LPG
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
Lukso 04.04.06 08:58
« Spotřeba
Jó, před 5 lety to ještě byly časy. To to ještě bralo opravdu mezi 6-9 lity ( 1,3 MPI ). Dneska? Po každé návštěvě STK lépe řečeno stanice emisí se ti v tom pohrabou a aby snížili emise NOx podle pořád novějších předpisů - spořeba jde nahoru, dají tam bohatší směs. Takže spotřeba je dneska opravdu 9-11 litrů. Jedině po STK navštívit opravnu LPG a nechat si to seřídit nanovo - problém ale sehnat někoho kdo se v tom opravdu vyzná a nerozhasí to ještě víc. :? -
« Bez nadpisu
Díky všem za odpovědi. Už jsem myslel, že to tady spí. Zase tolik toho ročně nenajedu, aby se mi to vyplatilo. Měl jsem možnost formana 50kw i s BRC plynem (toroid) za 40 tis., ale ten mi utekl, tak jsem šel do Felicie 1,6 kombi s plnou výbavou včetně klimy. Na ten plyn asi prdím. Při ročních cca 15 tis. je to pro mě investice na nic. -
« Bez nadpisu
No já mám osobně mondeo 1.8 16V na LPG již 5 let a naprosto žádnej problém, akorát když jsem to koupil nak mě to střílelo do sání, musel jsem vyměnit cívku (3450kč) a od té doby 5let naprosto bez jediné zavady na motoru a LPG (krom výměny ložisek v předních kol a laufu). Spotřebu mám cca 9-9,5l/100km a ročně najedu okolo 40 000 km. takže se mě rozhodně vyplatí, víc než nafták.
p.s: a jednou za rok revize za 150kč se mne nezdá moc ;-) -
"-- skrytý --" 30.03.06 07:30
« Re: Re: Re: Re: Felicie 1,6 MPI - LPG
Je to každého rozhodnutí.Já jsem byl za rok v servisu pouze jednou a to na revizi.Jo a na LPG jezdím víc jak 10let a za tu dobu jsem vystřídal několik aut.LPG nechávám montovat u stejného dodavatele ,možná mám i trochu lepší cenu a hlavně kvalita je na velmi dobré úrovni.Vyděl jsem několik zástaveb,který bych nechtěl mít v autě ani náhodou.Chci tě tak trochu i upozornit,že máš malou chybu v výpočtu návratnosti.pokud budeš šetřit 51hal na km tak při investici 35000/což si myslím,že je velice drahý/je 69000km!!!!!!!!!! -
"-- skrytý --" 29.03.06 23:42
« Re: Re: Re: Felicie 1,6 MPI - LPG
:idea: Abychom měli jasno: Cena přestavby na LPG kolem 35.000,-- :!: Spotřeba Felicie 1,6 MPI benzín = 8,0 l/100 km á 28,-- Kč/ltr. = 224,-- Kč/100 km :roll: :arrow: LPG = 9,5 l/100 km á 16,-- Kč/ltr. = 152,-- Kč/100 km + 3/4 l benzínu á 28,-- Kč potřebného na startování = 21,-- Kč, tj. provoz na plyn 173,-- Kč. Rozdíl benzín 224,-- Kč mínus LPG 173,-- Kč znamená, že na LPG ušetříš pouze 51,-- Kč/100 km :!: :idea: Abys dostal zpět investici do zařízení LPG, tak musíš ujet skoro 69.000 km, abys byl na nule. Ale poplatky za roční revize, za tuplované emise, svíčky, káble atp. ti tu návratnost ještě více prodlouží. :idea: Hoši, věřte starému mazákovi! Ahoj! >:D >:D Já nechci LPG ani do koloběžky. Věčné návštěvy v dílně, trvalé seřízování, menší výkon (se zapnutou klimatizaci Ti Felda pojede pomaleji a nepotáhne tolik) :!: :idea: :roll: :roll:
:roll: Počet km jsem po upozornění opravil! :roll: -
"-- skrytý --" 29.03.06 17:47
« Re: Re: Felicie 1,6 MPI
JA mam japonce a problem žadnej.Felicie 1,6 by měla mít sekvenční vstřikování.A to pro to,že má plastové sání.Nevím kolik ten lovtec od HL propanu stojí,vím,že ze začátku s ním byly problémy ale myslím že dneska to maj vychytaný.Jedna z nevýhod je pořizovací cena toho zařízení a dnešní cena LPG v průměru asi 15,50 není taky moc veselá.Konečné rozhodnutí je na tobě.Záleží kolik toho najedeš ročně.Já jezdím asi 30 tkm a měl jsem investici do roka doma.J. -
"-- skrytý --" 29.03.06 13:12
« Re: Felicie 1,6 MPI
:roll: Jezdím 10 let na LPG - Lovato od HL Propan. Z multipointu mi uděláli karburátor. Problémy s instalovanými dráty po 5-ti letech (spojení řídících jednotek vstřikování benzínu a nasávání plynu drátem, který zkorodoval). Následoval odtah a oprava za 5.000,-- Kč. Problémy s vysokonapěťovými kabely, každé 3 roky - začnou probíjet, koupit nové. Častější výměna svíček a experimentování s nimi - speciální LPG Brisk Tábor jsou na 2 věci!! Věčné seřízování podle kvality LPG - cukání, chcípání motoru, střílení do vzduch. filtru. Menší výkon, akcelerace a o 20% vyšší spotřeba LPG. Aby auto jelo jako na benzín, nutí Tě to šlapat na plyn. pedál! Každý rok revize celého zařízení, je na to vyhláška. Nemožnost parkování v podzemních garážích. Dnes už drahý plyn (když jsem v ´95 roce začínal, stál litr P-B Kč 7,90). Dvojí platba za emise (plyn a benzín). Ano, ušetřil jsem asi 60.000,-- Kč při ujetí 170.000 km (hodně stál servis LPG a důsledky jeho používání). Ale toho času, co jsem promrhal!!
