Reklamace nového vozu - jak správně postupovat !?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
"-- skrytý --" 26.04.07 11:49
« Re: opravdu zadna zmena ?
Nasel jsem tento stary prispevek: "napsala mi Marta: v lednu 2006 jsme zakoupili Renault Megan Sedan po 3měsících řazení zpátečky jde přes zuby, odpověď zástupců Renaultu podle RČR je to normální aby to nedělalo musíme si do nového auta -najeto 2500km nechat doplnit synchron zpátečky" Taky jsem to resil. Problem je v tom, ze spousta lidi zmackne spojku a soucasne s tim radi zpatecku! Spojka jako takova se ovsem jeste toci!! Toto dela i mnoho jinych aut, neni to chyba renaultu! Reseni? Slapnout na spojku, pockat sekundu, dve, az se zastavi, a pak radit. Pak nebudete radit "pres zuby". -
"-- skrytý --" 07.04.07 10:07
« Garance 30tis km
Během krátké doby mě čeká 2.garanční prohlídka, vzhledem k tomu, že mi za pár dní končí záruka, mám poslední možnost pokusit se odladit "mouchy". Mimo to, že mi opět problikává kontrolka airbagu se opět objevil problém s chladícím okruhem, opět jsou "zaprasené" hadice a je vidět znatelný úbytek kapaliny v nádržce.
Jsem zvědavý jak dopadnu. Bude to moje rozlučka se značkovými servisy. Myslím, že všeho moc škodí. >:-[]
Tom -
"-- skrytý --" 14.02.07 16:24
« Stale stejna pisnicka :(
Dobrý den, pane Vrátný,
z archivu radiožurnálu jsem si vyposlech Vaše problémy s Renault.cz a vozem Renault. Vlastním Scénic II, r.v. 2004. Kromě mnoha jiných problémů jsem loni řešil vážný problém - benzin v oleji. Nebyl jsem spokojen s přístupem svého koncesionáře a obrátil jsem se na reklamační oddělení Renault ČR, jmenovitě na paní Ostravskou. Odpovědí byly nacvičené fráze a naprosto odmítavý postoj. Auto mi opravili (aspoň jsem si to myslel), i když jsem to musel částečně hradit a vše šlo do ztracena. Nyní se tyto problémy objevily znovu a i když zatím neznám stanovisko svého koncesionáře Renaultu, očekávám, že budu muset zase kontaktovat zástupce Renault ČR. Loni mi bylo mým koncesionářem tlumočeno stanovisko Renaultu ČR, že jsem si závadu způsobil sám, že s tímto autem nesmím jezdit krátké trasy. Nechci se teď rozepisovat jak směšné toto stanovisko je a jak vážně mi ho můj koncesionář tlumočil. Chtěl jsem napsat, že mám docela problémy s Renault ČR i se svým koncesionářem a Vás chci poprosit o radu, je-li v Renault ČR někdo, na koho by stálo za to se obrátit se stížností na koncesionáře, případně, dá-li se počítat se vstřícností ředitele Renault CR, kdybych se na něj obrátil.
Děkuji předem za vstřícnost a odpověď.
Ludvík Svoboda -
"-- skrytý --" 17.01.07 10:11
« delka nove zaruky na soucastku opravenou v zaruce ........
Spotřebitel.cz
Šárecká 15
160 00 Praha 6
V Praze dne 16. prosince 2006
Věc: Vyjádření k stanoviskům některých pracovníků České obchodní inspekce
V návaznosti na podněty některých spotřebitelů učiněné na základě stanovisek prezentovaných pracovníky České obchodní inspekce považujeme za nezbytné vyjádřit se k níže uvedeným problémům:
1) Běh záruční doby při výměně věci či výměně součástky věci
Shora uvedené případy jsou upraveny v ustanovení § 627 odst. 2 občanského zákoníku, který stanoví, že:
a) dojde-li k výměně věci, začne běžet záruční doba znovu od převzetí nové věci pro celou novou věc;
b) dojde-li k výměně součástky, na kterou byla poskytnuta záruka, platí výše uvedené ve vztahu k vyměněné součástce.
Je-li tedy v souvislosti s uplatněním odpovědnosti za vady prodávajícím vyměněna celá věc za novou, dle první věty shora citovaného ustanovení platí, že od převzetí nové věci běží nová záruční doba znovu od začátku.
Odstraní-li prodávající vadu věci tím způsobem, že vymění pouze součástku věci, dojde k rozdělení běhu záručních lhůt pro věc jako takovou a pro vyměněnou součástku. Na věc jako celek (s výjimkou vyměněné součástky) bude platit původní záruční doba běžící od okamžiku převzetí věci prodloužená o dobu, po kterou byla věc v opravě u prodávajícího. Nová záruční doba se pak uplatní pro vyměněnou součástku, když poběží od okamžiku převzetí opravené věci od prodávajícího, resp. od okamžiku, kdy opravená věc byla k převzetí připravena.
Závěr potvrzuje i renomovaná komentářová literatura a není o něm sebemenších pochyb v právní teorii ani praxi: „Je-li předmětem výměny jen součást věci, běží nová záruční doba jen ohledně vyměněné součásti.“
2) odpovědnost za vady věcí použitých
Prodávající odpovídá dle ustanovení § 619 odst. 3 občanského zákoníku též za vady věcí použitých. Avšak jeho odpovědnost je oproti prodeji věcí nových podstatně modifikována. Odpovědnost se nevztahuje na vady vzniklé jako důsledek používání či opotřebení věci. Prodávající odpovídá dále pouze za rozpor s kupní smlouvou (včetně vad), který existuje v okamžiku převzetí kupujícím. Rozpor s kupní smlouvou se tedy může projevit až po převzetí věci kupujícím, avšak musí existovat již v době prodeje. Platí přitom vyvratitelná domněnka existence rozporu s kupní smlouvou dle ustanovení § 616 odst. 4 občanského zákoníku, z níž plyne, že rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak. Po uplynutí této lhůty je již vždy na kupujícím, aby dokázal existenci rozporu s kupní smlouvou v okamžiku prodeje.
Vady a jiné případy rozporu s kupní smlouvou u použitých věcí je třeba u prodávajícího dle ustanovení § 626 odst. 3 občanského zákoníku reklamovat ve lhůtě 24 měsíců ode dne převzetí věci, jinak práva spotřebitele zaniknou. Kupující a prodávající však mohou tuto dobu dohodou zkrátit až o polovinu, tedy na 12 měsíců. Tuto kratší dobu je prodávající povinen vyznačit v dokladu o prodeji věci.
U tohoto typu zboží se nesetkáme se zákonnou zárukou. Záruční dobu lze sjednat výlučně smluvně či jednostranným prohlášením prodávajícího (například v záručním listu).
Při prodeji věci prostřednictvím tzv. obstaravatele, tj. prodej v bazarech či komisní prodej za vady věci u odpovídá kupujícímu obstaravatel, nikoliv vlastník věci. Obstaravatel odpovídá kupujícímu nejenom za vady věci v okamžiku prodeje, a to za podmínek shodných s běžným prodejem použitého zboží, jak naznačeno výše.
Výše uvedená ustanovení se nevztahují na výprodejové či posezónní slevy zboží. V daném případě odpovídá prodávají za vady zboží v plném rozsahu (jde o zboží nové, nepoužité).
Závěrem je třeba uvést, že výklad a aplikace shora popsaných ustanovení zákona nenáleží do pravomoci České obchodní inspekce. Takový výklad přísluší pouze soudu při řešení konkrétního případu. -
"-- skrytý --" 05.01.07 21:48
« Re:
tj. tvrdé, zbytečně vícedílné plasty, po dvou sezónách na českých silnicích klepe a drnčí - zkrátka korea...
pokud se ceed tohoto zbavil, bude to super kauf
tak to ja jsem ani dve sezony cekat nemusel a nedaval bych drnceni plastu za vinu pouze a jen ceskym silnicim
takze v tomto ohledu strach nemam, protoze horsi uz to byt nemuze a kdo tvrdi ze ne, rad ho povozim ....
.... jsem zvedavy na toho kombika, co nevidet se vyklube prirustek do rodiny a megane diky tomu jiz nepatri mezi nejprostornejsi auta jak jsem se puvodne domnival :D -
prekladys 05.01.07 17:47
« Bez nadpisu
PP
u VW je to nejslabší přírůstek od roku 2000, proto je zaznamenáníhodný ;-)
tom69
tak chvíli počkej, kia vždycky slevní a na původní cenu se už nikdy nevrátí
známý taký čeká na toho kombíka, to už bude docela vagón.
ale pozor, čím víc kurvítek v autě...
osobně jsem si ceed už prolezl a musím říci, že pro kiu je to ve třídě skok nejméně o 2 generace. dojem kvality je na úrovni magentisu/sonaty, prostor nečekaný, ale ve srovnání s pocitem v interiéru oktávky II škodovka subjektivně ještě vede, řekl bych že na mě působila robustněji. předchůdce cerato (2004) je "picantoidní", tj. tvrdé, zbytečně vícedílné plasty, po dvou sezónách na českých silnicích klepe a drnčí - zkrátka korea...
pokud se ceed tohoto zbavil, bude to super kauf -
PP. 05.01.07 16:04
« Bez nadpisu
prodeje renaultu 2006: 89% roku 2005 dacia dokonce jen 59%...
ze statistiky vyplývá zaznamenáníhodný nárůst u VW, hondy a citroenu, i když tam to bude spíš cenovou masáží... kia již tradičně pátým rokem o třetinu více, hyundai stagnuje a čeká na obměnu vozového parku.
kampak se asi zákazníci rozutíkali?
proboha to zas je příspěvek... :shock: :'-( :shock: ...a co tím jako básník chtěl říct???
Kdybys se aspoň do té statistiky podíval pořádně,tak bys zjistil že ten zaznámenáníhodný nárůst např. u VW činí 2,74% (nárůst větší než 5% mělo loni 23 značek) nebo že třeba Škoda byla loni na 91,35% oproti r.05,což vyjádřeno v kusech (-4910ks) je mnohem víc "zaznamenáníhodné" než všechny nárůsty nebo poklesy ostatních značek dohromady,kde vzhledem mnohem menším prodejům není problém nějakou jednorázovou akcí ovlivnit celoroční prodej.
A BTW. největší statistický nárůst měl loni Renault Truck +766.67 %,což na první pohled vypadá fantasticky,ale na druhou stranu to přesně vystihuje onu blbost při porovnávání statistik,protože se jedná o pouhých 20 vozidel navíc oproti roku 2005. ;-) -
"-- skrytý --" 05.01.07 15:19
« Re:
[odkaz]
Mam v oku KIA model Cee´d. V budoucnu snad ve verzi kombi.
Slysim same dobre reference >:D
Francouze uz opravdu priste pokouset nebudu >:-[]
Sedmiletá záruka je omezena 150 tisíci najetými kilometry a vztahuje se pouze na pohonné ústrojí, tedy motor, převodovku, spojku, hnací hřídele atd. Na zbytek vozu se vztahuje "pouze" záruka pětiletá. I přes tato omezení se jedná o naprosto unikátní službu, která by sama o sobě mohla dosti zamíchat kartami na trhu -
prekladys 05.01.07 12:53
« Bez nadpisu
milý tome,
takže vše nejlepší v novém roce, snad si jen rýpnu, na kterou značku se zaměříš letos?
prodeje renaultu 2006: 89% roku 2005 dacia dokonce jen 59%...
ze statistiky vyplývá zaznamenáníhodný nárůst u VW, hondy a citroenu, i když tam to bude spíš cenovou masáží... kia již tradičně pátým rokem o třetinu více, hyundai stagnuje a čeká na obměnu vozového parku.
kampak se asi zákazníci rozutíkali? -
"-- skrytý --" 07.12.06 13:23
« Re: náhradní vozidlo
co jsem ja osobne zazil, tak zalezi i dost na tom, o jakou vadu jde a zda-li na te vade citi urcitou rekl bych obrazne vinu
pak dokazou auto pujcit i zdarma, pravda ne ve stejne vybave, ale pojizdne
poprve mi pujcili 1,4 megana
podruhe clio 1,2
potreti thalii 1,2
mezi tim par oprav bez zapujcky, o auto jsem si musel vzdy rict
nekdy i opakovane protoze delali jako ze neslysi :-)
ze zakona povinnost neni
naopak, tim ze ti pujci vuz zamezi tomu, ze by jsi byl vyrazneji omezen v radnem uzivani zakoupene veci, coz je jeden z faktoru napr. pri zadosti o odstoupeni od kupni smlouvy ...... -
"-- skrytý --" 07.12.06 13:07
« náhradní vozidlo
trošku zareaguju na p. Pelanta o náhr. vozidle - zatím jsem nenašel odvahu se zeptat Renaulta, jestli když nabízí náhradní vozidlo např. za vůz v opravě v záruce, jestli je to zdarma nebo ne - tedy mě to nikdy nenabídli - asi nevypadám dostatečně reprezentativně - z toho usuzuji, že to zdarma není? -
"-- skrytý --" 06.12.06 00:29
« Bez nadpisu
palubku uz nekolikrat rozebirali a je otazka jak to tam napasovali zpet
No, tohle hezky popisuje lidové pořekadlo: "Čím víc se s * rýpe, tím víc smrdí". Osvědčilo se velmi dobře v praxi, čím víc se člověk otravuje s něčím, tím víc se daná věc komplikuje.
mam jen obavu aby airbag fungoval tak jak ma
V této souvislosti, začala se mě nepravidelně zobrazovat ikonka pro airbag + SERVICE. Asi se to tady již řešilo, že je problém v nějakém konektoru. Netušíš, jak správně postupovat při odstranění této potíže? Někdo na fóru rozebíral konektor a dával zpět, jenomže do toho se mi moc nechce. Takže asi servis... -
"-- skrytý --" 05.12.06 13:45
« Re:
moc jsi mne nepotesil, ja to mam videt pomerne vyrazne :(
vypada to jako by se airbag pomalu klubal ven, uz par lidi co se mnou jelo v aute si toho vsimlo bez toho aniz bych je na to upozornoval.
mam jen obavu aby airbag fungoval tak jak ma 8-s
palubku uz nekolikrat rozebirali a je otazka jak to tam napasovali zpet :?: -
"-- skrytý --" 04.12.06 15:21
« Palubka - airbag spolujezdce - Megane II
Panove, mam dotaz ohledne airbagu u spolujezdce? Palubka v miste airbagu dost vyrazne drnci a postupne jsou videt vice a vice kontury vyrezu pro airbag. Pokud pres palubku prejedu v tomto miste dlani, zretelne citim nerovnosti. Mate to i vy ?? Dik za info. -
"-- skrytý --" 20.11.06 10:57
« šťastný konec .... ?
----- Original Message -----
From: Pelant
To: Tomas Vratny
Sent: Sunday, November 19, 2006 9:27 PM
Subject: Re: dotaz
Dobrý den respekt.večer vážený pane Vratný,
dovolte mně Vám poděkovat za všetranou pomoc ,kterou jste věnoval mému problému s garanční opravou Dacia Logan respekt. s neúměrnou délkou opravy . Dalším problémem bylo rozhodnutí Renaultu potažmo servisu prodejce Tempus Car Košice o způsobu rozsahu vhodnosti náhr.dílu nebo forma výměny kompletu převodovky "kus" za "kus".
Díky Vaším zveřejněním a informacím, které jsem dále používal jsem dnes 19.11. v neděli o 13 hod. byl vyzván k převzetí opraveného Loganu hlavně s opravou výměny celé převodové skříně. Zkušební jízda asi po 15O km trase prokázala, že závada byla odstraněna. Skříň nehučí budu to sledovat. Ještě jednou děkuji.
Mám na Vás ještě jeden problém a prosím zda se mu můžete věnovat.
Zatím jsem se nedověděl jak v Česku je u zn Dacia Logan by Renault zavedena asistenční služba a servis mobility poskytování náhradního vozidla. Ve všech reklamních materiálech, poutačích a vysvětlovaných přednostech je na Slovensku u prodejce TEMPUS uváděna asistenční služba jejíž součastí je všude i poskytování náhradního vozidla. To mě také bylo poskytnuto , ale znovu při odevzdání náhradního vozidla upozorněno, že to bylo pouze GESTO od prodejce. Značka Dacia Logan nemá tyto služby. Při "námluvách" o prodeji vozidla byla asistenční služba nabízena a prodejcem bez problému poskytnuta bez výhrad. Nechápu proč v rámci Renault groupe je nyní tato služba vyjmuta a je otázka zda při poruše na silnici třeba v Česku mě bude poskytnuta pomoc a úhrada nákladů na př. s ubytováním atd. Všude se hovoří o bezplatnosti vše na evropském standardu. Je to unikát, že v rámci Renault groupe je Dacia vyloučena ostatní automobilky tyto vyjímky nemají. Přitom Logan získává obchodní úspěchy dostává Cenu za obchod. úspěch udělenou franc. sdružením motor. novinářů AFPA , jeho kvalita je oceňována dlouhodobými testy , jaké to jsou tedy důvody ??? Může to ovlivnit prodejce, který si vymezí rozsah asistenčních služeb nebo to je "zákaz" od Renaultu groupe v rámci "šetření" nebo nevím čeho. Obavám se, že kdyby náhodou došlo opět ke garanční opravě, které trvají týdny až měsíce tak při svém postižení nezbytnosti auta budu svůj důchod vynakládat na taxiky!!!!!!!
Kdyby mě prodejce jednoznačně upozornil, že velký bratr Renault u Dacie neposkytuje tento standard NEKOUPIL bych si toto auto.!!! Nelíbí se mně ta následná tvrdost na klienta měl jste si koupit originál Renault.
Prosím zda mě můžete pomoci a zda se mohu obrátit se žádostí o poskytnutí náhrad. vozidla i u Dacie na koho? Pana prezidenta skupiny Renault Carlos Ghosn, který mimo je mimochodem nadšen úspěchem projektu Logan ? nebo gen.řed. Renaultu ČR pana Jean-Pierre Ripolla o zrušení tohoto "embarga"? Na Slovensku v internetu nějak nemohu identifikovat jména vedoucích představitelů .
Moc děkuji za Vaši pozornost, mám nějakou smůlu s tím Loganem ,ale s Vaší pomocí se z toho vymotám, jako s gar.opravou.
S pozdravem
Pelant
Košice -
"-- skrytý --" 17.11.06 20:43
« korespondence p.Pelanta s renault sk
Vážená paní Parimuchová,
děkuji za odpověď na mé maily a s povděkem konstatuji, že moje zprávy byly akceptovány a vůbec , že přišla v krátké době informace což dnes není pravidlem. Vážím si toho.
Promiňte, ale musím reagovat na některá Vaše stanoviska a vyslovit nesouhlas s jejich obsahem.
Oblast poprodejních služeb mobility zákazníka.
Jsem zdravotně těžce postižený a rozhodl jsem se pro koupi auta Dacia Logan jednak z důvodů nastupování a vystupování z vozu, je vyšší,maximální otevírání dveří, prostorný a svým podvozkem vyhovuje pro horší povrch vozovek což je k naší zahrádce.Vozidlo používám denně protože zdravotní postižení mně velmi omezuje v chůzi. Tyto atributy plus cena a užitná hodnota neposkytuje většína "originálních" modelů Renault mimo Scenic což je zase pro mne, starobního důchodce nepřijatelné a auto je pro mne nezbytné .Mimo to v dlouhodobém testu Logana zorganizovaném denníkem SME bylo konstatováno: Dacia 5O.OOO km bez poruchy a s dobrou spotřebou. I to rozhodovalo o výběru.
Při konzultacích s prodejcem byla z mého pohledu a finančních možností doporučen závěr koupit tento model v rámci groupe Renault.S tím, že jsem ZŤP byl prodejce seznámen ,podpořil moje představy ,které vyhovovaly pro Logana a stal jsem se majitelem Logan SL Drive .Obdržel jsem pokyny pro asistenční služby ,čísla telefonu kam volat po celých 24 hod. atd. Nemám u sebe informace o těchto službách jsou v autě servisu a auto jsem používal prakt.3 týdny tak nemám nyní v paměti všechny okolnosti. Kontakty jsou nalepeny na oknech atd. Všude v showroomu a letácích jsou v reklamách uváděny výhody a služby pro budoucí majitele ,ale nikdo mě při prodeji neinformoval, že na Dacii se tyto služby nevztahují. V tomto případě bych vozidlo z výše uvedených důvodů nekupoval. Faktem bylo, že po odevzdání vozidla do servisu jsem bez problemů obdržel náhradní vozidlo. Teprve po 3 týdnech mě bylo po telefonu oznámeno, abych vrátil náhradní vozidlo a pokud ho chci dále používat je nájemné 7OO,- Sk /den!!!! Moje auto bylo a je od 9.1O. do dnešního dne 16.11. "umrtveno" v servisu a ještě bude dále nikdo nechce stanovit závazný termín. Nemohu chodit 264.OOO Sk je vinou Renaultu umrtveno v hale a měl bych platit 7OO Sk nebo taxika? Mám nové auto hezké červené, ale pro infarkt.Nechci Vám líčit 3 hod. rozhovor s vedením Tempusu ,aby zrušil rozhodnutí o vrácení náhradního vozidla. Myslím si, že to nebyl férový přístup ke klientovi od prodejce a hlavně jednoho z největších výrobců automobilů Renaultu. Službu mobility dnes poskytuje řada prodejců v konkurenčním boji i v kupní ceně 284.9OO,- Sk bez slevy . Dacia je přece ve 100% vlastnictví Renaulu a je nepochopitelné "vyčlenit" tuto značku od standardu "originálu"Renault. Je to proto, že auta jsou horší kvality a je větší pravděpodobnost poskytování náhradního vozidla??
Žádám proto představenstvo koncernu Renault, aby v rámci mobility poskytovali náhradní vozidlo i pro DACII a zrušili tím jakousi druhořadost značky DACIA . Je to arogance vůči klientovi když ho přesvědčí prodejce o rovnocennosti služeb a pak když dojde k realizaci vyloučí DACII s tím, že jste si měli koupit Renaulta originál.?! Strašně mě to překvapilo.Myslím si, že poruchovost je daleko větší u originálů Renaultu viz poslední svolávání téměř 18O.OOO vozidel modelů Laguna Espace a Vel Satis a podle posledního průzkumu stoupající nespokojenost s kvalitou vozů Renault /cca68%/ dotazaných ,kteří jsou zklamáni z tohoto vývoje.
Zatím tolik k neposkytování služeb mobility ke značce DACIA a rád bych poznal stanovisko kompetentních ,kteří o tom rozhodují a proto Vás prosím, abyste je tlumočila na nejvyšší úroveň.Děkuji.
Oblast garančních oprav.
Rovněž si dovolim nesouhlasit v některých sekvencích se zdůvodněním průtahů a vlivů garanční opravy vozů Dacia Logan . I zde se opakuje "macešský" přístup velkého Renaultu k DACII .Přijímám omluvy, nejsem ješitný na omluvy je to slušnost to kvitovat ,ALE důvody prolongace garanční opravy jsou takové jaké byly, je otázka proč k nim muselo dojít. Převzetí automobilky DACIA Renaultem bylo postupné až do absolutní majority a výroba Loganu před tím Solenza probíhá již dost dlouho ,aby celá koncepce a algoritmus "náhradních dílů" byla řešena běžným způsobem zvláště když existence výroby aut Renaultem má svůj začátek již v roce 1898 kdy Louis Renault vyrobil v garáži svůj první automobil. Nebudu se opakovat proč trvá dodat náhr.díl 3O dnů to by si měl zpytovat svědomí zodpovědný ředitel společnosti a vyvodit z toho důsledky. Proč ale tak ať zákazník si ničí nervy k vůli nějaké Dacii! Měl si koupit Renaulta pravého jeho chyba!! To je k termínové absolutně nepřijatelné dlouhé době .
Další záležitostí průtahů opravy je technická diagnostická a rozhodovací stránka. Jsem vzděláním strojař a ekonom. Protože se jednalo o nové auto s křestním listem 3 nedělě starým a 44O kilometry bylo rozhodnutí o výměně náhradního dílu v technicky strojírensko-mechanické části kompletu převodovky a diferinciálu zdánlivě "šetrné" avšak neekonomické a hlavně demontážně a montážně v prostředí servisu náročné ,na čas a kvalitu. Marně jsem se dožadoval, že se jedná o úplně nové auto a zjištěná údajně závada v diferenciálu by se měla řešit novým kompletem celé skříně je to rychlé a bez rizika prostě " kus" za "kus". Tak se to dělá u velkých automobilek všude. V prvé řadě jde o kvalitu a rychlost opravy ,aby zákazník mohl co nejdříve vozidlo užívat . Realita potvrdila, že celá komplikovaná procedura výměny jednoho dílu v kompletu neodstranila závadu a bude přistoupeno k výměně celkubloku . Celý ten chaos poznají nejlépe zainteresovaní ,kteří rozhodli o tomto způsobu opravy ,nepřísluší mně to hodnotit, ale dopady bohužel snáší tolik uctívaný klient -nový majitel automobilu , když ptáčka lapají tak mu pěkně zpívají.
Všechna tato povídání by neměl klient zákazník respekt. majitel nového auta poznat a diskutovat k tomu, promiňte mně ten výraz je to ostuda práce dobře placeného manažmentu technicko-ekonomických pracovníků automobilky Renault 100% vlastníka Dacie podle mého názoru a lidí pohybujících se v tomto oboru jsem měl již alespoň měsíc užívat a mít radost z nového auta, nemluvě o psychické újmě.
Zaplatil jsem si nové auto, které je nezbytnou součástí kvality mého života a po všech těch problémech je nejlepší řešení pro mne výměna za nové auto ve smyslu zákona na ochranu spotřebitele pro nedodržení 3O-ti dnů garanční lhůty a za moje peníze požaduji nové auto bez zásahu do jeho motorové sekce. Opakuji do dnešního dne nevím kdy a jak dopadne garanční oprava. To je naprostá ztráta důvěry o kvalitu a bezporuchovou pojízdnost opravovaného auta.
Děkuji za pozornost a zůstávám stále příznivcem značky, chyba je někde jinde.
Pelant
Košice
.
From: RENAULT Slovensko
To: Pelant
Sent: Thursday, November 16, 2006 4:32 PM
Subject: Re: dotaz
Dobry den pan Pelant,
pozorne sme sa oboznamili s obomi Vasimi mailovymi spravami, ktore boli zaslane na nasu adresu info@renault.sk, ako aj popisovanymi okolnostami opravy Vasho vozidla Dacia Logan, c. k. UU1LSDAEH36264496.
Je nam uprimne luto vsetkych vzniknutych komplikacii, ktore zabranili jeho riadnemu uzivaniu.
Dovolte, aby sme sa touto formou vyjadrili k jednotlivym bodom, ktore nastolujete Vasimi mailovymi spravami.
Vozidla znacky Dacia su sucastou Renault skupiny a tym padom ich predaj, ako aj servis a udrzba sa uskutocnuju v ramci autorizovanej siete Renault. Servisni technici Renault su vyskoleni aj na servisovanie a urcenie diagnostiky oboch typov vozidiel.
Zarucne opravy sa vzdy uskutocnuju na urovni autorizovaneho partnera. Ti musia dodrziavat standardne postupy urcenia a diagnostikovania zavady, pricom u komplikovanejsich pripadov sa mozu kedykolvek obratit na nase technicke oddelenie a dane nalezitosti konzultovat.
Co sa tyka dodavky nahradnych dielov, v pripade vozidiel DACIA je zial ich dodavka o nieco komplikovanejsia ako u vozidiel Renault. Dodavatelom tychto komponentov je vyrobca z Rumunska, u ktoreho moze rovnako nastat v urcitych pripadoch vypadok, cim sa celkova doba dodania predlzuje.
Nasou snahou je samozrejme dodavat objednavane nahradne diely v co najkratsom casovom horizonte ( spravidla do 48 hodin, pokial je diel v centralnom sklade pre Strednu Europu; do 10 dni pokial je diel ziadany od vyrobcu z Rumunska). Zial, stavaju sa aj pripady, ze diel nie je dostupny okamzite ani u vyrobcu, cim sa dodatocne predlzuje doba dodania, ako aj celkovej opravy vozidla.
V pripade Vasho vozidla zial doslo k vyssie spomenutym skutocnostiam, cim sa Vam touto formou dodatocne uprimne ospravedlnujeme.
Diagnostikovany diel je v sucasnosti dodany a na spojazdneni Vasho vozidla v prevadzke Tempus- Car sa intenzivne pracuje.
Co sa tyka zabezpecenia mobility zakaznika pocas vykonavania opravy vozidla, zial u vozidiel Dacia tato sluzba nie je standardna. Zakaznik je pri kupe vozidla vzdy oboznameny ake dodatocne sluzby su mu kupou daneho vozidla zarucene, a ktore naopak nie.
U vozidiel DACIA, zial v ramci popredajnych sluzieb zabezpecenie mobility zakaznika neexistuje- tzn. ze pri akejkolvek zarucnej oprave nema zakaznik narok na poskytnutie nahradneho vozidla.
Napriek vyssie uvedenemu a s prihliadnutim na vsetky vzniknute okolnosti, vsak doslo k vynimke a zo strany nasho autorizovaneho partnera Vam bolo ako obchodne ustretove gesto poskytnute nahradne vozidlo na zabezpecenie mobility, kym sa nedoriesia vsetky komplikacie s dodavkou a opravou Vasho vozidla.
Radi by sme sa este vyjadrili aj k Vasej otazke suvisiacej so zaregistrovanim sa do databazy za ucelom zasielania noviniek, ci propagacnych materialov.
Na oficialnej webovej stranke spolocnosti Renault, tj. www.renault.sk najdete len aktivaciu na zasielanie noviniek pre vozidla Renault. Pre vozidla Dacia mame vyhradenu samostatnu webovu stranku- www.daciagroup.sk a zasielanie noviniek si mozete aktivovat na nasledujucej linke:
[odkaz]
Este raz prijmite nase uprimne ospravedlnenie suvisiace s opravou Vasho vozidla suvisiacej so vzniknutym casovym sklzom. Verte, ze nasa spolocnost si vazi vsetkych zakaznikov, ktori nam prejavili svoju doveru, ci uz kupou produktov Renault alebo Dacia.
