Reklamace nového vozu - jak správně postupovat !?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Bez nadpisu
Tome, drzim ti palce! S ochranou spotrebitele a vyspelosti trhu mam v Cechach sve zkusenosti. Nevidim duvod, proc by auta mely byt vyjimkou. Nastesti jsem vice v Nemecku nez tady, tak si nakupuji tam.
Co se tyce odlakavani zakazniku, mas prvni uspech. Ja si Renaulta po precteni tohoto fora nikdy nekoupim. Vzdy jsem na nej slysel akorat kritiku. Pred nedavnem jsem zacal (patrne pod vlivem masivni reklamy a relativne pristupnych cen) vahat a premyslet, jestli by se prece jen nevyplatilo koupit vybavenejsiho Renaulta za cenu nemce nebo japonce - ted vim, nevyplatilo!
Renault, slysite! Vzhledem k tomu, ze auta pro celou rodinu vybiram ja, prisli jste min. o 4 prodane vozy! -
"-- skrytý --" 08.11.05 14:44
« Re:
Rika se, ze jeden nespokojeny zakaznik, odlaka 10 potencionalnich.
Pokud touto iniciativou prispeji k tomu, ze nekdo dalsi nebude muset resit podobny problem, budu rad. Bohuzel ne kazdy je tak prubojny jako ja a na to prodejci hresi. Kamarad mi radil, at vezmu nejaky vrak auta a s patricne polepenou karoserii ho postavim pred sidlo Renaultu. Uvazuji o tom, tak pokud by nekdo o nejakem vedel, at mi napise. O výzdobu bych se postaral sam ;-) -
« Bez nadpisu
Jeden zákazník sem, jeden tam, žádná míra. Když dám stotisícový slevy na auta (viz Megan o prázdninách), tak získám 50 novejch - polovina aut bude OK, zbývá 25 problémových, polovina z nich si ani nevšimne, že mají problém, zbývá 12 (zaokrouhluji), kteří se dostaví s reklamací. Polovina se nechá ukecat v servisu a dál po tom nejde, zbývá 6. Ty nechám vydusit a pak jim nabídnu, že to auto nakonec opravím. Polovina z nich je ráda, že dosáhla svého, a je spokojená, takže zbývají tři nespokojení, kteří se k mé značce nevrátí. Takže mám 25 spokojenejch a věrnejch, 22 nerozhodnutejch (třeba se alespoň polovina vrátí) a 3 nespokojený, o který jsem přišel. A dál budu prodávat auta se stotisícovýma slevama, ty si můžu dovolit, protože jednak odrbu kvalitu výroby, jednak ve velkým množství prodaných kusů si můžu dovolit větší slevy, jednak do ceny nového výrobku nemusím zakalkulovávat náklady na vyřizování reklamací... A nějaký debaty na internetu jsou sice hezká věc, ale co, zaplatím si reklamu v TV o tom, jak pracovník reklamačního oddělení skládá vlašťovky (je prokázáno, že nejdebilnjěší reklamy typu králíček Azurit jsou nejúčinnější!). No a když jsem zajímavý a velký inzerent, tak ta televize nic proti mým produktům negativního v reportážích nenatočí...
Dle mého soudu to je jak z učebnice marketingu - s co nejmenšími náklady prodávat co nejvíce zboží s co nejvyšším ziskem, a tudíž přinášet zisk svým akcionářům... -
"-- skrytý --" 08.11.05 14:05
« Bez nadpisu
Tom69: Ó, jak typická odpověď !!! Auto má problém,protože jezdí. No to je věc!!!Také jsem tohle slyšel.V případě brzdového kotouče.Naštěstí se dají koupit značkové a levně,tak se to za rok vymění a dál to neřeším.
Mně řekli,že jsou pístky zevnitř třmenu,proto se opotřebovávají plochy více, když jsem namítal a snažil se něco o plovoucím třmenu, tak se mi údajně na 2 plochy z 8 dostala nečistota a když i tohle uznali že asi není reálné, tak mi řekli, že jsem brzdil moc silně,ať je cituji...
Tím mne dostali, já se písemně omluvil, že jsem auto koupil a slíbil, že už nikdy Renaulta nekoupím. Přitom šlo o pár tisícovek=2 kotouče a 4 destičky.
Kamarád ty kotouče vyrábí-teda továrna,ale on ji trošku spoluřídí.Když jsme to minulý týden probírali,jeho závěr byl jednoznačný:tvrdé brzdové destičky(to především) a pak úlet ve zpracování třecí plochy kotouče.Pro případ,že je to jenom na 2 plochách.Dělají těch kotoučů v řádu milióny, takže snad trochu ví,oč jde.Nechápal přístup Renaulta. Měl pocit, že je lepší vyměnit a uznat si chybu,jen aby se zákazník nenaštval a nešel ke konkurenci.
Já v tom mám už jasno a seč mi to auto jinak jezdí naprosto v pohodě a nemám mu co vytýkat,jsem s ním spokojen,jde o princip a příštím bude Toyota Avensis,nebo Vitara(záleží na okolnostech,kam se bude více jezdit).Z Francie ani Toyotu,to pro pořádek. -
"-- skrytý --" 08.11.05 13:56
« Re: Soudní znalec
Reportaz pro MOTOZURNAL je jiz takrka hotova a sestrihana, jen se ceka na opozdilce, aby se vyjadril .................. hadejte komu to tak dlouho trva ????
Typujete-li Renault CR, typujete spravne :roll:
Aneb co se vlece neutece .................. 8) -
"-- skrytý --" 08.11.05 13:39
« Soudní znalec
To kolečko Servis-renault-právník-soudní znalec jsem taky udělal a jediné čeho jsem dosáhl bylo dlouhé mlčení 1. ze strany prodejce (jako u tebe) 2. ze strany renaultu. Po měsíci stížností na všechny strany jsem obdržel odpověď od samotného gen. ředitele Renault ČR a.s. pana Jean-Pierre Rippola:
1.musím zanechat všech akcí poškozující dobré jméno firmy, jinak si na mně jejich právníci pochutnají
2.mám sepsat seznam závad na voze, poté vůz předat jejich servisu a vše bude perfektně opraveno (to je ten vstřícný krok).
Tak se také stalo, ale moje důvěra ve značku, která patří pod sukni je a bude na bodu mrazu. Po opravení jsem okamžitě prodal, protože jsem pochopil, že auto na hranici samotného lidského chápání není nic pro mne. Je to bolestná zkušenost, hlavně finančně, ale to je život.
Renaulta už ani zadarmo. -
"-- skrytý --" 08.11.05 13:19
« Re: Reakce Renaultu
To je prave to klickovani, to ze to tahne jsem prokazal a prodejce to i potvrdil. To auto se chova stejne uz od zacatku, pouze se me snazi presvedcit, ze je to vec geometrie, coz je podle meho nesmysl, pravdepodobne se budu muset obratit na soudniho znalce aby mi potvrdil zavadu >:-[] -
"-- skrytý --" 08.11.05 13:11
« Reakce Renaultu
Tedy Tome ta věc se vyvíjí tak jako u mne. To co ti teď udělali se jmenuje vstřícný krok a pokud půjdeš dál proti nim tak oni dělali co mohli, aby ti pomohli (takto mi to vysvětlil můj právník). Pokud nepřistavíš auto, aby ho mohli opravit, tak jsou z obliga i před zákonem a ty si pak můžeš stěžovat leda na lampárně. Bacha na ně - právníci v těch § umí krásně zatáčet. Dej si prosím pozor na své další kroky. Ta věc nestojí za takové problémy. Řešení rébusu je ale na tvojí straně. Já to raději vzdal a teď si spokojeně chrochtám. Nezapomeň, že bojuješ proti soupeři, který je jako krakatice. -
Jenom je tu jeden problém a ten souvisí s Renaultem: měl by tam být naftový motor Renault, takže jsme oklikou u tématu.Mít japonské auto s naftovým motorm od Renaulta bych musel velice pečlivě zvážit.
Pokud teréňák, asi také spíš ta Toyota, seč je třeba si notně připlatit.Malý Svištík je ale OK a jenom jezdí. Japonec,že jo, co po tom chtít také jiného? Ale ti frantíci,seč je mám rád,jezdím tam stále, mne s těmi svými auty nebudou nasírat. Není to na pořadu dne a za 2 roky se uvidí, co jaké je. Vitara je lákavá,jenže mít tam fr.motor?Přitom ty motory jsou OK(no tak až na ten 2,2 dCi,ten se lehce nepovedl.....) .
A zase jsme u té důvěry.Kdosi tu sice nastínil,že lidé tak neuvažují.Já nevím, možná zatím ne,ale protože naše profese jsou jenom o jednání s lidmi(já i žena), tak vím, že lidé začínají docela přemýšlet,zvažovat, už to není něco jako "hurá systém". Těch, co se jim dařilo a dnes nebýt záchr. lasa by už nebyli, je docela dost.Třeba i ve vývoji SW.
Podceňovat zákazníka a bagatelizovat problém se dlouhodobě nevyplácí.
Shrnutí:
Seč mám i nové Suzuki, panuje max.spokojenost,info,že jiné Suzuki bude mít motor Renault mne vede k ostražitosti.... :!: