Reklamace nového vozu - jak správně postupovat !?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 06.10.05 12:18
« re.: Zličín
Tak Zličín je pro mě záhada, když jsem sháněl nového Mégana a psal různým servisům, tak Zličín nic - ticho po pěšině, odpověděl Avant a dal prima cenu! Jinak jsem měl dojem, že Zličín je veliké, nové centrum, dost profi a velké sympatie.... tak že :?: 8) -
ricz73 06.10.05 10:53
« Re: který dealer
Už jsem to psal na jiném místě (viz Zkušenosti se servisy Renault), ale rád to tu zopakuju. Vyzkoušel jsem v Praze všechny servisy včetně Zličína. Jedinej slušnej pražskej servis je DISPO v Bráníku (když pominu, že maji široko daleko nejnižší ceny - například Zličín účtuje skoro stejný ceny jak Volvo nebo BMW :roll: .
Veselá příhoda ze Zličína: rozhodl jsem se využít hodiny strávené v IKEA a strčil jsem svého zánovního trafika v záruce do Minute servisu, neb u něj nefungovala klimatizace. Po více než dvou hodinách jsem se vrátil, auto celé rozebrané, klimatizaci vypustili a znovu napustili, ale závadu se jim objevit nepodařilo. Později technik v Dispu během 15 minut multimetrem zjistil, že je nějak pošahaný tlačítko, kterým se klimatizace zapíná. Objednal promptně nový panel s tlačítkem a druhý den byla po dalších 15 minutách závada vyřešena.
Asi za týden volá jakási dáma ze Zličína a jak že prej jsem byl spokojenej s tím jejich servisem. Tak jí řikám: "No jak můžu bejt spokojenej, když na tak banální závadu vůbec nepřišli?" Její reakce mě opravdu pobavila - místo jakékoliv omluvy nebo čehokoliv povídá: "Aha, tak to už k nám asi jezdit nebudete, že...?"
TO SI PIŠ, ŽE NEBUDU, KOČKO >:-[] -
"-- skrytý --" 06.10.05 10:05
« Bez nadpisu
Také jsem neřešil malichernosti, dokonce šlo o zdraví 2 dosp. a 2 dětí- nikoho to nezajímalo. Jen jsem ztratil iluzi o tomto státu a jeho soudech- zeptej se právníka na délku čekání než přijdeš na řadu a co ti mohou udělat, pokud půjdeš proti nim nějakou akcí.
renault je totiž specialista na mlžení. -
"-- skrytý --" 06.10.05 09:52
« Re: Renault
Jsem typ cloveka, ktery neresi malichernosti, mel jsem s Renaultem svatou trpelivost. Pokud mohu jen priklad, CD v aute prestalo hrat po necelem mesici. Technik se mi snazil namluvit, ze jsem ho znicil palenymi CD >:D to me rozesmalo. No nicmene podle vin kodu auta objednali z hlavniho skladu nove. Po tydnu mi volali, ze je pripraveno. Hura rikal jsem si, nebot jsem bez radia v aute jako bez rukou. Bohuzel hura nebylo na miste. Bylo uplne jine uz na pohled. Misto hlinikoveho chladice medeny prouzek a podstatne lehci vaha. Na prvni pohled uplne jine, nicmene technik se me snazil presvedcit, ze je to jedine spravne a nikdy jinak. No po hodine marne prace zjistil, ze radio nefunguje a ze objednaji dalsi. Co myslite, prislo spravne? A modri uz vedi! Neprislo. Takze opet marny pokus technika se stejnym vysledkem. No reseni prislo diky opsani vsech moznych kodu z vadneho radia a nasledne uz prisel konecne spravny kus. Ja myslim, ze to mluvi samo za sebe !!! Tohle vsechno vedet a zazit (mysleno cela moje zalezitost s Renaultem) , asi bych kaslal na bezpecnost a tradici a ackoliv jsem renaultista, optimista krvem a dusi, asi bych se poohlednul po jine znacce :'-(
Pokud mate take spatne zkusenosti, nebojte se mi napsat na
muj email: info.renault@email.cz
Ted bojuji nejen za sebe, ale za vsechny fandy a majitele znacky Renault.
