Dneska už se diesel nevyplati... a nebo ano?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
mezek 27.10.05 08:11
« Bez nadpisu
Benzin v. nafta - Auto Tip, č. 19, září 2005.
Saab: Komfort jízdy jako jízda na jeden rychlostní stupeň. Obrazně... Prostě málo přeřazování, stačí šlápnout a jede se. V6 a V8 benzín to sice umějí také, ale diesel stejného objemu bude nesrovnatelně lepší.
Ono kromě rusů /ZIL/ přišli všichni na fakt, že s velkou zátěží si nejlépe poradí diesel. Dnes si už v pohodě poradí i se sportovní jízdou. -
« Re: Re: Re: zajimave
ale jo, ja netvrdim ze je to "nezfalsovane" )) na druhou stranu kazdy si to muze pomoci internetu lehce spocitat (orientacne za par hodin..)
svoje vyhlednute auto - ceny motorizaci (vynecham takove ty speky ze diesel je v katalogu drazsi, ale obvykle lepsi vybava - kdyz k benzinu budes chtit dat co je v dieselu si na stejnych penezich !!!!!
ceny ruceni, ceny zakladnich oprav (planovanych vymen), najit si prodeje ojetin (planuju-li prodej)
ja to u 3 aut udelal a sel sem do 2 roky stareho TDCI a sem spokojen (v teto chvili...), jestli se neco posere nebo ne )) ale ta sance je i u benzinu, a vzdy je 50 procent :-) bud ano/ne ))) -
"-- skrytý --" 27.10.05 08:02
« Re: Re: zajimave
No jo, Mole, když oni ti pičusové dali k tomu Escpace nejsilnější V6 3,0 dCi!!! Ty ale můžeš mít k Espace i 2,2 a možná i 1,9 dCi o 200 tisíc levněji!!!
Já fakt nevím, Němci si neodpustí nějakou tu malou nefér manipulaci směrem k Francouzům!!!
Stejný motor jezdí ve Vectrách: 3,0 CDTI přes milión a 1,9 kolem 800 tisíc, rozdíl 200 až 300 tisíc. -
« Re: zajimave
prelepeno z mf...a ti to opajcovali nekde v nemecku
BMW a VW se vyplatí
Zajímavé srovnání udělal v jednom ze svých posledních vydání německý motoristický časopis auto, motor und sport u více než tří desítek vozů. Šlo o zjištění, kolik musí vůz ročně najet, aby se jeho majiteli zaplatila varianta s dieselmotorem oproti benzinové, přibližně stejně silné verzi.
U tří aut se diesel zaplatil prakticky hned. Šlo o nejmenší BMW „jedničkové“ řady, model X3 stejné značky a Jaguar S-type. Již během jednoho roku provozu se i při najetých méně než 10 000 kilometrech za rok vyplatily Audi A8, Ford Fiesta, Honda CR-V, Smart Fortwo, Toyota Corolla, a hojně i modely VW: Polo, Golf, Passat a Touran. Škoda Fabia se vyplatí až při najetých zhruba 14 000 km za rok.
Hodně naopak musí jezdit, aby se u nich dražší naftové motory vyplatily, vozy Audi A6, BMW 7, Mercedes S či Volvo V70. Nejhůř dopadl Renault Grand Espace. Kvůli rozdílu v ceně obou verzí o více než o 6600 eur, tedy přes 160 000 korun, se naftový motor vyplatí někdy v nekonečnu. -
« zajimave
kazdy se ohani poctem najetych kilometru jen tak od oka, nejmene 25000-a vice...
jakmile to se nekdo vyda spocitat (nakupni/prodejni ceny), pojistky, ruceni, spotreba, tak to u nekterych dieselu vychazi levnejsi uz od 0 km..
viz. naposledy jsem to videl cca pred 2 mesici? v mf dnes (nerikam ze to nemohlo bejt uplaceny ale kazdy si to muze orientacne spocitat..)
ad. k pozitku z jizdy: i kdyz jsem se mohl svezt v "naslapanych" motorech v benzinu o kterych tu mluvite, sam nejsem zavodni/sportovni jezdec a abych se priznal, pri predstave ze jedu v A6 s 3 litrovym nadupanym benzinem jako prase (predjizdeni v zatackach na konci vesnic) tak na me jde hruza..., bojim se..
