Reklamace nového vozu - jak správně postupovat !?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Re: Ad servismeni
To Luf:oni by i obyčejní servismeni po stránce vědomostí nebyli tak špatně pokud by se pořád nestřídali.Jenže plat průměrného technika je takový,že prostě pokud je schopný si najde neco jiného,buď se osamostatní nebo uteče s autorizovaného servisu,protože i v nějakém maličkém servisu,nebo dílně je na tom lepší.Ono jenom už ten pocit pokud někdo na Tebe ůčtuje kolem 1000 k/h a ty máš 10 000 hrubého je prostě deprimující.A to se týka většina autor.servisů nezávisle na značce. -
« Ad servismeni
obycajni servismeni su na tom, co sa tyka vedomosti, uplne prachbiedne. Povacsine tomu rozumeju iba do tej miery, aky kluc maju na aku skrutku pouzit. S kazdou vecou chodia za prijimacim technikom, ktory ma pred sebou pocitac s Dialogysom a potrebne informacie im z neho vycita, pripadne im vytlaci obrazok. Problem vsak je, ze na navod sa pozeraju az ako na poslednu zachranu a radsej budu experimentovat a skusat.
Takto to vidim ja, z tych niekolko navstev servisu som nadobudol presne takyto pocit. IMHO jediny clovek, ktory nieco z dialogysu vie, je prijimaci technik. Ale pozor na to - on musi mat priblizny prehlad o vsetkych aktualnych aj predchadzajucich modeloch. Takze ani zdaleka na tom nemoze byt tak dobre, ako sme my. A ani nahodou nema casu nazvys nieco tam hladat, sledovat vsetky notes techniques, dohadovat sa so servisakmi a s nespokojnymi zakaznikmi... Nechcel by som byt na jeho mieste. -
"-- skrytý --" 20.10.05 09:14
« citace dopisu
Dovolil jsem si zde zverejnit jeden dopis z mnoha jako stvoreny k diskuzi.
Autor mi toto zverejneni jiste promine :-)
Ahoj Tome,
četl jsem tvou diskuzi ohledně problémů s Renaultem Megane II.
Neuvěřitelné závady (ve smyslu, že obyčejné věci, které všude jinde fungují normálně bez problémů u Renaultu prostě nefungují) v neúnosné míře odstartovaly Lagunou II a teď kulminují u modelu Megane II.
Skoro bych řekl, že jde o záměrný kalkul "nedotažená levná konstrukce+minimální kvalita komponentů+lacinná výrobní technologie+lákavý design+obratný markting+zaplať a už nás nezajímáš" je obchodní strategií Renaultu posledních pěti let. A bohužel to asi i funguje, protože málo zákazníků má možnost kontinuálně srovnat dva vozy různých značek včetně přístupu servisu nebo v případě problematického Renaulta jej předčasně prodat pod cenou a vzápětí koupit jinou značku a udělat jinou zkušenost pro porovnání.
Fakt, že auta Renault jsou od nepaměti v porovnání s konkurencí v mnohem větší míře polotovary s omezenou či velmi problematickou životností určitých skupin, je všeobecně známá věc mezi mechaniky a nešťastnými majitely těchto konkrétních aut, ovšem současný stav věci a přístup koncových členů Renaultu (prodejců) k zákazníkům globálně, závání něčím, co nemůže být náhoda, ale spíše promyšlená taktika přímo od výrobce viz výše.
Není možné, aby bylo náhodou, že naprosto stejnou metodou (posláním do *) postupují servisy celoplošně (Praha, Brno, Bratislava, atd.)
Je až neuvěřitelné, jaké výmluvy a odůvodnění si dovolí člověku, majiteli renaultu v záruce, říci do očí. Věřím tomu, že tohle by majiteli AUDI, BMW, MB, ale i Škody a dalších značek nikdy nikdo v autorizovaném servisu neřekl, ale místo toho by zjednali nápravu v rámci svých technických znalostí a zkušeností, nebo by alepoň předstírali maximální snahu, byť s ne až tak úspěšným nebo rychlým řešením problému samotného, a to všechno z jedné základní obyčejné myšlenky, protože si zákazníků prostě váží minimálně více než u Renaultu, mají k nim respekt a na druhou stranu zákazníci za své peníze takové zacházení předpokládají a vyžadují.
Ovšem u "komunistického" Renaultu paradoxně není snaha řešit vůbec žádný problém (ono to možná dost dobře ani řešit nejde - ovšem v tomto případě se ta auta mají prodávat s označením kvality třetí kategorie za pětinovou cenu), ale unavit a otrávit zákazníka do té míry aby neotravoval, anebo se ho
snažit přesvědčit, že stav a chování vozu je vlastně úplně v pořádku. Můj názor je ten, že si nechali udělat psychologickou studii profilu zákazníka pro konkrétní produkt a na jejím základě vypracovali strategii od technologie, konstrukce, materálů, atd. konče perfektním školením přijímacích techniků pro jednání se zákazníkem v případě záruční reklamace. Ve své podstatě ta auta jsou takové pozlátko, navoněná bída ve slušivém kabátě s nulovou zárukou za 70% ceny obdobné konkurence.
Z tohoto důvodu jsem velmi rád, že jsi se jako velmi ojedinělá světlá vyjímka zákazníků Renaultu pustil do boje s namyšleným molochem a myslíš to vážně.
Máš mou plnou podporu! Z principu věci nechť se k tomu postaví Renault jinak, nebo ať ukončí činnost a věnuje se něčemu jinému.
Viktor -
"-- skrytý --" 20.10.05 09:07
« renault vymena vozu
Vazení pratele, snazil jsem se uverejnit odkaz na tuto diskuzi na stránkách Renault Clubu. Zde je odpověď :
Myslím, že by stálo za to osvětlit poněkud celý tento problém více, než jen napsat seznam závad a připojit nicneříkající reakci Renault ČR, která vypadá jako vytržená z kontextu.
Pokud budte chtít aby se klub v této věci jakkoliv angažoval, doporučuji uvádět vždy:
konkrétní údaje, konkrétní jména, konkrétní telefonní čísla. Rovněž není nikdy na škodu uvádět seznam pořízených dokumentů osvědčujících průběh celé záležitosti.
To co je ve výše uvedeném příspěvku opravdu nestačí. Navíc popis některých závad je velmi nepřesný.
Post scriptum: Pozměnil jsem název tématu, na uvedeném odkazu jsem nenalezl žádnou databázi čehokoliv, pouze hromadu postů.
Zároveň jsem téma přenesl tam kam patří.
