Dneska už se diesel nevyplati... a nebo ano?

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.10.05  07:05

    « Re: zajimave

    prelepeno z mf...a ti to opajcovali nekde v nemecku
    BMW a VW se vyplatí
    Zajímavé srovnání udělal v jednom ze svých posledních vydání německý motoristický časopis auto, motor und sport u více než tří desítek vozů. Šlo o zjištění, kolik musí vůz ročně najet, aby se jeho majiteli zaplatila varianta s dieselmotorem oproti benzinové, přibližně stejně silné verzi.
    U tří aut se diesel zaplatil prakticky hned. Šlo o nejmenší BMW „jedničkové“ řady, model X3 stejné značky a Jaguar S-type. Již během jednoho roku provozu se i při najetých méně než 10 000 kilometrech za rok vyplatily Audi A8, Ford Fiesta, Honda CR-V, Smart Fortwo, Toyota Corolla, a hojně i modely VW: Polo, Golf, Passat a Touran. Škoda Fabia se vyplatí až při najetých zhruba 14 000 km za rok.
    Hodně naopak musí jezdit, aby se u nich dražší naftové motory vyplatily, vozy Audi A6, BMW 7, Mercedes S či Volvo V70. Nejhůř dopadl Renault Grand Espace. Kvůli rozdílu v ceně obou verzí o více než o 6600 eur, tedy přes 160 000 korun, se naftový motor vyplatí někdy v nekonečnu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.10.05  06:59

    « zajimave

    kazdy se ohani poctem najetych kilometru jen tak od oka, nejmene 25000-a vice...
    jakmile to se nekdo vyda spocitat (nakupni/prodejni ceny), pojistky, ruceni, spotreba, tak to u nekterych dieselu vychazi levnejsi uz od 0 km..
    viz. naposledy jsem to videl cca pred 2 mesici? v mf dnes (nerikam ze to nemohlo bejt uplaceny ale kazdy si to muze orientacne spocitat..)
    ad. k pozitku z jizdy: i kdyz jsem se mohl svezt v "naslapanych" motorech v benzinu o kterych tu mluvite, sam nejsem zavodni/sportovni jezdec a abych se priznal, pri predstave ze jedu v A6 s 3 litrovym nadupanym benzinem jako prase (predjizdeni v zatackach na konci vesnic) tak na me jde hruza..., bojim se..
    mam najeto cca 15-20 000 rocne, jezdim uz skoro 10 let, auto povazuji za priblizovaci prostredek kde jde o to abych mohl kdyz chci nekoho predjet (traktor, liazku..)
    mozna pro nekho je zazitek s jezdenim s 2.0 benziny naplno, ale pro me ne... nejsem takovejs trelec
    jakmile vezmete benzin o srovnatelnem objemu (vase V6, V8) tak vam k tomu stoupa i ruceni jako na diesel..
    kazdopadne, myslim ze moderni diesel motory typu 1,6-1,9 TDCI, TDI JDI(nebo jak se to vsechno jmenuje)DDI apod... poskytuji slusny vykon, slusny zatah, kultivovany chod (brumlani mi nevadi, radeji hlubsi tissi zvuk nez zminovanou zubni vrtacku..) za dost nizsi spotrebu..
  • « 00 Reagovat !

    foto Saab

    Saab 27.10.05  06:35

    « Re:

    to mezek: co máš na mysli pod pojmem "komfort jízdy" ? Mě osobně se při těchto dvou slovech vybavují jen benzínové V6 a V8 :D
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.10.05  22:42

    « Bez nadpisu

    magic: Já vím, schválně jsem vybral pro svůj příklad jedno auto, aby mi v tom nelítaly zásadně odlišné hmotnosti vozidla a také jsem uvedl, že moje tvrzení platí pouze pokud ten výkonější motor není ve srovnání s tím méně výkonným nějaký prasopes. na možnost nešťastného zpřevodování jsem zapomněl, to je fakt.
    V tvém příkladu je možná ona Alfa těžší než Lancia a nebo je ten motor v Alfě z kategorie "prasopes", čímž jsem myslel právě to, že momentová křivka je ve srovnání s Lancií taková nějaká podivná. Šestiválce většinou mají momentovou charakteristiku hezky plochou, takže nevím kde italští soudruzi udělali chybu - italský auta neznám.
    Máš pravdu, je to hodně off-topic.
  • 00 Reagovat !

    foto CarFan

    CarFan 26.10.05  22:01

    « Diesel je lepší?

