohlo byt pre jedneho hraca dost tragicke, najma keby hral o svoje prachy... ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto modus-ponens

    modus ponens 27.10.05  12:53

    « vseobecny zaver nie je

    ... a ani nemoze byt. Viac ci menej vzdy zalezi na konkretnej situacii. Ci uz je to sposob pouzivania auta alebo podmienky konkretneho trhu (ceny aut, sadzby poistiek, ceny pohonych hmot).
    Napriek tomu ma tato tema vzdy velky naboj a je zaujimava. ;-)
    Co si je treba predovsetkym uvedomit, je sposob vyberu. Az na krajne pripady sa rozhodovanie robi na zaklade viacerych atributov, z ktorych motorizacia (diesel vs. benzin) nie je na prvom mieste. Napr. ja som pri vybere svojho casu dospel k trojici M6, Avensis, Accord (bez poradia). Az potom som zacal riesit motorizaciu - spolu s konkretnou cenovou ponukou predajcov. Nakoniec zvitazil Avensis a este aj potom som mal dilemu benzin vs. diesel. Lenze: diesel bol v mnou preferovanej vybave o 120tis. Skk drahsi (cennikove ceny). Sice mal VSC, ktore benzinova verzia nemala, ale ja som ho vyslovene nepreferoval, takze mi nevadilo, ze ho pripadne nebudem mat. No a tych 120 litrikov sa mi uz na prvy pohlad zdalo nedobehnutelnych. Vyhral teda benzin.
    Niekto tu spominal akcie "diesel za cenu benzinu". Toyota take tusim este nemala. Prinajmensom na Avensis nie. Darmo mi bude Renault pchat svoje diesle za cenu svojich benzinov, ked chcem Toyotu.
    Este nieco k novym vs. ojazdenym autam. Ak sa bavime o ojazdenych autach, je tazko nieco porovnat, pretoze konkretna ponuka moze byt velmi siroka. Mozem velmi surne potrebovat predat auto v dobrom stave, tak ho dam dost pod cenu a uz sem ktosi napise, ze take a take auto sa da kupit za tolko a tolko. A uz vobec nerozoberam mieru ojazdenia (stocene tachometre, zatajene chyby/opravy). Proste u ojazdenych aut je predpoklad, ze auto je v dobrom stave, velmi silny a prakticky neoveritelny.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.10.05  10:58

    « Re: Re:

    u novych uz neplati kratsi servis. intervaly... u neceho jsou jeste delsi...
    a tezko sezenes stejne auto ojete v nafte za stejny penize jako benzinu.. ja na takovy jeste nenarazil....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.10.05  10:51

    « Re:

    stale to podla mna nie je jednoznacne dane len navratnostou u noveho po cca 80 tis km. alebo u stareho prakticky hned (ak cena jazdeneho zrovnatelneho diesla je rovnaka ako benzinu). Diesle maju zvacsa kratsi interval vymen oleja (vychadza z principu kde dochdza k riedeniu oleja naftou), cena garanciek nie je pravda ze je rovnaka (v diesly sa pri garanckach meni viac dielov). U starsieho dieslu je vsak skoro iste ze bude potrebovat viac do udrzby ako zrovnatelne zachovaly benzin. Do minuleho roka hrala ulohu aj vyska zakonnej poistky v prospech mensieho objemu dieslov. Co uz sa da u vacsiny poistovni obist pocitanim vysky poistky podla vykonu. (snad to nezrusia) Najnovsie diesle sa nemusia bat ani tohoto lebo su uz zhruba rovnako vykonne ako benziny. Z toho ma napada este jedna otazka ako je mozne ze diesle dobehli vykonovo benziny, ved uz z principu vyhrevnosti paliva by to malo byt stale naopak. Z toho mi vychadza ze benzinove motory su umyselne poddimenzovane resp. do vyvoja sa tolko neinvestuje, ci umyselne nevyuzivaju max. potencialu). Dovod vidim len v tom ze predajny argument - "lacnejsia prevadzka" vitazi lebo to predava a zvysuje obraty. Keby sa vyzdimalo z benzinu to co z nafty s vykonmi by to muselo byt inak. Ostalo by viac skalnych "benzinistov" ako som ja. Uz som sa totiz pristihol pri tom ze ak to takto pojde dalej (co asi pojde) dalsie auto "moze byt" aj diesel (fuuujjj:-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.10.05  09:17

    « Re:

    Celý je to jen o tom, že při běžné jízdě v běžných otáčkách (2000), když se něco semele a potřebujete náhle přidat o cca 20-40 kmh, u dieslu prostě jen šlápnete na plyn. U benzínu musíte podřadit, abyste byli stejně rychlí. Něco jinýho je sprint nebo větší zrychlení. Tam se zase projeví omezené spektrum otáček dieselu, neb ty končí okolo 4000, zatímco benzín si táhne v pohodě do 6500, a tak máte u benzínu k dispozici víc než dvojnásobný rozsah bez přeřazení (u dieslu tak bez přeřazení na dvojku zrychlíte např. z 40 na 80, u benzínu z 40 na 130). Sportovní diesel podle mě není, ale pohotový v běžných situacích ano.
  • 00 Reagovat !

