Dneska už se diesel nevyplati... a nebo ano?

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.10.05  00:13

    « Bez nadpisu

    IT: A co si kdo koupí,to tu nevyřešíme, už třeba proto, že je to bytostně privátní věc každého z nás.
    Suhlas. Ja mam k dispozicii aj naftak aj benzinak a kazdy mam rad pre nieco ine. Naftak je uzitkovy (Berlingo HDi) a benzin je osobny (Megane II) a myslim, ze je to dobra volba.
    Inac na takom typickom flame topicu sa ani neda velmi cakat, ze sa nieco vyriesi.
    Niekto tu spominal spotrebu 5,5 na TDI v meste - prezradi aj recept ako na to? Alebo sa jedna o mesto s radovo stovkou obyvatelov?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.10.05  23:30

    « Bez nadpisu

    No tak když jedu se svým ropákem s EURO 4, je fakt, že to musejí jiní za mnou čichat, ale zase často, díky jeho rychlosti doženu benziňáka, který ani neví že nějaké EURO vůbec existuje a č.4 už vůbec ne.... Staré náklaďáky, a že jich u nás jezdí(Tatra,Liaz,Avia) vynechávám-raději.Už to tak vypadá, že budeme jezdit každý tím, co uznáme za vhodné(teda já už rok starým ropákem) a je mi docela fuk, jestli to někomu vadí nebo nevadí. Zase té nafty spotřebovávám a tím pádem i škodlivin(hmotnostně)vypouštím méně, když to má spotřebu do 6,5 zatímco srovnatelný benziňák 10 alespoň. A co si kdo koupí,to tu nevyřešíme, už třeba proto, že je to bytostně privátní věc každého z nás.Mám pocit, že ropák občas vadí, "že jej nemáme"....co tak ty diskuse pár let sleduji.
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.10.05  22:36

    « Bez nadpisu

    Jo, s tou hadicí od výfuku strčenou do kabiny, bych to těm fandům TDI a spol. doporučoval taky ... Možná by se divili, co lidi jedoucí za nimi dýchají. Někdo tady vzpomínal saze - tak ty jsou u nejnovějších diesel motorů nebezpečnější než u klasických starých nafťáků - částice sazí jsou tak malé, že propadají bez problémů až do plic odkud se už nedostanou.
    Větší částice sazí ze starších motorů většinou skončily na průduškách, odkud se ještě mohou dostat...
    O nějaké zdraví lidí výrobcům aut skutečně nejde.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.10.05  20:58

    « Re: Re: Re: 2magic - torque

    Omlouvam se, ale doposud jsem zil v tom, ze technologie FSI je spojovana s 98oktanovym benzinem.Alespon ve vsech testech na vozy s timto motorem na to upozornovali :(
  • « 00 Reagovat !

    foto RonJeremy

    RonJeremy 25.10.05  20:40

    « Re: Re: 2magic - torque

    2petr Blaha:
    Pokud se nepletu
    Pleteš. Kdybys tu tabulku pročetl, dočetl by ses:
    Palivo: Benzin Natural, min. 95 ROZ
    A stíhat mu bude stoprocentně, i přes to, že benzinové motory z koncernu považuji za to horší, co lze pod kapotou aut najít.
  • 00 Reagovat !

    foto RonJeremy

    RonJeremy 25.10.05  20:34

    « torque

    2 briza:
    Nevím, jestli jsem se vyjádřil přesně - ale myslím, že tvrdím totéž. Dovolím si - narcisticky ;) - citovat sám sebe z příspěvku níže:
    Krouťák na motoru je k ničemu, zohledňovat ho má smysl až po přenosu na vozovku, tj. za všemi převody.
    A také tam dále píšu, že důležitý je výkon. Diesely mají "těžší" zpřevodování, a proto - přesně jak píšeš - na kolech bude krouťák nakonec prakticky stejný.
    O krouťáku jsem psal o to, že si ho fanouškové do dehtu vybrali jako modlu, protože je přece vyšší, než u benzínu, a pojmem "krouťák" se operuje jako všemocnou zbraní. A nakonec člověk obvykle zjistí, že vlastně dotyční ani pořádně neví, o čem mluví. Ale táhne jim to vocpoda. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.10.05  18:38

    « Nafta

    2naftero : mno ještě jsi zapoměl napsat, že ten nafťák prodáš dráž.....
    Jinak polemika není přeci jen o výhodnosti, ale i o pocitu z jízdy.Někdo preferuje to, druhý ono.Já třeba preferuji vysoký nástup krouťáku a to mě atmosferický motor bez turba jen tak nenabídne.Pokud se člověk chce svézt a zároveň aby ho to ve městě nesežralo, volba je jasná- diesel.(pomíjím plyn)Každý má ale jiné preference a strach z drahých oprav je pochopitelný.Holt ať si každý vybere to, na co má a nebo co chce.Dřív takový výběr a konkurence nebyla a každý bral ( a rád) to co bylo.Nikdo nikomu nic nenutí....
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.10.05  18:12

    « Bez nadpisu

    tak jsem si ztahl z netu ceny benzinu+ nafty, ztahnul jsem si ceny aut xy automobilky a rozdíl v ceně srovnatelného benzinového motoru a dieslu byl necelých 60 000 kč, spočital jsem si kolik mě příjde jedna nádž, kolik ujedu na jednu nádř (průměrná spotřeba), kolik utratim na pohoné hmoty u obou vozů při ujetí 50, 100 a 120 tisic Km. Vyšlo mi, že diesel začne šetřit po ujetí 90 000 km, tehdy jsem musel natankovat více pohoné hmoty do benzínového motoru a ta mě přišla na 60 000kč dráž něž pohoná hmota spotřebovaná v dieslu na stejnou kvantitu ujetých Km.
    Takže po ujetí 90 000km, diesel si našetřil na hodnotu o kterou byl dražší, to jes onych 60 000kč. Další najeté kilometry jsou "šetřící" levnější než benzín.
    neberu v úvahu servis atd....
    ted jestli koupim benzínové auto a prodám ho po ujetí 90 000 km, tak mě vyšlo stejně draho jako diesel se stejnym počtem km, jehož počáteční pořizovací cena byla o 60 000Kč dražší....
    stoho mohu udělat jen jeden závěr, pokud jezdíte málo je pro vás možná výhodnější benzín, pokud si kupujete auto na 6 let a najedete ročne minimalně 30 000 tak nafta je jasná volba
    (jen chci dodat, je to opravdu hipotetická kalkulace, je jasný, že čím menší je rozdil mezi pořizovací cenou benzinového a dieslového motoru, tím kratší je doba návratnosti investice do dieslu a proto i výhodnější, nesmíme opomenout servis, pojištění atd... )
    doufám, že jsem se nikde nesplet :D
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.10.05  18:00

    « rj72 napsal: sdi-se nenici tolik turbo....

    Jsem myslel, ze motory sdi zadne turbo nemají?? Je tomu snad jinak??
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.10.05  17:18

    « Re: 2magic - torque

    Pokud se nepletu, tak tema zni "zda se vyplati diesel", takze i kdyby ten 2,0FSI stihal tomu 2.0TDI, tak podstatny rozdil je v tom , ze to FSI-cko musis krmit drahym 98oktanovym benzinem kdezto to TDI-cko basti naftu.A V TOM JE PRAVE TEN ROZDIL!!!!!!!!
  • 00 Reagovat !

    foto briza

    briza 25.10.05  17:11

    « Re: magic

    Ja sice do problematiky spalovacich motoru nevidim, ale ciste z hlediska mechaniky ... ten tocivy moment te zajima nikoliv na motoru, ale na kolech. Takze do tech uvah je treba zahrnout i to, ze zprevodovani naftovych motoru zohlednuje i nizsi vyuzitelny rozsah otacek. Ve vysledku muzes mit pri dane obvodove rychlosti na kolech plus minus stejny tocivy moment at mas naftovy nebo benzinovy motor ... a ejhle na vykonu motoru zalezi (jak znamo vykon = uhlova rychlost * tocivy moment).
  • 00 Reagovat !

    foto RonJeremy

    RonJeremy 25.10.05  17:05

    « 2magic - torque

    Průběh kroutícího momentu je důležitý pro "neřazení". Benzíny ho mají lepší, teda ty dobré - v podstatě jen takový oblouček s cca. -15% na krajích.
    Zde ve srovnání 2.0FSI a 2.0TDI
    Sám "krouťák" TDI 320Nm proti 195Nm u FSI nehraje žádnou významnou roli - viz. zrychlení 0-100km/h.
    Pravdou je, že TDI je výhodné pro tahání nákladů, proto mají individuální dovozci aut s vlečňákem až na výjimky turbodiesely.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.10.05  15:58

    « Re:

    Se dozvídám teda zajímavý věci! Že je benzinový motor hlučnější :!: Ž eprůběh krouticího momentu není důležitý :?: a že vývoj benzinových motorů neexistuje :idea:
    Nic z toho přeci není pravda! U naftových motorů je díky velkým tlakům problém s vibracemi, takže naopak jsou mnohem hlučnější než benzinové a při stejném množství izolace vniká do interiéru podstatně víc ruchů. Na některé lidi působí ty vibrace tak, že cítí větší únavu než při stejných km za volantem benzinového auta.
    Krouticí moment a jeho průběh je alfa a omega motoru, protože plocha pod ním je efektivní práce mototrem odvedená. Výkon není nic jiného než práce za čas (ten čas ale výrazně ovlivní na výstupu převodovka) a hodnota maxima výkonové křivky je nicneříkající číslo. Moderní turbodiesely HDi A JTD mají v rozmezí otáček 2000-4000/min velké momenty, což z nich dělá hlavně lepší "tahouny" než u výkonově srovnatelných benzinových motorů. Benzinové turbomotory jsou sice možná i lepšími tahouny než turbodiesely, ale za podstatně vyšší cenu (takže výrazně méně efektivní).
    Pravidlo, že u benzinového atmosférického motoru s nárůstem zátěže klesá dynamika výrazně rychleji než u výkonově srovnatelného turbodieselu prostě platí.
    V současné době automobilky uvádí i přímovsřikové benzinové motory, z nichž některé jsou orientovány výhradně na spalování chudé směsi (potom se náklady na palivo rovnají s turbodiesely, ale přejímají od nich některé neduhy v podobě úbytku dynamiky) nebo na optimalizaci spalovacího procesu (= "stechiometrický" motor AR JTS). Spotřebou paliva se takový motor blíží turbodieselu při nižší výrobní i prodejní ceně, lepšímu průběhu momentu zvláště ve spodním pásmu otáček a přitom si zachovává přednosti benzinových motorů s nepřímým vstřikem paliva.
    Myslím si, že neexistuje objektivní závěr; na kratší cesty nebo menší průběhy (do 30.000 km ročně) bych osobně doporučoval spíše benzinový motor, u vyšších průběhů už rozhodně stojí turbodiesel za zamyšlení.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.10.05  15:13

    « Bez nadpisu

    Srovnávat emise má smysl jen u obdobně starých aut. Je naprostá hloupost srovnávat moderní TD a auto bez katu. Porovnávat je smysluplné jen auta ze stejné emisní kategorie. Tedy Euro1 s Eurem 1 a ne s Eurem 3.
    Pokud se podívám na moderní auta, tak kouří jen diesly, moderní smrdící benzín není.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.10.05  15:09

    « opravdu??

    Vše je to jen o penězích. Proč je výhodnější pro automobilky dávat na zastaralý diseselů turbo a lepší vstřik - aby se lépe prodal - a tak to vzniklo - nyní se pracuje na zdokonalení emisí, protože velký počet dieselů může být brzy problém a v EU o špínu nestojí. Proč se nezdokonalují benzínové motory - vícebodové jiskření v kombinaci s vysokotlakým vstřikem , lepší organizace ventilů - úspora cca 1litr....protože by se zvýšila jejich cena.
    Koupil jsem si starýho Yarise jezdím za 5l a ve městě za 5,5 a kecy o čistotě a úspoře dieselů mi připadají trapný. Všem těm co přišlápnou turbo u dieselů ve městě bych strčil hadici od výfuku do kabiny, aby si to vychutnali.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.10.05  14:50

    « Daňová politika

    Kdyby jsi pozorně četl mé příspěvky, zjistil bys že nemáš pravdu.
    NAVZDORY daňové politice UK, kde je nafta dlouhodobě znevýhodněna oprti benzínu a tudíž asi o 4 Kč dražší na litr,
    PRODEJE DIESELŮ V UK STOUPLY od roku 2001 do roku 2005 z 18% na 36% !!! To reprezentuje asi pouhých
    Takže v tom to asi nebude viď?
    A znovu opakuji, nežijte v minulosti, na odstranění černého čmoudu, který také nemám rád, se pracuje - je to jen otázka času.
    Pokud jsou auta v dobrém stavu kouří minimálně. O tom to není, je to o lidech, kteří A/ jezdí se starými smradlavými Aviemi, až Z/ kteří čipují jak blázni. To není fér vztahovat to 100% ne všechny diesely.
    Myslíš si, že emise, které nevidíš jsou lepší??? (U neseřízených benzínů -bez katalyzátoru apod...)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.10.05  14:22

    « OT: recyklovaný papír

    viados: problém recyklovaného papíru je v procesu recyklace - aby z použitého appíru vyrobili kancelářský papír, tak se na čistění a bělení používaly docela drsné chemikálie, které s ekologií moc společného nemají. Energetická náročnost recyklace taky asi nebude malá. No a s mnohými ekovýrobky je to podobné jako s tím recyklovatelným papírem.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.10.05  13:40

    « diesel ve městě???

