Reklamace nového vozu - jak správně postupovat !?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Bez nadpisu
Pískajúce brzdy na Renaultoch sú asi bežné. Mne na Cliu II pískajú už od prvého týždňa. Deje sa to ale iba pri chladnom a daždivom počasí.
Mne sa odtrhlo jedno obloženie na zadnej pravej strane pri rýchlosti 130 km. Bolo to iba nepatrné buchnutie. Na druhý deň som nemohol vycúvať z garáže, nakoľko odtrhnuté obloženie sa dostalo pod neodtrhnuté a bubon sa jednoducho zadrel. Urobil som na asfalte asi 20 m stopu, kým sa to uvoľnilo. Inak by som bubon nedostal dolu.
Čo by sa ale stalo, keby sa to zakuslo pri tej rýchlosti? O život ma CLIO chcelo pripraviť ešte rok pred tým. Pri asi 3-tej oprave plynového pedála ( ešte v záruke ) som požiadal, aby mi neopravovali stále ten istý, ale aby ho vymenili. Mechanik to síce vymenil, ale zle zacvakol pedál na guľový čap. Po prejdení asi 30 km mi zrazu plynový pedál spadol na podlahu. Viete si predstaviť ten šok keď sa za vami vo vzdialenosti cca 20m vezie kamión 90-siatkou a vám sa zrazu stratie otáčky a náhle spomalíte? Snažíte sa šliapnuť na pedál plynu a on tam nie je? Ešte že sa to stalo pár metrov od širokého a dlhého autobusového nástupišťa a mal som kde odbočiť.
Ja osobne Renault už považujem za nebezpečný automobil. V mojom prípade sa jednalo o plyn, elektroniku, brzdy. Neviem čo bude najbližšie.
A ďaľší postreh. V percentuálnych pomeroch poruchovosti vozov sa uvádza celková poruchovosť. Aj *..... Aj pokazené CD je porucha. Japonské vozy sú na tom tak dobre, lebo u nich sa nekazia ani tie. A už keď sa kazia nové *...., ako to musí vyzerať s dôležitejšími vecami.
Renault Slovensko robil napr. sl. Šebianovej problémy s týždňovým autom
Bolo zle vyrazené číslo (poprerážané už z výroby) na karosérii. Prišli na to pri prihlasovaní do evidencie na polícii, kde jej samozrejme odmietli auto zaevidovať. Neviem ako dopadla, je však smutné, keď si kúpite nové auto ktoré nemôžete pre vážnu vadu ani zaevidovať a Renault Slovensko sa znovu zachoval tak, ako som už raz napísal - "Znovu sme jedného odrbali. Čo nás už po ňom. My svoje peniaze a zisk z toho šmejdu už máme dávno rozdelený." U SLUŠNEJ značky by jej problémy nerobili a túto vec by riešil dovozca s výrobcom a kupujúci by sa dávno vozil na vymenenom vozidle.
U Renaultu to musíte hnať až pred súd, aby ste sa domohli svojich práv.
A zrušenie kúpno-predajnej zmluvy ? Cha-cha- jednáte s Renaultom !!! -
"-- skrytý --" 27.11.05 15:42
« Re: přitvrdíme
Jo,ještě jedna věc.Spolužák dělá vysokého manažéra ve firmě,která brzdy vyrábí. Fce ředitele a má techn.vzdělání. Když jsem mu řekl,že se kotouče na straně pístků musí opotřebovávat víc,protože jsou tam pístky,málem omdlel. Dělají těch kotoučů...no,velice moc a prostě nechtěl věřit,že tohle je možné. Jako příčinu vypálich vadu materiálu kotouče nebo příliš tvrdé destičky.
Závěr byl:jednoznačná reklamace a bezplatná výměna. Prodávají BMW atd. a pokud se stane, jako že se někdy stane,vůbec se nediskutuje.Dodávají něco i Renaultu. -
"-- skrytý --" 27.11.05 15:33
« přitvrdíme
Chlapi,tak co říkáte?Přitvrdíme muziku a napíšeme, kde se chovají bohorovně a klientem je pro ně člověk jen do okamžiku, než vyjede ven z autosalonu. Souhlas? Tak jdeme na to:
Renault Jih Hodonín.
Mají špičkového přejímacího technika, možná je mu už 25 let, ale o autech ví méně, než je pára z automechanikova lejna. Plácá naučené fráze a evidentní technické nesmysly.
Proto:do Hodonína rozhodně nejezděte. Chce mít Renault válku,vyhrožuje klientovi,tak budeme psát pravdu.
Nedávno navrhl pan Březovský výměnu koutoučů a všech destiček kamarádovi na L2GT při asi 75 tis. Tak to zajel změřit ke mně do práce a to opotřebení je takové, že při daném způsobu zacházení to celé ještě vydrží dalších 40 tis km.Navíc, na rozdíl třeba od mé L2 ty kotouče nejsou absolutně někde nerovnoměrně opotřebené.Takže: nešlo o nic jiného, než vytáhnout z člověka asi 40 tis Kč.
Moje 2 kotouče jsou z jedné strany horší, protože z té strany jsou totiž pístky a proto je tam větší síla!!! Konec citátu. Vysvětlovat něco o plovoucím třmenu,akci a reakci(když nedrhnou) bylo evidentně za hranicí jeho chápání.
No tak tam nechodím a je. -
matuS 27.11.05 14:31
« Re:
To je moj pohlad na vec, ktory som ziskal pracou v oddeleni kvality. Takych ako ty proste skatulkujeme ako chronickych nepokojencov a snazime sa vas ignorovat. Nie je to nic osobne, ale keby sme sa zaoberali vami, tak na nikoho ineho sa nedostane. IMHO v takejto skatulke uz u Renaultu si.
a kde to robis?
aby som vedel u koho nemam nakupovat -
"-- skrytý --" 27.11.05 12:33
« Bez nadpisu
Kratky postreh: ten spominany "najhorsi" Citroen servis mi na Berlingu v ramci zaruky vymenil od nova piskajuce brzdove dosticky po 25 tis. km (nie po spominanych 15-ich...). Gratuit. Tie nove pocas dalsich 25 tis. km zatial ani raz nepiskli.
Tak som im dal 7450Sk za predlzenie zaruky o dalsi rok (bola prave akcia s 50% zlavou). -
modus ponens 27.11.05 11:47
« Re: Zaruka
A este nieco: za opravu nepovazujem vymenu dielu za novy, pri ktorom sa zavada vyskytne opat. Vid. spominane klucky. Nie kazdy si auto kupuje na dva roky, aby mu mohlo byt jedno, kolkokrat mu menia tie iste diely za nove, pretoze je to zadarmo. Po skonceni zaruky to uz bude (pravidelne) platit zakaznik - len preto, ze kupil smejd... >:-[]
Alebo niekde spominane brzdove kotuce/dosticky. Kolki z vas by s nonsalantnostou Francuza platilo kazdych 15tis. km nove? :roll: -
modus ponens 27.11.05 11:38
« Zaruka
Pridavam sa k nazoru IT. Arogancia, to je hlavny a mozno aj jediny problem, o ktory tu ide. Nikto netvrdi, ze sa nemoze vyskytnut chybny vyrobok v dielni hocijakej znacky. Ale ak sa predajca/dovozca/vyrobca stavia chrbtom k pripadnym staznostiam, je to fakt na zalobu (mienene vseobecne, pretoze v konkretnom pripade zalezi na dokazovom materiale). A je jedno, ci je to prkotina (vymena CD na treti pokus, pravidelna vymena nefungujucich kluciek za take iste, resp. vymena brzdovych kotucov po 15tis. km) alebo vec tzv. neopravitelna (sudiac z toho, ze na treti pokus sa nedosiahlo ani len zlepsenie, nieto este odstranenie tahania auta do strany). Ked zakaznik pride do servisu s nejakym problemom, je PSOU povinnostou servisu snazit sa ju odstranit, a nie odovzdavat auto v povodnom stave s recami, ze vsetko je OK. A este aj fakturovat dovozcovi garancnu opravu, ktora sa nekonala.
Na druhej strane, v pripade nespokojnosti treba mat podklady dokazujuce opravnenost nespokojnosti. Preberacie papiere, spisane zavady pri odovzdavani auta do servisu a pod. Ak toto chyba, sudny spor je prehraty. Myslim vsak, ze za sucasneho stavu nie je problem taketo podklady vyrobit. Staci zajst do autorizovaneho servisu a v ramci zaruky ziadat opravu. Vsetko si nechat pisomne potvrdit a je to. Ak to totiz vedia opravit, tak nema vyznam sa sudit. Ak nie, tak je dokazovy material na svete.
Na zaver len tolko, ze nech to dopadne akokolvek, tak mnoho ludi si Renaulta dlhy cas nekupi (ak vobec). Stratena dovera sa tazko ziskava spat. -
"-- skrytý --" 27.11.05 11:34
« Re:
LUF: mas pravdu v tom, ze zasadni problem je tahnuti doleva, jako druhy vidim problem s pasy, protoze jak sam asi vis, neni uplne optimalni mit na prsou povoleny pas pri jizde. Ostatni veci jsou drobne, vice mene kosmeticke, ale kdyz ti treba nefunguje na dalnici v desti a za sera zadni sterac, uz to tak nevypada, pravda pri jizde po meste je to "hloupost". Spousta dalsich veci jsou "drobnosti" ale proc to ksakru vyrobce nepise v pribalovem letaku ...... toto auto chrasti, drnci, brzdy piskaji az se vsichni otaci a to co vidite v reklame je pouze nadsazka !
nezapomen ze jsem koupil auto nove nikoliv ojete v AAA Auto Praha >:-[]
PS: diky za upozorneni, ze jsem v Renaultu na cerne listine, ale tam uz jsem byl pred mesicem. Co se tyka novinaru. Jediny muj kamarad novinář se zatim do sporu nijak nezapojil a zatim vse sleduje z povzdali. To ze se mi ozvali z motozurnalu bylo na popud meho emailu, ktery jsem zaslal do ruznych redakci jako namet pro reportaz a jim se to zrovna hodilo nebot meli pripraveny pribeh o honde kterou vyrobce opravil na sve naklady i kdyz se vyjadril ze se nejedna o zarucni opravu. Trochu jiny pristup nez renault CR.
Na zaver musim rict, ze jsem vetou cituji: .......... Diky osobnim kontaktum, mam na rozdil od jinych zakazniku pristup do medii a verim, ze mnoho potencionalnich zakazniku zpusob vyrizovani reklamaci a praxe s tim spojena nemile prekvapi. Ani ja osobne, jsem do teto doby nemel predstavu o tom, jakym zpusobem jsou vyrizovany reklamace zakazniku v obchodu s automobily a mohu rict, ze jsem ze zjistenych skutecnosti velmi rozcarovan.............. mel na mysli to, ze jsem oproti jinym zakaznikum o trochu zkusenejsi a vim kam se pripadne obratit se svymi problemy. Ne to, ze mi nekdo na objednavku napise reportaz jen kvuli me bez ohledu na skutecnost. -
"-- skrytý --" 27.11.05 10:28
« Bez nadpisu
luf: ještě jedna poznámka:jestli se domníváš, že na výměnu auta má zákazník právo pouze v případě, že je nepojízdné, tak:
1.proč existují asistenční služby,že...
a teď to zásadní:
2.doplň si elementární právní vědomí-jsou zákony,které to řeší, i v ČR či SK-zákon nehovoří,protože je obecně formulován, nic o 3-násobném znepojízdnění, ale o vadě,která brání řádnému užívání,což je dost podstatný rozdíl...nebo o neopravitelnosti...
Ať se nám nesmějí studenti 3. roč,právnické fakulty,tam se to tak zhuba nyní vyučuje...v Praze určitě,dcera to už má zmáklé...takže by se začalo znaleckým posudkem odborníka z oboru (soudní znalec) atd...
Budou se hoši, nejen u Renaulta, muset smířit s tím, že se trochu posunula doba od roku 89, kdy každý jásal, že má možnost mít západní auto-už se začne žádat kvalita bez kompromisů. -
"-- skrytý --" 27.11.05 09:57
« Bez nadpisu
luf: Tak,hochu,jestli to, že auto táhne na jednu stranu a nejede rovně je podle tebe pi*čo*vina,tak si to trochu příště srovnej,než to napíšeš. Pi*čo*vina je, že nehraje např. CD a dají nové.
Mně nová Fabia táhla vlevo víc než bolševici.Pustíš volant,jedeš po pravé polovině vozovky, vozovka skloněná ke krajnici a to auto ODBOČILO! Za pár desitek metrů bylo v protisměru a ještě se při tom chvěl volant. Docela slušně. Brzdíš na rovině,pustíš volant a zase ODBOČILO!
Argument,že volant se nepouští, tak to bych nazval pí**...Tak snadno zjistíš,která bije.
Nejprve prohazovali kola aj. bláhové pokusy.
Na 3. pokus, kdy hrozilo, že se bude rušit kupní smlouva,tak tam hodili nový homokinetický kloub a od té doby je to naprosto v pořádku,seč to projelo desítky tisíc km po rozbitých silnicích. Naprosto bezproblémové auto.A to Škodovka také dost nerada přiznává problém a chybu.V servise nakonec přiznali, že pár kloubů už měnili...a že chtěli mít jistotu a bla,bla..
Jestli tu storry sleduji pozorně,našly se rozdíly v rozvoru vlevo a vpravo.Takže holt soudruzi vyrobili zmetek. Realita.A´t napraví a je.
Jenže si asi nespočítali, kolik lidí si nakonec auto nekoupí.Krátkodobý "zisk" upřednostnili před pověstí.Jednou na to dojedou.
Jaké poškozování dobrého jména?On Renault nejaké dobré jméno má?To snad ne!To je vtip?On pouze momentálně prodává a až lidé zjistí,jak se chová,jak je diletantský servis(snad jen Citroen jej překonává),tak jim řeknou, ať třeba nyní, si strčí svoji CCS kartu do ...vč. nějakých slev: nakonec si lidé připlatí a koupí normální fungující značku. Nejlépe japonskou.
Ono se říkává:levně koupené,dvakrát placené.To by mohl mít Renault jako svůj slogan.To by sedělo naprosto přesně.
Jistě,taky mám tuto značku,problém relativně malý a arogance neskutečná.Je to ale v relaci, že si to tedy zaplatím sám a skončil jsem s nimi. Auto za 900 tis. by tuto drobnost nemělo mít, nebo bez kecání vyměnit součástu. A to ti hoši tam vědí, že nové auto se u nás kupuje po 2 letech,prostě potřebujeme mít 3 auta a průběžně se vždy jedno obmění.
NIKDY VÍCE RENAULT!!! Teď se usmívá Luboš1-raději drobet hlučnější Mazdu,než aroganci s Renault servisem! OK,chyby děláme,abysme se poučili a příště je neudělali.
To co má Tom 69 je zásadní vada. Trochu tomu rozumím, tak proto to tvrdím. -
PP. 27.11.05 01:11
« Re: Re:
ještě pro upřesnění...
označení tvých závad za nesmysly... je to můj pohled,získaný po zběžném přečtení tvých stránek,skutečnost může být jiná.
Z marketingu Renaultu nejsem,jen chci upozornit toma69,že ne všichni se budou na jeho problém dívat stejným pohledem jako on,když si myslí že má ve všem pravdu. -
PP. 26.11.05 23:20
« Re:
Tak jsem ty stránky taky zkouknul a musím dát v mnohém za pravdu lufovi.Jediná skutečná závada,kterou popisuješ je tahání do strany.Zbytek jsou nesmysly,které by se daly sepsat po pětiminutové jízdě kterýmkoliv vozem.Možná některá z těchto věcí opravdu vybočuje z průměru,ale na mě to působí že jen na tom autě chceš něco najít. Viz....běžně je to tak...,...v porovnání s jiným vozem...,etc..
A to že se Renault nechce vyjádřit?Pokud si dobře pamatuju,tak ty sám jsi jim dřív vyhrožoval,že máš známé novináře.Takže to prostě berou tak,že už jsi je za nimi poslal (známého novináře),abys je očernil.Tak proč by se měli vyjadřovat,když tak jako tak stejně budou v té reportáži nejhorší oni.O nějaké novinářské profesionalitě,nestrannosti,etc. reportérů ČRo si stejně v Renaultu CZ dávno myslí své (viz.např. nedávný test základní verze O2 s porovnáním s Megan Sedan ve stejné relaci).
Ve škatulce chronického stěžovatele na všechno už tě stejně mají,sám tomu napomáháš poukazováním na vady-nevady (hlučnější ventilátor),tak je nejspíš pro ně jednodušší počkat na nějaký skutečně nestranný soud a tam jim bude stačit poukázat na to,že ti to opravit chtěli,ale ty jsi neměl zájem a neustále jsi si vymýšlel nové poruchy.
Neber to jako kritiku tvých činů,ale jako podnět k zamyšlení. ;-) -
« Bez nadpisu
Moj pohlad na vec je takyto: Jedina skutocna zavada, je tahanie do strany. Ak ju odstrania, koncis. Nijaky vyrobca na svete v nijakej krajine ti nevymeni auto iba preto, lebo sa v interieri ozyvaju pazvuky. A nijaky sudca na svete ti to ani nevysudi.
BTW na vymenu by si mal narok, ak by auto bolo nepojazdne, co tvoje nie je, a ak by sa vyskytla ta ista chyba, ktora auto znepojazdni, 3x pocas zaruky. Nic z toho sa ti nestalo, takze zatial iba mutis vodu. Nejake reci o tom, ze chces slubenu kvaltu za svoje peniaze - kde mas v zmluve slubene, ze v aute sa nebudu ozyvat ziadne zvuky pri jazde po kockach?
To je moj pohlad na vec, ktory som ziskal pracou v oddeleni kvality. Takych ako ty proste skatulkujeme ako chronickych nepokojencov a snazime sa vas ignorovat. Nie je to nic osobne, ale keby sme sa zaoberali vami, tak na nikoho ineho sa nedostane. IMHO v takejto skatulke uz u Renaultu si. -
« Bez nadpisu
Podobný problém som mal aj ja. Písal som o tom aj na fóre Renault.
Problém na Clio II s elektronikou. Už v záruke ( v tom čase iba 12 mesiacov) to bolo opravované 2x. Po záruke v priebehu pol roka ešte 2x. Po záruke( celkovo po 5x) ma to stálo (výmena riadiacej jednotky) vyše 7000 Sk.Stále tá istá porucha. Zbytočne vyhodené peniaze, nakoľko porucha sa vyskytla znovu, takže riadiaca jednotka to nebola a peniaze za zbytočnú opravu mi nikto nevrátil. Rovnako ako Renault v Čechách sa chová aj Renault Slovensko. Predajú ti šmejd s poruchami ktoré autorizované servisy nevedia opraviť, vyfakturujú ti cenu za nové ( tým pádom dobré ) auto a potom sa na teba pozerajú a hovoria si - " Znovu sme jedneho odrbali".
Ak by ešte niekto mal chuť obhajovať dovozcov Renaultu (tzv. tvorcu automobilov), nech si pohovorí so sl. Šebianovou, ktorá svoju super negatívnu skúsenosť s Renault Slovensko prezentovala aj v Novinách televízie Markíza.
Aj keď máš nárok dostať za svoje peniaze tovar odpovedajúcej kvality(za ktoré si ale dostal nepodarok od Tvorcu šmejdov), nie je žiadna šanca uspieť. Narazili sme totiž na Arogantnú značku. Renault ale asi vie prečo. Ak si prečítaš TUV reporty, zistil by si, že by museli meniť asi každé 10 predané vozidlo ( mimo TWINGO - tam by to bolo asi každé 3 - je to totiž super najhoršie auto predávané v Európe čo sa týka poruchovosti).
Holt auto nie je televízor - ten ti vymenia bez problémov a ešte sa ospravedlnia, a môže byť hoci aj v cene nového CLIA . -
"-- skrytý --" 26.11.05 20:33
« Re: Re:
Jo lufe, jeste mi rekni, kdyz se ti cele auto sype, bezpecnostni pasy se nenaviji, nebude ti treba vrtat hlavou, v jakem stavu jsou treba airbagy, co kdyz i tam je problem ? mas pocit ze vycet vad ktere se mi projevily jsou blbosti. Nezapomen, ze jsem koupil nove auto a ne ojete z AAA auto praha >:-[] -
"-- skrytý --" 26.11.05 19:04
« Re:
Milý Lufe, díky za tvojí upřímnost, budeš se divit, ale tvůj příspěvek na mé stránky rád umístím. Zřejmě si ještě nestačil přečíst znění zákonů na ochranu spotřebitele, které se v poslednch letech dost změnily. Zřejmě si nepostřehnul, že celý problém vznikl i díky aroganci a nezájmu jak prodejce tak i Renault ČR. Ničí jméno nešpiním. Pouze požaduji za své peníze kvalitní výrobek, tak jak jej prezentuje výrobce ve svých reklamách. Nevím jak ty, ale já si svých peněz vážím a nové auto jsem si koupil proto, abych si ušetřil problémy s řešením závad u ojetého auta. Pokud máš pocit, že závady které se mi projevily u nového auta jsou pouze kosmetické, patříš mezi opravdu velmi nenáročné zákazníky.
Jestli jsem tě dobře pochopil má se každý zákazník smířit s tím, že bude moct v horším případě jezdit do servisu každý týden.
Kupředu levá, zpátky ni krok :!: -
« Bez nadpisu
Tak mi to nedalo a v ramci volneho casu som si zacal citat tu tvoju stranku. Docital som iba po zoznam zavad a tam mi doslo, ze byt zastupcom automobilky, tak ta kopnem do * a dam na sud za pospinenie dobreho mena (co v podstate chcu urobit). V tvojom pripade narok na vymenu nemas, nemas jedinu zavadu, ktora by znemoznila riadne pouzivanie. Hlavny tvoj problem je, ze auto klepe a taha do strany a mas narok na opravu v zaruke. Ale vo chvili, ked koli takymto * zacnes pozadovat vymenu auta, posle ta kazdy normalny servis do *! Doteraz som bol na tvojej strane, pretoze viem, aky ignoranti v servisoch su, ale teraz vidim, ze si prototyp problemoveho zakaznika a takych v laske nemam. Sa divim, ze vobec marnis cas, nedosiahnes nicoho.
BTW som zvedavy, ci das na tvoju stranku aj tento prispevok. Vyberas si tam hodne jednostranne nazory... -
"-- skrytý --" 26.11.05 16:39
« Re: Re: Re: Re:
Díky za povzbuzující emaily a vzkazy. Vcera jsem odeslal vsem dealerum Renault v CR email uvedeneho zneni. Jediny kdo nasel odvahu a nejakym zpusobem se mnou zacal korektne komunikovat je pan Pavel Kusý - Fleet Sales Manager z Renault Praha Zličín, čímž mu tímto vzdávám hold, že dokázal zvednout prapor značky Renault.
Vážení prodejci společnosti Renault,
vzhledem k tomu, že se zástupce dovozce nebyl schopen jakýmkoliv způsobem během třech týdnů výjádřit k otazkam redaktora verejnopravniho media tykajici se uvedeného problému, je moji moralni povinnosti seznamit vas s clankem i reportazi, ktera ma v celkovem dusledku dopad i na vase potencionalni i stavajici zakazniky.
Tomas Vratny -
"-- skrytý --" 25.11.05 18:47
« Re: Re: Re:
Tom69 si zaslouží obdiv za vytrvalost.Já mám prvního a posledního Renaulta. Tomova storry je popsána na jiném serveru, takže si přečtěte.Český rozhlas se asi nepouští do partyzánských akcí, takže jako informace pro (ne)budoucí klienty Renaulta posílám odkaz:
[odkaz] -
"-- skrytý --" 23.11.05 22:42
« Re:
Jsem nenapravitelny optimista ale s buldoci naturou, penize vratit nechci, chci jen bezporuchove auto. Auto jsem si kupoval nove aby se na nej nemuselo sahnout a ja mel klid minimalne tak jako s Twingem ktere jsem mel 5let, kupovane bylo nove a az na jeden problem s elektrickym okenkem me slouzilo bez problemu a v tuto chvili s nim vesele jezdi muj nejmladsi bracha, protoze bylo v takovem stavu, ze mi ho bylo lito dat do cizich rukou. no a stejnou sluzbu a kvalitu jsem ocekaval od vetsiho brasky megana. jenomze to rozcarovani. asi udelam den otevrenych dveri a postavim se k renault cr a budu vozit zajemce aby si udelali obrazek >:-[] -
« Bez nadpisu
Ahoj Tom69,
mam presne to iste auto ako ty a +/- mesiac sedi aj datum predaja. Chcem Ti/Vam povedat, ze som Vas sympatizant a drzim Vam palce.
Na druhej strane som skepticky a obavam sa, ze pre Renault CR nemas silne argumenty a asi ani dostatocnu pravnu oporu aby Ti za auto vratili peniaze.
Pan Renault CR by mohol vyjst v ustrety nespokojnemu uzivatelovi
a ponuknut aspon alternativny voz ako tak prednedavnom ucinil v jednej kauze CR sukmenovec Peugeot. Myslim si ze pani Renaultu CR sa skor boja argumentovat pred materskou firmou a ich primarny problem je:
Co by na to povedal velky brat?
K obsahu Tvojeho webu: Problemy ktore popisujes som mal/mam aj ja. U mna to zacalo tym ze par hodin po kupe sa pokazil posilnovac riadenia. Kratko na to odisla ventilacia a pravy zadny reprak. :-( Auto mi tiez nenapadne taha do "zvodidiel" ale zalezi skor na tom aky tlak v preumatikach, ako rovna je vozovka, ako sa auto vyspi alebo ako idu akcie renaultu. :(
Je to jednoducho vlastnost toho genialneho elektronickeho posilnovaca ktory je niekedy chytrejsi viac ako treba a obavam sa, ze to vo vacsej alebo mensej miere vlastnost vsetkych meganov. Podobne ako Ty aj ja mam problem s tym hroznym zvukom pri stahovani laveho okna tiez mi brzdy piskaju a problem s drnciacim pasom spolujazdca som vyriesiel elegantnou samolepiacou makkou podlozkou. :)
V kazdom pripade Tom mas moje sympatie a drzim Ti palce! -
"-- skrytý --" 23.11.05 20:33
« Motožurnál
Tedy reakce dovozce mne vůbec nepřekvapila. Neumí vůbec jednat. Kdybych takto jednal s lidmi v mém zaměstnání, asi bych velmi rychle zkrachoval. Jsem jen zvědavý jak Tom69 dopadne při setkání se zástupci RČR při hledání, zda je jeho vůz vadný či nikoliv a nakolik bude jejich jednání ovlivněno dnešní reportáží.
Tome chtělo by to kameru a zvuk z této schůzky. -
ricz73 23.11.05 14:42
« Motozurnal
Tak jsem si dneska poslechl relaci na motožurnálu. Nejvíc mě šokovalo to, že Renault se na rozdíl od Hondy ke stížnosti zákazníka nehodlal ani vyjádřit. To jenom ukazuje, kolik mají másla na hlavě.
Mě ale došla jedna věc - za auta Renault jsem za poslední dva a půl roku dal přesně 2624000 Kč (Grand Espace 3,0 dCi, Trafic Combi a Laguna Grandtour - vše maximálně vybaveno). Když jsem poslouchal celou relaci, uvědomil jsem si, že nehodlám podporovat partičku diletantů pracujících v Renault ČR, které je nějaký zákazník v podstatě ukradený. Proto bych jim rád vzkázal (i když vzhledem k jejich přístupu je jim to asi ukradený): Svým chováním jste právě ztratili zákazníka. Už nikdy si žádného Renaulta nekoupím. >:-[] -
« Klasika
No to je celkem typicky problem nasi spolecnosti. Vsichni jsou 'nespokojeni', na vsechno nadavaji a kdyz prijde na vec tak skutek utek. Vzit odpovednost za sve skutky a neschovavat se to holt neni nic pro nas. Clovek je pohodlny, argument: "Stejne se nic nezmeni", "To je ztrata casu" je omluva za necinnost. Proto Vam drzim palce a myslim si, ze lide jako Vy mohou ukazat jinym cestu, nicmene v dnesni spolecnosti a situaci, kdy clovek narazi na lhostejnost, sobeckost to chce hooodne energie. -
"-- skrytý --" 19.11.05 17:53
« info sraz
Dnešního dne 19.11.2005 se uskutečnilo 1.Setkání nespokojených majitelů vozů Renault. V nejedné diskuzi ( např. www.auto.cz ) si mnoho uživatelů stěžovalo na chování prodejců a nápad s konáním srazu se jim zdál jako jedinečná příležitost dát najevo veřejně svůj názor. Přestože mnoho z nich potvrdilo účast na setkání, nedostavil se bohužel nikdo, kromě reportéra ČR - MOTOŽURNÁLU a zástupce pojišťovny D.A.S. Více informací o setkání i problémech s vozem Renault a prodejcem, můžete získat ve středečním ( 23.11.2005 ) vysílání MOTOŽURNÁLU ČR od 13:05 hodin.
Myslím, že ti co se nezúčastnili tak dali chtě nechtě na vědomí prodejcům i dovozci, že si s námi mohou i nadále dělat co budou chtít a nic je nedonutí změnit tuto zaběhnutou praxi. Dnes byla dána příležitost všem nespokojeným, aby veřejně nikoliv prostřednictvím anonymního fóra projevili svoji nespokojenost a tím nastartovali proces, který by ve finále mohl vést ke změnám. Bohužel ji nevyužili a proto jim v tuto chvíli přeji hodně štěstí v jejich osamocených bojích s prodejci a firmou Renault ČR. -
« Re:
Ahoj, je vseobecne zname ze anglicani francuzov v laske nemaju a naopak. Tu je orig. link na ten prieskum: [odkaz] Zvlastne je ze v fabia ma plny pocet za motor a prevodovku, megane jeden. No neviem kolky mame problem s motorom resp. prevodovkou. Podobne brzdy. Ja sluzobne pouzivam fabiu a brzdy sa s meganom absolutne nedaju porovnat. Celkovo mi to hodnoteni pride akoby naopak. Je to obycajna "vlastenecka" fraska :)undefined -
"-- skrytý --" 12.11.05 12:19
« Bez nadpisu
Etse ma napadla jedna vec ohladom spokojnosti Anglicanov s autami. Ja som sice cez Anglicko iba dvakrat jednodnovo tranzitoval a teda nepobudol som tam dlho, ale mam jedneho kamarata s P806 s ktorym si pisem a on sa stazoval (inac je vlastenec ako sa len da), ze niektori vyrobcovia aut sa uplne vykaslali na lokalizaciu aut na GB trh a ze pri prehadzovani stlpika riadenia nedotiahnu robotu do konca - len vezmu volant a presunu ho napravo, ale smerovky a stierace uz neprehodia. Volal to, ze "lava ruka robi vsetko", teda meni rychlosti, dava smerovky, steluje kurenie, proste vsetko okrem stieracov...
Takze aj to svedci o tom, ako Anglicania mozu byt spokojni s autami - na prvy pohlad kvoli uplnej prkotine. -
"-- skrytý --" 12.11.05 11:24
« Bez nadpisu
Tu anketu snad nema ani vyznam komentovat. Uz len ta prva veta ako imperativ hovori sama za seba. Taky pocit z kvality moze mat kdekto ktovieaky. A ktovie, ci vobec nejaka ta anketa bola, ci si pribeh nahodou len novinar z Mirror alebo Idnes nevymyslel na vykazanie cinnosti za konkretny den. Mozno v praci vyspaval opicu z predchadzajucej noci.
Cital som jedno Francuzske forum ohladom Fabie. Keby si to precital kupec zvazujuci kupu Fabie, tak by z toho mal asi taky isty pocit ako nadejny kupec Renaultu po precitanie cafe.auto.cz
Co sa tam spominalo, boli same zname bolesti Fabie - posilovac riadenia a jeho snimaci kruzok na volante, loziska, stabilizator, nefunkcne serva klimy, brzdovy spinac apod., obcas aj nejake nahodile zavady, ktore sa bezne nevyskytuju. Samozrejme, boli tam taki, co nesmierne lutovali kupu Skody a aj taki, ktori s tym boli vcelku spokojni, a brali to ako fakt, ze sa auta obcas kazia. A boli tam aj taki, co sa snazili ostatnym pomahat. Presne ako na nasom fore. Az na to, ze sa nikto nechystal protestovat pred sidlom Skody ;-)
A znamena to, ze je Skodovka uplne nanic a nekvalitne auto? Alebo ze Skoda zamerne pre Francuzov vyraba odpad? Vobec nie, znamena to iba to, ze prispievatelia su takmer vzdy z radov tych, ktori maju problem a dalsich mnohonasobne viac citatelov so ziadnymi alebo malymi problemami forum iba cita.
A uz vobec sa podla podobnych for neda povedat, ze to a to auto je lepsie ako to a hento, lebo sa nekazi tak casto, apson ludia o tom nepisu. To je blud. -
PP. 11.11.05 22:04
« Re: spokojnost s Megane
Ta anketa bude mít určitě velkou vypovídací hodnotu >:D ,by mě zajímalo kolik anglických respondentů má zkušenost s Porsche.
Pro objektivitu by to chtělo nějakou anketu z francouzkého časopisu,jenže takovou nám Idnes nenabídne,poněvadž tam by asi umístění škodovky nebylo až tak růžové a to se v naších sdělovacích prostředcích nenosí. :roll: -
"-- skrytý --" 11.11.05 10:41
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Slavte s námi
Podklady jsou k dispozici na mych strankach, na ktere jsem mu poslal odkaz, vcetne jedne pomerne rozsahle odpovedi.
Jinak ledy se pohnuly. Pravni zastupce Auto Freiberg pristoupil na muj pozadavek predneseny pred nekolika mesici. To znamena prohlidka na Zlicine v Renaultu za pritomnosti seftechnika z Renault CR, Auto Freiberg, RC Zlicin a soudniho znalce z Dekry. Pote se bude rozhodovat co dal. Tak uvidime .... -
"-- skrytý --" 10.11.05 14:32
« Re: Re: Re: Re: Slavte s námi
Myslel jsem, ze RENAULT CLUB pochopi me kroky, ale bohuzel nestalo se tak :'-(
Tome69
1. se nejedná o setkání našeho klubu, takže umístění této upoutávky do této sekce je více než nevhodné.
2. Porušuješ pravidla tohoto fóra tím, že spamuješ fórum v různých tématech jedním a tímtéž sdělením.
3. Byla ti nabídnuta pomocná ruka klubu a mé osoby při řešení tvého problému, s tím, že doložíš a zveřejníš na našich stránkách dokumenty, které se ke tvému případu vztahují. Topic, ve kterém jsi tak měl učinit je tento: [odkaz]
4. Vzhledem k tomu, že jsi neprojevil sebemenší součinnost a nedal jsi mě ani nikomu dalšímu možnost posoudit relevanci tvých stížností se klub důrazně distancuje od této aktivity a nechce s ní mít nic společného.
5. Žádám tě naposledy, abys doložil hodnověrnými dokumenty oprávněnost svých požadavků, v opačném případě budeme tvou kampaň považovat za pomlouvačnou a v rozporu se zákonem se všemi z toho vyplývajícími důsledky.
_________________
Renault Club ČR -
« Re: Slavte s námi
Tom69: zacinas tu robit strasny chaos opakujucimi sa prispevkami. Chcelo by to trosku sprehladnit a niektore si vymazat. Co vravis ? vid posledna dva. Ten predosli je metuci a clovk si mysli, ze doslo len k duplicite a tak cita len jeden a naopak. Fakt to skus trosku ustrazit :-) -
"-- skrytý --" 09.11.05 12:57
« Termín srazu .
"Slavte s námi"
Dnem konání srazu je sobota 19.11.2005 od 10.00hod v Praze na volné ploše parkoviště obchodního centra METROPOLE ZLIČÍN [odkaz] . Zúčastnit se mohou samozřejmě i majitelé dalších značek, kteří mají obdobnou zkušenost.
Cílem setkání je upozornit na zaběhnutou praxi prodejců nových vozů, kteří jaksi zapomínají, že dle zákona má zákazník nárok na výměnu výrobku či odstoupení od kupní smlouvy po 3 stejných nebo 4 různých opravách. Automobily nepodléhají, co se týče uplatňování odpovědnosti prodejce za vady, žádnému speciálnímu zákonnému režimu.://www.metropole.cz/ -
"-- skrytý --" 09.11.05 12:20
« Protestní jízda
Probíhá příprava na SRAZ NESPOKOJENÝCH ZÁKAZNÍKŮ RENAULT, VČETNĚ SPANILÉ JÍZDY PRAHOU.
Navržen termín 19.11.2005.Sraz cca kolem 10.00 v Praze na některém záchytném parkovišti nebo obchodním centru (bude upřesněno).Potom jízda k Renaultu ČR.Na každé auto nalepte za okna cedule "Protest proti přístupu Renault ČR k zákazníkům" s odkazem na webovou adresu diskuze nebo souhrnného prohlášení k níže uvedeným problémům s počítadlem souhlasících.Ti co nemohou dorazit tak ať vozí v autě alespoň ceduli během dne. -
« Re: Protestní jízda
Navrhuji termín 19.11.2005.Sraz cca kolem 10.00 v Praze na některém záchytném parkovišti nebo obchodním centru.Potom jízda k Renultu ČR.Na každé auto nalepte za okna cedule "Protest proti přístupu Renault ČR k zákazníkům" s odkazem na webovou adresu diskuze nebo souhrného prohlášení k níže uvedeným problémům s počítadlem souhlasících.Ti co nemohou dorazit tak ať vozí v autě alepoň ceduli během dne. -
"-- skrytý --" 09.11.05 10:02
« Protestní jízda / dopis odeslany dnes na RENAULT CR
Vazeny pane Evansone,
vzhledem k tomu, ze spolecnost Renault neni schopna adekvatnim zpusobem vyslyset hlasy svych nespokojenych zakazniku, bylo neplanovane hlasem lidu rozhodnuto o srazu nas vsech, kteri jsou nespokojeni s fungovanim jednotlivych prodejcu i vas jako dovozce.
Tento sraz probehne v Praze v zatim neupresnenem terminu, o kterem vas budu pripadne informovat, pokud by se nektery ze zastupcu firmy RENAULT CR chtel zucastnit a pripadne promluvit k zucastnenym. V ramci srazu je naplanovana i PROTESTNI JIZDA PRAHOU.
Verte ze tyto kroky nemaji nic spolecneho s nekalosouteznim jednanim ani s umyslnym poskozovanim dobreho jmena spolecnosti.
Pohar trpelivosti nas zakazniku pretekl a proto jsme donuceni k tomuto kroku.
S pozdravem Tomas Vratny -
« Protestní jízda
Je to možná nejlepší způsob jak zmedializovat fungování Renaultu v ČR a asi účinnější než jednotlivé právní spory,které jsou víceméně skryté veřejnosti.Určitě se najde dost lidí ,kteří se přidají.Nikoho to nebude nic stát.Renault se nebude moci vymlouvat,že jde o nespokojené jednotlivce.Pro media to bude určitě vítané téma zajímavé pro diváky.Rád tam pošlu všechny auta co mám ve firmě.Znát dost dalších lidí ,kteří se přidají.Celá jízda by mohla skončit před sídlem RČR a srdečným pozdravem pana ředitele Ripola a jeho netradičních inovací v přístupu k zákazníkovy .Celou akci pak nemůže bagatelizovat ani Renault ve Francii.Možná pak padnou ty zprávné hlavy a začnou potřebné změny.Otázka tedy zní kdy a kde.Nejsem pražák ,ale rád přijedu. -
"-- skrytý --" 08.11.05 19:39
« Bez nadpisu
Lubos1: Vitara bude asi mít nový ropák, seč ještě nenabízí ani ten primární.Protože je to hranatá krabice, Cx neočekávám, hluk ano, ale oni na tom zapracují...navíc, bude to na to,abych se kochal krajinou.Takže žádné divočení 150 po dálnici,ale hezky piánko,žádný fofr.Prostě střih a zvolním tempo.
Jenom je tu jeden problém a ten souvisí s Renaultem: měl by tam být naftový motor Renault, takže jsme oklikou u tématu.Mít japonské auto s naftovým motorm od Renaulta bych musel velice pečlivě zvážit.
Pokud teréňák, asi také spíš ta Toyota, seč je třeba si notně připlatit.Malý Svištík je ale OK a jenom jezdí. Japonec,že jo, co po tom chtít také jiného? Ale ti frantíci,seč je mám rád,jezdím tam stále, mne s těmi svými auty nebudou nasírat. Není to na pořadu dne a za 2 roky se uvidí, co jaké je. Vitara je lákavá,jenže mít tam fr.motor?Přitom ty motory jsou OK(no tak až na ten 2,2 dCi,ten se lehce nepovedl.....) .
A zase jsme u té důvěry.Kdosi tu sice nastínil,že lidé tak neuvažují.Já nevím, možná zatím ne,ale protože naše profese jsou jenom o jednání s lidmi(já i žena), tak vím, že lidé začínají docela přemýšlet,zvažovat, už to není něco jako "hurá systém". Těch, co se jim dařilo a dnes nebýt záchr. lasa by už nebyli, je docela dost.Třeba i ve vývoji SW.
Podceňovat zákazníka a bagatelizovat problém se dlouhodobě nevyplácí.
Shrnutí:
Seč mám i nové Suzuki, panuje max.spokojenost,info,že jiné Suzuki bude mít motor Renault mne vede k ostražitosti.... :!: -
« Bez nadpisu
Tome, drzim ti palce! S ochranou spotrebitele a vyspelosti trhu mam v Cechach sve zkusenosti. Nevidim duvod, proc by auta mely byt vyjimkou. Nastesti jsem vice v Nemecku nez tady, tak si nakupuji tam.
Co se tyce odlakavani zakazniku, mas prvni uspech. Ja si Renaulta po precteni tohoto fora nikdy nekoupim. Vzdy jsem na nej slysel akorat kritiku. Pred nedavnem jsem zacal (patrne pod vlivem masivni reklamy a relativne pristupnych cen) vahat a premyslet, jestli by se prece jen nevyplatilo koupit vybavenejsiho Renaulta za cenu nemce nebo japonce - ted vim, nevyplatilo!
Renault, slysite! Vzhledem k tomu, ze auta pro celou rodinu vybiram ja, prisli jste min. o 4 prodane vozy! -
"-- skrytý --" 08.11.05 14:44
« Re:
Rika se, ze jeden nespokojeny zakaznik, odlaka 10 potencionalnich.
Pokud touto iniciativou prispeji k tomu, ze nekdo dalsi nebude muset resit podobny problem, budu rad. Bohuzel ne kazdy je tak prubojny jako ja a na to prodejci hresi. Kamarad mi radil, at vezmu nejaky vrak auta a s patricne polepenou karoserii ho postavim pred sidlo Renaultu. Uvazuji o tom, tak pokud by nekdo o nejakem vedel, at mi napise. O výzdobu bych se postaral sam ;-) -
« Bez nadpisu
Jeden zákazník sem, jeden tam, žádná míra. Když dám stotisícový slevy na auta (viz Megan o prázdninách), tak získám 50 novejch - polovina aut bude OK, zbývá 25 problémových, polovina z nich si ani nevšimne, že mají problém, zbývá 12 (zaokrouhluji), kteří se dostaví s reklamací. Polovina se nechá ukecat v servisu a dál po tom nejde, zbývá 6. Ty nechám vydusit a pak jim nabídnu, že to auto nakonec opravím. Polovina z nich je ráda, že dosáhla svého, a je spokojená, takže zbývají tři nespokojení, kteří se k mé značce nevrátí. Takže mám 25 spokojenejch a věrnejch, 22 nerozhodnutejch (třeba se alespoň polovina vrátí) a 3 nespokojený, o který jsem přišel. A dál budu prodávat auta se stotisícovýma slevama, ty si můžu dovolit, protože jednak odrbu kvalitu výroby, jednak ve velkým množství prodaných kusů si můžu dovolit větší slevy, jednak do ceny nového výrobku nemusím zakalkulovávat náklady na vyřizování reklamací... A nějaký debaty na internetu jsou sice hezká věc, ale co, zaplatím si reklamu v TV o tom, jak pracovník reklamačního oddělení skládá vlašťovky (je prokázáno, že nejdebilnjěší reklamy typu králíček Azurit jsou nejúčinnější!). No a když jsem zajímavý a velký inzerent, tak ta televize nic proti mým produktům negativního v reportážích nenatočí...
Dle mého soudu to je jak z učebnice marketingu - s co nejmenšími náklady prodávat co nejvíce zboží s co nejvyšším ziskem, a tudíž přinášet zisk svým akcionářům... -
"-- skrytý --" 08.11.05 14:05
« Bez nadpisu
Tom69: Ó, jak typická odpověď !!! Auto má problém,protože jezdí. No to je věc!!!Také jsem tohle slyšel.V případě brzdového kotouče.Naštěstí se dají koupit značkové a levně,tak se to za rok vymění a dál to neřeším.
Mně řekli,že jsou pístky zevnitř třmenu,proto se opotřebovávají plochy více, když jsem namítal a snažil se něco o plovoucím třmenu, tak se mi údajně na 2 plochy z 8 dostala nečistota a když i tohle uznali že asi není reálné, tak mi řekli, že jsem brzdil moc silně,ať je cituji...
Tím mne dostali, já se písemně omluvil, že jsem auto koupil a slíbil, že už nikdy Renaulta nekoupím. Přitom šlo o pár tisícovek=2 kotouče a 4 destičky.
Kamarád ty kotouče vyrábí-teda továrna,ale on ji trošku spoluřídí.Když jsme to minulý týden probírali,jeho závěr byl jednoznačný:tvrdé brzdové destičky(to především) a pak úlet ve zpracování třecí plochy kotouče.Pro případ,že je to jenom na 2 plochách.Dělají těch kotoučů v řádu milióny, takže snad trochu ví,oč jde.Nechápal přístup Renaulta. Měl pocit, že je lepší vyměnit a uznat si chybu,jen aby se zákazník nenaštval a nešel ke konkurenci.
Já v tom mám už jasno a seč mi to auto jinak jezdí naprosto v pohodě a nemám mu co vytýkat,jsem s ním spokojen,jde o princip a příštím bude Toyota Avensis,nebo Vitara(záleží na okolnostech,kam se bude více jezdit).Z Francie ani Toyotu,to pro pořádek. -
"-- skrytý --" 08.11.05 13:56
« Re: Soudní znalec
Reportaz pro MOTOZURNAL je jiz takrka hotova a sestrihana, jen se ceka na opozdilce, aby se vyjadril .................. hadejte komu to tak dlouho trva ????
Typujete-li Renault CR, typujete spravne :roll:
Aneb co se vlece neutece .................. 8) -
"-- skrytý --" 08.11.05 13:39
« Soudní znalec
To kolečko Servis-renault-právník-soudní znalec jsem taky udělal a jediné čeho jsem dosáhl bylo dlouhé mlčení 1. ze strany prodejce (jako u tebe) 2. ze strany renaultu. Po měsíci stížností na všechny strany jsem obdržel odpověď od samotného gen. ředitele Renault ČR a.s. pana Jean-Pierre Rippola:
1.musím zanechat všech akcí poškozující dobré jméno firmy, jinak si na mně jejich právníci pochutnají
2.mám sepsat seznam závad na voze, poté vůz předat jejich servisu a vše bude perfektně opraveno (to je ten vstřícný krok).
Tak se také stalo, ale moje důvěra ve značku, která patří pod sukni je a bude na bodu mrazu. Po opravení jsem okamžitě prodal, protože jsem pochopil, že auto na hranici samotného lidského chápání není nic pro mne. Je to bolestná zkušenost, hlavně finančně, ale to je život.
Renaulta už ani zadarmo. -
"-- skrytý --" 08.11.05 13:19
« Re: Reakce Renaultu
To je prave to klickovani, to ze to tahne jsem prokazal a prodejce to i potvrdil. To auto se chova stejne uz od zacatku, pouze se me snazi presvedcit, ze je to vec geometrie, coz je podle meho nesmysl, pravdepodobne se budu muset obratit na soudniho znalce aby mi potvrdil zavadu >:-[] -
"-- skrytý --" 08.11.05 13:11
« Reakce Renaultu
Tedy Tome ta věc se vyvíjí tak jako u mne. To co ti teď udělali se jmenuje vstřícný krok a pokud půjdeš dál proti nim tak oni dělali co mohli, aby ti pomohli (takto mi to vysvětlil můj právník). Pokud nepřistavíš auto, aby ho mohli opravit, tak jsou z obliga i před zákonem a ty si pak můžeš stěžovat leda na lampárně. Bacha na ně - právníci v těch § umí krásně zatáčet. Dej si prosím pozor na své další kroky. Ta věc nestojí za takové problémy. Řešení rébusu je ale na tvojí straně. Já to raději vzdal a teď si spokojeně chrochtám. Nezapomeň, že bojuješ proti soupeři, který je jako krakatice. -
Stare dobre casy , nikdy vaznejsi problem ;-) >:D
Gratuluji GOLMANOVI :-! a tise závidím :'-(