Verime, ze nasa odpoved bude pre Vas dostacujuca, a napriek vsetkym vzniknutym komplikaciam nam nadalej zachovate svoju priazen.
S pozdravom,
Anna Parimuchová
Oddelenie starostlivosti o zákazníkov
Relations client
RENAULT Slovensko, spol. s.r.o.
Tel: + 421 2 54645454
Fax:: + 421 2 54645455
e-mail: info@renault.sk
[odkaz]
----- Original Message -----
From: Pelant
To: info@renault.sk
Sent: Wednesday, November 15, 2006 7:56 PM
Subject: dotaz
Dobrý večer,
prosím o sdělení informace kdo je v menežmentu společnosti Renault zodpovědný za kordinaci vztahů mezi Renaultem a Dacii v záležitosti garančních oprav , rozhodování o rozsahu opravy a a tomu odpovídající skladbu náhradnách dílů pro vozy Dacia Logan. Zajímá mne to na koho se obrátit když obstarání náhradní dílu pro Dacii mého vozu trvala od předání do servisu 30 dnů !!
Komplikace podle mého názoru je ve špatné koordinaci vzniklé od zadání servisu na náhradní díl a jeho dodání k montáži. To je nepřijatelné pro zákazníka ,aby přes urgence trvala dodávka ND měsíc.
Prosím zda mně může být věnována pozornost k dalším problémům garanční opravy a proč zákazník je vystavován stresům z nemožnosti používat nové vozidlo po 4OO km snad proto, že to není "originál" Renault, že by automobilová diskriminace?
Záležitost je vážná protože z titulu nevyřízení garanční opravy do 3O dnů podle zákona o ochraně spotřebitele žádám o výměnu vozidla za nové.
Rád bych se dohodl ve vzájemném pochopení s tím, že zákazník nesmí být postižen a psychicky"trestán" za nedostatky v kordinaci prodejce, servis, výrobce-dodavatel.Nové auto jsem používal od 13.9. t.r. a od předání do servisu 9.1O po 44O km ho nepoužívám dosud. Je to špatná vizitka pro takový koncern jako Renault groupe.
Nic ve zlém, ale pochopte zákazníka.
Pelant
Košice -
"-- skrytý --" 16.11.06 14:05
« diskuze na Renault Club CR
Nahodou jsem narazil na toto forum, kdyz jsem hledal jestli uzivatele vozu Renault Megane Sportway 1,4/16v maji poodbne zkusenosti jako ja. Bohuzel kdyz to vidim, tak maji. Pred cca 15 mesici jsem ve firme mel moznost vybrat si vuz, ve kterem budu sluzebne (i soukrome) jezdit. Naprosto svedomite muzu prohlasit, ze lituji, ze jsem si zvoli tento vuz a ze zkusenost s jedinym timto vozem zcela jiste zpusobila, ze do budoucna zadny jiny Renault "pokouset" nebudu. Ve srovnani s Toyoutou, s kterou jsem jezdil predtim a prakticky i skoudou Ocatvii je zpracovani Meganu naprosto otresne.! Zlata toyota - 200 tisic km bez poruchy!!
- vsechno venitr vrze a krupe jak se o sebe trou ty nekvalitni plasty - hlavne v zime. Vsechno se tak nejak vikla - stredni panel, palubka
- cca kazde 2 mesice se prepali pojistka od klima a vyhrivani okenka
(s tim jsem mel taky prihodu: po mesici uzivani noveho vozu se prepalila pojistka. Kdyz jsem ji vymenil autoradio chtelo kod - ten mi prodejce nedodal a kdyz jsem ho pozadoval, chtel za zjisteni kodu jeste zaplatit. To byla prvni facka od renaultu - Dispo a zaroven mam pocit, ze je to zabraneni radneho uzivani veci tj. protizakonne) zatim NEOPRAVENO
- cca jednou za tri mesice vuz nelze tlacitkem nastartovat a ozyva se neskutecny pisklavy kovovy zvuk, jako kdyz brzdi vlakova souprava. Lide na ulicy regulerne uskakuji a utikaji. Mel jsem to na reklamaci a zatim dobry
- vadny levy blikac - treba jeden den fungoval a dalsi dva dny ne. /a ostatni blikaji 2x rychlejc jako upozorneni/
- jedno okenko se stahuje a vytahuje pomaleji nez druhe - dle servisu je to vlastnost a ne zavada
- pri otaceni volantem na maximalni rejd se ozve vzdycky hrozna rana - opraveno servisem
- pri plnem rejdu a urcite mirne rychlosti se ozyva silene vrzani - nebudu reklamovat, protoze mi reknou, ze se to neprojivilo nebo ze je to normalni
- pri dojeti leveho okna a nasledne jizde toto okno urcity cas "krupe" (to chce proste slyset - je to skutecne neprijemny)
- po pul roce uzivani zacalo neco cvrcet v pravych prednich dveri (pri rychlosti cca 50 a vyse)
- nyni uz je cvrcek i levych prednich dveri a k tomu zadni prave dvere neskutecne krupou, kdyz najizdim na chodnik (jako kdyby se auto pricne prohybalo...)
- pri razeni zpatecky to jde pres zuby (odpor na pace a chrotani). Dle servisu je to vlastnost. (Mam takovy pocit, ze tiche razeni zpatecky mely automobilky vyreseny jiz pred cca 15-20lety)
- pred mesicem mi ten krasny displej co ukazuje tu krasnou spotrebu pres 9 litru ve meste ukazal i "ELECTRONIC FAULT"
- konektor cigaretoveho zapalovace pri pouzivani neustale vyjizdi z panelu
- ale co me nejvic sere, je fakt, ze vlazny (teply) motor (cca hodinu zaparkovany vuz pri pocasi kolem 20 stupnu) v hodne pripadech po nastartovani chcipa. Vysledoval jsem totiz, ze kdyz seslapnu plyn - jen lehounce - cca 3-5 milimetru, tak otacky nestoupaji, ale naopak klesaji. To znamena ze kdyz velmi pomalu pridavam plyn, tak misto toho aby otacky stoupaly, tak v prvni fazy nejdriv klesaji a pak az stoupaji. Pokud se to takhle nekolikrat seslapne motor v 50 procentech jede pod otackami volnobehu a auto se klepe jak ratlik a v 50 procentech motor chcipne. Reklamoval jsem to v Dablicich (Do dispa uz nepojedu) a tam mi po tydnu, rekli (ani mi nedali zadny protokol, ten jsem si vynutil extra a tam ani o tomto nic neni), ze to "seridili", ale z vyrazu toho pana jsem pochopil, ze s tim neudelali lautr nic. Takze tam pojedu zase na reklamaci reklamace. Pokud mi reknou, ze je to vlastnost a to auto shodim /bez me osoby/ ze strane a udelam to na totalku, protoze mi dochazeji nervy a patrne bych skoncil v blazinci jako ten pan na reklamu na Renault, co bezela tusim v lete. Skutecne skvela reklama
Bohuzel pro Vas renaultaky musim konstatovat: "Renault never more" a renaultak ze me skutecne nebude. Jen lituji toho, ze kdyz jsem mel Toyotu, tak ze jsem nebyl clenem toyota klubu - asi bys psal veselejsi veci. Takze asi tak
Honza Prochazka
Praha -
"-- skrytý --" 16.11.06 11:14
« No tak nam kvalita servisu pretrvava ...
Vážený pane Vratny,
děkuji za Vaši odpověď a zájem. Včera jsem obdržel telefonát od servisu, že poskládali převodovku s diferenciálem, pracovali na tom nejlepší mechanici avšak zkušební jízda nebyla úspěšná, vozidlo se nedá předat zákazníkovi a navíc špatně se řadí převod.st. Budou dále řešit a zavolají. Moje stanovisko je nechci převzít prakticky repasované vozidlo /původně nové v provozu 3 neděle najeto 44O km/ a ať řeší způsob výměny vozidla za nové, případně vrácení peněz.
Nepovažuji tento způsob opravy za souhlas dohody po 3O-ti dnech prošlé garanční lhůty. Nedodrželi termín dle zákona. Nechápu proč Reanult-Dacia trval na tak složité opravě demontáží a montáží složitého kompletu převodovy a nechtěl vyměnit nový celý paket převodovka-diferenciál. Prakticky nové za nové vůz byl 3 nedělě v provozu 44O km. U tak renomovaného výrobce milionové produkce aut je tento přístup zarážející. Běží druhý měsíc a auto neužívám co je to za přístup celého řetězce v systému garanční opravy?! To opravdu chce dát na vědomí na vrcholový menežment Renault group, klient je opravdu dobrý jen když zaplatí za auto a pak nedej bože bude-li třeba oprava.
Zatím se nikdo neozval budu ihned informovat. Díky za pomoc.
S pozdravem pevné nervy
Pelant
Košice -
"-- skrytý --" 16.11.06 11:00
« Pokracovani ... zoufaly zakaznik kontaktuje znovu reklamacni
Dobrý večer,
prosím o sdělení informace kdo je v menežmentu společnosti Renault zodpovědný za kordinaci vztahů mezi Renaultem a Dacii v záležitosti garančních oprav , rozhodování o rozsahu opravy a a tomu odpovídající skladbu náhradnách dílů pro vozy Dacia Logan. Zajímá mne to na koho se obrátit když obstarání náhradní dílu pro Dacii mého vozu trvala od předání do servisu 30 dnů !!
Komplikace podle mého názoru je ve špatné koordinaci vzniklé od zadání servisu na náhradní díl a jeho dodání k montáži. To je nepřijatelné pro zákazníka ,aby přes urgence trvala dodávka ND měsíc.
Prosím zda mně může být věnována pozornost k dalším problémům garanční opravy a proč zákazník je vystavován stresům z nemožnosti používat nové vozidlo po 4OO km snad proto, že to není "originál" Renault, že by automobilová diskriminace?
Záležitost je vážná protože z titulu nevyřízení garanční opravy do 3O dnů podle zákona o ochraně spotřebitele žádám o výměnu vozidla za nové.
Rád bych se dohodl ve vzájemném pochopení s tím, že zákazník nesmí být postižen a psychicky"trestán" za nedostatky v kordinaci prodejce, servis, výrobce-dodavatel.Nové auto jsem používal od 13.9. t.r. a od předání do servisu 9.1O po 44O km ho nepoužívám dosud. Je to špatná vizitka pro takový koncern jako Renault groupe.
Nic ve zlém, ale pochopte zákazníka.
Pelant
Košice -
"-- skrytý --" 14.11.06 12:29
« Re:
kazdopadne nechapu, ze dealer bez mrknuti oka nevzal auto zpet ?
je evidentni, ze nejen u nas, ale i na slovensku se v pristupu Renaultu nic nezmenilo.
PS: proc Renaultu a ne dealera, protoze dealer je v podruci dovozce a pokud to jen malinko jde, vyuzije kazdy prodejce moznost vraceni vyrobku nebo vymenu ci jinou kompenzaci okamzite
PS2: Renault CR a SR jsou personalne propojeny, takze neni vyjimky -
"-- skrytý --" 14.11.06 11:39
« Bez nadpisu
"Děkuji za výklad a citaci Zákona a ochraně spotřebitele a předpokládám, že jeho platnost je aplikovatelná i ve Slovenské republice protože jsme členy EU..."
Naprosto chybný závěr :!:
To, že je země členem EU vůbec neznamená, že jsou v ní aplikovatelné právní předpisy země jiné, i když je též členem EU. Takže český zákon (např. o ochraně spotřebitele) nelze uplatňovat na Slovensku, stejně jako nelze uplatňovat např. portugalský zákon v Polsku apod.
Jednotnost práva EU lze stručně popsat takto:
Nařízení, popř. směrnice vydaná EU stanoví nějakou úpravu, např. pravidla ochrany spotřebitele. Potom se touto úpravou musí všechny státy EU řídit. Pokud by vnitrostátní právní uprava např. té ochrany spotřebitele byla v rozporu s daným nařízením či směrnicí, může se osoba (např. Slovák) dovolávat této úpravy, tedy práva EU - nikoliv však např. zákona o ochraně spotřebitele českého, německého, řeckého,..., ač by byly v souladu s právem EU.
(pozn.: vztah nařízení a směrnic k vnitrostátnímu právu členských států EU je trochu odlišný, podstata věci, tj. vázanost vnitrostátního práva jimi, je ale stejná)
Stejně tak se nemůže pán odvolávat na český občanský zákoník (ač původně federální, je z r. 1964) - nyní jde o dva odlišné zákony, o zákon český a zákon slovenský, byť vycházejí ze stejného základu a mohou být obsahově podobné; k použitelnosti cizích zákonů viz výše. Navíc je možné, že Slovensko má již zcela jiný (nový) občanský zákoník. -
"-- skrytý --" 14.11.06 10:32
« pokracovani ....
Vážený pane Vratny,
předem si Vás dovoluji pozdravit a velmi poděkovat za Vaši promtní odpověď, což je dost vyjímečné když se obracíte s takovou "nepříjemnou záležitostí " na patřičná místa. Moc mne to potěšilo!
Samozřejmě, že souhlasím s uveřejněním příspěvku na Vaši stránku.
Děkuji za výklad a citaci Zákona a ochraně spotřebitele a předpokládám, že jeho platnost je aplikovatelná i ve Slovenské republice protože jsme členy EU prosím o Váš názor.
Pro dokreslení situace:
Auto jsem předal dle Zakázkového listu z.č.6117 dne 9.1O. S termínem ukončení 9.1O. 16:3O ?? s textem Operace A kontrola, zákaznický komentář: hučanie prevodovky.
Typ zakázky "Z" zřejmě záruka ,kod platby H,podmínky platby 7, stav km 43O!!
Na margo, když jsem přebíral auto a tankoval byl stav tachometru 8 km a auto bylo přistaveno dle dohody 13.9. v 17 hod. dle dopoledního výběru showroomu červené barvy, která se líbila manželce. Zkušební jízda byla provedena den před tím v jiném vozidle vše bylo ok a rozhodnuto, že požadujeme červenou barvu nikoliv bordovou metalizu zkoušeného auta.
U přistaveného červeného auta nebyla již provedena zkušební jízda s tím,že jsme již absolvovali jízdu ve stejném typu.
Při jízdě po rovných úsecích hučela převodovka při různých převod. stupních a nejvíce při "pětce" kolem 8O-1OO což je nejvíce používaná rychlost a tím trpěla kvalita jízdy-hluk.
Po několika dnech jsem uplatnil u prodejce tuto hlučnost odpověď ,že v záběhu se to odstraní. Závada trvala však dál a zvětšovala se. Při kontrolním telefonátu pracovníčky Renaultu jak jsem byl spokojen s prodejem a vozem jsem uplatnil tuto závadu, nebyla komentována pouze zřejmě zaznamenána jako reakce zákazníka. Obrátil jsem se znovu na prodejce protože od něho jsem auto koupil a ten odvětil, že není problém servis v záruce problém odstraní a předal mne servisnímu pracovníkovi k dalšímu uplatnění záruky.
Když jsem uplatňoval ,že auto mělo již najeto 8 km a někdo kdo vůz ověřoval při zkušební jízdě mohl tuto závadu zjistit a auto odmítl, bylo mě vysvětleno, že norma pro převzetí auta je 15 km!! potom nevím proč k prodejci vozí auta přímo na parkoviště vedle prodejní budovy a jsou z kamionu pár metrů složeny na parkoviště. Je otázka zda taková norma existuje, není-li to výmluva a zákazník když něco bude špatné uplatní vše v záruce.
Průběh reklamace:
Prakticky ob den jsem se ptal o jakou závadu se vlastně jedná a dostával jsem odpovědi, že závada existuje, ale diagnostik zjišťuje pravou příčinu, asi spojka, převodovka, diferénciál atd. Asi po 14 dnech dotazů nebylo mně konkrétně řečeno o jakou závadu se jedná. V dalších dnech po jednáních na úrovni ředitele autorizovaného prodejce se jednalo o závadu diferenciálu. Čeká se na náhradní díl a ten "náhradní díl" asi není do dnešního dne t.j. 13.ll. 2O:1O i když jsem byl již po několikráte ujišťován, že určitě v pondělí dne 13.11. budu vyzván k převzetí. Opět sliby!!
Asi ta 13 den koupě vozidla a den opraveného vozidla 13 je smolný. /nejsem pověrčivý, ale?/
Protože jsem zdravotně těžce postižený a bez auta nejsem naprosto mobilní požádal jsem o náhradní vozidlo, když oprava se protahuje. To jsem obdržel. Na moje překvapení mě bylo telefonicky tlumočeno rozhodnutí pana ředitele, abych naáhradní vozidlo vrátil ku dni 6.11. a pokud ho chci používat tak pouze za nájem 7OO,- Sk denně!!!!! a když jsem s tím nesouhlasil tak kolik tedy chci platit. Jako důchodce nemohu platit žádný nájem když moje nové vozidlo je již skoro měsíc je vservisu a mám v něm umrtvené peníze vinou prodejce. Důvodem bylo, že prodejce Dacie v rámci autorizivaného prodejce Renaultu nemá poskytovat náhradní vozidlo pro typ Dacia. Je to dobrá vůle. Nevím proč toto vymysleli když Dacia je 100% vlastníkem Renaultu v rámci Renault groupe . Po 2 hod. jednání s panem ředitelem výměně mailu a telefonátu s jeho nadřízenými mě bylo "povoleno" náhradní vozidlo na další 14 dnů což bude končit za 5 dní. Co dál? Pojistku za auto platím nemohl jsem ho použít na dušičky do Prahy a okolí na uctění rodičů atd ani do Maďarska rovněž k stejnému účelu a plnění dalších povinnosti vyplývající z větších vzdáleností. To jsou "škody" které mně vznikly nezodpovědným přístupem podle prodejce ze strany nadřízených Renaultu , kteří nebyli údajně schopni rozhodnout co se vymění a kde se sežene náhradní díl. Nabyl jsme dojmu, že liknavost asi není u prodejce, ale u zodpovědných v Renaultu /Praha, Blava,Rumunsko nevím kdevšude???/ .
Proč u nového vozu , který
má najeto 4OO km se nevyměnil komplet převodovky s diferákem a čeká se na "nějaký náhradní díl" , který prý není v Rumunsku a ani nikde jinde k dizpozici .Tak ať Dacia potažmo Renault výmění celý paket za motorem a nerozebírá celek k výměně jedné součástky. Je to nepochopitelné. Kdybych si prý koupil "originál" Renault neměl bych problémy. Co je to za politiku?! ze strany takové společnosti jako je Renault. To je asi tak jako kdyby u Fábie Škoda, řekli proč jste si nekoupil Wolkswagen měli bychom k Vám jako zákazníkovi jiný přístup?!
Promiňte, že tak sáhodlouze o tom píši, ale je to trapné jak se chová takový výrobce k zákazníkovi za 27O.OOO Sk a nechci někoho urazit, ale jen proto, že to je Dacia a ne "Renault". Zajímalo by mne co představenstvo společnosti Renault si myslí o takové politice směrem k zakázníkovi a co vlastně dostávám za moje peníze?
Závěr:
Zítra 14.11. již po 3O-ti dnech po uplatnění doby vyřízení záruční opravy obrátím se znovu na vedení společnosti TEMPUS CAR Košice pana Ing. Vattaye, který je konatelem a začnu uplatňovat občanský zákon a žádat nové vozidlo § 622 .Otázka je kdo mě zaplatí nový poplatek za uvedení vozidla do evidence, nové číslo, finanční ztráta z pojistného když auto je tak dlouhou dobu v servisu , moje špatná mobilita při vyřizování záležitostí s provozem nového auta, atd.
