Reklamace nového vozu - jak správně postupovat !?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 15.03.06 20:56
« Bez nadpisu
Petr65:Ale jistěže četl.Já si jen chtěl ujasnit,je-li to míněno vážně,že nefunkční zámek a svítící kontrolka signalizující závadu motoru(a je lhostejno,jaká je příčina že svítí), jsou pro tebe důvody,které nebrání řádnému užívání vozidla.
Zdá se, že dle tvého právního výkladu nebrání.Fajn.
Dle mého strojařského a technického pohledu brání.Čtenář si už rozhodne,kdo z nás má pravdu.
Moje zkušenost s Renaultem je ta, že "v normě" jsou zde situace a stavy,které jiní řeší. Příkladem jsou zmiňované kotouče. U první série Avensisu se projevilo zvýšené opotřebení,servisy bezplatně vyměnily kotouče i destičky.Renault má trošku podobný problém u Laguny a Espace. Tváří se bohorovně a tvrdí,že za opotřebení si může zákazník.
Takže Toyotě prodeje v EU loni rostly a Renaultu klesaly a bude hůř.Pro Renauta. Většina zákazníků srdečně kašle na to,jestli někdo vyhraje nějakou F1.Tahle auta nemají se sériovými nic společného. Pro mne z toho plyne,že buď koupím Vitaru, nebo Avensise. První a poslední auto ze země žabožroutů,seč francouze mám rád,v Paříži jsem každou chvíli,ale auto už nikdy. Neváží si zákazníka, proto MOJE peníze dostane SLUŠNÁ automobilka. A to mám auto, které jinak bezvadně funguje, ale 22 letý mladík, který stěží udělal maturitu, mi nebude dávat školení, jaká je příčina opotřebení.To ani náhodou.
Dál mne to nezajímá:neznají pravidla hry, nedostanou moje peníze. Tečka. -
"-- skrytý --" 15.03.06 20:11
« Re: Re: Re: turbo
Petr65: tipnul bych si, že po mně budou chtít zpátky nové auto. Protože ho už nové nemám, začne dohadování o jeho současné hodnotě. To pro mne nemůže skončit dobře, protože největší pokles ceny je práve bezprostředně po koupi. Přihořívá?
Nejsi daleko od pravdy.
Požadovat nové auto zpátky ze samotné povahy věci nemohou, to je jasné. Faktem ale zůstáva že povaha peněz se nemění, zatímco povaha věci se mění užíváním.
Vrácení plnění klientem v tom stavu v jakém bylo na počátku není možné, takže co s tím?
Vzhledem k tomu, že odstoupení od smlouvy má účinky de facto k okamžiku uzavření původní smlouvy, tak klient užíval auto jakoby bez právního důvodu, resp. jakoby z jiného důvodu než z důvodu vlastnictví. Ergo je třeba kompenzovat ten požitek z užívání věci a jejího opotřebení.
Pokud vím, tak k tomu zatím nedošlo, ale jeden zajímavý pokus jsem už v zastoupení jednoho zákazníka zažil. Šlo tehdy o jinou automobilku, která se domáhala (a musím přiznat že částečně oprávněně) náhradu za používání vozu (jakožto vstřícný krok) v polovině výše obvyklé za zapůjčení vozu na danou dobu a počet ujetých kilometrů. Celý mechanizmus je zde v krátkosti obtížně k vysvětlení. Klient celkem pochopitelně nechtěl platit nic. Dovozci jsme pak vysvětlovali, že bychom také mohli uplatnit nároky v celém zákonném rozsahu a dovozce nad tím nakonec mávnul rukou a vyšumělo to.
Umím si ale představit, že by s takovým požadavkem u soudu uspěl a po odečtění nároků klienta by i něco dostal.
P.S: Neprodávám Renaulta, nejezdím Renaultem, nemám s touto značkou žádné obchodní, soukromé ani sexuální vztahy. Jen se snažím myslet a tahle diskuse mne trochu zajímá z pohledu člověka, který dělá do komunikací mezi lidmi a mezi firmami. To jen pro úplnost.
Tohle si snad dám do podpisu :-) -
"-- skrytý --" 15.03.06 19:54
« Re: turbo
daval jsem tu jako jeden z mnoha prikladu pristupu Renaultu problem s turbem u laguny, konkretni dopis je na mych strankach, treba to dokaze PETR65 nejak okomentovat, naposledy rikal jedna baba povidala.
jedine co Renault umi je vyhrozovat
Ten dopis je zcela korektní. Neshledávám na něm nic závadného. Jak vyplývá z dopisu, byla v mezidobí proveden výměna oleje v neautorizovaném servise. Bohužel. Teď je na tahu klient a musí prokázat, že ta závada nemá souvislost s neodborným zásahem nebo použitím nesprávného oleje. Jestliže prokáže, že se jedná o závadu, kterou nezavinil (tak či onak) pak má nárok na:
1.) bezplatné odstranění závady
2.) náhradu nákladů s tím spojených
Poslední věta je stejného ražení jako sdělení zákazníka, že když mu nepůjdou na ruku, tak to rozmázne. Odpovědí mu je stejné bububu. Když to budeš rozzmazávat... a nebudeš mít náhodou ty holomku pravdu, tak si tě podáme :-)
Normální oboustranné vyhrožovací tanečky, kdy si obě strany (snad) uvědomují, co mohou a co ne :-) -
"-- skrytý --" 15.03.06 19:30
« Re: Re: turbo
Petr65: tipnul bych si, že po mně budou chtít zpátky nové auto. Protože ho už nové nemám, začne dohadování o jeho současné hodnotě. To pro mne nemůže skončit dobře, protože největší pokles ceny je práve bezprostředně po koupi. Přihořívá?
P.S: Neprodávám Renaulta, nejezdím Renaultem, nemám s touto značkou žádné obchodní, soukromé ani sexuální vztahy. Jen se snažím myslet a tahle diskuse mne trochu zajímá z pohledu člověka, který dělá do komunikací mezi lidmi a mezi firmami. To jen pro úplnost. -
"-- skrytý --" 15.03.06 18:31
« Re: turbo
Petr65: Mně stačí moje profese a firma.V pohodě.Co se týká vědomostí o autech,už mne přestalo bavit doučovat mechaniky a přejímací techniky,co autu je a kde mají hledat problém,resp. jaká je příčina problému a jak to mají opravit. Nemám na to čas ani náladu.
Nebudeme si tu dokazovat,co kdo ví či neví o autech,neb je to nezkontrolovatelné a neověřitelné,ale spíš patřím mezi lépe informované,co a jak v autě funguje a proč.Asi je to dáno profesí a 25 lety praxe. O vědomostech mladíků po maturitě,kteří dělají často přejímací techniky se tu nebudeme bavit.Většina z nich neví,proč to auto vůbec jede.Prodejci je samostatná kapitola.Když pod kapotou ani nenajde hydraulickou jednotku ABS,je zbytečné se bavit o nějaké vzdělanosti.Jeden si dokonce pletl expanzní nádobku chladiče se zásobníkem oleje hydr.posilovače řízení.
Nic to nemění na faktu,že jsi mi neodpověděl na otázky,takže znovu:
Když nejdou otevřít dveře,je to věc, která nebrání řádnému užívání? Pokud svítí kontrolka signalizující poruchu motoru,je to věc,která má zákazníka necht klidným a má ji ignorovat?
Stačí mi ANO-NE. Pokud ANO,nemáme se dál o čem bavit.Tvrdím,že to brání řádnému užívání.Tečka.
K prodejcům a netu:ale čtou,jasně že to tu čtou,vím to naprosto přesně.Občas se zastavím za nějakými kamarády ve značkových prodejnách a tyhle stránky tam mají otevřeny.
Tom69: já si myslím,že stávající logo má dostatečnou vypovídací hodnotu o firmě i tak celkově o jejich přístupu... -
"-- skrytý --" 15.03.06 17:50
« Bez nadpisu
Napadlo mne, že jsme ještě neprobírali faktické následky odstoupení od smlouvy. Teď už mne vůbec nebudete mít rádi, protože to co napíšu se zcela jistě nebude slučovat s tím jak si to představujete.
Samotný akt je velmi jednoduchý. Oprávněná strana odstoupí od smlouvy ze zákonem nebo smlouvou daných důvodů. Obě smluvní strany si vrátí plnění, která si (od samého počátku) do okamžiku odstoupení vzájemně poskytly.
Zkuste bez osobních výpadů najít v tomto úhelný bod... Stačí trochu logiky. V některých případech může jít pro kupujícího o velmi nevýhodný akt. Víte proč? -
"-- skrytý --" 15.03.06 17:33
« Re:
IT, byl jsem tázán, odpověděl jsem, jak to vidí náš právní řád.
Na věc můžeš mít i jiný názor. Máš-li dojem, že tomu rozumíš lépe než já, jdi se tím také živit ;)
Pokud chceš cokoliv adresovat Renaultu, obrať se na ně přímo. Možná toto fórum od nich někdo čte, ale sním svůj slamák, jestli se z nich tady někdo vyjádří. Žádná automobilka se na fóru tohoto typu nikdy vyjadřovat nebude, to mi věř. Bylo by to pro ně velmi neefektivní a kromě toho by to odporovalo vnitřím zaměstnaneckým regulím. Ty vždy a všude určují, kdo a jak se k takovýmhle věcem vyjadřuje.
Pokud bych byl prodejcem Renaultu musel bych se těmito pravidly řídit také. A mezi námi, mám dobrý důvod domnívat se, že žádný prodejce jakýchkoliv vozů moje znalosti nemá. ;-) -
"-- skrytý --" 15.03.06 15:59
« Bez nadpisu
Petr65:
Technický a následně právní dotaz:
"Všechny dveře nejdou odemknout".Z toho lze dovodit,že se do auta s největší pravděpodobností nedostanu. Když se do něj nedostanu a chci jet,asi se mi to nepodaří,že? To není překážka která brání v řádném užívání? Pokud ne, tak co to je? Vtípek a srandička auta,výrobce...
Svítící kontrolka motoru: pokud to nebrání řádnému užívání,např. chci jet s takovým autem a svítící kontrolkou do Dubrovníku na dovolenou, má se zákazník domnívat, že auto je OK? Pokud ano,pak je tu další otázka: proč tam ta kontrolka je? Aby bylo víc svítících kontrolek? Mám pocit, že v každém návodu k obsluze bývá často varování před další jízdou,něco o autorizovaných opravnách aj. bla,bla......
Nebo-li: Renault(také jednoho mám)dává kontrolky jenom jako "dekoraci", kterou netřeba brát vážně? Potom by v rámci snižování nákladů bylo lepší,aby tam žádná kontrolka nebyla,když o nic nejde pokud svítí,nebo se mýlím?
Že jsi prodejce Renaultů? Asi takhle.Některé věci bych řešil jinak než Tom69, ale pokud u Renauta máte zákazníky za blbečky,s nimiž si můžete laškovat,tak si piš,že se vám to vymstí.
Já těm mým(a to auto stálo 750 tis)radil,aby problém, s nímž se sice dá jezdit odstranili,ale trvali,že je vše OK.Tak fajn. Mně je jedno, komu své prachy dám. Potřeboval jsem pro ženu nové malé auto,je to Suzuki.Klidně bych vzal třeba nové Clio.Ale nesmí ze mne dělat pitomce.Udělali.Seč se jednalo o 2 kotouče. Tak si koupím celou sadu a časem se tam dá nový komplet.Auto sice brzdí,ale na jedné straně se nerovnoměrně sjíždějí kotouče a já poslouchal teorie proč. Naprosto hloupé o plovoucích třmenech atd. bylo to k smíchu...To mohou říkat nějaké dívence,která má 15 let a netuší,z čeho se auto skládá a jak funguje.Je to špatné obložení. Ušetřili pár tisíc,ale nadobro nás ztratili.Jejich problém,že?