_________________
Renault Club ČR
Od Tom69: Vzhledem k tomu, ze tato diskuze, byla zalozena hlavne z duvodu objasneni praktik nekterych prodejcu a Renault CR pri reseni problemu se zakoupenym vozem Vas timto prosim o presunuti nekterych nepodstatnych informaci pod jine diskuze.
Dekuji za pochopeni -
"-- skrytý --" 20.10.05 07:37
« Bez nadpisu
IT: nooo, zhruba asi tak. To som mal na mysli, ze tie peniaze niekde idu.
Ale nemysli si, ze majitel tej virtualnej SW firmy kupuje vsetky auta a plati vsetky poistky z penazi ocistenych o dan(e) a odvody... Akurat, ze on ten jeden Touareg vyuziva na sluzobne ucely pravdepodobne ovela castejsie, ako ten majitel servisu. -
"-- skrytý --" 19.10.05 23:02
« Re: Re:
Do těch nákladů je občas třeba započítat 2 ks nový Touareg (otec a manželka), 2 x nové BMW řady 5 pro děti, veškeré havarijní pojištění...plus nějakých 40 tis km ročně s každým autem...no, zaměstnanci hezky makají za minim. platy...znám takový příklad. -
"-- skrytý --" 19.10.05 14:08
« Bez nadpisu
Miro, a tie skolenia... No, nebol by som si isty, ci ich vobec maju, lebo to stoji znacne peniaze, a ak ano, v akej kvalite ich maju, a ci z toho vobec nieco rozumeju, pretoze z tychto vsetkych vasich pribehov mi vychadza, ze po primerane zrychlenom precitani servisnych manualov a dostupnej literatury o tych Meganoch viem o trochu, ked nie o dost viac teorie, ako hociktory tam montujuci srubovaci technik s certifikatom od Renaultu.
No ale necudujem sa, to by ten srubovaco/vymienajuci technik musel mat zaujem o vedomosti, pristup k internetu, cas na citanie, vediet alebo aspon rozumiet zopar reciam, mat vedomosti z pocitacov a komunikacie a elektroniky, zakladnych a pokrocilejsich funkcii technologie automatizacie a riadenia... To uz asi vela chcem, nie? Kolko z tych mechanikov ma zakladny problem s plynulym citanim pisaneho textu, to uz len odhadnem, ale malo toho nebude... -
"-- skrytý --" 19.10.05 14:00
« Bez nadpisu
OK, mne neslo o presny vypocet, ci servis da na zaciatku milion alebo dva, servis nemam a ani nebudem mat, skor sa mi jedna o to, ze za tie iste peniaze jedni oflaknu robotu, holuby/zakaznici im padaju do huby, ci sa snazia alebo nie, furt maju ten isty vysledok (ak to flakaju dokonca lepsi, zakaznici sa vracaju a platia este raz...), kdezto druhy musi tvrdo makat, mat v hlave mnozstvo vedomosti, nikto mu nic neda zadarmo a kazdu chybu, ktoru urobi, si tvrdo odpracuje.
Asi tak.
Miro: to uctovno/rezijne zazemie ma za sebou aj programator, navyse musi mat aj schopneho projektoveho/-ych a obchodneho/-ych manazera/-ov, ktory/-i v servise byt nemusi/-a. A tie kilometre, co ti menezeri, prip. samotny programator prejazdia za mesiac na sluzobkach, to v servise na sluzobne ucely neprejazdia ani za rok vsetci zamestnanci dokopy. -
« Re:
tv: neviem uplne presne ake maju naklady na jedneho cloveka, ale ten mechanik( je mi jasne ze casto dostane minimum) za 1000 plati vsetkych ostatnych. Preberacieho technika, veduceho, financne oddelenie az po majitela. Aj to je treba. No a do nakladov treba zahrnut hnutelny a nehnutelny majetok, skolenia urcite maju. Dalej diagnosticke pristroje. Je fakt, ze som bol velmi sklamany tym, ze nemaju vobec moznost testovat napr tlmice, brzdy, radio ....... . Ale to je tiez servis od servisu. U nas vo firme je praca technika od 2400/h az ..... :-). Ono ta cena nieje zla, zla je ta praca, za ktoru si to pytaju. Zle je to, ze umelo prihadzuju nezmyselne polozky, obabravaju za material a ine. Priklad. Tento rok som bol na dovolenke. porcia vyprazaneho syra s prilohou a oblohou stala 110,-. Dal som si tam urobit mnou dodaneho zubaca. Vypytal si 200,-. Zubaca stazilo len opiect, nic viac. Prihodil k tomu este 1/2 chleba. Bola to vysoka cena, ale vobec ma to nestvalo, chutil bozsky ;-) . -
« Bez nadpisu
Tak zdravím. Múj kamarád měl podobný problém z Lagunou a táhlo se to skoro rok až sme na doporučení nechakinnaši stížnost přeložit do francouštiny a poslali na rek. odd. přímo do Paříže. A hle za dva týdny zavolali od dealera že máme připraveno nové auto a že co sme jim to provedli, že měli hloubkovou kontrolu z Paříže a skoro přišli o licenci na prodej, že sme se mohli nějak dohodnout. Takže bych skusil tohle, možná to zabere. -
"-- skrytý --" 19.10.05 11:39
« Bez nadpisu
Miro: nejdem rozpitvavat off-topic, ale zvaz:
Autoservis: investicia vybavenie servisu, dajake to vstupne skolenie priemerne inteligentneho technika, ak vobec nejake, mesacny plat, rezia. Povedal by som - povedzme - pociatocna investicia milion, mesacne naklady spolu s reziou na jedneho cloveka 50 tis., mozno trochu viac. O pracu postarane, zakaznici prichadzaju sami, netreba hnut prstom (hovorim o servise, nie predaji), ak sa oprava nepodari, je to dalsia zakazka, zodpovednost ziadna, reklamacie sa odpinkaju, vacsinu aj tak zaplati dovozca alebo zakaznik, co mu ine ostava. Automechanikov - dotahovacov srubiek a skusacov-menicov je vsade ako nasr*te, zoberieme kazdeho, kto vie drzat kluc v ruke, nastupny plat minimalny.
Programator: investicia do vypoctovej techniky, programoveho vybavenia, roky a roky skusenosti a skol, rezia. Pociatocna investicia povedzme 300 tisic az pol miliona, mesacne naklady na cloveka (vratane marketingu a obnovovania technologie) riadne cez 100 tisic, povedal by som okolo 200. O zakazku treba bojovat, chodit, presviedcat, ak sa software nepodari na prvy krat (co by bol zazrak), treba ladit a ladit a ladit a ladit a ladit do osalenia. Najst vhodneho cloveka = hotovy zazrak. Zodpovednost do posledneho detailu. Zakaznik zaplati az potom, co je vsetko v uplnom poriadku a funkcne. Reklamacie sa beru na vlastne tricko.
