LPG
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: lpg
Asi lidi nemají problémy a tak spíš jezdí než diskutují. >:D Není to sice k LPG, ale celkem mě zajímají novinky v CNG. Když jsem předělával auto na LPG, tak mě tam bylo řečeno, že ten sekvenc co tam mám jde jen změnou směšovače a nádrže změnit na CNG. A že ten pravý boom CNG nastane až se budou používat lehké kompozitní nádrže ("kosmické materiály" jak doslova řekli) místo těžkých ocelových. Zatím to vidím, že další auto na CNG bude ještě těžko. -
« Bez nadpisu
Diesel elektrické lokomotivy už jezdí roky,spíše desítky roků. U nich jde ale jen pouze o to,že elektromotor se umí rozjet plynule s jakoukoliv váhou,kdežto jen diesel nebo benzín potřebuje spojku mezi motorem a hnaným ústrojím.
U osobních aut je to nesmysl,protože benzínová jednotka jako generátor pracující jako přímý zdroj el.energie v otáčkách jaké uvádíš nestačí na slušnější akceleraci natož vyjetí prudšího kopce. Baterie je nutná jako zásoba právě na tyhle situace. Jinak se ti bude benzíňák chovat jako elcentrála,bude lítat do vysokých otáček při každém zatížení. A to už je náročné na spotřebu. Buď v klidu,kdyby to takhle jednoduše fungovalo,už by to nějaký nadšenec doma v garáži udělal :-) -
peeticek 13.12.06 18:40
« RX400h na LPG...
Dik vsetkym za nazory..
ja som sa to pytal hlavne preto, bo z LPG akot akeho som lama..:D
v RX400h je pouzitxy rovnaky system ako v Priuse..no a PRIUS na LPG a dokonca aj CNG funguje, jazdi a dost spolahlivo - nasadili ho do taxisluzby..myslim, ze ich bolo6ks a tyzdenne najazdi jeden 1000mil!!!
co je slusne..
prestavba stala 100-1200 libier - co je dost, ale zas v UK su tieto rpestavby drahe jak hovado..a o benzine ani nehovorim
mrknite zdroje..
CNG PRIUS:
[odkaz]
a
[odkaz]
LPG Prius:
[odkaz]
a
[odkaz]
Najlepsie by bolo aby sa ten benzinak tocil stale..aspon an volnobehu..aby nebol problem s LPG - netusim ako toto riesili pri tych projektoch..Ale potom ma napada, preco ten benzinak nesluzi cisto ako generator na el.enrgiu pre elektromotor..baterky by tam ani nemuseli byt - bolo by lahsie a lacnejsie take auto vyrobit..navyse, aku by to malo spotrebu? dlhodobu..? 2-3 litre? ved 1,5benzinova v ulohe generatora by sa povalovala v rozpati ja neviem 1000-2000otacok..mozno aj menej..v pohode by to slo prerobit na LPG a pritom by to malo uzasnu efektivitu a akceleraciu vdaka el.motorom..
skoda, ze sa niekto nerozhyba a tuto myslienky neda do rpaxe..
podla mna vynechanie baterii a zabezpecenie toho ze spal.motor by fungoval halvne ako generator el.energie by cenu nechalo nezmenenu, ale s tym, ze by to bolo vyhodnejsie ako kombinacia s baterkami..
co myslite?
dik za Vas cas
ByE
PeeT -
« Re: Re: elpigaz
Co jsem četl a slyšel, tak ty součástky lpg dělá několik málo firem a Landi, Tartarini, BRC jsou jen obchodní značky odběratelů co to kompletují. Rozdíl je spíš v tom sladění, softu atd. Nejhorší jsou firmy co to kombinují jak se zadaří (jak je co levné atd.), což jsou třeba Poláci atd. a pak není zaručená 100 % nic. -
peeticek 02.12.06 16:17
« Lexus RX 400h na LPG?
Ahoj vsetci,
co si myslite o prestavbe RX400h na LPG?
nemal by to byt problem, nie? Ved je to normalny V6 benzinak atmosfera..len neviem to stale zapinanie a vypinanie, ci nebude robit problem pre LPG..
to auto dokaze jazdit v poho za 10l priemer..keby sa tam podarilo spolahlivo rozbehat LPG, tak naklady na km su mooc zaujimave..
dik za nazory..