    Tá dnešná dieselmánia je celkom zaujímavá >:D . Pravdepodobnou príčinou je utešujúci pohľad na palubný počítač (ak ovšem nemáte ťažkú pravú nohu.....), ktorý je dôvodom na chválu pred kolegami aj pre majiteľa viac ako miliónového auta.
    Osobne súhlasím s názorom, že ak nejazdíš viac ako 25.000 km ročne alebo cca 90% mimo mesta je benzín lepšou voľbou (samozrejme pri započítaní rozdielu ceny, poistiek a servisu). To už nehovorím o tom, že na najbližšej značkovej pumpe u nás je nafta drahšia o 1,50 Sk.
    Dalo by sa ušetriť na nejakej diskontnej pumpe, ale kto to riskne ak má pod kapotou TDI, HDI, CDI.....?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.10.05  21:55

    « Re: Re:

    Country: 1. uvedený příklad vůbec nesouvisí s přetřásaným tématem. Je zcela lhostejné, budeme-li se bavit o funkci vytvořené výkonovou nebo momentovou křivkou. Na zrychlení to nemá vůbec žádný vliv, protože je to totéž krát časová hodnota (otáčky uvádím zjednodušeně jako časovou hodnotu). "A tato síla je přímo úměrná kroutícímu momentu a nepřímo úměrná převodu" je sice fyzikálně nepřesně, ale v principu to tak obdobně samozřejmě je, jenže to můžeme pojmout i tak, že převodovka pouze mění poměr otáček vůči momentu, tedy výkon zůstává konstantní. Takto to bylo myšleno? Já převodovku vynechávám proto, že u stejného motoru můžu změnou převodů vytvářet další tisíce variant a pak už se do toho zamotáme až příliš.
    shi: jenže ono je to o trochu složitější. Je to trochu mimo mísu, ale podle tvé teorie by auto s výkonem 250 koní mělo být jednoznačně rychlejší než auto se 196 koněma, je to tak? No a samozřejmě to tak uvádím proto, že to tak nebylo, 250 koní AR 156 GTA nestačí na pouhých 196 koní Lancie Delty HF Integrale 16v. Zásadní roli v tom hraje právě momentová křivka, kdy se u Integrale prudce zvedá už těsně u hranice 2.000/min (max. 294 Nm už na 2500/min), kde je Alfa ještě slabá (294 Nm dosáhne ten šestiválec až na 5500/min). Lancia má 5° převodovku, Alfa 6°.
    Jinak prosím neposuzovat benzinové motory podle VW. Vezměte si za příklad jiné, které jsou dělány konstruktéry a ne koňskými handlíři. Pro srovnání - motor v AR 156 2.0 JTS poskytuje velmi slušnou dynamiku (maxima: 165 koní na 6300/min a 216 Nm na 3200/min) za pouhých 8-8,5 l/100 km. Při stejné jízdě s 2.4 JTDm je spotřeba nafty zhruba o pouhých 0,5 l nižší, přičemž cenový rozdíl u nového vozu činil něco přes 90.000 Kč. "Doba splatnosti" toho turbodieselu je tím pádem neúměrně dlouhá...bráno čistě ekonomicky.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.10.05  21:50