Tak za co dopekla plati v servise clovek 1000Sk za hodinu...? -
"-- skrytý --" 19.10.05 09:54
« Re: Re:
Vazeni kolegove motoriste, vzhledem k tomu, ze mi jiz bylo otevrene vyhrozovano ze strany Renault CR, ze poskozuji dobre jmeno spolecnosti, nebot problem ktery mam s prodejcem, je ciste zalezitost nas dvou a dovozce se netyka, Vas timto prosim o zaslani kontaktu od tech z Vas, kteri jiz osobne zazili nekorektni pristup ze strany prodejcu a chteji se ke me pripojit v tomto zdanlive ztracenem boji. Muj email je info.renault@email.cz
Diky vsem kdo se neboji otevreno bojovat proti aroganci a nepravu.
Diky :!: -
« Re:
Kurnik, hodina prace programatora sa pohybuje v podobnych cislach a ti ludia musia vediet, co robia, nie len skusat a posielat zakaznikov do horucich pekiel.
len v tej sume je zahrnutych viac veci ako len clovek.
Myslis ze za 18 stare auto dostanem len 300t. ? Ved to je tak 45% z ceny. Inak v tomto ma poistovne seru, lebo ked sa ich spytm, kolko dostanem za 2rocne auto, 50tkm nabehane a stalo napr 700t., tak nic konkretne, len tolko, ze si zato kupim dalsie take >:-[] -
"-- skrytý --" 19.10.05 09:27
« Re: boj
To je prave to, ze se to uzavrelo do ztracena. A to ja prave nechci. Pokud nekdo sledoval zpravy, snad projde novy zakon, ze si z nas hypermarkety nebudou delat blazny pri vyprodejich a akcich. A co za tim je? Tlak spotrebitelu !! A pokud nebudeme ovce a ozveme se proti praktikam, ktere nejsou ani profesionalni ani moralni, tak se zlepsi pristup prodejcu a clovek se nebude muset bat, ze ho vsude vemou u "huby".
Tom >:-[] -
"-- skrytý --" 19.10.05 09:18
« Bez nadpisu
Tom69: ten link tu niekde uz davnejsie koloval. Uzavrelo sa to asi tak, ze prve auta sa jednoducho kazia.
Pristup Renaultu sa - ako hovoris - vsak nezmenil. Osobne si vsak myslim, ze v podobnom pripade by bola skusenost u vacsiny automobiliek dost podobna. Vedel by som dlhodobo citovat kamarata s Astrou predchadzajucej generacie, kupenou v decembri 1998, cize jednou z prvych, navyse v top vybave. Dodnes ma uz asi 3x? 4x? 5x? uz ani neviem kolko krat kompletne vymenene aj predne aj zadne brzdy, nielen dosticky, ale aj kotuce, strmene, hadicky... Nepomaha, kazdych 20tis. km ho caka to iste. Okrem toho kopa dalsich veci. Najnovsie mu odisiel alternator(!). Vsetko platil za vlastne, zaruka vtedy bola rok. A Opel ma v nasom meste zo vsetkych znaciek najvyssiu cenu za normohodinu, okolo 1000Sk.
Kurnik, hodina prace programatora sa pohybuje v podobnych cislach a ti ludia musia vediet, co robia, nie len skusat a posielat zakaznikov do horucich pekiel. -
"-- skrytý --" 18.10.05 17:10
« Bez nadpisu
Miro: no, takze poskusaj, poreferuj, prideme na to, co tej potvore je. Menicov dielov sa nepytaj, oni neopravuju, len menia. A na tu antenu (ak by toi nahodou bolo nou) by prisli mozno az po dvadsiatej strvtej vymene radia, ak vobec.
Tom69: mal som na mysli Mira, on spominal uz davnejsie svoje peripetie s radiom. Neviem ako Ty, ale on uz vtedy spominal, ze sa do toho prilis nevyzna, tak mu skusam davam rady. -
"-- skrytý --" 18.10.05 17:04
« Bez nadpisu
Ja uz desat rokov pouzivam kazetovy Blaupunkt Lubeck, presiel so mnou mnohymi autami a uz zazil dymenie, zopar oprav a padov, odolna je ta potvora... A stale funguje dobre, ma aj tu funkciu lo/dx, regionalne vysielanie a dalsie. Vtedy to bol najlacnejsi Blaupunkt, ktory vsak uz mal digitalny tuner a RDS funkciu. Ocenujem na nom, ze ma design na urovni tehly - ziadne piditlacitka a futuristicke designove vylomeniny, ale riadne velke tlacidla roztiahnute na celu plochu predneho panelu, ktore je kde stlacit aj hrubymi prstami a je ich mozne nahmatat v noci bez potreby hladania ocami. Jednoduchy, velky a prehladny displej bez features a la kolotoc. Hej, a poctivy potenciometer s vypinacom, ktorym sa da riadne tocit.
