Reklamace nového vozu - jak správně postupovat !?

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault

  • « 00 Reagovat !

    foto modus-ponens

    modus ponens 01.12.05  17:57

    « Re:

    bruno: to je riadna facka pre kupujuceho. Pri ojazdenom aute si da kazdy pozor, este aj kamosa si zavola, aby mu pozrel, co ho napadne. Pri novom sa spolahnes na serioznost predajcu a takato rana pod pas. >:-[] To je aj pripad Tom69 slabsi odvar.
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.12.05  17:52

    « Bez nadpisu

    No to je ten lepši pripad...Manželka pracuje v leasingovke a nedavno na firemnej akcii som pokecal s jej kolegynov, ktorá pracovala u Malchárka(Bratislaváci iste vedia ;-) ) a tam predali oškretý Superb uplne v pohode, samozrejme použila všetok svoj šarm(pekná holka mimochodom)pri odovzdávaní vozidla tak aby si kupujúci ten šrám nevšimol...Ešte to aj načasovali do večerných hodín....
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.12.05  14:01

    « poškození při přepravě

    No řeknu to asi takhle, denně jezdím přes Lysou na Labem kde je veliká autolakovna. A denně se tam vozí desítky nových aut všechn značek. Od Octávií, přes megany, logany, passaty až po BMW. Na první pohled však není vidět na autech větší poškození (bouraný), takže tipuju na drobná poškození při přepravě.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.12.05  12:06

    « megane co tahne do leva

    Od vcerejska je auto v servisu, predem musim ocenit profesionalni pristup pracovniku RC Zlicin. Velmi ho ocenuji. Na aute se vyzkouselo kde co, od vymeny vsech pneumatik az po odpojeni serva rizeni, nyni se kontroluje naprava a zkousi se ruzne vymenovat dily aby se zjistila pricina. Byla vyloucena moznost, ze bych poskodil vuz svoji vinou. Ze vcerejiho setkani se zastupcem firmy Renault vyplynulo, ze stale nejsou presvedceni o tom, ze by se jednalo o vazny problem, ackoliv ho resim od prodeje auta skoro pul roku. Stale se opakujici slova o tom, ze vse se da opravit a nic neni vazna vada. Nejradeji bych ho nechal s vozem pul roku jezdit >:-[] Vyzkousel jsem si i jizdu technikem ve voze, kdy mel pripojen notebook a stahoval data. Zajimava zkusenost ;-)
    Stravil jsem v servisu cely vcerejsi den a vecer mi i zapujcili nahradni vůz zdarma Megane II .... a netahne :wink: !!!
    PS: zastupce Renaultu zcela jiste nepochopil situaci, protoze pri debate o vymene veci dle zakona zacal hovorit neco o moznem vykupu ovlivnenem amortizaci vozu atd. >:-[]
    No uvidime jestli se bude i nadale pri zadani hesla ! renault reklamace ! zobrazovat ve vyhledavaci SEZNAM moje stranka na prvnim miste
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.12.05  10:19

    « servis zasa ten servis

    Tak tu odznelo zopar prispevkov od spokojnych "renaultakov", tak pridam poslednu skusenost kolegu, bohuzial negativu. Inak ma Grantoura.
    Bol na prehliadke po 30.000km niekde na vychode, kedze tam bol na navsteve u rodicov. Vsetko prebehlo v poriadku auto si prebral a odfrcal do BA. V BA presiel cez nejake kolaje na ceste a zrazu zacal pocut nejaky divny zvuk. Zastavil pozrel pod auto a zisitl ze mu odpadol ten spodny kryt motora a drzal mu uz len na nejakom kusku. Neviem si predstavit co vsetko by taky kryt dokazal spravit keby odpadol v nejakej 130km/h ked isiel z vychodu do BA. Takze pani servisaci ked menili olej zabudli nieco dat naspat tak ako ma byt. Isiel s tym do servisu v BA kde mu to odmietli spravit na zaruku a tak si to musi zaplatit s tym, ze ten servis na vychode mu to ma ptreplatit, uvidime.
    Ja osobne som zazil iba jednu pozitivnu skusenost s Renault servisom a vsetky ostatne negativne a v servise som bol vela krat - vid moje prispevky.
    Okrem toho si myslim ze Renault na Megane vela veci nedotiahol do konca, a ma aj vyslovene konstrukcne/dasign(design myslim ako navrh nie vzhlad) chyby. Samozrejme aj Renault robi aspon nejake zlepsenia a tak ti co si kupili auto pred nedavnom nemusia mat tie iste konstrukcne chyby ako my co uz mame auto cca 2 roky. A to uz sme pri teme ktora uz raz bola diskutovana, nekupovat uplne novinky, pockat kym budu vychytane chyby. Skoda len ze Renaultu trva vychytanie chyb 4 roky.
    Inak hned aj keby som s autom nemal problemy tak si v buducnosti renault nekupim uz len kvoli tomu servisu.
  • « 00 Reagovat !

    foto modus-ponens

    modus ponens 01.12.05  08:45

    « Re:

    IT:
    Co říkáš na nízkoprofilové gumy, jako jednu z možných příčin?Kamarád je má asi 80 tis a už má v Laguně docela dobrý koncert-vrzání.
    Ja mam standardne 205/55 R16 a zacinam byt velmi rad. Chvilu som uvazoval o nizkoprofilovkach, ale nakoniec ma odradila cena (tak diskov, ako aj pneu). Dodnes toho nelutujem a teraz uz prave naopak.
    Co sa vrzgotu v interieri tyka. Urcite zalezi na cestach, po ktorych auto jazdi a nizkoprofilove pneu to este umocnuju. Mat vsade talianske dialnice (myslim tie severne), tak 70% pripadov vrzgania v interieri nenastane. Zaujimalo by ma vsak, co spominane statistiky ADAC zahrnuju. Vrzgot to urcite nebude. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.12.05  08:37

    « Bez nadpisu

    IT: verim ze te myslenka poskozeni behem prepravy zaujala - tak ver je na ni neco je. Jako dite jsem bydlel v konecne stanici vlaku, kam prijely vlaky s auty (jasne ze ne Renault) a skladaly se tam a vozily dale jinak (vetsinou po svy ose). Kdybys videl jak si udelaly cestu po vagonech (tam se davaji takovy plechy pres narazniky a posledni vagon se sklopi na rampu a vyjizdi to z celyho vlaku naraz patro po patru), to byly hrboly jak krava a auta buch prask rup hup po tom litaly jak na nejakem rodeu, kdyz sjizdely z te sikme rampy tak nejely plizivym polokrokem ale tak aby ridic z nej nevypadl (tj. jak nejrychleji to slo), pak kola do plnyho rejdu (hnaci) a plnej kotel pryc, tak ano, destrukce v postaveni kol a geometrie behem prepravy je lehce mozna. Jinak jsem videl (zrovna vcera) kamion + vozejk) plnej Toyoty Aygo a na jizni spojce byla bedna - nebo prazec nebo co vlastne. Kamion udelal mys az se malem prevratil a stejne to vymet - auta nadskocila (jeste ze jsou za kola podlozeny, co??) a kdyz to vybral tak cernej kour jak Loprais na Dakaru a plnej ceres zase dal. Vim osobne o Octavii kterou naboural prodejce kdyz ji vezl (uz pripravenou) na prodejni misto ze dvora a misto obou kridel vrat otevrel jen jedno - pak necumel a vjel cumakem do plotu... Napriklad. Staci?? Me ta myslenka zaujala taky a to natolik, ze jsem chtel jet pro Fabii do Boleslavi - lec nebylo to mozny (z jinych pricin).
  • « 00 Reagovat !

    foto PP-

    PP. 01.12.05  06:55

    « Re:

    zabaleno = myšleno zabalení sedadel folií
    parkovací senzor = je to možné,i když bych viděl logičtější kdyby to auto stálo v servisu nebo aspoň u něj,bez auta ty senzory namontovat nejdou.Podotýkám že stálo před salonem,servis je opodál o 200m.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.12.05  06:07

    « Bez nadpisu

    PP:aby dodatečně namontoval parkovací senzor,běžná praxe....v čem to auto bylo zabaleno...??Renault je vozí bez ochranných folií.Není to BMW aj.
  • 00 Reagovat !

    foto PP-

    PP. 30.11.05  22:56

    « Bez nadpisu

    A teď jsem si vzpomněl jak jsem byl jednou v Renaultu,tak jsem tam viděl stát Megana ještě zabaleného a měl shozený zadní nárazník.Pokud nebyl důvod ten že se Megany vozí bez nárazníku tak musel být asi taky nějak pohmožděný,jinak nevím proč by někdo shazoval nárazník z nového auta,které se mělo (podle prodejce) na další den prodávat.
  • 00 Reagovat !

    foto PP-

    PP. 30.11.05  22:50

    « Bez nadpisu

    Nedávno jsem četl nějaké forum o autech a psal tam nějaký člověk který o sobě tvrdil že pracuje u dealera nějaké japonské značky,popisovalo se tam jak a jakou cestou auta z Japonska cestují a etc. a mimo jiné i to že cca každé 50 auto které dovezou utrpí cestou fyzickou újmu a musí jít na servis a do lakovny.
    A k tomu se váže další historka od mého známého,který svého času pracoval v servisu Hondy,jak vezli na salon dva vozy,jeli za sebou a jak ten první prudce zabrzdil tak ten druhý to do něj zezadu napálil.A tak ty auta nahonem opravovali aby zákazníci dlouho nečekali.A myslíte že se něco dozvěděli?Kdo by to koupil kdyby se dozvěděl že jeho nové auto bylo bourané,odjížděli po mírném zdržení s funglovkami za plnou cenu.
    A toto bude stejné u všech značek,převoz je pojištěn a když k něčemu dojde tak se to opraví a prodá.A nikde jsem nenarazil na nabídku nových aut se slevou po opravě.Takže se asi prodají jako nová a nevěřím že k karambolům při převozu nedochází.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.11.05  22:22

