Reklamace nového vozu - jak správně postupovat !?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 06.11.05 22:24
« Projizdim si stranky Renault a jen se trpce usmivam
Nový Mégane je jedním z mála vozů, který byl sestaven za pomoci technologie na samé hranici lidského poznání.
S vozem Nový Mégane se stáváte privilegovaným řidičem. Objevíte vůz s vlastnostmi, jaké jste si doposud neměly ani možnost představit.
:'-( -
« Bez nadpisu
Dobrá zpráva pro lidi, kteří se nechali napálit koupí Renaultu.Jenom věřím, že vysílání neproběhne ve stylu ojedinilý problém a neviný Renault.Jsem zvědavý jestli se podaří to celé prezentovat jako systematický přístup RČR (viz. moje problémy s Espacem a dodávkami ve firmě) k závadám nekvalitních výrobků, kiterý lze doložit velkým množstvím poškozených majitelů.Je načase aby se projevilo, že v mnoha ohledech vztah k zákazníkovy je diametrálně odlišný ve staré EU a ČR. -
"-- skrytý --" 04.11.05 09:16
« Motozurnal
Vcera byl za mnou reporter Motozurnalu Ceskeho rozhlasu a natacel se mnou prispevek ohledne Megana. Mimo meho by mel zaznit i hlas zastupce Renaultu a nekoho ze Svazu dovozcu SDA/CIA. Presny termin vysilani mi bude jeste upresnen. Jakmile se ho dozvim, uvedu jej na teto diskuzi :!: -
« Bez nadpisu
Tak som tu niaky čas nebol, ale vidim že nič zasadne sa nezmenilo... ;-) Stale kopec "vysmiatych "klientov automobilky Renault-tvorcu nepodarkov...
Ešte stále jazdim na Scenicu II..A po prečítaní prispevkov je moja nalada pod bodom mrazu.
Tom69, držim palce.Mimochodom lave vodičove okno puká aj mne a navyše v letnych mesiacoch pri sťahovani aj píska ako na 25 ročnom Žiguli.Ako bonus už rok počuvam cinkotavý zvuk od lavých dverí, už som s tym bol tri krat v servise-vytesnili čo sa dalo a na nič neprišli.No ale kto naozaj chce ten najde a tak som prišiel na to , že je to klučka, ktorá je kovová a pri jazde rezonuje.Nemam však silu tam zas chodiť a nechavať tam auto takže počkám na garančku po 30 tisicoch a tam to na nich všetko znova vybalím...Moje pocity z auta za 900 tisíc su značne zmiešané, po skončení leasingu ide z domu a už viem akú značku ani napriek 5 hviezdičkam nezvolím... -
"-- skrytý --" 01.11.05 19:05
« Je to desne
Pro podobnou zkusenost dnes vybiram znacku auta podle servisu a jeho kvality. Cela rada mych znamych jezdi i 100 km do jineho mesta,jen proto,ze sit servisu je pro jejich vytouzenou znacku prilis ridka a konkurence je smesna. V Nemecku v rozestupech 500 m,v neprilis velkem mestecku byly zastoupeny temer vsechny domaci znacky,takze se Ford vyskytl na trase i 4x.
Prestoze nam vybrany kvalitni servis a za dobrou praci s pristavenim nahradniho vozidla jsem ochoten zaplatit - koupil jsem nove auto asi za 800.000 Kc pred pul rokem. Bylo v servisu hned druhy den a pak jeste 5x.
Kompenzaci nahradnim vozidlem povazuji v mem servisu za normalni,vcetne privolani servisniho mechanika fabriky,byt jel kvuli tomu pres 800 km ;-) . Jiste,ze se mi servisni zasahy na zcela novem vozidle nezamlouvaly ,nicmene od te doby je pokoj (elektronika a spatna mechanicka montaz pri zadani doplnku pri objednani vozu dokazala vypnout jisteni a auto se v plne jizde proste zastavilo - bez posilovacu,s revem prislusnych rele a svetelnym panoptikem na pristr.desce).
Pri predstave,co se mohlo stat v ponekud vyssi rychlosti,jsem jeste mesic po oprave nemel odvahu vyjet nekam mimo sve domovske krajske mesto.
Zaverem - nejenze oprava probehla vzdy s asistencnim vozem servisu,po treti oprave jsem sam rekl,ze jim verim a neni nutno absolvovat podobne peripetie,ktere nam sice zakony davaji,ale k jejich vynuceni je mnohokrat zapotrebi alespon DAS (poj.pr.ochrany).
Nezavidim prirozene takovou hnusnou vec,ktera porad stavi nase spotrebitele do zcela jinych podminek,nez jinde v Evrope.
A protoze ziju jiz delsi dobu ve Schweizu,vim co rikam.
Hodne stesti. -
"-- skrytý --" 30.10.05 17:45
« predaje Renaultu
to IT: tom69 to myslim pochopil ale nechce sa len tak zmierit s tym ze Renault s nami zaobchadza ako keby sme boli nikto.
Samozrejme najlepsie je uz Renault v zivote nekupit a tym Renaultu spravis to najhorsie co mozes. Myslim ze sa Renault za rok, dva zbada - vid clanok:
[odkaz]
Dufaju ze clio ich vytrhne, ale ak bude tak kvalitne ako Megane tak mozu len dufat. A hned keby bolo clio aj kvalitnejsie, pristup k zakaznikovi asi nezmenia. -
"-- skrytý --" 30.10.05 15:33
« Bez nadpisu
Tom69: Už to, prosím, jedou pochop. Klientem a váženým zákazníkem pro ně jsi, když auto kupuješ.Jakmile vyjedeš z autosalonu(spíš prodejny),tak jsi zákazníkem a vítaným návštěvníkem tehdy a jen tehdy(podmínka nutná a postačující), když jsi bezmezně se vším nadšen a ochoten jim za vše platit.Třeba za předražený a diletantský servis.Hochu,v mém ex-servise málem ani nevědí,proč to auto vůbec jede.Tak tam prostě nejezdím.
ONI, jejich veličenstvo Renault si chybu prostě nepřipustí.Navíc mají toho mistra světa ve F1,to je těžké.
Jediné řešení je:příště nekoupit. Já s tím už začal, zatím jenom malý japonec, normálně to jezdí, funguje...nejsou problémy a když byla prkotinka,servis se snažil, aby bylo vše ihned OK. Já si připadal jako ve snu.
