Dneska už se diesel nevyplati... a nebo ano?

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto RonJeremy

    RonJeremy 31.10.05  19:16

    « Plantáže

    Nesmíš zase věřit všemu, co píše Reflex
    Ale můžeš víceméně věřit tomu, co ukazuje google maps:
    [odkaz]
    Nazoomuj a uvidíš.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.10.05  19:07

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    kdyz uz se to pres felcary svezlo az k zemedelcum ve Spanelsku, tak kdyz uz to ma byt o autech, muzeme zacit o kamionech co ty hydroponiove sklenikovo-plantaznicke "amarouny" vozi :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.10.05  18:07

    « Re: Re: Re: Re: Re:

    Viados: (cit.) "Příjemcem dotací jsou pak totiž mj. takovéto zemědělské kolosy, které ničí vše (krajinu, obce, lidi): [odkaz]"
    - Nesmíš zase věřit všemu, co píše Reflex (tím nechci zpochybňovat věrohodnost článku, ale jen upozornit, že každá mince má dvě strany)! Zemědělská činnost tu prostě být musí, jednak aby nakrmila lidi, jednak aby udržovala krajinu v jakéms takéms přijatelném stavu (také si přece nenecháš zahradu zarůst plevelem...). Samozřejmě můžeme vést debatu o míře vyváženosti mezi oběma funkcemi/rolemi, bohužel však ne o tom (a mne to také mrzí), zda absolutně tržní hospodářství v zemědělství ano či ne: Jestliže totiž takovým není nikde na světě (a to ani v oněch tolik tržně vychvalovaných USA), pak ho těžko můžeme izolovaně zavádět u nás či kdekoli jinde na světě. Buďme rádi, že zemědělská výroba činí v našem HDP tak malé procento a zaměstnanost v daném sektoru rovněž, pročež se tím nemusíme příliš trápit a můžeme se soustředit na "krajinářskou roli" zemědělství, přinejmenším v našich klimaticky nepříliš přejících (plantážovému typu zemědělství) podmínkách.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.10.05  16:43

    « Re: Re: Re: Re:

    Ale no tak. Já to samozřejmě chápu. Zdarma (nebo s dotovanou cenou) pro spotřebitele/konzumenta. Pro systém to pochopitelně zdarma není. A proto zdravotnictví nikde na světě nemůže fungovat uspokojivě pro všechny.
    Zatímco u zdravotnictví má státní regulace a vyosení z tržních pricipů stále jisté sociální odůvodnění, u zemědělství už ne. Lety to totiž nemístně nabobtnalo. Z výjimky pro případ krize (povodně, kobylky, katastr. sucha) se stala nárokovaná a pravidelná položka rozpočtu. Příjemcem dotací jsou pak totiž mj. takovéto zemědělské kolosy, které ničí vše (krajinu, obce, lidi): [odkaz] Stanislaw Lem to nazval Technologická past. Je to něco, co se jako "báječné univerzální řešení" nějakého problému přijme, všeobecně rozšíří a když se zjistí, že to tak univerzální, natož báječné není, lze to jen velmi těžko odstranit. Princip se ovšem objevuje ve všech systémech, nikoliv jen technologických.
    Jistou technologickou pastí je i automobilismus. A pokud ne celý automobilismus, pak spalovací motory na fosilní paliva zcela jistě.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.10.05  16:04

    « Re: Re: Re:

    A kdo říká, že zdravotní péče je zdarma? Každý úkon má svou přece cenu. Přesto neznám žádnou civilizovanou zemi, kde by si kdokoli, kdo je součástí systému, musel úkony v oblasti tzv. primární péče hradit v plné výši ze svého přímo. A právě v zemích, kde je systém zdravotního pojištění již dávno "odladěný" (např. Švýcarsko), je právě zdravotnictví stále tím místem, odkud se obykle roztáčí inflační spirála. Proto trvám na tom, že je to dobrý příklad: nabídka/poptávka v oblasti poskytování zdravotní péče nefunguje jako regulátor, pročež jeho roli na sebe musí vzít stát. Jinak by rostly blázince jako houby po dešti - ne proto, že by byly tzv. zdarma, ale že by se jejich majitelům/provozovatelům prostě vyplatily...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.10.05  13:34

