Reklamace nového vozu - jak správně postupovat !?

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault

  • 00 Reagovat !

    foto

    28.11.05  21:54

    « Bez nadpisu

    BRUNO: "Všetky veci co si tu vymenoval mam aj ja na Sceniku s rozdielom niakych 35O tisíc o ktoré som zaplatil za auto ja viac...Keby som si kupil Logana tak držím hubu...!"
    Kdyby sis koupil Logana, tak s reklamacema do servisu nejezdíš. To auto má 4 kola, volant, šajtrpáku, motor, čytři sedadla, skla a světla. Nic víc. A tudíž se na tom nemá co pos*** >:D >:D :D
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.11.05  20:14

    « Bez nadpisu

    "Mam auto v zaruke a kym tato trva, riesim aj tie najmensie detaily. Preto som si totiz kupil nove auto a nie 3-rocne. Je mozne, ze po zaruke si dvakrat rozmyslim, ci pojdem do servisu riesit vec, ktora mi az tak nevadi. "
    Moja reč...
  • « 00 Reagovat !

    foto modus-ponens

    modus ponens 28.11.05  20:06

    « Re:

    luf: Ja nemachrujem a s Toyotou uz vobec nie. Ak mas pocit, ze som co i len raz napisal nejaky chvalospev na Toyotu, tak mi ho ukaz. Myslim tym naozaj VSETKY moje doterajsie prispevky na tomto fore. Patrim medzi detailistov, ktori si vsimnu mnoho veci. Avsak az v zavislosti od toho, co od vyrobku ocakavam, ma to bud naserie alebo nie. No a nove auto povazujem za dostatocne drahu vec na to, aby som prehliadal nedostatky, ktorymi netrpia ani starsie modely nizsej triedy. A za absolutne neakceptovatelne povazujem vysmech zo strany predavajuceho na podlozenu nespokojnost zakaznika, ktory len pred par mesiacmi u nich nechal slusny peniaz na stole. Mne nie je jedno, ci za svoje prachy dostanem nieco, co ma spravi spokojnym alebo ich rovno "splachnem". Preto chapem kazdeho, kto s tym chce nieco spravit. Na druhej strane, respektujem aj takych, ktori si kupili auto a napriek chybam radsej presvedcia seba samych, ze je to normalne a aj nabuduce svoje rozhodnutie zopakuju. Su to ich prachy a ked ich chcu "splachnut" (rozumej nevyhodne investovat), ich vec.
    co si pamatam menili ti svetla, zadne brzdy...
    Svetla mi menili, ale objednal som sa na ich vymenu (inciativne) sam. Nepotrebujem si ich po zaruke menit na vlastne naklady, ked viem, ze podcenili vyber materialu. Cuduj sa svete, nerobili ziadny problem. Brzdy mi nemenili, menili ramena zadnej napravy. Takisto som prisiel s tym, ze som sa dopocul, ze ich menia za ocelove (povodne boli hlinikove). Opat cuduj sa svete, aj bez kontroly stavu povodnych ich rovno objednali. Este mi premazavali spojkovu vidlicu, pretoze ma iritoval obcasny mierne vrzgavy zvuk pri stlacani spojkoveho pedalu. Opat bez slova a vyhovoriek. Pritom neslo o problemy braniace pouzivaniu auta a kazdu vymenu museli konzultovat s dovozcom. Servis Toyota v Nitre.
    Mam auto v zaruke a kym tato trva, riesim aj tie najmensie detaily. Preto som si totiz kupil nove auto a nie 3-rocne. Je mozne, ze po zaruke si dvakrat rozmyslim, ci pojdem do servisu riesit vec, ktora mi az tak nevadi.
    Takto si predstavujes japonsku dokonalost?
    Ja si japonsku dokonalost nijako nepredstavujem. Ako som uz pisal, nic nie je dokonale a auta duplom nie. Staci mi, ked kupim to, co cakam a v pripade problemov sa tieto budu ferovo riesit.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.11.05  19:44

    « Re:

    luf: začínáme bagatelizovat a zlehčovat.Přece zásadní problém Toma69 bylo, že auto jede doleva a ne přímo.Zkusme se shodnout, že to není normální. Už jsem psal, že i mně na Fabii to sice na třetí pokus, ale opravili.
    To, že jsou na jeho Mégane i další problémy je nepodstatné, seč třeba ten bezpečnostní pás je závažná věc.Jde o princip a o to, že neřeší ZÁSADNÍ problém. Nebo ODMÍTAJÍ ŘEŠIT....
    Mně se opotřebovávají vnitřky předních kotoučů:tak nejprve proto,že jsou tam pístky a tudíž větší síla...cha, cha, jdu teda vrátit diplom na strojárnu...
    Třmeny běhají jak po másle,nedrhnou, tyčky namazány vazelínou na bázi mědi, takže tu problém není.
    Tak jsem prý mezně brzdil....nebrzdil,nedokáži, konečně, ať dokáží oni, když tvrdí...
    Nakonec, že jsem prý projel nečistotami na vozovce...
    Hele,tak OK. Připusťme,že projel.A proč jsou vnější plohy vpředu perfektní a zadní kotouče celé bezvadné?
    To jsem si asi lopatkou nabral bláto a hodil to na vnitřky kotoučů? Zkusme připustit,že jsem to opravdu neudělal. Proč také...
    Tak pak zkusme připustit, že buď:
    1. je malý problém s povrchem materiálu kotoučů, nebo
    2. a to asi pravděpodobněji- destičky mají vysokou tvdost
    Jistě že to auto naprosto v pohodě brzdí, ale že by těm kotoučům hrozila životnost 60 tis km, tak to ani náhodou.
    Spravíme to sami, na své náklady no a s firmou Renault jsem skončil, seč mi to auto jinak funguje naprosto v pohodě. Jde o proncip, o aroganci přístupu servisu.
    Nemohu za to, že moje vědomosti o autech jsou o několik řádů jinde, než mladíka-přejímacího technika a trošku mi vadí, když ze mne dělá pitomce. To si já vůči klientům nemohu dovolit.
    Nehodlám se hádat, prostě jsem se jim písemně omluvil, že jsem udělal tuto chybu a koupil tam auto s tím, že už nikdy nekoupím.
    Jistě, i Toyota má problémy,měl Avensis,má Prius, ale oni je řeší. To je to podstatné !!!
    To, že někdo vyhraje F1 je mi fakt srdečně jedno.Těch, co si už Renaulta nekoupíme je v mém okolí víc a je to třeba člověk, co dal za Lagunu GT v plné palbě přes milion. Oni prostě nemohou stále pochopit, že člověku je jedno, komu ty prachy dá. A někteří je dáváme velice často. Přežije to automobilka, ale třeba zkrachuje prodejce, i to mne potěší. Já,pokud se na to vykašlu, balím velice rychle. Tržní ekonomika se tomu říká.
    To je celé.
    Ještě jedna věc: nazývat a nálepkovat lidi, že jsou chroničtí stěžovatelé...no tak to snad ne!
    Uvedu příklad: u VW dělali brzdy na Passatu. Majitel auto převzal a ono moc nejelo. Známá váha. Bylo to asi ve 100 tis. km.Dali mu bez diskusí novou a omluvili se. Top Centrum Hodonín, ať také chválíme. To auto bylo už rok po záruce...
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.11.05  19:23

    « Bez nadpisu

    "Renault je na opacnej strane - mnoho noviniek a preto je menej spolahlivy. Ale to ste vedeli uz pred kupou, preco ste teda isli do Renaulta?"
    No Luf, ono to tam nikde v showroome napisane nebolo, že "máte automaticku ručnu brzdu, máte kartu miesto kluča tak počítajte s tám, že sa to bude sypať...
    Všetky veci co si tu vymenoval mam aj ja na Sceniku s rozdielom niakych 35O tisíc o ktoré som zaplatil za auto ja viac...Keby som si kupil Logana tak držím hubu...
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.11.05  18:50

    « Bez nadpisu

    BTW tusil som, ze si mojim postojom narobim nepriatelov. Napriek tomu som to riskol a chcel sa s vami podelit s tym, ako to funguje na druhej strane. Asi vsetci z vas poznaju krivku featury vs. kvalita. Za rovnaky rozpocet je mozne urobit vela featur menej kvalitnych, alebo malo ale kvalitnejsich. Toyota je typicky priklad malo featur. Tie auta neprinasaju nic nove. Renault je na opacnej strane - mnoho noviniek a preto je menej spolahlivy. Ale to ste vedeli uz pred kupou, preco ste teda isli do Renaulta?
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.11.05  18:45

