Dneska už se diesel nevyplati... a nebo ano?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Bez nadpisu
citace: Mám pocit, že ropák občas vadí, "že jej nemáme"....co tak ty diskuse pár let sleduji.
možna to tak je, možná ne...
já, milovník nafty zůstanu u nafty (osobní věc), mam pár přátel, co jezdily s benzínovými auty... od fabiee 1,2 až po A6 2,8 v automatu, vždy jsem od nich slýchal, že "nafta patří do traktoru", ok, možná před 20ti lety... ted všichni ti co mi donedávna tvrdili toto, dnes jezdí v oktávce , C5, A6 a všechny jsou diesly...
neříkam nic o tom ktrý je lepší... jen je mi líto když čtu některé příspěvky (nemusí být z této diskuze, spíše obecně) a vsadimse, že polovina lidí co kritizuje diesely tak s nima ještě nejela, nebo málo a nebo naposledy před 10ti lety.
Dneska sednu do nové oktávky, audiny, či do mého picassa, a nelze to srovnávat s passatem co jsem měl před x lety, pokrok jde nezadržitelně dopředu- vibrace, hluk motoru? co to je???
Měl jsem zkušenost s benzínem, předtím než jsem si koupil picasso jsem jezdil dva týdny v benzínové verzi a týden v dieselu, jeden 2,0 120k a druhý 2,0 HDi 90k první mi žral na dálnici pri 160km/h 16L 98 benzinu, druhý si při samé rychlosti řekl o 11,5 nafty....
zadruhé komfort jízdy byl stejný, motor je velmi dobře odhlučněn a vibrace ani hluk se do interieru u dieslu takřka nedostanou, to spíš dělájí větší hluk pneumatiky a aerodinamika....
co se týče dinamiky, 120k je 120k...
-
"-- skrytý --" 26.10.05 01:12
« Bez nadpisu
Avecom: mame podobnu dvojsipkovu krvnu skupinu :)
Mal som AX 1.4 benzin (ta tahala!), teraz Berlingo HDi 66kW (s tym sa dostat pod 6 je problem, najma ak sa zapne kurenie) a jazdil som aj na tom skaredom kacatku C15D, ktore sa mimochodom este dodnes vyraba. Kazdy, kto na nej nejazdil ju zaznava, ze je skareda apod., ale akonahle ju ma moznost vyskusat, potvrdi, ze je to ina kava. Vezme aj tonu a ten hladky dieslik 1.7 si s nou bez problemu poradi (vdaka prevodovke).
C15 a Berlingo s benzinovym motorom je hotova tragedia pre penazenku, ako som tu uz par krat spominal, pre uzitkove auta je diesel jedinou rozumnou volbou. U ostatnych aut je to na jeho majitelovi a osobnych preferenciach, pre co sa rozhodne. -
« Re:
Docela to tu vře. Tak také přispěji. Mám Picasso 2.0 HDi 66kW. Jezdím Mělník - Praha dlouhodobě za 5 - 5,4l. Není to bůchvíjaká spotřeba, ale ne to, že jedu svižně jsem spokojený. V létě jsem byl v Itálii na Palmové reviéře. Jel jsem Mělník-Znojmo-Vídeň a pak po té debilní italské ss16 celkem cca 1400km průměrnou rychlostí 95km/h za 5,5l s plně naloženou károu + 4 lidi. Vystřídaů jsem již benzín Š120, Favorita, Octavii, Berlingo a naftu C15(mimochodem sqelej náklaďáček) a teď Picasso. Pro mne je volba jasná. Srdce mě táhne k naftě. Ale je to opravdu o pocitu. Nemá cenu se přít. To, že jsem uváděl zhora uvedená čísla je vám jasné, že jsem spořílek :-) . A fakt je, že mi to dělá dobře. Až mi odrostou děti, mám chuť jít do auta podobného C4(silná deformace c i t r o e n). Jo, je to jenom o vkusu a emocích. Nic jiného v tom nehledám. -
"-- skrytý --" 26.10.05 00:13
« Bez nadpisu
IT: A co si kdo koupí,to tu nevyřešíme, už třeba proto, že je to bytostně privátní věc každého z nás.