    « Hrozný to není

    Jasně že to není hrozný, ale rozdíl tam je a nemusím se kontrolovat.
    Já už jsem středně stará páka a poté co mám za sebou nějaká auta, už umím snad hodnotit.
    120L >:D 120LS >:D Felicia 1,3 50 kW kombi :-( , Almera 1,5 hatchback :shock: Octavia 1,6 :-) Almera 1,5
    sedan, 406 1,9TD sedan :-) , Mondeo 2,0TDCi kombi :mrgreen:
    Almery výborný, vytáčel jsem, vrtačka. Octavia nahoře mrtvý ale VELKÝ KUFR!!! Peugeot pohodlný bezproblémový přibližovadlo (hodilo se, jezdil jsem do Francie, teď tam s Mondeem vypadám jak exot).
    OBROVSKÝ POKROK OD 1,9TD K 2,0 TDCi. 406 průměr 6,9 l na 100 km, 2,0 TDCI v kombíku 5,9 l na 100 km. Úžasná dynamika (dálnice na 6 zrychlení bez podřazování v pohodě), na státních člověk předjede co chce a bez vytáčení. Běžné spektrum otáček 1500 až 2700, málokdy třeba vytáčet přes 3300 ot. Na dálnici v Německu motor slyšitelný od 180 výše a to jen nepatrně (u Pežoutu 140 až 150 krize, potom lepší ale dunění). K benzínu se již nevrátím, nemá mi co nabídnout.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.10.05  21:33

    « Bez nadpisu

    Adrenalín je z jedoucí skartovačky peníze vytahovat >:D
    Vzhledem k tomu, že z 0 na 100 se dostaneš za pár sekund, tak ta krátkodobě vysoká spotřeba zase až tolik nebolí, tedy pokud nejezdíš stylem brzda-plyn. Když jedu (mimo město) úsporně, tak mám spotřebu 6,2 až 6,5 (rekord mám 5,8 ) a když jedu normálně s občasným předjížděním tak mám spotřebu 6.8 až 7,5. Na dálnicích se nedostanu přes 8,0, ani když spěchám. Takže tak hrozný jak si myslíš to není.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.10.05  21:21

    « Re: Re: Re: lepsi diesel

    Ta vrtačka, to se mi líbí. Zdraví majitel 2,0 TDCi, stejné pocity - výkonnější motor ale těžší auto, vyjde to nastejno.
    Máš F I nebo F II?
    Až ten s tím benzínem (shi) podřadí tak URČITĚ něco zažije, a to bude hlavně vysoká spotřeba... Ale co, to je taky pořádný adrenalin, sypat peníze do skartovačky, ne??! :D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.10.05  20:58

    « Re: Háček?

    Ač příznivec benzínu, tak musím říct, že poslední sympatický benzínový motor co se dával do oktávek byl 1.8T. Bral bych 1.6 74 kW nebo diesel. 1.6 FSI je tak trochu zmatená technologie a za ty prachy nestojí.
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.10.05  20:50

    « Háček?

    Měl bych takovej dotaz - Nová Oktávka - rozdíl mezi 1,6FSi a 1,9TDi je 10.000. Maj skoro stejný parametry (co se např. akcelerace týče). Uniklo mi něco? Je v tom ňákej háček???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.10.05  20:49

    « Re: Re: lepsi diesel

    mozna zaziju, ale upadnou mi u toho usi... jezdil sem i "novejsima" benzinama, ale ne dlouhodobe..
    jak sem rikal, bral sem to jako subjektivni dojem.. nechapu co je normalniho na motoru ktery ma "papirove maximu pri 4000 a vice otackach a v techto otackach jsou to zvuky jako zubni vrtacka, kterou ze srdce nesnasim........
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.10.05  20:42