    « Bez nadpisu

    Zaujala mne myšlenka, jak auta vyjedou z továrny naprosto bezvadná a transportem se poškodí. Pokud pominu, že to občas nějaký kamion hodí mimo silnici a převrátí se i s auty....hm,posunutí kola o 5 mm se transportem asi sotva normálně podaří.
    Také patřím mezi spokojené majitele Renaulta,ale pro jistotu jsem letos při obměně parku doma koupil ženě namísto Renaulta prvního japonce.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.11.05  21:51

    « Bez nadpisu

    Nie nemyslim, a preto chodim do servisu (nie Renault) na zarucne prehliadky a vymeny ku spoluziakovi 230km od domu :-) A predtym som chodil az 400...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.11.05  21:18

    « Bez nadpisu

    tv: a ty opravdu myslis ze servis Renault je v CR vyrazne horsi nez jakykoli jiny??? Vzdyt je to jedna republika, jedny lidi, jeden obor a servis je preci samostatnej subjekt zalozenej za ucelem vytvareni zisku, tzn. funguje na volnem trhu a to jak si povede je jen v jeho rukach. Vzdyt uz nikdo neni nucen jezdit k nemu (muzu jet jinam, do jinyho nebo klidne i do jinyho mesta), tak proc by to melo bejt zrovna u Renaultu nejaky horsi???
    Mam totiz i jednu zkusenost ze skodovkou a uplne stejnou - jedina zarucni vada co jsem kdy mel (spatny svar na trubce klimy jiz z vyroby, uteklo medium a klima nechladila) byla opravovana uplne stejnym diletantskym stylem jak ctu zde a co myslis ze pomohlo?? Vymenit servis....a sice tak, ze jsem radsi jezdil pres celou republiku jinam. Takze me nezvratne zjisteni je, ze jsem nejstastnejsi kdyz do zadnyho servisu nemusim...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.11.05  20:55

    « Bez nadpisu

    PP: suhlasim s Tebou a prajem Ti, aby sa Ti nic z Tebou opisaneho nestalo a aby si mal minimalne milion kilometrov bez problemov :)
    Na druhej strane chapem rozhorcenie ludi na tomto fore nie nad vyrobkom ako takym, ale nad sluzbami s tym spojene. A dospelo to az do stadia, ze uz to schytava aj ten vyrobok. A presne z toho dovodu, aby som takemuto zabranil v maximalnej moznej miere si robim vsetko sam a pokial je to v mojich silach, snazim sa pomoct aj ostatnym porozumiet tomu, co sa s ich kocikom deje.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.11.05  20:38

    « Bez nadpisu

    tv & PP: moja rec !!! Jsem presne dalsi z tech, ktery peclive prosel cele sousedni forum o Meganu a jeho nepovedene technice, kde se resilo ze klucky nejdou, zadne gumy sa deru, auto lieta tu sem tu tam a je treba volant aspon obojrucmo podpierat atd. atd. - no a auto jsem si okamzite koupil... Koupil jsem si ho i proto, ze jsem mel novou Fabii (rocnik ´01) a cele forum o nich je taky o tom, jak to blbne, ze 16V motor co 100km sam zhasina, stabilizator a jeho kosti uleti na prvnim prejezdu, servo vytece a zadre se, prevodovka se rozlame ... mam pokracovat?? Co myslite ze me postihlo?? 4. rokem jsem vymenil baterku a z prevence nahradil kosti za novejsi - lepe dimenzovane (starym do te doby nic nebylo a slouzily by dal). Takze moje idea je to, ze tovarna obvykle vyrobi auto v poradku na 99% (jestli na me vyjde to 1% chyby je sazka do loterie a to beztak neovlivnim...), pak nasleduje velka neznama a to je jeho transport ke me (muze jim skorem spadnout z vagonu kdyz s nim sjizdeji, prolitnout nejakou diru atd.) a tuhle fazi holt musim nejak pretrpet a pevne doufat... No a pak kdyz stoji u dealera a jezdi se s nim treba i zavody (nedejboze aby se menily dily kdyz nejaky VIP neco surne potrebuje - ze jo...) - no jo, ale tady vsude uz delaji cesi - je tedy jedno kupuju-li skodovku, renaulta nebo ziguli, furt to jsou ty podobny nasi mistni lidi a jejich pristup. Nedelam si iluze, ze by mel bejt znacku od znacky nejakej jinej... Takze pokud to auto i tohle bez ujmy prezije a je tak velka sance ze ho dostanu v tom stavu co jim sjelo z linky, je vsechno ostatni uz na me. A v tom je ta pointa, ja to auto chovam jak v bavlnce a do servisu s nim tim padem nejezdim (a to ani na garancni prohlidky) a ono se mi tak nejak spontanne odvdeci spolehlivym bezproblemovym fungovanim. Vim o cem mluvim, protoze delam v obrovsky firme kde jezdi flotila mnoha set aut stejneho stari a druhu a ten styl, jak s tim kdo jezdi je prave to, co se na nem podepise ze vseho nejvic a obvykle pak i nespravitelne (ruzny pazvuky, drnceni, vule vsude mozne atd.). Proslo mi rukama asi 5 sluzebaku se kteryma jsem jezdil od novoty jen ja sam a ted i dve my soukromy auta a nikdy jsem nemel problem ze by se nekde neco systematicky kazilo a kdyz uz nedej boze jo, proc bych to nebyl schopen proboha vyreklamovat? Ale rikam, byly to u me vzdy veci zrejmy a ne fantomovy - tedy nekde neco prasklo nebo upadlo a tim to bylo (tim a jen tim). Problemy ze neco drnci vic nez jinde nebo se chova nevyzpytatelne jsem nikdy nemel a jsem pevne presvedcen, ze ani s renaultem je mit nebudu... (klepu to na drevo).
    Takze me si pripocitejte do kolonky spokojenych uzivatelu a je fakt ze jsem neprimo forem i primo mailem napr. s tv konzultoval nejake veci pred koupi a ted mam presne to co jsem cekal...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.11.05  20:23

    « Bez nadpisu

    Nemyslím, že tu někdo honí čarodejnice a o kydání hnoje,to bych vážil slova.
    Pokud auto neplní řádně svoji fci, jako že Mégane Toma69 táhne na stranu,což brání řádnému užívání a fci neplní. Jeho rozhořčení je namístě.
    Pokud jsou u Renaulta z vítězství ve F1 v extázi, měli by se vrátit nohama na zem.
    Pojmy jako chronický stěžovatel, černá listina atd. na mne dýchají silně minulou dobou.
    Seč mi Laguna až jednu drobnost,z pohledu Toma69,jinak funguje,nemám důvod si stěžovat,stejně jim přeji, aby hoši pocítili propad prodeje.
    Řeči o poškozování dobrého jména, to si fakt nějak popletli pojmy,kdo je klientem.
    Mně prodali auto,17´´kola,rezerva 16´´,fakt jsem při přebírání auta nekontroloval, jestli jsou tam náhradní šrouby k rezervě a asi půl roku a 15 tis jezdil bez nich. Když jsem na to přišel,tak mi sdělili, že jsem je musel ztratit!!! No tak,díra v autě není, takže nevypadly.
    Sada šroubů na 4 kola stála přes 3 tis. a čekal jsem na ně 3 týdny.Taková drobnost.Kamarád je v Laguně také nenašel. Také je prý ztratil.
    Prodají 4 auta a mají 3 tisíce bokem.
    Jinak,vysoká profesionalita a serioznost. Proto tam raději nejezdím.Jinak pohoda.
  • « 00 Reagovat !

    foto PP-

    PP. 30.11.05  19:20

    « Re: Re: Re:

    právě že jsem to celé četl,původně to bylo tak jak píšeš,ale postupně se to zvrhlo na kydání hnoje a "hon na čarodějnice" a opačný nebo jakkloli odlišný názor není žádoucí... :roll:
  • « 00 Reagovat !

    foto modus-ponens

    modus ponens 30.11.05  19:09

    « Re: Re:

    PP: precitaj si to cele. Nejde o poruchy ako take, ale o ochotu ich opravit (namiesto oblbovania zakaznikov, ze si za to mozu sami, kedze s autom vobec jazdili).
    Btw., podla par doveryhodnych referencii na Fiat servis v Nitre to vyzera tak, ze pristupom k zakaznikovi su na spicke medzi servismi. Obcas by som cervene cisla doprial viacerym automobilkam. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto PP-

    PP. 30.11.05  18:56

    « Re:

    To si piš,že budeš na černé listině.A s tím honem na čarodějnice si to vystihl přesně.Já už se tady radši nevyjadřuju,anebo jo a zcela určitě budu na černé listině taky.Pro Megana totiž právě jdu a pokud mám brát všechno co se tu napsalo vážně,tak ten můj Megan bude mít kola přišroubované šejdrem až se budou zasekávat o podběhy,z předprodejní test. jízdy mě přitáhnou pádž shoří polovina elektroniky,volant budu muset držet dvěma rukama abych auto udržel na cestě,hned při první cestě mi uletí kapota a rozflákne přední sklo...ale ne i když si tady za to pochvalu nevysloužím,pořád jsem v klidu.Znám 3 spokojené vlastníky Megane II. a pořád mám za to že je to víc o psychologii než o kvalitě.Proč?Dám příklad...
    Před pár lety jsem kupoval Fiata,další značka s podobným renomé.Všichni mě odrazovali a výsledek,po celou dobu jsem jenom lil benzín a měnil olej.Až jednou mi přestalo fungovat zavírání vnitřního okruhu ventilace-klapa se el. servem.A reakce okolí?No jo Fiat,co od něho čekat že?...tak jsem to rozkuchal a ejhle celý mechanismus byl Made in Swiderland...a reakce okolí?A fakt to bylo tím?Nedostala se ti tam voda,listí,a já nevím co všechno ještě.
    Tak to u nás chodí,německé věci se nekazí a pokud jo tak určitě ne vlastní vinou (určitě v tom mají prsty gasarbajtři,dodavatelé,minozemšťané a já nevím kdo ještě).Naopak italské a francouzké věci se kazí i na fotce.A všichni tuto hypotézu stále přiživují - když vyrobili Bravu psalo se u nás že Fiat konečně začal dělat kvalitu,stejný názor jsem četl o pár let později když začali vyrábět Stilo.Konečně kvalitnější vůz z produkce Fiata.Zato němci to je tradiční synonymum kvality.Poslední dobou už jsou aspoň někteří ochotní připustit,že i v Asii se dělají kvalitní auta.
    Kdo celé ty roky v Evropě kupuje všechny ty Fiaty,Rencky,Peugeoty nevím.Asi je celá Evropa blbá,když kupuje takové množství šrotu a ještě je neprokoukla.
    No,doufám že se mi nevyplní to co jsem nasal v prvním odstavci.Vidíte zase funguje ta psychologie,podvědomě očekávám to nejhorší co jsem se tu dočetl. :roll:
  • « 00 Reagovat !

