Reklamace nového vozu - jak správně postupovat !?

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.11.05  12:55

    « Bez nadpisu

    Ve Škoda_Auto po zkušební dráze, kde jsou různé povrchy, projede každé auto.Jistě, jde o to, co zkušební řidič je "ještě ochoten slyšet", nebo nikoliv. To uznávám.
    Předtím je na konci linky výstupní kontrola, vč. diagnostiky a také musí absolvovat každé auto. Těch aut na repasi je tam poměrně dost. Mně osobně stála před 4 lety Octávka v továrně o 14 dnů déle, protože kontrola našla poškození povrchové ochrany spodku karosérie-a jak známo, oprava pak chvíli trvá, aby byla kvalita relevantní tomu,co se dělá na lince. Prodejce se velice omlouval a dokonce to přiznal,proč se tak stalo. To opravené místo bylo přelepeno a dokonce mi jej ukázali.
    Na Fabii byl problém, já bych řekl S ODBOČOVÁNÍM DOLEVA,to bude nejpřesnější a vyřešili to.
    Citroen: např. již u Xary měl kontrolu přesnosti karosérie(ref.body) 100%, tj. každá karosérie, u Octávky je to jen několik za den a kvalita přesnosti u Octávky byla zcela jinde=lepší.
    Takže ono to zase není jenom o měření všeho a všude-i to je náklad. Je to možná o filosofii přístupu ke slovu kvalita.Zní to možná moc vznešeně,nebo úsměvně,ale když jsem teď testoval C4,tak to auto bylo rozhrkané víc, než manželčino Suzuki, a to je o třídu vyšší vůz. Dveře na Fabii jdou tlumeněji,než na tomto C4.
    Fabii má dcera a musím konstatovat, že přesnost , nebo pocit z kvality zpracování je s výjimkou zavírání dveří nesrovnatelně lepší, než u nového Swifta. Jistě, poměr cena/výbava-vede Swift. Ale i ta ergonomie,strohý interiér-je z toho cítit snaha po kvalitě.
    Živí mne informace,auta fakt ne.Aby bylo jasno.
    Ale trvám na tom, že Francie dělá krásný design,skvělou ergonomii,ticho,pohodlí,asi i dobré motory, ale třeba přesnost řazení je ve Fabii lepší než v Laguně.
    Nejde o poškozování jména Renaultu. Dělají auta přes 100 let, ale pokud se něco nepodaří, je férové to napravit.
    Dokonce mne nechávají klidným statistiky TUV,protože to vypovídá o čem? Jak se majitel stará o auto a v jakém stavu jej přivezl na obdobu STK. J.D.Power,seč je to repre.vzorek-také sporné.Co je to spokojenost?ADAC-to je jiné kafe.Auto nejede,zasáhla asistenční služba.Dohledejte si na těchto stránkách,je tam i r.2004. Tam je vidět trend. Japonci už víc s kvalitou jít ani nemohou a evropští, až na výjimky byli loni tam, kde japonci s auty z roku 2002.
    Závěr:všichni se snaží,jistá míra nekvality bude vždy a jde o to, co s tím výrobce udělá.Renault udělal za posledních 5-6 let dramatický skok. Ještě je tu Korea a tam se hoši hodně snaží,aby byli dobří.Viz. Getz.
    Bohorovnost a arogance se jednou vymstí každému.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.11.05  12:48

    « Re: Re:

    jen se tech chyb nesmi sejit vicero pohromade :'-(
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 29.11.05  12:41

    « Re:

    byt bezchybny je velmi tazke - ale da sa to! len potom su naklady velmi velmi vysoke, takze vzdy sa toleruje nejaka miera chybovosti - to plati medzi vyrobcami.
    Ale ja ako spotrebitel platim za 100% vyrobok a vyrobca ho predsa dokaze dodat! a to jednoducho tak, ze chybne kompotentny vymeni za bezchybne. vzhladom na vyrobnu ceny vacsiny nahr. dielcov to ani nieje nakladne.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.11.05  12:21

    « Bez nadpisu

    MatuS:
    tak to sa hlboko myslis.
    v ramci ISO managementu sa robi kontrola kvality produkcie a nasledne podla chyb sa upravuje cely proces.
    ... a co je teda vystupem tech uprav v procesu??? Ze se udelaji tolikrat az je 100% vystupni produkce v kvalite 100%?? To asi tezko, co !!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.11.05  12:20

    « Re: Re: Re: Re: prodejci

    samozrejme v nadsazce >:D
    ale kdyz porovnam meho 5 let stareho Renaulta Twingo, ktery ted presel do rukou brachy, protoze mi ho bylo lito pustit z domu, musim uronit slzu v porovnani s Meganem ..... tim myslim kvalitu zpracovani, ne jizdni vlastnosti aby to nekoho nezmatlo.
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 29.11.05  12:16

