Dneska už se diesel nevyplati... a nebo ano?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
briza 25.10.05 12:09
« Re: Re: Re: Re: Re: RonJeremy
Smysluplnou odpoved na co? Tve puvodni tvrzeni ... jeste jednou cituji: "Se zvyšující se cenou ropy se současně snižuje procentuální rozdíl mezi cenou obou paliv, a výhodnost dieselu se stává ještě pochybnější." neni pravda. Ta zavislost je presne opacna. Na snahu to nasledne nejak okecat s tim, ze "Absolutní hodnoty jsou z pohledu rozhodování málo důležité...." mam pouze tu odpoved, ze je obcas lepsi uznat omyl. -
RonJeremy 25.10.05 11:17
« Re: Re: RonJeremy
Tohle tvrzeni je nesmysl. Prave se zvysujici se cenou pohonnych hmot roste castka, kterou provozovatel naftoveho motoru usetri diky nizsi spotrebe.
Absolutní hodnoty jsou z pohledu rozhodování málo důležité. Když bude stát výrobek A 100Kč, a výrobek B 103Kč, přičemž výrobek A bude dobrý, a výrobek B bude mít stejné kvality, ale navíc tobě sympatičtější barvu, budeš se příliš rozmýšlet? Kdyby stál výrobek A 70Kč a výrobek B 100Kč, možná by ses rozmýšlel více.
Resp. koupíš si za milion Škodovku, nebo ve stejné třídě podobně vybavený Mercedes, který bude stát o 50,000 více? Z absolutního pohledu koupí Škodovky ušetříš 50,000, což není až tak málo - ale vyplatí se ta úspora? ;-) -
RonJeremy 25.10.05 11:05
« Re: Re: Blábol
Ano, ano, tak nějak si představuji pokrok, nikoliv čoud a rachot traktoru.
Mimochodem, hybrid umí využít i jinak odpadní energii z brždění - diesel bržděním motorem naftu nevyrobí. >:D
Ideální to z mého pohledu ovšem bude, až auta budou poháněná výhradně elektromotorem. Kdo ví, jak nesmírně tiše se rozjíždí Prius, tuší proč. -
briza 25.10.05 11:04
« Re: RonJeremy
"Se zvyšující se cenou ropy se současně snižuje procentuální rozdíl mezi cenou obou paliv, a výhodnost dieselu se stává ještě pochybnější. "
Tohle tvrzeni je nesmysl. Prave se zvysujici se cenou pohonnych hmot roste castka, kterou provozovatel naftoveho motoru usetri diky nizsi spotrebe. Rozdil v cene nafty a benzinu v celkove uspore hraje (a vzdy hral) mensi roli nez ty usporene litry. Staci si to trochu spocitat. -
RonJeremy 25.10.05 10:57
« Re: Re: OT
OT:
Co je špatného na recyklovaném papíru? Myslím co je na něm vlastně neekologického, ne jeho barvu.
Třeba jsem viděl ekologickým papírem v polovině životnosti toneru zničený válec na laserovce. Takže papír ekologický klidně mohl být, ale musel se kvůli němu zbytečně vyrobit jeden toner a jiný zase zlikvidovat... :( -
matuS 25.10.05 10:56
« Re: Blábol
ten hybrid co ma toyota v tusim model rx400 je fakt super. teda papierovo, este som s tym nesiel.