Servis na Suzuki je excelentní.Je-li drobnost,nepolemizují a mění.Tak se tam koupí asi i velké auto, proč ne? Peníze je třeba dávat slušným lidem.
Třeba to Renault jednou pochopí,konečně neprodá zde,prodá jinde(možná).
To auto mi bezvadně a bezproblémově funguje,ale to,že koutouče se opotřebovávají jinak než mají,fakt poznám.Dokonce u Octávky mi po
záruce(!!!!!) dali novou sadu,jen abych tam opět koupil.Asi to byla chyba jít od Škody k autu s pí***:wink: -
« Re:
Pesto: hezky se to čte, ale obávám se, že dnes žádná firma nehraje na dlouhodobé budování image, manageři plánují s výhledem max. na fiskální období a následné odměny či prémie a potom třeba potopa. Všichni se vrhli na okamžitý zisk a budování image pomocí tisícinásobného opakování pitomých videoklipů ... doba se změnila.
"Nemáte to ve svých rukou, mňau." -
"-- skrytý --" 15.03.06 14:39
« Bez nadpisu
Neviem ako to je so sudnictvom v cechach, ale u nas ak pocas sudu mozem uzivat vec (auto), a ak sud zacne tak rok kod kupy, tak po uspesnom sude mi importer vymeni troj az stvor rocne auto za nove. Skvele! Uz iba mat dobreho pravnika.
No pre vodicov by mozno bolo zaujimave si zaplatit fy. DAS. Vraj pravne zastupuju a radia svojim poistencom. Nasa firma je u nich poistena, aj ked zatial sme ich nepotrebovali. Jeden znami si ich velmi pochvaluje uz ich vyuzil viac raz, vraj sa naozaj oplatia. Potom by mozno nedoslo k takym problemom a zamotanej situacii do akej sa dostal Tom69. -
"-- skrytý --" 15.03.06 13:28
« Re:
V teto souvislosti me napadaji otazky pro Petra65, jako asi nejvetsiho odbornika v teto diskusi:
Je podminka "zavady branici radnemu uzivani" vozidla splnena v pripade:
a) svitici kontrolky zavady motoru (i kdyz v navode se pise cca, ze neni treba auto hned odstavit, jsou aktivovane zalozne moznosti a je treba co nejdrive zajet do servisu) i kdyz se jedna pouze o zaspineni nejakeho neduleziteho cidla - ale ja to nemam moznost zjistit mimo servis?
Samotné rozsvícení nebo svícení kontrolky není závadou, která by bránila užívání, pokud to budeme posuzovat z objektivně-technického hlediska. Co je podstatné, jakou závadu to signalizuje a zda tato závada, kterou to signalizuje je nebo není závadou bránící řádnému užívání. Chtělo by to více podrobností.
b) kdyz se musim 2-5 minut hrat (hlavne za vlhka), abych zastrcil klicek do zamku a odemknul/zamknul auto a stejnou dobu abych klicek vytahl?
Pokud by ses do vozu vůbec nedostal, mohlo by to být za takovou závadu považováno. V tomto případě bych spíše doporučil výměnu zámků.
c) kdyz kontrolka opotrebeni brzdovych desticek vetsinou hlasi pri jizde na posolenych (ale i pouze mokrych) silnicich, ze desticky je treba vymenit?
DTTO viz a)
d) kdyz centralni zamykani obcas nezamkne/neotevre vsechny dvere?
Nepříjemná závada, ale nelze ji považovat za takovou, která brání řádnému užívání vozu.
Malá exkurze do zákona komentářem. V textu nalezneš také čísla judikátů o těchto věcech pojednávajících.
§ 622 - komentář:
Rozsah odpovědnosti za vady je vytvořen spektrem práv, která kupujícímu vznikají. Tento rozsah je závislý na řadě skutečností, především na tom, zda jde o vadu odstranitelnou nebo neodstranitelnou.
Následky spojené s vadou odstranitelnou vymezuje § 622. Základním právem kupujícího je právo na odstranění vady. Lhůta pro odstranění vady není konkrétně stanovena, platí její určení jako lhůty bez zbytečného odkladu (zák. č. 634/1992 Sb. , o ochraně spotřebitele, určuje dispozitivně její maximální trvání tím, že při jejím nedodržení se vada považuje za vadu neodstranitelnou). Toto základní právo je doplněno možností požadovat výměnu věci, příp. součásti věci, jestliže věc ještě nebyla použita.
Prodávající má vždy možnost poskytnout kupujícímu více, než mu zákon ukládá. Bude záležet na něm, zda věc vymění, i když věc má vadu odstranitelnou nebo již byla použita.
S opakovaným výskytem odstranitelné vady nebo s jejich větším počtem jsou spojena další práva kupujícího, která zakotvuje § 623.
Ke vzniku odpovědnosti za vady je třeba splnění řady skutečností, jež mají objektivní i subjektivní povahu. Především musí dojít k porušení povinnosti prodat zboží bez vady, ke vzniku vady, mezi porušením povinnosti a vadou je příčinná souvislost, a dále musí být vada reklamována, jinak práva zanikají.
Z judikatury:
R 22/83: Uplatní-li kupující u prodávajícího právo na odstranění vady věci (§ 250 OZ - nyní § 622), dochází vzhledem k ustanovení § 255 odst. 1 OZ (nyní § 627) uplatněním tohoto práva ke stavení běhu záruční doby. Záruční doba zůstává stavena až do té doby, kdy kupující byl po skončení opravy povinen věc převzít (§ 255 odst. 1 - nyní § 627 odst. 1). Není přitom rozhodující, zda k převzetí věci prodávajícím (podnikem určeným k provádění záručních oprav) za účelem opravy došlo ihned při uplatnění práva na odstranění vady nebo (např. pro nedostatek kapacity záruční opravny či nedostatek potřebných náhradních dílů) až po uplynutí určité doby.
R 22/83: Při výskytu určitých vad dává občanský zákoník kupujícímu možnost vybrat si některé z více práv z odpovědnosti za vady, např. při výskytu většího počtu odstranitelných vad se může kupující rozhodnout, zda uplatní právo na výměnu věci (§ 251 odst. 1 OZ - nyní § 623), popřípadě právo na zrušení smlouvy (§ 251 odst. 1 OZ - nyní § 623).
Jakmile kupující tuto volbu vykoná a uplatní jedno z možných práv, je svým projevem vůle vázán a nemůže jednostranně volbu uplatněného práva měnit. Jiné právo z důvodu téže vady by mohl uplatnit pouze tehdy, kdyby uplatněné právo zaniklo (např. v souvislosti s nemožností plnění ve smyslu ustanovení § 93 OZ - nyní § 575) nebo kdyby vada, pro kterou bylo uplatněné, nabyla nového charakteru.
To je asi to nejpodstatnější.
Pokud prodávající nedodrží podle výše uvedeného rozhodnutí kupujícího co do volby, má kupující právo se bránit proti vnucovanému řešení protistrany prostřednictvím soudu, který definitinvě rozhodne.
Pro příklad: Vyjádřím vůli odstoupit od smlouvy a toto odstoupení je oprávněné leč neuznané a budu-li na tomto odstoupení trvat, mohu se obrátit na soud s tím, že jej požádám o rozhodnutí o tom, zda odstoupení od smlouvy je nebo není platné určovací žalobou. Po dobu co soud rozhoduje mám právo výrobek užívat a mít z něj užitek. -
"-- skrytý --" 15.03.06 10:53
« Bez nadpisu
Na zaklade skusenosti Toma69 som si Renaulta nekupil. Tiez som pokukoval po Meganovi. Otvorene som im povedal co sa stalo v CR a usmevy im pohasli, nastastie sa ma nesnazili presvedcit ,ze to nie je mozne. Skoda Megan je pekný. Isiel som do Forda vraj to tam je "lepsie", ak nie asi niekoho prizabijem.
Tom 69 spravil to najlepsie co mohol. Snazil sa ako vedel vybavit svoju reklamaciu a ked to neslo tak sa podelil o svojom probleme s ostatnymi. Tiez nie som zbehli v zakone o reklamacii a vobec sa mi nechce ho studovat, ale ocakavam od predajcu, ze ma nebude tahat za nos. Predajom auta predal nielen vec, ale aj sluzby po dobu zaruky a svoju dobru povest.
Len dotoho nenechajme si slapat po svojich pravach!!!!!! -
"-- skrytý --" 15.03.06 10:52
« Tom69
Na zaklade skusenosti Toma69 som si Renaulta nekupil. Tiez som pokukoval po Meganovi. Otvorene som im povedal co sa stalo v CR a usmevy im pohasli, nastastie sa ma nesnazili presvedcit ,ze to nie je mozne. Skoda Megan je pekný. Isiel som do Forda vraj to tam je "lepsie", ak nie asi niekoho prizabijem.
Tom 69 spravil to najlepsie co mohol. Snazil sa ako vedel vybavit svoju reklamaciu a ked to neslo tak sa podelil o svojom probleme s ostatnymi. Tiez nie som zbehli v zakone o reklamacii a vobec sa mi nechce ho studovat, ale ocakavam od predajcu, ze ma nebude tahat za nos. Predajom auta predal nielen vec, ale aj sluzby po dobu zaruky a svoju dobru povest.
Len dotoho nenechajme si slapat po svojich pravach!!!!!! -
« Bez nadpisu
Tak jsem si poctive precetl diskusi od zacatku. Drzim Tomovi69 palce, at se mu alespon neco povede. Ja sam jsem v podobne situaci i kdyz s jinou znackou vozidla.
3.3. jsem zanesl auto do servisu na reklamaci a zadal jsem jako zpusob reseni zruseni kupni smlouvy. Bylo to snad ze vsech duvodu, kvuli nimz to jde udelat - voz jel za necele dva roky asi dvanactykrat do servisu, jsou tam veci, ktere se neopravili od zacatku uzivani, opakovane zavady (napriklad kontrolka Check Engine sviti - tj. nucena navsteva servisu dle navodu, neco podobneho jako manzele v reportazi na Prime) i velke mnozstvi zavad najednou - tato reklamace byla asi na 10-12.
Nechal jsem jim dopis, kde jsem vsechny zavady uvedl a vysvetlil me duvody vedouci ke zruseni kupni smlouvy jakoz i doslovne to, ze chci tento zpusob reseni reklamace. Nechal jsem to potvrdit od prijimaciho technika - vedouciho prodejny tam nemeli a nikdo jiny to nemohl prijmout. Pro jistotu jsem jim kopii poslal s dodejkou na adresu spolecnosti prodejce. Ted cekam jak to dopadne.
Vcera volal majitel spolecnosti, ze
a) dovozce se chce prijit na auto podivat se soudnim znalcem a pravnikem
b) vuz opravili a co se dalo, tak vymenili, at si auto prevezmu, jakoze kym neprijde dovozce na schuzku at zkousim, jeslti se zavady projevi znovu :-)).
Tj. dostal jsem se do podobne situace jako Tom69 ve Zlicine. Vyslovene jsem jim napsal, ze chci odstoupit od kupni smlouvy, oni auto opravili. Ja auto samozrejme neprevezmu, protoze bych jim poskytl mozny argument, ze jsem s opravou souhlasil, kdyz jsem si jej prevzal. Na rozdil od Toma69 prodejce vsechno uznava a v pohode by souhlasil, jenom nechce prijit o x kbabek a proto chce aby mu vuz prevzal dovozce. Jenom celkem nechapu, k cemu ma prijit ten soudni znalec, kdyz se vse opravilo - podle vseho se souhlasem dovozce. Ze by na posouzeni jestli byla splnena podminka "zavada branici radnemu uzivani veci".