    Před dvěma lety jsem se nechal zlákat výhodou turbo dieslu a velmi rychle jsem vystřízlivěl. Základní problém je v tom, že na koncepčně zastaralé motory se umísťují vykonnější vstřiky a turba. Nevýhodou TD motoru ježděného na krátké vzdálenosti je, že motor je nucen turbem a výkonným vstřikem podávat vysoký výkon i v době. kdy není v optimálním provozním stavu a turbo ho velmi rychle likviduje. Masový rozvoj TD (a zejména ojetých) vede k obrovskému znečištění měst v zimních měsících. Tyhle motory patří na delší trasy (min.50km)a dálnice nikoliv do měst. Ojetý TD bych si už nepořídil, maximálně SDI, kde se destrukce turba tolik neprojevuje. Jsem pro úplně jiný přístup k emisím než ten jaký je u dieselů v současné době. Nižší CO2 je hezká věc, ale nedýchatelno a špína v zimě je věc druhá. Všem zastáncům TD bych přál, aby stály na chodníku a dýchaly ten sajrajt místo mě.
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.10.05  13:32

    « Spotřeba u stejného auta

    to RonJeremy: O1 TDI 66kW, dlouhodobá prům. spotřeba 6 litrů, O1 1.6i 74 kW, dlouhodobá prům. spotřeba 8,5 litru. Je mi úplně jedno, jestli je rozdíl v ceně benzínu a nafty +10%, 0 nebo -10%, rozdíl je v těch ušetřenejch 2,5 litrech, což dělá 75 Kč/100 km. A tohle "starý" TDIčko navíc zkouslo v pohodě dlouhodobě bionaftu, dokud byla, takže taky příspěvek k ekologii.
    Na dlouhý trasy s větší zátěží je diesel ideální. Na popojíždění po městě a zvláště v zimě přesně naopak. Měl jsem 3 roky diesel na pravidelné cesty Praha - Frankfurt. Teď jezdím 80% po městě a mám benzíňák.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.10.05  12:41

    « Bez nadpisu

    Takto to vydim ja:
    Cloveku ktory najazdi malo kilometrov sa diesel naozaj nevyplati. Ale ak sa pohybuje rocne 25 000 a viac tak zacina byt zaujimavy. Hlavne ak sa novy kupuje za cenu benzin. pri ojazdenom sa diesel oplati skor, treba ale zvazovat riziko ojazdenych aut.
    Co sa tyka diesel za cenu benzin, tak diesle su síce za cenu vysieho benzinu, ale maju pravydelne lepsiu doplnkovu vybavu ako benzin v tej cene. Tak je diesel zase lepsi.
    Krutiaci moment je dost dolezity. Nedava sice autu smrc sportaku, ale urcite sa s dieslom koli krutiaku jazdi na mensie otacky a tym aj tichsie. Hlavne mensie benzinove motory ( skoda 1,4 starsia Fabia) zeru v otackach podstatne viac a su aj hlucnejsie. Dnesné diesle sú uz aj svizne a hlavne silnejsie ako benzináky. Takze zase bod pre diesel
    Spotreba? Nech si kazdy pozrie parametre vyrobcov aut. Skuste si preratat cenu paliva na 1 km prejdeny dieslom aj benzinom a zistite, ze su snahy vyrovnat tento rozdiel. To znamena zdrazit naftu. Takze z tohto hladiska je to jedno.
    Neosocujte ma. Jazdil som hlavne na benzinoch ale mal som si moznost vyskusat diesle a tie sa mi zdaju kulturnejsie. A co sa tyka poistiek hlavne zakonnych tak za 2.0 hdi 66kW sa u wustenrota a auto na zenu pre rok 2005 platilo 6068 Sk. To nie je vela.
    Emise? Tak tie mame hlavne z kamionovej prepravy.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…