    « Bez nadpisu

    Ale moje auto hrkotalo od zaciatku, klucky prestali fungovat po prvej zime, opierka spolujazdcovho sedadla niekedy rezonuje, brzdy obcas piskaju (BTW uz asi mesiac som ich pisknut nepocul, ze by samooprava?), okna vrzgaju ked ich otvorim a idem po prasnej ceste, par dalsich zavreti je to strasny zvuk atd. Ja som nikdy netvrdil, ze mam auto v poriadku, ale nikdy som ani netvrdil, ze sa to auto v takomto stave neda pouzivat. Tiez nadavam na servisy a ich alibizmus, ale nespravite s tym nic, pokial na tom nebude mat zaujem vyssia moc (Renault FR?). A nejako neviem, co vlastne hladate za dokonalost. Neverte, ze akekolvek ine auto bude 100% spolahlive a nikdy sa neozve jediny zvuk (SirAnton - nemachruj s Toyotou, co si pamatam menili ti svetla, zadne brzdy... Takto si predstavujes japonsku dokonalost?). Vo Fabii bolo ticho asi 2000km, potom uz na ceskej D1 zacalo byt pocut prejazd panelov a casom sa to urcite bude zhorsovat. Podobne Mazda RX8 o ktorej som tu pisal - interier rozhrkany az hroza. Interier Yarisu po 100t km v tak isto zlom stave ako Clio po 60t. IMHO sa zeniete za nejakym idealom, ktory neexistuje.
    Opat priklad z mojej praxe - momentalne vieme o cca. 3t chybach nasho produktu. Ale bezny uzivatel sa stretne s 3, mozno 5mi. Vacsina z nich to zoberie rozumne, ale najdu sa aj taki, ktori hned po prvej drobnosti zacnu skakat po strop. A takychto mame zaskatulkovanych my, a ma ich zaskatulkovanych kazdy! A verte, ze ked pride s rovnakym problemom rozumny zakaznik vs. hnidopich, radsej pomozeme rozumnemu, lebo ziskame spokojneho zakaznika. Hnidopich nebuide spokojny nikdy! Tym chcem vlastne povedat, ze idete sami proti sebe. A nechapem, ako s takymto pristupom k zivotu mozete zit, to je na samovrazdu :-)
    to bruno - precitaj si diskusiu o C-Maxe. Tam sa o tom tusim tiez bavili. Ale mozno to bolo u Modea. Fakt neviem, ked mam obcas cas, citam si ine, nie moc velke, rubriky.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.11.05  18:00

    « Bez nadpisu

    bruno: my měli starý model,r.v. konec 2000 a bylo to podle mne docela vychytané, až na ty jejich váhy vzduchu,stahování oken,stěrače...nový model je riziko,řemeslně asi nebude na 100% a může drnčet(cokoliv). Pak je otázka, když je to služební, jak se s tím také zachází a kolik řidičů jezdí.... My to máme také jako služební, ale kupujeme za své a co nevyděláme, nemáme, opravy platíme na úkor jiných věcí, takže se s tím zachází drobet slušněji. Mně není jedno, jestli něco odpálím=firma zaplatí-protože platíme my!
    Ta Laguna se loni dělala už 4 roky,tak to mohli dotáhnout do konce.Nedotáhli...
    Moje rozhodnutí japonec,nejlépe Toyota a nejlépe Avensis je nezvratné.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.11.05  17:13

    « gratulacia oteckovi

    Miro, velika gratulace .. sice je to v divne mistnosti, ale coz, hlavni je, ze se Vas spolecny "vyrobek" povedl pevne verim jeste kvalitneji, nez svoji vysokou kvalitou povestna japonska auta. ;-) Tak se navzajem vsichni tri uzivejte v radosti a lasce ... ale ne, ze kvuli mrnousovi na nas pomalu zanevres .. at tu nemusime na nej zarlit, ze nam Te uplne odvedl. >:D
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.11.05  17:11

    « Bez nadpisu

    Miro: gratulujem a zelam vela zdravia
    K autu uz mam podobny pristup ako Miro. Doriesim este veci ktore sa daju doriesit a pomaly si zvykam ze sa auto sem tam dusi, ze mi hrkoce interier, piskaju brzdy a uz sa tesim ked nasetrim na dalsie a toto pojde prec.
    Za posledny pol rok si traja ludia nekupili Megana na zaklade mojich skusenosti, a casom ich bude urcite viac. Bohuzial je to jedina vec ako dokazem s renaultom bojovat. Bohuzial nemam cas na tahanice s renaultom, som rad ze mam cas citat diskusiu a sem tam niecim prispiet.
    luf: tvoj prispevok ma dost prekvapil, negativne. Je zaujimave ze uz ti zacina hrkotat pravy A stlpik, vec ktoru sme aj s Mirom riesil dost davno. Vtedy sme o tom pisali ako o probleme takmer vsetkych Meganov. Podla toho ako prispievas do diskusie sa cudujem ze chces to hrkotanie riesit, mozno by stacilo napisat NERIESIM a mohlo byt po probleme. Tak to bolo trochu ironie.
    Inak Miro v diskusii tento problem presne popisoval a pisal aj ako sa to da odstranit a ako sa rozobera A stlpik. Zelam ti aby sa ti nezacali prejavovat aj dalsie problemy ktore mame my ostatni(vrzganie interieru, okien, tesneni dveri,......)
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.11.05  16:25