Ale zato basy ma tragicke, takmer ziadne. -
« Bez nadpisu
Tom69 - ale takuto funkciu, sa mi zda, ma aj Renaultacky *, nikdy som ju ale nepouzil. Mozno je problem, ze ju mate defaultne zapnutu (teda ak tam skutocne je). BTW nepocitujem ziadny rozdiel v kvalite prijmu proti mojmu byvalemu Sony, a neskor hodne dobremu Clarionu. -
« Re:
matoo: Senica, ked som siel do ciech, tak zhruba za Senicou smer Holic a tam som zacal stracat signal na vsetko a potom v cechach som prvych par km nevedel skoro nic naladit. Na orave detto. Neodsledoval som si presne ktore dedinky a tak, ale mal som dost problemov. Beriem do uvahy aj to, ze tam ide o dost hornaty kraj, ale necakal som , ze skoro nic nechytim
TV: no ja som pri reklamaci vravel, ze nieco nehraje a neviem kde moze byt problem. Servisak sadol, poladil a povedal ze je to radiom. Vravel, ze mu pri ladeni preskakovali stanice bez zmeny frekvencie ci co. Len mi bolo divne, ze to neskusa napr na parkovisku, ale v dielni. No a po vymene som bol zase na Orave a zmenu som nezaznamenal. Som laik a nenapadlo ma skusat jazdu s vymontovanou antenou. Vyskusam , ale mam pocit, ze raz som ju vymontoval, teda tu na streche, readio hralo rovnako -
"-- skrytý --" 18.10.05 14:38
« Re:
tv: vse co popisujes jsem samozrejme overil, mam elektro vzdelani, tudiz mi tyto veci nejsou cizi. Spis je to o tom, ze radio ma horsi citlivost, ktera je dana z vyroby. Mel jsem radio pioneer, ktere melo i takove funkce jako zmena citlivosti pro mesto, mimo mesto. Nastavil sis, ze chces jen nejsilnejsi stanice podle kvality signalu, vsechny tyhle funkce a mnoho dalsich u orig. Renault radia postradam. A to musim rict, ze je to 5let stare radio, ktere bez problemu slape dal brachovi v aute a v dobe nakupu stalo 15tis korun, takze s porovnanim s orig. za stejnou cenu mi zbyva jen zaplakat :'-( -
"-- skrytý --" 18.10.05 14:05
« Bez nadpisu
Ja volakedy velmi davno som chytil nejakym tym neznackovym (blsakovym?) radiom s digitalnym tunerom v sluzobnom Citroene C15D Rock FM z Kralovej Hole (104,3) vo Viedni. Mozno aj preto, lebo C15D je masa zeleza a robilo to dobru protivahu antene :)
Pamatam sa, ze si tu uz preberal Tvoje radio parkrat a furt nic. Aj som Ti uz davnejsie hovoril, ze treba najprv preverit antenu, skor ako zacnes podozrievat radio. Potom si napisal, ze Ti vymenili radio a je OK. Tak som bol spokojny. A teraz zase vravis, ze nie je OK. Nemyslis, ze je nacase trochu preverit aj moju teoriu s antenou, najma kedze sa to tyka hlavne prijmu a taktiez to podporim (ako stale...) zopakovanym kratkym pribehom, vlastne dvoma:
Na Fabii som zacal jedneho casu pocitovat, ze mi dajako slabo hra radio. Kedze chodim vacsinou tu istu trasu KE-ZA-KE, poznam kde a ako ma radio hrat. No a uz nehralo tak, ako by som si predstavoval, niekde sa nedalo chytit absolutne nic, a niekde to hralo ledva-ledva.
No a tak som si pred cestou na dovolenku dal zalezat a vyskusal som radio v Berlingu a Felicii. V Berlingu hralo vynikajuco, a to viem, ze Berlingo nema vselijako vydumanu a elektricky predlzenu pidiantenu so zosilnovacom, ale poriadny klat - asi 60cm poctiveho prutu so ziadnou elektronikou v ceste. No a zacalo mi byt jasne, ktora bije.
Podotykam, ze existujuca elektronika predzosilnovaca vo Fabii ma byt napajana z orig. radia priamo koaxom, alebo na neorig. radio sa ma dokupit vyhybka. Nic take som nikdy nemal a aj napriek tomu do urciteho casu hralo "normalne", teda tak, ako sa dalo ocakavat.
Zhodil som dole antenu z Fabie a pozrel som sa do predzosilovaca. Bol tam nejaky ten zvod na kostru radovo nejake kiloohmy, pricom by som ocakaval ak uz daco, tak nejake tie mega. Tak som odstranil nejake tie kondenzatory, ktore stali v ceste, prerusil som jeden-dva spoje a pripojil antenu rovno na vstup radia obidenim elektroniky. Namontujem, hra normalne, teda znova chyta to, co ma a tam, kde ma. Kvalitativne zhruba to, co aj predtym ako sa to pokaslalo.
Moja teoria na vysvetlenie tohto javu bola ta, ze kedze som pravidelne na parkovisku zhadzoval antenu dole, podarilo sa mi parkrat do nej prsknut staticku elektrinu. No a ta nieco nacala, neskor dokoncila a bolo to.
Lenze tuto teoriu mi vyvratil jeden jadrovy fyzik cez vysoku impedanciu anteny, takze je to iba taka poloteoria. Ale to je jedno, iste je to, ze odvtedy hra radio tak, ako ma.
Druhy krat, ked sa mi zase stalo, ze radio prestalo hrat ako ma, som nasiel, ze od casteho vyberania radia a odpojovania antenneho kabla sa prerusil spoj na konektore pri radiu a teda radio nemalo antenu vobec. Po rozobrati, odblankovani a znovu nacinovani drotu to zase hralo, ako ma.
Pozri tu antenu - skus ju odmontovat a chodit bez nej a porovnaj, co sa deje. Prip. vyber radio, odpoj antenny konektor a pripoj si iba kus drotu vyvedeneho do interieru auta, taky pol meter az 60cm staci a chod s tymto a pozoruj, co sa deje. Vylucovacou metodou zistis, ci je na vine antena, jej predzosilovac, antenny kabel, konektor alebo samotne radio. Potom uz budes vediet v servise mudrovat, co a ako chces s tym urobit. -
"-- skrytý --" 18.10.05 12:47
« reklama na servis
to Miro, TOM69: kedze byvam blizko hranic s CZ tak som tu reklamu videl na Prime. Dalo by sa to skoro nazvat "Klamliva reklama". Az sa mi zaludok dvihal ked som prvy raz tu reklamu videl a porovnal s tym co som uz zazil.
to tv: urcite si vynimka a urcite si aj jeden z mala co pise o tom ze sa mu auto nekazi, nech ti to vydrzi.
ale
Tak ako Miro pisal, skuste sa niekedy ist pozriet do Renault servisov medzi 8.00 a 9.00 hod rano a nemusi to byt len BA. Maju totalne plno, a Megany je tam vidat najcastasie. V Kestleri v Petrzalke boli kedysi 2 prijimaci technici, je to tak 1.5 roka dozadu, vtedy mi zacali prve problemy. Dnes su tam 4.
Ono mozno je to aj rada pre kazdeho kto sa rozhoduje o novom aute. Ak ma clovek cas tak staci pobehat rano servisy tej ktorej znacky a hned je videt kde je najviac problemov. Ale hned si tuto teoriu aj trochu vyvratim, kedze kazda automobilka preda iny pocet aut a tym aj statisticky ta ktora predala menej musi mat aj menej aut v oprave ak sa kazia auta zhruba rovnako. Jednoducho sa to asi neda takto pausalizovat, ale mozno by stalo za to spravit si taky prieskum. To co je jasne, v Renaulte maju v servisoch plno. -
"-- skrytý --" 18.10.05 12:19
« Bez nadpisu
Pozeram, ze mate problem s radiami. Cez vikend som bol v Rumunsku, a moje postrehy s originalnym kazetovym radiom (radiova cast je zhodna s originalnym single CD) su taketo:
- radio Vychod, ktore vysiela niekde pri Presove (Dubnik?) a potom v Poprade chytim na Slovensku az po Strbu (kym nebol Popradsky vysielac, tak na inych autach len po Branisko, max. Levocu), taktiez na Ukrajinskej hranici, a v Madarsku zacalo vypadavat az na pol ceste medzi Debrecenom a Oradeou. Nejakych 200km od KE, 230km od Presova.