Mozna si reknete marna prace, ale jsem zvyklý nevzdávat se bez boje.
PS: Trochu odbočím, včera jsem byl nakupovat v Hypernově a koukal jsem jak je tam vse cerstve. Vsude pobihali manazeri v oblecich a vse kontrolovali. Treba se mi touto diskuzi a mym permanentnim tlakem na Renault podari zlepsit jejich arogantni chovani a pristup k zakaznikum :P -
"-- skrytý --" 06.10.05 09:13
« Renault
Zdravím všechny majitele aut s Rytmem života: auto-servis-stížnost do Prahy-servis-nemohoucnost a vztek. Pokud čtete statistiky prodeje je Renault 2. v ČR - ví o svých problémech a proto zřejmě spustil sérii slev na své vozy, čímž snížil i cenu ojetin a tím zavřel ústa všem stěžovatelům.
Právo je krásné, ale je v něm příliš mnoho § a ty jsou hodně točené- sám jsem si to ověřil. Tudíž máte 2 možnosti:1. soudit se a medializovat - možná výhra, ale cena vozu prudce klesne, protože nebude zájem o křáp, 2. rychle prodat, byť se ztrátou, ale ne tak velikou jako po bodu 1.. Takový je můj názor. Já osobně jsem zvolil možnost 2..Přeji Vám všem aby jste uspěli se svou stížností a nakopali těm arogantům zadek. -
"-- skrytý --" 05.10.05 21:11
« Bez nadpisu
Nejdřív bych si nechal vypracovat znalecký posudek a pak si teprve někde stěžoval. Pokud bude posudek ve Váš jasný prospěch, šel bych s ním na Renault ČR, kdy bych tedy požadoval mimosoudní vyrovnání, náhradu vozu, opravu ad. a pak v případě neuznání se obrátil na soud. Rozhodně to naštve, ale tak to bohužel je. Poslední dobou reklamací všeho přibývá a tím pádem také starosti. Neudělal bys dobře ani např. u Citroenu či Peugeutu i dalších vozů. Kámoš hodněkrát reklamoval řídící jednotku u C3 a když neuspěl tak ho snad vrátil leasingovce či pod cenou prodal. Prostě maňana. Musíš mít nervy a dokázat to! Teď je to jen na Tobě. -
"-- skrytý --" 05.10.05 17:18
« odpoved servisu na problemy s klimou
Ahojte,
Predpokladam ze toto forum citaju vsetci co aj forum o Megane takze pisem iba sem.Renault mi odpovedal na moju staznost na klimu.
Tu je odpoved:
"Sucasne, komplikacie, ktore sa objavili pri pouzivani klimatizovaneho zariadenia na Vasom vozidle, uz boli konzultovane aj s technickymi pracovnikmi Renault Slovensko. Vychadzajuc z dostupneho vysledku technickej kontroly, je Vase klimatizovane zariadenie v uplnom technickom poriadku.
Vami popisovane faktory mozu byt dosledkom chybnej manipulacie alebo nedostatocneho servisu pocas samotnej prevadzky Vasho vozidla."
A teraz nech mi niekto vysvetli ako mozem chybne manipulovat s mechanickou klimou, ked ju pouzivam podla navodu na pouzitie a cela manipulacia je o jednom tlacitku ktore sluzi ako ON/OFF.
Dalej nech mi niekto vysvetli co je to nedostatocny servis, ked auto servisujem len v autorizovanych Renault servisoch a tie vykonavaju vsetky ukony podla odporucania vyrobcu. Okrem toho bola klima nad ramec odporucani uz dezinfikovana.