    foto mezek

    mezek 27.10.05  09:16

    « Bez nadpisu

    Když je řeč o dieslech, tak jedna perlička: v ruských lokomotivách, u nás přezdívaných Sergej, byl použit dvanáctiválec do V, přeplňovaný dvěma turbodmychadly a jedním Rootsovým dmychadlem, dvoutakt, sání přes vložku, kdy byl do kanálu v bloku motoru vháněn vzduch a přes díry ve vložce "tlačen" do válce, čtyři výfukové ventily v hlavě, hlavní ojnice s pomocnou /válce nebyly přesazeny/, s plovoucím pístem /ojničním čepem byl uchycen na ojnici "palec", na který byl nasazen píst a zespodu zajištěn pružným kroužkem, píst byl dvoudílný - dno a tělo/, vrtání 230 mm. Měl nádherný zvuk a patřil mezi nejvýkonější a nejnenažranější motory.
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.10.05  08:58

    « ekologie

    kdyz vynecham ekologii a "image" - smrdi a kouri to slusne, tak stary "traktory" jsou nesmrtelny )))
    moje nejlepsi zkusenost je s motorem ve vozidle Zetor 15, r.v. 1948 - motor je stale v perfektnim stavu, spotreba cca 10 litru/10 hodiny jizdy:-)
    pocitam ze me jeste prezije )
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.10.05  08:54

    « Re:

    Verim, ze ruzne TDCI, CDI, HDI... ze to je na udrzbu narocne, ja se pohybuju kolem aut starejch radove 15 let a tam naftaky svoji spolehlivosti uplne jasne valcuje benzinaky, ze kterejch jsou majitele casto uplne vyrizeny a zraly na leceni ... U staryho naftaky je vsechno jasny... Svet postupne speje k zaniku, jasna vec...:-))))))))))))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.10.05  08:45

    « Re: Re:

    fakt jo? )) tak to je tezka rana memu znamemu ktery se smal memu common railu ze je to sracka, ze PD ma budoucnost ))))))) bude pivo zadarmo:-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Saab

    Saab 27.10.05  08:37

    « Re:

    to mezek: právě proto se naše názory na komfort liší, já do toho počítám i zvuk motoru apod.
    U rusů je možná problém v tom, že ty auta musí jezdit i na Sibiři a tam je diesel k ničemu, "arktická nafta" je "provozuschopná" až do -30 a na Sibiři jsou teploty až kolem -50 až -60. Navíc mají vlastní ropu, takže jim to nevadí ani z finančního hlediska :-)
    Jo a něco na odlehčení: VW prohlásil, že vývoj jejich TDI motorů systému čerpadlo-tryska byla slepá ulička a proto přechází od roku 2007 na common-rail diesely, protože jsou lepší >:D
    [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto mezek

    mezek 27.10.05  08:11

    « Bez nadpisu

    Benzin v. nafta - Auto Tip, č. 19, září 2005.
    Saab: Komfort jízdy jako jízda na jeden rychlostní stupeň. Obrazně... Prostě málo přeřazování, stačí šlápnout a jede se. V6 a V8 benzín to sice umějí také, ale diesel stejného objemu bude nesrovnatelně lepší.
    Ono kromě rusů /ZIL/ přišli všichni na fakt, že s velkou zátěží si nejlépe poradí diesel. Dnes si už v pohodě poradí i se sportovní jízdou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.10.05  08:07

    « Re: Re: Re: zajimave

    ale jo, ja netvrdim ze je to "nezfalsovane" )) na druhou stranu kazdy si to muze pomoci internetu lehce spocitat (orientacne za par hodin..)
    svoje vyhlednute auto - ceny motorizaci (vynecham takove ty speky ze diesel je v katalogu drazsi, ale obvykle lepsi vybava - kdyz k benzinu budes chtit dat co je v dieselu si na stejnych penezich !!!!!
    ceny ruceni, ceny zakladnich oprav (planovanych vymen), najit si prodeje ojetin (planuju-li prodej)
    ja to u 3 aut udelal a sel sem do 2 roky stareho TDCI a sem spokojen (v teto chvili...), jestli se neco posere nebo ne )) ale ta sance je i u benzinu, a vzdy je 50 procent :-) bud ano/ne )))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.10.05  08:02

    « Re: Re: zajimave

    No jo, Mole, když oni ti pičusové dali k tomu Escpace nejsilnější V6 3,0 dCi!!! Ty ale můžeš mít k Espace i 2,2 a možná i 1,9 dCi o 200 tisíc levněji!!!
    Já fakt nevím, Němci si neodpustí nějakou tu malou nefér manipulaci směrem k Francouzům!!!
    Stejný motor jezdí ve Vectrách: 3,0 CDTI přes milión a 1,9 kolem 800 tisíc, rozdíl 200 až 300 tisíc.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…