Tak se mu časem pořídí velký japonský brácha.
Nevyřeší to problém, ale jde o princip.
Musejí pocítit odliv zákazníků a opakuji: je mi fakt jedno, komu dám řádově 800 tis, neb víc zase nehodlám do trochy šrotu vrážet.
V tom mém ex-servise si třeba technik vyloženě soukr.telefonuje, zákazník tam čeká jak jojo, až si dovypráví jaký byl víkend a pak se ti začne věnovat.Přitom jsi jediný člověk, koho tam mají.Ne,tohle opravdu ne.
Chybama se člověk učí. -
"-- skrytý --" 30.10.05 08:53
« Dalsi email Renaultu, cekam na odpoved
Dnes jsem odeslal firme Renault CR jeden z dalsich dopisu, pokud obdrzim odpoved, naleznete ji zde
Vazena pani Zaleska, vazeny pane Evansone,
stale jste jeste presvedceni o tom, ze muj pripad je naproto ojedinely a mnou uvadene zavady jsou nezvykle.Nize naleznete jeden z mnoha prispevku, ktery jsem vybral diky tomu, ze je natolik podobny memu problemu a i kdyz se jedna o nase slovenske sousedy, je na nem videt takrka identicky pristup slovenskych i ceskych zastupcu firmy Renault. Po precteni uvedeneho prispevku, pochopite proc jsem se pustil dle nekterych do marneho boje, ktery mi pry neprinese nic dobreho. Verte ale, ze v tuto chvili jiz nebojuji pouze za svoji osobu, ale i za desitky dalsich zakazniku, kteri na rozdil od uvadenych reklam v mediich, neodjizdi od vasich prodejcu usmevavi a spokojeni a skladani papirovych hracek nam potrefenym vyluzuje kysely usmev na tvari . Zakaznik ma v dnesni dobe bohudik mnohem vetsi prava nez drive a diky nekterym uverejnenym kauzam s prodejci sili i tlak ruznych spotrebitelskych organizaci.
Ac stale dokola obhajujete jednani sve i prodejce a da se rict, ze i bagatelizujete problem se zakoupenym vozem, me ani ostatnim tak banalni nepripada. Podarilo se mi castecne odkryt zabehnutou praxi, ktera je opravdu zrala na to, aby se ze zakladu zmenila. Diky osobnim kontaktum, mam na rozdil od jinych zakazniku pristup do medii a verim, ze mnoho potencionalnich zakazniku zpusob vyrizovani reklamaci a praxe s tim spojena nemile prekvapi. Ani ja osobne, jsem do teto doby nemel predstavu o tom, jakym zpusobem jsou vyrizovany reklamace zakazniku v obchodu s automobily a mohu rict, ze jsem ze zjistenych skutecnosti velmi rozcarovan.
Na zaver musim konstatovat, ze me aktivity nemaji nic spolecneho s bezduvodnym poškozovanim dobrého jména vaší značky, či případně nekalosoutěžním jednáním. Jedna se pouze o obranu pred nekorektnim a skandalnim pristupem prodejce i nekterych zastupcu vasi firmy.
S pozdravem
Tomáš Vratný -
« Bez nadpisu
No, este som nedocital celu diskusiu. Ale chcel by som povedat, ak hladate autoradio, ktore dokaze spolupracovat aj s vasim panelom, tak sa poobzerajte u PIONEER-a. Neviem presne model, ale v katalodu maju min. jeden, ktory dokaze posielat urcite udaje aj na display mimo svoje telo.
Este k veci, som nedavno chvilu rozmyslal o kupe megane, ale po tomto vsetkom som si to uplne rozmyslel. Mam kamarata, co ma megana - nedavho zaciatkom leta si hokupil. Je z brna, takze som sa povozil na megankovi. Moc ma to nepresvedcilo uplne, najma ak mi povedal, ze obcas mu to po nastartovani tlacitkom samo zdochne, ale rozmyslal som, ze by som kupil megana. Mam seata (nieco vyse 2,5 roku) o ktorom si myslim, ze nie je uplne kvalitny, ale po tomto co citam, tak je uplne super. A v servise kam chodim v BA (boat) maju coraz lepsi pristup k zakaznikovi. Aj ked zase priznavam, ze este dielna vie odflaknut pracu. Podfuknute koleso (defekt) a nasledne tahanie do strany chceli riesit vymenou riadenia, ked gemoetria a vsetko bolo O.K., ale jaksi zabudli na zakl. t.j. tlak v pneu. Dokonca sa tam da zjednavat o cene nahr. dielov a doplnkov a vzdy sa nejako dohodneme. Konecne jeden ako-tak servis v BA, kde sa to da. Skusal som v BA ostatne, a tiez aj v Trnave - ten bol celkom dobry, ale bohuzial odruky.
A prepacte, ze offtopic - ale este poznamka. Nerobim si iluzie, ze SEAT, ci VW GROUPje nejaka super fabrika, ale napr. nedavno mi prisiel domov list so spanielska, priamo zo sidla seatu. A poslali pomerne tucny dotaznik a chceli vediet, ako som spokojny so sluzbami autoriz. servisu, vedeli aj ktory navstevujem - ze je to BOAT. -
"-- skrytý --" 28.10.05 09:02
« Oprava versus výměna ?!
Setkali jste se už někdy s přístupem prodejce, že by Vám sám od sebe místo nekonečných oprav nabídl výměnu nového vozu v záruce. Jaká je vlastně praxe? A co říká Zákon na ochranu spotřebitele ? Opravdu si to musíme nechat líbit !? Napište, kolik oprav a navštěv servisu jste byli nuceni podstoupit v záruce (tím nejsou myšleny pravidelné předepsané prohlídky). Je normální přístup "nekonečných oprav" ??? Nabídl Vám prodejce sám od sebe nějakou kompenzaci ? Podělte se o své zkušenosti zde nebo na email info.renault@email.cz :!: :?: -
"-- skrytý --" 27.10.05 16:25
« To miro
Já byl naštvaný tolik, že ještě teď mám krvavo před očima.
Ve finále mi řekli, že jsem si stěžoval bezdůvodně, mé auto je a bylo v perfektním technickém stavu.