V teto souvislosti me napadaji otazky pro Petra65, jako asi nejvetsiho odbornika v teto diskusi:
Je podminka "zavady branici radnemu uzivani" vozidla splnena v pripade:
a) svitici kontrolky zavady motoru (i kdyz v navode se pise cca, ze neni treba auto hned odstavit, jsou aktivovane zalozne moznosti a je treba co nejdrive zajet do servisu) i kdyz se jedna pouze o zaspineni nejakeho neduleziteho cidla - ale ja to nemam moznost zjistit mimo servis?
b) kdyz se musim 2-5 minut hrat (hlavne za vlhka), abych zastrcil klicek do zamku a odemknul/zamknul auto a stejnou dobu abych klicek vytahl?
c) kdyz kontrolka opotrebeni brzdovych desticek vetsinou hlasi pri jizde na posolenych (ale i pouze mokrych) silnicich, ze desticky je treba vymenit?
d) kdyz centralni zamykani obcas nezamkne/neotevre vsechny dvere?
Zatim nechci jmenovat ani znacku auta ani prodejce, protoze prozatim (az na tu opravu) se ke mne chovaji slusne a vstricne. Ted si pockam na setkani a uvidim.
Jinak ja u TOma69 vidim jeho nejvetsi chybu (co se tyce reklamace) v tom, ze kdyz chtel auto vymenit, tak jim to nenechal u prodejce do vybaveni reklamace a ze jej prevzal i po posouzeni a hlavne oprave ve Zlicine. Ale i tak verim, ze nakonec uspeje. -
"-- skrytý --" 10.03.06 19:17
« Bez nadpisu
Něco pro pobavení, kámoš mi přeposlal svůj mail s odpovědí, protože zná celý můj příběh:
Dobrý den,
uvažuji o koupi vozu Renault Megane II. Vůz se mi líbí, ale našel jsem na internetu diskuze o problémech s technikou, klimatizací, řízením apod. Jak se tedy věci mají? Je to opravdu tak nespolehlivé auto?
Děkuji za odpověď
Dobrý den,
děkujeme za váš zájem o vozy Renault. Výskyt závad, které uvádíte výrobce u modelu Renault megane nezaznamenal.
S přátelským pozdravem,
Lenka OSTRAVSKÁ
služby zákazníkům
RENAULT Česká republika, a.s.
IBC Pobřežní 3, 186 00 Praha 8
Tel.: (+420) 266 090 437, Fax: (+420) 283 881 276 >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D -
"-- skrytý --" 10.03.06 11:16
« renault versus ja
Od malicka jsem miloval znacku Renault, cela nase rodina nejezdila az na vyjimky v nicem jinem. At uz slo o nove nebo ojete. Vzhledem k tomu, ze muj otec a cast rodiny zila (zije) v Nemecku, jsem mel moznost si hned po revoluci poridit svoje prvni auto, byla to R5. Od te doby jsem vystridal mnoho typu az jsem skoncil u Twinga. Byl to trochu skok z R25, ale vetsinu km jsem najel po Praze, takze idealni auto. 5 let mi slouzilo bez vetsich problemu, stejne tak jako predchozi auta znacky Renault. Logicky tedy pri dalsim nakupu padla volba znovu na stejnou znacku. Tentokrat Megane II. Libil se mi vzhled, bezpecnost i cena byla uchazejci. Take ta skutecnost, ze se auto vyrabi nekolik let, me presvedcovala o tom, ze jiste neexistuje problem, ktery by vyrobce za tak dlouhy cas nevyresil. Kdo nekdy kupoval nove auto, vi jak se clovekem rozleva pocit euforie z nove hracky. Auto jsme nakonec kupovali u prodejce, kde prodaval muj znamy (ihned po prodeji prebehl k BMW, ze by znameni?). Pri zkusebni jizde se mi nelibil hluk uvnitr vozu, vsechno praskalo, chrastilo. Nicmene me presvedcoval, ze je to jen u tohoto kusu, nbot se jedna o zapujcni auto a vsichni se k nemu nechovaji nejlepe. Ujistoval me, ze u meho auta neuslysim nic jineho nez ticho jako v jedne reklame. No bral jsem to s rezervou, nicmene jsem necekal, ze bude nove auto chrastit po 10tis km vic nez 5let stare twingo, no bohuzel stalo se. Pokud by to bylo jen tohle, jeste by to clovek asi nejak prezil. No ale vsichni uz jiste cetli celou anabazi od zacatku tak se nebudu opakovat.
Co me zarazi na cele veci a co vlastne vedlo ke spusteni toho vseho je pristup jak prodejce tak dovozce. Ani naznak pokory, omluvy za nepovedeny vyrobek, jen konstatovani, ze jsem dealera pripravil o zisk, nebot diky znamosti mi prodal vuz bez marze, tak co po nem jeste vic chci. Zadna omluva za to, ze musim 4x navstivit servis, protoze Renault diky svemu systemu neni schopen poslat spravne radio na vymenu. Kdyz se na ne obratite s dalsim problemem neprijde omluva ale natazena dlan. Me jako zakaznika nezajima jake ma vztahy dealer s importerem, ale odpoved, mi to delat zdarma nemuzeme, importer nam to neproplati a kdyz na aute nic nemame uz ted bychom jen prodelavali je opravdu mimo. Kdyz se k tomu prida to, ze vas problem ani po dvou navstevach nevyresi ackoliv vas o tom presvedcuji je to k vzteku. Pripoctete k problemum s autem aroganci a nezajem a vysledkem je velmi nepokojeny zakaznik, ktery poucen ze sveho okoli voli jinou formu protestu nez nekolik let soudnich tahanic nekde v tichosti v ustrani.
Nerad se poustim do veci, ktere neprinasi vysledek. Asi reknete, co to tedy prineslo me mimo "ostudy" jak pise Petr65. Prineslo mi to spousty zkusenosti do budoucna a jak se rika jen hlupak dela stejnou chybu dvakrat. Poucil jsem se , ze libiva reklama ani letite zkusenosti s jednou znackou vubec nic neznamenaji. Nedelam si iluze, ze by to nekde bylo bez chyb, ale pristup u jinych znacek, preci jen vykazuje malinko lepsi vysledky. Vsude je to o lidech. Mam pocit, ze Renault usnul na vavrinech a vubec nic si nepripousti. Snad uz jednou pochopi, ze s timhle pristupem si pozici jednicky tezko udrzi.
Pokud nekoho muj pribeh unavuje, tak at se nezlobi. Je stale spousta tech, kteri ho jeste neznaji.
PS: moc bych se divil, kdyby se Renault nebo i prodejce nesnazil moji osobu kompromitovat pomoci nastrcenych provokateru. -
« Bez nadpisu
Mám dojem, že v dnešní době, kdy si kupuji nové auto za cenu kolem, 500tis. Kč, na kterém vývojáři pracovali spoustu hodin, je v této ceně zahrnuta jistá garance mého klidu a neotravování se řešením problémů. A pokud, nedej bože, se na autě něco podělá a já budu muset zvednout zadek a zajet do servisu, třeba i kvůli prkotině, tak by se mi, za to, že jsem se vůbec musel obtěžovat přijet, toto řešit a projet kvůli tomu třeba jen litr benzínu navíc měli omlouvat a k zemi klanět. Nekupuji si hrnek za 10 Kč, kde jistou vadu jsem ochoten překousnout, nebo se hrnku s klidným srdcem zbavit.
Za půl mega si prostě kupuju i to, že ty jejich renaulťácký ksichty aspoň tři roky neuvidím....a to je jediná podstata věci, ostatní jsou jen kecy.
Chápu, že vadný kus, či jeho část se může objevit, a pokud se to stane, stává se pro mě zákazník bohem, neboť jsem ho ošidil a za jeho peníze mu neposkytl něco v kvalitě, kterou očekával (Tom přece nepodepisoval kupní smlouvu na levotočivý, vrzající Renault)....takový zákazník si pak bude kupovat Renault už po celý život, neboť ví, že kdyby se přecejenom něco podělalo, nemusí si dělat starosti, Renault si ho váží a bude se k němu chovat jako k šejkovi a všechny vícenáklady (třeba i ty časové) mu vynahradí...
Pokud si tohle Renault (a nejenom on) neuvědomí a neveme to za své, tak takových Tomů bude fůra. -
« Re: Re: ostuda?
S tím pivem je to vyborny primer. Bravo!
Pekne psat o nicem, umi kazdy druhy. A kdyz uz srovnani, tak srovnatelne:
tj.
1. stejny ci podobny problem u AUTA,
2. stejne ci podobne pozadavky na napravu u prodejce/prip. zastupce automobilky vc. POZADAVKU NA VYMENU VOZU
3. a konecne srovnani vysledku RESENI u ruznych znacek automobilu
Ale nemusis se namahat, tech pripadu je na netu popsano vicero, ja se pri dalsi koupi auta urcite nebudu poohlizet tam, kde se k zakaznikovi staveji zady. Auto v poradku nebylo a neni a pokud nema prodejce ci automobilka vnitrni zajem na uvedeni veci do normalu, tak neni co dodat... -
"-- skrytý --" 10.03.06 08:26
« Bez nadpisu
zed: Určitě máš pravdu. Jenom je otázka, jak se budou chovat(jednotliví prodejci resp. obchodní zastoupení) různých značek a pokud vím, výměně auta se brání všichni.Je to pro ně precedens,který může spustit lavinu podobných žádostí.
Protože je to zde už příliš zamotané a nechce se mi číst(a možná jiným už také ne) celou storry vč. všech odkazů, mělo by zaznít jasně:
Jede Mégane rovně nebo nejede?Byl opraven nebo nebyl? Pokud ano,pak je případ uzavřen.Pokud má jiné problémy,musí je vyřešit.Diskutovat nad protokolem opraveného auta nic neřeší.
Určitě(nebo raději možná,ať někomu nekřivdím) je chování v západní části EU k zákazníkům jiné, než u nás.
Př.:Nerad bych se dotkl Forda. Ale když čtu bohorovná vyjádření jejich současného ředitele pro ČR,kde tvrdí, že nějaká Škoda zde pro ně není konkurencí,tak si jen logicky kladu otázku,jak budou přistupovat pod tímto vedením k zákazníkovi s problémem?Mohu to napsat,Forda jsem měl a o kvalitě značkového servisu vím své.Takže když mi dávali na nové Mondeo přivezené z D 20% slevu,raději jsem nekoupil.Možná to byla chyba,lidé jsou s tímto modelem spokojeni.
Nic to nemění na faktu, že šlendrián je neomluvitelný,osobně bych raději prodělal na jednom autě,než četl polemiky na netu(ale podmínkou by bylo,že je to naše interní věc a nebude rozmazávána-zastoupení-zákazník a na netu se o tom pomlčí). Ale dovedu pochopit,že je to zase trošku lákavé sdělit,že jsem jim to "nandal"(čímž se omlouvám Tomovi69,třeba by to neudělal). Já bych se snažil o dohodu.
Podle mne toho obě strany řekly a napsaly příliš a už se nikdy neshodnou.
Nemá-li auto na lesasing,řešením je auta se zbavit.
Jenyk: souhlasím s názorem -
"-- skrytý --" 10.03.06 08:04
« Re: ostuda?
Správný postup???? Ohóóó.... Když ti v hospodě nenačepují správnou míru, také půjdeš na náměstí křičet, že se ve všech hospodách šidí? Nebylo by lepší obrátit se prokazatelně na hospodského a když neuspěješ a stálo by ti to za to, se svědkem na ČOI? Rozmyšleně, správně, efektivně, prokazatelně. A když ti někdo bude chtít poradit, není nejlepší nápad mu nadávat, že ho ten hospodský platí.