Dufam ze kazdy uzna ze ak by mu prisla takato odpoved tak nemoze povedat ze je s Renaultom SR/CR spokojny. -
"-- skrytý --" 05.10.05 15:56
« odpoved na muj dopis / vymena vozu
Vážený pane,
podle toho, jak vývoj událostí popisujete, postupujete podle našeho názoru při uplatňování reklamace správně. Pokud se po převzetí věci v šestiměsíční lhůtě projeví tzv. rozpor s kupní smlouvou, má se zato, že vada existovala již při převzetí vozidla a prodejce by měl prokazovat, že tomu tak nebylo. Automobily nepodléhají, co se týče uplatňování odpovědnosti prodejce za vady, žádnému speciálnímu zákonnému režimu. Váš nárok na výměnu vozidla je v této fázi legitimní. Z Vašeho dopisu je zřejmé, že prodejce uznává, že zakoupený automobil vykazuje vady. Pro účely případného soudního řízení (kde se dá mimo to očekávat vyjádření nezávislého soudního znalce v oboru) by bylo vhodné, aby Vám toto prodejce potvrdil. Nesplní-li prodávající povinost, která mu vyplývá z § 616 obč. zákoníku dobrovolně, bude nutné se obrátit na soud (seznam advokátů je k dispozici na stránkách ww.cak.cz). Předtím však spotřebitelům obvykle doporučujeme kontaktovat prodejce ještě jednou písemně (nejlépe s dodejkou) a pokusit se řešit spor naposledy smírnou cestou - tzv. poslední pokus o smír.
Přejeme Vám však, aby k soudnímu sporu nakonec nemuselo dojít.
S pozdravem
Sdružení obrany spotřebitelů ČR
Ve Smečkách 7, 110 00 Praha 1
Poradenská linka "SOS po telefonu" - 900 08 08 08 (8 Kč/min)
tel.: 224 239 940, fax: 224 239 941
www.spotrebitele.info -
« Re: Re: Re: Špatnej prodejce/Importer
ricz: mam uplne opacnu. Servis krutil hlavou, ked importer nakazal natahovat a vyuzivat volu na napravach a nie a nie ich vymenit. Nakoniec to schvalil po x vyhrazkach, listoch a to po asi 4 mesiacoch. O com ma chces presviecat :-). Takze tak a chyba scela jasna len ....... . Ale uz je to vymenene a tak mam s tymto onecne klud. Kazdu jednu opravu schvaluje importer, takze niekedy nie servis je zly. Ja som sa na ochotu menit veci nemohol stazovat, ale servis nemohol nic vyenik, kym ....... . -
ricz73 05.10.05 12:44
« Re: Re: Špatnej prodejce/Importer
Miro: Nemůžu s tebou souhlasit. Moje zkušenost s Renaultem ČR je velmi dobrá. Když mi cosi začalo klapat v motoru u Espacu (3,0 dci - viz moje ostatní příspěvky), bez řečí a bez problémů schválili výměnu celého motoru (další věc už byl servis dealeara v Kladně, kterému všechno tak strašně dlouho trvalo). K tomu jsem měl zadarmo na celou tu dobu pučený auto. Přitom se jednalo o auto dovezený z Německa, takže se taky mohli ošívat... -
"-- skrytý --" 05.10.05 09:35
« info.renault@email.cz
Mate take spatne zkusenosti s pristupem Renaultu k reseni problemu po prodeji. Piste prosim svoje zkusenosti na muj email: info.renault@email.cz
Rad bych tyto podklady predal tem spravnym novinarum, protoze jak postupne zjistuji, jedna se o velky nesvar se kterym je uz opravdu na case neco udelat. -
"-- skrytý --" 05.10.05 08:06
« Bez nadpisu
Abych řekl pravdu, s Amos Otava i Auto Freiberg mám (měl jsem) problémy, hlavně s auto Freiberg - přístup, doba objednání, podělaná oprava. Takže auto Freiberg nebrat. Opravdu bych si nechal vypracovat znalecký posudek a na jeho základě bych tlačil na Renault (pokud budeme samozřejmě oprávněný), pokud by to nechtěl uznat, tak prostě na soud. Je to velká Škoda, protože sám jsem Renaultista (né jen jedním vozem) a tento přístup by mě opravdu dost vytočil. Ale to si nevyberete, problémy jsou se všemi značkami, kus od kusu, tím samozřejmě neobhajuji Renault ČR. -
« Re: Špatnej prodejce/Importer
ricz: to nieje pravda co pises. Firma z divokeho zapadu je Renault CR a SR. Mam podobnu skusenost a aj ked som mal jasnejsie dokazy o zavade, aj tak sa nic neporiesilo a bolo mi len oznamene, ze sudneho sporu sa neboja, lebo maju skvelych pravnikov. No a to je problem, lebo tie zakony su tak formulovane , ze maju minimalne dve vysvetlenia a naozaj nieje iste, ci sud vyhras, aj ked mas jednu chybu 3x reklamovanu a dokonca este neodstranenu ani po 45 dnoch. Ak clovek za sebou niekoho nema, odpalia ho jedna radost :-)
Tom69: mam tie iste zavady ako ty a jednu co som myslel ze sposobuje to tahanie, ale ...... . Reklamovat som to tahanie skoro vzdal, aj ked uvazujem o tom, ze si necham v servise naistalovat 150g protizataz a uvidime, ci nadalej pojde auto dolava :-) Lenze uz sa mi tam nechce chodit :-(. Co tam budem sam stale vyskakovat. Naviac som mal pozicane nahradne vozidlo a to sa chovalo uplne rovnako :roll: . Podla mna to robi asi vacsina Meganov a niekomu to vadi a niekomu nie. Inak lepsie to je na 195 pneumatikach. Inak nieco som ti na mail poslal. Ale len copy dakej komunikacie. Problemy ako praskanie a pukanie, to ani nieje co riesit. Pustam nahlas radio, lebo inak ma to vytaca. To uz nezmenim som taky.
