Dneska už se diesel nevyplati... a nebo ano?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 02.11.05 18:39
« Re: IT
Proč tady plácáš ,.... kolik jsi toho najezdil s tou sanitkou,.... jse úplně mimo mísu, proč jsem pleteč zdravotnictví, když záchranou službu zřizuje i řídí úplně někdo jiný, ale rozhodně to není neikdo ze sekce MZd. A vůbec o čem je tato diskuse,...ani slovo co týče tématu. Mimo jiné srovnám-li subjektivní pocit jízdy s motorem stejného obsahu v benzínu (v dnešní technologii) a to samé v naftě v současné špičkové technologii, pak není co řešit. Je to jedoznačně nafta. Neřeším vůbec ekonomii pořizovacích nákladů apod. Nikomu to nenutím. -
dcgsd 02.11.05 13:54
« Re: Re: Re: Re: Re: Re:
problemy ethanolu se probiraji temer v kazde knize o alternativnich palivech. Hlavni problemy jsou: udrzet homogenni smes paliva (oddeloveni slozek), zamezit korozi kovovych casti i tesneni pal. s., zajistit dobrou pripravu smesy (hur se odparuje - problem v zime). -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Saab: Jeden muj kolega kupuje nove auto, a protoze zavadeji ve Stockholmu mytne za vjezd do mesta od ktereho jsou osvobozeny eko automobily, vybral si Focus Flexifuel. A pri koupi ho jednoznacne varovali, ze v zimnim obdobi je lepsi jezdit jen na benzin, nebot s ethanolem muzou byt problemy. -
Saab 02.11.05 13:33
« Re: Re: Re: Re: Re:
to Pucmeloud: máš nějaké odkazy na články kde se problémem s etanolem v zimě zabývají (ideálně ze Švédska) ? Celkem by mě to zajímalo, tedy hlavně při jakých teplotách to ještě má smysl.
Co se produkce týče, tak v ČR se ročně vyprodukuje 500.000 tun cukru, což představuje 325 milionů litrů etanolu. A to už je po tom co nám EU omezila jeho produkci. No ale to by pak nebyl cukr na čokoládu :shock: -
Saab 02.11.05 13:09
« Re: Re: Re:
to pkod: na co chceš čekat ? V Brazílii se na etanol jezdí od roku 1975 a to na čistý etanol. Navíc i obyčejné benzíny jsou v Brazílii ředěny a to tak, že z 20% obsahují etanol. Takže zkušeností je dost. Navíc etanol začínají podporovat i USA kde už se taky nabízí palivo E85.
Celkem zajímavý článek je např. na [odkaz] -
dcgsd 02.11.05 12:11
« Re: Re:
no ale kolik zaplatime na dotacich na ty brambory (lesy, repu...)? :-) Navic by se musela vybudovat infrastruktura na vyrobu ethanolu a to taky nekdo musi zaplatit. Pokud vim tak je stale benzin levnejsi nez vyroba ethanolu (pokud nepocitam dane). S tim bude muset udelat neco stat. Dalsi otazkou je kolik plochy je potreba na pokryti dnesni spotreby. To male procento realne bude, cisty ethanol jako palivo asi ne. Jeste je otazka dlohodobe korozivni odolnosti motoru dnesnich aut. Ja bych se do toho zatim tolik nehnal. -
« Re: Re: Re: Re:
S tim ethanolem to neni zase az tak jednoznacne jak se muze zdat. Jako priklad Focus Flexifuel, ktery muze jezdit jak na benzin tak na ethanol. Ethanol je sice levnejsi, ale jeho spotreba je asi okolo 40 % vetsi nez u benzinu, cimz se ceny vyrovnavaji. Navic vyrobce doporucuje jezdit v chladnem pocasi spise jen na benzin..... -
« Re: Re:
A když už jsme zabrousili do dotací a zemědělství, co třeba řešit bioanftu a E85 (ethanol-benzín)? Například taková komparační analýza naší a švédské situace. Proč se ve Švédsku E85 prodává a jezdí se na něj a u nás ne? Vlastní zdroje ropy přece nemáme, ceny rostou, na uhlí se jezdit dá jen těžko, tak proč nezavést ethanol? -
Saab 02.11.05 06:38
« Re:
to IT: jo máš pravdu, čuměl jsem na tabulku bodů a psal rovnou výpočet, tedy paušál. Jinak nejvyšší koeficient je 3,8 a to za děti ve věku 0-4 roky, ale tam se musí na rozdíl od dospělích věnovat lékař všem a mnohem víc.
Jednu novou pracovnici MZ znám a dost se divím, že zdravotnictví ještě funguje >:D Ta je tak chytrá, že ji kdysi i Kostrhun zesměšnil ve své knize >:D Za chytrost se dostala až do vysokých funkcí MZ 8-s Tady se totiž za blbost povyšuje, je to legální a rychlý způsob jak se někoho zbavit :-(
ad volby: a koho volit ?
ODS - profesionální zloději, kteří bezostyšně lžou a když se jim ukáže důvod jejich lží, tak začnou mlžit. Jejich experiment, že neviditelná ruka trhu vyřeší vše znamenal ekonomickou krizi v roce 1997. Nicméně rovná daň, školné na VŠ apod. se mi zamlouvá.
ČSSD - zloději amatéři, populista Paroubek a jeho banda "odborníků" nás vede ke světlým zítřkům, takže brzo dopadneme jako v Argentině
KSČM - no comment
KDU-ČSL - jediná strana, která je ve vládě desítky let, nicméně nikdy nic nedokázali a nemám je rád za protěžování církve a nápad dát desatero do ústavy je šílenost.
Zvolit dobrou stranu nejde, jde jen o to zvolit nejmenší zlo :(
No, raději se bavme o autech. -
"-- skrytý --" 01.11.05 15:32
« Bez nadpisu
magic: Hůř být může vždy, ale já jsem spíš pro to, alespoň sám za sebe a firmu (a žena s její "firmou", tj. ona a sestřička),dělat něco pro to, aby bylo spíš lépe.
Volby:to nesouhlasím.Vždy si zásadně organizuji vše tak,abych mohl jít a SVÝM hlasem ovlivnit. Dcera se žene 300 km z Prahy, aby volila.Je třeba nebýt pohodlný a těch pár minut si člověk musí najít.
Ty alternativy jsou přípravou na budoucnost, ekonomika Číny roste a jakmile se tam začnou rychle rozmáhat auta, tak budou potřebovat víc ropy a to požene ceny hodně nahoru :(