Když půjdeš místo toho rovnou křičet na to náměstí, nic nezískáš. Když navíc budeš každého vlezle chytat za rukáv, všechny odpudíš.
Spíš příklad, jak to v ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ NEDĚLAT. Pryč si myslíš, že s ním nikdo nekomunikuje? Jsou v bezpečí, ničím jim nehrozí. Nikdo ho nebere vážně, je folklór. -
« ostuda?
Vsadim se, ze drtiva vetsina lidi nema ani zdaleka takove znalosti o spravnem postupu uplatneni reklamaci v zaruce jako Tom69. Nechapu proto reakce tech chytrolinu, kteri ted do Toma siji, ze to a tamto mel udelat jinak atd. atp. a pritom ztraceji ze zretele, ze jadro veci je:
zmetecne auto + neochota a nezajem o napravu (spatne skryvana za paragrafy /osidna otazka vykladu/ , opravy "nad ramec zaruky" apod.
Pokud by alespon jedna z techto dvou pricin nenastala, problem by nebyl.
Co mi z toho vychazi? Bohuzel to, ze pri prirozene nerovnosti sil obou stran (Tom69 vs. Renault v podobe prodejce + importera) ta silnejsi (ktera asi, ze?) dava najevo, ze pokud nebude k necemu donucena, nebude delat pro napravu jadra veci absolutne nic. To ze, nakonec neco opraveno je, je jen vysledkem neustavajiciho tlaku Toma. Za to zaslouzi uznani a ne narazky. Pouzivat slovo "ostuda" (Petr65), k tomu snad netreba nic psat.
Rozhodne mi z toho nevychazi, ze vsechny Renaulty jsou zmetky atd. atp., jen to, ze kdyz na zmetek natrefim (a muze se to stat u kazde znacky), u Renaultu se zajmu o napravu budu domahat tezko. A proto, na zaklade tohoto pripadu, u me Renault nema sanci a nejen u me (preposlal jsem spousty odkazu na Tomovy stranky znamym s kladnou odezvou - v 1 pripade zrovna planovali Renault koupit).
Tom69 pouziva adekvatni prostredky, nekde to muze pusobit rusive, ale kdo nerve, je uslapan. Tom69 se uslapat nenechal, protoze porad nema to, za co zaplatil - novy a bezproblemovy vuz. -
"-- skrytý --" 10.03.06 02:32
« Bez nadpisu
Ale zase bych ty lidi tam úplně nepodceňoval.Oni mají kontiuální zkušenost s reklamou...
To, že někdo vyrobí a jiný koupí zmetka neznamená,že všichni podlehli masáži médií a reklamě a že výrobce vyrábí pouze nekvalitu.
Oni ji trošku(nekvalitu) produkují všichni,když dojde na věc. -
"-- skrytý --" 09.03.06 23:21
« Re:
IT: Já bych lidi v EU moc nepřeceňoval. Renault má, na rozdíl od jiných automobilek, špičkový marketing a ten dělá své. Průměrný občan se dá zblbnout reklamou víc, než je možné chápat.
Silan - jediná aviváž která Silanizuje! To je učebnicový příklad.
Mizerných výrobků s dobrým marketingem je jsou na trhu hromady. Solidní výrobci zjišťují, že kvalitou se téměř nedá konkurovat. Kvalitní věci se najednou méně prodávají, méně vyrábí, a náklady na ně rostou. Začarovaný kruh vedoucí do pekla.
Kvalitní výrobci buď udělají z kvality svou hlavní marketingovou oporu (Toyota), sníží kvalitu (Volvo/Nissan pod vedením Fordu/Renaultu), nebo sníží produkci a změní svůj cílový trh z mainstreamu na nějakou "elitní" skupinu (ČZ plochodrážní speciály).
To, že lidi něco kupují jako šílení, znamená pouze tolik, že marketing slibuje něco hodnotného za výhodnou cenu. Na to, že málokdo je tak bohatý, aby mohl kupovat levné věci, se pod vlivem marketingu zapomíná snadno a rychle. Marketingoví vymývači mozku jsou opravdoví profesionálové.
---
Taky už jste si koupili za úžasnou cenu čínské vrtáky, co se ohýbají jako máslo ? Té ceně se skoro nedá odolat ... Kolegovi kus tohoto vrtáku skončil v oku, málem se mu čínská "kvalita" za rozumnou cenu šeredně nevyplatila ... V EU se těchto vrtáků určitě prodají miliony ... Váženě myslíš, že kdyžb se tolik prodávají, tak že všechny nejsou takové zmetky, jako měl můj kolega ? >:D -
"-- skrytý --" 09.03.06 21:52
« Bez nadpisu
mirecc: Nezbývá než doufat,že jsi vybral dobře a že netrefíš na kousek, který se Boleslavi "podařil",neb když se někomu "podaří",stojí to za to a užije si zábavy... >:D
Loni Renault prodal přesně 2.531.506 ks aut,z toho LUV 391.883 ks. Asi není pravděpodobné,že by většina byly zmetky,nebo ano?
Osobních prodal:
F-704 tis
ESP-238 tis
GB-200 tis
D-185 tis
TUR-116 tis atd.
Mégane bylo 619 tis.
Jo,prodal méně,ale podívejme se na modely:
Twingo veterán,Clio3 až konec roku,takže toho moc nezachránilo,Modus nic moc,Mégane 5D+3D asi za zenitem,sedan+GT ujdou,Laguna veterán i po liftnutí, Vel Satis omyl,jediné co zbývá je Scénic2 a Espace. Na obstarožní modelovou řadu,to ujde.
Pokud vyrábí šmejdy,pak jsou lidé v EU poměrně málo informovaní,nebo to svedeme na marketingovou masáž?Nebo na F1?
Nebo to nebude s tou poruchovostí tak strašné....Zase bych lidi v EU úplně nepodceňoval.Oni váží,za co peníze utratí.Možná víc,než lidé zde. -
« je mi to blbé, ale
Je mi to blbé, ale bohužel musím konstatovat dvě věci
a) vyhrál čtenář této diskuse ....Renaultu se vyhne obloukem
b) díky této odstrašující diskusi jdu do Oktávky Touru ..... vyhrála Škoda-auto ......
Nechci vyvolávat další diskusi, je to zbytečné, je ovšem pravda, že jsem se koukal po Meganovi, ale již nekoukám.
Navíc mne odradil (strašným způsobem!) přístup jedné prodejny na jižní Moravě - za 3 (!!) návštěvy jsem z nich nevypáčil aktuální ceník Megana ...
Když jsem si to sečetl, jdu od značky pryč.
Jak se říkalo u Baťů - nejhorší ze všeho je nespokojený zákazník. Stačí jeden a moc práce na reklamu je fuč.
Prosím, netřeba diskutovat nad výběrem jiné značky (v mém případě Touru), je to jen a jen MOJE rozhodnutí, ale přístup R. mne opravdu rozčaroval ....
Kdyby nic, ztratil minimálně jednoho zákazníka. Toť vše. Nic víc. Nic míň. -
"-- skrytý --" 09.03.06 19:14
« Bez nadpisu
Petr65:
Táhnul Tomovi volant najednu stranu? Ano.
Opravili to v servise: Ne.
Zajistil dovozce opravu/nápravu/výměnu? Ne.
Myslím, že dál není co řešit.
A teď z jiného soudku:
Nový vůz nám předali s poškozenou zadní pneumatikou - nějaké převozní prase si zkusilo obrat přes ruční brzdu na suchém hrubém asfaltu a vybrousilo na pneumatice plošku jako hrom.
Já si toho při převzetí nevšiml - testovací jízdu s prodejcem jsme neprovedli, protože jsem spěchal abych stihl celnici, při jízdě pryč jsem si myslel, že ten hluk vydává nějaká samolepka nalepená na pneumatice, která sama odpadne. Pneu jsem na benzince zběžně prohlédl a nic jsem nenašel - pršelo, bylo mokro, zima a hnusně a já mokrou a špinavou pneumatiku neohmatával. Až za pár dní od převzetí jsem našel kde je problém - ploška na pneumatice.
V pneuservise kola sundali a zjistili, že to není vada pneu, ale probržděná ploška. Na druhé pneu byla také, ale tak nevýrazná, že ji dokázal najít jen pneuserviceman.
Než jsem dojel s autem k prodejci, ujel jsem víc jak 500 km.
Co udělal prodejce ?
a) Posal nás do háje, neboť jsem to měl reklamovat hned při převzetí a ne až za týden.
b) Poslal nás do háje, nebo't prohlásil, že jsem si to probrzdil sám a chci prodejce doběhnout.
c) Se sdělením, že je to sice poněkud nad rámec standardního postupu, ale že jeto i jejich chyba, že se se mnou při převzetí auta neprojeli, mi sdělili kdy si mohu přijet pro novou pneumatiku.
Ano, C je správně, ale nebyl to Renault, ale Toyota. Konkrétně Autogrand v Bratislavě, kterým tímto děkuji za korektní přístup.
---
Historka je poněkud zjednodušena, ale je pravdivá.
---
Renault bych si nikdy nekoupil a Tom mě v tomto přesvědčení jen utvrdil. Příští auto bude nejspíš zase Japonec, ceník Autograndu si před nákupem rozhodně zase prostuduji. -
"-- skrytý --" 09.03.06 15:54
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Ja bych to nenazyval moji ostudou, ostuda je to spis pro ty, kteri s autem prisli do styku. Myslis, ze bych takhle blbnul, kdyby vsichni udelali to co meli spravne? Urcite ne. Ty jsi sam napsal, ze pristup Auto Freiberg nebyl vzorny. Stejne tak reklamacniho oddeleni dovozce, jak se lze docist ze zkusenosti dalsich. Nebo treba to, kdyz se k cele zalezitosti nebyl schopen Renault ani behem tritydenniho opakovaneho bombardovani telefonem, mejlem a smskami redaktorem CR1 vyjadrit pro reportaz. Ty z celeho pripadu vidis jen cast, nebyl jsi pritomen na jednani, nebyl jsi u toho kdyz jsem hovoril se zucastnenymi. Byt primym svedkem vseho, musel bys mluvit uplne jinak. Ale vim, ze vychazis jen z dostupnych materialu, proto te chapu.
PS: to predtim mel byt pokus o odlehceni 8) -
"-- skrytý --" 09.03.06 15:28
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
.. asi bych mel oslovit i dalsi automobilky, co myslis
Já myslím, že ostudy jsis udělal na celý život už tolik, že už nikoho oslovovat nemusíš.
zajimalo by me proc te napadnul zrovna OPEL
Víš, co se říká. Na blbou otázku blbá odpověď.
