LPG
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Lovato fast
Mám něco podobného. Z ničeho nic mi to stále častěji přepíná na benzín. Začalo to po ujetí 200 km (vždy beru z prázdné do plné cca 37 l). Tak jsem si říkal, že to je hrůza taková spotřeba, tak jsem dobral a natankoval jen 21 l. Po ujetí 100 km opět pípání a přepínání na benzín. Když jsem to ručně přepl tam a zpět, tak to jelo opět na plyn, ale po 50 km opět a čím dál tím častěji. Za studena se snaží po 500 m přepnout na plyn, ale neustále to přepíná. Po pár ručních přepnutích si to dá teprve říct. Tak jsem se objednal do servisu tam, kde mi to montovali, ale místo aby tam cokoliv spravili, tam mi po připojení na ňotase údajně nahráli nový fw. Místo toho dokur.... nastavení (tak jako po garační prohlídce po 1500 km) a výsledkem je navíc chcípání na volnoběh po zabrždění. Někdy i při stání na volnoběch. Při rychlejší změně otáček se otáčky zhoupnou tak, že klesnou pod 500 (což je min.) až k cca 250 a to už se nedá vůbec udržet a chcípne to. Už těch 500 je dost nestabilních a má to nepravidelný chod. Teď nevím co s tím dělat. Servis je ve Zlíně. Evidentně vůbec nevím která bije a nastavit vstřiky je pro ně španělská vesnice (možná tak nějaký fáčko, ale ne sekvenci). V Prostějově, kde to umí mi to zase neudělají v rámci záruky. Závěr: bacha na výhodné nabídky montáže. Sice na montáži zase nejde tolik zkazit, ale jezdit kvůli seřizování jinam se pak prodraží a proto výjde levněji to rovnou namontovat tam, kde umí oboje. >:-[] -
"-- skrytý --" 12.11.06 19:41
« Lovato fast
Byvam v Nemecku a preto ,ze jazdim dennodenne 300 km, tak som sa rozhodol, ze prejdem z dieslu na LPG. Nechal som ho namontovat do Fiata marea 1.6 sx z roku 1997 , ale nie v Nemecku,ale na Slovensku. Jedna sa o instalaciu Lovato fast. Dosiel som az domov (1200km) bez problemu, ale na druhy den po 100 kilometrov mi zrazu preplo na dialnici na benzin a nedalo sa prepnut nazad na lpg, az po znovu nastartovani sa da prepnut na lpg, ale motor bezi asi 2-3 sekundy akoby na tri valce a potom prepne na benzin a cervene dioda vkuse blika a pipa, po znovu stlageni prepinaca pipanie prestane, ale nazad na lpg sa neda prepnut, iba az po novom znovunastartovani motora, ale zasa sa situacia opakuje. Na benzin motor ide normalne. Vyznam sa v autach, ale v lpg nie, tak som volal do garaze kde mi to montovali co mozem urobit. Poradili mi aby som pozrel elektromagneticky ventil na nadrzi a pod kapotou, ale nic snima neni otvaraju a niesu ucpate. Potom som vymenil novy filter tiez nic, potom som rozobral davkovac s magnetmi do valcov tiez nebol ucpany. Podla nich to bolo asi vsetko co som mohol pozriet. Tak by som sa chcel opytat ci by sa tam nedalo este nieco prekontrolovat, aby som to spojazdnil. Viem ze to neni take jednoduche urcit problom bez pocitaca, ale mozno je to nejaka drobnost (dufam).
Vopred dakujem za pomoc -
"-- skrytý --" 12.11.06 12:20
« Bez nadpisu
chcel by som sa spytat na jednu vec, ale neviem kde by som to zistil , preto sa pytam tu na fore ci niekto o tom nieco nevie.
Kedze sme v tej bajecnej EU, ako SK tak aj CZ, ci je mozne to nejako vyuzit. Konkretne mam na mysli toto:
v SK je homologovanych len zopar modelov/typo aut na LPG , cize ostatnych mozno 70% vozidiel na LPG su "nacierno". v CZ su natom lepsie kedze tam je schavalenym okolo 800modelov ak sa nemylim, vratane Nissan Maxima Qx (take mam ja). Mam LPG (povodny majitel si to dal montovat v CZ ale to este nieje SGI).
Keby som si teda dal namonotovat/prerobit v CZ na priame vstrekovanie u firmy ktore to dokaze, viem to potom v pohode "zlegalizovat" na SK ?
Kedze v CZ je to povolene a oba staty su v EU. Dufam ze to som nenapisal moc komplikovane.
vopred dik za kazdu radu, nazor. -
"-- skrytý --" 06.11.06 21:39
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosím, poraďte !!!