    « Bez nadpisu

    Luf, kde presne to preberali prosím Ťa, chcem sa na to mrknuť...?
    IT:Žena ma O II služobnú pol roka a drnčí tam kde čo tak neviem...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.11.05  15:47

    « Bez nadpisu

    luf: musím konstatovat, že Octávka s těžkým TDI na těch našich silnicích byla na kostkách tišší-pazvuky žádné, nic nevrzalo. Laguna po 30 tis.= tam povrzává palubovka, čalounění dveří-není z jednoho kusu, ale ze dvou, tj. dělené a v místě styku to vrže. Sedačka spolujezdce perfektně vibruje, ale protože jednak vím, že servis by s tím nic neudělal,navíc, v sedadle je vak, tak to nechávám být. Mohli by jej také nezapojit....Pokud mám spolujezdce, tak se sedačka nechvěje-taková snadná metoda odstranění-uznávám, že to jsem jim ani neříkal. Ve Fabii či Octávce nevím, co to je, aby se např. při přejezdu žel. přejezdu sedadlo chvělo, spíš vibrovalo.
    Užívání vozu to nevadí a o dalším autě,tj. zemi původu je rozhodnuto.Japonec. Ó, jak prosté. Trvám na tom, že řemeslné zpracování i palubovky je v Fabii lepší, než v Laguně. Tam to začalo tak po 10 tis. km. Je mi líto,je to tak.
    V práci jedna Fabia přes 100 tis, druhá se blíží 50 tis a pohoda.Dokonce jsme měli zapůjčeného C4 pro testování (tak,výhledově pro autoškolu) a zavírání dveří-tak to byl zážitek.Kovové drnčení. O hluku motoru uvnitř ve 130 je zbytečné hovořit-točil 4tis otáček a byl slyšek perfektně. Celkově to bylo uvnitř velice hlučné,pazvuky-a to bylo auto s asi 600 km.Co to bude dělat po roce provozu?
    Takže sice dělají design,ale já jdu příště již jenom do japonců, firma do Škodovky a naprostá spokojenost.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.11.05  15:47

    « Bez nadpisu

    Miro: taktiez gratulujem!
    5mm na rozvore 2700mm je 0,185%. To je podla mna daleko v norme, myslim, ze na mojom starom '87 Ford Taurus SW v USA, ked som bol na taku sofistikovanu pocitacovu geometriu mi namerali nieco podobne a tolerancia bola max. 0,5%. Moja Fabia Combi mala takisto nejaku desatinku percenta nerovnobeznosti naprav a netahala nikde. O com sa teda bavime...?
    Ina vec by boli Mirove - tusim - vyse 2 centimetre. To by uz bolo naozaj cez normu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.11.05  15:25

    « Re: Re: Re:

    Gratuluji tatko :P :P :P
    Mas pravdu, prcek je prednejsi ;-)
    jen me mrzi, ze te nakonec dostali kam chteli, to znamena rezignace nad problemem.
    Jen poznamka na konec, v protokolu mam zadni napravu vpravo posunutou dopredu o 4,99 mm (5 mm je pry max. mozna hodnota v toleranci), predni vpravo o 1,23 mm.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.11.05  14:40

    « Re: Re:

    vy ste sa tu ale rozbesnili. Luf, trosku si ma prekvapil. Neprecital si si nieco spatne ?
    Inak som si tiez vsimol, ze ludia jasaju nad autom a nakoniec maju nieco, s cim ja niesom spokojny. Tusim som nieco cital o dakom japonskom aute. Toto mi nevadi, hento nieje podstatne a povedal som si, ved ten moj francuz je potom tie super kvalitny ako ten japonec :-)
    Inak ako pisali, je jedno o aku chybu ide. Staci ze brani riadnemu uzvaniu, aj ked to nieje podstatna vec, ako klucky, radio a pazvuky. Myslim ze som to pisal aj ja a aj niekto iny, nove som si kupil, lebo ak bude problem, opravi sa a som spokojny. Pripustam, ze som v servise asi velmi slabo dosledny a tak to vse trva tak dlho a necham sa casto ukecat a rezignujem. Ja oproti Tom69 som mal mozno trosku vacsie problemy a nepokladam ich za blbosti a ver , ze Renault ano. Ono, nakoniec ten moj podvozok je po vymene stale naprd a chyba je v karoserii, ale uz nemam chut sa dotahovat( is k inemu na stolicu a overit si udaje zo servisu, aj tak nic nedosiahnem a nemam chut behat po znalcoch sudoch a podobne) a auto proste casom pojde z domu a kupi sa uz len dobra jazdenka, alebo novy bicykel :-)
    Od soboty som tatkom a auto je druhorade. No a uz sa k nemu aj tak zacinam spravat. Umyvarku tak skoro neuvidi, olej dostane po dvoch rokoch ako kaze servis a kaslem nan :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto modus-ponens