    « Re: Re:

    To nebyl dobrý příklad, Mitsi. Být zdarma auta, také bude poptávka překračovat nabídku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.10.05  12:36

    « Re:

    magic: Jenže jsou oblasti, kde neviditelná ruka trhu nezmůže vůbec nic! Příklad? Když na zelené louce postavíš blázinec, do půl roku ho máš plný bláznů. A proč? Protože v dané oblasti (tj. v celé oblasti zdravotní péče) si každá nabídka velmi brzy najde svou poptávku... >:D
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.10.05  12:05

    « Bez nadpisu

    Nevím teda, jak to souvisí s původně diskutovaným tématem, ale proč ne...
    Nejsem odborník ani na zdravotnisctví, ani na zemědělství, farmacii ani nic podobného. Jen z vlastní zkušenosti vím, že největší problémy jsou v tom, do čeho hovoří stát. A čím víc, tím větší problémy. nejvíc - pokud vím - si obyvatelé tétoi země stěžují na úřady, bytovou politiku, zemědělskou politiku, sociální politiku a zdravotní péči. Tedy na oblasti regulované státem. Neopak jsem nikdy za posledních 10 let neslyšel, že by nefungovala výroba automobilů, ledniček, toaletního papíru nebo prášků na praní. Takže "neviditelná ruka trhu" určitě nevyřeší všechno za nás, ale stát je podle mého ten nejhorší vlastník, správce nebo regulátor čehokoliv.
  • « 00 Reagovat !

    foto Saab

    Saab 31.10.05  11:50

    « Re:

    to IT: Tady někdo zná aktuální hodnotu kapitačního bodu pro člověka ve věku 30-34 let >:D
    Co takhle jít dělat na Ministerstvo zdravotnictví ? To by pak dealeři farmaceutických firem běhali za námi a za "všimné" bychom mohli mít Lexuse všichni :D
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.10.05  09:57

    « Bez nadpisu

    Jít dělat dealera farmaceutické firmě. >:D
    Poměr 1:1 nevím, lékařů je 40 tis,kolik je automechaniků netuším,ale v okrese(protože okresy existují,nejsou okr.města) je jedna špičková nemocnice(odkud lidé odcházejí docela spokojeni) a několik prodejců s tragickým servisem. Kradou a podvádějí s výjimkou Toyoty všichni. Proto příště Toyota.
    Umí auta na benzín,naftu,hybridy,čímž je řečeno vše. ;-) Takže ani ne na co to jezdí, ale že je to Toyota.Jezdit budeme na to,co bude k dispozici,což na auto cz asi nevyřešíme.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.10.05  00:50

    « Bez nadpisu

    IT: O.K. máš pravdu, je to systém plný absurdit - v jednom podobném se pohybuji a musím připustit, že enormním úsilím jedince dochází pouze k mikroskopickým posunům k lepšímu. A je fakt, že ryba smrdí od hlavy. Bohužel nejsem daleko od tvrzení, že poměr mizerných automechaniků ku mizerným lékařům tak asi 1:1.
    Tvoje rada - když jsem léčen špatně tak jít jinam je dobrá. Ovšem pro laika to není až tak jednoduché. Navíc většina lidí věří tomu, co jim lékař řekne, a už o tom dál nepřemýšlí. Naštěstí jsem za svého působení na VŠ pochopil, že stejně jako naše VŠ dává titul i lidem, kteří by ho dle mého nikdy dostat neměli, tak i lékařské fakulty nechávají projít podobně kvalitní aboslventy. K lékařům, které neznám, proto a priori přistupuji s nedůvěrou a zatím mám pocit, že se mi to vyplácí.
    Moje obvoďačky jsou zaměstnány v privátní klinice, jedna je normální fajn teta, tu druhou bych nenechal ošetřovat ani dobytek. Provizemi jsou dle mého motivovány obě. Už jsem se naučil, že pokud nechci riskovat těžké poškození svého zdraví, musím přijít když je tam ta lepší. Opravdu vážné problémy v rodině konzultuji přes telefon s kamarádem, který je kromě lékařského vzdělání nadán i logickým myšlením, který ví, že nesežral veškerou lékařskou moudrst světa, a který se ke mě nechová jako k ovci, která si musí nechat všechno líbit.
    Mám kamarádky, které dělají cesťáky u farmaceutických firem. Mám známého, který do špitálů dodává HW. Historky, které z mých přítel občas omylem vypadnou, jsou opravdu odporné. Zdravotnictví, stejn ějako školství téměř postrádá samočistící mechanizmy. Možná není prohnilé, ale minimálně jsou v něm značně zahnívající místa.
    Ale zpět k autům - zrovna přemýšlím, kde vzít na Lexus IS250 AWD a nekrást :roll: .
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.10.05  23:59

