Dneska už se diesel nevyplati... a nebo ano?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Bez nadpisu
co se týče picassa. jak jsem již zde jednou řekl, mam zkušenosti s 2,0 HDi i 2,0 Benzinem, v sočasné době jsem majitelem picassa 2,0 Hdi 90k exclusiv, domnívam se že motor je naprosto dostačující, jak pro jízdu ve městě tak i pro jízdu na dálnici, pohodová rychlost je 130/140, při spotřebě 8L nafty při rychlosti 100km/h jede za 5,8L, když budeš mít cihlu na plynu tak se rozjedeš na 170km/h, bude ti to žrát 11,5-12L nafty, ve městě jezdim za 8... jsem velmi spokojen, jezdil jsem dva týdny s benzínem, ve městě za 10L a pri 100km/h jede za 9, pri 130km/h za 12 a při 170 za 16L, když to rozjedeš na 200 tak se ti spotřeba bude pohybovat kolem 18L.
jinak picasso jako takové je velmi pohodlné auto, měřím 1.90m a bezproblému najdu polohu za volantem, a i vzadu se pohodlně usadim, co se týče dlouhých cest tak žádný problém, ba naopak, pohodlná "křesla" vepředu zaručí že vás nebolín ani zadek, ani záda. 2x do roka jezdim na hory 1800km tam a to samé zpět, 1x do měsíce jedu do rodného města mé přítelkyně 380km a jednou do měsíce v létě na weekend k moři 400Km, (možná se to zdá moc, ale žiji v Argentině a tyto vzdálenosti jso zde jako pro Čecha Praha-Liberec 8)
Ještě se vyjádřim k místu v zadu... prostor pro hlavu, nohy, lokty ramena.. vše OK, jen mi vadí stoleček "ala letadlo" který jsem zatim nikdy nevyužil a pouze zabíra 5cm mista přesně na urovni kolen, normální člověk nemá problém, ale při mé výšce se občas lehce dotknu kolenem tohoto "skvělého" výmyslu.
Kufr, domnívamse že dostatečně veliký, škoda, že nemá dvojté dno, rezerva je totiž venku pod autem a nechci si ani představit tu špínu a sajrajt co na ní musí být! :'-(
jediná vada muže být horší kvalita zpracování, sem tam se ozve nějaký plast, jinak počítej stím že je to vysoké auto a je dost citlivé na silný boční vítr.
já bych šel určitě do dieselu, na rodiné auto, jizdu po městě a na delší cesty pohodlnou rychlostí, těch 130-140 to stačí a když máš na spěch, neni problém to rozjét na 170, konstantní rychlost, maximum co jsem s toho dostal bylo 185! (z kopce, vítr v zádech a v očích smrt >:D >:D ) -
"-- skrytý --" 27.10.05 21:49
« Alternativní paliva
naftero: S vodíkem je hromada problému a navíc je jeho výroba energeticky náročná a tedy i celkem drahá.
LPG - otázka je jak a z čeho se získává - není to náhodou odpad z destilace ropy ?
Zemní plyn - dle některých předpokladů je právě tohle budoucnost vozidel na příštích 50 až 100 let.
Bioplyn - kde ho vzít dost ?
Dřevoplyn - budeme jezdit na dřevo ?
Bionafta - ta dnešní moc biosměsí neobsahuje, ale pokud by se motory navrhly pro trvalý provoz na 100% bionaftu, tak by to bylo ideální řešení. Dokonce i ČR by dokázala být soběstační v produkci bionafty.
Biolíh - není to lepší vypít ?
Tož asi tak - nakonec se vždy narazí na peníze a spalování ropy a ropných produktů furt vychází nejlevněji. Alternativní zdroje prý začnou být zajímavé, až ropa překročí 100 USD/barel. -
"-- skrytý --" 27.10.05 21:40
« Bez nadpisu
O tom HDi este neviem nic moc. Je to v setreni a to dokladnom. Bude sa preverovat povod az po vyrobnu linku. Ten benzin ma laka preto lebo ako novy stoji v tej vybave a v akcii 630 000 Sk. Takze ponuka je to dobra. No zakonna poistka bude asi o 3000Sk drahsia ako na 2,0 HDI. -
"-- skrytý --" 27.10.05 21:29
« Re:
Za ten rok to zničit nestačil, neboj... A co má za sebou to HDI? Z jakého je to zdroje - znáš to auto od nova? Určitě má jen 70tis, nebylo vážněji pobořené? Pokud tohle všechno máš jisté, vzal bych to HDI, pokud je to něco neznámého v bazaru, vezmi toho benzína - na toho máš i záruku :) -
"-- skrytý --" 27.10.05 21:17
« Bez nadpisu
Picasso chceme to je iste. HDi je 66kW. Oproti Berlingu je Picasso ovela zivsie. podla dostupnych informácii si riaditelia beru nove auta kazdych 25000 km. Toho spôsobu jeho jazdy sa bojim aj ja. Bude este v zaruke. Osobne jazdim skor kludne, ale ked chcem predbiehat tak mam rad vykon. Co sa ty ka vydrze tak v mojom okoli je par ludi co maju HDi a este sa u nikoho ziadne problemi nevyskytli. Najstarsie je 2002.