>:-[] Klima - zaplatil jste si za test,víte jak nato, aby se našly patogenní bakterie, ale kvůli vám jsme vám :!: vyměnili celou klimatizačně ventilační jednotku protože jsme prostě jedničky (od té doby se Meg.počůrával )
>:-[] Smrad v interiéru při couvání -to vám páchne spojka a to mi ukázali i na nové mašině s 1500km na tacho.- důvod malý motorový prostor - :?: co jsem zjistil - plast oddělující motorový prostor pod oknem v němž je nasávání vzduchu do interiéru má mezeru mezi haupnou cca 1cm a tudy se do kabiny nasává smrad z motoru.
Dobré co?
Ten O kroužek má být někde na posilovači, asi na sloupku řízení a materiál ve fabrice neměl požadovanou kvalitu a u některých vozů to způsobuje ty popsané potíže. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: volant
to su ku.va *. Sak som tam to reklamoval aspon 6x, skusobne jazdy, zbytocne km .Som nasrany ak to bude ako pises. Menili sa napravy a nakoniec to bude bezna vyrobna vada ? Este stastie, ze som uz poslal dotaz. To som zvedavy na odpoved -
"-- skrytý --" 27.10.05 16:06
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: volant
Omlouvám se vám, ale teprve teď se mi ulevilo od těch problémů co mi bývalý RMGll způsobil a rád vám pomohu se svými postřehy, aby i vaše vozy jely jak mají. Ten posilovač je prý výrobní vada a mění se to jen u těch co si stěžují. -
"-- skrytý --" 27.10.05 15:41
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: volant
Ja jsem se na to ptal hned, protoze jsem z toho mel pocit, ze jedu autem co ma vyklepany predni cepy po 100000 Km a ne novou karou, ale presvedcovali me v servisu ze je to v naprostem poradku, ze to dela kazde auto s takto resenym podvozkem -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: volant
slon72: a to nam vravis az teraz >:-[] ten O kruzok, to je na riadeni ? Chcel by som sa na to opytat v servise. To by bolo fajn, keby sa to odstranilo. Tie razi som moc nereklamoval, nevedel som, ci je to porucha. Len sa mi ten prejazd cez panelku a jej spoje nezdal :-) Napr cesta zo Senca na Sered, stara betonka -
"-- skrytý --" 27.10.05 15:30
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: volant
Jestli ještě pomůže tak když jsem jel do mírně pravotočivé zatáčky a volant jsem z nulové pozice třičtvrtěnatři posunul do zadesetčtyři a shodou náhod tam byl mírný hrb nebo výmol ozvala se kovová rána. Až když se kovová rána ozývala i při brždění a jakémkoli náklonu kol, což bylo 1/2 roku od jejího vzniku, tak provedli dříve zmíněnou výměnu. -
"-- skrytý --" 27.10.05 14:32
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: volant
To bude mozna ono, na rany do rizeni jsem si stezoval pri prni reklamaci, tahani do leva taktez, ted mi bylo receno, ze je to jednoducha oprava, ale to az ted, kdyz jsem zazadal o vymenu vozu z duvodu vyskytu vady v prvnich sesti mesicich a zaroven to mam z druhe strany 3 opakovana zavada, potvrzena servisem, no a k tomu pridam obcas nefunkcni sterac (sw ridici jednotky), nepravidelne otacky pri stani na brzde na krizovatce (pry mozna svicky), nenavijici se pas ridice atd atd, no uz nejsem presvedcen o tom, ze jsem dostal dobry kus a ze se dle servisu Renault a prodejce jedna o drobne "doladeni" ktere je potrebne u kazdeho vyrobeneho vozu :roll: -
"-- skrytý --" 27.10.05 10:15
« Re: Re: Re: Re: volant
P.S. pokud to dělá při otáčení vždy ve stejné poloze volantu (reps. při průchodu touto polohou), na 99% to bude v tom snímacím prvku, čemuž by ostatně odpovídalo i to tahání. Jak to má ale konkrétně tenhle Renault ti neřeknu, tyhle auta neřeším, jsou na mě moc nové :D -
"-- skrytý --" 27.10.05 10:12
« Re: Re: Re: volant
To je to nejjednodušší, čím vždy začínám - jestli to dělá i při neběžícím posilovači nebo ne. Pokud to dělá, i když posilovač neběží, tak se ho to netýká a závada je mechanická - čepy, uložení tlumičů, příp. samotný hřben atd. Pokud to naopak dělá jen při běžícím posilovači, je to většinou závada orbitrolu (u kapalinového posilovače) nebo prostě obecně snímacího prvku. -
"-- skrytý --" 27.10.05 10:02
« Re: Re: volant
Rano pred odjezdem jsem to zkousel a udelalo to zase, jakmile stocim volant na doraz vpravo ozve se na konci krupnuti, pak kdyz tocim volant zpet krupne v tom zhruba v polovine, vse pri nastartovnem motoru.
Zkusim to jeste pri vypnutem motoru, dobry napad.
Do nedavne doby to nedelalo, kazdy den se otacim na parkovisti, takze delam stale stejny pohyb, pochybuji, ze by mi to predtim uniklo.
Dik za info
PS: zacinam mit pocit, ze je to auto proklety >:-[] -
petrumr 26.10.05 18:08
« Re: Re: Re: Zavadzajuca kupno-predajna zmluva....
hlavně zárukou :idea: Tom-křupání vždy je z horního uložení tlumičů nebo mezi pružinami je písek,u novýho auta je malá pravděpodobnost prasklé.Musí se taky zkontrolovat spodní čepy(svisláky)-odpojit kuláky a točit za kola do rejdů. -
« Re: Re: Zavadzajuca kupno-predajna zmluva....
To Matus:ja jsem myslel že do techničáku se dává datum uvedení do provozu jen v Česku na Slovensku ne.