    foto modus-ponens

    modus ponens 30.11.05  18:49

    « Re:

    tv: no, ked budu mat problemy ako Tom69, ci Miro, tak na Teba nebudu pekne spominat. ;-) Ale vazne. Je rozdiel niekomu nieco odporucit a niekoho svojimi skusenostami ovplyvnit.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.11.05  17:28

    « Bez nadpisu

    Soutěž o největší počet odlákaných potenciálních zájemců o koupi vozu Renault
    Tak to uz naozaj vyzera ako pohon na carodejnice, uz to zacina byt trapne. Ako keby si kazdy mal povinne kopnut do Renaulta.
    Moj Renault funguje ako ma. Neodradil som nikoho. Naopak, tusim, ze som malickym prispevkom pomohol niekolkym novym majitelom Renaultov (asi dvom az trom). Co na to povies, tamtam? :)
    Kolko ciernych bodov za to dostanem?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.11.05  17:13

    « Bez nadpisu

    - Toto je jedno z mala aut, ktere se dela jeste ve Francii, tudiz zadni pracovnici z Turecka (Megan Grandtour) ci Spanelsla, kde pri montazi asi mohou byt vetsi problemy nez jinde (mozna se tezce mylim, ale furt si myslim, ze napr. v Nemecku montuji kvalitnejsi vozy nez treba v Italii)
    Podla mna sa mylis.
    Moja teoria je takato: Douai, Francuzsko = stara tovaren (nemyslim technologicky), je tam uz x generacii "otrokov", teda ciernych zo vsetkych francuzskych kolonii, ktori velakrat ani nerozumeju jazyku, v ktorom dostavaju prikazy. Len automaticky robia ako cvicene opice a ci robia dobre alebo nie... to sa nikto nedozvie. Ostatni, hoci aj pravi Francuzi, maju radi pracovat, ale este radsej kecat a strajkovat...
    Palencia, Spanielsko: relativne nova tovaren, auta nielen kompletuju, ale aj vyrabaju (motoraren na skok vedla vo Valladolide), mnozstvo spanielskych firiem dodava diely do celej europy, nielen Renaultu (napr. kurenie a chladice vo Fabii a vsetkych VW su zo Spanielska). Na severe Spanielska je vyrazne vacsia neochota akceptovat pristahovalcov ako kdekovek inde v krajine a tak je sanca, ze ludia perfektne rozumeju jazyku, v ktorom dostavaju prikazy, dost vysoka. Spanieli takisto radi pracuju a nestrajkuju az tak vela, pokial to uz naozaj nejde cez hlavu (za Franca boli odbory bite co sa do nich zmestilo a tak dodnes prilis nevyskakuju). Je vsak pravda, ze ak sa im siahne na siestu.....no, neviem, radsej by som auto, ktore nie je vyrobene poobede :-)
    No a Turci - to neviem, nepoznam. Tvaren v Burse nie je stara a snad Turci to beru trochu viac motivujuce pracovat za lepsi peniaz ako inde (vid nase automobilky).
    Ale ako hovori matuS, konstrukcne riesenie sa montazou neda ani zlepsit ani zhorsit. A kolko tu spominanych chyb sa da pripisat na vrub zlej montazi?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.11.05  12:12

    « Bez nadpisu

    SirAnton: S tím Japonskem souhlas. Ale víme, proč je dělají v EU a potom ten trend je varovný.Docela mne to překvapilo. Laguna se protla(minula) s Avensisem z GB, no, jak pravíš, bude asi hůř. Oba se zhoršili, a to není dobrá zpráva.
    Co říkáš na nízkoprofilové gumy, jako jednu z možných příčin?Kamarád je má asi 80 tis a už má v Laguně docela dobrý koncert-vrzání.
  • 00 Reagovat !

    foto

    30.11.05  10:11

    « Bez nadpisu

    Vo Francúzsku pracuju na linkách ešte tmavší černoknažníci Sire... ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto modus-ponens

    modus ponens 30.11.05  09:59

    « Re:

    IT: mna by celkom zaujimali statistiky Avensisov vyrobenych v Japonsku. Tipujem, ze tam sa europski dodavatelia nedostanu ani po dvere, aby zaklopali a ponukli svoju spolupracu. Je take nieco?
    Ked sledujem podobne trendy (poklesu kvality) aj v inych odvetviach (spotrebna elektronika napr.), zacinam mat pocit, ze buducnost je v nizkych cenach. Proste kupit lacny vyrobok (auto), nic necakat a nasledne nebyt sklamany. :'-(
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 30.11.05  09:16

    « Re: Koupe Renaultu?

    Toto je jedno z mala aut, ktere se dela jeste ve Francii, tudiz zadni pracovnici z Turecka (Megan Grandtour) ci Spanelsla, kde pri montazi asi mohou byt vetsi problemy nez jinde
    urcite ze montaz je dolezita, ale tym nevyriesis konstrukcny problem
    nahradne dielce treba kupovat neznackove dielce (generic) priamo od ich predajcov. v servisoch ajtak 90% montuju prave taketo, samozrejme za ceny nahradnych dielov. amater to nespozna
  • 00 Reagovat !

    foto

    30.11.05  00:56

    « Koupe Renaultu?

    Vzhledem ke skutecnosti, ze uz sem si Renaulta koupil, jiz neresim problem koupit ci nekoupit, jako spise dodat par postrehu - mozna mylnych do teto diskuze.
    Kdyz sem se rozhodoval, jake auto si koupit, vysel mi nakonec - po mnoha srovnavacich testech, parametru,... jako vitez Reanault Scenic Grand (je nas 5, takze potrebuji vetsi auto). Vzal sem si ho i pres to, ze sem vedel o ne prilis velke kvalite sevisu, nevim, zda sem udelal dobre - to ukaze cas, nicmene ma logika veci byla nasledujici:
    - Toto je jedno z mala aut, ktere se dela jeste ve Francii, tudiz zadni pracovnici z Turecka (Megan Grandtour) ci Spanelsla, kde pri montazi asi mohou byt vetsi problemy nez jinde (mozna se tezce mylim, ale furt si myslim, ze napr. v Nemecku montuji kvalitnejsi vozy nez treba v Italii)
    - Scenic je MPV-cko a jako takove asi bude asi 'festovnejsi' nez vetsina jinych aut z renaulacke produkce
    - Ve forech lidi na Sceniky moc nenadavali a vim, ze nektere modely jsou pruserovejsi nez jiny
    - Meli na nej tehdy 120 tisc slevu (i kdyz to nebyl zdaleka nejdulezitejsi argument)
    Jako problem vidim cenu nahradnich dilu - ty sou sileny - nicmene i pro jiny auta nejsou o moc levnejsi. Snad se vyplati je tahat z nejaky jiny zeme EU - nevi nekdo kde se daji ND objednat zasadne levneji nez u nas?
    Tez sem zjistil, ze jediny zpusob, jak neco od Renaultu koupit je pockat na nejakou Akcni slevu, jinak ty ceny sou dost vysoko ...
    Jinak zatim - musim zaklepat - auto jezdi perfektne, brzdy si obas lehce 'zavrznou', ale nic dramatickyho, uvidime casem.
    PV
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.11.05  23:53

    « Re: Re: Soutěž

    No mna ste odradili, a ďakujem vám za to. Veľmi vážne som uvažoval o MGT, až som nakoniec povedal nie. Dokonca som to aj spomenul predajcovi, že prečo Renault nechcem - spomenul som problémy ostatných majiteľov a prístup Renaultu k zákazníkovi. Odpoveďou bola otázka, že či viac verím niekomu, čo napíše anonymne na internete, alebo certifikovanému predajcovi značky >:D Odpovedal som, že tomu internetu :-!
    Stále ale tvrdím, že MGT je najkrajší kombík momentálne na trhu. No hej, ale auto si nekupujem na to, aby som sa naň pozeral, ako stojí v servise, ale aby som sa v ňom s rodinou vozil a aj čo to odviezol.
    Tom69, držím palce!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.11.05  20:51

    « Re: Soutěž

    Zkusim se na to zitra zeptat v Renaultu, jestli by nam nechteli venovat nejakou cenu >:D
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.11.05  19:02