    « Re: Re: Re: prodejci

    ked porovnavas kupu telefonu s autom, tak ti dost zavidim :D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.11.05  12:10

    « Re: Re: prodejci

    pokud chytil kvalitni kus a nezlobi ho tak se mu nedivim asi vi proc.
    ja to resim v me praxi uplne stejne, take nemenim telefony jen proto ze prijde horka novinka i kdyz jsem ted udelal vyjimku. moje mamina pouziva uz pet let N3210 a je maximalne spokojena. jen jsme 2x vymenili baterku. je to o stesti >:D
    PS: 30let řešil reklamace v servisu
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 29.11.05  11:56

    « Re: prodejci

    ja len tolko, ze vyber si seriozneho a skuseneho znalca. viem kolko znalci stoja a ked niekto z nich jazdi na aute s 200tis km, tak mi nepride ze by sa prave trhal od roboty
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.11.05  11:29

    « prodejci

    Zdravim vsechny,
    v patek jsem obeslal emailem vsechny prodejce Renault v CR, vcetne reklamacniho oddeleni Renault CR s odkazem na reportaz v CR1 a na me stranky. Ocekaval jsem nejakou reakci at od nektereho prodejce nebo z Renault CR. Svete div se, jedina reakce byla od prodejce z RC Zlicin, ktery se me dotazal, ze vidi, ze mi pravdepodobne v tuto chvili asi nemuze pomoct, ale pokud v budoucnu budu cokoliv potrebovat vynasnazi se abych byl spokojeny, stejne tak vedouci servisu tamtez, nechci jim delat lacinou reklamu, ale byli to jedini lide z Renaultu, kteri se mnou diskutovali a snazili se neco resit. Je samozrejme otazka, nakolik je to ovlivneno medializaci, ale to uvidime casem. Jen jsem opravdu cekal vetsi odezvu ze strany prodejcu. Dnes jsem navstivil soudniho znalce, ktery se podivoval pristupu prodejce i Renault CR, a kdyz jsem mu predvedl jenom takovou blbost jako je vetrak ve voze, rikal ze mu tak nehuci v jeho aute ani po 200tis. km, no ale to neni podstata veci. Je to spis je dalsi z neprijemnosti, ktere se a sebe nabaluji. Zitra jedu do servisu a auto kompletne prohlednou a vyvodi zavery. Jsem pripraven na to, ze pravdepodobne podstoupim soudni zalobu, protoze zatim se k tomu Renault nepostavil celem. No nebudu predbihat uvidime zitra.
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 29.11.05  11:27

    « Re: Re:

    Neviem, ci si si niekedy nieco kupil v zapadnej Europe a bol to reklamovat. Ja ano (a nebolo to len par veci) a poviem Ti, ze rozdiel v pristupe ku zakaznikom (vratane tych chronickych nespokojencov) je obrovsky.
    presne tak.
    a nasi ludia, ktori chodia pracovat von, velmi rychlo zabudaju odkial dosli.
    hovori sa tomu malomestiactvo.
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 29.11.05  11:25

    « Re:

    Luf ma pravdu - ISO je o tom aby spravne sustily papiry a kazdy dosel kam patri, nikoli o tom jak je nastavena kvalita vystupnich vyrobku
    tak to sa hlboko myslis.
    v ramci ISO managementu sa robi kontrola kvality produkcie a nasledne podla chyb sa upravuje cely proces.
    Luf> kedze ste na trhu viac ako ako 20 rokov, takze nieste CS firma. kedze chodis vela do FR, tak ste zrejme francuzska firma.
    OK - uz sa nedivim nicomu. Ja len viem ze francuzskym vyrobkom (a kuchyni) sa treba vyhybat oblukom.
  • « 00 Reagovat !

    foto modus-ponens

    modus ponens 29.11.05  11:24

    « Re:

    BTW na trhu existujeme 20+ rokov a mame dost silne postavenie. A to nehovorim o nasich mini kvazi trhoch, ale o nasom postaveni vo svete.
    Neber to v zlom, ale poviem Ti, co ma stve. Ze na jednej strane sa mnoho ludi/firiem ohana postavenim (materskej firmy?) vo vyspelom svete, ale u nas (SK, CZ) sa k zakaznikom spravaju ako k dotieravym mucham. Neviem, ci si si niekedy nieco kupil v zapadnej Europe a bol to reklamovat. Ja ano (a nebolo to len par veci) a poviem Ti, ze rozdiel v pristupe ku zakaznikom (vratane tych chronickych nespokojencov) je obrovsky. Toto je problem, ktory tu riesime. Pristup k zakaznikovi a snahu vyhoviet mu, najma ked ma este aj overitelnu pravdu.
    Ja osobne uz dlhsi cas niektore kupy robim vylucne v DE/AT a zda sa, ze ich bude casom este viac. Preco by som mal zivit arogantnych darmozracov, ktori sa mi obratia chrbtom, len co budem od nich nieco chciet ("nedajboze" plnenie zarucnej opravy)? Ako vravi IT, nech skrachuju a bude pokoj.
  • « 00 Reagovat !

