Dneska už se diesel nevyplati... a nebo ano?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 25.10.05 14:22
« OT: recyklovaný papír
viados: problém recyklovaného papíru je v procesu recyklace - aby z použitého appíru vyrobili kancelářský papír, tak se na čistění a bělení používaly docela drsné chemikálie, které s ekologií moc společného nemají. Energetická náročnost recyklace taky asi nebude malá. No a s mnohými ekovýrobky je to podobné jako s tím recyklovatelným papírem. -
"-- skrytý --" 25.10.05 13:40
« diesel ve městě???
Před dvěma lety jsem se nechal zlákat výhodou turbo dieslu a velmi rychle jsem vystřízlivěl. Základní problém je v tom, že na koncepčně zastaralé motory se umísťují vykonnější vstřiky a turba. Nevýhodou TD motoru ježděného na krátké vzdálenosti je, že motor je nucen turbem a výkonným vstřikem podávat vysoký výkon i v době. kdy není v optimálním provozním stavu a turbo ho velmi rychle likviduje. Masový rozvoj TD (a zejména ojetých) vede k obrovskému znečištění měst v zimních měsících. Tyhle motory patří na delší trasy (min.50km)a dálnice nikoliv do měst. Ojetý TD bych si už nepořídil, maximálně SDI, kde se destrukce turba tolik neprojevuje. Jsem pro úplně jiný přístup k emisím než ten jaký je u dieselů v současné době. Nižší CO2 je hezká věc, ale nedýchatelno a špína v zimě je věc druhá. Všem zastáncům TD bych přál, aby stály na chodníku a dýchaly ten sajrajt místo mě. -
« Spotřeba u stejného auta
to RonJeremy: O1 TDI 66kW, dlouhodobá prům. spotřeba 6 litrů, O1 1.6i 74 kW, dlouhodobá prům. spotřeba 8,5 litru. Je mi úplně jedno, jestli je rozdíl v ceně benzínu a nafty +10%, 0 nebo -10%, rozdíl je v těch ušetřenejch 2,5 litrech, což dělá 75 Kč/100 km. A tohle "starý" TDIčko navíc zkouslo v pohodě dlouhodobě bionaftu, dokud byla, takže taky příspěvek k ekologii.
Na dlouhý trasy s větší zátěží je diesel ideální. Na popojíždění po městě a zvláště v zimě přesně naopak. Měl jsem 3 roky diesel na pravidelné cesty Praha - Frankfurt. Teď jezdím 80% po městě a mám benzíňák. -
"-- skrytý --" 25.10.05 12:41
« Bez nadpisu
Takto to vydim ja:
Cloveku ktory najazdi malo kilometrov sa diesel naozaj nevyplati. Ale ak sa pohybuje rocne 25 000 a viac tak zacina byt zaujimavy. Hlavne ak sa novy kupuje za cenu benzin. pri ojazdenom sa diesel oplati skor, treba ale zvazovat riziko ojazdenych aut.
Co sa tyka diesel za cenu benzin, tak diesle su síce za cenu vysieho benzinu, ale maju pravydelne lepsiu doplnkovu vybavu ako benzin v tej cene. Tak je diesel zase lepsi.
Krutiaci moment je dost dolezity. Nedava sice autu smrc sportaku, ale urcite sa s dieslom koli krutiaku jazdi na mensie otacky a tym aj tichsie. Hlavne mensie benzinove motory ( skoda 1,4 starsia Fabia) zeru v otackach podstatne viac a su aj hlucnejsie. Dnesné diesle sú uz aj svizne a hlavne silnejsie ako benzináky. Takze zase bod pre diesel
Spotreba? Nech si kazdy pozrie parametre vyrobcov aut. Skuste si preratat cenu paliva na 1 km prejdeny dieslom aj benzinom a zistite, ze su snahy vyrovnat tento rozdiel. To znamena zdrazit naftu. Takze z tohto hladiska je to jedno.
Neosocujte ma. Jazdil som hlavne na benzinoch ale mal som si moznost vyskusat diesle a tie sa mi zdaju kulturnejsie. A co sa tyka poistiek hlavne zakonnych tak za 2.0 hdi 66kW sa u wustenrota a auto na zenu pre rok 2005 platilo 6068 Sk. To nie je vela.
Emise? Tak tie mame hlavne z kamionovej prepravy. -
briza 25.10.05 12:09
« Re: Re: Re: Re: Re: RonJeremy
Smysluplnou odpoved na co? Tve puvodni tvrzeni ... jeste jednou cituji: "Se zvyšující se cenou ropy se současně snižuje procentuální rozdíl mezi cenou obou paliv, a výhodnost dieselu se stává ještě pochybnější." neni pravda. Ta zavislost je presne opacna. Na snahu to nasledne nejak okecat s tim, ze "Absolutní hodnoty jsou z pohledu rozhodování málo důležité...." mam pouze tu odpoved, ze je obcas lepsi uznat omyl. -
RonJeremy 25.10.05 11:17
« Re: Re: RonJeremy
Tohle tvrzeni je nesmysl. Prave se zvysujici se cenou pohonnych hmot roste castka, kterou provozovatel naftoveho motoru usetri diky nizsi spotrebe.
Absolutní hodnoty jsou z pohledu rozhodování málo důležité. Když bude stát výrobek A 100Kč, a výrobek B 103Kč, přičemž výrobek A bude dobrý, a výrobek B bude mít stejné kvality, ale navíc tobě sympatičtější barvu, budeš se příliš rozmýšlet? Kdyby stál výrobek A 70Kč a výrobek B 100Kč, možná by ses rozmýšlel více.