Inak to tahanie volantu, taha en pri naklone cesty, kolajoch, ci citelne aj na cistej rovine aj na dialnici ? -
ricz73 04.10.05 22:09
« Špatnej prodejce
Asi jsi měl vekou smůlu a vybral si nesprávného prodejce. Podle mého známého, který má přístup do nejvyšších kruhů v Renaultu, je Freiberg firma stylu divokého západu, se kterou nechtějí mít ostatní dealeři Renaultu nic společného.
Pokud se týče kvality práce a přístupu servisů Renault, viz mé ostatní příspěvky, neb by to bylo na dlouho.
Doporučuji nechat si na auto vypracovat znalecký posudek a obrátit se na soud. Držím palce a dej vědět, jak to vypadá.
Ricz -
"-- skrytý --" 04.10.05 21:43
« Re: Výměna vozu - NESMYSL dle Renault ČR
Jedna z odpovedi prodejce . Slusne receno, uz si to zaplatil, tak nas nezajimas >:-[] >:-[] >:-[]
Vážený pane,
na základě Vašeho dopisu jsem celou situaci důkladně prověřil a zjistil jsem toto:
Dne 17.7.2005 jste navštívil servis Renault Praha Zličín, kde byla sepsána zakázka
č. 25003838 na základě Vašeho požadavku. Na vozidle nebyla zjištěna žádná závada
a vozidlo jste po kontrole převzal bez závad.
Při následném tel. dotazu pracovníka RPZ 27.7.2005 jste sdělil, že „je vše v pořádku
a nakonec se vše v dobré obrátilo“.
Dne 11.8.2005 jste opět požadoval opravu u Renault A.M.O.S Otava, a.s. ( kam jste byl doporučen). Kontrolou dle zakázky č. 24015287 nebyla opět na vozidle zjištěna žádná porucha a vozidlo jste převzal bez závad.
Dle informací vedoucího servisu nevykazuje výše specifikované vozidlo žádnou vadu,
která by snižovala jeho kvalitu, bezpečnost či užitné vlastnosti.
Běžným provozem a používáním osobního automobilu může někdy dojít k potřebě kontroly, seřízení, ev. opravy jeho částí a proto ohledně dalších, Vámi uváděných závad
na vozidle Vám doporučuji přistavit jej do servisu ke kontrole a seřízení podle Vašich požadavků.
S pozdravem
Milan Freiberg
ředitel společnosti -
"-- skrytý --" 04.10.05 21:36
« Reklamace nového vozu - jak správně postupovat !?