    « Re: lepsi diesel

    No zrovna Feldu 1.6 bych za nějaký etalon benzínových motorů moc nebral. V tomhle případě srovnáváš motory mezi kterými je tak asi 15 let rozdíl ve vývoji. Ve skutečnosti v autě stejně jako ve výtahu nevnímáš samotné zrychlení, ale změnu zrychlení. Takže motor se strmým nástupem momentu se ti zdá subjektivně výkonnější, než motor, kde moment narůstá plynule. Vždycky jde jen o to se s daným motorem naučit jezdit - když ve vysokootáčkovém benzínu při 80 km/h podřadíš na dvojku a šlápneš na to, tak taky zažiješ zajímavé věci, ikdyž subjektivně ten motor nebude mít takový zátah jako tdci :*)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.10.05  20:26

    « Re: lepsi diesel

    a pri vetsich najezdech je ten rozdil cim dal vetsi
    myslim ze dost dieselu se vyplati uz pri najezdech 10-20 000 rocne, zadny 50 000 jak tu nekdo rika...
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.10.05  20:24

    « lepsi diesel

    nejsem zadnej expert na kroutak atd..
    ale:
    mel sem feldu 1,3 benzin, pak LPG, jezdil sem s feldama 1,6 benzin atd..
    ted sem si poridil focus 1,8 TDCI a jsem z nej po 5000 km (celkem 70 000) dost unesenej..
    selsky: spotreba 5-6, 100 koni, zatah pri predjizdeni neuveritelny (pro me..)
    ruceni stejne jako u 1,6, spotreba o 1-2 litry nizsi..
    vezmu-li nakupni a prodejni cenu ve stejnem pomeru (drazsi diesel, draze prodam i ojetinu)
    tak pri najezdu 15 000 to je 150x45 kc (1,5 litru na sto) to dela cca 6500 kc rocne rozdil ve prospech dieselu - to myslim bohate pokreje drazsi servis, pripadne behem 2-4 let nejake naklady (doufam..)
    navic pro me subjektivne motor 1,8 tdci tahne a jede lepe nez 1,6 benzin ve srovnatelnych autech, o kterych sem uvazoval (megan, focus, golf IV atd..)
  • 00 Reagovat !

    foto mezek

    mezek 26.10.05  20:19

    « Bez nadpisu

    Mělo by se ale asi porovnávat podobné. V tomhle případě buď atmosférické nebo přeplňované motory, samozřejmě stejného objemu. Potom vyjde lépe vždy diesel. Právě pro větší točivý moment, takže může mít těžší zpřevodování oproti benzínu. Čili menší otáčky, čili nižší spotřeba, hluk. Argumentovat vysokýma otáčkama taky nejde. Neexistuje pravidlo, že vysoké otáčky = vyšší kroutící moment. Motor musí mít samotný vyšší kroťák, aby šla namontovat převodovka s těžším převodem. U vysokootáčkových motorů jsou 6 - 7 rychlostní převodovky kvůli udržení otáček motoru v ideálních otáčkách.
    Příklad: do VW převodovek /určitých/ se dá namontovat šestka. Buď bez úpravy 5 nebo s jiným převodem. Klesnou tak otáčky na vysokých rychlostech a šetří se spotřeba. Jenže motor na tu šestku hrozně mizerně zrychluje - točivý moment motoru už není schopný převod utáhnout. Kdyby se ale vyměnily všechny stupně za lehčí, tak bude auto zrychlovat lépe, ale na šestku bude točit stejně jako na pětku před úpravou. A nic se neušetří.
    Otázka byla, jestli se dnes vyplatí diesel.
    Vyplatí, ale jen tomu, kdo chce mít větší komfort jízdy. Nebo kdo ročně najede od 30-50000 km. výše. Na druhou stranu, dnešní diesely jsou oproti benzíňákům konkurenceschopné - při podobných otáčkách mají daleko větší kroutící moment /čili dokážou přenést vyšší výkon na kolo/, nejsou hlučné a pořád mají nižší spotřebu. Bohužel, za "modernu" se musí připlatit.
    Tady bych si dovolil otázku - hypoteticky, ve stejném autě, by byl lepší přeplňovaný benzín /ala VW 1,4/ nebo turbodiesel 1,3 Multijet?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.10.05  19:46

