Výrobní cena nového auta
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Vyrobni cena...
vyrobni cena auta je uplne stajna, jak vyrobni cena jakyhokoliv jinyho produktu. Promita se do ni samozrejme vyvoj, ceny komponent, montaz, marketing atd. Je uplne normalni a pochopitelny, ze s velikosti serie se snizujou naklady. Naopak, kdyz si naprojektuju linku na 300 tisic aut/rok a vyrobim jich podstatne min, tak je problem. Nezaplati se vyvoj, linka, lidi, nedosahnu na mnozstevni bonusy u dodavatelu a smrdi to pruserem (viz. Renault Modus). Pokud se ztrata na jedny modelovy rade nedari kompenzovat jinym model (u renaultu kompenzuje Megane), tak to dopadne jak s Fiatem se kterym se "winning streak" takne uz pekne dlouho (Brava, Stilo...). Predstava, ze "automotive" sektor je super profitabilni je znacne najivni (viz. GM, Ford, DCX, VW, MG Rover...), dlouhodobe se vyplaci jen monopol a ten zaplatbanbu nehrozi... Velkej obrat neznamena velkej zisk... -
"-- skrytý --" 16.10.05 23:42
« Bez nadpisu
Cena vozu vůbec nesouvisí s jeho pracností nebo náklady na výrobu. To je zcela zcestná úvaha a výrobní náklady v podstatě ani nejsou stanovitelné (je reklama výrobní náklad?). cena vozu na trhu je dána jeho místem v obchodní síti a stanovuje se zejména ve vztahu ke konkurenci. Proto jsou na jednotlivých trzích ty poměry často jiné (v Itálii by byl Opel za cenu Fiata neporodejný, u nás je to naopak). -
matuS 15.10.05 22:31
« Re: Re:
vyrobna cena auta, cisto naklady na suciastky + praca, je dost nizka, presne to neviem ohodnotit, ale treba sa pozriet na to takto: podla mojich informacii sa vo VW bratislava robi vystupna kontrola. ak auto neprejde vystupnou kontrolou, ide do srotu.
nikto neplati robotnikov za to, aby casti, ktore su OK, sa odmontovali a pouzili este raz...tie suciastky niesu hodne tym nakladom na pracu. -
Saab 15.10.05 22:05
« Re:
Tak to je ten HTP setsakramentsky předražený >:D
Já byl v červnu ve Švédsku a hlavní dealer Saabu tam vyprodával sklad náhradních dílů a komplet dvoulitrový motor Saab stál 10.000,- SEK, což je cca 33.000,- kč viz [odkaz]
to Harous: těch 100 táců byla vývozní cena, takže bych to tipoval na cenu i s marží automobilky. Když vezmeš, že stojí 260tis., což je bez DPH cca 218tis., tak si dealer a dovozce rozdělí cca 118tis. kč. No a když vezmeš do úvahy kolik každý dovozce vrazí do reklamy a propagace, tak by to mohlo být reálné. Třeba takový dovozce Toyot do ČR je ze zisku schopný dokonce koupit celý stadion Sparty :D -
"-- skrytý --" 14.10.05 10:16
« Re: Re: Výrobní cena nového auta
U Fabie to bylo od 85.000Kc za Junior az snad po 110.000Kc za RS. Ale pochybuju ze by v tom bylo vic nez material a prace. Takze bez vyvoje, provoznich nakladu fabriky, atd. Jinak mam pocit ze Octavia RS se dodavala dealerum asi za 240.000 bez DPH.
Alespon takovy cisla sme meli od lidi ze Skodovky, kdyz sme pro ne delali... -
Saab 14.10.05 09:09
« Re: Výrobní cena nového auta
Asi takhle, brácha dělal celníka, takže nějaká auta mu rukama prošla a u Škodovky to vypadá asi takhle:
Fabia v prodejní ceně cca 260.000,- kč stojí cca 100.000,- kč bez daní a marží dovozců a prodejců. Těch 100 táců je včetně veškerých zisků a marží samotné automobilky. -
« Re: Výrobní cena nového auta
To nevim, ale treba u vyrobku spotrebni elektroniky byva vyrobni cena priblizne na 50% velkoobchodni ceny (i s DPH) a maloobchodni cena s DPH byva take tak okolo dvojnasobku ceny velkoobchodni.
Druha otazka je, co se mysli pod pojmem vyrobni cena. Nesmi se totiz vedle primych provoznich a meterialovych nakladu take zapominat na rozpusteni investice do vyroby, tedy naklady na vyvoj vyrobku, naklady na porizeni, provoz a amortizaci vyrobni technologie. Teprve potom se do vyrobku take promitaji naklady na lidskou silu pri vyrobe, marketing, obchod atd. Nesmis zapominat ani na rozpusteni nakladu na management firmy, ruzna oddeleni nikoli primo souvisejici s vyrobou (ucetni oddeleni, lidske sdroje, dokumentace, IT, vnitrni kontrola atd, atd), potom odpisy budov atd. -
"-- skrytý --" 14.10.05 08:25
« Bez nadpisu
To se rozhodně nedá říct. Vydělat na tom musí několik skupin lidí, takže výrobní cena bude asi poloviční. Problém bude spíše v tom, jak je drahá výroba, resp. kolik kusů se od daného typu prodá. Velký problém je také v tom, že trh je již plný, automobilky zaměstnávájí několik stovek tisíc lidí a v případě stagnace trhu by šly rychle k ledu, takže tam budou mít docela velkou finanční rezervu. Ale jinak bych fakt myslel, že cena bude min. poloviční, né-li třetinová. Ale to se dá pochopit, také se zabývám velkoobchodem a ze svých výrobků mám pro sebe a náklady polovinu konečné ceny s DPH, ostatní připadá na stát, velkoobchod a obchod. Nikdo nebude pracovat s 10%.