od vzniku tohoto topiku uteklo spousty vody, vice na www.renault.kvalitne.cz (upraveno 19.4.2006)
:evil: Mate take spatne zkusenosti s pristupem Renaultu k reseni problemu po prodeji. Piste prosim svoje zkusenosti na muj email: info.renault@email.cz
Toto je jiz nekolikaty dopis adresovany spolecnosti Renault>
Vážená společnosti,
Na úvod mého dopisu Vám musím sdělit své velké rozhořčení nad přístupem společnosti Renault vůči svým zákazníkům, které je v přímém rozporu s obrazem firmy, který je prezentován v podobě reklamy v médiích. Rád bych předeslal, že díky svému otci jsem již od útlého věku věrným fanouškem značky Renault. Díky tomu, že posledních 20let žije na území SRN, jsem měl možnost poznat korektní přístup německých prodejců vozů Renault a zároveň možnost vystřídat mnoho modelů, mám-li jmenovat R5,R9,R11,R20,R25. Poslední model Renault Twingo, jsem na rozdíl od předchozích modelů zakoupil jako nový a po 5-ti letech bezproblémového užívání jej přenechal svému mladšímu bratrovi, protože jsem se rozhodl po předchozích dobrých zkušenostech zakoupit vůz nový. Větší, bezpečnější, již s ohledem na budoucnost. Dne 5.5.2005, jsme proto s přítelkyní zakoupili nový vůz Renault Megane II u společnosti Auto Freiberg v Praze. Očekával jsem, že se bude jednat o kvalitní vůz vzhledem k tomu, že se model MEGANE II vyrábí několik let a jeho prodej v Evropě přesáhl 700 tis kusů. Malé obavy přesto přetrvávaly vzhledem ke skutečnosti, že je vůz vyráběn v Turecku. Bohužel se tyto obavy potvrdily již během prvních dnů po zakoupení, kdy jsem na voze při jízdě zpozoroval, že asi nebude vše v naprostém pořádku. Vůz měl (a bohužel stále má) tendenci stáčet se do leva, jízda tedy probíhá stylem přetahování se s volantem. Tento problém jsem reklamoval u výše jmenované firmy Auto Freiberg, kde byl vůz zakoupen. Zde mi bylo při reklamaci sděleno, že na tuto závadu výrobce Renault neuznává záruku, ale lze ji pravděpodobně odstranit geometrií podvozku za zvýhodněnou cenu. Tuto variantu jsem však důrazně odmítl a obrátil se na servis Renault Zličín, kde mi vyšli vstříc a vůz na záruční opravu přijali. Přijímací technik slíbil nápravu během jednoho dne s tím, že se pravděpodobně jedná o triviální záležitost. V dohodnutý den ráno jsem tedy vůz přistavil s popisem závad. Téhož dne odpoledne jsem volal technikovi, zda si mohu vůz vyzvednout a zda-li je vše v pořádku. Odpověděl mi, že ano a že s vozem jeli dva technici na zkušební jízdu a vše je v naprostém pořádku. Požádal jsem jej, zda-li by i on mohl s vozem uskutečnit zkušební jízdu. Odpověděl mi tedy, že jízdu provede a za hodinu ať si zavolám. Po mém opětovném telefonátu mi však k mému údivu odpověděl, že vůz bohužel v pořádku po předchozí kontrole není, i když s ním již dva technici uskutečnili zkušební jízdu a že tedy musí zpět do dílny. Vůz byl tedy v servisu 3 dny místo slíbeného 1 dne. Po opravě jsem si vůz převzal bez zkušební jízdy s přesvědčením, že je vše v pořádku. Bohužel nebylo a vůz vykazoval stále stejnou závadu. Proto jsem na doporučení navštívil další servis Renault Otava, kde vůz opět prohlédli, překontrolovali geometrii vozu a sdělili, že je vše v pořádku. Bohužel opět nebylo a není. Následně jsem se tedy písemně obrátil na prodejce Auto Freiberg s žádostí o výměnu vozu, vzhledem k opakované reklamaci při níž nebyla závada odstraněna. Zástupce firmy Auto Freiberg mi však písemně odpověděl, že dle záznamů firmy je vůz v naprostém pořádku. Toto prohlášení mě velmi rozzlobilo, neboť bylo a je v přímém rozporu s faktickým stavem vozu. Proto jsem se obratem obrátil písemně na zákaznický servis RENAULT ČR se stížností a uvedl svůj zákonný požadavek vycházející z platné legislativy České republiky. Očekával jsem vstřícný a jednoznačný návrh na vyřešení mého problému. To se bohužel nestalo a já zjistil, že přístup výrobce je rozdílný vůči potencionálním zákazníkům, které láká všemožnými nabídkami, s přístupem k zákazníkům, kteří již produkt zakoupili. Z jednání zástupců společnosti Auto Freiberg a potažmo zastoupení výrobce jsem velmi rozčarován. Pokoušel jsem se tedy z vlastní iniciativy docílit setkání zástupců firmy Auto Freiberg, Renault Zličín, dovozce a mé osoby na neutrální půdě autosalonu Renault Zličín, ale tato nabídka byla tvrdě odmítnuta zástupcem firmy Auto Freiberg s odůvodněním, že není na místě náš spor tímto způsobem řešit. Nabídka ze strany firmy Auto Freiberg zněla spíše jako příkaz, přistavte vůz na náš servis, mi jej opravíme a bude po problému. Toto jsem odmítl s tím, že nežádám o opravu, nýbrž o sepsání protokolu o zjištěných závadách a zamítavém stanovisku k požadované výměně jako podklad pro soudní .