Suhlas. Ja mam k dispozicii aj naftak aj benzinak a kazdy mam rad pre nieco ine. Naftak je uzitkovy (Berlingo HDi) a benzin je osobny (Megane II) a myslim, ze je to dobra volba.
Inac na takom typickom flame topicu sa ani neda velmi cakat, ze sa nieco vyriesi.
Niekto tu spominal spotrebu 5,5 na TDI v meste - prezradi aj recept ako na to? Alebo sa jedna o mesto s radovo stovkou obyvatelov? -
"-- skrytý --" 25.10.05 23:30
« Bez nadpisu
No tak když jedu se svým ropákem s EURO 4, je fakt, že to musejí jiní za mnou čichat, ale zase často, díky jeho rychlosti doženu benziňáka, který ani neví že nějaké EURO vůbec existuje a č.4 už vůbec ne.... Staré náklaďáky, a že jich u nás jezdí(Tatra,Liaz,Avia) vynechávám-raději.Už to tak vypadá, že budeme jezdit každý tím, co uznáme za vhodné(teda já už rok starým ropákem) a je mi docela fuk, jestli to někomu vadí nebo nevadí. Zase té nafty spotřebovávám a tím pádem i škodlivin(hmotnostně)vypouštím méně, když to má spotřebu do 6,5 zatímco srovnatelný benziňák 10 alespoň. A co si kdo koupí,to tu nevyřešíme, už třeba proto, že je to bytostně privátní věc každého z nás.Mám pocit, že ropák občas vadí, "že jej nemáme"....co tak ty diskuse pár let sleduji. -
« Bez nadpisu
Jo, s tou hadicí od výfuku strčenou do kabiny, bych to těm fandům TDI a spol. doporučoval taky ... Možná by se divili, co lidi jedoucí za nimi dýchají. Někdo tady vzpomínal saze - tak ty jsou u nejnovějších diesel motorů nebezpečnější než u klasických starých nafťáků - částice sazí jsou tak malé, že propadají bez problémů až do plic odkud se už nedostanou.
Větší částice sazí ze starších motorů většinou skončily na průduškách, odkud se ještě mohou dostat...
O nějaké zdraví lidí výrobcům aut skutečně nejde. -
-
RonJeremy 25.10.05 20:34
« torque
2 briza:
Nevím, jestli jsem se vyjádřil přesně - ale myslím, že tvrdím totéž. Dovolím si - narcisticky ;) - citovat sám sebe z příspěvku níže:
Krouťák na motoru je k ničemu, zohledňovat ho má smysl až po přenosu na vozovku, tj. za všemi převody.
A také tam dále píšu, že důležitý je výkon. Diesely mají "těžší" zpřevodování, a proto - přesně jak píšeš - na kolech bude krouťák nakonec prakticky stejný.
O krouťáku jsem psal o to, že si ho fanouškové do dehtu vybrali jako modlu, protože je přece vyšší, než u benzínu, a pojmem "krouťák" se operuje jako všemocnou zbraní. A nakonec člověk obvykle zjistí, že vlastně dotyční ani pořádně neví, o čem mluví. Ale táhne jim to vocpoda. >:D -
« Nafta
2naftero : mno ještě jsi zapoměl napsat, že ten nafťák prodáš dráž.....
Jinak polemika není přeci jen o výhodnosti, ale i o pocitu z jízdy.Někdo preferuje to, druhý ono.Já třeba preferuji vysoký nástup krouťáku a to mě atmosferický motor bez turba jen tak nenabídne.Pokud se člověk chce svézt a zároveň aby ho to ve městě nesežralo, volba je jasná- diesel.(pomíjím plyn)Každý má ale jiné preference a strach z drahých oprav je pochopitelný.Holt ať si každý vybere to, na co má a nebo co chce.Dřív takový výběr a konkurence nebyla a každý bral ( a rád) to co bylo.Nikdo nikomu nic nenutí.... -
« Bez nadpisu
tak jsem si ztahl z netu ceny benzinu+ nafty, ztahnul jsem si ceny aut xy automobilky a rozdíl v ceně srovnatelného benzinového motoru a dieslu byl necelých 60 000 kč, spočital jsem si kolik mě příjde jedna nádž, kolik ujedu na jednu nádř (průměrná spotřeba), kolik utratim na pohoné hmoty u obou vozů při ujetí 50, 100 a 120 tisic Km. Vyšlo mi, že diesel začne šetřit po ujetí 90 000 km, tehdy jsem musel natankovat více pohoné hmoty do benzínového motoru a ta mě přišla na 60 000kč dráž něž pohoná hmota spotřebovaná v dieslu na stejnou kvantitu ujetých Km.