    « Soutěž

    Zdravím,
    tak mě napadá, třeba by jsme mohli na důkaz JAKOSTI vozů Renault uspořádat:
    Soutěž o největší počet odlákaných potenciálních zájemců o koupi vozu Renault
    >:-[]
    Vítěz by mohl obdržet nějakou symbolickou cenu (např. pytlík kafe).
    Chtělo by to stanovit určitá pravidla pro tuto soutěž, ale myslím, že by každý mohl využít svých znalostí a zkušeností ke způsobení účinné antireklamy na Renault. Fantazii se meze nekladou, snad jen aby prvky
    této snahy nepřesáhly meze zákona. Množství, způsob a provedení by záleželo jen na vlatní iniciativě a chuti (na kafe) ;-)
    Jde o to dostat do obecného podvědomí lidstva jak je kvalitní Renault
    a jeho servis. Každého pak přejde chuť na koupi produktů od "Tvůrce poruchomobilů" :P V konečném důsledku pak Renault alespoň trochu pochopí... snad.
    Jinak myslím, že samotné toto fórum vystačí pro to, aby si tyto auťáky nekoupilo pár lidí. Škoda že jsem na něj nepřišel dřív než jsem pořídil svého Sportwaye, kruci.
    PTF
    PS. Mimojiné, co jsem odebral svůj auťák ze servisu, už mi zase svítila kontrolka servis s hláškou: "Einspritzung prüfen", stěrače mi blbě stírají (což je na dálnici kurevský problém) a jedna tryska ostřikovače nefunguje. KVALITNÍ TO VŮZ RENAULT.
    "RENAULT - 1000 a jedna porucha" :P
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.11.05  17:45

    « Bez nadpisu

    luf: no vidiš,že nakonec začínáš mít rozumný názor...a jsi s námi ve shodě
    slon72: zajímavý je spíš trend vývoje,a to je varovné.Srovnávám Lag.2 s Avensisem(bože, já jej chtěl a nekoupil):
    rok 2004-stáří 1až3 roky-L2=5,5%závad(slovo porucha bych nepoužil)
    Avensis= 2,9%
    rok 2005-stáří 2až3 roky-L2=10,1%, což je varovný signál, ale..
    Avensis= 5,5%, takže také růst
    Závěr: výrobce asi šetří,tlačí na dodavatele s cenou,protože to šílené množství elektroniky něco stojí, tak se musí někde ušetřit-mechanické části,stěhování výroby,nekvalifikovaní dělníci.....atd
    Druhá příčina vidím elektroniku jako takovou-už je tam toho příliš mnoho.
    A třeba vyšší podíl nízkoprofilových pneu s prof.číslem 45+rozbité vozovy=trvale jezdíme po špatných silnicích a příliš velké množství rázů a vibrací do auta.
    Možná to někdo zpochybní,je toho jistě víc,ale zde bych viděl problém.Osobně to řeším přechodem na 205/55-16´´ z 245/45-17´´.Sice to drobet hůř sedí v zatáčce,ale ten úbytek vibrací je citelný a už je zakoupeno.Zimní loni,letní nyní(náklady,že jo,končí nám rok..).
    Kdosi psal, že Toyota není IN. Třeba Yaris,Corolla Verso a Avensis jsou určitě podařené.Jen se bezhlavě nevrhá do každé nové ptákoviny a spíš jde cestou evoluce jak revoluce(karty,tlačítka,experiment s designem).Ale jde nahoru.
    Ono,přiznejme si: není nakonec jedno,jak to z venku vypadá? My sedíme uvnitř a chceme,aby to v poho jezdilo.
    Tak,chlapi, co vy na to?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.11.05  17:26

    « Mám Fabku od srpna...

    Moje dnešní zkušenost se servisem...
    Už jsem tu někde psal, že jsem byl v září na reklamačce - auto táhlo doprava, volant byl natočenej doprava...
    Domluva s přijímacím technikem byla taková, že zkontrolují geometrii vozu a vše napraví. Při odevzdávání auta mi bylo řečeno, že geometrii nedělali, neboť stačilo vyvážit kola.
    Auto již do strany netáhlo,ale volant byl stále natočen doprava.
    Opět jsem navštívil servis s tímto problémem. Odjížděl jsem s vozem, který již neměl natočený volant doprava, ale doleva a doleva také táhl.
    Přezul jsem na zimní pneumatiky... Bylo mi řečeno, že to je pneumatikami - jsou určitě nové...odpověděl jsem, že již jednu sezonu za sebou mají, a problém byl i na letním pneu. Technik uvedl, že geometrii předtím dělali...
    Výsledek je ten, že Škodě auto účtují úpravu geometrie a mně přehazování kol na voze...
    Tak jsem tam auto nechal...poslal mail do Škodovky, jestli je to takto v poho...a zavolal z práce vedoucímu servisu...
    Po práci jsem si přijel pro auto...jede rovně...a nic po mě najednou nechtěli...
    Mimochodem, lepši gumy jsem měl vpředu...jak to je teď, nevím... :unsure:...jsem divnej?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.11.05  16:17

    « Bez nadpisu

    Hej, v USA som si takto v supermarkete "poziciaval" naradie a knizku na opravu auta. :)
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 29.11.05  15:45

    « Re:

    ja som bol v rakusku v obchode a kupoval som si veci na motorku. pri pokladni mi namiesto dvoch veci (kazda v hodnote cca 40euro) nauctovali 3, samozrejme ze som to zistil az doma. platil som kartou.
    v ten isty den som tam zavolal a vysvetlil im to, oni povedali ze mam im poslat dopis s dokladom, to som aj spravil a peniaze mi vratili na kartu.
    to je moja skusenost s rakuskym obchodom.
    v australii je to este o stupienok vyssie a v usa je customer service najdalej
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.11.05  15:17

    « Bez nadpisu

    Istu dobu som pracoval v Rakusku a pristup k reklamaciam sice bol lepsi v tom, ze sa na cloveka pekne uzmievali a tvrdili, ze urcite vymenia/opravia, ale obcas tiez nechceli uznat zaruku. Vzdy sa ale nakoniec dalo s nimi dohodnut.
    Tom - drzim palce. Viem, ze pristup servisov je hrozny a bude dobre, ak im niekto da po nose!
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.11.05  15:12

    « Statistiky

    Podívejte se tady:
    [odkaz]
    Všechny vozy i s možností porovnání.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.11.05  13:45

    « Bez nadpisu

    SirAnton:jo,možná to tak je. Prostě ankety ignoruji, vč. Vozu roku. Já to bral z pohledu, že spokojený může být někdo s autem, od kterého nic neočekával, nebo spíš méně než moc a naopak, mohlo být přehnané očekávání a pak je trochu zklamání.
    Nevím, co třeba očekávali lidé v GB od Fabie,že je tak úspěšná a co je tak rozčarovalo na Laguně2. Když ta auta srovnám, až na přední kotouče je ta Laguna celkově někde jinde.
    Nevím, netuším a ani neřeším.
  • « 00 Reagovat !

    foto modus-ponens

    modus ponens 29.11.05  13:19

    « Re:

    ADAC-to je jiné kafe.Auto nejede,zasáhla asistenční služba.Dohledejte si na těchto stránkách,je tam i r.2004.
    Budem trochu oponovat. ADAC statistiky sa tykaju len clenov ADAC-u. Majitel japonskeho auta ADAC pocas prvych 3 rokov vobec nepotrebuje (a teda v drvivej vacsine pripadov ani nevyuzije), pretoze ma asistencne sluzby v cene. Na druhej strane, ADAC sa vola len pri nepojazdnosti, vobec nezohladnuje ine problemy, ktore pojazdnosti priamo nezamedzia.
    V konecnom dosledku su predsalen najlepsie statistiky spokojnosti majitelov, pretoze o tu predsa ide. Aj ked mozno trochu tazsie je najst skupinu majitelov, ktora ma rovnake ocakavania od auta ako konkretny zaujemca o kupu. Inymi slovami, dvaja rovnako spokojni majitelia svojich znaciek by mohli byt po vzajomnej vymene rozne nespokojni. Stale to vsak povazujem za komplexnejsie porovnanie ako TUV ci ADAC.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.11.05  13:10

    « Re:

    Diky za vycerpavajici nazor. Take osobne nedavam velkou vahu na ruzne testy, spise na zkusenosti a ackoliv me vsichni presvedcovali o opaku, trval jsem na svem, ze Renault udelat kvalitni auto umi. A hlavne cela nase rodina v nich jezdi a jezdila, vzdy byla spokojenost, ja jsem ted bohuzel takova cerna ovce v rodine, protoze mam problemy. Kdyz budu pocitat, tata ma R25, uz nekolikateho v rade, nechce jine je spokojeny, bratranec R19 (diesel) najel na ni skoro 350tis km spokojenost, dalsi dva bratranci, jeden ma noveho Scenica, druhy mel dlouha leta R5, strejda taky do jineho auta nez Renault nesednul. Bracha ted jezdi v mem Twingu, tak ze uz je taky nakazen. Ja vystridal R5 starou i novou, R9, R11, R20, R25, jednu chvili jsem kratce jezdil i fuegem i s dalsimi typy, takze opravdu pozehnane aut. Obcas nejaka drobnost, nic zasadniho, opravy pouze s ohledem na pocet najetych km. Vzdy to byly ale auta, ktere mely par kilometru najeto. Az Twingo bylo zakoupeno jako nove a ted bohuzel druhe - nestastny Megane. Jak rikam nejde o to, ze se neco pokazi a pak opravi, jde o celkovy pristup vyrobce a prodejce v mem pripade a za ten davam palec dolu :!:
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.11.05  12:55