    « Bez nadpisu

    50% ze 2 je jeden, když dojde na věc, ale vážně:svobodně si lze vybrat lélaře od roku 1993, pokud léčí dle názoru špatně,lze jít k jinému, provize za léky, tj., kolik budou stát ve finále berou úředníci MFiN a lékaři v nemocnicích že je píší, léky schvaluje do oběhu MZ(tj. nyní aparát s. Rád-tha), provize berou nemocnice za SW,HW a dalo by se pokračovat.Ano, ve státním se bere.Pak je tu privátní, pod velmi tvrdou kontrolou pojišťoven a zase o tom cosi vím...
    Konečně co chceš: obvoďák, např, za tebe bere měsíčně paušálem 34 Kč,ročně 400Kč, z toho financuje celou režii, autoservis Renault bere(kam jaksi raději nejezdím, aby mi to ještě chvilku jezdilo a celé to nezkur***...) nějakých 400 + DPH. Takže to musíš brát, že je to "do výše toho" co platíš. Za 34 Kč můžeš být rád, že tě neléčí Ráth.
    P.S:Jo,vyhrotil jsem to, ale co,je to sranda,takhle při půlnoci,ne? Třeba žena: za 34 Kč přišla na to, že manželka kamaráda má nádor a pokud to dopadne OK,jako že by to mělo být OK, bude holka v poho žít další léta, což je bezva. A za tu cenu...no uznej.Život má hodnotu 34 korun českých, to není ironie, to jde o to, že ten kdo se s pacientem potká jako první buď udělá za 34 Kč správné, nebo chybné rozhodnutí=žiješ/nežiješ.Dobrý, to se mi líbí. ;-)
    Těch krp za 500Kč/hod práce v servisech znám na román.
    Osobně se těším, až odbornost českých servisů a jejich zaměstnanců bude alespoň částečně na úrovni českých zdravotníků. Zatím to nehrozí, konečně, jsou to jenom auta,že?
    Měřme všem stejným metrem.Zkusme to.
    Příliš velká provokace? Ale pravdivá.A nějaké přísahy vynechejme, dají se dohledat a nepoužívejme něco, co přesně neznáme, když se to hodí.
    Tím to uzavírám, já větu o shnilém zdravotnictví nenapsal jako první.
    Hodně zdraví a špičkové autoopravárenství nám všem.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.10.05  20:48

    « Bez nadpisu

    "to je snad i mírná urážka lidí, co tam stále ještě pracují"
    Těm slušným se tedy omlouvám, ale bohužel cca 50% lékařů, se kterými jsem měl kdy co do činění by zasloužilo živit se skutečnou prací a to navíc takovou, kde nemohou díky své neschopnosti, zabedněnosti a někdy i pochybným morálním kvalitám škodit.
    Bohužel v tomto shnilém systému si připlatit nemůžu, zato jsou mi (díky mastným provizím) vnucovány léky, která nepotřebuji, ale laboratorního vyšetření se pomalu ani doposit nemohu. A když se ve fakultní nemocnici (!) dozvím, že moje zdravotní dokumentace je lékařovo obchodní tajemství a že mi do ní nic není, tak skutečně začínám vidět rudě. Pak se už ani nedivím, že mladým medikům občas rvou na školách do hlavy naprosté bludy.
    Ono to není jen o penězích, ono je to i o etice a vnitřních morálních hodnotách. Jaký systém, takoví lidé, ale také jací lidé, takový systém.
    něco málo o tom systému je nádherně popsáno zde:
    [odkaz]
    Máš pravdu, zaplať pánbůh, že aspoň to auto si člověk může svobodně vybrat a dokonce ani servis mu není přidělen z moci úřední.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.10.05  19:57