- radia vysielajuce z Kralovej hole (OKEY 100,90 a RadioFM 104,3) sa takisto drzali az za Debrecen, vzdusnou ciarou by som povedal 250 az 300km.
- na spiatocnej ceste som mal naladene rumunske radio EuropaFM od Cluj-Napoca az za madarsku Niregyhazu (sorry, ak som to zle napisal), skoro po mesto Tokaj. Znova, takmer 150km od hranice.
- na vychode nedaleko ukrajinskej hranice som v pasme AM (stredne vlny) bol schopny chytit nejake francuzske radio.
Pravdou je, ze cele Madarsko je rovinate, ale pri hraniciach so Slovenskom je uz trochu kopcovite (Tokajsky region).
Okrem toho to radio a najma jeho reproduktory poskytuju velmi dobry zvuk v nizkych frekvenciach a primerany vo vysokych.
Co tak badam, tak zeby som bol ta vynimka z pravidla a mal auto, ktore sa nekazi...? Alebo som jeden z mala, ktoremu sa auto nekazi a zaroven o tom pise do fora...? -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: A co na to Renault?
uz by si mohol vediet, ze reklama je na ..... a papier znesie secko. Ale je pravda, ze v dedinskom servise, kde je 5 Renaultov to tak moze byt, ja pri odovzdani auta zabijem pri dobrej konstalaci hviezd hodinu !!! Tak maju prazdno a na garancku sa objednavas 3 tyzdne dopredu :roll:
V BA by sa uzivili este dalsie 2-3 servisy, hlavne konkurencne a nie nove pobocky terajsich -
"-- skrytý --" 18.10.05 10:08
« Re: Re: Re: A co na to Renault?
pokud to mas takhle, tak je to stejne na vymenu, jediny pozitivni pristup ze strany Auto Freiberg byl v tom, ze kdyz videl technik, ze je radio viditelne nefunguje, objednal nove a v okamziku, kdy prislo ze skladu (cca tyden) mi zavolali a ja prijel na vymenu (bohuzel, spravne prislo az na treti pokus :)
U Vas jeste nemate Renault Minute :)) -
« orig. autoradio
Po nahrade som patral a nasiel VDO Daytona s MP3 a kopou inych funcii. Po vymene toho dam asi inzerat a predam ho. Jedina chyba je, ze nebude zobrazovat na LCD ako doteraz, ale ovladanie pod volantom bude fungovat. Cenovo vyslo ako toto znackove vysokej urovne a kvality. Inac napalene CD prestalo brat po 1 roku, ale to som nereklamoval. -
« Re: Re: A co na to Renault?
tom69: ja viem ze je to zalezitost par sekund, ale tvarilisa, akoby uz chceli opravovat celu elektriku. Na zaciatku prehodim raioa a skusim funkcnost a potom sa pustam do zlozitejsich veci. Ale maju len jedneho elektrikara a roboty hodne. No ak to este raz urobi, skusim iny servis. Cestou k znamemu na zahradu :-) Naozaj davat auto na pol dna do servisu skrze autoradio pokladam za blbost a vuzivanie monopolneho postavenia. Hlavne ak neslo vysunut ani CD, ak by to bolo len vo zvuku a prenose dat na LCD, je jasne, ze moze byt problem inde, ale takto sa mi to zda byt jasny pripad na 90%
Co sa tyka prijmu signalu tiez niesom spokojny. To som vlastne reklamoval a radio sa menilo :-). Lenze to iste po vymene. V BA je to ako tak , ale su oblsti, kde je prijem strasny az ziadny. V BA mi uplne bezne vypdava Expres. Uz to beriem normalne, u tatka v obycajnel Felicii a obyc Panasonicu za 4 litre sa to nestava :-) -
"-- skrytý --" 18.10.05 09:46
« Re: A co na to Renault?
1) okno - praska v nem i kdyz ho stahuji i vytahuji, pri zavrenem okne se ozyvaji zvuky, ze cekam, kdy se vysype. Asi vsichni znate ten zvuk, kdyz neco delate se sklem a cekate az to rupne, tak presne tak se to ozyva. Na zacatku vrzalo cely auto, v servisu jsem si nechal slicovat dvere a haubnu, protoze v tom stavu v jakem to prislo z tovarny, to byla pekna prasarna. Nasledne se to cely vystrikalo silikonem (panty, gumove lemy a vse co se jen trochu hybe), ze mam na aute kolem dokola mastny fleky jak to odkapava.
2) Pneumatiky - mam tam michelin original, s tema jsem uz delal psi kusy i ja osobne. Kdyz jsem po nekolika stovkach km reklamoval (poctive jsem zajizdel, krouzil jsem cele prvni vikendy po vlasti ceske a krmil miminko jen Shell V-Power), ze auto tahne nezvykle doleva, rekli mi, ze jsem neznaly motorista a ze pry je to problem pneu, ktere si nesedly. At pry chvili jezdim, ze si to sedne. No ale kdyz si to nesedlo po dalsich par stovkach km, ozval jsem se znovu. Tak pry at si prehodim gumy, takze jsem jako pitomec jel do pneuservisu a nechal si na sve naklady prehodit levou predni s pravou predni. Samozrejme se nic nestalo. Kdyz jsem se ozval znovu, prodejce mi rekl, ze jsem nekde chytil kanal a ze oprava neni na zaruku !!! Vzteky jsem malem vyskocil z kuze. S neporizenou jsem zajel na Zlicin, kde rekli, ze bude problem v gumach. Rekl jsem technikovi, ze uz jsem to udelal, ale rekl mi, ze se musi prehodit zepredu dozadu. Tak to udelali a nic ....... zbytek uz znate
3) original radio - jedna se o jeden z nejlevnejsich modelu philips, kvalita nic moc, cena v ceniku Renault je pekne natazena, za ty penize uz bych mel pekne naslaplej model od konkurence, bohuzel se neda tak jednoduse sehnat jine, ktere by tam bez problemu pasovalo, jedinou vyhodu vidim v to, ze se pry krade minimalne, takze ta premrstena cena je zrejme za tuto "funkci". Nepamatuji si, kdy bych mel v aute tak mizerny prijem radia jako ted s originalem. O kvalite radia hovori i "mnozstvi" funkci, ktere ma :-(
PS:MIRO - radio pokud jednou zaclo stavkovat, bude stavkovat zase, presne tak to delalo i me, chvili slo, chvili ne. Dej pozor pri vymene, aby bylo totozne, me to delali pred servisem, je to normalne zalezitost par sekund, technik vezme vidlicky, ktere zasune do otvoru po strane radia a vytahne ho cele ven. -
« Re: Re: Re: Takze jsem si vsechno asi vymyslel :(
to Tom 69: Na jaře jsem přezouval ze zimních na fungl nové letní pneu (205/55/15) a ejhle auto hned začlo táhnout doprava jako hrom, předtím na zimních a i na starých letních jelo perfektně rovně.