Někde se stala chyba v přístupu k zákazníkovi, který si nekoupil televizor, ale za 264.000 Sk auto ,které je pro mne z důvodů mé antimobility velmi důležité , byla snaha a zodpovědnost prodávajícího společnosti TEMPUS CAR Košice dostatečná nebo to naráželo na bariery administrativy a byrokracie dodavatele tak velkého výrobce Renaultu ? Pro dodavatele nebo prodejce je tato cena asi nezajímavá co by za to vlastně zákazník všechno chtěl i náhradní vozidlo ? Rád bych toto chtěl uplatnit přímo v centrále Renaultu v Paříži co oni na to, vědí to, dostanese to k nim?
Děkuji za Vaši trpělivost a pozornost, kterou jste mně věnoval a ještě věnujete, možná, že zítra budu opět "vlastníkem" použivatelného auta, ale snad pro budoucno by se měl hanbit takový výrobce nebo prodejce za přístup k zákazníkovi, když na každém rohu na zájemce o auto číhá spousta prodejců . Zasloužili by si ,aby se zákazníci podle tržního mechanizmu od "takového" výrobce odvrátili!! Myslím si, že k tomu pomalu dochází viz vaše informaci na internetu.
PS Rád bych se stal členem klubu Dacia Renault i když je to v Čechách, ale mohl bych dostávat informace blíže k prameni než jsou Košice.
Srdečně Vás pozdravuji a díky za vše.
Pelant
Košic
----- Original Message -----
From: Tomas Vratny
To: jaroslavpelant@iol.sk
Sent: Sunday, November 12, 2006 9:22 PM
Subject: reklamace
Vazeny pane Pelante,
vas email samozrejme predam spol. Renault CR. Pokud nebudete proti, rad bych vas prispevek vlozil jako zkusenost na me stranky www.renault.nazory.cz
Prijemny vecer
Tomas Vratny
----------------------------------------… /> avast! Antivirus: Prichozi zprava cista.
Virova databaze (VPS): 0648-1, 13.11.2006
Testovano: 14.11.2006 10:23:41
avast! - copyright (c) 2000-2006 ALWIL Software. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re:Tom69
Měl bych ti poděkovat za varování před Renaultem,v lednu jsem málem jednoho koupil-ESPACE PRIVILEGA,ale po přečtení tvých příspěvků jsem couvl a vzal novou Zafiru,která šlape jak hodinky a jediný problém byl po půl roce ucházející ventilek. -
"-- skrytý --" 13.11.06 10:27
« Re: Re: Re: Re: Re:
no ono to neni jen o servisu, ale i o pristupu zastoupeni Renaultu (reklamacni oddeleni)
ale to bys musel asi zazit na vlastni kuzi, chapu ze se to muze tem kteri neznaji vsechny podrobnosti zdat jako plivani spiny na nejake chudaky kteri se snazi, ale opak je pravdou -
"-- skrytý --" 13.11.06 10:17
« Re: Re: Re: Re:
Tak pokud je problém v servisu, tak ty tvý hesla nechápu už vůbec! Měl bys to pozměnit na "Servis Pulec+Žába už nikdy!" a "Pulec+Žába.názory". ;-)
PS: To tě lituju. Tělo dvacetiletýho Pablbka bych teda mít nechtěl! >:D Furt ale lepší, než jak sem nejdříff četl "tělo dvacetiletýho hrocha". To sem se už přestal divit, že ti renoltek dělá problémy. ;-) -
"-- skrytý --" 13.11.06 10:12
« Re: Re: Re:
Prave jsem se vratil z vysetreni. Mam pry telo "dvacetileteho" hocha,
takze me to nijak nepoznamenalo >:D >:D >:D
Ne vazne, mozna ti to jen tak pripada, ale ja jsem s autem v servisu kazdou chvilku a bohuzel vetsina zasahu se neobesla bez ztraty kyticky.
Pokud by tomu bylo naopak, nebyl by duvod se do nich stale navazet >:-[]
Takze kvalitu servisu stale pokulhava a cim jinym ji chces dosahnout nez tim, ze se ozves :?: -
"-- skrytý --" 13.11.06 09:56
« Re: Re:
Čoveče, ty už musíš mít z té žlučovitosti žaludeční vředy nebo minimálně chycenou slinivku!! Šetři se trochu, český zdravotnictví na to není finančně zas tak dobře!! >:D
PS: Jinak, to, žes vychytal blbej kus (i personálně) a máš s tím trápení, to s tebou soucítím a je mi tě líto. Ale všeho s mírou...
PSII: Nebo s Mírou?? ;-)
Ne, v poho, akorát už začínám být trochu alergickej na to, že ať zabrousím do jakékoliv diskuze, vždy na mě dřív nebo později vyskočí příspěvky Toma69, který obratně stočí diskuzi na své zkušenosti s vozy a prodejci (lépe řečeno vozem a prodejcem) Renault, odkazy na renault.nazory apod. a hesla typu "francouz už nikdy" (ale Francouzku by sis dal, ne?? ;-) ). Upřimně, nevím, co mají chudáci od Pežota a Citrouša společnýho s ňákým prodejcem Renaulta kdesi v ČR?? Mimochodem, v nejnovějších statistikách pětiletých vozů jsou na tom se spolehlivostí podstatně líp, než fšecky škodofky, VW, Fordy atd. -
"-- skrytý --" 13.11.06 09:32
« Re:
Samozrejme vim, ze pan Pelant nekupoval vuz u nas. Proto ani nepisu jak by mel presne postupovat, protoze slovenske zakony neznam i kdyz se pravdepodobne prilis lisit nebudou, protoze vychazi ze stejneho zakladu. Pisu obecne, jak by se melo postupovat u nas.
Co se tyka tve reklamace mobilu, tam zalezi ciste na prodejci zda teto moznosti vyuzije ci nikoliv. Dodavatel nezjistuje zda prodejce prodal na ico ci nikoliv. U mensich prodejcu toho v techto pripadech pravdepodobne vyuziji u vsech znacek. Ale temer 100% toho vyuziji vsichni prodejci v pripade znacky BenQ-Siemens, ktera nechala vsechny na holickach.
Jinak napr. pri nakupu v MAKRU ti diky nakupu na ICO neplati ani 30ti denni lhuta na vyrizeni reklamace. -
"-- skrytý --" 12.11.06 21:54
« Bez nadpisu
Tom, je sice pravda, co pises, ale podla vsetkeho p. Pelant (aj ked je pravdepodobne povodom Cech), kupil auto na Slovensku a tu moze byt zakon uplne iny. Nepoviem presne aky, lebo sa tym nijako neinteresujem, ale len Ta upozornujem predtym, ako zacnes retoricky rozvijat svoje pravnicke skusenosti s Tvojou reklamaciou.
PS: Mne pred par rokmi dvakrat a bez reci uznali vratenie mobilu po 3-och neuspesnych opravach, a to som sa tvaril ako ICOva firma... -
"-- skrytý --" 12.11.06 21:25
« vyklad
Co stanoví zákon?
Zákon o ochraně spotřebitele ve svém § 19 odst. 3 stanovuje:
Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.
Výklad
Při pročítání výše uvedeného paragrafu Vás může napadnout otázka, zda se rozhodnutí o vadě, resp. lhůta pro posouzení vady započítává do 30 denní lhůty na vyřízení reklamace. Zákon ve výše uvedeném paragrafu ve větě třetí explicitně uvádí, že "reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena..." - mluví se zde tedy nikoliv o samotném odstranění vady, ale o celé reklamaci včetně odstranění vady a tedy včetně počátečního rozhodnutí o vadě. Rozhodnutí o reklamaci je tedy součástí vyřízení reklamace a celý proces musí být vyřízen bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů. Třicetidenní lhůta pro vyřízení reklamace začíná bežet dnem následujícím po uplatnění reklamace kupujícím.
Pokud tedy spotřebitel reklamuje věc 1.6. musí mu prodávající do 1.7. vadu posoudit i opravit.
Následky nesplnění lhůty
Následky nesplnění lhůty pro vyřízení reklamace řeší poslední věta výše uvedeného paragrafu. Je zde ustanovena právní fikce, která určuje spotřebiteli stejná práva, jako by se jednalo o vadu neodstranitelnou. To dle § 622 občanského zákoníku v praxi znamená, že spotřebitel může požadovat výměnu věci nebo od kupní smlouvy odstoupit (požadovat vrácení peněz). -
"-- skrytý --" 12.11.06 21:16
« ?
Reklamace zboží prodávající vyřizuje bez zbytečného odkladu, maximálně však do 30 dní od data uplatnění reklamace kupujícím. Tato lhůta není závazná pro kupujícího, který při nákupu uplatňoval IČO a tudíž jeho vztah s prodávajícím upravuje Obchodní zákoník.
neboli ... [odkaz] -
"-- skrytý --" 12.11.06 20:18
« novy prispevek :(
Vážení výrobci a chudaci prodejci,
je to prostě otřesné a číst stránky www.renault názory a kam až klesla automobilka Renault s kvalitou. Bohužel je to pravda do písmene a měli by pánové v menežmentu Renault uvažovat o zrušení značky, aby noví majitelé byli ušetřeni infarktních stavů.
Můj případ 13.9. jsem si koupil Dacia groupe Renault najel jsem 444 km a převodovka respekt. diferenciál začal vyluzovat při různých rychlost. stupních zvuky Žigulika po 200 tis. km. Zejména při 5 st. kolem 8O a dále nepříjemné hučení, hvízdání atd.
4.10 jsem dal vůz do záručního seervisu a do dnešního dne není nebyla dodána potřebná součástka-náhradní díl. Vůz stojí na zdviháku a čeká. Po nesčetných urgencích je snad náhradní díl již na cestě. Automobilka, která vyrábí miliony vozů ročně nemůže dodat náhradní díl?!? po 3O-ti dnech!!! Vedení prodejce a servisu se velmi snaží telefonáty, maily osobní intervence u "nadřízeného" Renaultu jsou neúčinné prostě arogance vedoucích pracovníků Renaultu v Blavě, Praze a v Rumunsku.
Košický prodejce Tempus má eminentní zájem zákazníkovi vrátit vůz co nejdříve, ale "zakopaný pes" je u
dodavatele a výrobce náhr. dílů groupe Renault.
Tento přístup vůči zákazníkovi je nepřijatelný a opravdu kvalita výroby a zejména kontrola vyrobených aut neexistuje. Přece takové vozy se nesmějí dostat k zákazníkovi a prodejci vůbec.