    « Bez nadpisu

    Protože o tom zdravotnictví vím víc, než je průměrná informace, tak: zdravotnictví není vůbec shnilé,to je snad i mírná urážka lidí, co tam stále ještě pracují, ale shnilý je systém jeho financování, tj. národu je třeba narovinu sdělit, že za české peníze nemohou očekávat evropské služby, nebo že si připlatí na nějakých 15-20% spoluúčasti atd.To se v EU v průměru platí a tečou tam zcela jiné peníze z jejich platů,že...
    Nebo jiný př.:jako jinde ve světě-politici slibují nemocnici na každém rohu,občané si to přejí...OK, ale každý si na to ročně připlatíte tolik a tolik peněz. A to už v Česku ne. My to chceme zadarmo.V Rakousku si připlácí,např.= obec = z daní.
    A kdopak že to všem všechno slibuje zadarmo?No schválně?Já ne!
    Je to asi jako se domnívat, že auta budou kvalitnější,bezpečnější,ekologičtější provoz a budou citelně levnější. Nebudou,už proto,že ti co je vyvýjejí a vyrábějí chtějí vyšší platy(legitimní,ne?),rostou ceny enerií a surovin.
    Tak je tu ještě řešení dovozu šrotu z ČLR.Takže osobně si raději připlatím.
    Definovat,co je kultivace krajiny lze.Ona je obecně totálně nekultivovavá, konečně jako lidé, ale není to případ shi, aby bylo jasno.OK?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.10.05  19:14

    « Bez nadpisu

    IT: Souhlasím, že potraviny jsou ještě strategičtější surovinou než ropa. Ale v EU zavedený naprosto šílený systém subvencí a různých regulací je totální zběsilost, která deformuje trhy a vkonečném důsledku škodí nám všem. Evropské zemědělství je stejně prohnilé, jako české zdravotnictví.
    Co se týče kultivace krajiny, tak souhlasím jen částečně - nenarušená krajina se kultivuje sama, bohužel narušená krajina se už musí řízeně kultivovat. Ale proces kultivace by měl směřovat krajinu k její přirozené podobě a dost pochybuji, že nějaký systém permanentních dotací dotlačí krajnu do přirozeného stavu.
    Subvence by měly jít do zemědělství pouze za tím účelem, aby se:
    a) udržela strategická produkce potravin
    b) aby se pomohl v případě sucha, záplav, holomrazu a podobných ekonimických katastrov.
    Ve všech opačných případech by měly být dotace nulové a další regulace trhu by se měla dělat nanejvýš dovozními cly a kvótami.

    Sorry, ale princip, že napřed sebereme všem a potom některé zadotujeme je z principu naprosto špatný, protože malý zemědělec či hospodář na dotace nedošáhne. Žádost o dotace ssebou nese tolik papírování, že se žádosti vyplatí jen zemědělcům hospodařícím ve velkém - tedy vede k diskriminaci malých podnikatelů a hospodářů.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.10.05  17:08

    « Re: E85

    shi: V Autosalonu bylo dnes Tokio a nějak zaznělo, že zcela vážně se uvažuje s palivovými články někdy kolem 2015-20 a rozhodně v 2030.Připusťme,že ti co dělají vývoj aut ví o malinký kousíček víc, než my zde v diskusi.Byli to výrobci z celého světa. Že by se domluvili?Asi sotva...
    Takže fr.zemědělci nejsou problém.A i kdyby:legitimně se perou za své zájmy,zatímco jiní se tváří,že všemocná neviditelná ruka trhu atd,bla,bla,že zemědělství je výroba jako každá jiná(protože sš jsem dělal zemědělku,měli jsme vinohrady atd-dnes naštěstí nemusím a stěží poseču trávník kolem domu), tak vím, že to trh jako každý jiný holt není.A pokud je,postavme továrnu na výrobu surovin-obilí,ovoce,zelenina atd. Neprší,no problém. Záplavy,no problém.Mrzne a zmrzne,no problém...Zemědělství není jenom o výrobě potravin ale i o kultivaci krajiny,což zní možná úsměvně, ale stačí třeba malý výlet do GB...aby všude nerostla např.turica kandská nebo lebeda, nebo jak se to píše,říkám, že už nevím. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.10.05  15:18