    « Bez nadpisu

    Ve Škoda_Auto po zkušební dráze, kde jsou různé povrchy, projede každé auto.Jistě, jde o to, co zkušební řidič je "ještě ochoten slyšet", nebo nikoliv. To uznávám.
    Předtím je na konci linky výstupní kontrola, vč. diagnostiky a také musí absolvovat každé auto. Těch aut na repasi je tam poměrně dost. Mně osobně stála před 4 lety Octávka v továrně o 14 dnů déle, protože kontrola našla poškození povrchové ochrany spodku karosérie-a jak známo, oprava pak chvíli trvá, aby byla kvalita relevantní tomu,co se dělá na lince. Prodejce se velice omlouval a dokonce to přiznal,proč se tak stalo. To opravené místo bylo přelepeno a dokonce mi jej ukázali.
    Na Fabii byl problém, já bych řekl S ODBOČOVÁNÍM DOLEVA,to bude nejpřesnější a vyřešili to.
    Citroen: např. již u Xary měl kontrolu přesnosti karosérie(ref.body) 100%, tj. každá karosérie, u Octávky je to jen několik za den a kvalita přesnosti u Octávky byla zcela jinde=lepší.
    Takže ono to zase není jenom o měření všeho a všude-i to je náklad. Je to možná o filosofii přístupu ke slovu kvalita.Zní to možná moc vznešeně,nebo úsměvně,ale když jsem teď testoval C4,tak to auto bylo rozhrkané víc, než manželčino Suzuki, a to je o třídu vyšší vůz. Dveře na Fabii jdou tlumeněji,než na tomto C4.
    Fabii má dcera a musím konstatovat, že přesnost , nebo pocit z kvality zpracování je s výjimkou zavírání dveří nesrovnatelně lepší, než u nového Swifta. Jistě, poměr cena/výbava-vede Swift. Ale i ta ergonomie,strohý interiér-je z toho cítit snaha po kvalitě.
    Živí mne informace,auta fakt ne.Aby bylo jasno.
    Ale trvám na tom, že Francie dělá krásný design,skvělou ergonomii,ticho,pohodlí,asi i dobré motory, ale třeba přesnost řazení je ve Fabii lepší než v Laguně.
    Nejde o poškozování jména Renaultu. Dělají auta přes 100 let, ale pokud se něco nepodaří, je férové to napravit.
    Dokonce mne nechávají klidným statistiky TUV,protože to vypovídá o čem? Jak se majitel stará o auto a v jakém stavu jej přivezl na obdobu STK. J.D.Power,seč je to repre.vzorek-také sporné.Co je to spokojenost?ADAC-to je jiné kafe.Auto nejede,zasáhla asistenční služba.Dohledejte si na těchto stránkách,je tam i r.2004. Tam je vidět trend. Japonci už víc s kvalitou jít ani nemohou a evropští, až na výjimky byli loni tam, kde japonci s auty z roku 2002.
    Závěr:všichni se snaží,jistá míra nekvality bude vždy a jde o to, co s tím výrobce udělá.Renault udělal za posledních 5-6 let dramatický skok. Ještě je tu Korea a tam se hoši hodně snaží,aby byli dobří.Viz. Getz.
    Bohorovnost a arogance se jednou vymstí každému.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.11.05  12:48

    « Re: Re:

    jen se tech chyb nesmi sejit vicero pohromade :'-(
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 29.11.05  12:41

    « Re:

    byt bezchybny je velmi tazke - ale da sa to! len potom su naklady velmi velmi vysoke, takze vzdy sa toleruje nejaka miera chybovosti - to plati medzi vyrobcami.
    Ale ja ako spotrebitel platim za 100% vyrobok a vyrobca ho predsa dokaze dodat! a to jednoducho tak, ze chybne kompotentny vymeni za bezchybne. vzhladom na vyrobnu ceny vacsiny nahr. dielcov to ani nieje nakladne.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.11.05  12:21

    « Bez nadpisu

    MatuS:
    tak to sa hlboko myslis.
    v ramci ISO managementu sa robi kontrola kvality produkcie a nasledne podla chyb sa upravuje cely proces.
    ... a co je teda vystupem tech uprav v procesu??? Ze se udelaji tolikrat az je 100% vystupni produkce v kvalite 100%?? To asi tezko, co !!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.11.05  12:20

    « Re: Re: Re: Re: prodejci

    samozrejme v nadsazce >:D
    ale kdyz porovnam meho 5 let stareho Renaulta Twingo, ktery ted presel do rukou brachy, protoze mi ho bylo lito pustit z domu, musim uronit slzu v porovnani s Meganem ..... tim myslim kvalitu zpracovani, ne jizdni vlastnosti aby to nekoho nezmatlo.
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 29.11.05  12:16

    « Re: Re: Re: prodejci

    ked porovnavas kupu telefonu s autom, tak ti dost zavidim :D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.11.05  12:10

    « Re: Re: prodejci

    pokud chytil kvalitni kus a nezlobi ho tak se mu nedivim asi vi proc.
    ja to resim v me praxi uplne stejne, take nemenim telefony jen proto ze prijde horka novinka i kdyz jsem ted udelal vyjimku. moje mamina pouziva uz pet let N3210 a je maximalne spokojena. jen jsme 2x vymenili baterku. je to o stesti >:D
    PS: 30let řešil reklamace v servisu
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 29.11.05  11:56

    « Re: prodejci

    ja len tolko, ze vyber si seriozneho a skuseneho znalca. viem kolko znalci stoja a ked niekto z nich jazdi na aute s 200tis km, tak mi nepride ze by sa prave trhal od roboty
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.11.05  11:29

    « prodejci

    Zdravim vsechny,
    v patek jsem obeslal emailem vsechny prodejce Renault v CR, vcetne reklamacniho oddeleni Renault CR s odkazem na reportaz v CR1 a na me stranky. Ocekaval jsem nejakou reakci at od nektereho prodejce nebo z Renault CR. Svete div se, jedina reakce byla od prodejce z RC Zlicin, ktery se me dotazal, ze vidi, ze mi pravdepodobne v tuto chvili asi nemuze pomoct, ale pokud v budoucnu budu cokoliv potrebovat vynasnazi se abych byl spokojeny, stejne tak vedouci servisu tamtez, nechci jim delat lacinou reklamu, ale byli to jedini lide z Renaultu, kteri se mnou diskutovali a snazili se neco resit. Je samozrejme otazka, nakolik je to ovlivneno medializaci, ale to uvidime casem. Jen jsem opravdu cekal vetsi odezvu ze strany prodejcu. Dnes jsem navstivil soudniho znalce, ktery se podivoval pristupu prodejce i Renault CR, a kdyz jsem mu predvedl jenom takovou blbost jako je vetrak ve voze, rikal ze mu tak nehuci v jeho aute ani po 200tis. km, no ale to neni podstata veci. Je to spis je dalsi z neprijemnosti, ktere se a sebe nabaluji. Zitra jedu do servisu a auto kompletne prohlednou a vyvodi zavery. Jsem pripraven na to, ze pravdepodobne podstoupim soudni zalobu, protoze zatim se k tomu Renault nepostavil celem. No nebudu predbihat uvidime zitra.
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 29.11.05  11:27

    « Re: Re:

    Neviem, ci si si niekedy nieco kupil v zapadnej Europe a bol to reklamovat. Ja ano (a nebolo to len par veci) a poviem Ti, ze rozdiel v pristupe ku zakaznikom (vratane tych chronickych nespokojencov) je obrovsky.
    presne tak.
    a nasi ludia, ktori chodia pracovat von, velmi rychlo zabudaju odkial dosli.
    hovori sa tomu malomestiactvo.
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 29.11.05  11:25

    « Re:

    Luf ma pravdu - ISO je o tom aby spravne sustily papiry a kazdy dosel kam patri, nikoli o tom jak je nastavena kvalita vystupnich vyrobku
    tak to sa hlboko myslis.
    v ramci ISO managementu sa robi kontrola kvality produkcie a nasledne podla chyb sa upravuje cely proces.
    Luf> kedze ste na trhu viac ako ako 20 rokov, takze nieste CS firma. kedze chodis vela do FR, tak ste zrejme francuzska firma.
    OK - uz sa nedivim nicomu. Ja len viem ze francuzskym vyrobkom (a kuchyni) sa treba vyhybat oblukom.
  • « 00 Reagovat !

    foto modus-ponens

    modus ponens 29.11.05  11:24

    « Re:

    BTW na trhu existujeme 20+ rokov a mame dost silne postavenie. A to nehovorim o nasich mini kvazi trhoch, ale o nasom postaveni vo svete.
    Neber to v zlom, ale poviem Ti, co ma stve. Ze na jednej strane sa mnoho ludi/firiem ohana postavenim (materskej firmy?) vo vyspelom svete, ale u nas (SK, CZ) sa k zakaznikom spravaju ako k dotieravym mucham. Neviem, ci si si niekedy nieco kupil v zapadnej Europe a bol to reklamovat. Ja ano (a nebolo to len par veci) a poviem Ti, ze rozdiel v pristupe ku zakaznikom (vratane tych chronickych nespokojencov) je obrovsky. Toto je problem, ktory tu riesime. Pristup k zakaznikovi a snahu vyhoviet mu, najma ked ma este aj overitelnu pravdu.
    Ja osobne uz dlhsi cas niektore kupy robim vylucne v DE/AT a zda sa, ze ich bude casom este viac. Preco by som mal zivit arogantnych darmozracov, ktori sa mi obratia chrbtom, len co budem od nich nieco chciet ("nedajboze" plnenie zarucnej opravy)? Ako vravi IT, nech skrachuju a bude pokoj.
  • « 00 Reagovat !

    foto modus-ponens

    modus ponens 29.11.05  11:09

    « Re:

    IT: jednoznacne suhlasim. Cudujem sa (a vytaca ma) spravaniu Renaultu. Vsetko hadzat na paragrafy, pravnikov a hrat sa na mrtveho chrobaka. Tazka defenziva, akoby islo o nebezpecny precedens, ktory by mohol v konecnom dosledku sposobit velke straty. Ak je tomu tak, robi Renault naozaj * auta. Doslovne a trebars aj v porovnani s Feliciou, na ktoru tu bolo v minulosti dost nakydane. Ak tomu ale nie je tak (k tejto moznosti sa priklanam), je to o arogancii a (neopodstanenej) povyseneckosti Renaultu ako firmy (bez urcenia, ci je to CZ, SK alebo F zastupenie). V tomto pripade je ucinnou strategiou medializacia (ako sa rozhodol Tom69), pretoze tak ma predajca realnu sancu pochopit, kto ho zivi a pcha mu peniaze do vrecka.
    luf: neber tieto prispevky osobne. Nechodime sa sem osocovat a nadavat si, ale vyjasnovat nazory. A aj v pripade flame-u ide len o obhajobu nazorov.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.11.05  11:09