mal by tam byt 3.5l V6 + elektromotor, dohromady vykon ako 4litrovy V8 a priemerna spotreba pod 10l - a to vsetko pri tichom seveleni benzinoveho motora. super super super. -
RonJeremy 25.10.05 10:42
« Blábol
2Petr T.: Áááá, další chytrolín - ono se to pozná už používáním zaklínadla "krouťák". Krouťák na motoru je k ničemu, zohledňovat ho má smysl až po přenosu na vozovku, tj. za všemi převody. Důležitý je jen výkon (a samozřejmě výkonová křivka). Připomíná mi to jednoho nejmenovaného dieselového odborníka, který v nějakém fóru vypustil perlu, že zpřevodováním 100kW motoru 1:10 vznikne 1000kW motor. >:D
A jestli si myslíš, že výrobci automobilů jsou div ne ekologičtí aktivisté (a z tvého příspěvku to téměř tak vypadá), jsi naivní jako nikdo. :roll: Automobilkám jde čistě o zisk, protože to je to jediné, co jejich akcionáře zajímá. Prostě je pro ně výhodné vyrábět diesely, pro které jsou navíc (doufám, že jen zatím) mírnější emisní limity, a prodávat je dráž, než benzín. Do karet marketingu na začátku dieselové "módy" nesmírně hrála nesmyslná daňová politika v mnoha zemích starého kontinentu (včetně ČR), kdy spotřební daň na naftu byla výrazně nižší, než na benzín. S přísnějšími emisními limity bude výroba dieselů nákladnější, a výkonu to samozřejmě také příliš nepřidá. Doporučuji si všimnout, jaké je zastoupení dieselů v zemích, kde není rozdílu mezi benzínem a naftou - ono to asi bude hlavně tou cenou nafty a spotřebou. Se zvyšující se cenou ropy se současně snižuje procentuální rozdíl mezi cenou obou paliv, a výhodnost dieselu se stává ještě pochybnější.
Dále pak doporučuji povšimnout si zprávy, že Lexus nebude do velkých limuzín montovat dieselové motory, které nejsou ani ekologické, ani ekonomické, a nehodí se pro luxusní vozy, a soustředí se na hybridní pohon. (A přitom diesely Toyota umí, jak evidentně víš.)
Mnoho by vyřešilo masovější nasazení FC, ale to je v současném * ovládaném ekonomickém prostředí vzdálená utopie. -
briza 25.10.05 09:48
« Hlavni uspora neni v rozdilu cen
Volba motoru je veci osobni volby. Zarazi me ale kolik lidi tady argumentuje tim, ze se dielsel nevyplati porotoze nafta je draha stejne jako benzin. Jednak tohle je do jiste miry nase specifikum. Nevim nekolik je to pravda, ale slysel jsem (celkem logicky znejici) zduvodneni , ze diky nezpoplatnenym dalnicim a houfum kaminou se u nas prodava vic nafty a cena reaguje na poptavku. Hlavni slozka te uspory je ale v rozdilu spotreby. A tohle si pro dane auto musi spocitat kazdy sam. Pokud je u malych aut ten rozdil maly nema to cenu. U stredni a vyssi stredni tridy to uz svou vahu ma. Zatim to vypada, ze do budoucna bude benzin spis stale drazsi nez levnejsi a umerne tomu se bude naftovy motor vyplacet. -
"-- skrytý --" 25.10.05 07:36
« Bez nadpisu
Takže, když to shrneme. Vlastně není důležité ušetřit (aby to zase dle Petra nevypadlo jako, že jsme skrblíci) na pojištění, na servisu, vlastně celkově ušetřit. Důležité je vlastnit diesel, protože ho dle Petra kupuje celá Evropa, což je zásadní stanovisko pro koupi. A kdo diesela nemá je vlastně chudý. Ještě jsem vlastně ani nepřišel na jediný pozitivní důvod proč koupit diesela, když třeba najedu 10 000km. Můžeš mi ho sdělit? Krom toho, že Češi jsou chudý a vlastně neumí uvažovat jako západní Evropa. -
Saab 25.10.05 06:24
« Re: Jsi se nějak rozohnil
to PetrT: tak benzín stejného obsahu jako diesel má o cca 15-20% menší emise CO2, v tom máš pravdu. Ale zapomněls dodat, že z dieselu (bez filtru pevných částic) letí saze, které jsou rakovinotvorné, takže sice bude menší poškození ozonové vrstvy, ale všichni tady chcípnem na rakovinu :-(
Z toho vyplívá, že s dieselem jezdí sebevrazi >:D Tu poslední větu ber jako vtip na odlehčení tématu 8) -
"-- skrytý --" 25.10.05 00:08
« Bez nadpisu
MatuS: >:D
Co já vím, tak jsou na západě lidi stejní skrblíci jako my tady, akorát že na to skrblení mají víc peněz. A stejně jako češi se i zápaďáci nechají zblbnout marketingem, který jim vnucuje rádobyekologické produkty. V první řadě jde výrobcům vždycky o kšeft a když zákazníci chtějí v názvu "eko" tak proč jim ho nedát.
Napadají mě příklady jako Green PC, recyklovaný kancelářský papír, výroba energie ze solárních článků a podobné rádobyekologycké příšernosti.