Díky za cenné podněty, zkusím toho Fedora v Prostějově, pokud montuje LPG systémy i do exotických aut, tak by měl být (předpokládám...) asi dobrej a zřejmě se vyzná. Na AGW jsem slyšel zde v Brně špatné recenze a samá antidoporučení, i když netuším, na základě čeho se zakládají, ale budiž, alespoň mám rozhodnuto. Jinak díky, pokusím se ještě pozvolna prokousat touto rubrikou o LPG a udělat si nějaký názor ve věci dnešních moderních systémů vstřikování.
Pak dám vědět, jak mi to šlape a běhá ;-) -
"-- skrytý --" 06.11.06 11:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Prosím, poraďte !!!
Toho Fedora v PV mohu potvrdit, i když ten nepříjemný zážitek s "vachlem" u palivového čerpadla byl s ním. Ale po hrůzné zkušenosti se zbytečnou výměnou čerpadla u jiného mechanika jsem se k němu pokorně vrátil, protože on není ranař. -
« Re: Re: Re: Re: Prosím, poraďte !!!
Nevím ja brněnští AGW, ale jejich prostějovská pobočka mě dokázala perfektně nastavit ŘJ, když to firma co mi celý LPG ve Zlíně montovala nedokázala. Obecně je to buď rukama, nebo se moc spěchá a pak se třeba zapomene servisní testovací nastavení :shock: .... Jinak mohu ještě doporučit v Prostějově Fedora [odkaz] který montuje i do hodně exotických aut. Vede Elpigaz, BRC, Landi Renzo a mimochodem vede i ND do holandských systémů, které jinak nikdo nemá (mimo Prahy). Dělá to už 12 let a umí. -
"-- skrytý --" 06.11.06 07:47
« Re: Re: Re: Prosím, poraďte !!!
Díky za tip, ale i já se musím připojit k předchozímu příspěvku. Firmu AGW osobně neznám, nikdy jsem u nich nebyl, ale co jsem se namátkově ptal při čerpání LPG pumpařů na nějakou schopnou firmu montující systémy LPG, tak mi řekli, ať nejezdím do AGW v Brně - Líšni (nebudu se zde rozepisovat proč, nemám to potvrzené), ale je zajímavé, že minimálně tři čtyři pumpaři (co si vzpomínám), mi výslovně tuto firmu nedoporučili :0((( Dělá něco AGW špatně ???? -
"-- skrytý --" 05.11.06 09:53
« Prosím, poraďte !!!
Ahoj všem,
mám na Vás dotaz: mám vůz SAAB 95 2,3 r.v. 2003 a rád bych do něj namontoval plyn. U svého předešlého vozu jsem měl taktéž LPG, ale byl to systém z roku 1999 (podtlak) a od té doby se mnohé změnilo. Musím konstatovat, že moje osobní zkušenost s pohonem na LPG byla za uplynutá léta velmi dobrá, porucha byla jen jednou, a to bylo vinou vadné vačky, nikoliv systému LPG. Jinak jsem poctivě každých 10.000 km měnil olej, přidával do něj speciální směs od fy Bishops pro motory na LPG a současně jsem každých 10.000 km pročistil palivový systém tím, že jsem vyjel plnou nádrž benzínu smíchanou opět s přípravkem od fy Bishops - bylo to skutečně poznat na startech (hlavně za studena a v mrazech) a na celkovém následném provozu. Potřeboval bych poradit, jaký systém vstřikování byste mi doporučili pro můj nový SAAB 95 - určitě chci sekvenční vstřikování a jsem z Brna, takže pokud byste mi dali radu, kde v Brně a kvalitně, budu velmi rád. Jinak musím konstatovat, že LPG mi za ta léta ušetřilo již několik set tisíc Kč (měsíčně najezdím cca 3.000 km) a může mi kde chce co chce říkat o tom, že plyn patří do kamen a že se tím kur.í motor - dle mojí zkušenosti při řádném a důsledném servisu a péči o motor jsou komplikace spíše vyjímkou, tolik moje zkušenost.
Díky za Vaše případné rady. -
« ukazatel stavu LPG
Včera se mi stala následující zkušenost. Na Feldě 1,6 se sekvencí Tartarini mě po ujetí 200 km začal ukazatel pískat, že je konec plynu. Předtím jsem bral jako obvykle do plné 37 litrů. Spotřeba mě vyděsila. Předtím to bylo vždy cca 8,5-9,5/100. Dojel jsem k čerpačce, kde pravidelně beru a načerpal přes 21 litrů. Teď nevím, jestli i přes pískání to jede dál na LPG nebo se zasekla membrána a už to jede na benzín. Jinak pro vysvětlení přepínač LPG/benzín je automatický. Tlačítkem lze však zvolit provoz výhradně na benzín. -
"-- skrytý --" 30.10.06 21:53
« Sekvencni LPG system -jaky?