    « Bez nadpisu

    Country: Jenomže většina lidí, co argumentuje významem kroutícího momentu u svych superhyperturbotdi motorů, neví vůbec nic o kroutícím momentu na kole. Oni argumentují kroutícím momentem běžně udávaným výrobcem, který je měřen buh ví kde - neví to oni, nevím to ani já a je mi šumafuk kde se to číslo měří. Jediné na co má tohleto hausnumero nějaký vliv, je dimenzování převodovky - převodovka musí dokázat přenést tento moment.
    Předpoládám, že většina zákazníků si nekupuje auto bez převodovky, ale kupuje to jako funkční komplet, a tudíž je vypovídací hodnota tohoto čísla pro běžného motoristu skutečně blízká nule.
    ----
    Když mi výrobce sdělí, že v daném voze mohu mít motor A s kroutícím momentem 180 Nm, nebo motor B s momentem 280 Nm, tak bych si mohl myslet, že B bude oproti A pěkné žihadlo. Ale ve skutečnosti vím kulový.
    Když mi výrobce sdělí, že motor A má výkon 140 kW a motor B výkon 85 kW, tak celkem jasně můžu očekávat, že vůz A dá vozu B pěkně na pr..el. A pokud motor A není nějaký příšerný prasopes, tak nebudu daleko od pravdy.
    Motor A: Atmosferický benzín Toyota 1.8 VVTLi, 141 kW, 180 Nm
    Motor B: Diesel Toyota 2,0l D-4D, 85 kW, 280 Nm.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.10.05  17:55

    « Re:

    magic: pane kolego, dovolím si s vámi nesouhlasit, převody vynechat nelze. Dobrá, vynechme převodovku, jednička až pětka mě teď nezajímá. Zajímá mě výkon vozu ve chvíli, kdy jedu po dálnici na nejvyšší převodový stupeň a potřebuji bez podřazování prudce zrychlit. Tady už ale převody - tedy konkrétně výsledný převod při zařazeném nejvyšším (v tomto případě šestém) rychlostním stupni vynechat nemůžeme, protože zrychlení v tomto případě ovlivňuje síla vyvinutá na hnacích kolech vozu. A tato síla je přímo úměrná kroutícímu momentu a nepřímo úměrná převodu (čím těžší převod, tím menší síla).
    A ještě k té fyzice - výkon je práce za čas, tj. Watt = Joule/s = Newtonmetr/s. A protože otáčky mají fyzikální jednotku /s , pak výkon není moment násobený časem, ale moment dělený časem, respektive moment násobený otáčkami - řečeno jinak , výkon je schopnost motoru poskytnout moment při co nejvyšších otáčkách. A jsme zpět u toho výsledného převodu - dosahuje - li motor vyšší otáčky, lze použít lehčí výsledný převod, čímž se zvýší síla, kterou je vůz schopen vyvinout na hnacích kolech.
    Tolik pro dnešek, zítra můžeme pokračovat.
  • « 00 Reagovat !

    foto mezek

    mezek 26.10.05  17:45

    « Re: Re:

    ...proto se má posuzovat jen výkon a krouťák motoru naměřený na brzdě.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.10.05  17:38

    « Re:

    Kroutící moment nebyl odsouzený. Tady se jen namítalo, že maximální hodnota kroutícího momentu je ještě méně vypovídající číslo, než maximální výkon motoru.
    Každý motor, který má 100 kW se dá zpřevodovat tak, aby měl na výstupu z nějaké převodovky 300 N.m. Ale to že, má motor někde na výstupu z převodovky 300 N.m. ještě neznamená, že jeho maximální výkon není třeba jen 20 kW. Proto je "krouťák" ještě méně vypovídající číslo než výkon.
    Jak správně psal magic - maximální hodnoty obojího jsou na kočku. Důležitý je jen průběh v závislosti na otáčkách a je jedno jestli se jedná o průběh momentu, nebo průběh výkonu, protože je to v podstatě totéž.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…