Dneska už se diesel nevyplati... a nebo ano?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 24.10.05 18:50
« Bez nadpisu
Pokud má někdo rád diesely, má peníze nebo najede kolem 30 000km za rok, tak ať si ho koupí. Ale pokud koukáte na cenu vozu, cenu servisních prací, cenu povinného ručení a nenajedete více jak 25 000km ročně tak z tohoto hlediska nemá diesel význam. Dneska jsem zrovna koukal na rozdíl 1 litru a je to 0,20 Kč ve prospěch diesela, takže je to dle mého soudu jasné. Co se týká trvanlivosti, tak na tom bude diesel asi lépe, ale měl jsem benzín s najetýma 250 000km bez jediné poruchy a dneska ještě rok po prodeji jezdí dále. Hodně jsem slýchal proč jsem si nekoupil před šesti lety diesela, který měl objem 1,9 a žral 7l. Protože jsem si koupil stejné auto, ale s benzínem 1,2 a žral oficiálně 6,9l. Což spoustu lidí nechápe, podívejte se např. na starší diesely 1,9 od PSA, které se ještě prodávají a žerou 7,5l, což je na dnešní dobu neuvěřitelné. U nových dieselů je to jiné, menší objem a samozřejmě menší spotřeba, ale pořád né o tolik, aby se to vyplatilo řidičům, kteří najedou cca do 25000 km za rok. -
"-- skrytý --" 24.10.05 18:41
« Bez nadpisu
taky si myslím, že se nevyplatí, ale spousta lidí si to při rozhodování o motoru prostě neuvědomuje (nepropočítá)...
vždycky ale záleží na tom kolik člověk najede a hlavně na konkrétní nabídce při koupi auta (různé slevy, akce typu "cena nafty za benzín" apod...)
teď mám diesel (koupený poměrně výhodně), ale další auto bude nejspíš benzín, jednak ročně moc nenajedu (cca 20t km) a taky dost často jezdím menší trasy, takže se diesel ani neohřeje a moc mu to asi ani nesvědčí, krom toho mě docela otravuje kultivovanost motoru (je fakt, že je to tdi-pd a dnes už naštěstí existují lepší diesely)
ale k tvé otázce: nejdřív to byl benzín, pak diesel (o1 tdi 66kw), a to kvůli výborné spotřebě (a poměrně dobré ceně), pak zase diesel (o1 ukradli, výhodně jsem ale sehnat golfa IV s tdi-pd 74kw), tentokrát zčásti kvůli dobré spotřebě, ale hlavně ceně auta, která nebyla o tolik vyšší než za benzín, takže se to prostě vyplatilo (a tenkrát -- před 3 roky -- byl rozdíl v ceně benzín-nafta poněkud větší). jak už jsem psal, další auto bude nejspíš benzín a to jednak kvůli nižší ceně (která by se mi v případě nafty jen tak nevrátila) a větší kultivovanosti motoru (tdi je prostě traktor 8-s ).
prostě mi přijde, že dnes je tu u aut nějaká naftová mánie a každý chce naftu, na čemž automobilky slušně profitují... v současnosti navíc rozdíl ve spotřebě mezi naftovým a benzínovým motorem už není vlivem ekologických norem (nutných filtrů pevných částic) tak velký jako dřív, řekl bych průměrně tak 2-3 l/100 km, což není při (mém) průměrném ročním nájezdu důvodem ke koupi nafty... hlavně když zohledním i negativní stránky dieselu -
« Dneska už se diesel nevyplati... a nebo ano?
Ahoj, sedim u počitače a smutně koukám na ceny benzínu a nafty... celý život jsem měl diesly, jsou dražší, ale uspornější a nafta je (byla) levnější... a po ujetí xy Km se vam investice do draheho dieslu vratila a začali jste "šetřit"... Za rok se vracim do Čech, auto už bych měl vybrané, ale motor... asi přejdu na benzín, snad semnou budete souhlasit, že dnes se již diesel nevyplatí, koupit o 80 000 dražší motor, a při rozdílu mezi benzinem a naftou cca 1-1,50 Kč se to prostě nevyplatí...
Chtěl bych vědět kolik z vás již prestoupilo z jednoho druhu paliva na druhé a proč... :roll: