Dneska už se diesel nevyplati... a nebo ano?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 02.11.05 19:22
« mikulast
Rozčilování škodí zdraví. Já se živím technikou, ženu bolševici nutili před 20 lety jezdit Š1203 resp Avií coby RZP, tj. jedno na benzín a druhé na naftu. >:D Takže máme k motorismu blízko blizoučko. Dostávala za to tehdy 6, resp.9 Kčs/hod.Že nefungovala fungl nová sanitka z Trnavy, bylo normální. Největší šou zažila,když na novém autě soudruhům upadla celá polonáprava.To se váleli smíchy. I s pacošem. Jízda ve Š1203 jej vyléčila!!! Že nové auto i s pacientem mělo poruchu a nejelo, tak to bylo zcela normální.Avia to jistila, ale přece jenom byl názor, že by se polomrtví,nebo položiví lidé nemuseli vozit náklaďákem,což se zlepšilo.
Teď jim na to sere,i na toho jejich Mercedasa a neslouží,na to jsou mladí, protože za 150 Kč/h, když auto v servisu nás stojí(jak které) 400-500/hod+19%DPH dělat nebude..Sorry a poslání si nechejme jinam,jo?
Komouši nám ukradli majetky,zdevastovali a nakonec zbourali, takže je předplaceno.
Já nevím, kdo napsal, že je zdravotnictví je shnilé,to si dohledej.
Trvám na tom ,že je za cenu, kerou si každý platí nekonečně méně shnilé, než naše tzv. značkové servisy. Tam zkurví každé auto a čest světlým výjimkám.I ty jsou. Třeba Toyota obecně.
Takže zklidni hormon a jdi se nadýchat dušičkového vzduchu.
Perspektivu má palivový článek, když už...nafta či benzín je špatně položená otázka. Ani jedno z nich. Jak funguje p.č. je v odborné literatuře.
Nazdar! -
Saab 02.11.05 19:03
« Re:
to Pucmeloud: o to víc mě překvapuje, že etanol v Evropě nejvíc prosazují Švédsko a Velká Británie, tedy severnější země. Ta spotřeba u E85ky je díky mixu s benzínem (který je jedním z činitelů, který má omezit problémy se starty v zimě) vyšší "jen" o 1/3 :-) Mě na tom palivu nejvíc uchvacuje, že zvedá výkon o 20%. Kam se hrabe chiptuning >:D
Ty alternativy jsou přípravou na budoucnost, ekonomika Číny roste a jakmile se tam začnou rychle rozmáhat auta, tak budou potřebovat víc ropy a to požene ceny hodně nahoru :( -
"-- skrytý --" 02.11.05 18:39
« Re: IT
Proč tady plácáš ,.... kolik jsi toho najezdil s tou sanitkou,.... jse úplně mimo mísu, proč jsem pleteč zdravotnictví, když záchranou službu zřizuje i řídí úplně někdo jiný, ale rozhodně to není neikdo ze sekce MZd. A vůbec o čem je tato diskuse,...ani slovo co týče tématu. Mimo jiné srovnám-li subjektivní pocit jízdy s motorem stejného obsahu v benzínu (v dnešní technologii) a to samé v naftě v současné špičkové technologii, pak není co řešit. Je to jedoznačně nafta. Neřeším vůbec ekonomii pořizovacích nákladů apod. Nikomu to nenutím. -
dcgsd 02.11.05 13:54
« Re: Re: Re: Re: Re: Re:
problemy ethanolu se probiraji temer v kazde knize o alternativnich palivech. Hlavni problemy jsou: udrzet homogenni smes paliva (oddeloveni slozek), zamezit korozi kovovych casti i tesneni pal. s., zajistit dobrou pripravu smesy (hur se odparuje - problem v zime). -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Saab: Jeden muj kolega kupuje nove auto, a protoze zavadeji ve Stockholmu mytne za vjezd do mesta od ktereho jsou osvobozeny eko automobily, vybral si Focus Flexifuel. A pri koupi ho jednoznacne varovali, ze v zimnim obdobi je lepsi jezdit jen na benzin, nebot s ethanolem muzou byt problemy. -
Saab 02.11.05 13:33
« Re: Re: Re: Re: Re:
to Pucmeloud: máš nějaké odkazy na články kde se problémem s etanolem v zimě zabývají (ideálně ze Švédska) ? Celkem by mě to zajímalo, tedy hlavně při jakých teplotách to ještě má smysl.
Co se produkce týče, tak v ČR se ročně vyprodukuje 500.000 tun cukru, což představuje 325 milionů litrů etanolu. A to už je po tom co nám EU omezila jeho produkci. No ale to by pak nebyl cukr na čokoládu :shock: -
Saab 02.11.05 13:09
« Re: Re: Re:
to pkod: na co chceš čekat ? V Brazílii se na etanol jezdí od roku 1975 a to na čistý etanol. Navíc i obyčejné benzíny jsou v Brazílii ředěny a to tak, že z 20% obsahují etanol. Takže zkušeností je dost. Navíc etanol začínají podporovat i USA kde už se taky nabízí palivo E85.
Celkem zajímavý článek je např. na [odkaz] -
dcgsd 02.11.05 12:11
« Re: Re:
no ale kolik zaplatime na dotacich na ty brambory (lesy, repu...)? :-) Navic by se musela vybudovat infrastruktura na vyrobu ethanolu a to taky nekdo musi zaplatit. Pokud vim tak je stale benzin levnejsi nez vyroba ethanolu (pokud nepocitam dane). S tim bude muset udelat neco stat. Dalsi otazkou je kolik plochy je potreba na pokryti dnesni spotreby. To male procento realne bude, cisty ethanol jako palivo asi ne. Jeste je otazka dlohodobe korozivni odolnosti motoru dnesnich aut. Ja bych se do toho zatim tolik nehnal. -
« Re: Re: Re: Re:
S tim ethanolem to neni zase az tak jednoznacne jak se muze zdat. Jako priklad Focus Flexifuel, ktery muze jezdit jak na benzin tak na ethanol. Ethanol je sice levnejsi, ale jeho spotreba je asi okolo 40 % vetsi nez u benzinu, cimz se ceny vyrovnavaji. Navic vyrobce doporucuje jezdit v chladnem pocasi spise jen na benzin.....
Takže - ono každý má svý.