    « Bez nadpisu

    Luf ma pravdu - ISO je o tom aby spravne sustily papiry a kazdy dosel kam patri, nikoli o tom jak je nastavena kvalita vystupnich vyrobku... Soucasne je pravda ze se nedodava (neni technicky mozne dodat) celou produkci v kvalite 100% - jinak by nemusela byt zaruka vyrobce na jim zpusobene vady (nebylo by se zarucovat za co - vse by jiz bylo tak nejak samo sebou).... Coz pochopitelne nelze.
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.11.05  10:55

    « Bez nadpisu

    ad skusobna draha - myslis, ze po nej prejde kazde auto? IMHO sa vybera par kusov, ktore ju absolvuju, ostatne sa otestuju ci idu nastartovat na nejakej stolici a elektronika sa prebehne nejakou diagnostikou a tym to pre 90% aut konci.
    ad kvalita podla ISO - je to nieco uplne ine ako kvalita realna. Robil som kvalitara podla ISO v predchadzajucom zamestnani a islo hlavne o to, aby bola kazda faza vyvoja a vyroby zdokumentovana. Ci su tam konstrukcne alebo vyrobne vady sa podla ISO neriesilo (hlavne bolo mat zdokumentovany postup, ako by sa pripadne taketo problemy riesili). Teraz robim kvalitara z hladiska funkcnosti a je to uplne o inom. A ked robis kvalitara, tak vies, ze nedavate na trh 100% bezchybny vyrobok. A ak si to myslite, tak mate problem na vasej strane, ze nedokazete chyby odhalit.
    BTW na trhu existujeme 20+ rokov a mame dost silne postavenie. A to nehovorim o nasich mini kvazi trhoch, ale o nasom postaveni vo svete. Ak chces vediet viacej, tak iba osobne.
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 29.11.05  09:33

    « Re:

    Určitě to není chyba konstrukční, to vylučuji, ale technologicá ve smyslu lajdácké výroby a výstupní kontroly
    suhlas.
    videl som fotografie z lietadla zavodu PSA v trnave a je tam 1-2km skusobna draha, po ktorej prejde kazde vyrobene auto. su tam zakruty, kruhovy objazd, nerovnosti priecne, pozdlzne a striedajuce sa, na zaver dlha rovinka na konci ktorej je brzdenie na plne.
    PS: luf, ja by som fakt chcel vediet co ste za firmu. dodavate na trh vyrobok s vedomim, ze je chybny. mne to nejde do hlavy. nikto nieje bezchybny, ja robim aj kvalitara (iso 9001:2000) takze viem o co ide, ale keby sme mali taky pristup ako mate vy, tak by sme na trhu dlho neboli.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.11.05  08:59

    « Bez nadpisu

    luf: bereš to osobně, jako Tom69, jenže on dal za auto 400 tis,nebo kolik,což je ten drobný rozdíl...Každému a nebudu to slůvko KAŽDÉMU stokrát podtrhovat, se občas nějaké auto nepodaří.
    Jde o to, jestli je ochoten si to přiznat a napravit.Prkotiny jako CD,nebo zavrzání neřešme.
    Pokud auto,jede-li na rovné vozovce neudržuje samo přímý směr,je chyba v podvozku.Buď se to dá seřídit,to zpravidla, nebo jsou místa pro uložení náprav trochu nepřesná,když k tomu dáme závěs, tak nám tato drobnost udělá výchylku na kole, která se nedá bagatelirovat.Vylučuji chybné pneu a disky...Této vědě se říká kinematika-to je taková věda o trajektorii bodu v prostoru. Učí se ta na VŠ ne proto,aby bylo z čeho zkoušet,ale že se ta kinematika aplikuje všude, kde se něco nějak pohybuje. Protože se hmota pohybuje,bývá zrychlení a výsledkem je síla,resp. moment.Ty síly a momenty,třeba u klikového mech. jsou 1. a 2. řádů. Když máme síly a momenty, známe uložení a materiál, můžeme dimenzovat, nebo opačně, víme, jaký musí být rozměr a na to napasujeme materiál s ohledem na zatížení.
    Určitě to není chyba konstrukční, to vylučuji, ale technologicá ve smyslu lajdácké výroby a výstupní kontroly.A je na výrobci, jak to vyřeší. Výrobce nám to předvedl a je třeba se z toho poučit.
    Hele,když žena, s ohledem na svoji profesi koupí(tak já,ale ona jezdí) nějaké auto, spousta pacientů jí řekla, že si také koupili stejné,třeba levnější var., protože když jí to auto denně jezdí a funguje,za každého počasí, v mrazu,celý den třeba stojí při -20C u ordinace a večer přijde,napoprvé nastartuje a jede, musí to být dobré auto. Přitom žena o autě ví,že se do 2 leje benzín a do jednoho nafta.
    Jsi schopen a o choten pochopit, že často jde o pověst? V té medicíně je to stejné.Nesmí dělat chyby a prosperuje.Udělá a šance,že bude žaloba je dost vysoká a končí. A osobně nevidím důvod, proč by to s Renault ČR nemělo být podobně.Prosím o jeden důvod, proč jiné kritérium? Jistě že vím, že jsou tu i na SK doktoři,kterým natrhnout...ale je na lidech,aby k nim nechodili a oni prostě zkrachují. Teda u nás do okamžiku, než to zde ti bolševici opět znárodní(už začínají)....pak to bude zase jedno, jak kdo pracuje.
    Vím o asi 10 let starém případu lékaře,žil v Rakousku,bohužel,jiné léčil a sám zemřel na infarkt...sportoval,žil zdravě...ale k věci:asi před těmi 10 lety se mu na Accordu,který měl asi 120 tis km a byl po záruce utrhl ve 150 na dálnici ozubený řemen.Škoda na motoru byla asi 250 tis,na koruny.Chtěli se také cuknout,ale dostali na výběr: komu veřejnost uvěří.Lékaři-primáři z Insbruku, nebo Hondě?Chtěl to inzerovat v novinách.Honda pochopila,auto navrhli vykoupit za zůstatkovou hodnotu,jako by motor nebyl poškozen,nabídli mu novou, na tu dali výraznou slevu a konstatovali, že budou poctěni(jistě že asi zuřili),pokud si opět koupí Hondu. Koupil, poděkoval za profesionální přístup. Asi si Honda spočítala, co je levnější,jestli odepsat pár set tisíc, nebo nahlodat důvěru zákazníků.
    A o tom to celé je. Nyní je to podle mne v této poloze a už nesejde,jak moc či málo to jede špatně.
    Ten lékař pocházel z JM kraje, byl emigrant a přesto mu dali zapravdu.Po záruce.
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.11.05  23:07

    « Bez nadpisu

    Vidim, ze sa tu na mna zosypala vlna kritiky. Nevadi, dokazem s tym zit. A ked nahodou pridete na to, ze zidate nemozne = vymenu auta v takomto stave, poslite mi mail. Uz to tu dalej nema cenu, vy ste vobec nechapochopili, co som sa vam snazil vysvetlit.
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.11.05  22:24

    « Bez nadpisu

    To Tom69: Ad: [odkaz] myslim ze som tam identifikoval nieco co mi pripomina drncanie niecoho v mojom stropnom svetle. Skus ho poriadne pritlacit a uvidis. U mna to cosi drnci v predom aj v zadom a nesmierne ma to vytaca :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.11.05  22:12

    « Re:

    to je fakt, nepokazi sa - rovno sa rozpadne. :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.11.05  21:54

    « Bez nadpisu

    BRUNO: "Všetky veci co si tu vymenoval mam aj ja na Sceniku s rozdielom niakych 35O tisíc o ktoré som zaplatil za auto ja viac...Keby som si kupil Logana tak držím hubu...!"
    Kdyby sis koupil Logana, tak s reklamacema do servisu nejezdíš. To auto má 4 kola, volant, šajtrpáku, motor, čytři sedadla, skla a světla. Nic víc. A tudíž se na tom nemá co pos*** >:D >:D :D
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.11.05  20:14

    « Bez nadpisu

    "Mam auto v zaruke a kym tato trva, riesim aj tie najmensie detaily. Preto som si totiz kupil nove auto a nie 3-rocne. Je mozne, ze po zaruke si dvakrat rozmyslim, ci pojdem do servisu riesit vec, ktora mi az tak nevadi. "
    Moja reč...
  • « 00 Reagovat !

    foto modus-ponens

    modus ponens 28.11.05  20:06

    « Re:

    luf: Ja nemachrujem a s Toyotou uz vobec nie. Ak mas pocit, ze som co i len raz napisal nejaky chvalospev na Toyotu, tak mi ho ukaz. Myslim tym naozaj VSETKY moje doterajsie prispevky na tomto fore. Patrim medzi detailistov, ktori si vsimnu mnoho veci. Avsak az v zavislosti od toho, co od vyrobku ocakavam, ma to bud naserie alebo nie. No a nove auto povazujem za dostatocne drahu vec na to, aby som prehliadal nedostatky, ktorymi netrpia ani starsie modely nizsej triedy. A za absolutne neakceptovatelne povazujem vysmech zo strany predavajuceho na podlozenu nespokojnost zakaznika, ktory len pred par mesiacmi u nich nechal slusny peniaz na stole. Mne nie je jedno, ci za svoje prachy dostanem nieco, co ma spravi spokojnym alebo ich rovno "splachnem". Preto chapem kazdeho, kto s tym chce nieco spravit. Na druhej strane, respektujem aj takych, ktori si kupili auto a napriek chybam radsej presvedcia seba samych, ze je to normalne a aj nabuduce svoje rozhodnutie zopakuju. Su to ich prachy a ked ich chcu "splachnut" (rozumej nevyhodne investovat), ich vec.
    co si pamatam menili ti svetla, zadne brzdy...
    Svetla mi menili, ale objednal som sa na ich vymenu (inciativne) sam. Nepotrebujem si ich po zaruke menit na vlastne naklady, ked viem, ze podcenili vyber materialu. Cuduj sa svete, nerobili ziadny problem. Brzdy mi nemenili, menili ramena zadnej napravy. Takisto som prisiel s tym, ze som sa dopocul, ze ich menia za ocelove (povodne boli hlinikove). Opat cuduj sa svete, aj bez kontroly stavu povodnych ich rovno objednali. Este mi premazavali spojkovu vidlicu, pretoze ma iritoval obcasny mierne vrzgavy zvuk pri stlacani spojkoveho pedalu. Opat bez slova a vyhovoriek. Pritom neslo o problemy braniace pouzivaniu auta a kazdu vymenu museli konzultovat s dovozcom. Servis Toyota v Nitre.
    Mam auto v zaruke a kym tato trva, riesim aj tie najmensie detaily. Preto som si totiz kupil nove auto a nie 3-rocne. Je mozne, ze po zaruke si dvakrat rozmyslim, ci pojdem do servisu riesit vec, ktora mi az tak nevadi.
    Takto si predstavujes japonsku dokonalost?
    Ja si japonsku dokonalost nijako nepredstavujem. Ako som uz pisal, nic nie je dokonale a auta duplom nie. Staci mi, ked kupim to, co cakam a v pripade problemov sa tieto budu ferovo riesit.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.11.05  19:44

    « Re:

    luf: začínáme bagatelizovat a zlehčovat.Přece zásadní problém Toma69 bylo, že auto jede doleva a ne přímo.Zkusme se shodnout, že to není normální. Už jsem psal, že i mně na Fabii to sice na třetí pokus, ale opravili.
    To, že jsou na jeho Mégane i další problémy je nepodstatné, seč třeba ten bezpečnostní pás je závažná věc.Jde o princip a o to, že neřeší ZÁSADNÍ problém. Nebo ODMÍTAJÍ ŘEŠIT....
    Mně se opotřebovávají vnitřky předních kotoučů:tak nejprve proto,že jsou tam pístky a tudíž větší síla...cha, cha, jdu teda vrátit diplom na strojárnu...
    Třmeny běhají jak po másle,nedrhnou, tyčky namazány vazelínou na bázi mědi, takže tu problém není.
    Tak jsem prý mezně brzdil....nebrzdil,nedokáži, konečně, ať dokáží oni, když tvrdí...
    Nakonec, že jsem prý projel nečistotami na vozovce...
    Hele,tak OK. Připusťme,že projel.A proč jsou vnější plohy vpředu perfektní a zadní kotouče celé bezvadné?
    To jsem si asi lopatkou nabral bláto a hodil to na vnitřky kotoučů? Zkusme připustit,že jsem to opravdu neudělal. Proč také...
    Tak pak zkusme připustit, že buď:
    1. je malý problém s povrchem materiálu kotoučů, nebo
    2. a to asi pravděpodobněji- destičky mají vysokou tvdost
    Jistě že to auto naprosto v pohodě brzdí, ale že by těm kotoučům hrozila životnost 60 tis km, tak to ani náhodou.
    Spravíme to sami, na své náklady no a s firmou Renault jsem skončil, seč mi to auto jinak funguje naprosto v pohodě. Jde o proncip, o aroganci přístupu servisu.
    Nemohu za to, že moje vědomosti o autech jsou o několik řádů jinde, než mladíka-přejímacího technika a trošku mi vadí, když ze mne dělá pitomce. To si já vůči klientům nemohu dovolit.
    Nehodlám se hádat, prostě jsem se jim písemně omluvil, že jsem udělal tuto chybu a koupil tam auto s tím, že už nikdy nekoupím.
    Jistě, i Toyota má problémy,měl Avensis,má Prius, ale oni je řeší. To je to podstatné !!!
    To, že někdo vyhraje F1 je mi fakt srdečně jedno.Těch, co si už Renaulta nekoupíme je v mém okolí víc a je to třeba člověk, co dal za Lagunu GT v plné palbě přes milion. Oni prostě nemohou stále pochopit, že člověku je jedno, komu ty prachy dá. A někteří je dáváme velice často. Přežije to automobilka, ale třeba zkrachuje prodejce, i to mne potěší. Já,pokud se na to vykašlu, balím velice rychle. Tržní ekonomika se tomu říká.
    To je celé.
    Ještě jedna věc: nazývat a nálepkovat lidi, že jsou chroničtí stěžovatelé...no tak to snad ne!
    Uvedu příklad: u VW dělali brzdy na Passatu. Majitel auto převzal a ono moc nejelo. Známá váha. Bylo to asi ve 100 tis. km.Dali mu bez diskusí novou a omluvili se. Top Centrum Hodonín, ať také chválíme. To auto bylo už rok po záruce...
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.11.05  19:23

    « Bez nadpisu

    "Renault je na opacnej strane - mnoho noviniek a preto je menej spolahlivy. Ale to ste vedeli uz pred kupou, preco ste teda isli do Renaulta?"
    No Luf, ono to tam nikde v showroome napisane nebolo, že "máte automaticku ručnu brzdu, máte kartu miesto kluča tak počítajte s tám, že sa to bude sypať...
    Všetky veci co si tu vymenoval mam aj ja na Sceniku s rozdielom niakych 35O tisíc o ktoré som zaplatil za auto ja viac...Keby som si kupil Logana tak držím hubu...
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.11.05  18:50

    « Bez nadpisu

    BTW tusil som, ze si mojim postojom narobim nepriatelov. Napriek tomu som to riskol a chcel sa s vami podelit s tym, ako to funguje na druhej strane. Asi vsetci z vas poznaju krivku featury vs. kvalita. Za rovnaky rozpocet je mozne urobit vela featur menej kvalitnych, alebo malo ale kvalitnejsich. Toyota je typicky priklad malo featur. Tie auta neprinasaju nic nove. Renault je na opacnej strane - mnoho noviniek a preto je menej spolahlivy. Ale to ste vedeli uz pred kupou, preco ste teda isli do Renaulta?
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.11.05  18:45

    « Bez nadpisu

    Ale moje auto hrkotalo od zaciatku, klucky prestali fungovat po prvej zime, opierka spolujazdcovho sedadla niekedy rezonuje, brzdy obcas piskaju (BTW uz asi mesiac som ich pisknut nepocul, ze by samooprava?), okna vrzgaju ked ich otvorim a idem po prasnej ceste, par dalsich zavreti je to strasny zvuk atd. Ja som nikdy netvrdil, ze mam auto v poriadku, ale nikdy som ani netvrdil, ze sa to auto v takomto stave neda pouzivat. Tiez nadavam na servisy a ich alibizmus, ale nespravite s tym nic, pokial na tom nebude mat zaujem vyssia moc (Renault FR?). A nejako neviem, co vlastne hladate za dokonalost. Neverte, ze akekolvek ine auto bude 100% spolahlive a nikdy sa neozve jediny zvuk (SirAnton - nemachruj s Toyotou, co si pamatam menili ti svetla, zadne brzdy... Takto si predstavujes japonsku dokonalost?). Vo Fabii bolo ticho asi 2000km, potom uz na ceskej D1 zacalo byt pocut prejazd panelov a casom sa to urcite bude zhorsovat. Podobne Mazda RX8 o ktorej som tu pisal - interier rozhrkany az hroza. Interier Yarisu po 100t km v tak isto zlom stave ako Clio po 60t. IMHO sa zeniete za nejakym idealom, ktory neexistuje.
    Opat priklad z mojej praxe - momentalne vieme o cca. 3t chybach nasho produktu. Ale bezny uzivatel sa stretne s 3, mozno 5mi. Vacsina z nich to zoberie rozumne, ale najdu sa aj taki, ktori hned po prvej drobnosti zacnu skakat po strop. A takychto mame zaskatulkovanych my, a ma ich zaskatulkovanych kazdy! A verte, ze ked pride s rovnakym problemom rozumny zakaznik vs. hnidopich, radsej pomozeme rozumnemu, lebo ziskame spokojneho zakaznika. Hnidopich nebuide spokojny nikdy! Tym chcem vlastne povedat, ze idete sami proti sebe. A nechapem, ako s takymto pristupom k zivotu mozete zit, to je na samovrazdu :-)
    to bruno - precitaj si diskusiu o C-Maxe. Tam sa o tom tusim tiez bavili. Ale mozno to bolo u Modea. Fakt neviem, ked mam obcas cas, citam si ine, nie moc velke, rubriky.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.11.05  18:00

    « Bez nadpisu

    bruno: my měli starý model,r.v. konec 2000 a bylo to podle mne docela vychytané, až na ty jejich váhy vzduchu,stahování oken,stěrače...nový model je riziko,řemeslně asi nebude na 100% a může drnčet(cokoliv). Pak je otázka, když je to služební, jak se s tím také zachází a kolik řidičů jezdí.... My to máme také jako služební, ale kupujeme za své a co nevyděláme, nemáme, opravy platíme na úkor jiných věcí, takže se s tím zachází drobet slušněji. Mně není jedno, jestli něco odpálím=firma zaplatí-protože platíme my!
    Ta Laguna se loni dělala už 4 roky,tak to mohli dotáhnout do konce.Nedotáhli...
    Moje rozhodnutí japonec,nejlépe Toyota a nejlépe Avensis je nezvratné.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.11.05  17:13

    « gratulacia oteckovi

    Miro, velika gratulace .. sice je to v divne mistnosti, ale coz, hlavni je, ze se Vas spolecny "vyrobek" povedl pevne verim jeste kvalitneji, nez svoji vysokou kvalitou povestna japonska auta. ;-) Tak se navzajem vsichni tri uzivejte v radosti a lasce ... ale ne, ze kvuli mrnousovi na nas pomalu zanevres .. at tu nemusime na nej zarlit, ze nam Te uplne odvedl. >:D
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.11.05  17:11