To pak pokud by v technicaku nebylo uvedené omylem znamenalo,že auto bylo uvedeno do provozu už v minulem roce,což by teda dobře nečím smrdělo. -
"-- skrytý --" 26.10.05 15:39
« volant
panove, nevim jestli uz nejsem z toho vseho trochu na nervy, ale zjistil jsem, ze kdyz stojim na miste a volant stocim uplne doprava, ozve se na konci nezvykle krupnuti a to pouze na jedne strane, ktere predtim nebylo a nasledne se ozve krupnuti zhruba v polovine otaceni volantu na miste na levou stranu, zvuk se ozyva i zvenku auto, kdyz jsem byl o vikendu na zimni prohlidce preventivne prohledli tyc rizeni, nema nekdo predstavu co by to mohlo delat. Napadlo me, ze to delavaly blinkry u stareho auta, respektive ta aretace, kdyz se vracim do primeho smeru se zapnutym ukazatelem smeru. Jde mi ale i o to,ze to predtim nedelalo. A samozrejme by v tom nekrupalo i venku :? -
matuS 25.10.05 22:14
« Re: Zavadzajuca kupno-predajna zmluva....
no to je zaujimave, lebo aj si dobre pamatam, tak do technicaka sa nedava rok vyroby ale rok uvedenia do prevadzky, t.j. datum pridelenia EC.
zavery si rob sam.
moja rada: mal by si za pravnikom a ten urcite bude vediet, ci sa oplati do toho ist alebo nie.
vela stastia. -
« Re: Zavadzajuca kupno-predajna zmluva....
Pokud máš v kupní smlouvě uvedený rok výroby 2005 a v techničáku 6/2004 je to jednoznačné-byl jsi uvedený v omyl a smlouvu můžeš klidně vypovědět.A pokud Ti techničák dali až po uzavření smlouvy/aspoň tak jsem to pochoplil/nemůžeš případný soud prohrát.
A který měsíc jsi ho kupoval?Pokud to bylo kolem léta trvej na -30 000
nebo rozvázání smlouvy.Jinak rok stará skladovka by měla být min. o tolik levnější. -
"-- skrytý --" 25.10.05 16:43
« Bez nadpisu
lord D d: nie som pravnik, ale podla mna ti dodali nieco ine ako je v zmluve a tym padom mozes vypovedat zmluvu. Vyskusal by som to na nich, minimalne mozes z toho nieco vytlct, napr. servisnu prehliadku po 30.000km zadara, alebo nieco ine. Proste im povies ze nebudes robit problemy ked to nejako kompenzuju a navrhnes kompenzaciu.
Na webe najdes urcite nejake pravne poradne kde ti povedia ci je na zaklade takejto zmeny mozne odstupenie od zmluvy.
Alebo sa mozno aj medzi nami v diskusii najde nejaky pravnik a poradi. -
« Zavadzajuca kupno-predajna zmluva....
Asi tak pred tyzdnom som si rozlozil technicky (na SR uz je len jeden) a zacal som hladat ake rozmery diskov a pneumatik mozem pouzit... Chcel som kupit zliatinove disky.... Prisiel som vsak na to, ze ma odrbali... V technicaku je udany r.v. 6/2004 a v zmluve mam r.v. 2005.... Pritom ked bolo mi bolo predavane, tak sme sa furt bavili o r.v. 2005... Jasna skladovka.... Viem ze som hlupak, ze som si to neoveril, ale ma tam pekne varili a uvarili... Naviac predajca je clovek co dost dobre poznam.... >:-[]
Je samozrejme, ze mali predajcovia nemaju technicaky, ale su u dovozcu, pokial auto nevyplatia dovozcovi.... Tak ako aj v tomto aj pripade Takze never ani vlastnemu otcovi.... 8-s >:-[]
S autom nie su problemy, ale myslite ze mam moznost ich aj ja troska "natiahnut"? Myslite ze pochodim s reklamaciou ak je rozpor v r.v. medzi technickym a zmluvou? -
« Re:
Elektrikar si, vyznas sa, takze bez siahodlhych detailov: vytiahni poistku posilnovaca a skus co a ako to robi - ked bude tahat nadalej, je to geometria/pneumatiky. Ak nie, je to posilnovac. Podla toho sa zariad a skoc do Rakuska a diskutuj na danu temu.
hmm, toto som neskusal. Vies kde presne tu poistku najdem ? V poistkovej skrinke, ale ktora to je :-) -
"-- skrytý --" 25.10.05 08:29
« Bez nadpisu
Tom69: kedze Ti ten zapas este asi bude dlho trvat, tak mozes zatial zabijat nudu testovanim.
Elektrikar si, vyznas sa, takze bez siahodlhych detailov: vytiahni poistku posilnovaca a skus co a ako to robi - ked bude tahat nadalej, je to geometria/pneumatiky. Ak nie, je to posilnovac. Podla toho sa zariad a skoc do Rakuska a diskutuj na danu temu.
Pozor, najprv vyskusaj, ci Ti odomkne volant, detaily uz nepamatam. Zamok je sice v bloku posilnovaca, ale myslim, ze je napajany samostatne. -
"-- skrytý --" 25.10.05 08:25
« Bez nadpisu
Miro, necakaj technicku odpoved od niekoho, kto robi sluzby zakaznikom...
Myslim si, ze ten list je taka predbezna vyzva na pravnicky suboj, podla toho chapem, ze medzi Tom69 a zamestnavatelom p. Zaleskej uz nejde o opravu auta, ale o znesnie pripadu zo sveta. Akurat ze prenechali iniciativu na Tom69, nech sa vyjadri, ze co a ako to vlastne chce urobit a oni len budu hovorit moze-nemoze.
Vidim ten zapas na zopar dlhsich setov, takych 5 minimalne... -
« Re: Dnesni odpoved Renault CR
hmmm, tak v tomto momente by som na miu pni vybuchol. Ta odpoved je vlastne co za dielo ??? Mne aspon neustale navrhovali, ze nech pristavim auto a urcite h opravia, ale toto ? No sprosta tenisova partia hodne nudna :-) Ale nasvecovalo by to mozno k tomu, ze to tahanie je u niektorych kusov neopravitelna zavada. Inac neviem preco uz nenavrhli konkretny postup. Vymenime toto, ak nepomoze vymenime toto, bla bla bla. -
"-- skrytý --" 24.10.05 17:24
« Dnesni odpoved Renault CR
Vážený pane Vratný,
reagujeme na Vaši korespondenci týkající se vozidla Renault Megane II.
Velmi nás těší, že v oblasti reklamací disponujete potřebnými znalostmi, protože tím je naše vzájemná komunikace podstatně zjednodušena. Ze skutkového stavu, který jste popsal ve své elektronické korespondenci, plyne, že jste uplatnil reklamaci u prodávajícího.