mam najeto cca 15-20 000 rocne, jezdim uz skoro 10 let, auto povazuji za priblizovaci prostredek kde jde o to abych mohl kdyz chci nekoho predjet (traktor, liazku..)
mozna pro nekho je zazitek s jezdenim s 2.0 benziny naplno, ale pro me ne... nejsem takovejs trelec
jakmile vezmete benzin o srovnatelnem objemu (vase V6, V8) tak vam k tomu stoupa i ruceni jako na diesel..
kazdopadne, myslim ze moderni diesel motory typu 1,6-1,9 TDCI, TDI JDI(nebo jak se to vsechno jmenuje)DDI apod... poskytuji slusny vykon, slusny zatah, kultivovany chod (brumlani mi nevadi, radeji hlubsi tissi zvuk nez zminovanou zubni vrtacku..) za dost nizsi spotrebu.. -
"-- skrytý --" 26.10.05 22:42
« Bez nadpisu
magic: Já vím, schválně jsem vybral pro svůj příklad jedno auto, aby mi v tom nelítaly zásadně odlišné hmotnosti vozidla a také jsem uvedl, že moje tvrzení platí pouze pokud ten výkonější motor není ve srovnání s tím méně výkonným nějaký prasopes. na možnost nešťastného zpřevodování jsem zapomněl, to je fakt.
V tvém příkladu je možná ona Alfa těžší než Lancia a nebo je ten motor v Alfě z kategorie "prasopes", čímž jsem myslel právě to, že momentová křivka je ve srovnání s Lancií taková nějaká podivná. Šestiválce většinou mají momentovou charakteristiku hezky plochou, takže nevím kde italští soudruzi udělali chybu - italský auta neznám.
Máš pravdu, je to hodně off-topic. -
CarFan 26.10.05 22:01
« Diesel je lepší?
Tá dnešná dieselmánia je celkom zaujímavá >:D . Pravdepodobnou príčinou je utešujúci pohľad na palubný počítač (ak ovšem nemáte ťažkú pravú nohu.....), ktorý je dôvodom na chválu pred kolegami aj pre majiteľa viac ako miliónového auta.
Osobne súhlasím s názorom, že ak nejazdíš viac ako 25.000 km ročne alebo cca 90% mimo mesta je benzín lepšou voľbou (samozrejme pri započítaní rozdielu ceny, poistiek a servisu). To už nehovorím o tom, že na najbližšej značkovej pumpe u nás je nafta drahšia o 1,50 Sk.
Dalo by sa ušetriť na nejakej diskontnej pumpe, ale kto to riskne ak má pod kapotou TDI, HDI, CDI.....? -
"-- skrytý --" 26.10.05 21:55
« Re: Re:
Country: 1. uvedený příklad vůbec nesouvisí s přetřásaným tématem. Je zcela lhostejné, budeme-li se bavit o funkci vytvořené výkonovou nebo momentovou křivkou. Na zrychlení to nemá vůbec žádný vliv, protože je to totéž krát časová hodnota (otáčky uvádím zjednodušeně jako časovou hodnotu). "A tato síla je přímo úměrná kroutícímu momentu a nepřímo úměrná převodu" je sice fyzikálně nepřesně, ale v principu to tak obdobně samozřejmě je, jenže to můžeme pojmout i tak, že převodovka pouze mění poměr otáček vůči momentu, tedy výkon zůstává konstantní. Takto to bylo myšleno? Já převodovku vynechávám proto, že u stejného motoru můžu změnou převodů vytvářet další tisíce variant a pak už se do toho zamotáme až příliš.
shi: jenže ono je to o trochu složitější. Je to trochu mimo mísu, ale podle tvé teorie by auto s výkonem 250 koní mělo být jednoznačně rychlejší než auto se 196 koněma, je to tak? No a samozřejmě to tak uvádím proto, že to tak nebylo, 250 koní AR 156 GTA nestačí na pouhých 196 koní Lancie Delty HF Integrale 16v. Zásadní roli v tom hraje právě momentová křivka, kdy se u Integrale prudce zvedá už těsně u hranice 2.000/min (max. 294 Nm už na 2500/min), kde je Alfa ještě slabá (294 Nm dosáhne ten šestiválec až na 5500/min). Lancia má 5° převodovku, Alfa 6°.