Pokud se domníváš, že kdokoliv, kdo s tebou nesouhlasí musí být placen Renaultem, může se kdokoliv domnívat, že takhle jako ty blbnout může někdo jen za peníze někoho jiného. -
"-- skrytý --" 09.03.06 12:19
« Re: Re: Re: Re: Re:
No vidis, to je presne ono. Musim Te trochu opravit, jestli rikas nekolika naprosto nic nerikajicim obecnym emailum ze strany reklamacniho oddeleni komunikace, pak ja tedy ne. Nehlede k tomu, ze minimalne v jednom pripade si ani neoverili aktualni stav veci a zadali pristaveni vozu k prodejci tyden potom co jsem u nej byl. Auto Freiberg se mnou jednal tim stylem, ze jeho pravnikovi trvalo presne 30-dnu, aby odpovedel ze zavady na aute nejsou. Potom dalsich 30 dnu nez jsme se domluvili na provedeni prohlidky na Zlicine z duvodu objektivniho posouzeni i z duvodu vetsi duvery a v posledni rade i z duvodu toho, ze jsem tam byl s autem poprve (spise podruhe, poprve jsem byl u Auto Freiberg, kde to odmitli resit na zaruku). Ze strany Auto Freiberg byla prislibena ucast zastupce Renaultu. Pri schuzce na Zlicine vsak nikdo z Renaultu pritomen nebyl, na posledni chvili situaci zachranoval vedouci servisu tim, ze na par minut privolal oblastniho manazera prodeje p. Kubalaka, ktery v miste provadel inventuru. Pises ze se mnou do konce prosince jednal Auto Freberg. Tomu se musim zasmat. Pri predani vozu do servisu bylo za pritomnosti nekolika osob domluveno, ze jakmil bude prohlidka ukoncena, sejdeme se opet na Zlicine a podle vysledku se domluvime na dalsim postupu. Jak by sis tedy vysvetlil emailovou odpoved p. Freiberga na informaci, ze je vozidlo pripraveno k prevzeti cituji:
Vážený pane Vratný,
dle sdělení vedoucího servisu REA Zličín žádáte o osobní rozhovor za účelem převzetí vozidla Renault Megane ze servisu REA Zličín. V záležitosti převzetí a předání vozidla u jiného smluvního partnera Renault platí standartní smluvní podmínky, a proto nemohu v této záležitosti pro Vás víc udělat. Jestliže požadujete osobní rozhovor, jsem Vám k dispozici. Termín schůzky můžete dohodnout s asistentkou prodeje paní Havránkovou.
S pozdravem M. Freiberg - ředitel firmy
to si pak opravdu pripadam jak navstevnik z kosmu kdyz se tri tydny predtim na necem domluvime a druha strana to pak cele popre. Sam vedouci servisu na Zlicine byl rozcarovan z pristupu p. Freiberga, nebot schuzce byl tez pritomen. Po nekolika dnech a emailech se p. Freiberg dostavil. Z jeho ust vyslo to, ze on by vuz vzhledem k okolnostem vymenil, musi vsak vse znovu projedat s dovozcem. Nasledne prisel s tim, ze dovozce vyloucil moznost vymeny, ale nabizi urcitou kompenzaci. Jakou, to melo vzejit z jednani p. Freiberga s pi. Zaleskou na Renaultu s tim, ze musim polevit ze sveho pozadavku. Rekl jsem p. Freibergovi at prednese tedy navrh a ja se vyjadrim. Co nasledovalo jsem uz popisoval. Slusne receno, nic. Pro Renault i Auto Freiberg je zalezitost vyrizena, nebot je pry auto v naprostem poradku,zadna omluva, zadna kompenzace. Prestala i komunikace ze strany p. Freiberga ktery mi nebere telefony a Renault CR nereaguje na emaily. Ozval se jen p. Kubalak, ktery reagoval na prispevek jednoho ctenare cituji:
Vazeny pane Vratny,
dekuji za Vas email, pouze nevim, do jaky miry lze Vas email brat jako zdroj relevantni informaci v situaci, kdy Vase webove stranky obsahuji zjevne nepravdy a pomluvy - namatkou - nevim, jestli budu citovat presne : "......problém zde největší je komunistické vedení na RČR...." - konec citatu.
Nevim, do jake miry jste zbehly v historii minuleho stoleti, ale pro kazdeho, kdo ma byt jen elementarni znalosti dejepisu je vyse uvedena veta urazkou nejhrubsiho kalibru.
S pozdravem,
Radim Kubalak
Co se tyka setkani na Zlicine. OC Zlicin chteli za pronajem plochy parkoviste zaplatit, na telefonni dotazy lidi, kteri se na setkani chystali a dotazovali se primo na infolince OC Zlicin jim pracovnice odpovidaly, ze vedeni zakazalo toto setkani a proto se nekona. (to jen pro vysvetleni pokud mi neveris, muzes si to overit primo u manazerky spolecnosti se kterou jsem jednal)
PS: kolik ze ti Renault plati ? ja vim, musi to byt trochu vyvazene ;-) -
"-- skrytý --" 09.03.06 11:32
« Re: Re: Re: Re:
PP: vis on ten pristup se tak trochu odviji i od pristupu protistrany a pokud napr. dealer popre veskere predchozi dohody a rekne ti ze ho nic nezajma protoze uz to nezajima dovozce, sundas ruzove bryle a zacnes se chovat tak jak uznas za vhodne s ohledem na vyvoj cele veci.
Auto Freiberg slibil kompenzaci za problemy s tim ze dojde k jednani s dovozcem. Termin stale odkladal az nakonec vse odvolal.
Tomáši, zase tvrdíš nepravdy a překrucuješ historii.
S organizací "protestní akce" u supermarketu (na které jsi byl nakonec jen ty sám) jsi začal už v listopadu, tedy v době, kdy celý tvůj problém byl v řešení. A řešení pokračovalo i v době a za účasti dovozce i po této tvé neúspěšné akci. Nejméně do konce prosince (podle toho, co píšeš tady a na svých stránkách) s tebou jednal jak Freiberg, tak Zličín. Teprve v únoru jsi přišel v tomto topiku s tím, že s tebou budou jednat už jen písemně nebo prostřednictvím právního zástupce.
Takže to co píšeš ve svém příspěvku že bylo spouštěcím mechanizmem tvého chování tím nemohlo být, protože toto tvé jednání začalo již o několik měsíců dříve. Tak si nech ty řeči o růžových brýlích.
Vzhledem k tomu, jak se chováš není divu, že k tvému problému začali přistupovat velmi oficiálně a odmítají se s tebou bavit jinak. -
"-- skrytý --" 09.03.06 10:12
« Re: Re: Re:
Abychom se nehadali, napsal jsem dotaz na Primu i do Peugeotu, jakmile mi nekdo odpovi, napisu.
PP: vis on ten pristup se tak trochu odviji i od pristupu protistrany a pokud napr. dealer popre veskere predchozi dohody a rekne ti ze ho nic nezajma protoze uz to nezajima dovozce, sundas ruzove bryle a zacnes se chovat tak jak uznas za vhodne s ohledem na vyvoj cele veci.
Auto Freiberg slibil kompenzaci za problemy s tim ze dojde k jednani s dovozcem. Termin stale odkladal az nakonec vse odvolal. -
PP. 08.03.06 23:58
« Re: Re:
Ale je to tam: www.iprima.cz - video - proti srsti - nejista zaruka.
Ale to je ten původní pořad o tom Peugeotu z 2.2.,já ale mluvím o pořadu vysílaném před cca 14 dny ve kterém moderátorka v úvodu říkala něco o tom že kauza už je vyřešena a dále že "už jezdí v novém voze".Jak ale píšu níže,bohužel jsem to nesledoval pozorně a moderátorka to odbyla dvěma-třemi větami,takže si nejsem jistý,jestli se skutečně jednalo o ten případ s Peugeotem. -
PP. 08.03.06 19:11
« Bez nadpisu
Otazka teda znie, ako zareagovat v podobnej situacii. Tak ako manzelia s P206 SW na Prime? Sice boli navonok vyrovnani, relativne pokojni, ale co im to prinieslo? Usmev na tvari riaditela Peugeotu sediacemu oproti nim. Hmm, ak im islo o to, tak svoju bitku vyhrali a ja im blahozelam.
Minulý nebo předminulý týden v té relaci na Primě,jsem hned v úvodu pořadu zaslechl něco o tom že manželé xy už jezdí v novém voze,bohužel jsem v tu chvíli neseděl u tv,takže jsem viděl jen ten fragment.
Neviděli jste to někdo,jestli šlo skutečně o ten případ Peugeotu?Na iprima.cz to bohužel není,jsou tam jen jednotlivé kauzy,ale už ne kecy moderátorky mezitím.
A dojem?Na mě celkově působili mnohem věrohodněji,tvrdili že jim auto dělá (nebo nedělá) to a to,přesně to popisovali a toto opakovali pořád dokola,jejich argumenty byly jasné,auto nejede a hotovo.Na podporu svého požadavku neměli ani transparent,ani dopisy spolupostižených,ani výsledky anket,ani seznam dalších poruch-neporuch dokazujících jaký je Peugeot zmetek,neprotiřečili si (např.tvrzením že se jim nejedná o pomstu,podruhé pak že trochu ano),poruchy průběžně nedoplňovali.Kdyby toto všechno měli sebou,zpozorněl bych,myslel bych si totiž že ani oni nejsou až tak přesvědčení o oprávněnosti svého požadavku a tak mají potřebu to nějak okecat abych jim uvěřil.
Jakákoliv podobnost v textu je čistě náhodná. >:-[] -
"-- skrytý --" 08.03.06 17:04
« petr65
vzhledem k tomu co se vsechno jiz udalo to ani neocekam, to uz doufam jasne z mych prispevku vyplynulo. ja uz resim jen zavady, ktere u auta jsou a cekam az bude mit renault reseni, ktere neprinese jeste zhorseni stavu (napr. predchozi vymena ventilatoru)
stale se vsak snazim ziskat z renault cr odpoved na me dotazy a stale jsem ji nedostal, z toho plyne muj pristup ke znacce jako takove. -
"-- skrytý --" 08.03.06 16:54
« Re: Dekuji
PETR65: odpoved na dotaz, zda mohu zadat o vymenu opakovane ci po predchozi "oprave" ci posouzeni
Ano, ta odpověď je správná. Kdybys nebyl líný našel by jsis celý můj relevantní text a nerozporoval bys pouze tu část týkající se §616.
Povšimni se v textu odpovědi tebou uváděné slovního spojení "opravitelné vady" a z toho vyplývajících konsekvencí, zejména si to promítni do juxtapozice s termínem "závažné", kterýžto termín je míněn jako "neopravitelné" nebo opravitelné za takových podmínek, že výměna celé věci bude snažší.
To že na výměnu nárok, podle platných právních předpisů, nemáš je stav, který v tuto chvíli trvá. -
"-- skrytý --" 08.03.06 15:24
« info
Bilance roku 2005 a perspektivy roku 2006
Renault zvyšuje prodejní objemy na mimoevropských trzích. V roce 2005 prodal Renault 2 533 428 vozů, což znamená ve srovnání s rokem 2004 nárůst prodeje o 1,7 % a získání 4% podílu na světovém trhu. Tento výsledek odráží kontrast mezi nárůstem prodeje na mimoevropských trzích o více jak 21,2 % a snížením prodejních objemů v Evropě o 5,4 %.
komplet clanek na
[odkaz] -
"-- skrytý --" 07.03.06 16:01
« Dekuji
SirAnton: Sam bych to lepe nevystihnul! dekuji ;-)
... jiz davno jsem smireny s tim, ze z Renaultu ani dealera na 99% nic nedostanu. Budu rad, kdyz se jim za cas podari odstranit zbyle problemy, ktere auto ma a pritom mu moc neublizi :roll:
A mas pravdu, muj web není plánovitě štvavý nýbrž informační. Je to z celkoveho pohledu ucinejsi nez se s prodejcem nekolik let bez kloudneho vysledku soudit. Pokud by to bylo jinak, jiste by nebyla nejcastejsi odpoved prodejcu: TAK SE S NAMI SUDTE A UVIDITE.
Vetsina lidi je svepravnych, tudiz si mohou z mych stranek vzit co potrebuji. Nikomu nerikam : nesmis si koupit Renault !