Proto i Vám je zřejmé, že vzhledem ke konstrukci příslušných zákonných ustanovení je zde dán právní vztah mezi Vámi a prodávajícím, který je primárně založen kupní smlouvou a sekundárně zde může vzniknout i závazek vyplývající z odpovědnosti za vady prodané věci, případně z jiného typu odpovědnosti. Žádáte-li zásah třetí osoby do takového právního vztahu, musí zde být dán právní důvod takového zásahu. Společnost Renault ČR vždy plní své povinnosti ve vztahu ke kvalitě svých výrobků a v souladu se svou filozofií vychází vstříc svým klientům. Proto se nebrání vyjít vstříc i Vám a pomoci při řešení Vašich problémů. Abychom v této věci mohli jednat dostatečně efektivně, sdělte nám prosím svou konkrétní představu zásahu naší společnosti do shora popsaného právního vztahu. Protože, jak jste sdělil, se věnujete reklamacím profesionálně, jistě bude mít Vámi navrhovaný zásah i potřebnou oporu v zákoně. Věříme, že tímto způsobem budeme moci společně dojít k řešení, které Vám bude vyhovovat.
Co se týče informací, které jsou z Vaší iniciativy zveřejňovány ohledně naší společnosti, věříme, že jejich cílem není poškození dobrého jména naší značky, či případně nekalosoutěžní jednání, proti kterému by společnost byla nucena se bránit, pokud by byly naplněny podmínky pro zákonný postup v takovém případě.
S pozdravem
Kamila Záleská
služby zákazníkům -
"-- skrytý --" 24.10.05 16:55
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další zkušenosti s Renaultem
Kdepak, prodejce potvrdil zavady a ted si dava na cas. Absolutne nekomunikuje. Jeste ma cas na odpoved zhruba 10 dnu. Pokud to nestihne, prekrocil lhutu 30 dnu a tim by to bylo vsechno jednoduse resitelne. Pocitam ale, ze prijdou se zdrzovaci taktikou jako jsou soudni znalci a podobne, takze ja uz mam v rukavu pripraveny zname novinare, abychom udelali reklamu jak zastoupeni Renault tak i prodejci, protoze jsem poucen z mnoha predchozich pripadu :!: -
"-- skrytý --" 24.10.05 16:22
« Re: Re: Re: Re: Další zkušenosti s Renaultem
Nejake dopisy uz s Francii probehly. Zkusenost je takova, ze panove ve Francii zaslou dopis, ze vse je v rukach mistniho dovozce a oni zasahnou pouze v pripade, bude-li se to tykat celeho koncernu. A dovozce rekne, ze je to v rukach prodejce a prodejce rekne tak si to dejte k soudu a kolecko zacina znovu a znovu >:-[] -
« Re: Re: Další zkušenosti s Renaultem
autorizáky budou u všech značek zhruba to samý ... výhoda škodovky je myslím v tom, že lze najít v každé větší díře nějaký malý servis nebo opravdu schopného kutila (nějaký známý známého), co jim rozumí, než u nějaké méně obvyklé značky ... pravda, Renault není žádná exotika, ale pořád jich je zlomek co Škodovek, a tím i možností ... -
« Bez nadpisu
Viděl jsem opět moc pěknou reklamu na Renault reklamační oddělení. Tato značka přece nemá žádné závady a technik je tak jen specialista na skládání papírových ptáčků......nikdy mi nepřipadala tak zábavná, jako teď v podtextu tohoto fora.
Tuto reklamu jsem o víkendu viděl po delší době ,třeba ji vyštrachali a nasadili jako reakci na tuto kampaň..... >:D
P.S. Určitě to není klamavá reklama, pouze jemná nadsázka ;-) -
petrumr 23.10.05 21:44
« Re: Re: Re: Re: Další zkušenosti s Renaultem
já nepracuji ve značkovým servisu-todle znám od kamošů co tam dělají já dělám převážně ty větší auta.U nás je jiný přístup k zákazníkům-majitel nechá klíče na vrátnici a mistr řekne klíče sou tam a co je stym tak je tam někde lístek.Zákazník potom když si přijde,jde za mnou pokecat co a jak a až potom to jde zaplatit.Já bych vynechal nějakýho technika a šel bych přímo za mechanikem nebo napsal lístek na palubku já si vždy odškrtnu co sem udělal aby se na nic nezapomnělo.Když se někomu něco pokazí třeba v zahraničí a chce radu tak volá mě a né nějakýho technika-ty technici mají kravatu a školu,ale autům vůbec nerozumí oni můžou mít třeba vut obor atomové elektrárny(kámoš u MB).Prostě tak chodí život.Jak tady někdo psal-já dělám hodinově,ale ve značkovým dělají v ukole a tam mají vše předepsaný co a jak. :'-( -
"-- skrytý --" 23.10.05 21:02
« Re: Re: Re: Další zkušenosti s Renaultem
Mily priteli, muzes se nam pochlubit ve kterem servisu jako technik pracujes. Protoze jestli timto stylem premysli kazdy automechanik ve znackovem servisu, nedivim se, ze to tam pak vypada jak to vypada a zakaznici odjizdi spokojeni >:-[] :'-(
PS: myslim, zes nam ve svem prispevku priblizil nazory druhe strany a od ted uz se nicemu nedivim :roll: -
petrumr 23.10.05 19:27
« Re: Re: Další zkušenosti s Renaultem
jsem tady,nechápu proč je to dvakrát a chce vyměnit auto kvůli takovým maličkostem.Když se zpomenulo přístup k zákazníkům jako majitelům auta tak já to řeknu po pravdě-když přijede někdo s autem a naříká,že auto chce vyměnit tak mechanik co má plat 10 000Kč tak si řekne, kde na to nahrabal a nechá ho at prijede příště.To VIN je už v celostátní databázia všechny servisy ví na čem sou.Výměna by sedla jestli by stejná věc se pokazila více jak třikrát a to se stejná věc nepokazí nebo to nikdo nedosvědčí,že tam něco neudělali.Klub má podporovat značku a né stěžovat a zatracovat.Tohle je stejné jak s tym doktorem co měl to Volvo a stěžoval si na všechno a když si plácli na výměnu :roll: tak chtěl jen peníze a né Volvo. -
"-- skrytý --" 23.10.05 11:01
« Další zkušenosti s Renaultem
Lehce jsem projel diskusi ohledně problému s Renaulty a docela jsem se nasmál >:-[]
Několik let nazpět si můj velmi dobrý kamarád koupil nového Renaulta. Jelikož se nejedná o mě, nebudu to více rozepisovat, ale naprosto vám všem věřím, jaké trable s tím máte. Byl jsem svědkem vývoje ohledně reklamace i v nejvyšších kruzích Renault.
Nakonec závadu (asi po 2 letech) odhalili, nicméně hodiny kdy auto bylo v servisu, nefunkčnost vozu když je třeba apod ... no comment. Nepočítám aroganci a přístup k servisu. To raději nebudu komentovat, jinak by se muselo CaféAuto přepnout do červené barvy
Totiž kloubíse tu dva problémy
1. Renault dělá sr**ky
- není třeba komentovat
2. Servis stojí za ho*no
servisáci mi často přijdou jako úplní joudové bez vlastního rozumu někde z ulice. Ti kluci vůbec netuší, která bije. Špatná strategie je v tom, že oni "pracují" pouze podle počítače, počítač "nahlásí" závadu a oni něco udělají.
Jenže když nenahlásí ... ? Chybí tam takoví ti Machři, přijdou kouknou a ví. Často věci, které umí poslední vesnický servisák, akorát okolo auta neběhá v kravatě.
Když se potom zkombinuje bod 1) a 2) je zcela jasné co z toho paskvilu vzejde.
Je fakt, že se mě některé modely od Renaultu líbí, taktéž uznávám, že můžu koupit "dobře" a s autem nebude jediný problém, ale bohužel osobní zkušenosti mých známých hovoří o něčem jiném a já nebudu riskovat, že právě já si s dost velkou pravděpodobností vytáhnu černého petra. -
"-- skrytý --" 23.10.05 09:30
« info.renault@email.cz
Tato diskuze byla zalozena na zaklade spatnych zkusenosti s prodejcem vozu Renault a dovozcem Renault CR pri reseni reklamaci u noveho vozu a mely by byt navodem, pro ty z Vas, kteri jiz nejaky problem resi a nebo se chystaji zakoupit novy vuz.
Jeden z mala prispevku z me korespondence s Renault CR.
> Dobry den,
>
> ocekaval jsem, ze od spolecnosti Renault obdrzim obratem odpoved,
> jakym zpusobem se bude ubirat muj ne ojedinely pripad. Je mou
> povinnosti Vas informovat, ze jsem jiz ucinil kroky vedouci k
> medializaci praktik dovozce i prodejcu vozu Renault a Dacia. Myslim,
> ze je potreba tyto praktiky zmenit a pokud toho neni schopna sama
> spolecnost, je na nas zakaznicich, abychom ji k tomu donutili. Verte,
> ze tyto praktiky, ktere jsou v rozporu s dobrymi mravy i s platnymi
> zakony teto republiky, budou jiste zajimat mnoho potencionalnich
> zakazniku.
>
>
> S pozdravem TV
Vážený pane,
dovolujeme si reagovat na Vaše podněty týkající se Vámi zjištěných závad na vozidle Renault Megane II.
V této souvislosti jsme od Vás obdrželi e-mailovou poštou jednak dne 5. října t.r. kopii Vaší korespondence se spotřebitelskou organizací, dále text ustanovení vyňatého ze zákona č. 40/1964 Sb. a v neposlední řadě i dopis adresovaný naší společnosti.
Co se týče Vašich informací, obsažených v e-mailové zprávě ze dne 3.10.2005, , případu věnujeme značnou pozornost, neboť nám záleží na spokojenosti našich klientů Prozatím byla vyžádána dokumentace k historii vozu, kdy z listin, které byly předloženy, neplyne existence Vámi popisované závady. Je pravdou, že pokud se vada na věci projeví v době do 6 měsíců od převzetí věci, je třeba, aby prodejce prokázal, že vada vznikla až po přechodu vlastnictví věci na kupujícího. Pokud se to prodávajícímu nepodaří, je konstruována právní domněnka, že vada existovala již při převzetí věci a kupujícímu z takto daného skutkového stavu vyplývají příslušné nároky.
Podle informací, které máme k dispozici, Vás prodávající vyzval k přistavení vozu, aby mohla být provedena diagnostika případné vady. Z dosavadního průběhu lze tedy konstatovat, že z Vaší strany nebyla poskytnuta potřebná součinnost, nutná k postupu dle § 616 zákona č. 40/1964 Sb. Velmi nás mrzí, že tento vstřícný krok pokládáte za chybný a v souvislosti s tím hodláte učinit kroky směřující k poškozování dobrého jména naší společnosti. Bohužel v takovém případě bude společnost nucena bránit se zákonnými prostředky, které k tomu účelu český právní řád nabízí.
Předpokládáme však, že mezi Vámi a prodávajícím dojde k dalším jednáním ohledně odstranění shora uvedeného nedostatku. Další vývoj záležitosti budeme velmi pečlivě sledovat a věříme, že bude přijato řešení, se kterým budete spokojen.
S pozdravem
Kamila Záleská
služby zákazníkům
PS od Tom69: Tuto odpoved od Renault CR jsem obdrzel tyden po tom, co jsem navstivil dealera a ten zavady na voze potvrdil, jako vidno, aktualni informace o stavu veci si u dovozce prilis neoveruji. I to muze o necem vypovidat. ------------------------------------…
----------------------------------------…
---------- -
"-- skrytý --" 22.10.05 07:15
« Bez nadpisu
Byl jsem chvilky v Rakousku a tak jsem si všímal (jak jinak) procentuálního zastoupení a vybavení místních Meganů ... no a docela tam jsou vidět (často jako Scenic) a hádejte v jaký barvě. Ty krátký jsou obvykle citronově žlutozelený (ani nevím jestli k nám tuhle barvu vůbec nabízejí - ale nikdy jsem neměl katalog krátké verze takže možná je to tím) no a dlouhý buď angora (šedobéžová) nebo červená (metla), sedan občas i v nějaký tmavý šedi. Soukromě ovšem odhaduju že červená tam dominuje..... Výbavy jsou skorem stejný co u nás (tedy jak - kdy), ale jeden Cabrio (čevená metla) tam měl na sloupku ruční brzdy 4 tlačítka 2 a 2 pod sebou - to ani nevím co je. 2 jsou výhřev na židle a ty další 2??? Možná střecha??? No byl nějakej drahej a stál u chodníku - bejt v ČR už jede na Ukrajinu :'-( -
"-- skrytý --" 21.10.05 21:17
« Bez nadpisu
Egon: tak si tipnem a asi nebudem daleko od pravdy - menili ti aj kotuce? Ak nie, tak asi si nedali zalezat s ich dokladnym ocistenim a vysledok uz poznas. Mozno este stale nie je neskoro vymenit alebo obrusit tie kotuce.
Ak ano (cena by tomu odpovedala), tak potom neviem, mozno nove poriadne neocistili od oleja. -
"-- skrytý --" 21.10.05 10:07
« Re: Nadherny sen !!!
Jelikož máme služební vozidla Renault od Clia po Master musím taky reagovat.Přístup prodejců je individuální, tam kde byly zakoupeny všechny vozy se k nám chovají opravdu vstřícně a ochotně, ale zejména u servisních poboček velkých prodejců to je bída a snaží se na vás vydělat - vždyť firemní auto snesem všechno. Při poslední návštěvě servisu takové pobočky mi v rámci roční prohlídky byly vyměněny komlet přední i zadní brzdy (matroš za 12 000 kč)na cliu. Po této výměně vibruje při brždění nad 80 km/h brzdový padál i celé auto - no prostě to zdu...li.Ovšem je to neřešitený problém, který nejsou schopni opravit.Zkusím jít jinam ,nejlépe ke známému,který to vyřeší za 20 min. :roll: -
« Nadherny sen !!!
To co sa mi snivalo bolo nieco neskutocne. Snivalo sa mi o garancke po 30tkm. Dosiel som sa len opytat do servisu ( neznameho) na garancku. Sedeli tam traja chalani a nemali co robit :-). Po chvilke rozpravania sa hned pustili do garancky. Nebudem vse rozpisovat, ale vymenu oleja robili s preplachnutim, moje hrdzave brzdy hned vymenili( v zaruke), objednavalo sa nove riadenie, rozborka- zborka palubky a mnohe ine. Nebudem sa rozpisovat :-). Potom nasledovala este skusobna jazda. Za garancku si vypytali 6t, dal som sedem a s blazenym pocitom som siel v tichom auticku domov. Problem bol ze netahalo a riadenie este len objednali. Sen nemoze byt dokonaly :-)
Neviem, nemal by Renault zamestnavat aj psychiatrov :-) -
« Re:
Tom69: len tak hodim otazku, lebo ma to uz dlhsie trapi - preco tak tvrdosijne a za kazdu cenu trvas na vrateni auta a penazi? To si si kupil hracku a uz sa Ti znepacila? Ja som to totiz podobne urobil dvakrat s mobilom, ale to je rozpravka z uplne ineho vesmiru
TV: no podla mna preto, ze niesu schopni odstranit zavadu. To nieje padny dovod ? Som velmi zvedavy, ako by si pisal, keby si mal podobne starosti a reci, ze Ty by si sa nedal, niesu na mieste Realita je tvrdsia a nieje to lahke jednanie v tom servise. Ved si vspomen aj na moje tazkosti. Vies ktore, nebudem rozpisovat. Ved to nieje normalne a to ti vravil, celkom som sa snazil a casti napravy aj dockal, ale po 4 mesiacoch !!!! Toto je normalne :-)
no vidis, na na tu spostu antenu som zase zabudol, hned ju idem dat dole :-) -
"-- skrytý --" 20.10.05 18:12
« adresy RENAULT CR - reklamace
infocentrum.cz@renault.cz; 'lenka.ostravska@renault.cz'; 'info@renault.cz'; 'ludek.sara@renault.cz'; :!: chcete-li spolecne se mnou bojovat proti nekorektnimu jednani prodejcu Renault, piste sve pripominky i na vyse uvedene emailove adresy zodpovednych pracovniku firmy RENAULT CR, tak abychom jim priblizili skutecny stav veci. Dekuji vsem za podporu ;-) -
"-- skrytý --" 20.10.05 18:06
« new
Po dlouhe dobe jsem obdrzel odpoved z firmy RENAULT CR od pana Evansona, ředitele marketingu
Vazeny pane Vratny
Tímto si dovoluji malé doplneni k mé odpovedi, aby tak nedošlo k prípadnému nedorozumení tj. pojem reklamace a odpovednost pro její rešení:
Jak vyplývá ze zákona, odpovednost pro rešení reklamace je na strane prodávajícího, s kterým byla uzavrena kupní smlouva. Spolecnost Renault k danému není oprávnena. Presto jsme se rozhodli, v zájmu co nejvyšší péce o naše klienty, dohlížet na rešení vašeho prípadu, nebot nám záleží na vaší spokojenosti. Stranou, která se podílí na daném dohlížení je oddelení služeb zákazníkum (paní Záleská).
dekuji za pochopení a jsem s pozdravem,
richard evanson
>:-[]
a moje odpoved :arrow:
Dekuji za Vasi odpoved,
Vzhledem k tomu, ze jsem v naší firme primo zodpovedny za oddeleni reklamaci, vim naprosto presne, kdo je v jakem vztahu vuci konecnemu zakaznikovi. Jde mi jen o to, aby se firma RENAULT jako dovozce, nezrikala zodpovednosti za sve vyrobky. Firma Freiberg není vyrobce. Nekupoval jsem vuz s logem AUTO FREIBERG, ale vuz Renault a rozhodoval jsem se na zaklade reklamy firmy RENAULT v mediich. Verte tomu, ze jsem si vuz nekupoval proto, abych bezduvodne navstevoval servis. Jde mi jen o to, abych za sve peníze dostal kvalitni zbozi. To se bohuzel nestalo a je mi velmi lito, ze se prodejce snazi prenest veskere dopady nekvalitni práce na zakaznika. Mam silny pocit, ze tak jedna i na zaklade tlaku vyrobce, neboť tak jak ja vidim v mem oboru, není podobna firma, která by reklamace resila podobnym zpusobem. Nebo snad mate pocit, ze je v dnesni době normalni, resit po 13 opravach zadost o vymenu vozu přes pravniky. Osobne si myslim, ze nikoliv. Taktez si myslim, ze pokud dojde k minimalne sedmi nucenym odtahum, nelze neustale zakaznika odbyvat s tim, ze se nejedna o velky problem a vse se da opravit. Pokud si vyrobci dokazi prosadit do zákona dodatek k prodeji vozu, budu jej akceptovat. Pokud však plati i u vozidel pravidlo 3x a dost jako u jinych vyrobku, nelze se divit memu rozhorceni, pokud firma Renault prostrednictvim svých prodejcu jedna jinak.