Jinak prosím neposuzovat benzinové motory podle VW. Vezměte si za příklad jiné, které jsou dělány konstruktéry a ne koňskými handlíři. Pro srovnání - motor v AR 156 2.0 JTS poskytuje velmi slušnou dynamiku (maxima: 165 koní na 6300/min a 216 Nm na 3200/min) za pouhých 8-8,5 l/100 km. Při stejné jízdě s 2.4 JTDm je spotřeba nafty zhruba o pouhých 0,5 l nižší, přičemž cenový rozdíl u nového vozu činil něco přes 90.000 Kč. "Doba splatnosti" toho turbodieselu je tím pádem neúměrně dlouhá...bráno čistě ekonomicky. -
"-- skrytý --" 26.10.05 21:50
« Hrozný to není
Jasně že to není hrozný, ale rozdíl tam je a nemusím se kontrolovat.
Já už jsem středně stará páka a poté co mám za sebou nějaká auta, už umím snad hodnotit.
120L >:D 120LS >:D Felicia 1,3 50 kW kombi :-( , Almera 1,5 hatchback :shock: Octavia 1,6 :-) Almera 1,5
sedan, 406 1,9TD sedan :-) , Mondeo 2,0TDCi kombi :mrgreen:
Almery výborný, vytáčel jsem, vrtačka. Octavia nahoře mrtvý ale VELKÝ KUFR!!! Peugeot pohodlný bezproblémový přibližovadlo (hodilo se, jezdil jsem do Francie, teď tam s Mondeem vypadám jak exot).
OBROVSKÝ POKROK OD 1,9TD K 2,0 TDCi. 406 průměr 6,9 l na 100 km, 2,0 TDCI v kombíku 5,9 l na 100 km. Úžasná dynamika (dálnice na 6 zrychlení bez podřazování v pohodě), na státních člověk předjede co chce a bez vytáčení. Běžné spektrum otáček 1500 až 2700, málokdy třeba vytáčet přes 3300 ot. Na dálnici v Německu motor slyšitelný od 180 výše a to jen nepatrně (u Pežoutu 140 až 150 krize, potom lepší ale dunění). K benzínu se již nevrátím, nemá mi co nabídnout. -
"-- skrytý --" 26.10.05 21:33
« Bez nadpisu
Adrenalín je z jedoucí skartovačky peníze vytahovat >:D
Vzhledem k tomu, že z 0 na 100 se dostaneš za pár sekund, tak ta krátkodobě vysoká spotřeba zase až tolik nebolí, tedy pokud nejezdíš stylem brzda-plyn. Když jedu (mimo město) úsporně, tak mám spotřebu 6,2 až 6,5 (rekord mám 5,8 ) a když jedu normálně s občasným předjížděním tak mám spotřebu 6.8 až 7,5. Na dálnicích se nedostanu přes 8,0, ani když spěchám. Takže tak hrozný jak si myslíš to není. -
"-- skrytý --" 26.10.05 21:21
« Re: Re: Re: lepsi diesel
Ta vrtačka, to se mi líbí. Zdraví majitel 2,0 TDCi, stejné pocity - výkonnější motor ale těžší auto, vyjde to nastejno.
Máš F I nebo F II?
Až ten s tím benzínem (shi) podřadí tak URČITĚ něco zažije, a to bude hlavně vysoká spotřeba... Ale co, to je taky pořádný adrenalin, sypat peníze do skartovačky, ne??! :D -
« Re: Re: lepsi diesel
mozna zaziju, ale upadnou mi u toho usi... jezdil sem i "novejsima" benzinama, ale ne dlouhodobe..