Naopak vzkazuji: Chces si koupit Renault, cti at vis co te muze (ale i nemusi) potkat
Je fajn natocit reportaz pro TV, lide si reknou, hmm to je neprijemny. No ale za tyden uz o ni nevedi. Ja jsem zvolil cestu trochu odlisnou, nerikam, ze zpusob propagace by byl vzdy idealni, ale nekdy neni jine cesty.
Pokud se jednou muj web stane (tak jak planuji) studnici zakaznickych zkusenosti, bude to urcita protivaha pro reklamni kampane firem.
Jak byste na mem miste pojmenovali reklamni sot na reklamacni oddeleni Renault CR, kdy pod heslem "sakra tezka prace" (nebo tak nejak :-) skladaji s nohama na stole papirove skladacky ... a to v dobe, kdy nedokazete z tehoz reklamacniho oddeleni dostat kloudnou odpoved na svuj problem!
PETR65: odpoved na dotaz, zda mohu zadat o vymenu opakovane ci po predchozi "oprave" ci posouzeni
Dobrý den,
je zde rozdíl, jak danou vadu posuzujeme, zda se jedná o rozpor s kupní smlouvou ve smyslu § 616 občanského zákoníku či o vadu, která se projeví po převzetí ve smyslu § 622 občanského zákoníku. V prvních šesti měsících od zakoupení, předpokládá § 616 odst. 4 občanského zákoníku vyvratitelnou domněnku, že se jedná o vadu, která byla již v době koupě, pokud prodávající neprokáže opak či tato vada nebude odporovat povaze věci, v tomto případě má spotřebitel nárok na posuzování vady dle § 616 odst. 3 občanského zákoníku, který mu dává možnost si vybrat, zda chce výrobek vyměnit či opravit.
Ustanovení §622 občanského zákoníku se vztahují na vady, které se vyskytnou po koupi v záruční době dle §619 odst. 1. občanského zákoníku. §622 odst. 1. občanského zákoníku umožňuje spotřebiteli žádat v případě odstranitelné vady opravu či v případě závažnější vady žádat výměnu výrobku. Takže v tomto případě zřejmě nezáleží na počtu či pořadí vad, ale na tom jakým způsobem se vada projeví a zda lze předpokládat (dokázat), že ona určitá vada byla či nebyla v době koupě. -
modus ponens 07.03.06 15:28
« Re: Re: dik
kmarty:
Nemyslim si, ze Tom svoju bitku prehral. Moj nazor je, ze Tom (a mnoho dalsich) nemaju v podobnej situacii realnu sancu (v aktualnom case, nie po sudnom procese o 7 rokov) na vymenu auta ci na vratenie penazi. Na vine nie je predajca (ten je maximalne tak protivnik), ale pravny system. Nas pravny system. Nedavno som pozeral relaciu na temu spotrebitelia a ich prava. Nie ze by som sa dozvedel nieco nove, ale veci neznali divaci mohli potichu zavidiet, ake pravne zazemie maju spotrebitelia v krajinach zapadnej Europy. Ake su tam vysledky sudnych procesov spotrebitel vs. predajca (drviva vacsina v prospech spotrebitelov). U nas je to presne naopak - ved svet musi byt vyvazeny, nie? :?
Otazka teda znie, ako zareagovat v podobnej situacii. Tak ako manzelia s P206 SW na Prime? Sice boli navonok vyrovnani, relativne pokojni, ale co im to prinieslo? Usmev na tvari riaditela Peugeotu sediacemu oproti nim. Hmm, ak im islo o to, tak svoju bitku vyhrali a ja im blahozelam.
Podla mna Tom dosiahol to, co si predsavzal. Nazvime to nie sposobenie skody Renaultu, ale informovanie dalsich zakaznikov s cielom usetrit im starosti a skodu, ktora sa stala jemu. ;-) Ze na to moze Renault doplatit? Aspon zmeni svoj pristup ku svojim prijmom. Zadarmo nie je nic.
A co sa tyka tych, co kricia "vyvedte ho von". Je mi ich luto. Vies, mudry clovek sa pouci na chybach inych, hlupy az na tych vlastnych, ak vobec. :roll: -
"-- skrytý --" 07.03.06 15:01
« Re: Re: dik
po bitve je kazdy general ;-)
ale diky za nazor, kazdy mame pravo na svuj. porad je spousta lidi, kteri nesleduji nebo nesledovali moje potize od zacatku a ty to zajima, alespon podle emailu , ktere dostavam .......... a i kdyby to jen jedinemu cloveku pomohlo od podobnych trablu, tak to vsechno melo smysl.
aktualni email z dneska: :*)
Dobry den,
vidim, ze nejsem sam. Mam Lagunu (dostal jsem ji jako sluzebni pred cca 7 mesici) a tolikrat jsem servis se Skodovkou nenavstivil za 3 roky co ted s Renaultem.
Pri stavu nasich a polskych silnic je vse vyklepane, rozhasene a rozstelovane.
Mimochodem nyni na zacatku brezna jsem dal auto na gen. prohlidku, protoze uz se s nim nedalo jezdit, proste do dubna, kdy jsem ji planoval i s prezutim nevydrzela a cena oprav? Lidovych 100 000 kc. Musim byt sprosty: Pos.ralo se proste vsechno.
Docerpam leasing a pujde do srotu. Neda se totiz ani prodat.
S pozdravem .... -
"-- skrytý --" 07.03.06 14:43
« Re: dik
Ja jako obchodnik muzu rict, ze nez bych nechal jednoho nespokojeneho zakaznika takhle kricet, radeji bych udelal ustupek s vedomim, ze jsem castecne pochybyl a ziskal tak ztracenou duveru zpet.
Potiz pro nespokojeneho zakaznika nastane v momente, kdy zacne nekontrolovane hystercit na cele okoli a kdy se zacnou ozyvat i jini zakaznici, treba i jen potencialni, se slovy "Vyvedte ho ven". V tu chvili totiz ten nespokojeny zakaznik svoji bitvu prohral. Prehnal to natolik ze uz ho nikdo nebude brat jako nespokojeneho zakaznika. Ani prodejce, ani okoli. Nekteri se i pousmejou, ale nakonec otoci hlavu na druhou stranu stejne jako ostatni. Nikoho uz nebude zajimat jaky vlastne mel problem. A prodejce? Jeho duvera byla obnovena neduverou ostatnich v toho nespokojeneho zakaznika.
Podle mne jsi tu bitvu prohral uz davno. Jen o tom mozna nevis.
Nevim co bych delal na Tvem miste, ale svolavat valecne tazeni bez kouska taktiky, to fakt nebyl ten nejlepsi napad. A ted uz to nespravis, to je na tom pro Tebe to nejhorsi.
P.S.: Ne ze na tohle budes reagovat zase nejakejma sahodlouhejma kopiema jak ten a ten s timhle a timhle, tohle a tohle ... "a dalsi tisice dekovnych dopisu, ktere neustale dochazeji". A protokol jsem uz taky videl - na tehle strance hned nekolikrat :-) -
"-- skrytý --" 07.03.06 12:42
« Re: dik
Nemyslis, ze je pro me vetsi zadostiucineni pokud odlakam Renaultu par potencionalnich zakazniku. Co myslis, ze bude Renault vic bolet, soud nejakyho Vratnyho s Freibergem nebo medializace a ztrata zakazniku. Jasne reknes, ze tam spousta lidi klikne jen pro zabavu a neni jiste ze by si kdy auto koupili, ale nejake % tam urcite bude. Ja jako obchodnik muzu rict, ze nez bych nechal jednoho nespokojeneho zakaznika takhle kricet, radeji bych udelal ustupek s vedomim, ze jsem castecne pochybyl a ziskal tak ztracenou duveru zpet. Kolik by to Renault stalo, jedno stazene auto, opravene a znovu prodane. Pri jeho obratu miziva polozka.
Hezky jsi mi vysvětlil důvody svého počínání ;-)
Díky -
"-- skrytý --" 07.03.06 12:15
« dik
miro: diky za vysvetleni
petr65: tak doufam, ze to nekdo postrehnul, ja tedy ne .. stale opakujes jedno, jen to svoje. Chtel jsem okomentovat pripad PetraK, jak bys postupoval v jeho pripade. Takze i on jiz vycerpal moznost na vymenu (i kdyz ji zatim nechce) i kdyz servis nic nenasel, i kdyz nebude problem ani po nekolika mesicich odstranen (volnobeh, dira v plynu). Co kdyz bude servis stale opakovat, ze tam problem neni a PetrK bude stale dokladat, ze tam je ....... no?
PS: dopisuji po precteni dalsiho prispevku...... myslis, ze pri stavu naseho soudnictvi se nekam dopracuji. Nemyslis, ze je pro me vetsi zadostiucineni pokud odlakam Renaultu par potencionalnich zakazniku. Co myslis, ze bude Renault vic bolet, soud nejakyho Vratnyho s Freibergem nebo medializace a ztrata zakazniku. Jasne reknes, ze tam spousta lidi klikne jen pro zabavu a neni jiste ze by si kdy auto koupili, ale nejake % tam urcite bude. Ja jako obchodnik muzu rict, ze nez bych nechal jednoho nespokojeneho zakaznika takhle kricet, radeji bych udelal ustupek s vedomim, ze jsem castecne pochybyl a ziskal tak ztracenou duveru zpet. Kolik by to Renault stalo, jedno stazene auto, opravene a znovu prodane. Pri jeho obratu miziva polozka. -
"-- skrytý --" 07.03.06 12:11
« Re: Re: Re: Re:
Miro,
níže lze také nalézt, kde udělal Renault chybu. V kostce to zopakuji.
1.) nepovedlo se mu diagnostikovat závadu ani napoprvé ani napodruhé, tedy tu která spočívala s táhnutím vozu do strany. K ostatním závadám se nějak postavil a ty zřejmé odstranil - pás ap.
2.) Zdá se mi (ale je to jen můj dojem) že Renault Freiberg k řešení přistupoval velmi laxně, na hraně právních norem.
3.) ani další servis nebyl zcela úspěšný v diagnostice závady, z toho důvodu nakonec vyměnil (servis tvrdí že preventivně, ale to je úplně jedno) více méně všechny díly na přední nápravě.
4.) Existují-li nějaké závady, které Renault neřešil a řešit nechce, přesto že je auto v záruce (Písemné vyjádření v tomto smyslu není k dispozici.), nečekal bych na nic, nechal bych zpracovat další znalecký posudek (a pro tentokrát znalcem, který se bude vyjadřovat raději více odborně než laicky. Ten původní posudek je dost odfláknutý.) a nechal bych o nárocích zákazníka rozhodnout soud. Jednou pro vždy a definitivně.
Jakékoliv nekonečné omílání stále týchž věcí na jakémkoliv fóru Vrátnému nepomůže k tomu aby měl auto v pořádku, pokud ho v pořádku nemá. Ale co já vím, brečení a onanie na všech myslitelných fórech mu dělá dobře. -
« Re: Re: Re:
Petr65: nneviem ako moc kluckuje Tom69, ja to tu uz dodetailov nesledujem, je tu hodne zbytocnych natahovani, ale jedno je jasne, prvy kto hlada klucky a kluckuje je Renault. Bolo to aj v mojom pripade. Skusme sa dohodnut na tom, ze Renault ak nie stale, casto jedna velmi neseriozne a aj jasne chyby oznacuje za vlastnosti a podobne nezmysly a uvadza, ze to iste robia aj ine auta, inych znaciek a snazisa nielen nevymenit, aj ked je na to narok, ale snazi sa aj co najmenej opravovat. A to je hola skutocnost. Ak sa nahodou Tom69 zamotal ( sice o nicom konkretnom neviem, ale dajme tomu ) tak vdaka pristupu Renaultu. U mna sa po zisteni zavady, vyosenie naprav , cakalo cez 40dni a nic sa nedialo, ziadny nobjednany diel, ziadny konkretny navrch na riesenie s konkretnym datumom. Jedine co bolo povedane, ze cakaju, kym sa najde moznost vyskusat vymenit predne pruzenie, tlmenie, poloosy ..... . Ale ziadny konkretny termin ci istota, ze k tomu dojde. Proste jednoznacne nezaujem problem riesit k spokojnosti zakaznika !!! -
"-- skrytý --" 07.03.06 11:56
« rozbor
a co takhle udelat rozbor co jsem udelal dobre, co spatne a hlavne co udelal dobre nebo spatne dealer, importer. At se poucime a neztracime cas tlachanim. Je snad smysl cele teto diskuse, aby se ostatni poucili a nedelali chyby jako ja. O to jde.