Na 300 metrech při rychlosti cca 120 km/hod jsem z levého pruhu profrčel přes tři pruhy dálnice a skončil v pravém. Geometrie ok, tak mě napadlo, že to muže dělat pouze levá přední pneumatika(pravá by to neutáhla, protože auto při pravotočení opisuje kruh po levé přední), prohodil jsem ji se zadkem a zase jezdím perfektně rovně.....
...možná, že to táhnutí je fakt v takový prkotině jako je pneu, ikdyž pochybuji, že by to v Renaultu nezkusili jako první možnost...
Zkusili? -
« Re: Re: Re: Takze jsem si vsechno asi vymyslel :(
praskave zvuky z leveho okna (pnuti materialu).
je to taky zvyk, akoby prasklo okno ci nieco pevne ? Ja to sledujem len pri vytiahnuti okna, par krat sa oprem, trochu popraska a je klud. Raz som im to ukazal, povedali aby som si kupil teflonovy spray a nastriekal tesnenia. Reku su odbornici, tak som si ho pozical, ale ako som myslel, nic sa nezmenilo. Inak ak niekto bude mat problem s radiom, od vcera som na to specialista. Od piatka vecera neslo. Slo zapnut a vypnut, ale nehralo, nic neukazoval display a neslo vytiahnut CD. Tak som vcera siel do servisu, nech si ho vytiahnu , otestuju a oznamia vysledok. Lenze to nejde, snad to nebudu skusat na zakaznikovom auto . Kde ti ludia na toto chodia. Sak maju nahradne vozidla, sam som jedno mal. Ale no nic, treba sa objednat na servis. Tak nasrany som sa objednal. Ale pani, priznam sa, ze som penil. Ako tak som prisiel dom, tak mi to nedalo, makal som vsetky tlacitka, tlacil na panel. Nakoniec som mu zlahka jednu supol :*) , no a zacalo hrat :-). Pockam dva dni a odhlasim sa.
naftero: ja som tiez trosku v stave, ze to moze byt pneumatikai, Michelin Premacy. Len ked mne sa to prejavy az pri naklonenej vozovke. To sa mi na pneumatiky potom nezd. Ale teraz nic nereklamujem, pockam do zimi. Na zimych to bolo citit menej, Dunop M3.
Tom69: ake mas pneumatiky ? -
« Bez nadpisu
jak jsem již zmínil v předešlých příspěvcich, jsem majitelem picassa, chtel bych jen dodat, co se týče reklamace Renault, mé auto se též stáčelo doleva, a to ikdyž jsem jel sám, či jsem vezl další čtyři lidi, kufry.... několikrát mi dělali balanci/ geometrii kol -nic, nic nenašly-, můj problém byl vyřešen výměnou pneumatik, po 15 000km jsem prodal "skoro nové pneu" Michelin (185/65-16") a koupil o něco větší Bridgestone Potenza(195/60-16"), od te doby klid a auto drží stopu, též zmizely vybrace při vysokých rychlostech.... bohužel co se týče dalších vad na tvém voze, které ti opravdu nezávidim, ti nepomůže nikdo jiný, než jen pozitivní a solidní přístup dealera, potažmo renaultu.... -
"-- skrytý --" 17.10.05 19:33
« Re: Re: Takze jsem si vsechno asi vymyslel :(
7.10. 05 jsem pristavil vuz prodejci k prohlidce, byly zjisteny a potvrzeny tyto zavady: vuz tahne do leva, vadny predni pas ridice, praskave zvuky z leveho okna (pnuti materialu). Ostatni zavady nepotvrzeny, nicmene tam jsou. Je to jen o dalsi zkusebni jizde, aby se vady projevily. Ted cekam na vyjadreni prodejce k memu pozadavku na vymenu vozu. -
« Re: Takze jsem si vsechno asi vymyslel :(
Z dosavadního průběhu lze tedy konstatovat, že z Vaší strany nebyla poskytnuta potřebná součinnost, nutná k postupu dle § 616 zákona č. 40/1964 Sb. Velmi nás mrzí, že tento vstřícný krok pokládáte za chybný a v souvislosti s tím hodláte učinit kroky směřující k poškozování dobrého jména naší společnosti
predpokladam, ze na vyzvu k obhliadke a potvrdeni zavady si reagoval kladne a zavadu si si nechal potvrdit, ak nie, mohol by byt problem . Aj ked, teraz sa mi nechce vse citat, tusim si pisal, ze predajca to chovanie neuznava ako zavadu, ze ? Myslim tahanie do strany. -
"-- skrytý --" 17.10.05 12:42
« Takze jsem si vsechno asi vymyslel :(
Vážený pane,
dovolujeme si reagovat na Vaše podněty týkající se Vámi zjištěných závad na vozidle Renault Megane II.
V této souvislosti jsme od Vás obdrželi e-mailovou poštou jednak dne 5. října t.r. kopii Vaší korespondence se spotřebitelskou organizací, dále text ustanovení vyňatého ze zákona č. 40/1964 Sb. a v neposlední řadě i dopis adresovaný naší společnosti.
Co se týče Vašich informací, obsažených v e-mailové zprávě ze dne 3.10.2005, , případu věnujeme značnou pozornost, neboť nám záleží na spokojenosti našich klientů Prozatím byla vyžádána dokumentace k historii vozu, kdy z listin, které byly předloženy, neplyne existence Vámi popisované závady. Je pravdou, že pokud se vada na věci projeví v době do 6 měsíců od převzetí věci, je třeba, aby prodejce prokázal, že vada vznikla až po přechodu vlastnictví věci na kupujícího. Pokud se to prodávajícímu nepodaří, je konstruována právní domněnka, že vada existovala již při převzetí věci a kupujícímu z takto daného skutkového stavu vyplývají příslušné nároky.
Podle informací, které máme k dispozici, Vás prodávající vyzval k přistavení vozu, aby mohla být provedena diagnostika případné vady. Z dosavadního průběhu lze tedy konstatovat, že z Vaší strany nebyla poskytnuta potřebná součinnost, nutná k postupu dle § 616 zákona č. 40/1964 Sb. Velmi nás mrzí, že tento vstřícný krok pokládáte za chybný a v souvislosti s tím hodláte učinit kroky směřující k poškozování dobrého jména naší společnosti. Bohužel v takovém případě bude společnost nucena bránit se zákonnými prostředky, které k tomu účelu český právní řád nabízí.
Předpokládáme však, že mezi Vámi a prodávajícím dojde k dalším jednáním ohledně odstranění shora uvedeného nedostatku. Další vývoj záležitosti budeme velmi pečlivě sledovat a věříme, že bude přijato řešení, se kterým budete spokojen.
S pozdravem
Kamila Záleská
služby zákazníkům
----------------------------------------… /> ----------------------------------------… /> ----------
> Dobry den,
>
> ocekaval jsem, ze od spolecnosti Renault obdrzim obratem odpoved,
> jakym zpusobem se bude ubirat muj ne ojedinely pripad. Je mou
> povinnosti Vas informovat, ze jsem jiz ucinil kroky vedouci k
> medializaci praktik dovozce i prodejcu vozu Renault a Dacia. Myslim,
> ze je potreba tyto praktiky zmenit a pokud toho neni schopna sama
> spolecnost, je na nas zakaznicich, abychom ji k tomu donutili. Verte,
> ze tyto praktiky, ktere jsou v rozporu s dobrymi mravy i s platnymi
> zakony teto republiky, budou jiste zajimat mnoho potencionalnich
> zakazniku.
>
>
> S pozdravem -
"-- skrytý --" 15.10.05 21:03
« Re:
Jo jo, Francie uz taky probehla i dopis v jejich rodnem jazyce. Vubec je to netrapi, dovozce v dane zemi je pry natolik samotatny, ze si takove veci musi vyridit sam a oni v zadnem pripade nezasahuji do obcansko-pravniho sporu. Renault France by to resil pouze v pripade, pokud by se to dotykalo celeho koncernu. Takze nam zbyva jen bojovat nam vsem dostupnymi prostredky jako jsou media a ruzne sdruzeni na ochranu spotrebitelu, ktere uz v nekterych pripadech ukazali velkou silu a dokazali neco zmenit :!: -
"-- skrytý --" 15.10.05 16:57
« Bez nadpisu
A zkoušeli jste stížnost poslat rovnou do Francie ? Pochopitelně to chce přeložit do Francoužštiny a pomazat frantíkům trochu medu kolem huby, jako že auta jsou vlastně fajn, reklamy v TV jsou taky fajn, ale dovozce je hroznej a kazí pověst značky ... Ono když si někdy člověk stěžuje dost vysoko, tak se občas najednou začnout dít naprosto neuvěřitelné věci ... -
"-- skrytý --" 15.10.05 11:05
« reklamace
naftero: nemyslim si, ze by to byl problem jen prodejcu, zakopany pes je spise u dovozce. Prodejci, alespon dle meho skromneho vysetrovani, si nechteji rozlobit "Velkeho bratra", nebot on jim to vrati v podobe lepsich obchodnich podminek pri odberu vozu a tech par nespokojencu se v tom mnozstvi ztrati, nebot jak vidno, nedava Renault zrovna male penize do reklamy. Takze ten pristup, ktery uplatnuji nekteri prodejci, vychazi z toho, ze oni moc dobre vedi, ze pokud si clovek bude stezovat na Renaultu, odpalkuji ho bez pardonu zpet k dealerovi at si to vyzere sam. Zadne karani v tom smyslu, ze by se choval spatne k zakaznikovi neprobiha, myslim si ze prodejci pouze kopiruji chovani dovozce. Argument dovozce Renaultu, ze oni mi preci vuz neprodali, tak co je otravuju, me opravdu dokaze "vytocit" !! -
« Bez nadpisu
theo: kdepak,Buenos Aires...
Uz to tu nekdo rekl, a naprosto souhlasim, mnohdy nejde o postoj firmy, politika koncernu renault, bmw, vw... muze byt vuci zakaznikovi sebevstricnejsi, ale pokud narazite na spatneho dealera a nebo zamestnance ktery je unaven a nemuze vyplnit formular pro reklamaci tak je to k nicemu... je to predevsim v lidech..... -
"-- skrytý --" 14.10.05 16:55
« Re: kupa Renaultu
sir anton : no jak zjistuji, pravdepodobne je to v Renaultu nechava klidnymi. Opetovne jsem dnes po reklamacnim oddeleni marne loudil jakoukoliv oddpoved. Cekal jsem, ze mi treba nekdo odepise neco v tom smyslu, ze se tim zabyva to a to oddeleni a ze me budou za nejaky cas informovat, tak jak byva zvykem u slusnych firem. Mimo jine jsem jiz kontaktoval kamarada novinare a predal mu veskere podklady i odkaz na tuto diskuzi, tak uvidime jak to bude vypadat dal. -
modus ponens 14.10.05 16:38
« kupa Renaultu
Este ma napadla jedna vec. Mnoho ludi si tu precitalo negativne skusenosti majitelov Megana (ci uz s nedostatkami auta alebo uznanim reklamacie) a napriek tomu si Megane objednali. Skusil niekto pri objednavke ukazat predajcovi (ktory urcite zakazdym slubuje modre z neba) tuto diskusiu a prip. zatlacil nanho, aby mu (najlepsie pisomne) potvrdil, ze ak sa nieco z toho stane na objednavanom aute, tak sa to uzna ako reklamacia? ;-)
Nejde o to, ci take potvrdenie dostane, ale o reakciu "obchodnikov", ktori si robia z ludi dobry den. Neverim totiz, ze o servisnych problemoch nevedia. >:-[] -
« to VPZ:
Ty jsi mě fakt pobavil, víš kdo dělá tytvoje audiny v německu? Mám jednoho kamaráda ( jeho otec je emigrant z íránu) a pracuje u linky v ingolstadtu a říkal, jak to tam chodí. Asi jako když přijdeš na stavbu v praze a češtinu neuslyšíš. Směsice pakistánců cigánů a nejrůznějších ras :-) to už raději něco z turecka >:D
Jinak mě osobně na autě zlobí JEN technika made in Germany: 2xBosch a 1X Grundig. Neumím si představit mít celý auto německý, to by asi dopadlo :'-( -
« Bez nadpisu
TO TOM69: Pohleď na www.sda-cia.cz (Svaz dovozců automobilů či jak se to jmenuje)
TO PAULZ: též jsem to četl... Ale nebyl kolem toho takovej humbuk jako kolem Logana. Celkově se mi zdá, jestli jsem se na ty statistiky správně díval, že celý září bylo dost mizerný u všech aut.
P.S. Jinak můj Logan "Social Edition" se zatím neloupe, losa jsem na cestě zaplaťbánbůh ještě nepotkal a v servise jsem byl zatím 3x a vždy bez problémů - 2x pro nějaký umělohmotný čudlíčky (vyřešeno na počkání), 1x jsem objednával oba znaky (nějací č***** mi je odloupli) a byly do týdne, což není o život. Jinak za ty prachy spokojenost, akorát se fakt místama děsím, aby se nezačal taky loupat a abych moc dramaticky neboural (když si vzpomenu, jak se mi při prodeji auta dušovali, že náhradní díly se budou vozit z meziskladu z Maďarska a budou do 24 hodin...) :x -
« Re:
Osobně myslím,že Renaulty jsou zhruba poruchové v průměru,ale jaksi spolu nefunguje výrobce+dovozce+servis.
Jinak třeba u Škodovky jsou problémy ze servisy zhruba stejné jako u Renaultu,ale v nejhorším případě se ještě dá dovolat práva přímo ve Škodovce což samozřejmě není jednoduché,ale jde to.U Renaultu je ještě další mezičlánek dovozce a jak jsem pochopil u toho je největší problém.
Osobně si myslím,že tím ztrácejí hodně zákazníků-proč teď např. prodej Loganů poklesl o víc než polovinu?Pokud nějaký zákazník čeká např.na ND po havárii tři!!! /dacie.phorum.cz/měsíce to se projeví široko daleko.A pokud je řešení reklamací a různých problémů takové jaké je i Ty Logany na které ze zkraje čekalo, prostě rychle klesají na prodeji. -
"-- skrytý --" 14.10.05 09:33
« Bez nadpisu
naftero: som zvedavy, kedy u nas dospejeme aspon na uroven Argentiny, donedavna oznacovanej ako rozvojova krajina... Ale je to hlavne o ludoch, my sme tu este neprekonali dobu, ked sa k veducemu servisu chodilo s obaleckou alebo aspon jednou mletou Standard... -
"-- skrytý --" 14.10.05 09:29
« Bez nadpisu
Aha, pan vpz prisiel chytracit... My tu diskutujeme o Renaultoch, ked sa chces chvalit za pouzitia vyberaneho slovnika svojou nadupano/nacipovanou audinou s tmavymi sklami za melon a pol, najdi si prislusne forum.
Mozem dat priklad na superkaziace sa Polo, chces? -
RRAAFF1 14.10.05 08:37
« Bez nadpisu
vpz:No pokud vím,tak když testovali Audinu na 100tkm,tak nedopadla zrovna skvěle,možná francouzi dopadli hůř,to nevím,ale u auta střední třídy přes meloun by nemělo být tolik závad.
Další test na 100km-VW Polo muselo být dvakrát odtaženo po 40tkm a mnohdy nenastartovalo,takže asi tak.
Tím chci říct,že posrat se může všechno-Audi i Renault,...
(Mám německý auto) -
« Re:
vpz: a nieje to tym, ze tie auta casto striedas ? Mna to auto na ceste zatial nenechalo, aj ked k tomu malo blizko. Pekne zhlboka to rozdychalo a slo sa dalej, akurat ze benzin mal spotrebu diesla, ak sa v tej chvili nemilil PP :-)( keby to netrvalo len prvych cca:10km, bolo by to ine kaficko :-) ) Ja osobne si audi nemozem dovolit, takze uplne vypadava z hry :-) a o kvalite VW sa tiez da urcite polemizovat. Ale tu skor ide o kvalitu servisu a pristupe k ZARUCNYM opravam. -
« Bez nadpisu
Jen hodim par slov do placu.... mam zkušenosti s Citroenem, konkretně Xara picasso (nebudem diskutovat o jeho vzhledu někomu se libi, někomu ne), 2,0HDi mam ho necelý pul rok, najel jsem 17 000 Km, nikdy mě nezklamal, až před tydnem kdy zaprotestoval, nechtěl se rozjet, zavolal jsem tedy na Citroen assistance, auto odtahli, a mě zaplatili přepravu zpět domu (žiji v Argentině a domu to bylo 400km od místa poruchy) auto mi po třech dnech dovezli až do garáže opravené.. (natankoval jsem naftu ředěnou vodou) :-( neplatil jsem ani peso, vše bylo vrámci záruky a péče o klienta, po dobu dvou dnů co jsem na vůz čekal, mi dealer u kterého jsem vůz zakoupil bezplatně zapůjčil náhradní vůz. Byl jsem mile překvapen takto pozitivním přístupem. 8) -
« Renault
Dohadujete se tady jako mali kluci. Pro Tom69: Kdyz kupujes ty francouzsko-turecko-rumunske sra**y, tak co se divis? Kup si audinu a budes mit pokoj. Najezdil jsem uz okolo 1,2mil km s ruznymi koncernovymi vozy a zustal jsem stat na ceste jen jednou jedinkrat - zavadou byl mezizavitovy zkrat FRANCOUZSKEHO rele, ktere oteviralo privod paliva.
Ti lide, kteri jsou uz dospeli si prece nikdy francouzsky, rumunsky, turecky a rusky vyrobek nekoupi. Zacina to opekacem topinek, pokracuje holicim strojkem a konci autem. Z francouzskych vyrobku bych koupil snad jen syry a vino - i kdyz - nez francouzske, tak radeji vino z Chile nebo Jizni Afriky. Nebo z Moravy :-) -
modus ponens 13.10.05 17:26
« importer znacky
Na uvod poprajem vsetkym, co bojuju za svoje zakaznicke prava (a vlastne aj nas ostatnych), vela stastia a najma uspechov.
V com vidim zakladny problem. V zastupeni znaciek u nas sedia ludia, ktori nechcu nic riesit, chcu mat pokoj a popritom dobre predajne vysledky. A to sa na malom trhu realizuje najlepsie tak, ako to robia teraz. Zakaznika v pripade problemov radsej odpinkaju (situacia na nasich sudoch im este perfektne nahrava), pretoze je to lahsie, nez sa natahovat s materskou znackou o pripadnych stratach, efektivite. Ved nove reklamy/akcie novych zakaznikov spravia. >:-[]
Nerobim si iluzie ani o inych znackach, japoncov nevynimajuc. Ak by nastal podobny problem u Toyoty a slo by o vymenu auta, silne pochybujem, ze by to len tak lahko slo. Napr. na zaklade porusenia obcianskeho zakonnika o neopraveni poruchy do xy dni. Predsalen je to pre nich nebezpecny precedens, ktory by na malom trhu svojej materskej firme tazko zdovodnovali.
Co z toho vyplyva, je, zda sa, jasne. Asi treba kupovat auto za hranicami (AT, DE) a vela veci sa (najma v zaruke) vyriesi samo. O nizsich nakupnych cenach ani nehovorim. Ked niekto proste nechce mat zakaznikov, tak naco sa mu cpat do zadku a zivit ho vlastnymi peniazmi? Nech mu radsej nejde business a zabali to tu. No nie?