jak sem rikal, bral sem to jako subjektivni dojem.. nechapu co je normalniho na motoru ktery ma "papirove maximu pri 4000 a vice otackach a v techto otackach jsou to zvuky jako zubni vrtacka, kterou ze srdce nesnasim........ -
"-- skrytý --" 26.10.05 20:42
« Re: lepsi diesel
No zrovna Feldu 1.6 bych za nějaký etalon benzínových motorů moc nebral. V tomhle případě srovnáváš motory mezi kterými je tak asi 15 let rozdíl ve vývoji. Ve skutečnosti v autě stejně jako ve výtahu nevnímáš samotné zrychlení, ale změnu zrychlení. Takže motor se strmým nástupem momentu se ti zdá subjektivně výkonnější, než motor, kde moment narůstá plynule. Vždycky jde jen o to se s daným motorem naučit jezdit - když ve vysokootáčkovém benzínu při 80 km/h podřadíš na dvojku a šlápneš na to, tak taky zažiješ zajímavé věci, ikdyž subjektivně ten motor nebude mít takový zátah jako tdci :*) -
« lepsi diesel
nejsem zadnej expert na kroutak atd..
ale:
mel sem feldu 1,3 benzin, pak LPG, jezdil sem s feldama 1,6 benzin atd..
ted sem si poridil focus 1,8 TDCI a jsem z nej po 5000 km (celkem 70 000) dost unesenej..
selsky: spotreba 5-6, 100 koni, zatah pri predjizdeni neuveritelny (pro me..)
ruceni stejne jako u 1,6, spotreba o 1-2 litry nizsi..
vezmu-li nakupni a prodejni cenu ve stejnem pomeru (drazsi diesel, draze prodam i ojetinu)
tak pri najezdu 15 000 to je 150x45 kc (1,5 litru na sto) to dela cca 6500 kc rocne rozdil ve prospech dieselu - to myslim bohate pokreje drazsi servis, pripadne behem 2-4 let nejake naklady (doufam..)
navic pro me subjektivne motor 1,8 tdci tahne a jede lepe nez 1,6 benzin ve srovnatelnych autech, o kterych sem uvazoval (megan, focus, golf IV atd..) -
mezek 26.10.05 20:19
« Bez nadpisu
Mělo by se ale asi porovnávat podobné. V tomhle případě buď atmosférické nebo přeplňované motory, samozřejmě stejného objemu. Potom vyjde lépe vždy diesel. Právě pro větší točivý moment, takže může mít těžší zpřevodování oproti benzínu. Čili menší otáčky, čili nižší spotřeba, hluk. Argumentovat vysokýma otáčkama taky nejde. Neexistuje pravidlo, že vysoké otáčky = vyšší kroutící moment. Motor musí mít samotný vyšší kroťák, aby šla namontovat převodovka s těžším převodem. U vysokootáčkových motorů jsou 6 - 7 rychlostní převodovky kvůli udržení otáček motoru v ideálních otáčkách.
Příklad: do VW převodovek /určitých/ se dá namontovat šestka. Buď bez úpravy 5 nebo s jiným převodem. Klesnou tak otáčky na vysokých rychlostech a šetří se spotřeba. Jenže motor na tu šestku hrozně mizerně zrychluje - točivý moment motoru už není schopný převod utáhnout. Kdyby se ale vyměnily všechny stupně za lehčí, tak bude auto zrychlovat lépe, ale na šestku bude točit stejně jako na pětku před úpravou. A nic se neušetří.
Otázka byla, jestli se dnes vyplatí diesel.
Vyplatí, ale jen tomu, kdo chce mít větší komfort jízdy. Nebo kdo ročně najede od 30-50000 km. výše. Na druhou stranu, dnešní diesely jsou oproti benzíňákům konkurenceschopné - při podobných otáčkách mají daleko větší kroutící moment /čili dokážou přenést vyšší výkon na kolo/, nejsou hlučné a pořád mají nižší spotřebu. Bohužel, za "modernu" se musí připlatit.
Tady bych si dovolil otázku - hypoteticky, ve stejném autě, by byl lepší přeplňovaný benzín /ala VW 1,4/ nebo turbodiesel 1,3 Multijet?
U rusů je možná problém v tom, že ty auta musí jezdit i na Sibiři a tam je diesel k ničemu, "arktická nafta" je "provozuschopná" až do -30 a na Sibiři jsou teploty až kolem -50 až -60. Navíc mají vlastní ropu, takže jim to nevadí ani z finančního hlediska :-)
Jo a něco na odlehčení: VW prohlásil, že vývoj jejich TDI motorů systému čerpadlo-tryska byla slepá ulička a proto přechází od roku 2007 na common-rail diesely, protože jsou lepší >:D
[odkaz]