V tuhle chvili jsem ja jiz mimo kolej, muj problem nikoho na renaultu nezajima a maximalne musi stvat ty kteri jsou za uvedeny sektor zodpovedni a jejich sefove se po nich ted vozi, z teto skupiny bych videl me nejcastejsi odpurce.
myslim, ze nebudu daleko od pravdy ... >:-[] -
"-- skrytý --" 07.03.06 11:32
« Re: Re:
nie, chcel tym povedat, ze prve dve reklamacie neuznali ako zavadu a musel sa dotahovat o tom, ze to zavada je a nakoniec to za zavadu uznal aj sudny znalec, ak sa dobre pamatam.
Já vím, to co jsem tím chtěl říct bylo, že není rozhodné, zda závada byla či nebyla uznána, ale pouze to, zda existovala či nikoliv a jaký byl požadavek zákazníka, jak se s tou závado má naložit. V této fázi Vrátný nepožadoval výměnu, ale opravu.
Je to zase jen pseudoargumentace z jeho strany a hledání kliček jak někoho obalamutit místo toho aby se postavil čelem k realitě. -
"-- skrytý --" 07.03.06 11:04
« Re: Re:
petr65: mam z tebe stale pocit, ze zastupujes spise firmy nez zakazniky
- stale jsi mi neokomentoval pristup Renault servisu v pripade PetrK, nepripomi na ti to nahodou moji reklamaci. Take se snazi hledat pricinu i reseni, ale servis to evidentne nezajima, jak to dopadne? budeme hadat ? -
« Re:
Petr65 Zaslal: 07. 3. 2006 10:41 Předmět:
----------------------------------------… />
Takže až do 7.10. bylo to auto v naprostém pořádku a žádná závada neexistovala? To je to, co tím chceš říct?
nie, chcel tym povedat, ze prve dve reklamacie neuznali ako zavadu a musel sa dotahovat o tom, ze to zavada je a nakoniec to za zavadu uznal aj sudny znalec, ak sa dobre pamatam. -
"-- skrytý --" 07.03.06 10:53
« Re:
samozrejme ze ne, to jen p. Freiberg a servis pise ze auto je bez zavad.
nevsimnul sis, ze celou tu dobu renault vse bagatelizuje a protahuje jak jen to jde
bohuzel v mem pripade narazil, jsem pomerne vytrvaly a neskoncim dokud mi renault logicky nevysvetli svoje postupy a uzna ze nekteri pracovnici udelali chybu -
"-- skrytý --" 07.03.06 10:41
« Bez nadpisu
Takže až do 7.10. bylo to auto v naprostém pořádku a žádná závada neexistovala? To je to, co tím chceš říct?
A nikde neni psano, ze pokud servis vec v prvnich 6mes. "opravi", nemuzu si pri projevu dalsi vady nebo opakovani znovu (v dobe do 6 mesicu) vybrat mezi opravou a vymenou.
Pokud se ti v dobe do 6 mesicu od koupe objevi jina vada na kterou bude mozno aplikovat zminovane zakonne ustanoveni, pak pochopitelne muzes zadat o vymenu. U stejne zavady z tohoto duvodu ne. -
"-- skrytý --" 07.03.06 10:28
« petr65
Dobre tak jeste jednou. Auto jsem dal dvakrat do servisu, servis napsal ze je v poradku OK. Tak se tedy predchozi dve opravy nepocitaji a muj pozadavek 7.10.05 na vymenu byl ucinen pred opravou. Dealer se pres pravnika vyjadril, ze auto je v poradku, ale muzeme udelat prohlidku a z ni se bude vychazet. To ze se nebyli schopni dohodnout spolu s Renaultem na terminu me prece nemusi trapit. Nemuzu za to, ze to tak protahovali. A nikde neni psano, ze pokud servis vec v prvnich 6mes. "opravi", nemuzu si pri projevu dalsi vady nebo opakovani znovu (v dobe do 6 mesicu) vybrat mezi opravou a vymenou. -
« Re:
To Petr65:to je samozřejmé,pokud se rozhodneš pro opravu nemůžeš to na druhý den změnit.Ale pokud oprava proběhla bez kladného výsledku není důvod aby mi něco bránilo se rozhodnout jinak-tj.výměna auta.
Nevím na kolik pokusů by měl zákazník čekat a proč!
A že první oprava proběhla bezvýsledně je jasné. -
"-- skrytý --" 07.03.06 09:28
« Bez nadpisu
Tomáši, ty jsi buď natvrdlý a nebo to děláš schválně. Nutíš mě k opakování toho, co už jsem tu několikrát psal. Vadí mi to.
§616 odst.3. zák. 40/1964. Obč. zák.
(3) V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (dále jen "rozpor s kupní smlouvou"), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou; není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil.
Všimni si zvýrazněného textu a možná ti to dojde.
Nevidím důvod k tomu, abych se s kýmkoliv scházel a mrhal svým časem. To že má nějaká paní jiný názor je možné a je to i dobře. Jakákoliv diskuze s ní nebo kýmkoliv jiným je bezpředmětná protože neexistuje arbitr takového sporu a judikát, podle kterého by bylo možno se řídit také ještě neexistuje.
Jakkoliv je ČOI prospěšná organizace není oprávněna k výkladu zákona, takže její pozice při tomto výkladu je shodná s tou mou.
Můj názor, jak vidíš výše má oporu v zákoně, věřit si ale můžeš čemu chceš.
Další věc je to, že tvůj slavný "protokol neopravovat" kterým se tak oháníš byl prokazatelně vyhotoven až PO 6 měsících od koupě, takže výše uvedené ustanovení nelze aplikovat v tomto případě vůbec. -
"-- skrytý --" 06.03.06 22:44
« tak jak to tedy je?
petr65:
Právo na výměnu Vrátný měl, ale nevyužil ho:
co kdyz budu naopak vychazet z tvrzeni prodejce
[odkaz]
tim padem opravy zadne nebyly a ja tedy zadal vymenu jen jednou
[odkaz]
precti si jeste jednou protokol kde je napsano ze vuz nechci opravit
[odkaz]
to ze renault vuz svevolne opravil je vec dalsi. pokud obhajujes postup renaultu tak uz si opravdu vsichni prodejci muzou delat ze zakazniku blazny.
To právo lze využít právě jen jednou
muzes mi najit, kde presne v kterem paragrafu se o tom pise, je zajimave, ze stanovisko reditelky pravniho odboru COI je uplne opacne
v jakém stavu to auto má.
- ventilator uz po vymene neni hlucny, nyni ve spojeni s volantem funguje i jako masazni vibracni strojek (vibrace se vyrazne a neprijemne prenasi do volantu)
- hluk uvnitr vozu, jeste vetsi nez pred opravou, chrasti to ted i na dobre silnici nejen na kostkach
- ruzne praskani od okna uz ani nepocitam
- rano kdyz je auto studene se pri prejizdeni pricnych prahu ozyvaji hrozne rany od pruzin, po nekolika km je to ok. to se opakuje kazdy rozjezd po delsim stani pokud se prejizdi nerovnost na vozovce (pruziny?)
- pridavaji se problemy pri startovani, opakovane auto chytlo az na opakovany pokus (dle prodejce muze byt chyba v civce, dival se to technicke noty dle vin kodu)
- dira v plynu (pri drivejsich dotazech v servisu receno ze je to vlastnost), petrk uz dnes bude take hovorit asi trochu jinak po cerstve zkusenosti ze servisu .... mohu kdykoliv predvest, pokud nekdo neveri
- nepravidelny volnobeh - mas pocit jako kdyz stojis na moste
PS: PETR65 kdyz jsi tak sebejisty co takhle vystoupit z anonimity, muzeme na COI zajit spolecne, domluvim ti schuzku.
PS2: Kdyz PetroviK v servisu nic nenasli tak by se dalo rict ze si zavady vymysli, pokud to vezmu ve vztahu ke me. Stejne tak mi to psali clenove renault clubu. -
"-- skrytý --" 06.03.06 22:00
« Re: Re: Re: Re: Re: renault
To Petr65:osobně myslím,že Tom69 má právo být pro množství závad tímto vozem znechucený a i podle našich zákonů má právo na výměnu.Jestli se při reklamacích vždy zachoval přesně jak měl je samozřejmě otázka,ale jelikož takové problematické auto ještě nikdy neměl není se co divit.
Vydávat třeba tzv.díru v plynu při studeném autě za vlastnost je nesmysl/u kterých jiných značek to dělá?/A proč by neměl mít zákazník právo na odstranění do 30dní?Proč ho má zajímat.že si prostě fi.Renault dává na čas s úpravou softweru?
Paulez, poměrně podrobně jsem problematiku reklamací vysvětloval níže, pokud by tě to zajímalo, koukni se tam (vím, že té látky je hodně, ale ty informace tam jsou. Vysvětloval jsem na postupu Vrátného, co přesně zákazník nemá dělat aby nepřišel o svá práva.
Právo na výměnu Vrátný měl, ale nevyužil ho. Místo toho si nechal vůz opravit. To právo lze využít právě jen jednou.
Zákazník má právo se v prvních 6.měsících rozhodnout, zda bude požadovat výměnu nebo opravu (zjednodušuji to, celé to máš někde dole).
Dále má zákazník bez ohledu na výše uvedené nárok na výměnu, pokud se bude závada, která prokazatelně znemožňuje řádné užívání věci opakovat nejméně 3x. A znovu odkazuji na kompletní vysvětlení níže, co se tím přesně rozumí.
U Vrátného taková situace nenastala, takže nárok na výměnu nenastal.
Vrátný se sice domáhá výměny auta, ale bez právního nároku, pak může být naštvaný jak chce, ale prostě nárok nemá. Stále se však může domáhat toho, aby vady, které by vozidlo mělo byly odtraněny.
Vrátný má na to svůj názor, který údajně pochytil na školení ČOIky a nevěří tomu, co tvrdím já, který se (mimo jiné) ochranou spotřebitele živím. Právo na nesouhlas má a může si dělat co chce :)
To co dovedně zamlčuje a o čem mlží je to, v jakém stavu to auto má.
Dnes se od něj ńedočteš, že je opravené nebo co je opravené, dočteš se, že je částečně opravené a hle už má další vadu.