ByE
PeeT -
"-- skrytý --" 27.11.06 14:18
« Re: plyn v Civicu
Rád bych ti poradil více, ale já mám ještě starý motor, tedy VTEC to určitě není (r.v. 1993, 1.5 obsah, 16 V, 66 kw, sedan) a mám tam zařízení od Auta Gas Centrum, nevím, jestli to nejsou ti "nebezpeční" holanďani, ale mně to šlape výborně. Já už to tak koupil a je to tam třetím rokem a vypadá to, že doposud bez problémů.
Jo, mám ještě mono vstřikování ! Je to udělaný tak, že autíčko vždy nastartí na benzín a až když otáčky při jízdě přesáhnou 3tisíce , naskočí automaticky plyn. Už to tak bylo, již jsem to tak koupil, ale je to praktické a plně nám to vyhovuje. Jezdí s tím hlavně žena a bez problémů, nestěžuje si. Spotřeba mírně vyšší než u benzínu, to je u plynu asi téměř vždy, ale i tak značně ušetříme. Jo, když přepnu na benzín, jedu stejně jako na plyn (zrychlování...výkon), fakticky mi to tak příjde, testoval jsem si to při cestě do Chorvatska a vždy jsem se těšil, až zas přepnu na LPG ! Rozhodně se nedá říci, že by LPG udělalo z mého Civica lenocha.
K tvému motoru se nemohu vyjádřit, ale myslím si, že v tom nějaký zvláštní problém nebude. Chce to najít dobrou ověřenou firmu, aby ti to správně namontili a vše bude OK. Na silnicích potkávám v plynu auta všemožných značek, mám dojem, že i Accorda jsem už viděl fičet na plyn.
Škoda, že se sem zatím nepřihlásil někdo s "plynovým" Accordem, aby ti fundovaně poradil. Hej, chlapi, je tu někdo takovej ?????? Kámoš "kokso" potřebuje helfnout !!! -
« Re: Re: Accord a plyn
To, že by Hondám nemal chutiť plyn som len od niekoho počul - vraj preto, že to má VTEC, tak zástavba LPG nie je taká jednoduchá ako u iných (jednoduchších) motorov. Ale nie je to vlastná skúsenosť, nerozumiem tomu až natoľko, takže hovorím len čo som počul.
Má ten Civic '93 už VTEC - nejako si nevybavujem, odkedy ktoré modely dostali tento systém :*) .
Môžem vedieť, akého výrobcu LPG systému máš v Civicu?
Ak rozumiem správne, máš tam sekvenčné vstrekovanie (žiadna zmena výkonu), alebo sa mýlim?
Díky za info :D -
« Re:
O Magic jsem taky uvažoval, ale právě kvalita použitých dílů mě odradila. Nejde ani tak o to, že by to byly nějaké šmejdy, ale spíš o to, že je tam proměnlivá kvalita jak se střídají dodavatelé.
AG Autogas je Holanďan, tudíž potencionální past na peněženku.
2 danosen: To jsi měl moc dobrou spotřebu. Mě to žere jak benzínu, tak LPG skoro o 2 l víc. (1,6 kombi, najeto 130 tis. - asi 8-s ). -
"-- skrytý --" 23.11.06 22:18
« Bez nadpisu
Magic2 mam asi 1.5roku, dnes jsem cistil vstrikovace (nebo ventily, proste to co davkuje LPG do valcu). Uvidim, jak to bude dal fungovat ale opotrebeni vnitrnich dilu je patrne... To bych rekl je slabsi misto a pak jeste reduktor, ale to zrejme souvisi s tim, ze jede za hranici moznosti (155kW) Ridici jednotka je celkem bez problemu. Ale koukal jsem na stranky, ze uz maji i jine vstrikovace nez Matrix.
U dalsiho auta mam Landi-Renzo a to je uplne jine kafe, vstrikovace podstatne robustnejsi, s filtracnim sitkem, reduktor taky poradna kostka... To funguje skvele, dnes bych dal tohle (je to ale asi drazsi...)
To AG Autogaz nevim co je.