    foto modus-ponens

    modus ponens 29.11.05  11:09

    « Re:

    IT: jednoznacne suhlasim. Cudujem sa (a vytaca ma) spravaniu Renaultu. Vsetko hadzat na paragrafy, pravnikov a hrat sa na mrtveho chrobaka. Tazka defenziva, akoby islo o nebezpecny precedens, ktory by mohol v konecnom dosledku sposobit velke straty. Ak je tomu tak, robi Renault naozaj * auta. Doslovne a trebars aj v porovnani s Feliciou, na ktoru tu bolo v minulosti dost nakydane. Ak tomu ale nie je tak (k tejto moznosti sa priklanam), je to o arogancii a (neopodstanenej) povyseneckosti Renaultu ako firmy (bez urcenia, ci je to CZ, SK alebo F zastupenie). V tomto pripade je ucinnou strategiou medializacia (ako sa rozhodol Tom69), pretoze tak ma predajca realnu sancu pochopit, kto ho zivi a pcha mu peniaze do vrecka.
    luf: neber tieto prispevky osobne. Nechodime sa sem osocovat a nadavat si, ale vyjasnovat nazory. A aj v pripade flame-u ide len o obhajobu nazorov.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.11.05  11:09

    « Bez nadpisu

    Luf ma pravdu - ISO je o tom aby spravne sustily papiry a kazdy dosel kam patri, nikoli o tom jak je nastavena kvalita vystupnich vyrobku... Soucasne je pravda ze se nedodava (neni technicky mozne dodat) celou produkci v kvalite 100% - jinak by nemusela byt zaruka vyrobce na jim zpusobene vady (nebylo by se zarucovat za co - vse by jiz bylo tak nejak samo sebou).... Coz pochopitelne nelze.
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.11.05  10:55

    « Bez nadpisu

    ad skusobna draha - myslis, ze po nej prejde kazde auto? IMHO sa vybera par kusov, ktore ju absolvuju, ostatne sa otestuju ci idu nastartovat na nejakej stolici a elektronika sa prebehne nejakou diagnostikou a tym to pre 90% aut konci.
    ad kvalita podla ISO - je to nieco uplne ine ako kvalita realna. Robil som kvalitara podla ISO v predchadzajucom zamestnani a islo hlavne o to, aby bola kazda faza vyvoja a vyroby zdokumentovana. Ci su tam konstrukcne alebo vyrobne vady sa podla ISO neriesilo (hlavne bolo mat zdokumentovany postup, ako by sa pripadne taketo problemy riesili). Teraz robim kvalitara z hladiska funkcnosti a je to uplne o inom. A ked robis kvalitara, tak vies, ze nedavate na trh 100% bezchybny vyrobok. A ak si to myslite, tak mate problem na vasej strane, ze nedokazete chyby odhalit.
    BTW na trhu existujeme 20+ rokov a mame dost silne postavenie. A to nehovorim o nasich mini kvazi trhoch, ale o nasom postaveni vo svete. Ak chces vediet viacej, tak iba osobne.
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 29.11.05  09:33

    « Re:

    Určitě to není chyba konstrukční, to vylučuji, ale technologicá ve smyslu lajdácké výroby a výstupní kontroly
    suhlas.
    videl som fotografie z lietadla zavodu PSA v trnave a je tam 1-2km skusobna draha, po ktorej prejde kazde vyrobene auto. su tam zakruty, kruhovy objazd, nerovnosti priecne, pozdlzne a striedajuce sa, na zaver dlha rovinka na konci ktorej je brzdenie na plne.
    PS: luf, ja by som fakt chcel vediet co ste za firmu. dodavate na trh vyrobok s vedomim, ze je chybny. mne to nejde do hlavy. nikto nieje bezchybny, ja robim aj kvalitara (iso 9001:2000) takze viem o co ide, ale keby sme mali taky pristup ako mate vy, tak by sme na trhu dlho neboli.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.11.05  08:59