Jeden je dost ujetej pan a jazdi s nim ako s formulou. Nevie si to auto vynachvalit.
Stale sa neviem rozhodnut a momentalne zacina tlacit cas. -
"-- skrytý --" 27.10.05 21:06
« Bez nadpisu
No jo, pravda, kdoví na co jsem myslel >:D ;-) rozdíl to je samozřejmě trochu větší... sorry. Já to beru podle těch motorů, u PSA benzínů se docela často se.e elektronika a dělá takové ty nepříjemné závady typu kolísání otáček apod - krokáč je skoro spotřebka :-( HDI sice taky není bez chybky, ale benzíny jsou na tom podle mě hůř. Jinak mechanicky jsou oba ty motory super, takže co do mechanické výdrže je to fuk, nechají si líbit i dost špatné zacházení. -
"-- skrytý --" 27.10.05 20:20
« Bez nadpisu
Ale ICASK pise o Picasse, nie o Berlingu. Ja viem, ze pre mnohych to je aj tak "iba Citroen", teda jeden cert, ale malicky rozdiel tam predsalen je :)
Teraz nahlas rozmyslam: v kazdom pripade, keby som mal na vyber, tak radsej to HDi, ale nepises aky vykon. Ak iba 66kW, potom asi radsej zober benzin, aj ked ja to HDi mam v Berlingu a spokojnost. Zavisi od toho, aky si jazdec, ale ak uvazujes aj na 1.8-ke, tak asi potom klobuk-dedo-jazda Ti moc nevonia, preto mozes byt sklamany tym 66kW modelom, aj napriek jeho nizkej spotrebe. Nezanedbatelny je aj rozdiel nabehanych kilometrov, taky riaditel Citroen salonu mozno vobec nesanoval to auto, lebo vedel, ze keby nieco, oprava ho nebude nic stat. A preco sa ho zbavuje tak skoro? Nebabralo sa mu nahodou?
BTW, predtym ako ho kupis (to Picasso) sadni si na zadne sedadlo(a) a skus najst vhodnu polohu na dlhsiu cestu. Ak ju najdes a nebude Ti vadit, kup Picasso. Ak nie, este porozmyslaj... -
"-- skrytý --" 27.10.05 18:30
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: technicky vyspělejší benzín nebo naf
matuS: Ještě jsem si vzpomněl na motorkáře/harleyáře - ty samozřejmě zajímá teplota výfukových plynů především, neboť právě ona jim znehodnocuje krásné chromování výfukových kolen na výstupu z válců... :P
"Benzínový turbař" neřeší problém chudé směsi, ale především detonačního spalování... >:D -
« Bez nadpisu
tak jsme se uz bavili o vsem, diesel, benzin, prevodovky, splodiny.... napada me dalsi tema, kudy by se nase debata mohla odvijet. Kromne Dieslu a benzinu existuji i dalsi alternativni paliva :!: ...
jedno z nich je treba LPG... do auta bych si ho nedal ani za boha, ale videl bych jeho budoucnost treba v autobusech MHD ;-) .
Dalsi moznost, na ktere se zatim pracuje, ale uz par aut v nemecku cirkuluje, je vodik... vyhoda je v tom, ze jedine co vyjde z vyfuku je vodni para >:D nevyhoda je v tom ze je decentne vybusny... :-(
omlouvam se za deficit hacku a carek, nemam zrovna k dispozici ceskou klavesnici >:D -
matuS 27.10.05 17:43
« Re: Re: Re: Re: Re: technicky vyspělejší benzín nebo nafťák
mitsi> ohladom predstihu to neviem, tak daleko som nedosiel, netunim :)ale co viem je, ze tuner samozrejme chce mat zmes co najviac bohatu, ale zvysovanim tlaku turba (pravy tuner turbuje :-) ) sa meni pomer vzduchu a paliva, a prave teplota vyfukovych plynov je velmi spolahlivym ukazovatelom.
informacie mam z australskych tuningovych magazinov, jedna sa teda o naozaj prave "tunerstvo", nakladne a komplikovane. -
"-- skrytý --" 27.10.05 17:07
« Re: Re: Re: Re: technicky vyspělejší benzín nebo nafťák
matuS: Tuner neměří teplotu výfukových plynů kvůli chudé směsi (jeho záměrem je přece narvat do válců a spálit směs pokud možno co nejbohatší, nikoli nejchudší, nebo snad ne?!), ale kvůli odhadu intenzity prohořívání směsi, resp. zjištění, kam až může "šponovat" předstih zážehu ve vztahu k bohatosti směsi.
Jen tak mimochodem: Použití chudé směsi sice zvyšuje teplotu ve spalovacím prostoru (což je ale zase eliminováno EGR kvůli nadměrné produkci NOx při vysoké teplotě), ale na druhé straně snižuje teplotu výfukových plynů (ač to zní nelogicky), jelikož více tepla se přemění na mechanickou energii díky podstatně většímu předstihu zážehu, bez něhož zase pro změnu nejde zajistit včasné zapálení a prohoření chudé směsi - a tak stále dokola, jelikož tady prostě všechno souvisí se vším... -
"-- skrytý --" 27.10.05 16:47
« Bez nadpisu
magic: OK, tak pak ta Lancia byla fakt motorickej zázrak. Můžu já za to, že si vybereš zázračnej motor a moje příklady pak nefungujou ?