Resp. koupíš si za milion Škodovku, nebo ve stejné třídě podobně vybavený Mercedes, který bude stát o 50,000 více? Z absolutního pohledu koupí Škodovky ušetříš 50,000, což není až tak málo - ale vyplatí se ta úspora? ;-) -
RonJeremy 25.10.05 11:05
« Re: Re: Blábol
Ano, ano, tak nějak si představuji pokrok, nikoliv čoud a rachot traktoru.
Mimochodem, hybrid umí využít i jinak odpadní energii z brždění - diesel bržděním motorem naftu nevyrobí. >:D
Ideální to z mého pohledu ovšem bude, až auta budou poháněná výhradně elektromotorem. Kdo ví, jak nesmírně tiše se rozjíždí Prius, tuší proč. -
briza 25.10.05 11:04
« Re: RonJeremy
"Se zvyšující se cenou ropy se současně snižuje procentuální rozdíl mezi cenou obou paliv, a výhodnost dieselu se stává ještě pochybnější. "
Tohle tvrzeni je nesmysl. Prave se zvysujici se cenou pohonnych hmot roste castka, kterou provozovatel naftoveho motoru usetri diky nizsi spotrebe. Rozdil v cene nafty a benzinu v celkove uspore hraje (a vzdy hral) mensi roli nez ty usporene litry. Staci si to trochu spocitat. -
RonJeremy 25.10.05 10:57
« Re: Re: OT
OT:
Co je špatného na recyklovaném papíru? Myslím co je na něm vlastně neekologického, ne jeho barvu.
Třeba jsem viděl ekologickým papírem v polovině životnosti toneru zničený válec na laserovce. Takže papír ekologický klidně mohl být, ale musel se kvůli němu zbytečně vyrobit jeden toner a jiný zase zlikvidovat... :( -
matuS 25.10.05 10:56
« Re: Blábol
ten hybrid co ma toyota v tusim model rx400 je fakt super. teda papierovo, este som s tym nesiel.
mal by tam byt 3.5l V6 + elektromotor, dohromady vykon ako 4litrovy V8 a priemerna spotreba pod 10l - a to vsetko pri tichom seveleni benzinoveho motora. super super super. -
RonJeremy 25.10.05 10:42
« Blábol
2Petr T.: Áááá, další chytrolín - ono se to pozná už používáním zaklínadla "krouťák". Krouťák na motoru je k ničemu, zohledňovat ho má smysl až po přenosu na vozovku, tj. za všemi převody. Důležitý je jen výkon (a samozřejmě výkonová křivka). Připomíná mi to jednoho nejmenovaného dieselového odborníka, který v nějakém fóru vypustil perlu, že zpřevodováním 100kW motoru 1:10 vznikne 1000kW motor. >:D
A jestli si myslíš, že výrobci automobilů jsou div ne ekologičtí aktivisté (a z tvého příspěvku to téměř tak vypadá), jsi naivní jako nikdo. :roll: Automobilkám jde čistě o zisk, protože to je to jediné, co jejich akcionáře zajímá. Prostě je pro ně výhodné vyrábět diesely, pro které jsou navíc (doufám, že jen zatím) mírnější emisní limity, a prodávat je dráž, než benzín. Do karet marketingu na začátku dieselové "módy" nesmírně hrála nesmyslná daňová politika v mnoha zemích starého kontinentu (včetně ČR), kdy spotřební daň na naftu byla výrazně nižší, než na benzín. S přísnějšími emisními limity bude výroba dieselů nákladnější, a výkonu to samozřejmě také příliš nepřidá. Doporučuji si všimnout, jaké je zastoupení dieselů v zemích, kde není rozdílu mezi benzínem a naftou - ono to asi bude hlavně tou cenou nafty a spotřebou. Se zvyšující se cenou ropy se současně snižuje procentuální rozdíl mezi cenou obou paliv, a výhodnost dieselu se stává ještě pochybnější.
Dále pak doporučuji povšimnout si zprávy, že Lexus nebude do velkých limuzín montovat dieselové motory, které nejsou ani ekologické, ani ekonomické, a nehodí se pro luxusní vozy, a soustředí se na hybridní pohon. (A přitom diesely Toyota umí, jak evidentně víš.)
Mnoho by vyřešilo masovější nasazení FC, ale to je v současném * ovládaném ekonomickém prostředí vzdálená utopie. -
briza 25.10.05 09:48
« Hlavni uspora neni v rozdilu cen
Volba motoru je veci osobni volby. Zarazi me ale kolik lidi tady argumentuje tim, ze se dielsel nevyplati porotoze nafta je draha stejne jako benzin. Jednak tohle je do jiste miry nase specifikum. Nevim nekolik je to pravda, ale slysel jsem (celkem logicky znejici) zduvodneni , ze diky nezpoplatnenym dalnicim a houfum kaminou se u nas prodava vic nafty a cena reaguje na poptavku. Hlavni slozka te uspory je ale v rozdilu spotreby. A tohle si pro dane auto musi spocitat kazdy sam. Pokud je u malych aut ten rozdil maly nema to cenu. U stredni a vyssi stredni tridy to uz svou vahu ma. Zatim to vypada, ze do budoucna bude benzin spis stale drazsi nez levnejsi a umerne tomu se bude naftovy motor vyplacet.