:!: Benzínový motor má jezdit na benzín :!: Když Ti budou vrtat díry do sání vstřiků, kašlou na to, že Ti tam napadají drobné kovové piliny a že motor si to natáhne do vstřiků a do válců :!: Měli by to správně demontovat, navrtat a pak vyčistit :!: Kašlou na to :!:
>:-[] Rozhodní se sám, u mne nebyla to Škodovka, ale Japonec :!: >:-[] -
« Felicie 1,6 MPI
Jsem před koupí uvedeného auta. Můžete mi poradit, ti kteří ji máte, jaké zařízení používáte. Narazil jsem na dva názory. Jedni tvrdí, že tam musí být sekvenční vstřikování za min. 30 tis., že to jinak dělá problémy. Jiní zase nabízejí i klasický směšovač za cca 21 tis. Jak to tedy je? Má někdo zkušenost s firmou HL propan. Pokud si vzpomínám, tak kdysi v začátcích LPG u nás s nimi byly nějaké problémy. -
petrumr 21.02.06 18:12
« Re: Re: Re: Palivové čerpadlo nechat čerpat benzín
začalo blbnout čerpadlo v nádrži a nádrž má deset let,je to z holandska a tudíž to má něco za sebou.Oprava by se nevyplatila.Zítra jedu s avií na revizi,emise a stk a blíží se taky 10 nádrž tak su zvědavej co mě řeknou a co na to podnik. :roll: -
petrumr 19.02.06 16:20
« Re: Palivové čerpadlo nechat čerpat benzín
dnes sem mluvil s kámošem a bude dávat pryč vstřikování LPG z brava.Je v tym,ale háček,musí to pry udělat fa,která má nato oprávnění a zapíše změnu do TP a dá doklad o ekologické likvidaci.Tož to se mu teda vyplatilo to lpg z holandska. -
"-- skrytý --" 15.02.06 20:36
« Palivové čerpadlo nechat čerpat benzín
Pokud by tomu mělo být jinak, tak BRC, Lovato a další, by už dávno na to něco vymysleli. Chci vás však upozornit na jinou věc. Já jsem startoval na LPG, když to v zimě nešlo, tak jsem odpojil kontakty od okruhu ohřívače směsi vodou, aby mi po nastartování a přidání plynu Lovato přeplo z benzínu na LPG. Jenže za několik let jsem měl v nádrží s benzínem takový sajrajt, že mi ucpal palivové vedení i filtr paliva tak, že jsem nemohl v zimě nastartovat, protože na plyn to bylo v mraze nemožné a na benzín to nešlo. A tak jse celý leden a půl února stál před barákem a nejezdil. V servisu mi včera vše vyčistili, dali nový palivový filtr. Starý benzín (smradlavý jak noha) odmítli nalít zpět do nádrže a ani si ho nechtěli vzít na umyvání mastných součástek a málem si mne pro výstrahu vyfotili. A bylo ho kolem 25 litrů!! Doporučuji proto denně ujet prvních pár kilometrů na benzín (promažou se ventilová sedla a celkově se ochladí), nečerpat moc benzínu do nádrže. To proto, aby se benzín mohl obměňovat a nestárnul. Ovšem nebezpečí, že v důsledku odpařování pár se v nádrží bude z vlhkosti tvořít rez a sarajt, tu je!! Dnes už vím, že motor stavěný na benzín, ho má spalovat a ne ho vozit! Tímto názorem nesoupeřím s odborníky. :*) >:D :!: :idea: :idea: :idea: :!: -
« Re: benzinové palivové čerpadlo
Já jsem před časem řešil na dovolené problém, kdy mi to přestalo startovat. Mám feldu 1,3i, tozn. vždy startuje na benzín. Byl jsem tehdá na Mušově, šel jsem za člověkem, který tam dělal servis LPG. Ten poznal, že problém je v podávacím čerpadle a řekl mi, že toto čerpadlo se při provozu na LPG zbytečně točí a opotřebovává a že si mám udělat vypínač, kterým ho po nastartování vypnu. Poradil mi, že teď mám startovat na LPG. Vše pak bylo v pohodě, po návratu z dovolené jsem volal do Carcentra v Mladé Boleslavi (www.carcentrum-mb.cz), objednal jsem si to čerpadlo za cca 3000,- (v servise to prodávají s celým "obalem" a stojí to kolem 7000,-), jeden známý -automechanik- mi ho vyměnil a bylo to v pořádku. Pak jsem se ptal v dílně LPG na ten vypínač, kterým vypnu podávací čerpadlo benzínu. Tam mě naopak od toho odradili s tím, že když se čerpadlo netočí, tak časem zatuhne. Mi to zní to celkem logicky. Takže každý říká něco jiného. Hujer