S pozdravem Tomas Vratny -
twalkert 20.10.05 17:30
« vyplatí se vlastně chodit do autorizovaného servisu???
Ahoj lidi, Tak jsem se pročítal trochu douhle diskuzí a měl bych jeden dotaz. Vyplatí se chodit do autorizovaného servisu?? Vlastním volkswagen polo z roku 2000, a než jsem našel servis, kde by se ke mně chovali jako k zákazníkovy, kterého si chcou udržet, tak jsem navštívil 3 servisy. Až ve 3 se to podstatně zlepšilo. Nejvíc mě dopálilo, když mi jeden prodejce řekl, že asi neumím číst. Takže držím pěsti všem, co bojují se servisama. Chvilku jsem pátral po tom, proč mi nikdo nechce opravit mé stále polofungující ABS. K odpovědi jsem se dopátral. Ten technik má na každou opravu jen URČITÉ MNOŽSTVÍ ČASU a ani o minutu déle to nemůže dělat. Takže žádnou závadu, která by vyžadovala trochu prozkoumání celé situace a zjištění, co tomu doopravdy je nikdo dělat nechce......:-( Znám člověka který mi vše může udělat kvalitně a pořádně, ale nebudu mít razítko "autorizovaného" servisu. Jak hodně to vadí???
Dík Martin -
"-- skrytý --" 20.10.05 17:25
« Bez nadpisu
Tom69: len tak hodim otazku, lebo ma to uz dlhsie trapi - preco tak tvrdosijne a za kazdu cenu trvas na vrateni auta a penazi? To si si kupil hracku a uz sa Ti znepacila? Ja som to totiz podobne urobil dvakrat s mobilom, ale to je rozpravka z uplne ineho vesmiru :) -
"-- skrytý --" 20.10.05 15:52
« Re: Megane vs. Audi
Diky za podporu, pustil jsem se do boje, protoze nesnasim, kdyz si nekdo mysli, ze si muze delat co chce. Kdyz ti prodejce rekne, ze za poslednich 10 let prodeje nevymenili ani nevratili jedine auto, mohl by neznaly rict jak kvalitni jsou to vyrobky. Znaly bohuzel pochopi, ze vse je jinak. Je to jen o tom, ze vetsina lidi se timto behem na dlouhou trat vycerpa a nakonec rezignuje. Na to bohuzel vetsina prodejcu hresi. Heslo "Nas zakaznik, nas pan u vetsiny prodejcu evidentne neplati" !!!
Muzu Vam vsem rict, ze to co dostavam do emailu by bylo skoro na sepsani nejake knizky. Bohuzel ne se stastnym koncem. Je neskutecne, co si prodejci aut vuci zakaznikum dovoli. Take pracuji v obchode, ale pri predstave, ze bych postupoval stejne, bychom jako firma velice rychle skoncili.
PS: skoro mam chut vyhlasit na nektery den otevrenych dveri u prodejcu, sraz nespokojenych zakazniku. Mozna, ze by se potom zacali chovat jinak, ale kdo vi? -
luckyluck001 20.10.05 15:33
« Megane vs. Audi
Zdravim vsechny, hlavne Toma... Dneska jsem si precetl tuhle celou diskuzi a naverim vlastnim ocim, co se tady v ty republice (replice :-) ) deje. Pry "kup si poradny auto - VW nebo audinu" to je taky zajimavej nazor jak vyresit situaci ve ktere se ocitl Tom. Znama mela sluzebni Audi A4 Avanta a nemohla si to auto vynachvalit, pokud s nim jezdila, protoze bylo cca. 5 dni v servisu a 14 dni u "majitelky". Proste desnej pekac a tak ji misto toho dali MeganaII a ten je prej zatim v pohode (80tis. km). Takze je to kus od kusu, ale z postaveni dealera, prodejce a servisu (az na vyjimky) se mi dela zle. Drzim palce, at to dotahnes(te) do zdarnyho konce. Ale nenech si to libit a chapu tve rozhorceni.
Lukas. -
« Re:
Jo nemusí všicni jenom nadávat na servisy,že je okrádají,občas někdo okrade i servis!!
Jinak když jsem tam reklamoval,že mi občas něco zavrže za zadním sedadlem doporučili mi zesílit autorádio,že je to normální.To byl bonus za to,že jsem musel přijít proč to vrže a za dvě minuty odstranit. -
« Re: Re: Re: Ad servismeni
Miro:bydlím na druhé straně hranic,chodím do škodovky a je zajímavé Ti mladí kluci kolem dvaceti se tam taky střídají!Bohudík zatím museli řešit pouze vypadlý konektor od stěrače zadního skla.Tak mi aspoň v kufru zapomněli pěkný šroubovák.A jelikož jsem bordelář a přišel na to za 14 dní,přiznám se již jsem ho nevrátil. -
« Re: Re: Ad servismeni
paulz: to mozem len potvrdit. V mojom posledne navstevovanom servise vidim asi 3 nove tvare za tento rok medzi preberacimi tech. Vse chalani od 20r a viac. Viditelne zmizli dve. Hadajte ktore. Tie co riesili moje auto. Chvilkami mam zly pocit, ci nie koli mne tam uz nepracuju. Oni moje reklamacie brali ako opodstatnene len .... . Ostatne poznate.
Já si příště kupuji asi Toyotu a je mi jedno, jestli za 2 roky bude mistrem nebo nebude.
Opravdu má reklama takový význam-co na to automobiloví market.odborníci?
Já Launu vzal, protože byla dobrá cena(velká sleva)a plná výbava,dobře vykoupili protihodnotou jeté auto, byla pohodlná a tichá(stále je) a jednu věc, která se lehce nepodařila jsem se rozhodl neřešit,nereklamovat, koupím za své a už NIKDY nekoupím Renaulta, když servis věci mete pod koberec....Jezdí se s ní skvěle. Celkově jsem na tom vydělal, takže pohoda, ale ten servis jim nezapomenu.