    « Bez nadpisu

    luf: bereš to osobně, jako Tom69, jenže on dal za auto 400 tis,nebo kolik,což je ten drobný rozdíl...Každému a nebudu to slůvko KAŽDÉMU stokrát podtrhovat, se občas nějaké auto nepodaří.
    Jde o to, jestli je ochoten si to přiznat a napravit.Prkotiny jako CD,nebo zavrzání neřešme.
    Pokud auto,jede-li na rovné vozovce neudržuje samo přímý směr,je chyba v podvozku.Buď se to dá seřídit,to zpravidla, nebo jsou místa pro uložení náprav trochu nepřesná,když k tomu dáme závěs, tak nám tato drobnost udělá výchylku na kole, která se nedá bagatelirovat.Vylučuji chybné pneu a disky...Této vědě se říká kinematika-to je taková věda o trajektorii bodu v prostoru. Učí se ta na VŠ ne proto,aby bylo z čeho zkoušet,ale že se ta kinematika aplikuje všude, kde se něco nějak pohybuje. Protože se hmota pohybuje,bývá zrychlení a výsledkem je síla,resp. moment.Ty síly a momenty,třeba u klikového mech. jsou 1. a 2. řádů. Když máme síly a momenty, známe uložení a materiál, můžeme dimenzovat, nebo opačně, víme, jaký musí být rozměr a na to napasujeme materiál s ohledem na zatížení.
    Určitě to není chyba konstrukční, to vylučuji, ale technologicá ve smyslu lajdácké výroby a výstupní kontroly.A je na výrobci, jak to vyřeší. Výrobce nám to předvedl a je třeba se z toho poučit.
    Hele,když žena, s ohledem na svoji profesi koupí(tak já,ale ona jezdí) nějaké auto, spousta pacientů jí řekla, že si také koupili stejné,třeba levnější var., protože když jí to auto denně jezdí a funguje,za každého počasí, v mrazu,celý den třeba stojí při -20C u ordinace a večer přijde,napoprvé nastartuje a jede, musí to být dobré auto. Přitom žena o autě ví,že se do 2 leje benzín a do jednoho nafta.
    Jsi schopen a o choten pochopit, že často jde o pověst? V té medicíně je to stejné.Nesmí dělat chyby a prosperuje.Udělá a šance,že bude žaloba je dost vysoká a končí. A osobně nevidím důvod, proč by to s Renault ČR nemělo být podobně.Prosím o jeden důvod, proč jiné kritérium? Jistě že vím, že jsou tu i na SK doktoři,kterým natrhnout...ale je na lidech,aby k nim nechodili a oni prostě zkrachují. Teda u nás do okamžiku, než to zde ti bolševici opět znárodní(už začínají)....pak to bude zase jedno, jak kdo pracuje.
    Vím o asi 10 let starém případu lékaře,žil v Rakousku,bohužel,jiné léčil a sám zemřel na infarkt...sportoval,žil zdravě...ale k věci:asi před těmi 10 lety se mu na Accordu,který měl asi 120 tis km a byl po záruce utrhl ve 150 na dálnici ozubený řemen.Škoda na motoru byla asi 250 tis,na koruny.Chtěli se také cuknout,ale dostali na výběr: komu veřejnost uvěří.Lékaři-primáři z Insbruku, nebo Hondě?Chtěl to inzerovat v novinách.Honda pochopila,auto navrhli vykoupit za zůstatkovou hodnotu,jako by motor nebyl poškozen,nabídli mu novou, na tu dali výraznou slevu a konstatovali, že budou poctěni(jistě že asi zuřili),pokud si opět koupí Hondu. Koupil, poděkoval za profesionální přístup. Asi si Honda spočítala, co je levnější,jestli odepsat pár set tisíc, nebo nahlodat důvěru zákazníků.
    A o tom to celé je. Nyní je to podle mne v této poloze a už nesejde,jak moc či málo to jede špatně.
    Ten lékař pocházel z JM kraje, byl emigrant a přesto mu dali zapravdu.Po záruce.
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.11.05  23:07

    « Bez nadpisu

    Vidim, ze sa tu na mna zosypala vlna kritiky. Nevadi, dokazem s tym zit. A ked nahodou pridete na to, ze zidate nemozne = vymenu auta v takomto stave, poslite mi mail. Uz to tu dalej nema cenu, vy ste vobec nechapochopili, co som sa vam snazil vysvetlit.
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.11.05  22:24

    « Bez nadpisu

    To Tom69: Ad: [odkaz] myslim ze som tam identifikoval nieco co mi pripomina drncanie niecoho v mojom stropnom svetle. Skus ho poriadne pritlacit a uvidis. U mna to cosi drnci v predom aj v zadom a nesmierne ma to vytaca :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.11.05  22:12

    « Re:

    to je fakt, nepokazi sa - rovno sa rozpadne. :)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…