O kde jsi značko Renault kam kráčíš ! Zajímalo by mne a nejen mne co bude dělat vedení Renaultu dozorčí rada, správní rada s takovou "popularitou" značky? Odpoví nám někdo?
Obdivoval jsem vždy technický pokrok v technologiích, disajn a to co dělalo renaulta Renaultem vše je jinak. Nebo společnosti stačí úspěchy v F 1?
Prosím proto o sjednání nápravy v dodávce náhrad. dílů i když se jedná o Dacii přece to jegroupe Renault a současně o vysvětlení proč nelze po 3O-ti dnech dodat náhradní díl!! Koupil jsem si nové auto, abych mohl jezdit a ono s ujetými 444 km stojí a stojí v servisu!! Jsme ve střední Evropě a dodat náhradní díl je problém.
Dovolte mne vážnou poznámku, proč u nového vozu po několika stech km nebylo možné vyměnit celý packet -převodovku s diferákem a musí se rozebrat celá jednotka demontáž montáž a to je náročnější na vlastní opravu ,ale zejména na ten nešťastný "náhradní díl". To výrobce nemá ,ale má celou převodovku. Přece prakticky u nového vozu po 4OO km výměnou celého kompletu "nezíská" zákazník zhodnocení auta. Nechápu myšlení zodpovědných představitelů Renaultu , vztah k zákazníkovi je opravdu arogantní a vůbec ho to nezaujímá.
A abych nebyl jen kritický, DACII LS drive jsem si vybral podle dlohodobého testu po 5O tis. km novinářů zorganizovaný deníkem SME ze dne 21.3.2006 a resume 5O OOO km bez poruchy a s dobrou spotřebou hurrá!!! Kéž by to byla pravda i u mnou zakoupeného auta! Asi je to bílá vrána ,ale ty "originální" Reanulty jsou opravdu špatné a v normální automobilce takového významu na trhu by dávno odvolali vedení Reanultu . Nebo je to akcionářům jedno?
Dacii jsem koupil 13.9.t.r. u autorizovaného prodejce Renault a Dacia TEMPUS-CAR s.r.o. Košice typ 1,4 Drive VIN UU1LSDAEH36264496 a do dnešního dne is sleeping v boxu .Vyslovuji přesvědčení, že společnost Renault má ještě tolik cti a zodpovědnosti,aby mě odpověděla sjednalanápravu a hlavně, aby peníze, které jsem zaplatil nebyly "umrtvené" v boxu servisu a platil jsme zbytečně pojistné a další újmy, které musím snášet. Na příklad nemohl jsem na dušičky být v Praze na hrobech a další povinnosti neúčastí v Maďarsku, které jsem nemohl řešit.
Očekávám Vaši odpověď a děkuji za snahu prodejci Tempus
, který se snažil věci řešit, ale byrokracie v Renaultu je bez hranic. Rád bych se mýlil v hodnocení.
P.S. Doufám, že mě prodaná výrobní serie nebude mít retězovou závadu tohoto typu v diferenciálech.
S pozdravem přání, aby kritiky na kvalitu vašich vozů byly minimální a mně spojízdníte konečně nové auto vyrobené, k účelu, aby majitel jej užíval a né, aby spinkalo v servisním boxu.
J.Pelant
Košice -
"-- skrytý --" 01.11.06 16:00
« IT mobil ... jen abys veděl jak to chodí
ZMĚNA POSTUPU U ŽÁDOSTÍ O DOBROPIS, PRO PŘÍSTROJE ZNAČKY NOKIA
Platná od 1.8.2006
Při žádosti o dobropis (zákazník odstupuje od kupní smlouvy ) od koncového zákazníka, nyní již nezasílejte zařízení na posudek do autorizovaného servisního střediska, ale přímo na svého dodavatele, se všemi doklady, které jsou nutné doložit při žádosti o dobropis (opravenky, ZL, atd..) Proces posouzení a následné kontroly oprávněnosti na vystavení dobropisu bude nyní spojen v jedno, a bude řešen prostřednictvím dodavatele, přes centrální servis NOKIA v Maďarsku.
Centrální servis NOKIA v Maďarsku poté provede kontrolu existence a záruční platnosti poslední závady a oprávněnosti požadavku na dobropis, a tato informace přijde elektronickou cestou od dodavatele do 30 dnů na adresu prodejce, jako podklad pro vyrovnání se s koncovým zákazníkem.
V žádném případě tedy nevyplácejte koncového zákazníka před obdržením vyjádření, nebo před uplynutím zákonné lhůty 30 dnů na vyřešení reklamace. Výrobek Vám může být zaslán zpět, pokud bude v centrálním servisu NOKIA v Maďarsku zjištěno, že se závada neprojevuje, nebo se neslučuje se záručními podmínkami, a nebo, že žádost o dobropis není z nějakého důvodu oprávněná, a reklamace bude poté vrácena zpět koncovému zákazníkovi, jako neoprávněná!
Pozor! V případě odeslání výrobku značky NOKIA na autorizované servisní středisko v ČR s požadavkem na posudek, bude tato služba zpoplatněna! -
"-- skrytý --" 22.10.06 09:15
« Bez nadpisu
Mobil byl uveden jako malá ukázka arogance prodejce.Jistě slečno,přesně podle zákona.Tak to nechala plavat,věnuje se škole a práci.Příště bude pečlivěji nakupovat.
Teď jsem zjistil,že Nokia prodává docela drahé mobily a nenalezne to Bluetooh.Dobrý,že?Přitom je v menu,ale chybí možnost posledního kroku,aby se to spojilo.
Takže jsou to zmetci všichni a všude.Bral jsem dvě,ta levnější funguje,drahá ne a už je nás několik s 6131,kdo má problém,ale i kluci v prodejně zjistili,že mají problém,přitom blůtúčko je posl.typ od Nokie.
Takže s autem je to jen ve větším,přiměřeně ceně. -
"-- skrytý --" 22.10.06 08:53
« SIEMENS
Kdyz uz jsi nakousnul mobilni telefony, BenQ Siemens nam pripravil pekny darek. Stat se tohle vyrobci automobilu, nevim nevim.
Abych to trochu priblizil
Bankrot BenQ Mobile - ako sa to celé stalo
[odkaz]
Spolecnost BenQ Siemens vyhlasila v nemecku bankrot a stahla i pobocku ve Vidni zajistujici vse pro zarucni servis MT.
V tuto chvili jsou tedy prodejci v situaci, kdy musi servisu platit za opravy v zaruce, ktere by mel hradit vyrobce. Distributori o proplaceni oprav svym prodejcum neuvazuji. Takze jak uz to tak byva, nejhur do odnesou prodejci, kteri ponesou nejvetsi cast.
Vzpomenu, ze pred 2 roky patril Siemens mezi nejprodavanejsi znacky u nas. Nyni po teto znacce nestekne ani pes.
PS: Trochu jsem odbocil, ale snad to se na me nikdo zlobit nebude >:D -
"-- skrytý --" 19.10.06 14:22
« Bez nadpisu
Jenže podobný nebo stejný mají téměř všichni a všude. Dcera marně reklamovala v Praze Nokii za asi 12 tis.Nelícoval kryt,řekli ať nechá a do 30 dnů. Tak to nechala plavat,seč dělá práva.Platí paušál asi 1200Kč a telefon potřebuje skrz net i kontakt s klienty kanceláře,nelze čekat 30 dnů.Přitom ve výloze měli naprosto stejný vystaven.Stačilo je prohodit,dokonce by si sama přetáhla data,aby je neobtěžovala. A to je obyčejný mobil. Takže s autem to hrají do autu všichni.
Sice se mi líbí M6 či Avensis nebo Civic8,ale skrz servis,na který je absolutní spolehnutí si příště koupím VW (Jettu nebo Passata), nebo SUV Hyundai, neb jim patří též a dělají je stejní lidé. Ne že bych byl z korejce tak odvázán,ale skrz servis klidně.
Není to o autech, je to o lidech a problémy jsou všude.Klientem jen do okamžiku zakoupení,bohužel.Pak jsou ochotní po vypršení záruky,to ano. -
"-- skrytý --" 19.10.06 09:44
« Re: IT
Clovece nebavi !
Ale dosud se nenasel na jejich strane nikdo, kdo by v sobe nasel trochu slusnosti a za celou vec se omluvil, nebo alespon projevil litost, ze doslo k pochybeni a ja mel s autem problemy, ktere nedokazali resit.
Absolutni nezajem. Takze dokud budu ziv, pujdu po Renaultu a jeho nesvarech. Pokud bych mel jinou znacku a chovali se stejne, udelal bych to same.
Nerikam, ze kazdy vyrobeny Renault je kram. To jiste ne. Je jiste mnoho stastnych a spokojenych ridicu.
Tady je to vsechno jen a jen o chovani a pristupu servisu, prodejce, dovozce, kdyz se zakaznik dostane do problemu.
Ono je sice pravda, ze statistika nemusi dat 100% odpoved, ale urcity obrazek si udelat muzes. A pokud mi ze 73 lidi 52 odpovi (71%), ze se v servisech Renault nic nezmenilo, je to smutne nemyslis 8-s
A abychom neresili stale jen Renault. Jasne, kazda vetsi firma vice ci mene hresi na svou silu a jeden nazlobeny zakaznik neni nic. Ale to neznamena, ze si budu jako zakaznik tise plakat v koutku a neozvu se.
Posilam odkaz na zajimavy prispevek jednoho technika spol. Telecom, ktery take ledacos napovi
[odkaz] -
"-- skrytý --" 18.10.06 22:20
« Bez nadpisu
Hm, 16 lidí z 35 má fakt nekonečně velkou vypovídací hodnotu, tj. žádnou. Měli jste ve škole statistické metody nebo ne? Když se těch aut jen ve staré EU prodalo 725 tis, tak 16 názorů z Česka je co? Názor? Ale no tak...je to jen 16 názorů,nic víc.
Služební auta: já nevím,jaký je podíl. U nás asi větší než jinde. Počítají se prodané kusy,ne kdo to koupil. To můžu zpochybnit prodeje Forda,Toyoty,každého,to je snad hloupust,nemyslíš?