Tuším, že to byl právě PetrK, ktrý mu tady napsal, že je automobilový hypochondr. Jak na jiném fóru napsal o díře v plynu, hned ji měl Vrátný taky :-)
Hezký večer -
"-- skrytý --" 06.03.06 21:23
« petr65
petr65: chapu, ze nekdo tu branit renault musi, at uz dobrovolne z presvedceni nebo ukolem. Pokud bys poradne cetl vse kolem me reklamace, pochopil bys proc se tak branim. Ne vsechny kroky ktere Renault i prodejce udelal jsou korektni. Vis sam nejlip, ze pokud se zavada na veci projevi v prvnich 6 mesicich, mam jako zakaznik pravo zvolit si ze dvou moznosti a to bud vymenu nebo opravu. Ja jsem chtel nejdrive opravu, kdyz se to vsak ani na podruhe nepovedlo logicky jsem zadal vymenu. Tve tvrzeni o tom, ze jakmile si na poprve zvolim opravu a ne vymenu, mam smulu neni az tak pravdive. Spise verim tvrzeni reditelky pravniho odboru COI, jez vedla seminar o problematice reklamaci ktereho jsem byl ucastnikem, nez tvemu. Tve tvrzeni nema zadnou zakonnou oporu. O tom co si zvolim mohu ucinit v prubehu celych sesti mesicu. S ohledem na tuto skutecnost je pak jasne, proc renault mlzi ohledne meho pozadavku na posouzeni [odkaz]
a proc pise, ze zavadu neobjevil a vymenu provedl pouze preventivne. Jaka by asi ted byla situace, kdyby auto neopravil a priznal, ze vadu zpusobily vadne pruziny. Myslim, ze je zbytecne to dokola rozebirat....
V tuto chvili auto stale v poradku neni, je-li vada velka ci mala je nepodstatne, to auto je od zacatku nepovedene, vyhodil jsem penize za kram. Renault to nechce priznat a jeste se divi, ze jsem nespokojeny. Podivej se na pripad PetraK, ktery se snazi vyraznym zpusobem resit problem,ktery renault stejne jako mnoho dalsich zlehcuje. Nabizi pomoc renaultu a vysledek? Snazi se problem vyresit pres renault club kdyz opakovane nepochodil v servisu. Drzim mu palce at se mu to podari, nebot pak se mozna dockam odstraneni problemu i ja. Jen me zarazi, ze pristup renaultu je stale stejny. Precti si jeho prispevek jeste jednou a odpovez mi. Je to spravny a vstricny pristup? Zmenilo se neco od me reklamace?
A ja odpovidam za tebe. BOHUZEL JE TO STALE STEJNE!
Jsem majitelem jednoho nového Megana II. Založil jsem diskusi o problémech motoru 1.4 16V (K4J) [odkaz] Snažím se posbírat data od lidí, co mají stejný problém jako já, abych sobě i ostatním pomohl nalézt rychlejší vyřešení problému. Sbírám zkušenosti i ze zahraničních fór. Nyní už máme dvě videonahrávky s nízkými volnoběžnými otáčkami a dokonce se zhasnutím motoru. Více už bez vybavení zdokumentovat Renaultu neumím. Pracuji už několik let jako profesionál v automobilovém průmyslu v oboru elektroniky a diagnostiky. Bohužel u Renaultu nemám partnera, kterému bych předal popis našich závad. Zaslal jsem už odkaz na naše diskuzní fórum a video nahrávky na vedoucího mého servisu, chtěl jsem, aby to odeslal i na zastoupení Renault. Nabídl jsem další přistavení mého auta k diagnostice.
Postup přijetí a zápis mého popisu závad v servisu vykazoval chyby. Když jsem vysvětlil přejímacímu technikovi, kdy a jak se volnoběh pod 500 ot/m vyvolá, vůbec to nikam neuvedl. Auto si v nedefinovaný čas po vychladnutí motoru vzal mechanik na diagnostiku motoru a to tím způsobem, že s ním teprve přejížděl na dílnu. Takže když tam připojil Clip, tak už musely být otáčky zase v pořádku. S mechanikem mě nenechali promluvit a vysvětlit mu přesně závadu a její projev. Nevím zda kontroloval jen chybovou paměť motorové jednotky nebo překontroloval i hodnoty z jednotlivých čidel, zda například čidlo teploty vody neukazuje o 20 stupnu jinak apod. Já bych se snažil na místě mechanika hlavně závadu vyvolat a při ní zjistit, co za veličiny snímá v tuto chvíli řídící jednotka, v jakém režimu je apod.
Myslím, že by se dalo domluvit i s dalšími majiteli problémových Meganů 1.4, aby znovu zajeli do servisů na diagnostiku, ale musel by tam být nějaký opravdový profesionál, který půjde po jádru problému a nepromrhá čas zákazníků tím, že v chybové paměti nic nenajde a auto vrátí. Poslední vyjádření při páteční návštěvě servisu jednoho zákazníka bylo, že to škubání studeného motoru je naprogramovaná ochrana proti přetáčení za studena .
Pokud by nám chtěl RenaultClub s tou "drobností" na motorech 1.4 pomoci, pak na rozdíl od Tom69 bych pomoc přijal a byl bych rád nápomocen. Napište mi, jaké možnosti v tom máte. -
« Re: Re: Re: Re: renault
To Petr65:osobně myslím,že Tom69 má právo být pro množství závad tímto vozem znechucený a i podle našich zákonů má právo na výměnu.Jestli se při reklamacích vždy zachoval přesně jak měl je samozřejmě otázka,ale jelikož takové problematické auto ještě nikdy neměl není se co divit.
Vydávat třeba tzv.díru v plynu při studeném autě za vlastnost je nesmysl/u kterých jiných značek to dělá?/A proč by neměl mít zákazník právo na odstranění do 30dní?Proč ho má zajímat.že si prostě fi.Renault dává na čas s úpravou softweru? -
"-- skrytý --" 06.03.06 18:31
« Re: Re: Re: renault
Tom69: Nesnažím se odvádět pozornost. To na co se mne ptáš, už bylo řečeno dříve takže si to najdi. Já se opakovat nehodlám.
Hovořili jsme spolu jak o té větě, tak i o jejím významu.
Tobě by určitě ani nevadilo kdyby jsi koupil Logana,což je vlastně taky výrobek Renaultu a on začal po roce rezavět a opadávat barva a reklamaci Ti zamítli
Ať už bych si koupil lagunu, logana, škodovku nebo mercedesa, vždy, pokud by vykazovala závady v záruční době, ať už by byly jakékoliv, snažil bych se domoct svých práv a nechat si to odstranit. Rozhodně bych se s tím nespokojil. To je lichá představa.
Pokud se domníváš, že v tom co píšu tvrdím, že je špatně, že Vrátný se domáhá svého práva na opravu závad, mýlíš se. Má na to právo a nárok.
To o čem převážná většina této diskuze je spočívá v tom, zda ty závady jsou nebo nejsou závadami (viz jeho znalecký posudek), zda Vrátný postupuje při reklamaci správně (tomu jsem věnoval velmi mnoho času, stejně tak jako radami, jak to dělat správně, které nalezneš o několik stran nebo desítek stran níže) a pak se v neposlední řadě točí diskuse kolem toho, jak Vrátný vystupuje, jak se chová, spamuje, překrucuje atd.
Všimni si, že se tady nehovoří ani tak o závadách jako o řešení reklamace. O tom, jak je ubohý Tom69 všemi údajně podváděn atd... -
« Re: Re: renault
to Petr65:Tobě by určitě ani nevadilo kdyby jsi koupil Logana,což je vlastně taky výrobek Renaultu a on začal po roce rezavět a opadávat barva a reklamaci Ti zamítli/jako všechny reklamace laku/.Ty by jsi pochopil,žes jezdil ve špatném prostředí a vlastně si za to můžeš sám! -
"-- skrytý --" 06.03.06 14:36
« renault
jak pojmenujes Renault, kdyz ted tvrdi, ze jsem chtel auto opravit a nedaval ho na posouzeni.
kdyz jsem jim ukazal protokol,( ktery vypisoval technik na prijmu )
[odkaz]
tak mi rekli, ze jsem si to tam dopsal sam. Mam se tomu smat nebo brecet.
Mam nazvat Renault CR lharem ? Mam si snad zaplatit znalce pro posouzeni pisma prijimaciho technika.
Nejsem clovek ktery by si nechal s.at na hlavu a lide kolem Renault se o to stale snazi.
Asi jsi necetl prispevek PetraK ktery se snazil v servisu resit problem a dopadl podobne jako ja na zacatku meho problemu s tahnutim.
Nebo jsi hluchy a slepy a vidis jen tu svoji pravdu, protoze jen ty mas pravdu a nikdo jiny? -
"-- skrytý --" 06.03.06 14:25
« Re: Re: Re: Re: Petr65 a Renault club ....
Stejne tak bych mohl ja nazvat lharem tebe a odkazat se na predchozi rozsahlou diskusi. Nezlob se na me, pokud nekoho nazvu lharem, tak si za svym tvrzenim musim stat a musim uvest konkretni vec.
Najdi mi tedy konkretne v cem jsem lhal? Diky!
Jo jestli si matne vybavuji, tak me jeden z clenu nazval lharem v souvislosti se znaleckym posudkem, kdyz jsem jej nechtel zverejnit. Napsal, ze jej pry nemam a tvrdim ze ano. -
"-- skrytý --" 06.03.06 14:13
« Re: Re: Re: Petr65 a Renault club ....
Nehodlám se opakovat. Možná že ty v tom shledáváš zálibu, já nikoliv. V této diskusi jsem několikrát označil tvá konkrétní tvrzení za nepravdivá, jistě jsi je četl a jistě pro tebe nebude problém si je znovu vyhledat.
Že se ti to nelíbí celkem chápu. Neznám nikoho, kdo by si v tom liboval.
Je však snadné se toho vyvarovat tak, že nebudeš překrucovat fakta a smyšlenky vydávat za pravdu. Pak se ti to jistě stávat nebude. -
"-- skrytý --" 06.03.06 14:04
« Re: Petr65 a Renault club ....
A co napsal admin klubu:
Donutils mne abych si to u nich prošel ještě jednou. Tentokrát jsem ten příspěvek našel. Vužil jsem té příležitosti a kouknul jsem se ještě jednou na větší část diskuse, která tam mezi vámi probíhala a konstatuji, že pro takové prohlášení z jejich strany shledávám důvod. Tím tedy zároveň opakuji své tvrzení publikované zde níže.
prodeje aut v Evropě
Většinou je nesprávné hodnotit úspěch nebo neúspěch automobilky podle jednoho měsíce. Na prodejích se významnou měrou podílejí prodejní akce. Jejich přítomnost nebo nepřítomnost výrazně ovlivňuje meziroční výsledky. Jedna automobilka může zaznamenat vzestup protože spustí nějakou marketingovou akci a jiná zaznamená propad protože tuto akci měla vloni a teď nemá nic.
Dále je vždy nutno vzít v úvahu nástup a ukončení produkce jednotlivých modelů. V okamžiku, kdy nový model přichází na trh propastně klesá prodej modelu výběhového a zároveň ještě není na plné obrátky rozběhnutá výroba a dodávky modelu následujícího.
Relevantní je tedy pouze srovnání celých roků.
Z tohoto pohledu jsou pak relevantní výsledky prodejů celého automobilového průmyslu v daném regionu, nebo prodeje v daném regionu za daný měsíc. Z toho pak lze usuzovat zda trh celkově klesá či stoupá, nelze ale hodnotit jednotlivé výrobce zvlášť, a je zcela lhostejné, zda se jedná o Škodu nebo Toyotu.
Takže vadný zámek a kontrolka,která signalizuje poruchu motoru nebrání řádnému užívání vozu?
Pokud nebrání,tak to je spíš špatný vtip,ale v duchu filosofie automobilky s p******čoidním logem.
Že bych odhalil dalšího nadšence značky? OK, je to legitimní, ale je třeba,aby to mělo své meze a člověk nebyl zaslepený k nedostatkům...Nedávno se mi to podařilo s Mazdou 3, hoši se měli zbláznit a okamžitě si své poruchy na stránkách schovali za registraci.
Bavíme se tu o serioznosti prodejce,opravny a zastoupení. V případě Renaulta se tohle nekoná, ať se to někomu líbí nebo nelíbí.