Opakovaně jsem požádal, aby tomuto aktu byl přítomen zástupce dovozce. Ze strany prodejce, mi bylo přislíbeno, že tedy následně osloví dovozce a zajistí přítomnost jeho zástupce při prohlídce. Při dalším telefonátu za několik dní od tohoto příslibu, jsem se dozvěděl, že prodejce nemá možnost docílit přítomnosti zástupce dovozce, že tuto možnost mám pouze já jako nespokojený zákazník a to formou stížnosti přímo na zastoupení výrobce. Opravdu mi zůstává rozum stát nad tímto postupem společnosti Renault.
S ohledem na tyto skutečnosti, mi opravdu nezbývá než bojovat proti těmto nešvarům všemi dostupnými prostředky. Jsem rozhodnut tuto záležitost řešit jak soudní cestou, tak i mediální kampaní a nevynechám ani příležitost fyzické přítomnosti u prodejců, kde budu nejen já formou letáků informovat přítomné potencionální zákazníky o mém případu. Věřte tomu, že plat několika studentů, kteří budou tyto letáčky distribuovat u prodejních salónů firmy Renault je zanedbatelný vzhledem k újmě, kterou jsem již jednáním firmy Renault utrpěl. Naše platné zákony v ČR o ochraně spotřebitele hovoří jasně. Bohužel jsou však absolutně neznámé firmě Renault ČR i jejich prodejcům.
Na závěr musím dodat, že nechápu přístup společnosti, která se pohybuje na čelních místech v prodeji nových vozů a nechce přiznat, že by mohl být díky lidskému faktoru vyroben i nekvalitní kus. Očekával jsem vzhledem k renomé firmy, bezproblémovou výměnu vozu, avšak setkal jsem se s arogantním přístupem. Je mi to opravdu velmi líto.
Seznam projevených závad k dnešnímu dni 25.9.2005, při najetých 7.000 Km
- vadné autorádio, výměna na třetí pokus
- výměna krytu levého zpětného zrcátka, který se rozpadl po několika týdnech
- špatně sesazené dveře z výroby, bylo nutno dveře repasovat
- skřípání v interiéru při najíždění na zvýšený obrubník
- velmi hlučná palubní deska při jízdě na nerovné silnici, začínají se ozývat zvuky i ze zadní časti interiéru vozu
- praskající zvuky z levého okna při stahovaní i při zavřeném okně
- pásy řidiče i spolujezdce se obtížně navíjí, u řidiče zůstává viset.
- nepravidelně nefunkční zadní stěrač – chyba řídící jednotky
- nepravidelně dochází k rozkmitání vozu při sešlápnutém brzdovém pedálu a zařazeném neutrálu (motor)
- vada řízení, vůz se stáčí při jízdě do leva, dochází ze strany řidiče k přetlačování s vozem, při puštění volantu jde v určitém okamžiku vůz ostře doleva, což může způsobit vážnou havárii Již 3x reklamace !
Uvedená závada řízení byla i po předchozích dvou zásazích potvrzena během poslední zkušební jízdy vedoucím servisu Renault Zličín panem Brabcem, který se jako jediný zástupce firmy Renault snažil svým vstřícným postojem moji záležitost řešit, a musím konstatovat, že pokud by se každý zaměstnanec vystupující pod značkou Renault choval jako on, nemusela by moje záležitost dojít až tak daleko!