(Když je realita v rozporu s tvrzením, tak je nutné změnit realitu >:D >:D >:D )
Naštěstí závěr je stejný jako před tím - jedna hodnota vytržená z křivky nemá žádnou vypovídací hodnotu. A už je jedno jestli se shodneme či neshodneme na tom jestli je krouťák méně vypovádající číslo než výkon. Podstatné je, že se shodneme na tom, že o ničem jiném, než celé křivce se nemá snysl bavit. A to je asi důvod, proč momentové charakteristiky inzeruje stále méně výrobců :-( -
modus ponens 27.10.05 16:09
« Re: Re: Re: Re: Re: spravne:-)
v oblasti aut: nakonec je hlavni vysledek - klekl konrektne me muj dieselovy motor nebo ne? )) bez ohledu na statistiky )
Isteze. ;-) Tak nabuduce, ked si budes kupovat napr. baterku, ci ziarovku, tak rovno kasli na statisticke merania vydrze a radsej si jej vydrz nechaj v predajni zmerat. Ked sa vybije po case dlhsom ako je garantovane vyrobcom, tak si ju kup. Taku vybitu. :) -
modus ponens 27.10.05 16:04
« Re: Re: Re: Re: Re: spravne:-)
mol: Pointa nie je v sutazivosti, ale to Ti asi uniklo. Nevadi, lebo tak sa zda, ze Ti toho uniklo viac. :-) Drzim Ti vsak palce v prebijani sa zivotom metodou rovnakeho ohodnocovania dvoch komplementarnych moznosti lubovolnych javov. ;-)
btw. kdybys mi za hozeni 6 dal 10000, v pripade 1-5 ti ja dam 1000 kc, tak ti par hracu sezenu )
V takom pripade by to uz predsa nebolo 50 na 50. Skus obcas nakuknut do stavkovej kancelarie - mozno sa niecomu priucis... ;-) -
« Re: Re: Re: Re: spravne:-)
ja ne, nejsem "soutezivej" typ ))) nehraju karty, rulety sazky apod... me to zajima jen jako divaka ))
v oblasti aut: nakonec je hlavni vysledek - klekl konrektne me muj dieselovy motor nebo ne? )) bez ohledu na statistiky )
btw. kdybys mi za hozeni 6 dal 10000, v pripade 1-5 ti ja dam 1000 kc, tak ti par hracu sezenu ) -
"-- skrytý --" 27.10.05 14:35
« Re:
shi: tak tvrdit o motoru 3.2 V6 z GTA (0-100 za 6,41 s, max. 252,2 km/h), že je to nějaký nepovedenec, to opravdu ukazuje na absolutní dezorientaci. Pohotovostní hmotnost je zhruba stejná, Integrale je navíc v nevýhodě díky zvýšeným odporům permanentního quattra. Ale nemusíme ji měřit jen s tou Alfou, stejně dopadla konfrontace s Porsche 944 Turbo S (2.5 l, 240 koní) a spoustou dalších aut. Takže ta otázka by spíš měla znít: kde udělali Italští soudruzi ten zázrak, že jim motor se 196 koněma (později 205 a 215) tolik jel? >:D (motor naprosto běžné konstrukce - nic převratného, ve srovnání s Mitsubishi nerbo STi již dnes dokonce v lecčems zaostává).
Prostě jsem tím chtěl říct, že 196 koní je někdy víc než 240 nebo 250. Ve srovnání turbodieselu vs. benzinu to může platit stejně (ať na jednu či druhou stranu), protože z katalogů se dozvíme pouze maxima nějakých funkcí, nikoliv jejich průběh. Proto je třeba tyto údaje brát jako velmi orientační.
Bihužel to samé platí i o firmeních údajích o zrychlení a max. rychlosti. Některé automobilky mají podivnou strategii, např. BMW neustále nadsazuje hodnoty u svých benzinových motorů a to tak, že čím vyšší objem, tím větší rozdíl mezi údaji a skutečností (nikdy jsem nenaměřil to, co uváděli; vždycky byla skutečnost horší) a naopak nepochopitelně degraduje motory naftové (pravý opak - vždy byly lepší než výrobce uváděl). Např. AR měla ještě podivnější strategii - neustále ve všech materiálech uváděli, že nejrychlejší v řadě 164 je model Q4 (232 koní), potom 3.0 V6 24v (206 koní) a poté 2.0 V6 TB (201 koní). Přitom ze všech měření vychází jasně nejrychlejší V6 TB (7,44/248,5), poté Q4 (7,74/241 a něco) s téměř shodnými parametry jako 3.0 V6 24v (7,80/cca 238 a něco - nepamatuju si to přesně na desetiny). Proč to tak bylo opravdu nechápu, ale můžu poskytnout i důkazy.