Tome,já se ti divím,že tě to baví.
Hele, napsal jsem, že Swift je hrkávka,někoho to popudilo,myslím si to stále, Fabia dcery je řemeslně zmáknutá lépe,ale protože se do mne za to navezli,tak tam už ani nic nepíši,s výjimkou dneška a navigace,ale to je spíš jiné téma než Swift. -
"-- skrytý --" 18.10.06 21:01
« Re:
Totalni rozchod je vice nez jisty, jen budu muset jeste pretrpet par tisic km, aby ten rozvod ve finale tolik financne nebolel. Budis to ponauceni pro priste. Skolne opravdu nebylo nejlevnejsi.
To jestli ten "cirkus" kolem jednoho auta mel nejaky smysl, necham na ostatnich. Doufam, ze to alespon par lidem pomohlo jak pri volbe a vyberu auta, tak i pri reseni pripadnych problemu.
Zdá se, že par lidem přeci jen ano
[odkaz]
Je jasne ze jedna vlastovicka jaro nedela, ale ja nejsem zvykly odchazet z boje se sklopenou hlavou.
A to jestli pocet prodanych vozu svedci o kvalite produktu neminim komentovat. Z emailu, ktere jsem dostal od jinych majitelu jiz takovy optimismus nevyzaroval.
Je otazka, kolik napr. ks z celkoveho poctu prodanych aut cini firemni nakupy pro stredni management.
Pro vetsinu firem je rozhodujici cena a zamestnanec ma vetsinou malou sanci pro samostatnou volbu.
A cena u Renaultu je hodne lakava, jak trochu napovida anketa.
[odkaz]
Debaty o dusevnim zdravi zakazniku, co si poridili novy Renault, myslim patri do jine diskuse na jinych strankach.
Co me zarazi je to, ze se Renault zjevne nepoucil z chyb a spokojeny zakaznik je u nej az na druhem miste
[odkaz]
A ze to nebylo az tak zbytecne zobrazi tato anketa na mych strankach
[odkaz] -
"-- skrytý --" 18.10.06 20:15
« Bez nadpisu
Protože se jich (nových Renaultů) ve starých zemích EU,Norsko a Island za první pololetí 2006 zaregistrovalo pouze 725.502 ks,dá se předpokládat, že ne všechny jsou zmetky,že ne všichni co to koupili jsou duševně vyšinutí. Víc prodal jenom VW, a to 838.277ks. Co se prodalo mimo uvedené státy nevím.Pár tisíc asi jo.Tolik strohá čísla.
Sice je to asi kruté,ale jeden naštvaný zákazník(doufám že ve všech bodech oprávněnně) nemá na prodeje absolutně žádný vliv.Drsná realita.
BTW:kolik lidí jde na auto.cz,kolik lidí poslouchá český rozhlas? Já třeba 17 let ne. A pokud poslouchají,kolik z nich je olivněno jednou reportáží? Nicméně šlenrián je šlendrián,ale asi se už natolik nemáte rádi TOM-AUTO-RENAULT, že je nutný rozchod. -
"-- skrytý --" 18.10.06 10:57
« Re:
Nic prevratneho se bohuzel neudalo, auto ma stale sve mouchy, kterych se uz asi nezbavi. Za par mesicu (kveten 2007) skonci zaruka a firma Renault se bude chechtat, jak se zbavila jednoho otravneho zakaznika >:-[]
[odkaz]
trochu humoru na odlehceni .... na jejim miste bych se tak neradoval :) -
"-- skrytý --" 12.10.06 14:11
« Bez nadpisu
Ahoj Tom 69 .
Ako sa ti darí s auticko, mam taky pocit, ze nic moc. No drzim ti palce aby si vydrzal vo svojich tazkostiach az do uspesneho konca. Uz dru krat riesim dilemu ci doporucit renaulta a neviem co s tym. Auta pekne, sunt sa da kupit vsade ale tvoj pripad je odstrasujuci. Same si ma odhovoril a zatial nelutujem. Z nepraj nikov si nic nerob, je lahke zvesit hlavu a nic nerobit.
Zdar a napis co sa deje s tebou. -
"-- skrytý --" 31.08.06 22:20
« Re:
Souhlasím, úplně vidím, co by se dělo v autorizovaném servisu u nás, kdybych měl větší problém, mám z toho hrůzu a jen s odporem tam chodím na garančky, je to celorepublikový problém a čest vyjímkám. Otrávenej personál, každej se tváří jako kdyby to tam hlídal a ne prodával. Zlatej neznačkovej servis, kam jezdíš pravidelně, za slušnou cenu, kde později někoho poznáš a kdo se k tobě chová jako k zákazníkovi. Toho si jako živnostník musí hejčkat, kdežto autorizovaný mají pocit, že musíš jen k nim, amatér vedle amatéra. Někdo tam ještě dneska pracuje za zásluhy. Bohužel je to tak. -
JOB 06.08.06 22:45
« Bez nadpisu
Bohužel tohle není způsobeno značkou Renault ale tím že jsme v ČR.
Nemám žádné zkušenosti s reklamací nových vozů ale s přístupem autorizáků jako k zákazníkovi jo.Občas zajedu do autorizáku kvůli nákupu ND případně dotazu na opravu a mohu říct že teda ochotou netrpí a už jen to že se mnou musí mluvit je obtěžuje.Rovněž si myslím že tam ani nepracuje kvalifikovaný personál i když bych to čekal.Vesměs mi to připadne jako většina lékařů.Opravy typu pokus / omyl.Vyměníme tohle a když to nepomůže tak ještě tohle, vždyť zákazník to zaplatí .Nemluvím zde jen o Renaultu ale o všech značkách. -
"-- skrytý --" 06.08.06 21:21
« Autor zřejmě nepatří mezi mé fandy ?! A zřejmě nečetl mé str
Citace !
Renault REKLAMACE - skutečný lhář Cenzor 06.08.2006 20:37
Skutečný příběh skutečnýho lháře který neumí jezdit posbíral obrubníky, chodníky a retardéry ve vyšších rychlostech aby mohl reklamovat auto. A když mu odmítli vyměnit auto pouze mu ho opravili i když to byla jednoznačně jeho chyba tak zaplatil svýmu kamarádovy soudnímu znalci 15 tisíc kaček aby mu vystavil posudek podle jeho představ. Neodváží se jít na soud, tam by ho hned odhalili tak jen kydá kde může. Jak ale praví naše přísloví: Na každou svini se jednou voda uvaří. I na tebe Tomáši Vrátny.
[odkaz] -
"-- skrytý --" 02.08.06 13:16
« Nic noveho pod sluncem
Cituji ze stranek www.renault.cz respektive www.renaultrevue.cz
Jak vidno, nikdo se nepoucil, nikoho netrapi co si mysli zakaznik 8-s
Datum: 11.7.2006 17:12
Od: Václav
Nadpis: Autosedačky
Tak jsem se zajímal o dětské autosedačky a s tak neprofesionálním přístupem v Brně u Vašich koncesionářů jsem se setkal naposledy před rokem 1989. Nikdo mě nedokázal říct přesnou cenu (prej asi od 5 do 8 tisíc korun - prodejce) a o slevě 20% nevěděl vůbec nic. Ačkoliv jsem Váš fanoušek, tak tohle se mi opravdu nelíbí. -
"-- skrytý --" 04.07.06 15:44
« no nekupte to za ty penize
Společnost Renault Vám přináší novou časově limitovanou nabídku. Renault Clio Storia již od 196 400 Kč, Renault Clio již od 271 400 Kč, Renault Thalia již od 199 900 Kč, Renault Mégane 3dv. a 5dv. již od 317 900 Kč, Renault Mégane Sedan již od 327 900 Kč, Renault Mégane Grandtour již od 347 900 Kč a Renault Scénic již od 369 000 Kč. Nabídka platí při financování prostřednictvím Renault Finance. Nabídka je platná od 1.7. do 31.8.2006.
Pocitam, ze za chvilku bude pri nakupu dvou aut treti zdarma >:D -
"-- skrytý --" 04.07.06 14:36
« Re: Re: Re: Jen se divím
No neco udelali neco ne. Pred dovolenou jsem vyzvedaval auto a po dovolene ho tam zase vratil. Praskani v okne odstranovali poprve tim, ze rozebrali a zase slozili leve predni dvere, promazali stahovacku. Vcera jsem to tam dal znovu s tim, ze ji tedy vymeni. Takze uvidime. -
"-- skrytý --" 28.06.06 09:21
« Re: Jen se divím
matematik: to mate naprostou pravdu, nebot tato diskuze vznikla jen a jen na zaklade spatnych zkusenosti s prodejcem, servisem i dovozcem.
Pokud si prectete ci poslechnete obe reportaze z Motozurnalu CR1, mozna pochopite proc to vsechno :shock:
www.renault.czweb.org
Tomas alias TOM69 -
"-- skrytý --" 27.06.06 18:49
« Jen se divím
Čistě náhodou jsem otevřel tuto diskusi a po chvíli dospěl k názoru, že je to vlastně osobní stránka jakéhosi pána Tom69 (či nějak tak). Renault je mi lhostejný (kupuji zásadně Subaru). Ale u evropských aut jsem zažil kupu problémů, například s manželčiným VW Polem, kde ani po 3x opravách nedokázali dát do pořádku ABS. Takže buď kupujte originály vyrobené přímo v Japonsku nebo se nedivte. -
"-- skrytý --" 27.06.06 13:42
« Bez nadpisu
Tak až ho tam Matra úspěšně naimplantuje, ať nám dá taky vědět... Synchron na zpátečce nemá snad žádný auto, možná tak ještěrka (vysokozdvižnej vozík). Proto nechápu k čemu ho tam Marta potřebuje?? Pokud jí to jde přes zuby tak buď neumí řádně vyšlápnout spojku nebo nedá čas předlohové hřídeli aby se úplně zastavila (dotáčí se setrvačností pokud bezprostředně před tím jede vpřed a při ještě vyšší rychlosti už sešlápne spojku) anebo tam má závadu ve spojkovém mechanismu. Pokud ovšem myslí že jí tam zapomněli dát zpátečkový synchron, tak budiž :P :P :P