Cau, mam Fiat Doblo 1.6 76 kW a uvazuju o LPG prestavbe. Jsem z Prahy, a vaham mezi "ceskym" HL Propan a holandskym AG Autogaz. Jsou mezi nima vyznamnejsi rozdily, nebo je to uplne jedno, co vybrat? Do toho AG se pry musi doplnovat nejaka aditiva na ochranu ventilu, to maji vsechny systemy, je to nutne? Co naklady na servis, spolehlivost, atd.? Diky R. -
« Bez nadpisu
Vidím tuto stránku prvně a mám dotaz. Ježto nemám mnoho peněz ale více jezdím, ptám se jaká je zkušenost s Favoritem na LPG. Jede to asi stejně co se týče výkonu? A není tam větší servis, který by tu úsporu pohltil? No a nakonec, prý je nejdůležitější technik-opravář (seřízení). Koho doporučit? - Takže za zkušenost díky. -
« Re: ETAGAS
Nevím zda již máš namontováný plyn ve vozidle, ale dnes mi namontovali sekvenční střikování Tartariny do vozidla Peugeot 406 a první dojem je více než uspokojivý. Co se týče spotřeby - žádný rozdíl a dále výkonu - rovněž žádný rozdíl, takže po prvních kilometrech vřele doporučuji. -
"-- skrytý --" 21.10.06 08:51
« Shrnutí LPG
O několik příspěvků dole jsem psal o potížích s čerpadlem.
Dnes mohu konstatovat, že naprostá většina problémů s LPG souvisí s mechanikem - buď je to neumětel nebo zmetek, který chce na Vás vydělat. BA čerpadlo mi odešlo asi po 100 t km, aniž bych se nějak o palivovou soupravu staral. Jediná výjimka byla, že přes léto jsem měl v nádrži aspoň přes půlku benzínu a 1x do roka jsem nádrž téměř vyjel. Motorek se zkratoval, takže jeho výměna v tomto případě byla v pořádku. Jenomže při výměně mechanik dělal řadu věcí, kterí mi akorát tahaly peníze z kapsy a nechal tam "vachl" v kontaktech. Než na to přišel, tak znovu dělal řadu pokusů, které si nechal zaplatit. To byl první případ. Druhý, o kterém jsem psal, byla výměna několik hodin před odjezdem do Itálie a dnes mohu konstatovat, že zcela zbytečně. Dělal to jiný mechanik a ten se zase rozhodl, že si na mně vydělá. On totiž ani nepátral, co je příčinou - např. mrknout do paměti závad, změřit tlak čerpadla ap., on vyměnil nejdražší součástku v palivové cestě se slovy "když to nepomůže, budeme hledat dál". Píši to proto, že po měsíci od této výměny se problém zopakoval. A bylo to velmi jednoduché, spravil jsem si to sám a zadarmo. Nejprve mrknul na paměť, potom jsem si půjčil od kámoše ultrazvukovou čističku a vyčistil vstřikovače. Bylo to tím, jeden byl špatně průchozí a proto to cukalo. Samozřejmě jsem si ten vyměněný motorek čerpadla schoval, protože je jednoznačně OK a mám ho do rezervy.
Takže pokud auto začne na benzín cukat, být velmi opatrný a přesně se domluvit, co se bude dělat a proč. A malá poznámka: ta čistička se dá koupit asi za 2500 (0,5 litru), přičemž jsem tomu jednomu grázlovi za 4 vstřikovače zaplatil 2200,-. -
"-- skrytý --" 16.10.06 10:26
« Montáž LPG do LRDefender V8/Subaru Impreza 1,6/1,8/2,0
Chcem sa opytat na moznosti a uskalia takychto prestavieb (klady a zapory). Zaujimaju ma prave auta 4x4, konkretne vyssie uvedene najviac a s LPG nemam ziadne skusenosti. Pripadne ci niekto vie z praxe porovnat naklady Def s LPG versus Def TDi/TD5 a ci vobec takto niekto prerobil offroad. Diky za podnety.
p.s. vidim jazdit vela poliakov so vselijakymi autami na LPG...
Na LPG sme už mali Škdu 110L (Lovato) a teraz TAZ 1500 (BRC). S Lovatom sme mali lepšie skúsenosti.