    « E85

    Jeden znamy ridi autobusy ve Stockholmu a rikal, ze dost casto maj problemy s kvalitou E85. Kdyz dostanou spatnou dodavku, tak je startovani vzdy loterie, nikdy nevis jestli to naskoci. Ale kdyz uz naskoci, tak pak funguje v pohode.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.10.05  23:22

    « Re: Re: Alternativní paliva

    Saab: Až na ty francouzské zemědělce 100% souhlas. Oni stávkovat budou furt - nepřáteli jsou jaro, léto, podzim, zima a ostatní zemědělci z celé planety. Nakonec si Francouzi vymrčí, že biolíh se bude smět ve velkém vyrábět pouze ve Francii a Německu ostatní země budou mít nařízení kvóty na výrobu biolihu. ČR bude značnou část biolihu povině kupovat z bývalých francouzských kolonií, protože na líh z nefrancouzských kolonií bude uvaleno vysoké clo - stejně jako je to dnes s banány.
    ----
    Za 20 let tu bude probíhat stehjná diskuze jako dnes - příznivci benzínu se zkonvertují na příznivce biolihu a příznivci nafty na příznivce bionafty >:D
    Budou se vést spory o tom jestli je lepší pištění vysokootáčkového turbolihového motoru nebo pomalé dunění turbobionafty >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Saab

    Saab 28.10.05  16:10

    « Re: Alternativní paliva

    S vodíkem je více problémů. Nejlevněji se dá vodík vyrobit z ropy nebo uhlí, ale proč dělat z ropy vodík když výroba benzínu a nafty je levnější. Další možností je elektrolýza, ale to bysme museli postavit pár dalších elektráren. Navíc vyrobený vodík má problém s uskladněním, protože ta mrcha proleze snad všude :-( Takže jedinou možností je výroba vodíku přímo v autě. Jedna možnost je natankovat do auta destilku a pak do nádrže hodit zinkové tablety a reakcí zinku a vody vznikne vodík. Bohužel, abychom dostali množství vodíku odpovídajícího 60 litrům benzínu, tak bychom potřebovali cca 600kg vody a zinku.
    V Evropě se začíná prosazovat nové palivo E85, což je směs etanolu (85%) a benzínu (15%). Etanol se dá vyrobit např. z obilí nebo lesního odpadu, tedy z obnovitelných zdrojů. Nevýhodou je o 1/3 vyšší spotřeba (tedy auto, které sežere 10 litrů benzínu potřebuje na stejnou práci 13 litrů E85), naopak výhodou je vyšší výkon (oktanové číslo je 105). Další výhodou je, že takto upravené auto může klidně jezdit i na obyčejný benzín. První sériově vyráběné a prodávané auto v Evropě jezdící na E85 je Saab 9-5 2.0t BioPower (prodává se už cca 3/4 roku, zatím jen ve Švédsku kde už mají i čerpačky na E85), který má při jízdě na obyč. Natural95 výkon 150k a při jízdě na E85 dosahuje výkonu 180k, takže celkem zajímavý tuning >:D
    V nejbližší době se do Evropy dostane další auto, které může na E85 jezdit a bude jím Ford Focus 1.8. Navíc tohle palivo začínají prosazovat orgány EU, takže to bude za chvilku i u nás.
    Další výhodou bude, že konečně ti otravní francouzští zemědělci budou mít co pěstovat a nebudou prudit stávkama 8)
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 28.10.05  13:33

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: technicky vyspělejší benzín nebo

    mitsi, kolena sa obaluju dvojito, ta vrchna vrstva nikdy nedosiahne taku teplotu aby sa sfarbila.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…