    « Bez nadpisu

    Miro: gratulujem a zelam vela zdravia
    K autu uz mam podobny pristup ako Miro. Doriesim este veci ktore sa daju doriesit a pomaly si zvykam ze sa auto sem tam dusi, ze mi hrkoce interier, piskaju brzdy a uz sa tesim ked nasetrim na dalsie a toto pojde prec.
    Za posledny pol rok si traja ludia nekupili Megana na zaklade mojich skusenosti, a casom ich bude urcite viac. Bohuzial je to jedina vec ako dokazem s renaultom bojovat. Bohuzial nemam cas na tahanice s renaultom, som rad ze mam cas citat diskusiu a sem tam niecim prispiet.
    luf: tvoj prispevok ma dost prekvapil, negativne. Je zaujimave ze uz ti zacina hrkotat pravy A stlpik, vec ktoru sme aj s Mirom riesil dost davno. Vtedy sme o tom pisali ako o probleme takmer vsetkych Meganov. Podla toho ako prispievas do diskusie sa cudujem ze chces to hrkotanie riesit, mozno by stacilo napisat NERIESIM a mohlo byt po probleme. Tak to bolo trochu ironie.
    Inak Miro v diskusii tento problem presne popisoval a pisal aj ako sa to da odstranit a ako sa rozobera A stlpik. Zelam ti aby sa ti nezacali prejavovat aj dalsie problemy ktore mame my ostatni(vrzganie interieru, okien, tesneni dveri,......)
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.11.05  16:25

    « Bez nadpisu

    Luf, kde presne to preberali prosím Ťa, chcem sa na to mrknuť...?
    IT:Žena ma O II služobnú pol roka a drnčí tam kde čo tak neviem...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.11.05  15:47

    « Bez nadpisu

    luf: musím konstatovat, že Octávka s těžkým TDI na těch našich silnicích byla na kostkách tišší-pazvuky žádné, nic nevrzalo. Laguna po 30 tis.= tam povrzává palubovka, čalounění dveří-není z jednoho kusu, ale ze dvou, tj. dělené a v místě styku to vrže. Sedačka spolujezdce perfektně vibruje, ale protože jednak vím, že servis by s tím nic neudělal,navíc, v sedadle je vak, tak to nechávám být. Mohli by jej také nezapojit....Pokud mám spolujezdce, tak se sedačka nechvěje-taková snadná metoda odstranění-uznávám, že to jsem jim ani neříkal. Ve Fabii či Octávce nevím, co to je, aby se např. při přejezdu žel. přejezdu sedadlo chvělo, spíš vibrovalo.
    Užívání vozu to nevadí a o dalším autě,tj. zemi původu je rozhodnuto.Japonec. Ó, jak prosté. Trvám na tom, že řemeslné zpracování i palubovky je v Fabii lepší, než v Laguně. Tam to začalo tak po 10 tis. km. Je mi líto,je to tak.
    V práci jedna Fabia přes 100 tis, druhá se blíží 50 tis a pohoda.Dokonce jsme měli zapůjčeného C4 pro testování (tak,výhledově pro autoškolu) a zavírání dveří-tak to byl zážitek.Kovové drnčení. O hluku motoru uvnitř ve 130 je zbytečné hovořit-točil 4tis otáček a byl slyšek perfektně. Celkově to bylo uvnitř velice hlučné,pazvuky-a to bylo auto s asi 600 km.Co to bude dělat po roce provozu?
    Takže sice dělají design,ale já jdu příště již jenom do japonců, firma do Škodovky a naprostá spokojenost.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.11.05  15:47

    « Bez nadpisu

    Miro: taktiez gratulujem!
    5mm na rozvore 2700mm je 0,185%. To je podla mna daleko v norme, myslim, ze na mojom starom '87 Ford Taurus SW v USA, ked som bol na taku sofistikovanu pocitacovu geometriu mi namerali nieco podobne a tolerancia bola max. 0,5%. Moja Fabia Combi mala takisto nejaku desatinku percenta nerovnobeznosti naprav a netahala nikde. O com sa teda bavime...?
    Ina vec by boli Mirove - tusim - vyse 2 centimetre. To by uz bolo naozaj cez normu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.11.05  15:25

    « Re: Re: Re:

    Gratuluji tatko :P :P :P
    Mas pravdu, prcek je prednejsi ;-)
    jen me mrzi, ze te nakonec dostali kam chteli, to znamena rezignace nad problemem.
    Jen poznamka na konec, v protokolu mam zadni napravu vpravo posunutou dopredu o 4,99 mm (5 mm je pry max. mozna hodnota v toleranci), predni vpravo o 1,23 mm.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.11.05  14:40

    « Re: Re:

    vy ste sa tu ale rozbesnili. Luf, trosku si ma prekvapil. Neprecital si si nieco spatne ?
    Inak som si tiez vsimol, ze ludia jasaju nad autom a nakoniec maju nieco, s cim ja niesom spokojny. Tusim som nieco cital o dakom japonskom aute. Toto mi nevadi, hento nieje podstatne a povedal som si, ved ten moj francuz je potom tie super kvalitny ako ten japonec :-)
    Inak ako pisali, je jedno o aku chybu ide. Staci ze brani riadnemu uzvaniu, aj ked to nieje podstatna vec, ako klucky, radio a pazvuky. Myslim ze som to pisal aj ja a aj niekto iny, nove som si kupil, lebo ak bude problem, opravi sa a som spokojny. Pripustam, ze som v servise asi velmi slabo dosledny a tak to vse trva tak dlho a necham sa casto ukecat a rezignujem. Ja oproti Tom69 som mal mozno trosku vacsie problemy a nepokladam ich za blbosti a ver , ze Renault ano. Ono, nakoniec ten moj podvozok je po vymene stale naprd a chyba je v karoserii, ale uz nemam chut sa dotahovat( is k inemu na stolicu a overit si udaje zo servisu, aj tak nic nedosiahnem a nemam chut behat po znalcoch sudoch a podobne) a auto proste casom pojde z domu a kupi sa uz len dobra jazdenka, alebo novy bicykel :-)
    Od soboty som tatkom a auto je druhorade. No a uz sa k nemu aj tak zacinam spravat. Umyvarku tak skoro neuvidi, olej dostane po dvoch rokoch ako kaze servis a kaslem nan :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto modus-ponens

    modus ponens 28.11.05  08:06

    « Re:

    luf:
    zavadu straty tahu mali asi vsetci, par z nich az tak, ze ich museli odtiahnut a aj tak su spokojni
    kazdy normalny clovek vie, ze tento svet nie je dokonaly. Auta nie su vynimkou, a preto ak sa pokazi (trebars aj s nasledkom odtahu), treba ho opravit. Pokial sa to nedeje viackrat, prip. sa nekopi chyba na chybu, nie je rozumny dovod na nespokojnost. Ak sa vsak oprava nekona, resp. sa kona len naoko (prip. sa vada po case opakuje), vyvstava otazka, ZA CO sa zaplatili tolke prachy? Argument typu "so zlavou xy tis. je to lakava cena" neobstoji, pretoze tiez nebudes nadseny, ked si kupis chleba za polovicnu cenu a doma zistis, ze je vnutri trosku plesnivy.
    je alergicky na kazdy pazvuk a kazda chyba ho rozhodi. IMHO to tiez bude vysledkom skveleho nemeckeho marketingu
    Nadavat na nemecky marketing, pretoze ludia cakaju od aut aspon tolko, co ponukali predchodcovia (vid Tom69 a jeho byvale Twingo), mi pripomina tlacovku po zapase nasej futbalovej repre s Ruskom, kde Galis na otazku novinarov o poloprazdnom stadione rozhorcene odpovedal, ze takto to dopada, ked televizie davaju pocas zapasu reality show. :P
    Proste zacnime opat vyrabat drevene rebrinaky pohanane zivymi konmi a naroky ludi klesnu na (pre predajcov) prijatelnu mieru, nie?
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.11.05  23:50

    « Bez nadpisu

    Tom, vies co je zaujimave? Cital som teraz brunov prispevok v rubrike o Scenicu. Cital som aj rubriku o Fordoch a vsetci si chrochtali blahom, ake su to auta v pohode. A pritom brunom popisovanu zavadu straty tahu mali asi vsetci, par z nich az tak, ze ich museli odtiahnut a aj tak su spokojni. A keby mali tu zavadu na tom istom motore ale v Peugeote, tak skacu az po strop, aky je to vrak. Cim to je, ze ak si niekto kupi francuzske auto, je alergicky na kazdy pazvuk a kazda chyba ho rozhodi. IMHO to tiez bude vysledkom skveleho nemeckeho marketingu :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.11.05  23:24

    « Re:

    luf: nerikej ze by to znicili a co na to oddeleni kvality :roll:
    pro tvoji informaci, pridal jsem na stranky dopis z Renault CR, kde mi pisou, ze nespolupracuji s dealerem nebot nechci pristavit vuz na prohlidku, vis co je na tom zarazejici, ze to napsali tyden po tom, co jsem u toho dealera byl. Takze si ani neoverili takovou zasadni vec. No asi zrovna skladali vlastovky a nestihli si to overit >:D
    PS: ty pazvuky, to je palubka >:-[]
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.11.05  23:09

    « Bez nadpisu

    Pocujem pneumatiky, tikanie smeroviek a nejake pazvuky. Nebudem sa tvarit, ze to nepocujem, podobne zvuky to vydava aj mne. Ale uz som lokalizoval zdroj hluku (nieco v A stlpiku na spolujazdcovej strane) a ked bude teplo, pustim sa do odstranovania. Servisu v tomto nedoverujem - oni sa k tomu budu spravat ako k cudziemu a este viacej to pokazia. Vacsina plastov je iba nacvakana a oni by ich urcite obtrhali a vsetky cupliky polamali.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.11.05  22:08

    « Bez nadpisu

    Pro LUFA: jestli ti tenhle zvuk přijde jako normální u nového auta, me tedy moc ne. Ale mozna, ze jde o standart dle výrobce. Proto asi ti chlapíci v reklamě s tím autem nejedou >:D
    [odkaz]
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…