    modus ponens 28.11.05  08:06

    « Re:

    luf:
    zavadu straty tahu mali asi vsetci, par z nich az tak, ze ich museli odtiahnut a aj tak su spokojni
    kazdy normalny clovek vie, ze tento svet nie je dokonaly. Auta nie su vynimkou, a preto ak sa pokazi (trebars aj s nasledkom odtahu), treba ho opravit. Pokial sa to nedeje viackrat, prip. sa nekopi chyba na chybu, nie je rozumny dovod na nespokojnost. Ak sa vsak oprava nekona, resp. sa kona len naoko (prip. sa vada po case opakuje), vyvstava otazka, ZA CO sa zaplatili tolke prachy? Argument typu "so zlavou xy tis. je to lakava cena" neobstoji, pretoze tiez nebudes nadseny, ked si kupis chleba za polovicnu cenu a doma zistis, ze je vnutri trosku plesnivy.
    je alergicky na kazdy pazvuk a kazda chyba ho rozhodi. IMHO to tiez bude vysledkom skveleho nemeckeho marketingu
    Nadavat na nemecky marketing, pretoze ludia cakaju od aut aspon tolko, co ponukali predchodcovia (vid Tom69 a jeho byvale Twingo), mi pripomina tlacovku po zapase nasej futbalovej repre s Ruskom, kde Galis na otazku novinarov o poloprazdnom stadione rozhorcene odpovedal, ze takto to dopada, ked televizie davaju pocas zapasu reality show. :P
    Proste zacnime opat vyrabat drevene rebrinaky pohanane zivymi konmi a naroky ludi klesnu na (pre predajcov) prijatelnu mieru, nie?
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.11.05  23:50

    « Bez nadpisu

    Tom, vies co je zaujimave? Cital som teraz brunov prispevok v rubrike o Scenicu. Cital som aj rubriku o Fordoch a vsetci si chrochtali blahom, ake su to auta v pohode. A pritom brunom popisovanu zavadu straty tahu mali asi vsetci, par z nich az tak, ze ich museli odtiahnut a aj tak su spokojni. A keby mali tu zavadu na tom istom motore ale v Peugeote, tak skacu az po strop, aky je to vrak. Cim to je, ze ak si niekto kupi francuzske auto, je alergicky na kazdy pazvuk a kazda chyba ho rozhodi. IMHO to tiez bude vysledkom skveleho nemeckeho marketingu :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.11.05  23:24

    « Re:

    luf: nerikej ze by to znicili a co na to oddeleni kvality :roll:
    pro tvoji informaci, pridal jsem na stranky dopis z Renault CR, kde mi pisou, ze nespolupracuji s dealerem nebot nechci pristavit vuz na prohlidku, vis co je na tom zarazejici, ze to napsali tyden po tom, co jsem u toho dealera byl. Takze si ani neoverili takovou zasadni vec. No asi zrovna skladali vlastovky a nestihli si to overit >:D
    PS: ty pazvuky, to je palubka >:-[]
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.11.05  23:09

    « Bez nadpisu

    Pocujem pneumatiky, tikanie smeroviek a nejake pazvuky. Nebudem sa tvarit, ze to nepocujem, podobne zvuky to vydava aj mne. Ale uz som lokalizoval zdroj hluku (nieco v A stlpiku na spolujazdcovej strane) a ked bude teplo, pustim sa do odstranovania. Servisu v tomto nedoverujem - oni sa k tomu budu spravat ako k cudziemu a este viacej to pokazia. Vacsina plastov je iba nacvakana a oni by ich urcite obtrhali a vsetky cupliky polamali.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.11.05  22:08

    « Bez nadpisu

    Pro LUFA: jestli ti tenhle zvuk přijde jako normální u nového auta, me tedy moc ne. Ale mozna, ze jde o standart dle výrobce. Proto asi ti chlapíci v reklamě s tím autem nejedou >:D
    [odkaz]
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…