Takže po ujetí 90 000km, diesel si našetřil na hodnotu o kterou byl dražší, to jes onych 60 000kč. Další najeté kilometry jsou "šetřící" levnější než benzín.
neberu v úvahu servis atd....
ted jestli koupim benzínové auto a prodám ho po ujetí 90 000 km, tak mě vyšlo stejně draho jako diesel se stejnym počtem km, jehož počáteční pořizovací cena byla o 60 000Kč dražší....
stoho mohu udělat jen jeden závěr, pokud jezdíte málo je pro vás možná výhodnější benzín, pokud si kupujete auto na 6 let a najedete ročne minimalně 30 000 tak nafta je jasná volba
(jen chci dodat, je to opravdu hipotetická kalkulace, je jasný, že čím menší je rozdil mezi pořizovací cenou benzinového a dieslového motoru, tím kratší je doba návratnosti investice do dieslu a proto i výhodnější, nesmíme opomenout servis, pojištění atd... )
doufám, že jsem se nikde nesplet :D -
"-- skrytý --" 25.10.05 17:18
« Re: 2magic - torque
Pokud se nepletu, tak tema zni "zda se vyplati diesel", takze i kdyby ten 2,0FSI stihal tomu 2.0TDI, tak podstatny rozdil je v tom , ze to FSI-cko musis krmit drahym 98oktanovym benzinem kdezto to TDI-cko basti naftu.A V TOM JE PRAVE TEN ROZDIL!!!!!!!! -
briza 25.10.05 17:11
« Re: magic
Ja sice do problematiky spalovacich motoru nevidim, ale ciste z hlediska mechaniky ... ten tocivy moment te zajima nikoliv na motoru, ale na kolech. Takze do tech uvah je treba zahrnout i to, ze zprevodovani naftovych motoru zohlednuje i nizsi vyuzitelny rozsah otacek. Ve vysledku muzes mit pri dane obvodove rychlosti na kolech plus minus stejny tocivy moment at mas naftovy nebo benzinovy motor ... a ejhle na vykonu motoru zalezi (jak znamo vykon = uhlova rychlost * tocivy moment). -
RonJeremy 25.10.05 17:05
« 2magic - torque
Průběh kroutícího momentu je důležitý pro "neřazení". Benzíny ho mají lepší, teda ty dobré - v podstatě jen takový oblouček s cca. -15% na krajích.
Zde ve srovnání 2.0FSI a 2.0TDI
Sám "krouťák" TDI 320Nm proti 195Nm u FSI nehraje žádnou významnou roli - viz. zrychlení 0-100km/h.
Pravdou je, že TDI je výhodné pro tahání nákladů, proto mají individuální dovozci aut s vlečňákem až na výjimky turbodiesely. -
"-- skrytý --" 25.10.05 15:58
« Re:
Se dozvídám teda zajímavý věci! Že je benzinový motor hlučnější :!: Ž eprůběh krouticího momentu není důležitý :?: a že vývoj benzinových motorů neexistuje :idea:
Nic z toho přeci není pravda! U naftových motorů je díky velkým tlakům problém s vibracemi, takže naopak jsou mnohem hlučnější než benzinové a při stejném množství izolace vniká do interiéru podstatně víc ruchů. Na některé lidi působí ty vibrace tak, že cítí větší únavu než při stejných km za volantem benzinového auta.
Krouticí moment a jeho průběh je alfa a omega motoru, protože plocha pod ním je efektivní práce mototrem odvedená. Výkon není nic jiného než práce za čas (ten čas ale výrazně ovlivní na výstupu převodovka) a hodnota maxima výkonové křivky je nicneříkající číslo. Moderní turbodiesely HDi A JTD mají v rozmezí otáček 2000-4000/min velké momenty, což z nich dělá hlavně lepší "tahouny" než u výkonově srovnatelných benzinových motorů. Benzinové turbomotory jsou sice možná i lepšími tahouny než turbodiesely, ale za podstatně vyšší cenu (takže výrazně méně efektivní).
Pravidlo, že u benzinového atmosférického motoru s nárůstem zátěže klesá dynamika výrazně rychleji než u výkonově srovnatelného turbodieselu prostě platí.
V současné době automobilky uvádí i přímovsřikové benzinové motory, z nichž některé jsou orientovány výhradně na spalování chudé směsi (potom se náklady na palivo rovnají s turbodiesely, ale přejímají od nich některé neduhy v podobě úbytku dynamiky) nebo na optimalizaci spalovacího procesu (= "stechiometrický" motor AR JTS). Spotřebou paliva se takový motor blíží turbodieselu při nižší výrobní i prodejní ceně, lepšímu průběhu momentu zvláště ve spodním pásmu otáček a přitom si zachovává přednosti benzinových motorů s nepřímým vstřikem paliva.
Myslím si, že neexistuje objektivní závěr; na kratší cesty nebo menší průběhy (do 30.000 km ročně) bych osobně doporučoval spíše benzinový motor, u vyšších průběhů už rozhodně stojí turbodiesel za zamyšlení. -
"-- skrytý --" 25.10.05 15:13
« Bez nadpisu
Srovnávat emise má smysl jen u obdobně starých aut. Je naprostá hloupost srovnávat moderní TD a auto bez katu. Porovnávat je smysluplné jen auta ze stejné emisní kategorie. Tedy Euro1 s Eurem 1 a ne s Eurem 3.
Pokud se podívám na moderní auta, tak kouří jen diesly, moderní smrdící benzín není. -
"-- skrytý --" 25.10.05 15:09
« opravdu??
Vše je to jen o penězích. Proč je výhodnější pro automobilky dávat na zastaralý diseselů turbo a lepší vstřik - aby se lépe prodal - a tak to vzniklo - nyní se pracuje na zdokonalení emisí, protože velký počet dieselů může být brzy problém a v EU o špínu nestojí. Proč se nezdokonalují benzínové motory - vícebodové jiskření v kombinaci s vysokotlakým vstřikem , lepší organizace ventilů - úspora cca 1litr....protože by se zvýšila jejich cena.
Koupil jsem si starýho Yarise jezdím za 5l a ve městě za 5,5 a kecy o čistotě a úspoře dieselů mi připadají trapný. Všem těm co přišlápnou turbo u dieselů ve městě bych strčil hadici od výfuku do kabiny, aby si to vychutnali. -
"-- skrytý --" 25.10.05 14:50
« Daňová politika
Kdyby jsi pozorně četl mé příspěvky, zjistil bys že nemáš pravdu.
NAVZDORY daňové politice UK, kde je nafta dlouhodobě znevýhodněna oprti benzínu a tudíž asi o 4 Kč dražší na litr,
PRODEJE DIESELŮ V UK STOUPLY od roku 2001 do roku 2005 z 18% na 36% !!! To reprezentuje asi pouhých
Takže v tom to asi nebude viď?
A znovu opakuji, nežijte v minulosti, na odstranění černého čmoudu, který také nemám rád, se pracuje - je to jen otázka času.
Pokud jsou auta v dobrém stavu kouří minimálně. O tom to není, je to o lidech, kteří A/ jezdí se starými smradlavými Aviemi, až Z/ kteří čipují jak blázni. To není fér vztahovat to 100% ne všechny diesely.
Myslíš si, že emise, které nevidíš jsou lepší??? (U neseřízených benzínů -bez katalyzátoru apod...)
Jinak bez vahani rikam nafta!!!!!
Mam doma naftovy auta, benzinovy auta, jeden kousek na LPG a jasne bez rozmysleni rikam nejlepe naftu!!!:D